Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Hyperloop transit system

elitemadzone.org :: MadZone :: Hyperloop transit system

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 33411 | Odgovora: 101 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 10:07 - pre 127 meseci
Ako si ikad putovao avionom isao si bar 850km/h, ako si leteo sa 747 onda si u trenutcima i isao brze od 1000km/h. Mislis da si bezbedniji gore na 10000m nego u cevi koja ima kocione sisteme?

Ekologija uopste nije deo ove price. TO sto neki sistem radi na struju ne znaci da je cist, samo znacida je zagadjenje izmesteno dalje od vozila u tacki u kojoj termoelektrana sagoreva ugaj da bi je napravila uz velike gubitke. Ali siguran sam da ce "samosvesni" stanovnici Kalifornije i ponosni vlasnici Priusa verovati da ne zagadjuju.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Nymeria

Član broj: 317502
Poruke: 75



+84 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 10:17 - pre 127 meseci
Pa, ako je termoelektrana u Nevadi ili Arizoni (pogotovo negde jos dalje), ovima u Kaliforniji je prilicno cista energija
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 10:20 - pre 127 meseci
Na 10 000 metara je bezbednije nego u bilo kojoj cevi....sto ne znaci da u cevi nije bezbedno, ali je svakako teze odrzavati tu bezbednost.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 14:28 - pre 127 meseci
na ovom linku pise da sistem koristi solarnu energiju

http://www.b92.net/tehnopolis/...13&mm=08&nav_id=742128

 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 18:50 - pre 127 meseci
Citat:
number42:mislim nema sanse da bih se licno prevozio 1000km/h tako da me sa te strane ne zanima

Heh, tako su pocetkom proslog veka ljudi pricali za automobil koji juri 40km/h. :)

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

number42

Član broj: 313623
Poruke: 426



+52 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 19:44 - pre 127 meseci
ne kapiram... zasto su ljudi pricali o brzini automobila od 40km/h ako su pre toga hiljadama godina koristili kocije od 50-60km/h?
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 22:39 - pre 127 meseci
Htedoh da napisem 40mph ciljajuci na Ford Model T kao prvi pristupacan narodu... No, nebitna je konkretna brzina, poenta je strah od novog i do tada nevidjenog - nesto cemu se prisije neka "suluda" brzina ili kakav drugi "strasan" epitet.
Strah od automobila, strah od AC struje, strah od celicnih ptica - aviona, strah od Svemira,...
- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Hyperloop transit system03.10.2013. u 22:49 - pre 127 meseci
Citat:
number42:
ne kapiram... zasto su ljudi pricali o brzini automobila od 40km/h ako su pre toga hiljadama godina koristili kocije od 50-60km/h?


Tesko.
Konji koji vuku kocije ili na kojima se jase, ne trce galopom - ono sto se vidi u filmovima je totalno naopako. Konji koji sluze za transport najveci deo vremena provedu setajuci. To znaci da je brzina jahanja/voznje u kociji 10-15km/h.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+710 Profil

icon Re: Hyperloop transit system04.10.2013. u 11:40 - pre 127 meseci
Citat:
mmix: TO sto neki sistem radi na struju ne znaci da je cist

Pa nije ni poenta da bude čist, samo znatno čistiji od postojećih sistema.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system04.10.2013. u 17:02 - pre 127 meseci
Citat:
jablan: Pa nije ni poenta da bude čist, samo znatno čistiji od postojećih sistema.


Nije to problem, problem je percepcija sta je zagadjujuce a sta ne. Pri cemu se potpuno ignorisu dva veoma vazna aspekta zagadjivanja: proizvodno i izmesteno. Kad se posmatra ceo ciklus, pocev od rudarstva do finalne proizvodnje, situacija nije uopste na strani alternativnih energija. Cuvena su vec ta istrazivanja gde u USA, uzevsi u obzir procenat struje koji se dobija iz uglja, jedan Prius zapravo zagadjuje vise od dizel kamiona. Al probaj ti to da objasnis jednom eco-"svesnom" vlasniku Priusa, jer on kad gleda svog Priusa njemu iz auspuha izlazi cvece. Daleko od oka, daleko od uma.

Zato ne volim ovako pausalne grand planove kao sto je HyperLoop. Prvo skocis pa onda kazes hop. Tako i ja mogu da osmislim grandiozni sistem gde ce se teret dizati u orbitu teretnjacima pogonjenim gravitonskim motorima. Ne znate da napravite gravitonski motor? E jbg, ja bih to radio uradio al trenutno sam busy sa nekim drugim projektima. Bas ste nesposobni, ja sam vam dao viziju a vi ne umete ni glupi motor da napravite. I odna cu ja tako da budem busy narednih x decenija, ali kad jednog dana potpuno nevezano neko uspe da napravi gravitonski motor, bicu siguran da vas podsetim ko je to prvi "zapljunuo".

Yeah, right.

Od kad je prvi put objavljen clanak na ovu temu trepere mi svi moguci BS detektori.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

ivan.mojsilovic
CEO @ Yanado.com
Novi Sad

Član broj: 277882
Poruke: 780
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.yanado.com


+1042 Profil

icon Re: Hyperloop transit system04.10.2013. u 17:34 - pre 127 meseci
Don't get me wrong, ali tako govoriti o Elonu je malko preterano s obzirom ko je on i sta je do sada uradio.
 
Odgovor na temu

negyxo
Aleksandar Perkuchin

negyxo
Član broj: 29751
Poruke: 898
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+171 Profil

icon Re: Hyperloop transit system04.10.2013. u 18:50 - pre 127 meseci
Pre par nedelja isao je interesantan link na G+ u vezi Tesla Model S na ovu temu http://www.greencarreports.com...ollute-more-than-an-suv/page-4
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system04.10.2013. u 18:57 - pre 127 meseci
Citat:
ivan.mojsilovic:
Don't get me wrong, ali tako govoriti o Elonu je malko preterano s obzirom ko je on i sta je do sada uradio.


Tim pre je njegovo ponasanje nebulozno u ovom slucaju jer toliko odudara od svega sto je do sada radio. "Doers" se ne ponasaju tako. On se ne ponasa tako.

On je genijalan inzenjer, ali nijedan covek nije zgradio imperiju njegove velicine sam, sto znaci da je uspesno prevazisao fazu lone-rangera i uspeo da organizuje delegiranje odgovornost. Sto znaci da je bez ikakvih problema mogao da delegira i ovaj projekat. Sa svojom reputacijom, podizanje neophodnog kapitala bi bio maciji kasalj. Gomila njegovih zaposlenih bi sa tim kapitalom zavrsila projekat i on bi jos jednom,s a punim pravom, postao heroj narodnog folklora. bPa ipak, nista od toga se nije desilo. Najjednostavnije i najtuznije objasnjenje je da je njegova visost dostigla takvu slavu da je dovoljno da prdne da osvoji odusevljenje nekriticke mase.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system05.10.2013. u 04:02 - pre 127 meseci
Da jos jednom citiram mojsilovica za svaki slucaj ako je neko propustio. :)
Citat:
ivan.mojsilovic: Don't get me wrong, ali tako govoriti o Elonu je malko preterano s obzirom ko je on i sta je do sada uradio.





Sto se tice ovoga:
Citat:
mmix: Tim pre je njegovo ponasanje nebulozno u ovom slucaju jer toliko odudara od svega sto je do sada radio. "Doers" se ne ponasaju tako. On se ne ponasa tako.

On je genijalan inzenjer, ali nijedan covek nije zgradio imperiju njegove velicine sam, sto znaci da je uspesno prevazisao fazu lone-rangera i uspeo da organizuje delegiranje odgovornost. Sto znaci da je bez ikakvih problema mogao da delegira i ovaj projekat. Sa svojom reputacijom, podizanje neophodnog kapitala bi bio maciji kasalj. Gomila njegovih zaposlenih bi sa tim kapitalom zavrsila projekat i on bi jos jednom,s a punim pravom, postao heroj narodnog folklora. bPa ipak, nista od toga se nije desilo. Najjednostavnije i najtuznije objasnjenje je da je njegova visost dostigla takvu slavu da je dovoljno da prdne da osvoji odusevljenje nekriticke mase.


Nije uopste nebulozno ponasanje, vec je procenio da su mu trenutno drugi projekti bitniji, nije pitanje da li je doer, vec jednostavno nepostojanje masine za kloniranje. Nemoguce je biti CEO na tri mesta (Tesla, SpaceX, a u slucaju Hyperloopa bi to morao da postane i tu) i jos clan borda u solar kompaniji. Znaci, fizicki nije moguce... a price o delegiranju mesta CEO-a su za malu decu naravno. Pogotovo delegiranje key poslova na samom zacetku kompanije znaci automatsku propast. :) Jer ako neko pokrene kompaniju, samo da bi delegirao sav posao postavljanja kompanije na noge, mora da proveri sanity sa svojim izabranim lekarom.
Najveca borba, nazalost, ne bi bila sa tehnologijom ili novcem, vec sa dobijanjem dozvola, zemljista i birokratijom - a za to nije dovoljna trecina radnog vremena, vec full time i vise od toga.
Sto se tice nekriticke mase, ne znam, ali ti definitivno nisi kriticka, jer po tvojim postovima na ovoj temi ispada da si deo pljuvacke mase i to pljuvac pausalac.

- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system07.10.2013. u 07:50 - pre 127 meseci
Znas kako, bolje pljuvac pausalac, nego chep pausalac. Kultovi licnosti nekako nisu moj forte jos od kad je JBT poljubio blato, kroz istoriju ne postoji nijedan subjekat kulta sopstvene licnosti koji na kraju to nije zloupotrebio.

Tvoja primedba o tome kako on tuzan po ceo dan mikromenadzuje tri kompanije je nerealna i netacna. Nijedan covek to ne moze, isto kao sto nijedan covek ne moze disati u vakumu bez odgovarajuceg odela. On daje smernice, ideje, vizije, a realizaciju mu sprovode ljudi kao sto su braca Riv, Gvejn Shotvel, Tom Muler, JB Strabel, itd. Pogledaj malo po netu o tim ljudima o kojima mainstream mediji ne pisu koliko o Elonu i videces da to nisu cistacice i portiri koje je Elon naucio svmu sto znaju, to su ljudi koji su u tom biznisu bar toliko ako ne i duze od Elona i koji su u Elonove kompanije usli kao formirani kvalitetni inzenjeri i strucnjaci i koji su svojom ekspertizom doprineli uspehu tih kompanija. I to je ODLICNA stvar, njegova mogucnost da privuce i zadrzi takve talente; i teorija i praksa korporativnog liderstva su vema jasne, ne moze postati i funkcionsiati firma te velicine bez delegiranja odgovornosti, upravo zato sto jedan covek ne moze da postigne toliko sam. Jel sad jasnije malo, ili treba da se crta?

Tvoja druga primedba o delegiranju startup-a isto ne stoji, sve namenske kompanije koje formiraju maticne kompanije radi odradjivanja nekog posla potpadaju pod tu kategoriju, nisu startup kompanije samo one koje bubuljicavi klinci prave u garazama. U kontekstu koji mozes da skapiras, takva kompania ti je China Road and Bridge Co Serbia koja gradi "Kineski" most. Da li ti mislis da je gospodin Wen Gang, predsednik i CEO CRBCa, dosao u Srbiju da vodi izgradnju mosta?!? Naravno da nije, kompaniju u Srbiji, po podacima APRa, vodi izvesni Zhang Xiaoyuan. Sa obzirom na to da se most aktivno gradi, ja bih rekao da je kompanija uspesna uprkos tome sto glavni baja nije tu 24x7. Sta ti mislis?

Nista njega nije sprecavalo da formira HyperLoop Inc. i da postavi kvalitetne ljude na celo te kompanije i da prikupi kapital. Apsolutno nista. Ali nece, zato sto i sam zna da je projekat los, sto se i vidi iz cinjenice da jos niko nije pokazao nikakvu zainteresovanost da taj projekat realizuje. Covek se primio na cenu CHSRa i mislio da ce da zezne njih kao sto je zeznuo NASA-u. Ne samo sto nikog relevantnog ne interesuje ovaj rpojekat, nego je strucna javnost gotovo jednoglasna u oceni da je projekat nerealan, nekompletan, lose procenjen i da mu je procena troskova nerealno niska. Mora biti da su svi oni ljubomorni pljuvaci.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+710 Profil

icon Re: Hyperloop transit system07.10.2013. u 09:10 - pre 127 meseci
Citat:
mmix:Al probaj ti to da objasnis jednom eco-"svesnom" vlasniku Priusa, jer on kad gleda svog Priusa njemu iz auspuha izlazi cvece. Daleko od oka, daleko od uma.

Malo menjaš teze. Nijedan transport nije skroz čist (osim možda jahanje konja) ali su definitino neki čistiji od drugih. Na kraju krajeva, struja može da se proizvodi na različite načine, neki su opet malo čistiji od drugih.

Za Prius nema mesta u ovoj raspravi, jer (barem po mom mišljenju) koncept ličnog električnog automobila nema nikakvog smisla, to je kao šminkanje leša. Rešenje je u sredstvima MASOVNOG a ne individualnog transporta, i taj Hyperloop je dobar korak u tom pravcu, makar i nikad ne napustio fazu CGI 3D modeliranja. Stvar je u tome da inžinjeri i naučnici počnu da razmišljaju o tome, a ne trošiti silne inženjer sate na to kako izvući još 10 konjskih snaga iz nekog Oto motora.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.cidr.odn.ne.jp.



+7169 Profil

icon Re: Hyperloop transit system07.10.2013. u 11:36 - pre 127 meseci
Citat:
jablan
Stvar je u tome da inžinjeri i naučnici počnu da razmišljaju o tome, a ne trošiti silne inženjer sate na to kako izvući još 10 konjskih snaga iz nekog Oto motora.


U pitanju su inzenjer-sati razlicitih ljudi tako da nema potrebe birati "ili-ili".

Nece jedna Toyota ili BMW sutra napraviti nekakav potpuno novi vid transporta, vec ce to gotovo sasvim sigurno biti druge firme, bas kao sto BMW ne pravi vozove vec Siemens ili Alstom, i bas kao sto Siemens ili Alstom ne prave automobile sa Oto motorima.

Drugo, da bi neki plan imao smisla nije potrebno samo da zvuci dobro i da par inzenjera nesto izmodeliraju u CAD-u, vec je potrebno da prodje jos puno reality-check-ova - od tehnicke izvodljivosti, preko ekonomske isplativosti pa sve do politickih faktora (imovinsko-pravna pitanja, budzetna pitanja, itd..).

Nesto mi se cini da je taj Hyperlook u CAD fazi, ili cak jos ni tu. A takvih "projekata" u toj fazi ima sigurno da se napuni dosta servera.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system07.10.2013. u 12:00 - pre 127 meseci
Naucnici, mada pod znacima navoda naucnici jer tu ima jos bransi koje su ukljucene, razmisljaju o tome jos od kad je otvorena prva linija Londonskog metroa. Neko voli metro, ali ima dosta ljudi koji su kao ja i koji ce radije koristiti licno vozilo bez obzira na cenu. To trziste ce uvek postojati i bice servisirano, cak i u samom Londonu koji ima veoma efikasan mass-transit ima 100.000 vlasnika vozila koji ce radije platiti 5 funti za dnevni congestion charge nego sto bi krocili u metro/bus

Ne mislim da je zamena teza to sto sam rekao jer ja nisam ni napao tehniologiju, ja sam apsolutno svestan da nijedna tehnologija nije cista i da su neke cistije od drugih, moja tvrdnja se tice psihologije pojedinaca i mase, gde miopijska percepcija da je nesto cisto forsira politicki proces (citaj subvencije) u tehnologije koje efektivno nisu ciste, niti cak cistije, dok se tehnologije koje nas zaista, u globalu, mogu osloboditi zavisnosti od prljavih energenata (kao sto su ITER i DEMO) moraju da lobiraju sa varijabilnim uspehom. Otlen i "daleko od oka, daleko od uma". Naravno da nisam pristalica zagadjenja, nisam lud, ali mislim da ceo taj proces danas mnogo manje ima veze sa naukom a mnogo vise sa politikom, samim tim ce takav biti i rezultat jer tu su cinilac upravo gore pomenuti ljudi.

Da se vratimo na temu, upravo zato je i ovaj projekat smesno populisticki. Ako si vec pristalica masovnog transporta onda bi vise trebalo da ti je pri srcu postojeci CHSR plan koji ce rasteretiti tranzit commutera izmedju LA i SFa i koji ce imati 10 puta veci kapacitet od HyperLoopa. Dakle, nije da niko ne razmislja o konceptu masovnog transporta, samo sto je u realnosti taj sistem zaista i dalje skuplji od price koju Elon pokusava da "proda" i da nema bas toliko lufta za tako masovne ustede koje on reklamira.


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Hyperloop transit system07.10.2013. u 23:48 - pre 127 meseci
Citat:
mmix:
Znas kako, bolje pljuvac pausalac, nego chep pausalac. Kultovi licnosti nekako nisu moj forte jos od kad je JBT poljubio blato, kroz istoriju ne postoji nijedan subjekat kulta sopstvene licnosti koji na kraju to nije zloupotrebio.

Tvoja primedba o tome kako on tuzan po ceo dan mikromenadzuje tri kompanije je nerealna i netacna. Nijedan covek to ne moze, isto kao sto nijedan covek ne moze disati u vakumu bez odgovarajuceg odela. On daje smernice, ideje, vizije, a realizaciju mu sprovode ljudi kao sto su braca Riv, Gvejn Shotvel, Tom Muler, JB Strabel, itd. Pogledaj malo po netu o tim ljudima o kojima mainstream mediji ne pisu koliko o Elonu i videces da to nisu cistacice i portiri koje je Elon naucio svmu sto znaju, to su ljudi koji su u tom biznisu bar toliko ako ne i duze od Elona i koji su u Elonove kompanije usli kao formirani kvalitetni inzenjeri i strucnjaci i koji su svojom ekspertizom doprineli uspehu tih kompanija. I to je ODLICNA stvar, njegova mogucnost da privuce i zadrzi takve talente; i teorija i praksa korporativnog liderstva su vema jasne, ne moze postati i funkcionsiati firma te velicine bez delegiranja odgovornosti, upravo zato sto jedan covek ne moze da postigne toliko sam. Jel sad jasnije malo, ili treba da se crta?

Tvoja druga primedba o delegiranju startup-a isto ne stoji, sve namenske kompanije koje formiraju maticne kompanije radi odradjivanja nekog posla potpadaju pod tu kategoriju, nisu startup kompanije samo one koje bubuljicavi klinci prave u garazama. U kontekstu koji mozes da skapiras, takva kompania ti je China Road and Bridge Co Serbia koja gradi "Kineski" most. Da li ti mislis da je gospodin Wen Gang, predsednik i CEO CRBCa, dosao u Srbiju da vodi izgradnju mosta?!? Naravno da nije, kompaniju u Srbiji, po podacima APRa, vodi izvesni Zhang Xiaoyuan. Sa obzirom na to da se most aktivno gradi, ja bih rekao da je kompanija uspesna uprkos tome sto glavni baja nije tu 24x7. Sta ti mislis?

Nista njega nije sprecavalo da formira HyperLoop Inc. i da postavi kvalitetne ljude na celo te kompanije i da prikupi kapital. Apsolutno nista. Ali nece, zato sto i sam zna da je projekat los, sto se i vidi iz cinjenice da jos niko nije pokazao nikakvu zainteresovanost da taj projekat realizuje. Covek se primio na cenu CHSRa i mislio da ce da zezne njih kao sto je zeznuo NASA-u. Ne samo sto nikog relevantnog ne interesuje ovaj rpojekat, nego je strucna javnost gotovo jednoglasna u oceni da je projekat nerealan, nekompletan, lose procenjen i da mu je procena troskova nerealno niska. Mora biti da su svi oni ljubomorni pljuvaci.

Kult licnosti ni ja ne konzumiram, ali ako je uradio nesto sto niko nije, ne vidim problem da se to pomene... give credit where credit is due je najmanje sto se moze, a pljuvati pausalno necu sigurno niti na tome graditi pricu.

Nisam ja ni tvrdio kako "on tuzan mikromenidzuje", a jos manje da menidzuje tri kompanije, jer ako se dobro secam, cetiri dana putuje u SpaceX i tri dana u Teslu... a takodje nigde nisam tvrdio da ce Hyperloop kao treca kompanija biti startup, jer je biznis model startupa nesto potpuno durgo, by design. E sad slazem se u ostalom navedenom da je u postojecim kompanijama, naravno, delegirao sta je mogao, i naravno da ne radi sve u svakoj kompaniji, i naravno da su tu ljudi koji su duze od njega u tim industrijama i naravno da su bolji od njega u tome sto rade. Niko to ne spori niti trvdi da je on i samo on zasluzan za taj uspeh i da je on sve uradio. Bespredmedno je o tome i diskutovati. Pa ni ovaj Hyperloop koncept nije on sam razvio i proracunao, niti je on tako nesto tvrdio, niti je pokusao da tvrdi, jer je jasno naveo kome i zasto se zahvaljuje i ko mu je sve pomogao u realizaciji... uopste nije hteo da pobere simpatije za tudj rad u ovom konceptu, a kamoli da bi tako nesto mogao uspe (sve i da hoce) u kompaniji.
Ja sam, izmedju ostalog, komentarisao tvoju recenicu "Sto znaci da je bez ikakvih problema mogao da delegira i ovaj projekat.", jer tvrditi da je moguce delegirati projekat ove velicine je... hmm, kako da kazem a da ne ispadnem maliciozan ili nekulturan...? Pogotovo ako je kompanija u samom zacetku i tek staje na noge, jer ta tvoja strategija "samo gomila kapitala i zaposleni sve sami zavrsavaju" moze da prodje iskljucivo u bajkama. A takodje sam reagovao i zbog pljuvackog dela gde coveka nazivas "njegova visost" i tvrdis da negov prdez izaziva odusevljenje nekriticke mase... :D to, sa pausalnim ocenama koje iznosis u temi, su te kvalifikovale za pomenutu ketegoriju pp.

Takodje tvoja tvrdnja da je on "zeznuo NASA" je totalno out of place... jer koliko sam poslednji put proverio u NASA-i ne rade veverice. Dodatno, komercijalni program sasvim fino napreduje i NASA je zadovoljna i sa SpaceX uslugama i sa Orbital-ovim uslugama po pitanju cargo letova, planiraju da zadrze postojecu, a kasnije i prosire saradnju. Sumnjam da bi to radili da misle da ih je neko zeznuo. :)



Citat:
mmix: Da se vratimo na temu, upravo zato je i ovaj projekat smesno populisticki. Ako si vec pristalica masovnog transporta onda bi vise trebalo da ti je pri srcu postojeci CHSR plan koji ce rasteretiti tranzit commutera izmedju LA i SFa i koji ce imati 10 puta veci kapacitet od HyperLoopa. Dakle, nije da niko ne razmislja o konceptu masovnog transporta, samo sto je u realnosti taj sistem zaista i dalje skuplji od price koju Elon pokusava da "proda" i da nema bas toliko lufta za tako masovne ustede koje on reklamira.

CHSR je smesan u odnosu na Hyperloop i po brzini i po kapacitetu a i po ceni naravno... ako si citao ponudjeni dokument to tamo jasno pise i prilicno je detaljno objasnjeno. Ukoliko imas neke druge izvore, daj linkuj da vidmo gde to Musk laze u onom predlogu. Daj da vidimo racunicu kako ce zastareli high speed rail (cak i u odnosu na stari kineski HSR, btw) biti jevtiniji od Hyperloop-a.
Dodatno u svakom slucaju je bolje da tako nesto gradi i takvim projektnom upravlja neka privatna kompanija ciji CEO bi bio covek Elonovog profila, nego drzava - ma koliko efikasna i dobra bila. :)






- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Hyperloop transit system08.10.2013. u 09:47 - pre 127 meseci
Ok, da ti ne odgovaram cepkanjem, evo jedan bulletin list:

- da, give credit where credit is due, ali se credit daje za uradjeno, ne za "puvarak" iz mozga. Kakav kvalitet pruzenog, toliki i credit. Odlikasi koji zive na lovorikama takodje nisu moj forte.

- naravno da je hteo da pobere simpatije za svoj isprdak, ja za to nemam dokaz, ali nemas ni ti za to da nije hteo.

- svaka kompanija koja se osniva staje na svoje noge u pocetku, kakav ti je to sad izgovor? Zna se kako se formiraju kompanije, kako se radi akvizicija resursa i kako se uspostavljaju procesi proizvodnje, nadozra, (prodaje, marketinga, itd, sto ovde nije primarno), narocito ako kompaiju podizu iskusni menadzeri. Startupi su problem samo za Average Joe-a koji prvi put nesto radi u zivotu pa mu niko ne veruje pa iskusava probleme dostupnosti love, resursa i trzista. Za jednu imperiju velicine Elonove postavljanje bilo kakve kompanije na noge MORA da bude maciji kasalj, u suprotnom bi covek bio glup i nesposoban, sto on nije. I molim te nemoj da me ucis o tim stvarima, ako sam ja mogao uz pomoc maticne kompanije i njihove love da ucestvujem u pokretanju startup kompanije u mojoj industriji i video kako se to radi, on to sasvim sigurno moze da uradi a da ne potrosi vise od par sati nedeljno na sastanke sa CEO-om i status update. Mnogo vece pitanje je zasto nece, i izgovor da "nema vremena" je presmesan za iole polupismenog menadzera.

- NASA-u je zeznuo dibidus i skroz. Ako ti mislis da je NASA odusevljena time sto mora da radi sa Elonom, grdno se varas. Ne ulazeci u pricu o efikasnosti (jer SpaceX zaista nudi efikasnije resenje), samo pojavljivanje SpaceX et al je omogucilo zakonodavcima da NASA-i zavrnu ventile po osnovu mnogih propulsion i delivery projekata i uputila NASA-u na komercijalne provajdere sa kojima MORAJU da saradjuju inace nece imati misije. Svo istrazivanje koje je nekad sprovodila NASA i na osnovu kojeg je i sam SpaceX napravio svoje resenje, a koje je nekad bilo licencirano racionalno ili bilo besplatno, sada ce preci u patente privatnih kompanije koje ce vrlo brzo poceti da cede i samu NASA-u. Da li ce na kraju to biti jeftinije ili skuplje od NASA kontrolisanih tehnologija, ostaje da se vidi i zavisice od (bes)kicmenosti zakonodavaca, ali sasvim sigurno ljudi iz NASA-e nisu odusevljeni sto im neko izmice tlo pod nogama. I ovo mogu da ti kazem iz druge ruke od poznanika koji su radili u JPLu. Ste ce reci, he pawned them. Onda mozes samo da zamislis kakvu zabunu je uneo u CHSR authority sa ovim polupismenim resenjem.

- ovo gore ti ujedno i odgovara na tvoje pitanje o privatnim kompanijama vs drzavne korporacije. Zabluda je da su privatne kompanije jeftinije, one su efikasnije i imaju manje rashode na agencijske troskove, ali ako dodju u polozaj da kontrolisu trziste bez konkurencije, one ce UVEK to iskoristiti za kontrolu cena i pumpanje profita. A infrastrukturni projekti su uglavnom projekti te vrste, nece se graditi dve pruge pa da se vidi koja je efikasnija, gradice se jedan sistem i vrlo je vazno ko ga i kako kontrolise. Vreme Empire Buildera kao sto je JJ Hill je davno proslo.

- CHSR nije smesan ni malo. Projektovani kapacitet za zavrsetak 2033 je 116 miliona putnickih voznji godisnje sa prosecno 70% popunjenosti vozova od po 1000 mesta koji idu na svakih pet minuta u spicu 19 sati dnevno uz cargo saobracaj preostalih 5 sati. HyperLoop nije ni blizu tom projektovanom broju i nema cargo opciju i ne ukljucuje ni deo od planirane rute sistema (700km Hyperloop od LA do SF u odnosu na 1300km od sakramenta do san dijega). Ja ne znam gde si ti video da ce CHSR biti jeftiniji? Bice deset puta skuplji ali ce se graditi u fazama i u nekom trenutku finansirati iz sopstvenih voznji i imace daleko duzi rok otplate i eksploatacije. I nemoj da ti ja lepim linove, guglaj malo, imas prste.

- cela tvoja odbrana Elona je besmislena, proslo je skoro dva meseca, svi relevantni faktori u toj industriji su procitali njegov predlog i svi su ga ili odbacili ili dali negativan sud, po skoro svim pitanjima, od sistema pogona do seizmicke zastite. Samo ti insistiras i dalje. A kad armija strucnjaka kaze da nesto ne valja a ti i dalje, suprotno razumu, insistiras da je to super zato sto je osmislilac "baja nad bajama", to JESTE dogma i obozavanje kulta licnosti. Shvati, Toni Stark je lik iz stripa, nije stvarna licnost.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Hyperloop transit system

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 33411 | Odgovora: 101 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.