Ako je u Opelu Delphi elektronika (ne znam kad su počeli Bosch i da li je od neke godine kod svih motora), onda je zaobiđi.
Kod određenog broja primeraka crkava ECU motora i teško da ćeš naći nekoga ko će ti to popraviti - u nekim slučajevima može da se sredi, ali većina elektroničara nema dovoljno podataka i šeme, već uzmu ispravan pa mere napone i sl.
Englezi su tu majstori, ima više firmi koje se bave reparacijom i imaju sav potreban softver za dijagnostiku i verifikaciju nakon popravke, plus godinu dana garancija. Kod njih repariran ECU košta 200 funti (bilo 240€ kad sam poručivao), a kod nas na otpadu košta 250€ i pojma nemaju šta ti prodaju, jedva sam našao za 1.6 benzinca, i ispostavilo se da je u njemu softver za 1.4 motor.
Takođe, kod određenih Astri (i generalno Opel-a) problem je bio sa EGR-om, odnosno čađ se nahvata na senzoru i počne da ludi, majstori uzimali ljudima po 500€ za zamenu, a fabrika je problem rešila izmenama u softveru tako da se signal sa senzora EGR-a ignoriše (tj. samo se na osnovu drugih parametara motora upravlja ventilom/klapnom na EGR-u).
Nekad je ipak jeftinije posetiti ovlašćeni servis, mada je pitanje da li su kod nas tako govorili vlasnicima Opel vozila, ili su ih drali za zamenu EGR-a.
Renault 1.5dCi je imao nekih problema sa diznama kod nas, tj. povremeno se morala raditi reparacija zbog lošeg goriva, tako su mi bar pričali taksisti koji voze Logane sa 1.5dci, nisam čuo nešto tako od vlasnika Clio i Megane modela, mada ih i ne znam mnogo.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.