Trap, vešanje, upravljanje
Generalno kod svih ovih stvari imaš 2 elementa: kugla i guma
Kugla je trajan element na viljušci, sponi upravljača i stabilizatoru
Presovana je, trajno podmazana i trajna je uglavnom onoliko koliko traje zaštitna guma.
Vremenom, pod uticajem vode, blata, prljavštine, rizle i koječega sa puta zaštitna guma strada, i onda veoma brzo strada i cela kugla

Provera: glavno i osnovno da li je zaštitna guma cela. Ako nije, svaki će majstor da kaže da je za zamenu.
Ako jeste, majstor će ipak da proveri pajserom kuglu "na izvlačenje", tj. da li se pomera u pravcu koji je ovde na slici označen tamnocrvenim strelicama
Ne sme da se pomera.
Sileni viljuške, gumice balans štangle
To je gumeni element uliven, upresovan između dva metalna. Slično kao i nosač motora.
Kad kupiš novi silen i uzmeš u ruke, kad vidiš koliko je to tvrda guma, pomisliš da to nikad ne može da se razmrda.
Ali, može naravno, jer se u vožnji ta guma non-stop sabija i razvlači. I posle nekog vremena popusti, popuca.

U zavisnosti od tehničkog rešenja, silen može bude ubačen u viljušku, ali može guma da bude između viljuške i unutrašnje osovine.
Evo na slici neka "viljuška" ili "rame" ili "oscilirajuće rame" bemliga od nekog auta, sa dva silena i kuglom.
Nekad silen može da se presom izbije, i kao takav zameni nekad ne, tj. ne postoji kao poseban element. Onda se kupuje cela viljuška

Provera: vizuelna, da li je guma cela, da li je na svom mestu.
Majstor će da namesti pajser tako da deluje bočno po silenu. Ako je guma dobra i jaka, može bočno da pomeri silen onoliko koliko može da sabije gumu, tj. par milimetara.
Ako je guma propala, pocepala se, onda se element trapa lako pomera po par santimetara
Manžetne osovine i letve volana
Na poluosovini postoje dve manžetne: jedna kod točka, koja štiti homokinetički zglob, i jedna prema menjaču, tj. diferencijalu.

Na letvi volana opet dve: leva desna.
Savremeni materijali (gume, silikon) od kojjih se prave manžetne garantuju dug životni vek. Ali, sve ima svoj kraj. Led, voda, blato, rizla i stalno razvlačenje i guma se pocepa.
Kad pukne manžetna, to se vidi po tome što je masna, mrljava ... a zglob kojeg manžetna čuva propadne vrlo brzo.
Provera, tj, pregled: samo vizuelno, da li je cela, suva, čista ili je napukla, masna zamazana.
Ležajevi točka
To je jedan "lager" ili "kuglager", malo veći.

Ležaj propada "sam od sebe", od zamora materijala. Mnogi automobili odu prod presu sa zdravim ležajem, a nekad, jednostavno dobije zazor posle par godina. Tako je.
Provera: nikako. Ipak, majstor može da uhvati, "zagrli točak" i da vidi da li se pomera u osovini.
Ali, već jako mali zazor u ležaju, koji ne može da se oseti pomeranjem, stvara karakterističan zvuk, buku na iole većoj brzini.
Zazor mora da bude oho-ho velik da bi se osetio pomeranjem točka, a takav zazor u ležaju odavno već stvara nepodnošljuvu buku u vožnji.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 20.04.2024. u 20:24 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji