Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

elitemadzone.org :: TechZone :: Grejanje :: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 392222 | Odgovora: 694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 321
79.101.139.*



+9 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 15:58 - pre 121 meseci
Citat:
zlajatz: KBNDK
Hajde da malo pojasnim.
Pec ima 7 clanaka,kao ona sa linka.To znaci da ima 23 Kw,ako je na koks,a 15.4 ako je na drva(tako pise u tablici).Koliko moze imati,ako se lozi na mrki ugalja?
Ima li snaga kotla veze sa gorenjem vatre,ako je ev. ispod snage potrebne za grijanje?
Napominjem,da sa tom peci grijem cca 150 kvadrata,izmalterisane kuce (nemam stiropor fasadu),plasticni prozori.
Za lozenje,ta taktika se pokazala najboljom,za pocetak grijanja,najbrze postigne temperatura.


Zlajatz ja mislim da kotao treba sagledavati samo na osnovu snage koja je dekjlarisana za drva što znači da tvoj kotao ima 15,4 kw. Koks je vrsta uglja koja se koristi za visoke peći i nisam siguran da je u pitanju ugalj koji se koristi u domaćinstvima. Uostalom jer znaš nekog da ga koristi. Mrki ugljevi se razlikuju međusobno po snazi i kaloričnoj moći pa će u zavisnosti od odstupanja ovih uglja od koksa imati za toliko manje i kalorične moći ili pak možda proizoođači kada kažu koks misle na mrki ugalj. Ako se pitaš pa zašto onda pišu koks onda je to možda zato što su svi proizvođači okrenuti ka zapadnom tržištu pa pišu koks a misle na mrki ugalj jer se na zapadu taj termin koristi za mrki ugalj. Tačka zapaljenja koksa je iznad tačke sagorevanja mrkog uglja i vrlo teško da ne kažem da je nemoguće zapaliti koks. Kod nas kada neko kaže koks misli se u stvari na antracit ali to je sad zatupljivanje teme. Dakle tvoj kotao je 15,4 kw i on je dovoljan za otprilike nešto manje od 100 kvm izolovane kuće ili za oko 65-70 kvm neizolovane...otprilike.
Pošto je kod tebe kuća koja se greje oko 150 kvm ti jednostavno moraš da koristiš kalorično gorivo jer samo tako možeš da postigneš temperaturu koja ti omogućava prijatan boravak. Sad na početku zime to i nije toliko teško postići ovim kotlom na ovu kvadraturu ali kasnije kada stegne jednostavno moraš pa čak i tada možda bude stani pani. Isto tako iz istih razloga si prinudjen na jako često loženje ali i to je po keni bolja solucija nego imati predimenzioniran kotao jer ovako imaš bolje iskorišćenje...Manjkavost je što kotao radi u pojačanom režimu i to može da uslovi kraći vekl kotla ali...šta je tu je.
Toplotna energija iz kotla se oslobadja u zavosnosti od sagorevanja ali nemoj da te to opterećuje. Gledaj da kotao lepo podesiš i da ti bude prijatno a kotao "zna" kako da gori...to mu je posao.

Djordje, u potpunosti se slažem sa ehhoom oko zamene kotla i oko pregleda smera pumpe. To oko smera pumpe obavezno proveri. Ispustati vodu radi ponoovnog punjenja je katastrofa. Unosiš novu vodu koja ima kamenac i tzako stavarš kamenac u mrežiu. Pražnjenje mreže se radi samo kada se mora. Ništa nećeš postići epohalno. Ispustaj vazduh sada i nadalje sa postojećim "radnim fluidom" (kakav termin) a ako pritisak opadne usled izbaciva ja vazduha dopuni sistem. Ne ispustaj vodu nikako...
Mislim da za ovoliko brzo sagorevanje nije bitno koliko su debele cevi na izlazu iz kotla ali ovo oko punpe je opasno bitno. kako stavljaš cepanice, uspravno ili poprečno...i to može da bude bitno...slikaj naloen kotao ako možeš a slikaj i pumpu da vidimo smer...
Pozz
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
*.telekom.yu.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 16:36 - pre 121 meseci
Vazi, postavljam veceras slike!!!
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
79.101.162.*



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 19:28 - pre 121 meseci
Evo i slike pumpe,
Sada kada je sistem hladan kada otvorim poslednji radijator da ozracim izadje vazduh, ali voda ne!!! i na svakih sat vremena isto izadje malo vazduha ali ne krene da curi voda kao kada je sistem pun.
Jel to ok???
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

goran.mg

Član broj: 74100
Poruke: 104
*.dynamic.sbb.rs.



+7 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 19:41 - pre 121 meseci
Citat:
djordje1006: ako trosi 5.6kg na sat a grejes recimo 18 sati dnevno to je 90kg dnevno odnosno 2,7 tone mesecno, to je opet mnogo... koliko potrosis za sezonu(5meseci), koja je kvadratura u pitanju???


Pa tako pise u upustvu. I ja sam pocetnik, prva sezona. Treba znati koliko staviti uglja. Ako stavis malo brzo izgori, ako pretrpas nema dotoka vazduha. Posto sam uradio izolaciju i naravno nisam kuci 18h, dakle nekih 5-6 sati + spavanje ne trosim ni priblizno tih 90kg dnevno. Pretpostavljam da trosim oko 20kg, dve kante od 25l, od boje za zidove. Od vaga imam samo malu za kuhinju na vecu ne stajem tako lako :) Ugalj je djurdjevik kocka.

Jedno pitanje za KBDNK koliko uglja stavis u loziste mereno kantom za boju? I koliko moze da tako nalozen kotao da radi, naravno u satima?
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
95.155.26.*

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 20:00 - pre 121 meseci
Vidim da je tema centralnog grijanja ovdje dosta aktuelna, pa rekoh, da se uključim u diskusiju ako ne smetam. Napravio sam samostalno dva sistema za centralno na drva, po sistemu "uradi sam". Pošto sam se prethodno konsultovao sa nekoliko majstora, dobio sam informacije po sistemu koliko ljudi, toliko mišljenja, e onda sam odlučio raditi po svom sistemu i to, u se i u svoje kljuse. Iako sam tehničke struke, ovo baš nije moja specijalnost, pa sam malo proučio raznu tehničku dokumentaciju i akceptirao "pozitivna" mišljenja, te krenuo na posao. Prvi je sistem, koji sam pravio kod sebe, dvocijevni, otvoreni, s kotlom Centrometal EKO-CET od 23kW, "obučenim" cijevima od mekog bakra
(u rolnama), mješovitim fitingom i limenim panel radijatorima (u kupatilu sam pravio radijatore od šupljih metalnih proila, jer nisam našao za kupiti te dimenzije)


Na slikama je kotao koji se nalazi u kuhinji i osim solundarčine, termoventila desno i glavnih vodova lijevo, izgleda kao običan šporet


Na drugoj strani zida, u hodniku je ostatak skalamerije, police inače koristimo za sušenje obuće,

a ovako sve izgleda kad se sve zatvori. Drvenarija je takođe moj proizvod, sve je lako rasklopljivo za evn. intervenciju. Ovo funkcioniše petu sezonu, samo je prve godine bilo nekih manjih problema ( vezano za odzračivanje) koje sam riješavao u hodu.
Drugi sistem sam napravio mom rođaku,inače dvocijevni, zatvoreni, s kotlom Vitolig 150 (radi na bazi pirolize) od 18kW, cijevima i fitingom Wiroflex, aluminijskim segmentnim radijatorima i dimnjakom Schiedel oko 5,5m visine, unutrašnji Fi 180mm. Prilično skupa kombinacija, ali rođaci rade u Njemačkoj, pa nije bio problem.



Ovo je nekoliko detalja iz kotlarnice,

a evo ga i dimnjak. Sve ovo i nije problem za složiti, već je najveći problem bio to što je kuća bila kompletno završena i namještena, tako da nisam smio maltene stolicu pomjeriti, a kamo li nešto štemovati i rušiti. Ipak ovaj je posao dobro odrađen, na obostrano zadovoljstvo. Sistem je u funkciji četvrtu sezonu (četvrta kreće pred Novu godinu kad dođu na odmor, znači svake godine je u funkciji oko mjesec dana) i za sada se odlično pokazao.
Proračun toplinskih gubitaka sam uzeo iz tehničkog priručnika "Rade Končar" iz 1963. godine, ali je još uvijek primjenjiv.

Eto za sada toliko od mene, pa ako neko želi da razmjenimo iskustva u vezi grijanja, tu sam, imao bih i ja neka pitanja.
 
Odgovor na temu

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 321
79.101.139.*



+9 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 21:11 - pre 121 meseci
Djordje ja sa ove slike ne vidim smer kretanja vode kroz pumpu pa ne znam da li je pravilno usmerena, a to može da stvara probleme odnosno da drva lepo gore a da je smer vode pogrešan. U tom slučaju merač meri povratnu vodu u kotao a odlaznu koja ide u pogrešnom smeru i na pogrešno mesto ulazi u radijator ne meri. Ukoliko topla voda uđe u radijator tamo gde treba da izadje prohladjena od ekonomičnosti nema ništa. Na pumpi sa strane treba da ima strelica koja pokazuje smer. Pogledaj pa javi da li je to kako treba. Stvarno nema logike da ti drva lepo gore a da je temperatura u mreži 30 C.

Gorane, ja ne ložim ugljem ove godine. Kada sam ložio ugljem stavljao sam drva 3-4 cepanice ali veće u prečniku...dužine oko 33 cm a ispod njih sitnu granjevinu ili nešto što će potpaliti vatru odnosno upaliti drva a kasnije i ugalj. Preko tih cepanica pola kante za krečenje od 25 l. Tako napunim ložište viadrusa do vrha što proizvodjač ne preporučuje ali ja ipak radim. Tako naložen kota izdrži od ujutru od 8 do popodne oko 16-17 sati, kada ga ponovo tako napunim i to dočeka jutro narednog dana sa živim žarom...Nemoj da te ovo zavara. Sve to zavisi od temperature spoljašnosti. Kad je hladno ložim i tri puta dnevno...sve to zavisi od spoljne temperature, vrste uglja, vrste drveta, veličine ložišta, veličione cepanica, granulacije uglja...sve u svemu ne obraćaj pažnju na ovaj odgovor jer ti neće značiti ništa...Kotao je kao auto. KOd auta biraš brzine a kod kotla materijal za sagorevanje. Zamisli pitanje: kojom brzinom voziš na blagoj uzbrdici?!?!
Biraj gorivo koje će omogućiti kotlu "komotan rad" a ne nabagaš kaloričan ugalj a onda zatvoriš sve klapne pa se on muči, znoji, čađavi, guši, dimi,...a ti se čudiš od potrošnje.
Pozz
 
Odgovor na temu

goran.mg

Član broj: 74100
Poruke: 104
*.dynamic.sbb.rs.



+7 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 21:37 - pre 121 meseci
Citat:
KBDNK: Djordje ja sa ove slike ne vidim smer kretanja vode kroz pumpu pa ne znam da li je pravilno usmerena, a to može da stvara probleme odnosno da drva lepo gore a da je smer vode pogrešan. U tom slučaju merač meri povratnu vodu u kotao a odlaznu koja ide u pogrešnom smeru i na pogrešno mesto ulazi u radijator ne meri. Ukoliko topla voda uđe u radijator tamo gde treba da izadje prohladjena od ekonomičnosti nema ništa. Na pumpi sa strane treba da ima strelica koja pokazuje smer. Pogledaj pa javi da li je to kako treba. Stvarno nema logike da ti drva lepo gore a da je temperatura u mreži 30 C.

Gorane, ja ne ložim ugljem ove godine. Kada sam ložio ugljem stavljao sam drva 3-4 cepanice ali veće u prečniku...dužine oko 33 cm a ispod njih sitnu granjevinu ili nešto što će potpaliti vatru odnosno upaliti drva a kasnije i ugalj. Preko tih cepanica pola kante za krečenje od 25 l. Tako napunim ložište viadrusa do vrha što proizvodjač ne preporučuje ali ja ipak radim. Tako naložen kota izdrži od ujutru od 8 do popodne oko 16-17 sati, kada ga ponovo tako napunim i to dočeka jutro narednog dana sa živim žarom...Nemoj da te ovo zavara. Sve to zavisi od temperature spoljašnosti. Kad je hladno ložim i tri puta dnevno...sve to zavisi od spoljne temperature, vrste uglja, vrste drveta, veličine ložišta, veličione cepanica, granulacije uglja...sve u svemu ne obraćaj pažnju na ovaj odgovor jer ti neće značiti ništa...Kotao je kao auto. KOd auta biraš brzine a kod kotla materijal za sagorevanje. Zamisli pitanje: kojom brzinom voziš na blagoj uzbrdici?!?!
Biraj gorivo koje će omogućiti kotlu "komotan rad" a ne nabagaš kaloričan ugalj a onda zatvoriš sve klapne pa se on muči, znoji, čađavi, guši, dimi,...a ti se čudiš od potrošnje.
Pozz


Pratim temu od pocetka i koliko znam imas Viadrus sa 5 clanaka. Moj Viadrus ima 6 clanaka sto znaci da je malo veci. Ako sam te dobro razumeo ti postavis tu da kazem smesu, sitno za potpalu pa drva pa ugalj i onda zapalis? Nisam probao tako. Nisam cak ni priblizno do vrha sem sa drvima. Jasno mi poredjenje sa automobilima ali kako "vozimo" istu marku rek'o da priupitam. Mozda nam kubikaza i izduv nisu isti ali princip je verovatno slican.

Sam sistem lepo funcionise, cak dimnnjak je jaci nego sto je potrebno. Postigao sam 85 stepeni bez ikakvih problema. Kad je bilo oko 5-6 stepeni spoljasnje temperature vodu u sistemu sam drzao oko 55-60 C i kad dostigne 60C meni je temperatura u kuci 23 C. Meni je to malo previse ali ukucani vole malo visu unutrasnju temperaturu pa kako sam u manjini... Imao sam jednu malu kondezaciju kotla zbog pogresno postavljenog regulatora promaje, sitne crvene brojke. Za sada sam zadovoljan. Cekamo kosavu i pravu zimu pa cemo videti....
 
Odgovor na temu

EHHO

Član broj: 140667
Poruke: 302
*.ptt.rs.



+2 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 21:52 - pre 121 meseci
Kao sto je i Sasa rekao, pogledaj kako ti stoji strelica na pumpi. Ako ti je pumpa na odlaznom vodu smer pumpe treba da je takav da ona izvlci vodu iz kotla (npr kod Sever pumpe koju ja imam ima na telu pumpe strelica koja pokazuje smer tj meni je na odlaznom vodu i strelica je okrenuta na gore) dok ako ti je povratnom vodu prica je obrnuta

E sad imam jedno pitanje isto. Posto sam negde napisao da mi je temperatura prikljucnice na dimnjak nekih 50-60*C (kada je kotao postigao temperaturu i u rezimu rada sa tri promaje, i u ovom prelaznom periodu je nisam gurao temp vode preko 60*C jer mi u kuci bude pretoplo, 23*C i za sada je uglavnom 50-55*C), da li ova izlazna temperatura ima nekih losih posledica po dimnjak u smislu te lepljive sluzi posto vidim da je u kotlu imam neku malu kolicinu koju verujem da cu po startu prave grejne sezone sagoreti kada podignem kotao u veci rezim rada, ali sta ce biti sa dimnjakom ako sluzi, inace je u unutrasnjem zidu, znaci nema problema sa izlacijom, i nesto je tek preko slemena krova (da li je dobro da u dimnjak izlazi hladniji vazduh iz kotla ili je ipak bolja nesto veca temperatura po zdravlje dimnjaka???

Kada palim kotao tada je na jednoj promaji i prikljucak je vreo, i cim postigne temperaturu prebacujem ga na tri promaje s tim sto mi je donja klapna uvek otvorena nekih 5mm kako bi uvek postojao dotok vazduha i blago su mi otvorene sekundarna i tercijalna promaja. Znaci u lozistu ima i malo dima, ali uvek ima i vatre koja gori i sagoreva ogrev (znaci nije situacija kako je neko spomenuo da zatvori sve klapne pa da mu se drvo vise ugljenise nego sto izgori (meni ceo ogrev lepo izgori)

Da li ipak trebam da guram vecu temperaturu pa makar i otvarao prozore ili je ovo kako radim skroz OK?
 
Odgovor na temu

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 321
79.101.139.*



+9 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 22:22 - pre 121 meseci
Citat:
goran.mg
Sam sistem lepo funcionise, cak dimnnjak je jaci nego sto je potrebno. Postigao sam 85 stepeni bez ikakvih problema. Kad je bilo oko 5-6 stepeni spoljasnje temperature vodu u sistemu sam drzao oko 55-60 C i kad dostigne 60C meni je temperatura u kuci 23 C. Meni je to malo previse ali ukucani vole malo visu unutrasnju temperaturu pa kako sam u manjini... Imao sam jednu malu kondezaciju kotla zbog pogresno postavljenog regulatora promaje, sitne crvene brojke. Za sada sam zadovoljan. Cekamo kosavu i pravu zimu pa cemo videti....


Gorane, svaki stepen temperature u sobi koji postigneš iznad optimalnog znači 10 % veće potrošnje a ti se šetaj slobodno u kratkim pantalonama i atletskoj majci po kući...
Ove parametre koji pominješ oko temperature ja stvarno ne mogu da navedem kako je kod mene. Kod mene je sada donja klapna podešena na 65 C, a termostat za pumpu na 40 C. Pumpa je na dovodu hladne vode u kotao. Koliku temperaturu postiže voda u mreži ne znam jer nisam preko dana kući.
Prošlu zimu nisam koristio ugalj nego samo drva i piljevinu. Piljevinu sam bacao lopatom preko cepanica...Kotao se borio sa hladnoćom sve dok nije došlo oko -10 C kada je kotao izgubio bitku. Dok sam ja kupio ugalj taj hladan talas je prošao. Kada kažem izgubio bitklu mislim da nije mogao da podigne temperaturu iznad 40 C u mreži iako sam mu otvorio sve moguće klapne i iako je goreo kao blesav...Jednostavno slab materijal za sagorevanje...
Začudio si me kada si radio dda nisi radio ovako...kako si radio. Ajde kaži pa da probam i ja tako drugačije...možda je tako bolje...

Citat:
EHHO
E sad imam jedno pitanje isto. Posto sam negde napisao da mi je temperatura prikljucnice na dimnjak nekih 50-60*C (kada je kotao postigao temperaturu i u rezimu rada sa tri promaje, i u ovom prelaznom periodu je nisam gurao temp vode preko 60*C jer mi u kuci bude pretoplo, 23*C i za sada je uglavnom 50-55*C), da li ova izlazna temperatura ima nekih losih posledica po dimnjak u smislu te lepljive sluzi posto vidim da je u kotlu imam neku malu kolicinu koju verujem da cu po startu prave grejne sezone sagoreti kada podignem kotao u veci rezim rada, ali sta ce biti sa dimnjakom ako sluzi, inace je u unutrasnjem zidu, znaci nema problema sa izlacijom, i nesto je tek preko slemena krova (da li je dobro da u dimnjak izlazi hladniji vazduh iz kotla ili je ipak bolja nesto veca temperatura po zdravlje dimnjaka???

Kada palim kotao tada je na jednoj promaji i prikljucak je vreo, i cim postigne temperaturu prebacujem ga na tri promaje s tim sto mi je donja klapna uvek otvorena nekih 5mm kako bi uvek postojao dotok vazduha i blago su mi otvorene sekundarna i tercijalna promaja. Znaci u lozistu ima i malo dima, ali uvek ima i vatre koja gori i sagoreva ogrev (znaci nije situacija kako je neko spomenuo da zatvori sve klapne pa da mu se drvo vise ugljenise nego sto izgori (meni ceo ogrev lepo izgori)

Da li ipak trebam da guram vecu temperaturu pa makar i otvarao prozore ili je ovo kako radim skroz OK?

Što ti hladniji dim udje u dimnjaču odnosno dimnjak imaš manje gubitke jer bolje iskorišćavaš toplotu od materijala za sagorevanje. Ukoliko u dimnjak ili dimjnjaču udje topao vazduh a dimnjača odnosno dimnjak nisu izolovani dolazi do kondenzacije tj. do stvaranja čađi i zapušenja. Ta čađ nagriza zidove dimnjaka i dimnjače što dovodi do njihove propasti...NUžno je zlo da dimnjak dobija topao vazduh je rje nemoguće da sva toplota ostane u kotlu...Najveći gubici su u dimnjaku. Što se bolje iskoriste temperatura dima to je bolja iskorišćenost kotla. Svi proizvodjači se hvale da imaju nekakve dimovodne kanale a to u prevodu znači da koriste temperaturu dima...
Po meni treba obrnuto da radiš...odnosno da prilikom potpaljivanja imaš otvoren dimnjak što više da što pre povuče i da ne dimi. Isto tako da donje klapne odnosno primarni, sekundarni i tercijalni dotok vazduha bude otvoren, a da kada se vatra potpali zatvoriš sekundarni i tercijalni dotok vazduha, podesiš primarni dotok vazduha, a promaju svedeš na najniži mogući nivo koji omogućava rad kotla bez dima...
Pozz
 
Odgovor na temu

EHHO

Član broj: 140667
Poruke: 302
*.ptt.rs.



+2 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?21.10.2009. u 23:16 - pre 121 meseci
Citat:
KBDNK: Što ti hladniji dim udje u dimnjaču odnosno dimnjak imaš manje gubitke jer bolje iskorišćavaš toplotu od materijala za sagorevanje. Ukoliko u dimnjak ili dimjnjaču udje topao vazduh a dimnjača odnosno dimnjak nisu izolovani dolazi do kondenzacije tj. do stvaranja čađi i zapušenja. Ta čađ nagriza zidove dimnjaka i dimnjače što dovodi do njihove propasti...NUžno je zlo da dimnjak dobija topao vazduh je rje nemoguće da sva toplota ostane u kotlu...Najveći gubici su u dimnjaku. Što se bolje iskoriste temperatura dima to je bolja iskorišćenost kotla. Svi proizvodjači se hvale da imaju nekakve dimovodne kanale a to u prevodu znači da koriste temperaturu dima...
Po meni treba obrnuto da radiš...odnosno da prilikom potpaljivanja imaš otvoren dimnjak što više da što pre povuče i da ne dimi. Isto tako da donje klapne odnosno primarni, sekundarni i tercijalni dotok vazduha bude otvoren, a da kada se vatra potpali zatvoriš sekundarni i tercijalni dotok vazduha, podesiš primarni dotok vazduha, a promaju svedeš na najniži mogući nivo koji omogućava rad kotla bez dima...
Pozz


Ovo mi je jasno da sto hladniji dim izlazi iz kotla da je bolje iskoriscenje toplote. Da rezimiram po pitanju dimnjaka, ovo sto izlazi hladniji dim u sam dimnjak koji je "izolovan" tj u unutrasnjem je zidu i to u cetralnom delu kuce, male su sanse da pocne da kondezuje i dovedem dimnjak do zacepljenja (danas sam bas gledao dimnjak i lepo dimi na izlazu, vidi se da nema cadji, tj dim nije crn vec je ciste bele boje (oko ovog me je poljuljala izjava clana na ovom topicu da je to stetno sto je temperatura tako mala i da bi trebala da bude preko 100*C?????)

Kad potpaljujem vatru tada i drzim kotao na jednoj promaji, a regulator promaje stavim na 70*C na pocetku rada i klapna na dimnjaci mi je skroz otvorena, sekundarni otvoren a tercijarni drzim zatvoren

Posto nisam stavio termostat za pumpu sam je upalim kada voda dostigne 40*C, i kad mi kotao podigne temperaturu vode na 50-55*C u mrezi (u ovom periodu a kasnije cu je podizati kako stizu hladniji dani) ja ga prebacim u tropromajni rad i okrenem regulator promaje na 60*C, a dimnjacu zatovrim samo za jedan stepen, jer ako je skroz zatovrim pocinje da dimi, jer i ovako dim ima dosta prepreka, pa jos sa zatvorenom klapnom bi ga bas ugusio

Sa moje tacke gledista, ovde stvarno treba razviti dobru strategiju lozenja kako bi se postigao najbolji ucinak, a nama pocetnicima je svaki savet dobrodosao i ovu temu vec pratim neko vreme jer u skoro svakom postu moze dase nadje nesto interesantno i drago mi je da ima ljudi koji su spremni da pomognu i podele svoje iskustvo sa drugima

 
Odgovor na temu

goran.mg

Član broj: 74100
Poruke: 104
*.dynamic.sbb.rs.



+7 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?22.10.2009. u 07:53 - pre 121 meseci
Citat:
KBDNK: Gorane, svaki stepen temperature u sobi koji postigneš iznad optimalnog znači 10 % veće potrošnje a ti se šetaj slobodno u kratkim pantalonama i atletskoj majci po kući...
Ove parametre koji pominješ oko temperature ja stvarno ne mogu da navedem kako je kod mene. Kod mene je sada donja klapna podešena na 65 C, a termostat za pumpu na 40 C. Pumpa je na dovodu hladne vode u kotao. Koliku temperaturu postiže voda u mreži ne znam jer nisam preko dana kući.
Prošlu zimu nisam koristio ugalj nego samo drva i piljevinu. Piljevinu sam bacao lopatom preko cepanica...Kotao se borio sa hladnoćom sve dok nije došlo oko -10 C kada je kotao izgubio bitku. Dok sam ja kupio ugalj taj hladan talas je prošao. Kada kažem izgubio bitklu mislim da nije mogao da podigne temperaturu iznad 40 C u mreži iako sam mu otvorio sve moguće klapne i iako je goreo kao blesav...Jednostavno slab materijal za sagorevanje...
Začudio si me kada si radio dda nisi radio ovako...kako si radio. Ajde kaži pa da probam i ja tako drugačije...možda je tako bolje...


Tesko je ugoditi celoj porodici, neko voli i kratke pantalano preko zime a neko se cese po glavi koliko ce to da kosta. Ali ako uzmem u obzir koliko novca ode na razne gluposti malo jace grejanje na godisnjem nivou i nije neki luksuz.

Kod mene je donja klapna podesena na 60 C, pumpa isto na 40 C. Kuca je lepo ususkana. Izolacija samo sto je uradjena i stolarija je kvalitetna. Kotao se nalazi u podrumu gde je temperatura bez grejanja konstantna. Inace kad regulator promaje podesim na 60 C on radi u rasponu od 53, 54 do 62 C. Verovatno tako treba jer je u pitanju kotao na cvrsto gorivo. Pre samog zatvaranja klapne promaje, koja se automatski zatvara, temperatura u kuci se podigne na 23 C. Citajuci ovu temu dosao sam do zakljucka da bi kotao trebao da radi na 65C. Eto ja ga drzim malo nize. Kondezacije nema i videcu kako ce kotao da se ponasa u duzem vremenskom periodu rada na ovako da kazem malo nizoj temperaturi. Verovatno da cu morati da podignem temperaturu kada dodje prava zima.

Za lozenje sam isprobao vise nacina. Samo na drva, na drva i razni otpad od drva i na ugalj. Kad lozim na ugalj prvo dobro raspalim vatru sa drvima, sacekam da se temperatura vode dovede do nekih 50 C i onda ubacim ugalj. Tvoj sistem je bolji duze izdrzi manja kolicina uglja. Lozim na 5 sati preko dana.

Sta mislis o briketima? Imam u blizini kvalitetan briket, ostatak od parketa. Cena je oko 9000 din po toni. Mislio sam da kupim 100 kg da probam ali ako je bespotrebno bacanje para bolje da narucim rostilj... :)
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
93.87.200.*



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?22.10.2009. u 10:05 - pre 121 meseci
Evo i slike, pumpa se okrece suprotno kazaljci na satu.
Koliko se ja razumem to je ok.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
*.telekom.yu.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?22.10.2009. u 12:44 - pre 121 meseci
KBDNK procitao sam negde na forumu da si govorio o trajnozarecem viadrusu i da iako je bio na sajmu, da je povucen iz prodaje jer u fabrici nisu bili zadovoljni stepenom iskoricenja, koji je sada- 70-80%, pa me zanima posto je ovaj U24 viadrus trajnozareci i prvi je takav u evropi da li si mislio o tom, da li su resili tu gresku???

Iskreno poceo sam da skupljam pare, ako ne usprem da resim ovaj problem pa da kupim ili viadrus trajnozareci u24 ili megal trk.
Viadrus je oko 1000e i time je oko 100-150e skuplji od megala ma da dosta njih mi preporucuju megal.

Dolazi mi majstor za vikenda da jos jednom proveri ceo sistem i da proba da resi problem.
 
Odgovor na temu

KBDNK
SAŠA ŽIVIĆ

Član broj: 158977
Poruke: 321
79.101.232.*



+9 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?22.10.2009. u 17:02 - pre 121 meseci
Citat:
EHHO: Da rezimiram po pitanju dimnjaka, ovo sto izlazi hladniji dim u sam dimnjak koji je "izolovan" tj u unutrasnjem je zidu i to u cetralnom delu kuce, male su sanse da pocne da kondezuje i dovedem dimnjak do zacepljenja (danas sam bas gledao dimnjak i lepo dimi na izlazu, vidi se da nema cadji, tj dim nije crn vec je ciste bele boje (oko ovog me je poljuljala izjava clana na ovom topicu da je to stetno sto je temperatura tako mala i da bi trebala da bude preko 100*C?????)

Kad potpaljujem vatru tada i drzim kotao na jednoj promaji, a regulator promaje stavim na 70*C na pocetku rada i klapna na dimnjaci mi je skroz otvorena, sekundarni otvoren a tercijarni drzim zatvoren

Posto nisam stavio termostat za pumpu sam je upalim kada voda dostigne 40*C, i kad mi kotao podigne temperaturu vode na 50-55*C u mrezi (u ovom periodu a kasnije cu je podizati kako stizu hladniji dani) ja ga prebacim u tropromajni rad i okrenem regulator promaje na 60*C, a dimnjacu zatovrim samo za jedan stepen, jer ako je skroz zatovrim pocinje da dimi, jer i ovako dim ima dosta prepreka, pa jos sa zatvorenom klapnom bi ga bas ugusio

Sa moje tacke gledista, ovde stvarno treba razviti dobru strategiju lozenja kako bi se postigao najbolji ucinak, a nama pocetnicima je svaki savet dobrodosao i ovu temu vec pratim neko vreme jer u skoro svakom postu moze dase nadje nesto interesantno i drago mi je da ima ljudi koji su spremni da pomognu i podele svoje iskustvo sa drugima


Ja mislim da je dobro to što je hladan vazduh, a nikako mi nije jasno za šta jhe zdravo da dim bude topao osim ako ne dimiš nešto u dimnjaku. Kondenzacija se javlja kod razlike u temperatuiri dima i spoljašnosti. Prilikom hladjenja dolazi do kondenzacije a to dovodi do stvaranaja čađi, zapušenja i sl. Da bi se suzbila ta razlika dimnjaci se izolouju ili se zidaju u unutrašnjosti kuće gde je toplo pa nema razlikeu temperaturi. Ukoliko je dimnjak ne izolovan dolazi do kondenzacije i do slivanja čađi, nagrizanja i to su one ružne fleke i mrlje koje se skidaju ni za živu glavu. Na žalost to se vidi i kod dimnjaka koji su zidani kroz kuću i to na višim delovima zato što gornji deo dimnjaka nije dobro izolovan, stvara se čađ koja se sliva, nagriza dimnjak i prodire u ciglu odnosno u sobu i to najpre na višim delovima.
Ne znam ko je napisao da je potrebno da dim ima 100 C ali možda zna taj koji je to napisao...
Ne znam šta znači ovo "jedna promaja". Moj predlog je da otvoriš sve dimne kanale na maksimum prilikom potpaljivanja vatre isto kao i sve dotoke vazduha. Kada se vatra razgori zatvoriš dimni kanal tek toliko da ne dimi a sve dotoke vazduha zatvoriš osim onog koji se šteluje automatski u skladu sa postignutom temperaturom u mreži i koji podesiš na 60 ili 65 C.
Pumpu ćeš lako uključiti kada dostigne 40 C a možeš i pre toga. Neće to škoditi ničemu. Veći je problem kada se kotao bude zagasivao pa ti onda toplu vodu iz bojlera rashladi...s druge strane tako ćeš imati "produženo" grejanje u kući. Jedinstvo suprotnosti. Ili imaš toplu vodu za tuširanje u bojleru i posle gašenja kotla ili imaš grejanje u kući još neko vreme posle gašenja kotla...Termostat je investicije koja košta oko 10 eur inače...

Citat:
goran.mg:
Kod mene je donja klapna podesena na 60 C, pumpa isto na 40 C. Kuca je lepo ususkana. Izolacija samo sto je uradjena i stolarija je kvalitetna. Kotao se nalazi u podrumu gde je temperatura bez grejanja konstantna. Inace kad regulator promaje podesim na 60 C on radi u rasponu od 53, 54 do 62 C. Verovatno tako treba jer je u pitanju kotao na cvrsto gorivo. Pre samog zatvaranja klapne promaje, koja se automatski zatvara, temperatura u kuci se podigne na 23 C. Citajuci ovu temu dosao sam do zakljucka da bi kotao trebao da radi na 65C. Eto ja ga drzim malo nize. Kondezacije nema i videcu kako ce kotao da se ponasa u duzem vremenskom periodu rada na ovako da kazem malo nizoj temperaturi. Verovatno da cu morati da podignem temperaturu kada dodje prava zima.

Za lozenje sam isprobao vise nacina. Samo na drva, na drva i razni otpad od drva i na ugalj. Kad lozim na ugalj prvo dobro raspalim vatru sa drvima, sacekam da se temperatura vode dovede do nekih 50 C i onda ubacim ugalj. Tvoj sistem je bolji duze izdrzi manja kolicina uglja. Lozim na 5 sati preko dana.

Sta mislis o briketima? Imam u blizini kvalitetan briket, ostatak od parketa. Cena je oko 9000 din po toni. Mislio sam da kupim 100 kg da probam ali ako je bespotrebno bacanje para bolje da narucim rostilj... :)

Gorane, ne opterećuj se toliko temperaturom koju postiže kotao...Ako si ga namestio na 60 C i prijatno ti je u kući onda ne brini. Kada zahladi možda će ti to biti malo pa ćeš sam podići temperaturu. U kući ćeš teško imati preciznu regulaciju ukoliko nemaš automatske ventile koji zatvaraju radijatore po postizanju određene temperature u sobi...i otvaraju ga kada temperatura u sobi opadne...
nema potrebe da čekaš 5 C da bi ubacio ugalj. Ubaci odmah i završi s loženje. nema potrebe da mu toliko "titraš". Celokupna filozofija je da kotao radi komotno. Sada kada imaš izolaciju i pvc stolariju, a temperatura napolju nije niska loži najmanje kaloričnim materijalom za sagorevanje. Kasnije, kako hladnoća počne da steže polako počni da uvodiš po potrebi kaloruična goriva.
Brikete koristi samo kada ovo "konvencionačlno" gorivo ne može da postigne željenu temperaturu, a do tada nema potrebe. Briketi neće dugo zadržati temperaturu kao ugalj. Dobri su za jutarnje loženje za brzo podizanje temperature kao i za kotlove koji su manji od potrebnog da bi se iz njih izvukao maksimum ali i za one koji nemaju dovoljne kapacitete za smeštaj materijala za sagorevanje...pa proceni sam. Roštilj je ipak roštilj...još ako je uz špricer...

Djordje, ova strelica pokazuje smer za ovaj centralni šraf koji se odšrafljuje da bi se pumpi dao "zamajac" za pokretanje jer se dešava nekada na početku sezone da pumpa ne može da se pokrene. Tada se ovaj šraf u centru pumpe odšrafi i šrafcigerom pokrene osovina pumpe koja se naklazi ispod ovog šrafa. Ja nemam ovakvu pumpu kao ti da bi znao pravac kretanja vode kod tebe. Ova strelica možda pokazuje smer za odršrafljivanje ovog šrafa. Ako ti pumpa radi ne odšrafljuj ovaj šraf jer na tom otvoru može da izađe i nešto vode iz sistema. Ako si nespretan ili nemaš iskustva sa tim ne petljaj ništa oko toga nego čekaj majstora. Moja pumpa je sličnog oblika ali je marke sever i kada bi je slikao ovako kao ti u ovom položaju onda znači da vodu gura nadole...kako je kod tebe ne znam. Ako neko ima ovakvu pumpu neka pogleda pa neka javi. Sve mi se čini da je problem kod tebe u tome što je pumpa okrentua naopako...
Viadrus se ove godine pojavio u trajnožarećoj varijanti. Verovatno su poboljšali to što su pokušavali i da su konačno zadovoljni. Sada će se pojaviti možda i njegove kopije. Običan viadrus je najprodavaniji kotao u Evropi pa vidite. Kakav je ovaj trajnožareći ne znam. Video sam ga pre neki dan. Veći je osetno od ovog običnog i teži za 70 kg. Skuplji je za oko 25.000 dinara od običnog. Napravljen je od gusa...i ne mogu da kažem niti bilo šta dobro niti bilo šta loše za njega...Ranije sam rekao da je svaki kotao dobar pri čemu ostajem i sada. Između gusanih i čeličnih koitlova prednost dajem gusanim bez obzira na cenu...Između gusanih treba razmatrati ponaosob. Takvih kotlova je sada malo na tržištu...Između čeličnih je džaba raspravljati. Svi su dobri ali koliko dugo će da traju...to niko ne zna. Kupiti Megal zato što je 150 pa i 200 eur jeftiniji je greška. Viadrus će trajati najmanje duplo duže...veruj. Ta razlika u cenu se istopi tokom godina eksploatacije ali ne brini...nije kod tebe za zamenu kotao. Kod tebe je greška druge prirode.
Još jedan momenat da navedem. Mom prijatelju se prošle godine zaglavila pumpa a istovremeno i zakazao sigurnosni venti i kotao viadrus je prokuvao. Na spojevima članaka je progorela masa za dihtovanje. Došao je majstor i predihtovao kotao i kotao je kao nov. Zamislite da je imao čelični kotao. Pukao bi kao petarda. Kotao kada pukne on se "rascveta" tako da varenje bude gotovo ne moguće pogotovo ako je na nepristupačnom mestu.
Probaj ti ovako....Naloži i upali kotao, a pumpu isključi. Kada se nabije temperatura u kotlu npr 50 C zamoli nekog od ukućana da uključi pumpu tek tada a ti se pre uključenja pumpe rukom uhvati i drži jednom rukom za dovod a drugom rukom za odvod iz pumpe na bakarnoj cevi. Tako ćeš videti kojim redosledom se menja temperatura i da li je pumpa pravilno okrenuta jer topla voda treba najpre da se oseti na ruci izmedju pumpe i kotla a potom da dodje hladna. To ne traje dugo već par sekundi ali dovoljno da se oseti...Ne pada mi na pamet kako drugačije ovo da proveriš.
Umorih se od pisanja...udavio sam sve.
Pozzsvima
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
95.155.11.*

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?22.10.2009. u 19:48 - pre 121 meseci
djordje1006
Član broj: 231501
Evo i slike, pumpa se okrece suprotno kazaljci na satu.
Koliko se ja razumem to je ok.

GRUNDFOS je renomirani proizvođač opreme za centralna grijanja i to je dobra pumpa. Smjer kretanja vode kroz pumpu ti je obilježen na bočnim stranama strelicom,

ovaj šaraf je namijenjen prvenstveno za odzračivanje pumpe i možeš ga slobodno skinuti i pod pritiskom instalacije (izlazi vrlo malo vode pri odzračivanju, potrebno je samo pridržati jednu krpu ispod pumpe, da ne kaplje na instalaciju ispod), može se koristiti i onaj "šaraf" unutra pri zaglavljivanju pumpe, makar je najčešće dovoljno lagano "cuknuti" pumpu nekim drvenim predmetom i ona krene.

Da dodam još, sklopka 1/2 služi: položaj 1 - normalni rad pumpe, položaj 2 - veća brzina, uključuje se prilikom odzračivanja.

[Ovu poruku je menjao pesek dana 22.10.2009. u 20:59 GMT+1]
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
*.telekom.yu.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?23.10.2009. u 12:32 - pre 121 meseci
Ima takva strelica i isto je kontra smeru kazaljke na satu sto pretpostavljam da znaci da izvlaci vodu iz kotla.
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
95.155.11.*

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?23.10.2009. u 12:56 - pre 121 meseci

Postupak odzračivanja - smjer odvrtanja šarafa.
 
Odgovor na temu

djordje1006

Član broj: 231501
Poruke: 41
*.telekom.yu.



Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?23.10.2009. u 13:30 - pre 121 meseci
Hoces da kazes da bi trebao da odvrnem taj sraf kako bi izasao vazduh iz pumpe???
 
Odgovor na temu

EHHO

Član broj: 140667
Poruke: 302
*.ptt.rs.



+2 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?23.10.2009. u 14:45 - pre 121 meseci
Citat:
djordje1006: Ima takva strelica i isto je kontra smeru kazaljke na satu sto pretpostavljam da znaci da izvlaci vodu iz kotla.


Pa kako ti stoji strelica, posto je na toploj vodi treba da ti stoji okrenuta na gore.... (mani se smera kazaljke na satu, strelica je na telu pumpe prava, i moze da je okrenuta ili gore ili dole)
 
Odgovor na temu

pesek
Igor Pesocki
duborezac
Danilovgrad, Crna Gora

Član broj: 232523
Poruke: 60
95.155.11.*

Sajt: regulator-exklusiv-unikat..


+6 Profil

icon Re: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?23.10.2009. u 14:49 - pre 121 meseci
Citat:
djordje1006: Hoces da kazes da bi trebao da odvrnem taj sraf kako bi izasao vazduh iz pumpe???


Pumpa se odzračuje prilikom prvog puštanja u rad sistema grijanja, kao i prilikom skidanja pumpe zbog reparature, odnosno zamjene. Može i mimo toga, ako sistem ima manuelne ventile za odzračivanje, a taj postupak nije dugo vremena odrađen pa se skupilo dosta zraka.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Grejanje :: Kako najekonomičnije ložiti ugalj? Najmanje uglja , a najviša temperatura?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 392222 | Odgovora: 694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.