Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Hyperloop transit system

elitemadzone.org :: MadZone :: Hyperloop transit system

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 33637 | Odgovora: 101 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Hyperloop transit system14.08.2013. u 21:59 - pre 130 meseci
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 01:35 - pre 130 meseci
Citat:
CoyoteKG:
Citat:
mr. ako:
Iako je B92 leglo nepismenih novinara prepisivaca, pogotovo kada se radi o redakciji koja radi tehnologiju i nauku, bilo bi previse da su ovo prepisivali sa ES-a, jer je ovo svetska vest i sve ozbiljne agencije su je prenele... Cak su i oni sami naveli da su je preneli sa BBC-a.


Pa mozda su ideju nasli na EMZ :), pa izguglali malo vise i nasli detaljno na BBC

Hteo sam da kazem da im to stize po defaultu od novinskih agencija, pa da nisu ni imali potrebe da to traze ovde. A ako prate neke svetske tech blogove, onda su na izvoru maltene.

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 01:36 - pre 130 meseci
Citat:
Nemanja: Kod ovakvih projekata nije ni konacan cilj realizacija, vec da se procuju po tome, posle toga dobijaju ozbiljne poslove koje realizuju , a ovo stoji , pa ako se neko upeca, upecao se.

Kad je Elon Musk u pitanju konacan cilj je upravo realizacija. On ovo sigurno nije radio da se cuje za njega po ovome, jer je vec nasiroko poznat i priznat.

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 01:43 - pre 130 meseci
Citat:
Wajda.W: Ima li ko ideju kako bi ceo sistem bio povezan u neku "zeleznicu" da se tako izrazim. Ovo sto je predstavljeno mi deluje kao monorail, kako bi se realizovalo ovo sa vise koloseka, kontam da je izvodljivo da cela mreza tih cevi bude pod vakumom. Ali kako bi to cudo skretalo?
Kako uopste skrecu danasnji maglev vozovi?

Sistem nije predvidjen za "zeleznicu" bas, vise je namenjen povezivanju dve tacke udaljene od 700 do 1200 milja. Tako je najisplativiji i rentabilniji. Za vece udaljenosti i sam Musk predlaze speed jet. :)

Sto se tice vakuma, upravo je taj deo neizvodljiv, odnosno vrlo tesko izvodljiv, jer odrzavati cist vakuum u tolikom prostoru je vrlo tesko. Sitni defekti i ne savrsenosti spojeva i materijala predstavljaju najveci problem cistom vakuumu.
- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 10:06 - pre 130 meseci
Citat:
mr. ako:Mislio sam na to da nema krila, ne na izgled ili poziciju samog motora... mada se i po tome razlikuje jer je u pitanju elektricna turbina, za razliku od avionskih varijanti.

Bilo koja povrsina koja ima karakteristiku da strujanje vazduha preko iste porizvodi silu na dole/gore je tehnicki "krilo". Tako da je donja povrsina ovog poda u stvari "krilo". Taj "air bearing" koji pominje je balans izmedju sile uzgona sa jedne strane i gravitacione sile sa druge.

Citat:
mr.ako: Akceleratori jesu na pocetnim stanicama, ali da li si zaista mislio da je to dovoljno za 300 milja dugacak put?!
Pa koliku bi brzinu trebalo da ima na pocetku, da bi sa otporom vazduha stigao do cilja na tolikoj razdaljini...?? XD Odnosno, gresis, nije u pitanju takav princip, vec se bazira na externom indukcionom motoru, odnosno linernom el. motoru koji ce biti postavljeni sa spoljne strane tube citavom trasom u odredjenim razmacima i koji ce dodavati/odrzavati brzinu periodicnim boostovima.

Druga stvar, zar si stvarno mislio da o tome nisu razmisljali...?


Vrlo je moguce da nisu razmisljali o tome. Nije im u mindsetu sto bi rekli, oni su inznjeri za kola (koja u slucaju kvara mozes da slepujes) ili raketa na kojima nema kvarova jer ako se nesto pokvari nema sta da se slepa Nisu navikli na razmisljanje o tome da nesto moze da se zaglavi u cevki

Ja znam da princip nije samo sa dva akceleratora na krajevima, ali su to glavni DUGACKI akceleratori koji ubrzavaju pod od nula do putujuce brzine (brzine na kojoj turbina moze da gurne dovoljno low-pressure vazduha ispod poda da isti odlepi od zemlje). Takvi akceleratori nece postojati duzinom cevi jer nisu isplativi. Po njegovim sopstvenim recima bice kratki "dopunjivaci" brzine na svakih 70 milja:

"That then begs the next question of whether a battery can store enough energy to power a fan for the length of the journey with room to spare. Based on our calculations, this is no problem, so long as the energy used to accelerate the
pod is not drawn from the battery pack.
This is where the external linear electric motor comes in, which is simply a round induction motor (like the one in the Tesla Model S) rolled flat. This would accelerate the pod to high subsonic velocity and provide a periodic reboost roughly every 70 miles. The linear electric motor is needed for as little as ~1% of the tube length, so is not particularly costly."

Sto znaci da
- ti medju akceleratori nece biti dovoljno dugacki da obezbede ubrzanje na efikasnu brzinu na kojoj bi turbina u podu mogla da "sakupi" dovoljno vazduha da generise uzgon i podigne pod. Sto znaci da ce pod morati da se nekako doslepa do najblizeg izlaza iz cevke.
- sve i da jeste dovoljne duzine, ako pod crkne odmah iza akceleratora, bice neophodno dovesti ga 70 milja (ili 35 milja ako bude moguce pokretanje podova unazad i ako crkne na pola puta) do sledeceg akceleratora. To pomeranje ce morati da se odradi konvencionalnim metodama (tockovi i elektro pogon?).
- sta ako glavni ili pomocni akceleratori crknu?

Mislim da ce ovaj dizajn vrlo brzo biti revidiran.


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

ivan.mojsilovic
CEO @ Yanado.com
Novi Sad

Član broj: 277882
Poruke: 780
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.yanado.com


+1042 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 10:33 - pre 130 meseci
S obzirom da imaju iskusta sa rocket science, ne sumnjam da nece resiti sve probleme :)
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 10:37 - pre 130 meseci
Ne sumnjam ni ja, samo je pitanje nasta ce taj projekat tad liciti i da li ce i dalje projektovana cena biti $20 i shodno tome da li ce biti dovoljno putnika sa novom cenom da se projekat isplati. Svasta moze da se uradi inzenjerski sa tanasnjom tehnoloijom, pitanje je samo da li u tome na kraju ima ekonomske isplativosti. Nije to NASA pa da se stavri rade sa tonama "besplatnih" para poreskih obveznika
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Paunic91
Voja Paunić
Badovinci, Srbija

Član broj: 259008
Poruke: 68

Sajt: Neam, ima neko da pozajmi..


+53 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 10:44 - pre 130 meseci
Te "besplatne pare" su se višestruko vratile, to si zaboravio :)
Da je praistorijski Bil Gejts pronasao vatru sigurno bi nam naplacivao po upaljenoj
grancici
uz sve vrste paketa: uzarak, plamicak, buktinja i sl:)
-----------------------------------------------------
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe
together....
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 10:52 - pre 130 meseci
Pa i to je diskutabilno. Naucno, naravno da, ali sa ekonomskog stanovista ne bas, inace NASA ne bi ostala bez para. Ja ipak ne bih isao tako da leko da HyperLoop nazovim naucnim otkricem, nista u ovom projektu nije naucno otkrize, ovo je "samo" jedna veoma zanimljiva inzenjerska ideja.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Paunic91
Voja Paunić
Badovinci, Srbija

Član broj: 259008
Poruke: 68

Sajt: Neam, ima neko da pozajmi..


+53 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 16:10 - pre 130 meseci
Za novinare ovo je raketna nauka :D

Pazi, NASA je promenila život svih ljudi na ovoj planeti na bolje i to su najbolje uložene "narodne pare" ikada.
Ne znam kako da ti objasnim drugačije, nego da podelim ovaj tekstić:

Code:
http://www.zvono.eu/portal/komentar-tjedna/miroslav-ambrus-kis/5040-zasto-istrazivati-svemir-dok-gladuju-djeca-u-africi

Da je praistorijski Bil Gejts pronasao vatru sigurno bi nam naplacivao po upaljenoj
grancici
uz sve vrste paketa: uzarak, plamicak, buktinja i sl:)
-----------------------------------------------------
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe
together....
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 16:59 - pre 130 meseci
Kao sto rekoh, sve to stoji. Samo se nemojmo zanositi da je inter-city tube transport isto sto i istrazivanje svemira. Jer nije. Nista u procesu dizajniranja i izrade ovog sistema nije vec nepoznato i nista se novo nece otkriti da bi se omogucila izrada istog, ovo je cisto inzenjerski poduhvat.

Da ne pomislite sad da sam hejter, nisam, sa inzenjerskog stanovista ovo je fenomenalan projekat i voleo bih da ga vidim realizovanog.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Paunic91
Voja Paunić
Badovinci, Srbija

Član broj: 259008
Poruke: 68

Sajt: Neam, ima neko da pozajmi..


+53 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 21:27 - pre 130 meseci
E pazi, nismo se razumeli. Nisam mislio uopšte nešto takvo :)

Što se tiče ovog transporta, to su samo dečačke maštarije. Nije baš tako jednostavno prokopati tunele kroz Zemlju.
Što se tiče nezgoda u tunalu, tu je Lamanš škola: između voznih tunela ide jedan manji servisni tunel, koji je spojen na oba glavna tunela.

Ja sam ipak za dobri stari Konkord, ili neki hibrid između Konkorda i Spejs Šatla :)

EDIT: Poprečni plan tunela Lamanš:



[Ovu poruku je menjao Paunic91 dana 15.08.2013. u 22:38 GMT+1]
Da je praistorijski Bil Gejts pronasao vatru sigurno bi nam naplacivao po upaljenoj
grancici
uz sve vrste paketa: uzarak, plamicak, buktinja i sl:)
-----------------------------------------------------
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe
together....
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 21:47 - pre 130 meseci
Konkord su ubile americke avio kompanije i evropske birokrate, a sto se tice ulaganja novca u nauku, u danasnje vreme nema sanse da bi se mogli mobilizovati toliki resursi kao kada je covek poslat na mesec... jer to nije bilo zbog naucnog prestiza, vec prestiza nacije u hladnom ratu. Isto vazi i za ovaj tunel, zanimljiva inzenjerska ideja, trening projekat, ali sto se tice finansiranja, postoje mnogi vec ostvareni sistemi prevoza koji ocekuju sredstva.
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system15.08.2013. u 22:34 - pre 130 meseci
Citat:
Paunic91:
Ja sam ipak za dobri stari Konkord, ili neki hibrid između Konkorda i Spejs Šatla :)

Tesko da bi konkord bio dobro resenje za razdaljinu od 1000 milja... Kao sto bi Hyperloop bio nepogodan za coast to coast travel.
Use the right tool for the job...


Btw, Hyperloop bi isao nadzemno (uz autoput) na nosecim pilonima, i ne bi isao / minimalno bi isao kroz prokope.
- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system26.08.2013. u 02:01 - pre 129 meseci
Citat:
mmix:
Citat:
mr. ako:Mislio sam na to da nema krila, ne na izgled ili poziciju samog motora... :) mada se i po tome razlikuje jer je u pitanju elektricna turbina, za razliku od avionskih varijanti.

Bilo koja povrsina koja ima karakteristiku da strujanje vazduha preko iste porizvodi silu na dole/gore je tehnicki "krilo". Tako da je donja povrsina ovog poda u stvari "krilo". Taj "air bearing" koji pominje je balans izmedju sile uzgona sa jedne strane i gravitacione sile sa druge.

Citat:
mr.ako: Akceleratori jesu na pocetnim stanicama, ali da li si zaista mislio da je to dovoljno za 300 milja dugacak put?! :)
Pa koliku bi brzinu trebalo da ima na pocetku, da bi sa otporom vazduha stigao do cilja na tolikoj razdaljini...?? XD Odnosno, gresis, nije u pitanju takav princip, vec se bazira na externom indukcionom motoru, odnosno linernom el. motoru koji ce biti postavljeni sa spoljne strane tube citavom trasom u odredjenim razmacima i koji ce dodavati/odrzavati brzinu periodicnim boostovima.

Druga stvar, zar si stvarno mislio da o tome nisu razmisljali...? ;)


Vrlo je moguce da nisu razmisljali o tome. Nije im u mindsetu sto bi rekli, oni su inznjeri za kola (koja u slucaju kvara mozes da slepujes) ili raketa na kojima nema kvarova jer ako se nesto pokvari nema sta da se slepa :) Nisu navikli na razmisljanje o tome da nesto moze da se zaglavi u cevki :)
OK, ne pada mi na pamet da se nadigravamo ovde sta ti "tehnicki" podrazumevas pod krilo a sta ne, nije tema, niti je moj originalni reply bio upucen zbog toga... A pogotovo se necu natezati oko toga da im nesto nije u mindsetu jer su oni eto inzenjeri za kola i rakete. Pa majku mu, naucnik je naucnik, inzenjer je inzenjer, a biznismen je biznismen, ma gde radio. "Nisu navikli" i slicne gluposti necu komentarisati.




Citat:
mmix:
Ja znam da princip nije samo sa dva akceleratora na krajevima, ali su to glavni DUGACKI akceleratori koji ubrzavaju pod od nula do putujuce brzine (brzine na kojoj turbina moze da gurne dovoljno low-pressure vazduha ispod poda da isti odlepi od zemlje). Takvi akceleratori nece postojati duzinom cevi jer nisu isplativi. Po njegovim sopstvenim recima bice kratki "dopunjivaci" brzine na svakih 70 milja:

"That then begs the next question of whether a battery can store enough energy to power a fan for the length of the journey with room to spare. Based on our calculations, this is no problem, so long as the energy used to accelerate the
pod is not drawn from the battery pack.
This is where the external linear electric motor comes in, which is simply a round induction motor (like the one in the Tesla Model S) rolled flat. This would accelerate the pod to high subsonic velocity and provide a periodic reboost roughly every 70 miles. The linear electric motor is needed for as little as ~1% of the tube length, so is not particularly costly."
Sa ovim se slazem, nisam sporio, cak sam tako nesto i sam rekao. A ovo boldovano (na kraju tvog citata) sam takodje pomenuo, samo bez te brojke od 70milja:
Citat:
mr. ako: Odnosno, gresis, nije u pitanju takav princip, vec se bazira na externom indukcionom motoru, odnosno linernom el. motoru koji ce biti postavljeni sa spoljne strane tube citavom trasom u odredjenim razmacima i koji ce dodavati/odrzavati brzinu periodicnim boostovima.





Citat:
mmix:
Sto znaci da
- ti medju akceleratori nece biti dovoljno dugacki da obezbede ubrzanje na efikasnu brzinu na kojoj bi turbina u podu mogla da "sakupi" dovoljno vazduha da generise uzgon i podigne pod. Sto znaci da ce pod morati da se nekako doslepa do najblizeg izlaza iz cevke.
- sve i da jeste dovoljne duzine, ako pod crkne odmah iza akceleratora, bice neophodno dovesti ga 70 milja (ili 35 milja ako bude moguce pokretanje podova unazad i ako crkne na pola puta) do sledeceg akceleratora. To pomeranje ce morati da se odradi konvencionalnim metodama (tockovi i elektro pogon?).
- sta ako glavni ili pomocni akceleratori crknu?

Mislim da ce ovaj dizajn vrlo brzo biti revidiran.
Kao sto rekoh ranije, zar si stvarno mislio da o tome nisu razmisljali...? ;) U samom dokumentu koji je dostupan javnosti su resenja ovakvih situacija jasno prikazana kroz tehnicke detalje, ali i pored toga ovom temom se bavi citava jedna sekcija u dokumentu! Tako da, nisu oni navikli da im sve ide k'o po loju, a i nije da ne razmisljaju o fail safe podsistemima i emergency procedurama... Msm, "nisu navikli" i "mindset inzenjera im je takav" su prilicno smesne izjave moras priznati. :)




Citat:
mmix:
A posto je glavni akcelerator samo na pocetnim i krajnjim stnicama, to znaci da je "rasciscavanje" cevi i uspostavljanje normalnog saobracaja veoma dugotrajan proces.
Takodje ni ovo nije problem, jer se iz ugla putnika ne moze ni primetiti ukoliko se ovako nesto sto opisujes ovde (ili u prethodnom citatu) desi... cak i da nestane struje u mrezi! Postoje solarni paneli koji napajaju motore, postoje tankovi sa kompresovanim vazduhom, postoje baterije (on board u samoj kapsuli) za pokretanje nekoliko sistema, a baterije su i kod akceleratora sa spoljne strane tube, postoji u krajnjem slucaju pogon na tockove ako sve otatalo failuje. Prilican broj redudantnih sistema, zar ne? :)

Evo nekih citata koji bi trebali razresiti mmix-ove strahove, sumnje i dileme :)
(u sledecoj poruci :) )

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system26.08.2013. u 02:12 - pre 129 meseci
Evo nekih citata koji bi trebali razresiti mmix-ove strahove, sumnje i dileme :)

Dodatni tank koji bi se koristio i u emergency situacijama:
Citat:
The capsules are supported via air bearings that operate using a compressed air reservoir and aerodynamic lift.


U slucaju onog tvog scenarija gde kapsula nema dodatni pogon, mlaznica na kraju kapsule pomaze vesanje:
Citat:
A nozzle at the tail expands the flow generating thrust to mitigate some of the small amounts of aerodynamic and bearing drag.


Takodje i tank sa kompresovanim vazduhom:
Citat:
This air is stored in onboard composite overwrap pressure vessels.
The stored air is eventually consumed by the air bearings to maintain distance between the capsule and tube walls.


Baterije bi bile dovoljne za 45 minuta rada kompresora:
Citat:
An estimated 3,400 lb (1,500 kg) of batteries provides 45 minutes of onboard compressor power, which is more than sufficient for the travel time with added reserve backup power. Onboard batteries are changed at each stop and charged at the stations.


Pomocni tockovi u slucaju nepredvidjenih situacija (razmisljaju ipak ko bi reko :) )
Citat:
The capsule may also include traditional deployable wheels similar to aircraft landing gear for ease of movement at speeds under 100 mph (160 kph) and as a component of the overall safety system.


A evo kako na manjim brzinama skija pravi vazdusni jastuk i podnosi deo tereta (tvoj slucaj da kapsula izgubi brzinu):
Citat:
The aerodynamic method of generating pressure under the air bearings becomes appreciable at moderate to high capsule speeds. As the capsule accelerates up to cruising speed, the front tip of each ski is elevated relative to the back tip such that the ski rests at a slight angle of 0.05?. Viscous forces trap a thin film of air in the converging gap between the ski and the tube wall. The air beneath the ski becomes pressurized which alters the flow field to satisfy fundamental laws of mass, momentum, and energy conservation. The resultant elevated pressure beneath the ski relative to the ambient atmosphere provides a net lifting force that is sufficient to support a portion of the capsule’s weight.


Dodavanje pritiska kada sistem nije dovoljan da podrzi teret (tvoj slucaj kada kapsula potpuno stane):
Citat:
Lift is supplemented by injecting highly pressurized air into the gap. By applying an externally supplied pressure, a favorable pressure distribution is established beneath the bearing and sufficient lift is generated to support the capsule. This system is known as an external pressure (EP) bearing and it is effective when the capsule is stationary or moving at very high speeds.
Citat:
The air is introduced via a network of grooves in the bearing’s bottom surface and is sourced directly from the high pressure air reservoir onboard the capsule.


Jos dokaza da imaju u fail-safe i emergency u mindsetu:
Citat:
In addition, safety emergency exits and pressurization ports will be added in key locations along the length of the tube.
Citat:
The expected cost for the tube is expected to be less than $650 million USD, including pre-fabricated tube sections with stringer reinforcements and emergency exits.




- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system26.08.2013. u 02:19 - pre 129 meseci
Citat:
mmix:
Vrlo je moguce da nisu razmisljali o tome. Nije im u mindsetu sto bi rekli, oni su inznjeri za kola (koja u slucaju kvara mozes da slepujes) ili raketa na kojima nema kvarova jer ako se nesto pokvari nema sta da se slepa :) Nisu navikli na razmisljanje o tome da nesto moze da se zaglavi u cevki :)

Evo jos nesto emergency i fail-safe sistemima (citava jedna sekcija). Isli su cak i dalje nego sto tebi pada na pamet: :)

Citat:
Safety and Reliability

The design of Hyperloop has been considered from the start with safety in
mind. Unlike other modes of transport, Hyperloop is a single system that
incorporates the vehicle, propulsion system, energy management, timing, and
route. Capsules travel in a carefully controlled and maintained tube
environment. The system is immune to wind, ice, fog, and rain. The
propulsion system is integrated into the tube and can only accelerate the
capsule to speeds that are safe in each section. With human control error and
unpredictable weather removed from the system, very few safety concerns
remain.
Some of the safety scenarios below are unique to the proposed system, but all
should be considered relative to other forms of transportation. In many cases
Hyperloop is intrinsically safer than airplanes, trains, or automobiles.

Onboard PassengerEmergency
All capsules would have direct radio contact with station operators in case of
emergencies, allowing passengers to report any incident, to request help and
to receive assistance. In addition, all capsules would be fitted with first aid
equipment.
The Hyperloop allows people to travel from San Francisco to LA in 30 minutes.
Therefore in case of emergency, it is likely that the best course of action would
be for the capsule to communicate the situation to the station operator and for
the capsule to finish the journey in a few minutes where emergency services
would be waiting to assist.
Typical times between an emergency and access to a physician should be
shorter than if an incident happened during airplane takeoff. In the case of the
airplane, the route would need to be adjusted, other planes rerouted, runways
cleared, airplane landed, taxi to a gate, and doors opened. An emergency in a
Hyperloop capsule simply requires the system to complete the planned journey
and meet emergency personnel at the destination.

Power Outage
The vast majority of the Hyperloop travel distance is spent coasting and so the
capsule does not require continuous power to travel. The capsule life support
systems will be powered by two or more redundant lithium ion battery pack
and so would be unaffected by a power outage. In the event of a power outage
occurring after a capsule had been launched, all linear accelerators would be
equipped with enough energy storage to bring all capsules currently in the
Hyperloop tube safely to a stop at their destination. In addition, linear
accelerators using the same storage would complete the acceleration of all
capsules currently in the tube. For additional redundancy, all Hyperloop
capsules would be fitted with a mechanical braking system to bring capsules
safely to a stop.
In summary, all journeys would be completed as expected from the passenger’s
perspective. Normal travel schedules would be resumed after power was
restored.

Capsule Depressurization
Hyperloop capsules will be designed to the highest safety standards and
manufactured with extensive quality checks to ensure their integrity. In the
event of a minor leak, the onboard environmental control system would
maintain capsule pressure using the reserve air carried onboard for the short
period of time it will take to reach the destination. In the case of a more
significant depressurization, oxygen masks would be deployed as in airplanes.
Once the capsule reached the destination safely it would be removed from
service. Safety of the onboard air supply in Hyperloop would be very similar to
aircraft, and can take advantage of decades of development in similar systems.
In the unlikely event of a large scale capsule depressurization, other capsules
in the tube would automatically begin emergency braking whilst the Hyperloop
tube would undergo rapid re-pressurization along its entire length.

Capsule Stranded in Tube
A capsule becoming stranded in the Hyperloop tube is highly unlikely as the
capsule coasts the majority of the distance at high speed and so there is no
propulsion required for more than 90% of the journey.
If a capsule were somehow to become stranded, capsules ahead would
continue their journeys to the destination unaffected. Capsules behind the
stranded one would be automatically instructed to deploy their emergency
mechanical braking systems. Once all capsules behind the stranded capsule had
been safely brought to rest, capsules would drive themselves to safety using
small onboard electric motors to power deployed wheels.
All capsules would be equipped with a reserve air supply great enough to
ensure the safety of all passengers for a worst case scenario event.

Structural Integrity of the Tube in Jeopardy
A minor depressurization of the tube is unlikely to affect Hyperloop capsules or
passengers and would likely be overcome by increased vacuum pump power.
Any minor tube leaks could then be repaired during standard maintenance.
In the event of a large scale leak, pressure sensors located along the tube
would automatically communicate with all capsules to deploy their emergency
mechanical braking systems.

Earthquakes
California is no stranger to earthquakes and transport systems and all built with
earthquakes in mind. Hyperloop would be no different with the entire tube
length built with the necessary flexibility to withstand the earthquake motions
while maintaining the Hyperloop tube alignment.
It is also likely that in the event of a severe earthquake, Hyperloop capsules
would be commanded remotely to actuate their mechanical emergency braking
systems.

Human Related Incidents
Hyperloop would feature the same high level of security used at airports.
However, the regular departure of Hyperloop capsules would result in a
steadier and faster flow of passengers through security screening compared to
airports. Tubes located on pylons would limit access to the critical elements of
the system. Multiple redundant power sources and vacuum pumps would limit
the impact of any single element.

Reliability
The Hyperloop system comprising all infrastructure, mechanical, electrical, and
software components will be designed so that it is reliable, durable, and fault
tolerant over its service life (100 years), while maintaining safety levels that
match or exceed the safety standard of commercial air transportation.

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system02.10.2013. u 09:10 - pre 128 meseci
Malo da ozivimo temu



[Ovu poruku je menjao mmix dana 12.06.2015. u 20:35 GMT+1]
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system02.10.2013. u 18:50 - pre 128 meseci
Tjah, prilicno nefer...
a uz to jos i vrrrlo netacno!


- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: Hyperloop transit system02.10.2013. u 22:30 - pre 128 meseci
zanimljiva stvar. mislim nema sanse da bih se licno prevozio 1000km/h tako da me sa te strane ne zanima, ali uopsteno ako je to bolja ekoloska varijanta- onda je bolje, za smanjenje zagadjenja i globalnog zagrevanja.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Hyperloop transit system

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 33637 | Odgovora: 101 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.