Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 66148 | Odgovora: 270 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 08:26 - pre 116 meseci
Citat:
jablan:Dakle, ili bolja U-brava, ili dobar lanac sa kvadratnim profilom alke.

Najbolje imati i U-lock i debeo lanac. I jedno i drugo je apsolutni minimum za nekog ko ostavlja bajs na javnom mestu ili u garazi zgrade duze od sat vremena.
Ne postoji savrsena zastita ali bar ce lopov odustati od tvoje bicikle i preci na onu pored sa slabijom zastitom :-)

I ne treba ostavljati biciklu vezanu direktno do ulice. Vidjao sam lopove koji parkiraju kombi, otvore vrata i seku brave/lance sa onim ogromnim klestima i zatim ubacuju bajseve u kombi. Doduse ne u Beogradu ali nikad ne znas...
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 08:30 - pre 116 meseci
Ja koristim U-bravu od ispod 1000 dinara i obložen lanac od ispod 1000 dinara, uglavnom samo lanac, a U-bravu ponesem kad znam da ću ostavljati bajs duže vreme napolju.
 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 08:38 - pre 116 meseci
A da, cuo sam jos jedan savet.
Moze se skinuti sediste (sedlo, kako se vec zove)!
Em nece moci da ga odveze, em ce psiholoski delovati na lopova da ce liciti da je ukraden :)
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 08:45 - pre 116 meseci
Jos bolje napraviti da sediste moze biti zakljucano ili otkljucano. Kada je otkljucano, cev prolazi kroz njega na pritisak :]

Ili ugraditi taser :)
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 10:11 - pre 116 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
Aha, thx za info! Ako budem dolazio i vozio bajs pripremicu lancinu :-)

Ja nisam koristio bajs godinama dok me devojka nije konvertovala posto u Holandiji nema bas puno smisla insistirati na autu, na kraju cesce brze stignes biciklom. Doduse, posto je (je li) ravno u NL se zapravo najvise isplati imati najosnovniji bicikl (ono, 2 tocka, kocnice i svetlo) posto se isto tako zesce kradu pa ako ti maznu nije neka frka.

I ja to isto vidim kao najbolju zastitu. Ako planiras da cesce ostavljas bajs na javnom mestu najbolje je da u startu nemas bajs koji vredi puno. Inace em ce ti utrnuti mali mozak kada vidis da je od 1000 eur bajsa ostao samo iseceni lanac, em ces konstantno da opterecujes psihu time da li ce biti tu kad se vratis. Posebno ako pricamo o bajsu kao prevoznom sredstvu, tamo gde se parkiraju ima jos milion drugih bajseva ciji vlasnici mozda i nisu tako pazljivi pa se malo malo moze desiti da ti ga izgrebu, ostete sediste, slome svetlo itd itd. Meni definitivno ne treba takva vrsta stresa pa stoga i vozim tamno ljubicasti bajs koji sam platio 50 eur polovan, a kad ga neko bude ukrao samo cu da konstatujem situaciju i da kazem "ako, i onako mi se nije svidjala boja" :)
 
Odgovor na temu

deki111
Beograd, Srbija

Član broj: 305965
Poruke: 617
*.adsl-1.sezampro.rs.



+613 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 11:09 - pre 116 meseci
Od profi lopova ne postoji dobra zaštita. Imaju različite ideje i pristup:
Citat:
Pa i nije baš sasvim istina. Ovo je više priča o lopovima koji koriste popularnost 'belog sporta' kako bi se utopili u okolinu, nesmetano obavili svoj ilegalan posao i tako unesrećili brojne vlasnika dvotočkaša.

'Mehanizam' akcije je sledeći - najčešće je izvršavaju dva počinioca, jedan sa futrolom za teniski reket dolazi do vašeg bicikla dok drugi čuva stražu. Kada završi sa svojom radnjom 'teniser' se povlači, a njegov kolega jednostavno samo sedne na bicikl i odveze ga.

Ovoliko, koliko vam je trebalo da pročitete prethodni pasus je dovoljno i za lopove da obave opisanu radnju. O čemu se zapravo radi?

Lopovi koriste futrolu teniskog reketa kao paravan za alat i radnju koju vrše sa alatom. Deo futrole koja služi za dršku probuše i naprave dovoljan otvor kako bi kroz njega mogla da prođe glava klešta za presecanje armature. Lopov stavi obe ruke unutar futrole a zahvaljujući obliku, klešta mogu bez problema da se koriste bez vađenja. Tako se lanac preseče bez ikakvih problema pa niko, čak ni onaj ko je u neposrednoj blizini, ne može ni da pretpostavi šta je urađeno na brzaka.

Pa ako vidite nekoga ko 'ide na trening' a slučajno je stao pored vašeg bicikla da zaveže pertle, znate šta vam je činiti... Ipak, nemojte da čitamo sutra po novinama kako su biciklisti počeli masovno da napadaju tenisere :-)

izvor


Pogledajte od 6:53 šta sve seku makaze za armaturu.

 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu24.09.2014. u 11:18 - pre 116 meseci
Citat:
tdusko:Meni definitivno ne treba takva vrsta stresa pa stoga i vozim tamno ljubicasti bajs koji sam platio 50 eur polovan, a kad ga neko bude ukrao samo cu da konstatujem situaciju i da kazem "ako, i onako mi se nije svidjala boja" :)

Ne znam, ako neko voli biciklizam, i koristi ga na svakodnevnoj osnovi, po meni je logicno da ce platiti malo vise za kvalitetniji i udobniji bicikl(ako ima sredstava), jer mu je to hobi i zadovoljstvo, a ne voziti neku krsinu svaki dan po 10-20 km. Ima kvalitetnih polovnih bicikla, ali posle par godina isplati se odresiti kesu i kupiti nesto bolje.

Znam ja kako to izgleda, vozis, naviknes se i mislis da ti ne treba bolje, sve dok ne sednes na neki novi od 400-500+ evra, onda se zapitas sta propustas :)

 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 09:35 - pre 116 meseci
Ja
Citat:
DaliborP: Ne znam, ako neko voli biciklizam, i koristi ga na svakodnevnoj osnovi, po meni je logicno da ce platiti malo vise za kvalitetniji i udobniji bicikl(ako ima sredstava), jer mu je to hobi i zadovoljstvo, a ne voziti neku krsinu svaki dan po 10-20 km.

Pa i meni je logicno, ali samo ako to nije povezano sa permanentnim strahom od kradje ili ostecenja. Ja ne vidim nikakvo zadovoljstvo u tome da vozim bajs od 500+ eur do posla i da se onda 8 sati tresem da li ce neko da ga digne ili ce da mi pokrivi tockove dok se u onaj guzvi guzi oko svog bajsa. Za te svrhe imam potpuno ispravan bajs koji sluzi svrsi, a onaj "500+" mi sluzi za stvarno uzivanje kada mogu opusteno da uzivam u voznji.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 09:51 - pre 116 meseci
Pa dobro nije valjda da ostavljas bajs na ulici kad stignes do posla? Ako je to istina, razumem te.
Mada to bi bio prvi put da cujem za takav slucaj, obicno postoji garaza, ili prostorija za bicikle.

Ako vozis krs 5 dana da bi jedan dan vozio taj skupi....iskreno i ne vidim poentu niti uzivanje u voznji.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 10:26 - pre 116 meseci
Citat:
DaliborP: Pa dobro nije valjda da ostavljas bajs na ulici kad stignes do posla?
Pa upravo je to ono oko cega se vodila diskusija, a to je zastita od kradje. Ako postoji garaza onda i nema potrebe za ne znam kakvu zastitu. Znaci ja sam govorio u kontekstu koriscenja bajsa kao prevozno sredstvo koje ukljucuje kontinuirano lagerovanje bajsa na javnom mestu. Npr:



Citat:
DaliborP
Ako vozis krs 5 dana da bi jedan dan vozio taj skupi....iskreno i ne vidim poentu niti uzivanje u voznji.

Ja vrlo pravim razliku izmedju polovnog bajsa od 50 Eur i novog od 500+, ali daleko od toga mi voznja ovog od 50 prestavlja neku traumu dokle god je ispravan. S obzirom koliko su delovi za bajs jeftini, za male pare mozes da odrzavas taj bajs da uvek ima dobre gume, ispravne kocnice i menjac.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 11:03 - pre 116 meseci
Citat:
tdusko:Pa upravo je to ono oko cega se vodila diskusija, a to je zastita od kradje. Ako postoji garaza onda i nema potrebe za ne znam kakvu zastitu. Znaci ja sam govorio u kontekstu koriscenja bajsa kao prevozno sredstvo koje ukljucuje kontinuirano lagerovanje bajsa na javnom mestu.

Tacno je da nema te brave koja ti moze sacuvati bicikl, ali sto se tice odlaska i dolaska na posao obicno problema nema, zato i kazem da mi je koriscenje jeftinog i skupog bicikla iskreno cudno, mada ako si prinudjen da ostavis bicikl na ulici 8 sati onda problem itekako postoji.

Mada ja sam pregrmio ukraden skupi bicikl, sad je mnogo lakse :)
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 11:35 - pre 116 meseci
Citat:
tdusko: Ja vrlo pravim razliku izmedju polovnog bajsa od 50 Eur i novog od 500+, ali daleko od toga mi voznja ovog od 50 prestavlja neku traumu dokle god je ispravan. S obzirom koliko su delovi za bajs jeftini, za male pare mozes da odrzavas taj bajs da uvek ima dobre gume, ispravne kocnice i menjac.

Slažem se. U principu, nisu bicikli toliko evoluirali u poslednjih 30-40 godina da bi se osetila neka preterana razlika između dobro održavanog starog bicikla i novog. Uglavnom se sada ide na lakše materijale itd, što za bicikl koji se vozi 5-10 km po gradu nema gotovo nikakav značaj.

Uostalom, dovoljno je pogledati Holanđane - za najudobnije bicikle i dalje se smatraju tzv. "omafiets" - "bicikli za babe", sa uspravnim položajem sedenja i visokim upravljačem, bez gornje šipke što olakšava penjanje i silazak.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu25.09.2014. u 11:53 - pre 116 meseci
Citat:
jablan:Uostalom, dovoljno je pogledati Holanđane - za najudobnije bicikle i dalje se smatraju tzv. "omafiets" - "bicikli za babe", sa uspravnim položajem sedenja i visokim upravljačem, bez gornje šipke što olakšava penjanje i silazak.

Da, koji po pravilu kostaju novi preko 500-600 evra.
Holandski bicikli su generalno kvalitetniji gradski bicikli, sa boljim, izdrzljivijim materijalima. Sediste na primer, je dosta kvalitetnije, udobnije sa amortizerima i redovno kosta do 100 evra novo.

Ne kazem da se ne moze naci polovno i jeftinije, ali iz mog iskustva ljudi u razvijenijim biciklistickim drzavama po pravilu trose dosta para na bicikle, ipak im je to glavno prevozno sredstvo.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu08.10.2014. u 09:54 - pre 116 meseci
Ako nekog zanima, odlican film o problemima urbanizacije i kako se gradovi menjaju nekad i danas. Dosta primera u filmu pokazuje kako se uz vrlo malo truda jedan grad moze promeniti na bolje, a biciklisticke staze su jedan primer.

http://www.imdb.com/title/tt2414454/
 
Odgovor na temu

mr. ako

Član broj: 65959
Poruke: 2367



+2294 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu09.10.2014. u 04:56 - pre 116 meseci
Kako to Japanci resavaju:

http://www.tokyobybike.com/2014/09/tokyo-bicycle-lane-designs.html

http://www.tokyobybike.com/2014/09/cycling-infrastructure-tours-in-tokyo.html

http://www.tokyobybike.com/2014/07/bicycle-lane-outbreak-in-tokyo.html


- Il n'est pas important qui, importe c'est quoi!
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu09.10.2014. u 09:51 - pre 115 meseci
Nije to nista specificno za Japance, oznacavanja staza je identicno bilo gde. Gde ima mesta na kolovozu, oznaci se deo za bicikliste, a na vecim ulicama moze da se napravi posebna traka, odvojena od ostalog prevoza. To je toliko jednostavno i jeftino uraditi da je nemoguce da se neko poziva na nedostatak sredstava. Radi se samo o inicijativi i politickoj volji.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12848



+4784 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu09.10.2014. u 10:06 - pre 115 meseci
Citat:
DaliborP: Nije to nista specificno za Japance, oznacavanja staza je identicno bilo gde. Gde ima mesta na kolovozu, oznaci se deo za bicikliste, a na vecim ulicama moze da se napravi posebna traka, odvojena od ostalog prevoza. To je toliko jednostavno i jeftino uraditi da je nemoguce da se neko poziva na nedostatak sredstava. Radi se samo o inicijativi i politickoj volji.


Tacnije staza. Napominjem razliku jer postoji razlika izmedju biciklisticke trake i staze u zakonu. Trakom se mogu kretati mopedi i tricikli. Staza je iskljucivo za bicikle.
 
Odgovor na temu

deki111
Beograd, Srbija

Član broj: 305965
Poruke: 617
*.dynamic.sbb.rs.



+613 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu11.10.2014. u 08:14 - pre 115 meseci
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu12.10.2014. u 15:46 - pre 115 meseci
Preuzmite vodič „Beograd na pedale“
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu12.10.2014. u 19:43 - pre 115 meseci
Bicikl je za ko zivi u centru grada,pa da odpedalira recimo od vuka do centra.Sve ostale relacije su za rekreaciju.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 66148 | Odgovora: 270 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.