Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift

elitemadzone.org :: AutoZone :: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift

Strane: 1 2

[ Pregleda: 2111 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 10:26 - pre 26 dana i 19h
Evo red je da predstavim moj nov auto.




Moram priznati, nisam uopšte ni tražio taj niti pomišljao na BMW kao brend.
Tražio sam, pratio oglase i merkao Mercedesa A klase, A180 na primer. Gledao, neke probao, ali eto, nisu se kockice složile.
Sada mi se nije dalo, ali se iskreno nadam da će moj sledeći auto da bude Mercedes.

Svakako sam hteo da ostanem u C segmentu, veći auto mi ne treba, a ni manji mi nije po volji.
Budžet je naravno, bio ograničen. Malo keš, malo kredit, ovoono +/- oko 13k-15k€. 15 kad se nategne.

Posle par nedelja izučavanja Mercedes-Benz A180, motora, modela, paketa opreme i svega, reših da obiđem nekoliko placeva u mom delu grada.
I šta da vam kažem - ljubav na prvi pogled! 218d mi se toliko dopao da sam ga kupio odma' sutra od prvog susreta.



Auto je plaćen 13k, registracija 500 i eto malo sam potrošio na par novih guma, prvi servis + novi vatrogasni aparat i još par sitnica.

Unutra, apsolutno očuvan: očuvan tepih (tamo gde nije patosnica), očuvane papučice nožnih komandi, očuvana ručica menjača i ostale sitnice koje izdaju "zlostavljanje" auta.
Apsolutno očuvan štof svih sedišta i potpuno čvrst sunđer levog dela vozačevog sedišta - sunđer izdajica vraćenih kilometraža.
Niti jedna jedina ogrebotina na ručicama vrata ili na volanu. Niti jedno izlizano dugme klime, radija ili na volanu. Podloga u gepeku, sve!
Spolja, isto tako, bez ogrebotine, samo jedna, jedva vidljiva na donjem delu prednjeg branika. Top!

Motor je 2.0 dizel. Znam da se kuva na plin a ore na dizel.
Oznaka motora je B47, poboljšani naslednik N47. 150 HP, 350 Nm.
Twin-turbo, što, kako sam pročitao, ne znači dve turbine već neznamnija dupli pogon (valjda) jedne turbine, pa tako nema onaj poznati turbo-lag koji se javlja na nekim drugim motorima.
Izuzetno tih, stabilan, elastičan. Štedljiv. Šestostepeni, manuelni menjač.

Na satu 207.000 km. Istorija održavanja kompletna, u autu, u ključu i kod Delta Auta, u globalnoj bazi podataka.
Pošto samostalno radim mali servis nisam dugo čekao već sam zamenio ulje i sve filtere, i mogao sam da vidim stvarno uredne originalne BMW filtere kojima i nije bio rok za zamenu.
Tu sam baš zadovoljan. Ukupna cena 6L ulja (LL-04 specifikacija) i 4 filtera je okruglo 100€. S tim da je period zamene filtera goriva i vazduha 40.000
Ulje je menjano, prema elektronskoj servisnoj knjizi na 30.000km (auto vodi računa o svemu) ali ja ću svakako to jednom godišnje ili na oko 15.000km

Kupljen je sa 4 zimske gume. Alu felne, 17". Prednje gume, dosta istrošene, sam odmah zamenio sa all-season, a zadnje ću da "cepam" leti+zimi, pa kad im prođe vek, i njih ću da zamenim univerzalnim.
Dosta mi je tog menjanja leto-zima, zima-leto.

Oprema - sad, šta da kažem ...
Termin "bogat paket opreme" kod BMW-a znači "spejs šatl". Takođe, već smo apsolvirali da kad se kupuje polovno, ne može se birati preterano.
Ne moram da potenciram bord kompjuter, senzore za kišu, automatska svetla, navigaciju, komande na volanu i slično, to se podrazumeva.

Možda eto, da napomenem:
- Ima odlične led farove, start bez ključa, električni podizač prtljažnika, električnu ručnu, HUD (mnogo zgodna opcija).
- Ima aktivni sistem bezbednosti - prepoznaje prepreke i pešake, linije na putu. Kad "vidi" pešaka počne da pišti ko blesav. Iako, na primer, sporo vozim po naselju.
- Ima elektronsko merenje nivoa ulja, ali i šipku! Lepo: izvučeš, obrišeš, uvučeš, izvučeš pa očitaš.
- Ima senzore pritiska guma ali meri i temperaturu guma! Ono, kad mu ga dam po Nürburgringu, da ne bude iznenađenja.
- Sedišta su obična. Udobna, ali obična. Štof i manuelno podešavanje: napred-nazad, gore-dole, nagib naslona. Klasika iz devedesetih.
- Zadnja sedišta se pomeraju napred-nazad i može se podesiti nagib naslona. Naizgled bezveze opcija, ali kad se pomere unapred, veći je prostor prtljažnika, i plus, naslon se može dodatno oboriti.

Šta nema?
- Od opreme mi fali jedino, tj. bilo bi lepo da ima, elektro-sklopive retrovizore. Baš glupo što to nema, jer garaža mi nije baš velika, a nekad zatreba i na javnim parkiralištima. Jbg, šta je tu je.
Uzgred, naravno, ima onaj, po meni najgluplji deo opreme: elektro-podesive retrovizore. Nisam ni pipnuo, sasvim je ok bilo i ono šta je bivši vlasnik podesio. Na prošlom autu to sam pipnuo jednom u 5 godina.
- Nema ni fabrički tonirana stakla. To je isto zgodno imati, barem - ja sam navikao na to. Ali ok, isplanirao sam da zatamnim zadnja stakla u nekom glass servisu.

Ima tri moda vožnje: Sport, Standard i Eco.
U gradu vozim u eco modu. Ne znam tačno kako to funkcioniše, ali ima se osećaj kao da limitira motor na 50 HP, ali realno, od semafora do semafora i ne treba ti više.
Neće ni seljak da preže konje u četvoropreg ako će samo do zadruge taljigama.
U eco režimu, vožnja 100% grad, sa pređenih 1.500 km do sad potrošnja je 6.7 l/100 km. Odlično za auto od 1.4t.

U sport modu, naravno, zalepi za sedište, ali još i automatski ugasi start-stop sistem, u fazonu "šta ima da štediš 1 gram goriva ako ćeš da ga nagariš i extra potrošiš ceo litar"
I još uključi dodatne cajgere za ostvarenu snagu i obrtni moment.

Nije bilo prilike, još uvek, da ga poteram van grada, auto putem. Biće, preneću utiske.

Zanimljivost je da je ovo prvi u istoriji BMW sa prednjom vučom!
Tako da, iako sam vlasnik auta pomenutog brenda, nisam pravi "beemve bumbar". Naučio sam kodnu oznaku ovog auta: F45 ali i dalje nemam nameru da učim N, M neznamnija ostale kodne oznake.



Daćebog, pa ću i ja kao i Turmen, dogodine da prenesem utiske posle godinu dana.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 09.05.2025. u 13:51 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8726
*.dynamic.sbb.rs.



+1435 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer09.05.2025. u 12:35 - pre 26 dana i 17h
Kao prvo čestitka i želim ti da te dobro služi! 👏

Ovo je verovatno najsmisleniji BMW model, konkurent Mercedesu B klase od kojeg mi se više sviđa.

Pogledao sam par komada i ne sviđaju mi se jedino sedišta što si i ti rekao, za sve ostalo se može reći da je na vrhu C segmenta. Osim toga, cena im uopšte nije velika.

2.0 dizel je svakako jedna od najboljih opcija, verujem da bi mu dobra mapa pomogla da prodiše, posebno ako nije EURO-6, a i da jeste pomogla bi.

U svakom slučaju, odličan i redak auto, sviđa mi se podešavanje nagiba zadnjih sedišta i posebno modovi vožnje, čak i da ga limitira na tipa 50KS, to je u BGu dobra ideja za minimiziranje potrošnje.

 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 13:20 - pre 26 dana i 16h
Dizajnirao ga je Michael De Bono. To je ovaj momak u elegantnom odelu sa cipelama od bele zmijske kože.
Nađoh na netu da je Britanac italijanskog porekla. Zato mi se auto i dopao "na keca".

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer09.05.2025. u 13:26 - pre 26 dana i 16h
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Kao prvo čestitka i želim ti da te dobro služi! 👏

Ovo je verovatno najsmisleniji BMW model, konkurent Mercedesu B klase od kojeg mi se više sviđa.

Pogledao sam par komada i ne sviđaju mi se jedino sedišta što si i ti rekao, za sve ostalo se može reći da je na vrhu C segmenta. Osim toga, cena im uopšte nije velika.

2.0 dizel je svakako jedna od najboljih opcija, verujem da bi mu dobra mapa pomogla da prodiše, posebno ako nije EURO-6, a i da jeste pomogla bi.

U svakom slučaju, odličan i redak auto, sviđa mi se podešavanje nagiba zadnjih sedišta i posebno modovi vožnje, čak i da ga limitira na tipa 50KS, to je u BGu dobra ideja za minimiziranje potrošnje.



Hvala lepo na čestitkama i lepim željama.

Da - sedišta. Šta je tu je. Ne da ti život da ti sve bude potaman.

Kažu podaci da je 218 zapravo BMW-ov odgovor na Mercedes-Benz B klase. Malo zakasneli, doduše, jer BMW nije imao nameru da zalazi u taj segment.
Ali, realnost i finansije su naterale BMW da se pozabavi i time. Isto kao i razvoj dizel motora, koji nije bio u BMW maniru.

Inače 218 je nešto između klasičnog hatchback-a i monovolumena. Po veličini, stvarno mi odgovara.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16755
..ynamic.v6.ziggo.nl. via ipv6



+7204 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 15:33 - pre 26 dana i 14h
@Java,

Cestitke, da ga vozis u zdravlju i veselju :-)

Citat:

- Ima aktivni sistem bezbednosti - prepoznaje prepreke i pešake, linije na putu. Kad "vidi" pešaka počne da pišti ko blesav. Iako, na primer, sporo vozim po naselju.


Nije to nista - posto je 2019 MY nadam se da nemas ISA, sva nova vozila prodata u EU od 2024 moraju da imaju ISA (inteligentni limiter brzine) koji, za sad samo pisti kad predjes dozvoljenu brzinu - cela stvar zahteva kamere i ECU za prepoznavanje znakova i izuzetno je iritantna.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 532
95.180.107.*



+295 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 16:02 - pre 26 dana i 14h
Čestitke, u zdravlju da ga voziš.

Nisam neki ljubitelj BMWa, ali ovo mi je jedan od automobila koje bih mogao da vozim, dosta mi je sličan B klasi. Deluje kao dobar "all in one auto", prostran, pogodan za putovanja, ali i prihvatljiv za grad.

Inače i meni fale elektro - retrovizori, dešava se da kada se parkiram u garažu ili na prilaz, moram "ručno" da ih sklapam. A elektropodesivi retrovizori su mi zgodni jedino kada se parkiram na parking mesto, pa malo spuštam da vidim liniju i da vidim gde mi je donji ćošak auta.

Piši utiske svakako, biće od koristi

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8726
*.dynamic.sbb.rs.



+1435 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 18:14 - pre 26 dana i 11h
Citat:
Ivan Dimkovic:cela stvar zahteva kamere i ECU za prepoznavanje znakova i izuzetno je iritantna.
Cenim da si za to saznao tek kada si kupio ljutu mašinu, jesi li to demontirao nekako? :)

Zapravo, verujem da je tvoj bar 2023će :)




@Java, to je izgleda EU-6 motor i kao takav relativno kilav za 2.0 standarde.

Čudi me da nema ni naznačenih 150KS, što je veoma čudno za BMW koji je poznat po tome da su jači nego što piše u specifikacijama, neki čak značajno, ali ni oni ne mogu protiv EURO-6.

Evo ti jednog Dyno merenja gde se sve lepo prikazuje, rekoh i njemu bi legla dobra mapa, znam da ti nije važno ali zanimljivo je da obični VW 2.0TDI u osnovnoj verziji često lako idu na preko 200KS.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3992
31.223.133.220



+355 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 18:37 - pre 26 dana i 11h
Sa srecom da te sluzi Javo.
Dobro dosao u klub BMW-ovaca :)
Ja imam N47 odlican motor taj je jos bolji, e da nema EGR bio bi jos bolji ( ceka me ciscenje ili off tog ekoloskog *ranja ).
 
Odgovor na temu

12V

Član broj: 349591
Poruke: 19



Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift09.05.2025. u 20:30 - pre 26 dana i 9h
N47 se bas i nije pokazao, lanac, klizaci, pumpe (i uljna i ona visokog pritiska), turbo, nema sta nije crkavalo.

B47 je bolji ali i on ima urodjenih mana, valjalo bi proveriti https://www.bmwblog.com/2024/0...fecting-800000-diesel-engines/ i menjati ulje na 10.000km, ne 15 (a tek 30, to ni najgorem neprijatelju ne bih pozeleo).

Ipak je B48 bolja varijanta ali sta je tu je, u zdravlju vozio i napravio jos 200.000km bez problema.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3755
31.204.235.*



+1238 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 08:56 - pre 16 dana i 21h
Neka je sa srećom kupovina i da se sigurno i bezbjedno voziš...
Odličan je to auto i vanserijsku utegnutost ima...
Ne treba slušati zlurade priče "pravih" bmw fanova koji su rekli da je to kopija kie carens kad je izašao, jer im se nije svidjela monovolumen forma...
Mislim da nema potrebe ni za chip tuningom koji ti pominju jer je taj auto prilično brz i snažan... eventualno, kad dođe vrijeme za to, biće potrebno softverski uraditi gasenje egr-a...
Pozdrav.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 10:32 - pre 16 dana i 19h
Hvala @Noćni, tvoje mišljenje uvek posebno cenim.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 532
95.180.107.*



+295 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 10:39 - pre 16 dana i 19h
Citat:
Nocni:
Ne treba slušati zlurade priče "pravih" bmw fanova koji su rekli da je to kopija kie carens kad je izašao, jer im se nije svidjela monovolumen forma...


Mene podseća na B klasu. Svakako deluje kao upotrebljiv auto, mnogo praktičniji od većine današnjih "džipova".. Čak ni 200000km nije bauk, s obzirom da je Java više puta isticao da je pedantan i disciplinovan po pitanju održavanja auta (još iz vremena Lancije) - trajaće taj auto.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 11:11 - pre 16 dana i 18h
Onaj Citroen C4 kojeg sam kupio 2019 (bila je tema, na kojoj je @Noćni takođe učestvovao) dostigao je svojih 300.000 km. (Kod mene - 150.000 km pređenih)
Nit DPF zapušen, nit EGR zaprljan, nit ovo ili ono. Bombonica. Osnovno održavanje i to je to.
Evo, sad će da napuni 9 godina, prvi put je sad napunjena klima!
Do sada: jedna zamena kvačila, jedan veliki servis, jedna zamena akumulatora.
Ozbiljniji radovi na trapu nisu bili, osim što neretko stabilizator počne da "kucka", što mi ide na živce, pa zamenim.
I tako, taj Citroen gura svoje dane. Pare idu na ulje, filtere, gume, kočione pločice, diskove, sijalice, brisače ...
Ko nije spreman da odvoji kintu za održavanje, bolje neka ne kupuje auto.

Od BMW-a očekujem bar toliko koliko i od Citroena C4, i malo više, što se tiče pouzdanosti i dugotrajnosti.
I naravno, spreman sam i računam da će osnovno održavanje da košta malo više.

Citat:
Turmen:Mene podseća na B klasu. Svakako deluje kao upotrebljiv auto, mnogo praktičniji od većine današnjih "džipova"
Evo uporednog pregleda spoljnih dimenzija automobila BMW 218d i Citroen C4. C segment, klasika. S tim što je 218d neznatno viši, pa eto, malo asocira na monovolumen.



218d je samo 2.5 cm duži (širina palca) i zanemarljivih 1.1 cm širi.
I, eto, primetnih 6,5 cm je viši od C4

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 19.05.2025. u 12:58 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 11:16 - pre 16 dana i 18h
Ima jedna zanimljivost kod 218d a to je da je brisač zadnjeg stakla "sakriven" ispod spojlera, pa briše odozgo.


OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 11:47 - pre 16 dana i 18h
Velika je razlika u vožnji 2.0D kod BMW (B47 motor) sa 6-stepenim menjačem i 1.6Hdi Blue HDI sa petostepenim menjačem.

1.6Hdi Blue HDI 100 u Citroenu je neelastičan motor, i odziv je prilično loš ako se izađe iz idealnih obrtaja. Posebno "ne voli" niže obrtaje jer upada u turbo lag.
Dakle, ako vozim u trećem stepenu prenosa, i brzina padne ispod 45 km/h, (na primer 35 km/h) onda se motor guši i prilično teško ponovo dostigne 45 km/h, ako ostanem u trećem stepenu prenosa.
Strogi su režimi stepena prenosa: druga do 45 km/h, treća do 65 km/h, četvrta do 85 km/h.
Tako je kako je, na to sam se bio navikao, i nisam ni pokušavao da ubacim u treću (na primer) ako je saobraćaj takav da neću imati prilike da vozim 45 km/h i preko toga.

Naravno, kad motor radi u odgovarajućem režimu (broju obrtaja) sve je "pesma": odlično vuče, odličan odziv na gas, umerena potrošnja, tih i stabilan rad. Izvuče ti osmeh na licu.
Ali, kažem: ne izlaziti iz okvira idealnih broja obrtaja. Nema onoga da kad se uđe u raskrsnicu, skrene se desno, brzina padne na 35 km/h a tebe mrzi da menjaš iz 3. u 2.


2.0D kod BMW-a sa šestostepenim menjačem je skroz druga priča.
Gde sam 1.6 HDi vozio u 2. stapanu prenosa, ovog vozim u 3. stepenu prenosa.
Hoće i može da izvuče. Nema turbo lag, i vuče dobro i ispod 1.000 obrtaja. Sad, naravno, ne treba se glupirati, preterivati.
Treći stepen prenosa (na primer) raspoloživ je od 30 km/h do 100 km/h. Bez problema! Slično i za ostale stepene prenosa.

Posebno je zgodno što gradsku brzinu od 50 km/h mogu elegantno da vozim u 4. stepenu prenosa. Štedljivo, ekonomično, bez gubitka dinamike.


OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 532
95.180.107.*



+295 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 13:26 - pre 16 dana i 16h
Citat:
Java Beograd:

Posebno je zgodno što gradsku brzinu od 50 km/h mogu elegantno da vozim u 4. stepenu prenosa. Štedljivo, ekonomično, bez gubitka dinamike.



Zbog ovoga se meni sviđaju VW TSI motori. Konkretno 1.0 TSI koji imam u VW Polu i 1.5 TSI u Octaviji (najbolji auto - službeni) - 90% gradske vožnje može komotno da bude u trećem stepenu, treća brzina "pokriva" od 30km / h do nekih 70, može i 80km/h.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8726
*.dynamic.sbb.rs.



+1435 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift19.05.2025. u 19:42 - pre 16 dana i 10h
Konačno da je još neko počeo da priča o elastičnosti, drvim o tome već XX godina i sve vreme vidim da dobar broj čitalaca uopšte ne razume šta je to.

To je jedna od najvrednijih osobina svakog auta, tj. njegovog pogona, bitnije je da motor bude elastičan nego da ima 150,200 ili 250KS.

I ne čudi me što je ta priča započeta od bivšeg vlasnika malog (manje od 2000 kubika) dizelaša :)

Neelastičnost je najveća mana takvih motora, što je suprotno uvreženoj priči kako su "dizelaši elastični", za šta sam ja često pominjao da to nije tačno, još iz vremena kada sam pre 13 godina objavio test novog I30 gde sam rekao da je najveća mana tog, inače odličnog dizelaša to što je daleko manje elastičan od starijeg brata 2.0CRDI.

Lično sam već tada vozio 1,8Turbo koji je totalno druga dimenzija elastičnosti (govorim o poslednjim verzijama sa Bosch elektronikom i VVT) i rekao sam da manje dizele ne bih kupio već samo zbog neelastičnosti.

Od tada do danas turbo-benzin motori su postali mnogo češći, ne samo VW, mada je on najpoznatiji, i ti stari dizelaši, a pogotovo invalidi prastari benzin-atmosferci koje vidimo da neki i dalje guraju u najnovije aute od 1.5 tone 🤯, sve to je samo potvrdilo činjenicu da je elastičnost i dalje najvažnija osobina, samo je ona danas srećom dostupnija nego ranije.

Citat:
Turmen: treća brzina "pokriva" od 30km / h do nekih 70, može i 80km/h.
Ne znam otkud ti ideja da treća ide do 80km/h (!?), evo ti grafik prenosnih odnosa te Oktavije:



Kao što vidiš, treća lagano ide do 140 na sat.


2.0TFSI motori su još puno elastičniji od manjih i imaju enormno dugačak prenos, koga vozači dizela teško mogu i da zamisle.

Evo grafika osnovne varijante 2,0TFSI:



Vidimo da treća ide do 160, a 250km/h ide sa samo nešto više pd 4000rpm, dok je teorijska brzina na 6500 obrtaja u šestoj preko 400km/h.

To je inače stari šestostepeni DGS kome je šesta kraća. Noviji DQ 381 ima sedmu brzinu još dužu nego što ovome šesta, pa je sve to još izraženije.

Naravno, kod MB/BMW/AUDI sa 8 ili 9 brzina sve to je još drastičnije, oni 150 na sat voze skoro u leru.

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 20.05.2025. u 13:06 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 3027



+777 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift20.05.2025. u 01:33 - pre 16 dana i 4h
Elastičan motor, u pravom smislu :)
https://youtu.be/FhzgsbjzQbg?t=1171
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 532
95.180.107.*



+295 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift20.05.2025. u 15:14 - pre 15 dana i 14h
Citat:
Nebojsa Milanovic:

Ne znam otkud ti ideja da treća ide do 80km/h (!?), evo ti grafik prenosnih odnosa te Oktavije



Ne znam što si bukvalista, ne mogu da verujem da moram da crtam - "treća može i do 80 km / h" znači da može komotno, komforno, u nekim normalnim okolnostima da se vozi do 80km/h.

Ja svoje automobile ne maltretiram, ne "teram u crveno", ne iživljavam se, meni je na VW Polu u trećoj na 80km/h motor ide na nekih 3500 rpma. Tada promenim u četvrtu

Ne sumnjam da on "može da tera" do 140km/h, ali ja ovde pričam o normalnoj, svakodnevnoj eksploataciji, ne o drag - raceu i teranju auta na maximalni broj obrtaja.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9940
*.static.isp.telekom.rs.



+10460 Profil

icon Re: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift21.05.2025. u 07:09 - pre 14 dana i 22h
Ja, kod vožnje u gradu menjam u viši stepen prenosa čim se dođe do potrebnih obrtaja. Ali na putu, kad ubrzavam, na primer posle naplatne rampe, benz. stanice i slično - volim da malo više "zavrtim motor".
Nije baš da teram obrtaje "do crvenog", ali da se kazaljka obrtomera lepo pomeri.

Tako u trećoj oteram do 80 km/h. Kako reče Turmen - nema smisla više. U 4. do 120 - 130 km/h pa onda u 5. nastavim da vozim, laganica, na 2.000 rpm.
To je bilo sa Citroenom, a sad ću verovatno slično, ali malo drugačije s BMW-om.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: BMW 218d 2019 Active Tourer Facelift

Strane: 1 2

[ Pregleda: 2111 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.