Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

elitemadzone.org :: TechZone :: Grejanje :: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

Strane: << < .. 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 506068 | Odgovora: 694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 377
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+11 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 14:59 - pre 147 meseci
Citat:
Saz: Ovako, drva sam kupio u leto prosle godine i iscepao sam na ne bas sitne komade otprilike pecnika do 12, 13 cm...da ne budu bas sitna i da brzo izgore. Drva su od bukova i cerova. Bila su na suncu nekih mesec dana i potom su skladistena pod trem u kome mogu lepo i da se suse i da ne kisnu. Cuo sam neke price i da zavisi sa koje strane brda su secena, u koje doba godine itd.

A ugalj je kameni Krepoljin kupljen u istoo vreme, sa njim sam relativno zadovoljan ima dosta velikih komada ali se desava da ostane i kamena na dnu lozista koji ne moze da sagori.

Najveci mi je problem ta razlika u temperaturi i nije mi problem da podignem temperaturu kotla vec mi se cini da mi je tem vode previse niska u odnosu na kotao. A i smolu nikako da uklkonim!?

Izgleda da stvarno ima veze sa koje strane brda su sečena drva ali to sigurno nije uzrok curenjukoje ti se javlja. Krepoljin je odličan ugalj za kotao i on ne bi trebqlo da bude uzrok.
Ovo je prosto neshvatljivo tim pre što su drva bukva i hrast, da su kupljena letos, iscepana, nisu izložena vlazi...
Jewr ne gubiš vodu u sistemu i da li si siguran u taj termostat koji meri 80/60...gde je postavljen termostat...
pozz
 
Odgovor na temu

zeljezara
nema

Član broj: 279988
Poruke: 853
*.eblcom.ch.



+13 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 15:16 - pre 147 meseci
Pa bojler i siroki put nemaju veze nikakve.A isto tako nisam nikad cuo da kompresor ima pumpu.I niz nekih poredjenja.Koliko ti dobro baratas ovim stvarima je i cinjenica da ti meni izracuna da trebam kotao od 90 kw.Ponavljam da vise nego uspjesno grijem sa ovim od 50 kw i aako se grije 400 qm na minusu -21 .Ocigledno si zanat ucio kod vidovite Zorke.

Da predjemo na bojler.
Ja i dalje tvrdim da moze da stedi i do 40%.Po mojoj statistici bar ove godine nije bilo minusa prije 15 januara skoro u citavoj nasoj lijepoj Jugi nekadasnjoj.
Svi oni sto su na regulatoru promaje smanjivali i odredjivali tem u kuci i slicno imali su velike probleme.Ako imas bojler ti pustis da radi kotao u rezimu rada 80-70 a to sto ti je previse i netrebas stoi u bojleru.Pa ako zatreba imas.Ja poznam onaj NJUTNOV ZAKON o energiji i ne pada mi napamet da pravim drugi.Samo sam siguran da i tvoj kotao ima iskoristivost 60%.Ako hoces inventar onda mora drugcije.

Da te pitam za taj regulatot promaje koi radi tako sto dize i spusta na toplu i hladnu vodu.??
Koliko on preda toplote kroz odzak dok se sistem podigne.Voda hladna sve maksimalno.Samo to maksimalno izlazi na odzak.
A i to sam siguran da kad ti se ta klapna zatvori i vatra u maksimumu bas i onda najvise ode u odzak a moglo bi u bojler.
Prvo sto me covjek upita koliko se puta pali vatra ili brener.Pa pomnozi sa 30kw gubitaka sto je dva sata grijanja kod mene.PA tri puta tako to je 6 sati.A kako je kod onih sto loze drva pa svako dva sata vruce hladno koliko oni imaju gubitke.

Ja se koristim raznim formulama koje je neko davno prije mene odredio i izmislio vrucu vodu.

Ako neko misli da su ovo besmislice nemora ugradjivati i trositi pare bezveze.
 
Odgovor na temu

Saz
Kragujevac

Član broj: 298848
Poruke: 4
*.3gnet.mts.telekom.rs.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 15:16 - pre 147 meseci
Pprilicno sam siguran da su mi tem. tacne za to sto je sve novo uradjeno, cevi, kotao i sve ostalo. Termostat je ugradjen u kotao a drugi se nalazi na povratnoj cevi koja vraca vodu u kotao. Zeljezara mi rece da povecam brzinu na pumpi!? Pumpa je Vilo i ima dve brzine a meni je uvek radio na sporijoj. Prebacio sam na danas na vecu brzinu ali jos uvek ne vidima neku razliku...?
 
Odgovor na temu

zeljezara
nema

Član broj: 279988
Poruke: 853
*.eblcom.ch.



+13 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 15:31 - pre 147 meseci
Citat:
Saz: Pprilicno sam siguran da su mi tem. tacne za to sto je sve novo uradjeno, cevi, kotao i sve ostalo. Termostat je ugradjen u kotao a drugi se nalazi na povratnoj cevi koja vraca vodu u kotao. Zeljezara mi rece da povecam brzinu na pumpi!? Pumpa je Vilo i ima dve brzine a meni je uvek radio na sporijoj. Prebacio sam na danas na vecu brzinu ali jos uvek ne vidima neku razliku...?


Velika razlika izmedju vruce i hladne netreba da ne bude vise od max 10 .Vjerovatno ces morati vecu pumpu da montiras ako vec neide sa drugom brzinom.
i obavezno da kupis aparat pa izmjeris vlagu drveta koja nesmije vise od 25%

Treca stvar je da ne nalozis dovoljno drva kad podpaljujes.

Ovo sa brzinom pumpe stavis na 2 u mene je gunfas ima tri brzine i uvijek radi na 3.
Razliku gledas kad je vatra na maksimum razgorena nikako ne u pocetku tad ti se moraju pribliziti hladna i vruca.
Znaci vorlauf 70
Ruklauf 60
 
Odgovor na temu

Saz
Kragujevac

Član broj: 298848
Poruke: 4
*.3gnet.mts.telekom.rs.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 15:44 - pre 147 meseci
Gde mogu kupiti taj aparat za merenje vlaznosti drveta, prvi put cujem da to ima? A ja nemam termostat na cevi za odvodnu vodu vec direktno na kotlu. Znaci li to da temperatura kotla je ustvari temperatura odlazne vode, jel da ? A ta razlika mi skoro nikad nije ispod 20 c! Vidim da je neko pricao i o nekim musucim ventilima i jos nesto ali ja od toga nista nemam, da li je potrebno?
 
Odgovor na temu

pravi rzbrzotrz
Bgd

Član broj: 298581
Poruke: 13
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 16:58 - pre 147 meseci
Što se tiče pitanja oko bojlera, pre nego što nastavite prepucavanje, prvo se dogovorite da li vas čovek pita za bojler za sanitarnu vodu ili bojler - toplotni akumulator. Ni ne razumete (ovde pre svega mislim na ovog železničara / železara) o čemu se radi, ali bitno da se prepirete. Uzgred, ti željezara si (koliko se sećam) muku mučio sa grejanjem pre samo par stranica, nisi znao gde si šupalj, a sad ispade doktor nauka za te sisteme. Nemoj da pretražujem temu i tražim tvoje poruke.

Ja lično mislim da cuker misli na bojler za sanitarnu vodu, jer uz kotao u ponudi ide takav, kao dodatna oprema. Za kotao od 40 KW bi trebao akumulator od 2000 litara (koliko sam čitao šta pišu ljudi koji se razumeju), a takav teško može da se montira NA kotao.

Ajd'
Šio mi ga Đura
 
Odgovor na temu

MagicMaster
Samozaposlen,
Srbija

Član broj: 94953
Poruke: 696
*.ptt.rs.



+76 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 17:05 - pre 147 meseci
I ja sam mislio da pričaju o bojleru za vodu ovom klasičnom, da zimi ne trošim struju za kupanje, nego da koristim energiju koju već pravim loženjem .. . .

Pa sam samo stojao sa strane i čekam šta će da bude .... :) :) :)

Nisam ni znao da postoje ti bojleri/akumulatori ....
 
Odgovor na temu

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 377
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+11 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 17:16 - pre 147 meseci
Citat:
zeljezara: Pa bojler i siroki put nemaju veze nikakve.A isto tako nisam nikad cuo da kompresor ima pumpu.I niz nekih poredjenja.Koliko ti dobro baratas ovim stvarima je i cinjenica da ti meni izracuna da trebam kotao od 90 kw.Ponavljam da vise nego uspjesno grijem sa ovim od 50 kw i aako se grije 400 qm na minusu -21 .Ocigledno si zanat ucio kod vidovite Zorke.

Da predjemo na bojler.
Ja i dalje tvrdim da moze da stedi i do 40%.Po mojoj statistici bar ove godine nije bilo minusa prije 15 januara skoro u citavoj nasoj lijepoj Jugi nekadasnjoj.
Svi oni sto su na regulatoru promaje smanjivali i odredjivali tem u kuci i slicno imali su velike probleme.Ako imas bojler ti pustis da radi kotao u rezimu rada 80-70 a to sto ti je previse i netrebas stoi u bojleru.Pa ako zatreba imas.Ja poznam onaj NJUTNOV ZAKON o energiji i ne pada mi napamet da pravim drugi.Samo sam siguran da i tvoj kotao ima iskoristivost 60%.Ako hoces inventar onda mora drugcije.

Da te pitam za taj regulatot promaje koi radi tako sto dize i spusta na toplu i hladnu vodu.??
Koliko on preda toplote kroz odzak dok se sistem podigne.Voda hladna sve maksimalno.Samo to maksimalno izlazi na odzak.
A i to sam siguran da kad ti se ta klapna zatvori i vatra u maksimumu bas i onda najvise ode u odzak a moglo bi u bojler.
Prvo sto me covjek upita koliko se puta pali vatra ili brener.Pa pomnozi sa 30kw gubitaka sto je dva sata grijanja kod mene.PA tri puta tako to je 6 sati.A kako je kod onih sto loze drva pa svako dva sata vruce hladno koliko oni imaju gubitke.

Ja se koristim raznim formulama koje je neko davno prije mene odredio i izmislio vrucu vodu.

Ako neko misli da su ovo besmislice nemora ugradjivati i trositi pare bezveze.


Ja nekoliko puta do sada napisah da nisam nikakav stručnjak u ovoj oblasti niti u teoretskom niti u praktičnom smislu, niti što se tiče mog obrazovanja niti pak moje profesije za razliku od mnogih drugih, da sam ovaj kao i mnoge druge forume doživio kao mesto gde pre svega mogu nešto da naučim, da ukoliko nekom pomognem tim bolje i da treba uvažiti tudje mišljenje pa makar to bila i vidovita Zorka te da mi nije teško priznati da postoje mnogo upućeniji od mene u ovu oblast misleći pri tom upravo na željezaru i njemu slične.
Zbog mojih napred iznetih stavova g.-dina željezaru i uvažavam i ove njegove prekore doživljavam kao dobronamerne iz kojih ću nešto zaključiti a to nije za podcenjivanje jer se očito čovek razume.
Ne mogu, a da ne pojasnim ono što sam hteo malopre u svom postu da kažem pošto vidim da železara nije shvatio šta sam želeo da kažem ili je barem tako napisao.

G.-dine Željezara zar nisi napisao sledeće: "...Po mojoj statistici bar ove godine nije bilo minusa prije 15 januara skoro u citavoj nasoj lijepoj Jugi nekadasnjoj.Svi oni sto su na regulatoru promaje smanjivali i odredjivali tem u kuci i slicno imali su velike probleme. Ako imas bojler ti pustis da radi kotao u rezimu rada 80-70 a to sto ti je previse i netrebas stoi u bojleru.Pa ako zatreba imas."
E vidiš to sam ja uporedio sa širokim putem. Ne moraš precizno da regulišeš klapnu na regulatoru promaje već ukoliko imaš viška toplote to predaš bojleru i koristiš kasnije kada kotao i ne radi. Zar to nije malo veći prostor za upravljanje kotlom ili ti širi kolovoz? Mislim da si trebao primeniti induktivni metod zaključivanja i samo bi ti se kazalo. Prosto ne mogu da verujem da si napisao ono malopre samo da bi mene diskreditovao...a još manje da si uopšte i imao nameru za tako nečim. Zar ne g.-dine željezara?

Što se tiče kompresora da nisi znao da kompresor ima pumpu hteo sam da kažem da je pumpa uređaj koji sabija vazduh u bocu. Sad, posle ovog tvog posta sam konsultovao i wikipeidu i evo šta tamo piše: "...Pumpa pomiče tekućine iz područja nižeg pritiska u područje višeg pritiska, a razliku u pritiscima prevladava dodajući energiju sistemu. Pumpe koje kao radni medij imaju plinove (vazduh) nazivaju se uglavnom kompresori, osim u slučajevima primjene vrlo malog porasta pritiska (npr. grijanje, ventilacija, klimatizacija), gdje se ugrađuju ventilatori ili puhala .
Rad pumpe se upotrebljava za pomicanje medija, bilo da ga diže ili pomoću sile kompresovanja...".
Meni nije jasno da li si znao šta je kompresor i kako si mislio da se komprimira vazduh u boci kompresora, da nisi mislio da se upotrebljava neka vudu magija ili sl.
Još jednom ću da napomenem da prosto ne mogu da verujem da si napisao ono malopre samo da bi mene diskreditovao...a još manje da si uopšte i imao nameru za tako nečim. Zar ne g.-dine željezara?

Što se tiče potrebnog kotla za tvojih 400 kvm za koje sam napisao negde da je potreban kotao od oko 90 kw neka tihi2 ili neko drugi primeni onaj program za izračunavanje gubitaka za osrednje izolovanu kuću ili pak kuću bez ikakve izolacije (kakvih je najviše) pa neka iznese podatak ovde javno. Ja za 100 kvm imam kotao od 25/29 kw. Ukoliko bi primenio analogiju iz tvog sistema onda bi mi trebao kotao od 12 kw. Baš me interesuje ko od članova ovog foruma ima kuću od 100 kw i koristi kotao od 12 kw. Grejati kuću od 400 kvm na temperaturu od 22 c kada je spolja -20 c kotlom od 50 kw je moguće jedino ako imaš bojler veličine oveće cisterne i kreneš da ložiš tokom jula meseca kako bi akumulirao toplotu. Da li ja lično verujem u to da sa 50 kw greješ kuću od 400 kw na 22 c u uslovima kada je napolju -20 c je sada potpuno nebitno. Uz to koliko se sećam na kući nemaš gotovo nikakvu izolaciju ali za ovo nisam siguran. Ostalo je samo da navedeš da si potrošio ili da ćeš za celu zimu da potrošiš 5 m ogrevnog drveta i 2,5 tona uglja i da još više poverujem u sve što si napisao.

A šta tek reći o NJUTNOVIM ZAKONIMA koje pominješ...Da te podsetim ima ih 3

1. Telo ostaje u stanju mirovanja ili se kreće konstantnom brzinom ako na njega ne deluje nijedna sila, ili ako je rezultat svih sila koje na telo deluju jednaka nuli.
2. Veličina sile na neko telo direktno je srazmerna ubrzanju i masi tog tela. Smer sile ima isti smer kao i ubrzanje.
3. Za svaku silu akcije koja deluje na neko telo postoji i sila reakcije. Sila reakcije je istog intenziteta i pravca kao i sila akcije ali suprotnog smera. Važno je
istaći da se one uzajamno ne poništavaju.

Vervatno simislio na sva tri odjednom ali niti jedan nema nikakve veze sa zakonima termodinamike kojih ima 4

1. Ako su dva termodinamička sistema u ravnoteži sa trećim, onda su u ravnoteži i među sobom.
2. Promena unutrašnje energije zatvorenog termodinamičkog sistema jednaka je zbiru toplotne energije dodate sistemu i termodinamičkog rada primenjenog na sistem.
3. Ukupna entropija izolovanog termodinamičkog sistema se vremenom uvećava, sve do maksimalne vrednosti.
4. Kada se sistem asimptotski približava temperaturnoj apsolutnoj nuli, svi procesi praktično prestaju, a entropija teži minimumu (nuli).

Vidiš kako je lepo poznavati vidovidtu Zorku koja mi dojavi na šta si ti mislio...Lepo sam ti rekao da svačije mišljenje treba saslušati i uvažiti...

I na kraju kažeš i pitaš "...Da te pitam za taj regulatot promaje koi radi tako sto dize i spusta na toplu i hladnu vodu.?? Koliko on preda toplote kroz odzak dok se sistem podigne.Voda hladna sve maksimalno.Samo to maksimalno izlazi na odzak. A i to sam siguran da kad ti se ta klapna zatvori i vatra u maksimumu bas i onda najvise ode u odzak a moglo bi u bojler. Prvo sto me covjek upita koliko se puta pali vatra ili brener.Pa pomnozi sa 30kw gubitaka sto je dva sata grijanja kod mene.PA tri puta tako to je 6 sati.A kako je kod onih sto loze drva pa svako dva sata vruce hladno koliko oni imaju gubitke."...
Pa preda isto toliko toplote u dimnjak kao i sa dimnjakom. Bojler nema moć mda hvata toplotu iz dimnjaka, a kotao nije "smart" uređaj pa da razumišlja. On sagoreva i stvara toplotu bilo da ima ili da nema bojler. Povećana potrošnja će ti se javiti kod dizanja sistema bilo da imaš ili nemaš bojler. Čak što više u određenom slučaju ćeš imati i gubitke iz bojlera dok se ne podigne sistem jer toplota ide od toplijeg ka hladnijem neminovno. To je regulisano nultim zakonom termodinamike čini mi se koji je ovde pod brojem 1. Ne mogu da nadjem na kojoj sednici parlamenta je isti zakon usvojen...

Sve u svemu nisam siguran da ćeš ovakvim stavovima ikoga ubediti u bilo šta ali nema veze.
Ja još jednom napominjem da posedovanje bojlera nije loše ali to nikako ne znači da ga pošto poto treba dogradjivati i ugradjivati niti pak da će isti doneti epohalne uštede ukoliko su ostali elementiu sistema postavljeni kako treba.
Izvinjavam se moderatorima i članovima foruma na ovom mom postu. Jednostavno sam bio pomenut po mom mišljenju u smislu koji je zavređivao repliku pa sam stoga morao da reagujem. Više se neću osvrtati na ovakve postove željezare, šta god bude napisao i u kakvom god postu me bude pomenuo, a da ne bi moja bila poslednja pozivam G.-dina željezaru da razmenu mišljenja LIČNE prirode nastavimo putem pp kako ne bi davili ostale članove foruma.

Pozz
 
Odgovor na temu

pravi rzbrzotrz
Bgd

Član broj: 298581
Poruke: 13
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 17:18 - pre 147 meseci
Čovek ima ovaj kotao: http://www.sajcommerce.rs/documents/katalog.php?cat=4# ima na slici i kako izgleda taj dodatni bojler, ali je za njegov kotao predviđena veličina 140 litara, što sigurno nije akumulator. Ono može i on da služi, isti je princip, ali je to bedna količina toplote za toliku kuću.

Magic, postoje ti tzv. akumulatori toplote, koji služe da skupljaju višak toplote, koji nastaje u toku loženja i omogućavaju da taj višak posle pustiš kroz sistem, kada ne ložiš kotao ili kada padne temperatura u njemu. Prosta dobro izolovana cisterna sa vodom, kroz koju prolazi spirala (ili izmenjivač nekog drugog oblika) spojena na sistem za grejanje. Automatika određuje kada će voda iz kotla ići u radijatore, a kada u akumulator. Mnogo dobra stvar, za koju sam i ja prošle godine saznao (uostalom, od prošle godine i ložim cg). Pogotovo je dobra za one sa predimenzionisanim kotlovima, jer omogućava da ga ložiš na propisanoj temperaturi, a da višak ide u akumulator i da ložiš kraće, umesto čitav dan. Samo što fabrički akumulatori koštaju skoro kao kotao, u zavisnosti od veličine. Ima ljudi koji to sami naprave, jer je prosto, samo treba znati variti, lemiti i malo oko automatike i ventila. Koliko sam ja negde pročitao, veličina akumulatora se računa: 1KW kotla = 50 litara vode. Možda može i manje ili više, ne'am pojma. Možda zavisi i od površine koja se greje, mada je prema njoj proračunat kotao valjda
Šio mi ga Đura
 
Odgovor na temu

cuker.mg
nije vazno

Član broj: 299005
Poruke: 7
*.teol.net.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 21:01 - pre 147 meseci
Prijatelju pravi rzbrzotrz, nisam mislio na sanitarni bojler isti mi je spojen na instalaciju vec taj bojler koji se montira na kacu a da bi isti mozda malo yadrzavao toplotu, gledajuci sliku iste moje peci i peci sa tim bojlrom na njoj i kataloske podatke ako sam dobro razumio to je kaca u koji stane oko 25 dodatnih litara vode. Pozdrav za sve. Sad sam dobro vidio na slici je bojler za sanitarnu vodu. Nikad pameti dosta.
 
Odgovor na temu

tihi2
Novi Sad

Član broj: 254648
Poruke: 1664
*.dynamic.sbb.rs.



+98 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 21:14 - pre 147 meseci
Veličinu akomulatora je najbolje odrediti preko količine energije koju treba da čuva tj prema gubicima objekta. Cilj je da se loženje svede na 2 puta kad je hladno kao sad ili jednom na dan kad je temperatura oko 0*C.
1m3 vode od 60*C = 70kw ili 1m3 ima 1.16kw/*C.
Rezervoar ispod 2000l teško da ima smisla jer je korisna energija samo ona iznad potrebne za radijatore (ako sada polazna voda ima 60*C onda akomulator od 2m3 temperature 80*C ima samo 2*20*1.16=46kw korisne energije).
Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
*.crnagora.net.

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?12.02.2012. u 21:30 - pre 147 meseci
Evo da se i ja uključim malo u diskusiju vezano za gubitke/uštede kod korištenja toplotnog spremnika (puffer).
Puffer ima određene energetske gubitke poput električnog bojlera u kupatilu, samo što su ti gubici zbog neuporedivo veće vanjske površine mnogostruko veći. Za primjer imam atest jednog „Gorenje“ bojlera od 100 l kojem je dnevni gubitak 1,77kW (bojler stalno uključen na temperaturi vode 65C, pri temperaturi okoline 20C, mjereno prema DIN 44532).

Posuda jednog puffera od 1000 l ima približno 5 puta veću površinu preko koje se zrači toplota od posude navedenog bojlera. Gubici bi po tome iznosili 5 x 1,77kW = 8,85 kW kod temperature vode od 65C. Ako uzmemo u obzir da je puffer nešto bolje toplotno izolovan, gubici bi paušalno mogli iznositi 6-7 kW na dnevnom, odnosno oko 200 kW na mjesečnom nivou. (nisam uzimao u obzir uticaj temperature u prostoriji gdje je smješten puffer).

Klasični kotao na drva ima veću iskoristivost kada radi u prigušenom režimu, jer manja količina toplote odlazi kroz dimnjak. (posljedica toga je veća količina katrana u kotlu).
Kada je maksimalno sagorijevanje goriva u kotlu, odnosno regulator za zrak potpuno otvoren, gubici su nešto veći, (s tim gubicima se zagrijava dimnjak i omogućava bolju promaju za rad kotla). Da bi se akumulisala toplina u pufferu i istovremeno zagrijavali radijatori u objektu, kotao praktično treba da radi bez prigušenja tako da i tu možemo govoriti o gubicima na pufferu.

Pozitivna strana puffera je ujednačena temperatura i kontrola zagrijavanja objekta tokom cijelog dana, na čemu bi se mogla ostvariti nekakva ušteda. Postiže se i nešto veći konfor prilikom nalaganja kotla, ako uopšte možemo govoriti o nekakvom konforu pri bilo kakvom grijanju na čvrsta goriva.

Čitam ovdje nekakve podatke da se sa pufferom može ostvariti ušteda i do 40%, što je i teoretski i praktično nemoguće. Po ovom što sam naveo smatram da puffer može proizvesti samo energetski gubitak, osim toga sam puffer, dodatna oprema i montaža predstavljaju značajno povećanje cijene cijelog sistema grijanja. Ali ko voli konfor, neka izvoli.


[Ovu poruku je menjao pesek dana 13.02.2012. u 00:42 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tihi2
Novi Sad

Član broj: 254648
Poruke: 1664
*.dynamic.sbb.rs.



+98 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?13.02.2012. u 12:01 - pre 147 meseci
@pesek, neke kostatacije ne stoje... pošto 2 zime imam akomulator od 2500l, imam i neko iskustvo i mišljenje.
Citat:
pesek: Puffer ima određene energetske gubitke poput električnog bojlera u kupatilu, samo što su ti gubici zbog neuporedivo veće vanjske površine mnogostruko veći. Za primjer imam atest jednog „Gorenje“ bojlera od 100 l kojem je dnevni gubitak 1,77kW (bojler stalno uključen na temperaturi vode 65C, pri temperaturi okoline 20C, mjereno prema DIN 44532).
Posuda jednog puffera od 1000 l ima približno 5 puta veću površinu preko koje se zrači toplota od posude navedenog bojlera. Gubici bi po tome iznosili 5 x 1,77kW = 8,85 kW kod temperature vode od 65C. Ako uzmemo u obzir da je puffer nešto bolje toplotno izolovan, gubici bi paušalno mogli iznositi 6-7 kW na dnevnom, odnosno oko 200 kW na mjesečnom nivou. (nisam uzimao u obzir uticaj temperature u prostoriji gdje je smješten puffer).
Stvarni gubitaj na mom akomulatoru je 4*C za 24h kada se ne koristi. Izolacija je 10cm poliuretanske pene. To bi bilo nešto manje od 10kw. Akomulator punim sa 130kw energije pa je onda gubitak oko 7%. Mnogo? Poređenja radi, kolika je razlika na meračima temperature na kotlu i na ulazu u kuću? Kod mene 5-7*C (nema ni 2m dobro izolovanih bakarnih cevi od 35mm) što bi bio gubitak od 10% koji niko ne računa već majstori kažu "lažu merači na kotlu". Nije nego.
Citat:
pesek: Klasični kotao na drva ima veću iskoristivost kada radi u prigušenom režimu, jer manja količina toplote odlazi kroz dimnjak (posljedica toga je veća količina katrana u kotlu).
Kada je maksimalno sagorijevanje goriva u kotlu, odnosno regulator za zrak potpuno otvoren, gubici su nešto veći, (s tim gubicima se zagrijava dimnjak i omogućava bolju promaju za rad kotla). Da bi se akumulisala toplina u pufferu i istovremeno zagrijavali radijatori u objektu, kotao praktično treba da radi bez prigušenja tako da i tu možemo govoriti o gubicima na pufferu.
Iskoristivost goriva kod kotla je 60-80% pri čemu je 80% kad radi punom snagom. Zatvaranje promaje i smanjenje radne temperature kotla uzrokuje loše sagorevanje koje se pokazuje kroz smolu, katran, curenje crne tečnosti, više pepela i šljake. Iskoristivost goriva pada na 60%. Stvara se sumporna i sumporasta kiselina koja nagriza kotao pa ne može da preživi 3-4 zime. Svi imamo predimenzionisane kotlove, bilo zato što su majstori ostavljali veliku rezervu, bilo zato što je izolacija urađena naknadno i prepolovljeni toplotni gubici objekta. I sad kotao koji je grejao vodu na 80*C treba da greje na 60*C. Kad je ovako zima OK, a šta j esa prelaznim periodima kada je kotao grejao na 60*C, a sada treba da greje na 45*C jer je na 60*C pakao?
Citat:
pesek: Pozitivna strana puffera je ujednačena temperatura i kontrola zagrijavanja objekta tokom cijelog dana, na čemu bi se mogla ostvariti nekakva ušteda. Postiže se i nešto veći konfor prilikom nalaganja kotla, ako uopšte možemo govoriti o nekakvom konforu pri bilo kakvom grijanju na čvrsta goriva.
Piše da smanjenje sobne temperature za 1*C pravi uštedu od 7%. Meni je to malo mnogo, ali tako piše. Za prijatnost u sobi je vrlo važna ujednačenost temperature (moja varira od 22.3-22.6*C, noću 21*C). Loženje u prelaznom periodu (tj kada je temperatura oko 0*C) se svodi na potpalu i jedno dodavanje 5-6 cepanica drveta . Neko na forumu (treba listai pa naći) je kupio 1000l akomulator i na 0*C loži ujutru i uveče.Velika prednost je što nema kondenzacije i vek kotla bi morao biti puno veći.
Citat:
pesek:Čitam ovdje nekakve podatke da se sa pufferom može ostvariti ušteda i do 40%, što je i teoretski i praktično nemoguće. Po ovom što sam naveo smatram da puffer može proizvesti samo energetski gubitak, osim toga sam puffer, dodatna oprema i montaža predstavljaju značajno povećanje cijene cijelog sistema grijanja. Ali ko voli konfor, neka izvoli.
40% su lovačke i ribolovačke priče. Ušteda postoji u značajno boljoj iskoristivosti goriva (do 20%) i konstantnoj temperaturi soba. Teško je to izmeriti (koliko je drva ili uglja stvarno dobijeno, koliko je produžen vek peći) ali bi se mogla kretati oko 10-15%. Meni je prava ušteda energent: koristim isključivo nižu tarifu struje (4 puta jeftinija) pa se grejem za 300din/dan. Ložim tek kad je napolju ispod -5*C. A tada (kao ovih dana) potpalim posle 14-15h i dopunim oko 17h. I to je sve. Komfor treba platiti, cela investicija bila 1000evra, godišnja ušteda u odnosu na gas 700evra. Meni se VRLO isplati. Ovo je treća zima da je tako.
Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
*.crnagora.net.

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?13.02.2012. u 15:28 - pre 147 meseci
Citat:
tihi2: Stvarni gubitaj na mom akomulatoru je 4*C za 24h kada se ne koristi. Izolacija je 10cm poliuretanske pene. To bi bilo nešto manje od 10kw. Akomulator punim sa 130kw energije pa je onda gubitak oko 7%. Mnogo? Poređenja radi, kolika je razlika na meračima temperature na kotlu i na ulazu u kuću? Kod mene 5-7*C (nema ni 2m dobro izolovanih bakarnih cevi od 35mm) što bi bio gubitak od 10% koji niko ne računa već majstori kažu "lažu merači na kotlu". Nije nego.

Pišeš da imaš gubitke oko 7%, međutim ja to računam ovako: recimo da je gubitak puffera od 1000 l na dnevnom nivou 6 kW. To je kao da je neki potrošač od 0.25 kW uključen 24h dnevno. Prema uobičajenom proračunu za puffer od 1000 l trebao bi kotao od 20 kW. Gubitak naspram snage kotla je zapravo 1,25%. Tvoj puffer je mnogo veći i koliko se sjećam sam si ga pravio, tako da vjerovatno najbolje znaš koliki gubitak imaš na pufferu. Sa onim proračunom sam zapravo htjeo da prikažem kojeg je reda veličina gubitaka zbog zračenja topline. 1,25% ili nešto više predstavlja zanemariv gubitak za tako grubi sistem, ali je to ipak gubitak a ne ušteda.
Citat:
tihi2: Iskoristivost goriva kod kotla je 60-80% pri čemu je 80% kad radi punom snagom. Zatvaranje promaje i smanjenje radne temperature kotla uzrokuje loše sagorevanje koje se pokazuje kroz smolu, katran, curenje crne tečnosti, više pepela i šljake. Iskoristivost goriva pada na 60%. Stvara se sumporna i sumporasta kiselina koja nagriza kotao pa ne može da preživi 3-4 zime. Svi imamo predimenzionisane kotlove, bilo zato što su majstori ostavljali veliku rezervu, bilo zato što je izolacija urađena naknadno i prepolovljeni toplotni gubici objekta. I sad kotao koji je grejao vodu na 80*C treba da greje na 60*C. Kad je ovako zima OK, a šta j esa prelaznim periodima kada je kotao grejao na 60*C, a sada treba da greje na 45*C jer je na 60*C pakao?

Sad je pitanje kako posmatramo iskoristivost kotla, da li iskoristivost energetskog kapaciteta kotla ili iskoristivost u smislu iskorištenja kalorične vrijednosti ogrijeva. Ja sam mislio na ovo drugo. Što se tiče prigušenog rada, slažem se da su tu prisutne negativne pojave kao katran i štetni kondenzati. Međutim u tom periodu najmanje toplotne energije izlazi preko dimnjaka, a temperatura vode se održava u potrebnim granicama za zagrijavanje objekta. Da li su šljaka i pepeo izašli u obliku prašine kroz dimnjak ili ih čovjek mora izbaciti iz kotla, ne utiče na iskorištenje ogrijeva. Idealno bi bilo da je kotao pravilno dimenzionisan i da je klapna za zrak toliko otvorena da omogućava lagano sagorijevanje ogrijeva. Nemaju baš svi predimenzionisane kotlove kao što pišeš, ali o tome treba razmišljati kod planiranja ugradnje sistema grijanja. Ipak se grijemo pola svog životnog vijeka, a to je značajna stavka u svakom kućnom budžetu. Za one koji imaju predimenzionisani kotao iz razloga koje si naveo, mogla bi se također napraviti kalkulacija, da li je bolje uzeti novi kotao manje snage prilagođen sistemu (prodati stari kotao) ili krenuti u ugradnju puffera sa pratećom opremom. Trebaš isto računati da nisu baš svi spremni kao ti i ja da se upuste u samogradnju takvog sistema i da bi to uslovilo zavisnost od koje kakvih majstora pri ugradnji i održavanju, a to isto košta.
Citat:
tihi2: Piše da smanjenje sobne temperature za 1*C pravi uštedu od 7%. Meni je to malo mnogo, ali tako piše. Za prijatnost u sobi je vrlo važna ujednačenost temperature (moja varira od 22.3-22.6*C, noću 21*C). Loženje u prelaznom periodu (tj kada je temperatura oko 0*C) se svodi na potpalu i jedno dodavanje 5-6 cepanica drveta . Neko na forumu (treba listai pa naći) je kupio 1000l akomulator i na 0*C loži ujutru i uveče.Velika prednost je što nema kondenzacije i vek kotla bi morao biti puno veći.

I meni se čini malo pretjerana ta ušteda od 7% za stepen niže temperature, a i nije mi toliko ni bitno. Važan mi je, kako kažu „subjektivan osjećaj topline“ bez obzira koja je temperatura u prostoriji. Nekada mi je prijatno na 21C nekada na 23C, sve zavisi. Desi se čak da se u istoj prostoriji nađemo supruga, kćerka i ja, kćerki je pretoplo, supruga kaže da bih još mogao pojačati grijanje, a meni je dobro. Pa kome sad udovoljiti? Naravno meni pošto sam ja ložač.
Kada su dobro dimenzionisani radijatori po prostorijama, dobro izbalansiran sistem i podešeni glavni ventili, temperatura se može bez problema kontrolisati sa samog kotla. Ja doduše imam kotao za etažno grijanje tako da je to ovdje onako usput, za razliku od onih koji imaju kotlarnicu odvojenu od kuće.
U svakom slučaju tu ipak ostavljam rezervu u pogledu nekakve uštede sa pufferom, a ako je ima onda je po meni zanemariva.
Citat:
tihi2: Teško je to izmeriti (koliko je drva ili uglja stvarno dobijeno, koliko je produžen vek peći) ali bi se mogla kretati oko 10-15%. Meni je prava ušteda energent: koristim isključivo nižu tarifu struje (4 puta jeftinija) pa se grejem za 300din/dan. Ložim tek kad je napolju ispod -5*C. A tada (kao ovih dana) potpalim posle 14-15h i dopunim oko 17h. I to je sve. Komfor treba platiti, cela investicija bila 1000evra, godišnja ušteda u odnosu na gas 700evra. Meni se VRLO isplati. Ovo je treća zima da je tako.

Jasno je da puffer u kombinaciji sa kotlom na struju stvara uštede zbog jeftinije tarife. Ali i onako, kada bih bio u situaciji da moram koristiti struju za grijanje, takvo grijanje ne bih nikada ugrađivao, radije bih se opredjelio za TA peći i klimu. Naveo si ovdje i usporedbe sa plinom, ali to su već neke druge kombinacije.
Dakle i dalje stojim pri tvrdnji da se sa pufferom generalno ne stvara ušteda već neki zanemarivi energetski gubitak. Pri tome naravno mislim na usporedbu dva sistema grijanja na čvrsto gorivo koji su napravljeni po svim pravilima struke. Što se konfora tiče, to ostaje na svakom da se odluči i vidi koliko ko može da se „rastegne“.




[Ovu poruku je menjao pesek dana 13.02.2012. u 16:43 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tihi2
Novi Sad

Član broj: 254648
Poruke: 1664
*.dynamic.sbb.rs.



+98 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?13.02.2012. u 21:50 - pre 147 meseci
Citat:
pesek: Prema uobičajenom proračunu za puffer od 1000 l trebao bi kotao od 20 kW. Gubitak naspram snage kotla je zapravo 1,25%.
Kad bi kotao radio 20kw cela 24h. Ja znam da mi je gubitak "na leru" oko 10kw. Meni prihvatljivo.
Citat:
pesek: Što se tiče prigušenog rada, slažem se da su tu prisutne negativne pojave kao katran i štetni kondenzati. Međutim u tom periodu najmanje toplotne energije izlazi preko dimnjaka, a temperatura vode se održava u potrebnim granicama za zagrijavanje objekta. Da li su šljaka i pepeo izašli u obliku prašine kroz dimnjak ili ih čovjek mora izbaciti iz kotla, ne utiče na iskorištenje ogrijeva. Idealno bi bilo da je kotao pravilno dimenzionisan i da je klapna za zrak toliko otvorena da omogućava lagano sagorijevanje ogrijeva.
Radni režim kotlova je 70-90*C. Sve ispod toga je manja iskorišćenost goriva. Koliko znam, većini je pretoplo na 70*C polazne vode kada je spoljna temperatura oko 10*C. Em je neprijatno, em je razbacivanje goriva. To kotao teško može da pomiri.
Citat:
pesek: Ali i onako, kada bih bio u situaciji da moram koristiti struju za grijanje, takvo grijanje ne bih nikada ugrađivao, radije bih se opredjelio za TA peći i klimu. Naveo si ovdje i usporedbe sa plinom, ali to su već neke druge kombinacije.
TA peći su neupotrebljive (kad su izbacili popodnevnu nižu tarifu) jer ne mogu da dobace do uveče. Ako se dopunjavaju preko dana onda je preskupo. Klime da, ali ispod 0*C COP im je oko 2. Mada je to dobra varijanta.
Citat:
pesek:Dakle i dalje stojim pri tvrdnji da se sa pufferom generalno ne stvara ušteda već neki zanemarivi energetski gubitak. Pri tome naravno mislim na usporedbu dva sistema grijanja na čvrsto gorivo koji su napravljeni po svim pravilima struke. Što se konfora tiče, to ostaje na svakom da se odluči i vidi koliko ko može da se „rastegne“.
Mogao bih da se složim da kod dobro izračunatog sistema grejanja na čvrsto akomulator ne donosi vidljive direktne ekonomske koristi, sem komfora u loženju 1-2 puta na dan, stalnoj ujednačenoj temperaturi prostorija, loženje bez smole i produženju veka kotla. To je teško izmeriti. Za predimenzionisane kotlove akomulator je neophodan.

Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
*.crnagora.net.

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?14.02.2012. u 08:39 - pre 147 meseci
Citat:
tihi2: Kad bi kotao radio 20kw cela 24h. Ja znam da mi je gubitak "na leru" oko 10kw. Meni prihvatljivo.

U pravu si, nešto sam ovdje na brzinu zabrljao. Trebao bih zapravo imati prosječnu dnevnu potrošnju u kW određenog sistema, ali to je već malo veći problem. Neka ostane to na 10 kW. Kada se usporedi površina tvoje posude i gore navedenog bojlera, izađe da je tvoj pufer veći oko 8.3 puta. Po onoj računici za održavanje temperature na 65C gubitak iznosi 14,7 kW. Kada se oduzme gubitak zbog bolje izolacije, to mu i dođe na tih desetak kW.

Citat:
tihi2: Radni režim kotlova je 70-90*C. Sve ispod toga je manja iskorišćenost goriva. Koliko znam, većini je pretoplo na 70*C polazne vode kada je spoljna temperatura oko 10*C. Em je neprijatno, em je razbacivanje goriva. To kotao teško može da pomiri.

Meni je kotao naštelovan na minimum od 65C, odnosno pumpa se uključuje na toj temperaturi, a isključuje se na 60C. To znači da u radijatorima nije konstantna temperatura već varira po potrebi. Ipak je zagrijavanje nekog prostora prilično inertno. Sami zidovi akumulišu toplinu za šta je potrebna energija i vrijeme, kasnije se ta energija ponovo vraća u prostor. Mi u prelaznom periodu lagano nalažemo kotao tek poslijepodne pa do naveče, pošto je u prvom dijelu dana sasvim prijatna temperatura u kući. Istina je da imam u tom periodu nešto malo smole, ali kondenzat nisam primjetio.
Što se tiče trajnosti kotla, to je isto relativno. Ranije se nisu upotrebljavali pufferi pa su kotlovi trajali i tridesetak godina. Mislim da su tu mnogo bitniji neki drugi faktori koji utiču na trajnost kotla.
 
Odgovor na temu

tihi2
Novi Sad

Član broj: 254648
Poruke: 1664
*.dynamic.sbb.rs.



+98 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?14.02.2012. u 09:50 - pre 147 meseci
Nekad su se grejanja projektovala na režim 90/70 i na osnovu toga radijatori. I onda na -20 napolju kotao radi punom snagom tj polazna voda 90*C, a na spoljnih +10 kotao se namesti da šalje polaznu vodu od 60*C. A onda gazda kaže "da malo povećam broj radijatora da lakše greje" i poveća broj radijatora za 30%. Tada kotao mora na -20*C grejati polaznu vodu na 70*C, a na spoljnih +10 kotao treba da šalje polaznu vodu od 48*C da ne bude pretoplo a to je daleko ispod minimalnih 60*C koju traže proizvođači kotlova da ne bi bilo kiselina.
Još gora je situacija kada se naknadno na kuću bez izolacije stavi makar i samo 5cm stiropora. To je kao da je povećan broj radijatora za 50% tj traže još nižu temperaturu polazne vode. Znam puno primera gde je redosled gradnje da se naprave zidovi, da se useli, kad se već tu živi onda mora da se greje, a fasadu će kad malo skupi para, nekoliko godina kasnije.
Hoću reći da je nekada režim grejanja kotlova bio povoljniji po kotlove. A kvalitet je, kažu, danas mnogo lošiji, treba da traje mesec dana duže od garancije. I nama je sve bilo bolje dok smo bili mlađi.
Dobra varijanta je i upotreba klima u prelaznom periodu: većina već ima klime, pa jedna može dovoljno zagrejati skoro celu etažu bez problema (ako je napolju oko 10*C, pa i niže). A kotao ložiti kad se mora.
Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo
 
Odgovor na temu

zeljezara
nema

Član broj: 279988
Poruke: 853
*.eblcom.ch.



+13 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?14.02.2012. u 21:42 - pre 147 meseci
Citat:
tihi2: Nekad su se grejanja projektovala na režim 90/70 i na osnovu toga radijatori. I onda na -20 napolju kotao radi punom snagom tj polazna voda 90*C, a na spoljnih +10 kotao se namesti da šalje polaznu vodu od 60*C. A onda gazda kaže "da malo povećam broj radijatora da lakše greje" i poveća broj radijatora za 30%. Tada kotao mora na -20*C grejati polaznu vodu na 70*C, a na spoljnih +10 kotao treba da šalje polaznu vodu od 48*C da ne bude pretoplo a to je daleko ispod minimalnih 60*C koju traže proizvođači kotlova da ne bi bilo kiselina.
Još gora je situacija kada se naknadno na kuću bez izolacije stavi makar i samo 5cm stiropora. To je kao da je povećan broj radijatora za 50% tj traže još nižu temperaturu polazne vode. Znam puno primera gde je redosled gradnje da se naprave zidovi, da se useli, kad se već tu živi onda mora da se greje, a fasadu će kad malo skupi para, nekoliko godina kasnije.
Hoću reći da je nekada režim grejanja kotlova bio povoljniji po kotlove. A kvalitet je, kažu, danas mnogo lošiji, treba da traje mesec dana duže od garancije. I nama je sve bilo bolje dok smo bili mlađi.
Dobra varijanta je i upotreba klima u prelaznom periodu: većina već ima klime, pa jedna može dovoljno zagrejati skoro celu etažu bez problema (ako je napolju oko 10*C, pa i niže). A kotao ložiti kad se mora.


Gospodine Tihi
Rado citam ono sto vi napisete i apsolutno se sa vama slazem .Kao i sa ovim sto ste napisali.Apsolutno se vidi da je akumulacija potrebna.
Negdje sam napisao da se moze stedjeti i 40%.
Samo da vas pitam dali bi vas sistem funkcionisao da nemate taj ak.bojler.?
Negdje ste napisali da proizvedete energiju 5 puta jeftiniju nego toplane.(koliko je to posto)
Gore ste napisali kad je +10 onda treba polazna voda 48 c.
Neko tad ne lozi pa stedi .(netreba bojler netreba regulaciju)
Neko lozi isto dizuci na 70.(regulise otvaranjem prozora)
Negdje sam napisao da se energija gubi u podizanju sa 40 na 80 i vi ste stavili formulu.Kod lozenja drvima np. sagorijevanje traje 3 sata.Koliko se izgubi.?
Lakse je odrzavati nego podizati.

Velika vecina kad je toplo recimo +5 smanji kotao na 50.Sto nije radna temperatura kotla i onda eto problema.
Meni to odradi regulacija vodjena sa spoljnom i unutrasnjom tem.(kriva nesalje sto nije potrebno moze se podesavati) i jos ima dan noc.
Kotao radi na 70-80 a u sistemu onoliko koliko je potrebno.
Ili rad u taktu.Svaka tri sata baka nalozi.



Nek bude da ne stedi apsolutno pa ni 40% ali neophodan taj akumulacioni da bi se moglo kontrolisano grijati.
Sve ste dobro objasnili naveli svaku sitnicu naravno da ima onih sto bi to negirali.

 
Odgovor na temu

zeljezara
nema

Član broj: 279988
Poruke: 853
*.eblcom.ch.



+13 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?14.02.2012. u 22:02 - pre 147 meseci
Gospodine SASA
Samo da ti ovako javno napisem da ja dobro znam sta je kompresor netrebam da nigdje citam kao ti.
Svakom loncu si poklopac pa me to nerviralo.Dali ja sta znam to je moja stvar a ti i dalje prepisuj kao sto si i njutnov zakon prepisao od nekud.
Tvoje postove odavno ne citam jer se svodi sve na isto.
 
Odgovor na temu

tihi2
Novi Sad

Član broj: 254648
Poruke: 1664
*.dynamic.sbb.rs.



+98 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?14.02.2012. u 22:46 - pre 147 meseci
Citat:
zeljezara: Negdje sam napisao da se moze stedjeti i 40%.
Samo da vas pitam dali bi vas sistem funkcionisao da nemate taj ak.bojler.?
Negdje ste napisali da proizvedete energiju 5 puta jeftiniju nego toplane.(koliko je to posto)
Negdje sam napisao da se energija gubi u podizanju sa 40 na 80 i vi ste stavili formulu.Kod lozenja drvima np. sagorijevanje traje 3 sata.Koliko se izgubi.?
Lakse je odrzavati nego podizati.
Meni to odradi regulacija vodjena sa spoljnom i unutrasnjom tem.(kriva nesalje sto nije potrebno moze se podesavati) i jos ima dan noc.
Nek bude da ne stedi apsolutno pa ni 40% ali neophodan taj akumulacioni da bi se moglo kontrolisano grijati.
40% je možda moguće u prelaznom periodu kod jako predimenzionisanog kotla. Moguće.
Naravno da sam napravio da sistem funkcioniše i bez akomulacije. Kada je ispod -10, kao ovih 20 dana, kad potrošim energiju akomulacije direktno šaljem iz kotla u kuću.
To 5 puta jeftinije je bilo poređenje sa gradskim grejanjem po tarifi po m2. Koliko sam računao, sa kalorimetrom bi bilo još više.
Pošto ložim drva, ne može da se desi da temperatura padne sa 80 na 40*C jer je za to potrebno oko 4 sata, a vatra se ugasi već posle 3 sata ne loženja. Trudim se da održavam temperaturu kotla 50-70*C. Koliko se gubi na zagrevanje ne znam da izračunam. Ali to se ne može izbeći kod paljenja. Zanimljivo, kad potpalim vatru prvo loženje je posle 2 sata, a svako sledeće posle 2-2,5 sata. Prvo loženje mora da zagreje kotao sa 35l hladne vode pa je (možda) tih 20% taj gubitak?!
Kako Vam regulacija radi kada npr kotao radi, a ne postoji zahtev za grejanje 2-3 sata (npr sija sunce)? Po meni, sva ta energija odlazi u dimnjak tj bačena je ako nema akomulatora.

Toplotna pumpa vazduh/voda Meeting MD50, 18KW, bafer 1000 l, panelni radijatori
270m2, zid 25+5+15, 15cm mineralne vune na tavanu, prozori 2/3PVC, 1/3drvo
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Grejanje :: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

Strane: << < .. 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 506068 | Odgovora: 694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.