Postojanje patikularnog filtera na vozilu ne znači automatski i njegovu funkcionalnost.
Pre nego što bi se pristupilo promjeni zakonske regulative vezane za problematiku partikularnih fitera potrebno bi bilo doneti propise o izduvnim gasovima koji bi pored vozila koji za pogon imaju dizel gorivo morao obuhvatiti i vozila sa pogonom na benzin i tečni naftni gas, i još važnije, trebalo bi pronaći metodu uz pomoć koje bi se ovakava regulativa sprovodila. Propisi sami za sebe nijesu dovoljni.
Prema statistici, sasvim izvesno netačnoj, u Srbiji, medju registrovanim vozilima, manje od 1% je novih automobila; automobila u garantnom roku koji propisuje proizvodjac (ne i diler). (Preciznija statistika bi pokazala da nije riječ o procentu već o promilu).
Sprovodjenjem jednog takvog zakona sa srbijanskih puteva, “preko noći” bi otijeralo 99% putničkih automobila. To bi znacilo 99% manje novaca u budžetu prikupljenih na ovakav način. Pored budžeta RS, potpuni krah doživele bi i osiguravajuce kuće, nafna industrija, kao i sve redom obuhvaćeno ovim lancem.
Osim putničkih vozila zakon bi trebo obuhvatiti i teretni program što dodatno ovakvu ideju pretvara u nemoguću misiju.
Ni u zemljama sa mnogo mladjim mašinskim parkom ovakav zakon nije moguće sprovesti u potpunosti, a kamoli u Srbiji. Da ne spominjem Bugarsku, Rumuniju, pribalticke drzave koje su takodje clanice EU ako države poput Mađarske, Slovačke, Češke, ne umeju sprovesti jedan ovako zamešljen zakon, na koji način da ga Srbija sprovede?
Naravno nikako.
On je sprovodljiv samo u glavama onih koji materiju ne poznaju dovoljno, ili je uopšte ne poznaju.
Medjutim, pravilo na elitnom forumu ne odsupa od opšteg pravila u srbijanskom vrhu: sve sto je neko na višem položaju, sve manje zna, pa ne treba da čudi ni pisanje moderatora (super moderatora) koji se ne stide da svoje nezananje javno iznose.
P.S.
Jedini logičan i ispravan odgovor vezan za ovu temu napisao je vaš Đetić koji rijetko greši.

Riješenje po kojem se ispunjava forma, a ne suština.
Ništa neobično.