Sam si dao odgovore na vecinu svojih pitanja. Da idemo redom:
Citat:
Gost:
Ako neko sa iole zdravom logikom može ovo da shvati, lično mu skidam kapu! Realno je ovaj automatski odgovor način da se ispođtije zakonska forma da odgovore na reklamaciju i automatski šproduže agoniju na 30 dana.
Bas to, njima je bitna forma i da budu pokriveni pred zakonom. Sta je tu cudno?
Citat:
A to, što se ne poštuje izričito naglašen zahtev u skladu sa Zakonom da se vrati novac za neispravnu tehničku robu koja se pojavila u roku do 6 meseci (u mom konkretnom slučaju 3 nedelje), potpuno se ignoriše. Samo za ovo je zaprećena kazna od 50.000 din.
Pa sto im ne naplatis tu kaznu? :-> (izvinjavam se zbog sarkazma, nisam mogao da odolim ... :-))) ).
Citat:
Itd. Pitanje za nekoga ko se razume bolje u pravo i pravnu terminologiju je zbog čega se ovo i dalje toleriše, pošto ne verujem da niko do sada nije uložio žalbu na ovako postupanje, a gde tržišna inspekcija ima puno ovljašćenje po Zakonu da reaguje.
Verovatno i nije. A zasto nije? Sam si odgovorio i na to:
Citat:
Obično se sve svaljuje na kupca i savetuje da se započne gradjanska parnica "do sudnjeg dana" sa troškovima koji bi čak i više of 100, pa čak i 1000 puta premašili iznos robe.
Eto, vidis kako si lepo shvatio. Taj Nepo je zapravo verovatno samo lepo upakovani buvljak. Kada kupis cesmu na buvljaku, koja ti pukne za mesec dana, sigurno neces da ides da trazis tezgu na kojoj si to kupio ... ustvari, mozda i mozes, ali ce ti se svi tamo samo smejati. E to ti je ista logika. Za to vreme prodavac na buvljaku zaradjuje lepe pare od lakovernih.
Mislim da je problem u tome sto su potrosaci u Srbiji totalno neorganizovani ... ili, poput tebe, racunaju na institucije koje ne rade svoj posao. A razlog je taj sto su ljudi tokom sankcija navikli na robu s buvljaka, iz gepeka ili sa haube, za koju im naravno nikada nije palo na pamet da se zale.
Kada drzava i njene institucije ne rade svoj posao, ljudi treba da se organizuju sami. Ne treba tu mnogo napora. Recimo, nikome do sada recimo nije palo na pamet da napravi sajt koji bi se zvao, npr.
stubsrama.rs. Forum u kome bi ljudi javno iznosili svoja iskustva s takvim firmama. To je na zapadu uobicajena stvar, takvi sajtovi postoje u Nemackoj, Engleskoj, Holandiji itd. Kada nesto kupujes online, prvo izguglas firmu, pa ako je pronadjes na nekom "srubu srama" i vidis ogroman broj zalbi svakako neces tamo pazariti. To eliminise potrebu za inspekcijom, jer jednom kada ocrne nekog trgovca ljudi tamo prestaju da kupuju i taj moze da okaci katanac na vrata. Isto vazi i za fizicke radnje, a ne samo za webshopove.
Znaci, treba nam forum, FB grupa, blog ... sta god ... na kome bi se takvi prevaranti razapeli na stub srama. Nemilosrdno. Samo tako se toj pojavi moze stati na put!
Uzgred, iako zivim u mnogo uredjenijoj zemlji, opekao se vise puta na isti nacin. Bas pre 2 godine sam renovirao kuhinju i narucili smo lepe plafonjerke. Stigle su mi neke totalno pogresne, kineske ... Svaki pokusaj da uteram taj dug je bio propao, firma nije imala ni kontakt telefon. I sta sam mogao, nego da zaboravim 30 evra. A neko je tih 30 evra strpao u dzep. Ista logika - uzima pare ljudima redom, ljudi odustaju od cimanja po sudovima zbog sice ...