Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja

[es] :: Advocacy :: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37552 | Odgovora: 87 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 14:23 - pre 197 meseci
Citat:
Mislim da si ti to sve prilicno pogresno shvatio.
Salteruse nisu takve zato sto nemaju napismeno kodeks ponasanja vec zato sto ih niko nece otpustiti kako god da se ponasale. Da dve dobiju otkaz zbog takvog ponasanja a ostalima se ukaze na to sve bi bile ljubazne od tog momenta.

Pa jeste, ali s tom razlikom što ti opštinu ne možeš da biraš. Ako ti je kuća na Zvezdari i treba ti neki papir za tu kuću, tipa kućni broj, to završavaš u opštini Zvezdara i nigde drugde i ti ako hoćeš da završiš taj posao, nemaš izbora nego moraš da dođeš tu, ma kako da se ponašali prema tebi. Upravo zato, neljubazni radnici u opštini nisu business critical, pa da se neko sad cima previše oko njih, barem dok se ne pojavi neka kritična masa koja će da izvrši pritisak na nadležne organe.
Sa druge strane, ako me neko ne ispoštuje u osiguravajućoj kući, ja imam barem 10 alternativa gde mogu da odem i završim to isto. Ali tu se stvar ne završava, jer kad god me neko pita za osiguranje, reći ću mu "Nemoj tu i tu, mnogo su bezobrazni, ponašaju se tako i tako", oni će to da prenesu svojim prijateljima, ovi svojim itd. Negativan imidž firme se lako stvara, a teško pere. Naravno, ne kažem da ću ja jedan nešto njima da naškodim, ali nek zeznu tako nekog bitnijeg klijenta koji ima sredstava da ih izblati, hebi ga, dok se oni posle operu, ode novac, odoše klijenti...
Citat:
U svakom slucaju to nije poenta ove price, ovde se govori o ponizavajucim i sumnjivo legalnim delovima ovog teksta.

Ja u onom tekstu nisam video ništa ilegalno. Očigledno da je onaj ko ga je sastavljao dobro pazio na to. Primetićeš da sve što zakonski sme da se zahteva od radnika, to se i zahteva, a ono što ne sme, uvijeno je u formu saveta tipa "preporučuje se", "običaj je", itd. Tako da, ne verujem da ima elemenata za tužbu. Doduše, ja nisam pravnik... možda bi neki dobar advokat našao po koji element za tužbu, ali i ako ih ima, to treba da učine radnici te firme, a pošto oni to ne rade, znači da ne smatraju da su oštećeni, niti da im je problem da poštuju ta pravila. Zašto bi onda meni smetalo ?
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

burex
46°05'N 19°39'E

Član broj: 24964
Poruke: 987
193.34.64.*



+679 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 14:24 - pre 197 meseci
Citat:
Koliko znam Microsoft i Google nisu osiguravajuce kuce

Jeste, zato pominjem kontrast između osiguravajućih kuća i software kompanija, i IBM koji se ne uklapa u tu sliku (dresscode do nivoa boje čarapa? company songs? yuck...).
Ovaj kodeks je prilagođen Srbiji kao zemlji u kojoj radnike možeš slobodno maltretirati. Vlasnik zna vrlo dobro da bi sa jednim znakom "help wanted" na vratima preduzeća napravio stampedo, pa se ne ustručava da kroji ovakva pravila. Po mom mišljenju, određene tačke ovog kodeksa više usmeravaju radnika na put očuvanja svoga posla po svaku cenu (makar to značilo ass kissing pristup), nego na kreativnost i kvalitetan rad.

Citat:
Nikada ne koristite poštovanje naređenja kao izvinjenje za loše povučen poslovni potez.

U prevodu: Nadređeni nikad nije kriv, ti si... Bend over.
A man is smart. People are stupid.
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 14:52 - pre 197 meseci
Citat:
Jeste, zato pominjem kontrast između osiguravajućih kuća i software kompanija, i IBM koji se ne uklapa u tu sliku (dresscode do nivoa boje čarapa? company songs? yuck...).

Pa i u softverskim kućama je slična situacija, samo zavisi u kom sektoru firme. Što se više radi sa klijentima i poslovnim partnerima i javnošću uopšte to rigorozniji kodeks ponašanja i oblačenja. Recimo, programer koji će da radi sa ekipom, daleko od javnosti, nikome ne smeta ako dođe u kratkim pantalonama i majici ili koristi geekovski sleng u komunikaciji sa kolegama. Ali zato neko ko je zadužen za PR recimo sasvim sigurno ne može tako da se ponaša. Problem je samo u tome što u normalnijim sredinama ljudi već imaju taj kodeks i shvataju kakvu odgovornost imaju radeći sa klijentima, a ovde, kao što vidimo, neko to treba da im crta očigledno.
Citat:
Po mom mišljenju, određene tačke ovog kodeksa više usmeravaju radnika na put očuvanja svoga posla po svaku cenu (makar to značilo ass kissing pristup), nego na kreativnost i kvalitetan rad.

Definitivno nisi upoznat sa radom u osiguravajućoj kući. Nema tu nikakve kreativnosti, već postoji jasan program i ponuda koju trebaš da saopštiš klijentu i da mu odgovoriš na svako pitanje koje ti postavi... Ponekad trebaš i da ga ubeđuješ, ali tu opet postoji jasna strategija koju su drugi smislili, a ti je samo primenjuješ... dakle, tačno se zna šta trebaš da izgovoriš prilikom ubeđivanja i dokle smeš da ideš u tom ubeđivanju i to je to. Možda i postoji doza kreativnosti, ali mora da bude u skladu sa politikom firme i određenim kodeksom ponašanja, pa ti dođe na isto.
Citat:
U prevodu: Nadređeni nikad nije kriv, ti si... Bend over.

To je sasvim normalno u korporativnom načinu poslovanja. Uvek se gleda da se krivica spusti što niže na lestvici, jer tako ima manji "impact" kod klijenata i u javnosti i nanosi manje štete firmi. Ljudi će pre izgubiti poverenje u neku firmu ako je grešku napravio neki tamo menadžer, nego ako je pogrešio neki običan radnik. Zato se lepo greška spusti malo niže na lestvici, to se brzo zaboravi, u međuvremenu ovog menadžera što je napravio grešku šutnu iz firme i ćao. Čista amortizacija :)
Misliš da menadžment MS-a krivicu za sve bagove ne bi prebacio na tetkice, samo da može da objasni kakve veze one imaju sa kodom :)
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 14:59 - pre 197 meseci
Citat:
Burex
Po mom mišljenju, određene tačke ovog kodeksa više usmeravaju radnika na put očuvanja svoga posla po svaku cenu (makar to značilo ass kissing pristup), nego na kreativnost i kvalitetan rad.


Po N-ti put:

NEMA KREATIVNOSTI U OSIGURAVAJUCIM KUCAMA - nema... to je posao koji je 100% determinisan pravilima, i nema ama bas nista da mislis izvan determinisane matrice, a kamo li da "kreiras". Takvi radnici im ne trebaju, ko hoce da bude kreativan na svom poslu sigurno nece odabrati poziv cate ili salteruse u osiguravajucoj kompaniji.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 15:22 - pre 197 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: NEMA KREATIVNOSTI U OSIGURAVAJUCIM KUCAMA

Upravo zato osiguravajuće kuće i banke mogu da biraju jednog kandidata od sto prijavljenih, i svih dovoljno dobrih za taj posao (znam kako idu konkursi za službenike po domaćim bankama, ima više krugova nego u Danteovom paklu) i te firme svakako mogu u startu da izaberu pristojne ljude kojima neće padati na pamet da dolaze na posao odrpani i pi*karati klijente, bez potrebe za ikakvim dodatnim pravilnicima.

Ovakvi kodeksi su samo posledica toga kako domaći aparatčici, ispali iz socijalističke prese, shvataju pojam menadžmenta (kao šlihtanje nadređenom, ma koliko nesposoban bio). I vidim da i ovde i dalje ima poklonika tog partijsko-feudalnog pristupa.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 15:27 - pre 197 meseci
Ti stvarno mislis da bi jedna firma napravila ovakav kodeks samo zbog interne feudalne kulture srednjeg menadzmenta?

Hmm... ne znam, mozda je moguce ali se meni ipak cini da postoje razlozi za postojanje ovog kodeksa :)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 15:31 - pre 197 meseci
Ja sam za to klanjanje direktorima i preskakanje spratova po liftovima cuo jos pre 4-5 godina i to ne za Delta osiguranje, vec generalno za Deltine firme. Tad jos nista nije bilo prodato vec je sve funkcionisalo pod istim vlasnikom.

S toga ne verujem da je ovaj kodeks potekao od Generali osiguravajacu kuce, vec verujem da je bas nasledjen iz stare Delte.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 15:44 - pre 197 meseci
Istu priču znam i ja iz Delta Banke, pre prodaje Italijanima (čak je cirkulisao i dokument sa fotografijama viših menadžera, kako bi gušteri umeli da ih raspoznaju u liftu). Inače, nisam 100% siguran da je kodeks napravio srednji menadžment, treba imati u vidu da je i sam Mišković stari socijalistički kadar, bivši direktor socijalističkog giganta, tako da je takvu kulturu verovatno i on delom doneo sa sobom.
 
Odgovor na temu

burex
46°05'N 19°39'E

Član broj: 24964
Poruke: 987
193.34.64.*



+679 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 15:56 - pre 197 meseci
Citat:
NEMA KREATIVNOSTI U OSIGURAVAJUCIM KUCAMA

Da preformulišem... Rad u osiguravajućim kućama nije umetnost, ali, da li je veća produktivnost radnika sa atmosferom u vidu kombinacije big brothera, Delte the great i šefa sa bičem, ili sa znanjem da će prekovremeni rad i više posla odrađeno sa manje vremena biti adekvatno nagrađeno?

Citat:
Nema tu nikakve kreativnosti, već postoji jasan program i ponuda koju trebaš da saopštiš klijentu i da mu odgovoriš na svako pitanje koje ti postavi...

I da li je svejedno na koji ćeš način to uraditi? Da jeste, kila pamfleta bi zamenila posao jednog čitavog tima radnika.
A man is smart. People are stupid.
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 16:08 - pre 197 meseci
Citat:
I da li je svejedno na koji ćeš način to uraditi? Da jeste, kila pamfleta bi zamenila posao jednog čitavog tima radnika.

Pa da pamfleti mogu da odgovaraju na pitanja, verovatno bi i mogli. Dakle, posao službenika je između ostalog i da odgovori na sva pitanja klijenta i da mu objasni ako mu nešto nije jasno. Recimo klijent pita "Ako uzmem životno osiguranje na toliko i toliko godina i osiguram toliku i toliku sumu, koliko ću para dobiti za 20 godina ?". Agent onda na osnovu tačno definisane i precizne formule to izračuna i kaže toliko i toliko. Ako smatraš da je korišćenje proste matematičke formule gde trebaš x da zameniš jednom vrednošću, a y drugom, nekakav kreativan posao, onda ne znam. Doduše, u većim osiguravajućim kućama, agenti imaju laptop sa programom koji sam primenjuje te formule, samo trebaš da uneseš vrednosti i dobiješ rezultat, tako da se i ta doza kreativnosti gubi. Dakle, nema kreativnosti u tom poslu, i to je to. Od radnika se očekuje da bude ljubazan i uljudan, čak i ako ga teraju u tri lepe, da bude uredno obučen, očešljan, namirisan, da pere zube i to je to... i naravno da nauči napamet šta treba da priča. Uostalom, zato sam i rekao da to ne može svako da radi. Svako ko ne voli šablone, kodekse ponašanja, ponavljanje istog posla iz dana u dan, jednostavno nema šta da traži u ovom poslu.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 16:10 - pre 197 meseci
Citat:
Marko_L: Od radnika se očekuje da bude ljubazan i uljudan, čak i ako ga teraju u tri lepe, da bude uredno obučen, očešljan, namirisan, da pere zube i to je to... i naravno da nauči napamet šta treba da priča.

Opet cu reci, niko ovde nije zamerao na tom delu teksta - pristojnom odevanju i komunikaciji sa klijentima, ne znam zasto se uporno hvatas toga.
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja01.02.2008. u 16:15 - pre 197 meseci
Citat:
Opet cu reci, niko ovde nije zamerao na tom delu teksta - pristojnom odevanju i komunikaciji sa klijentima, ne znam zasto se uporno hvatas toga.

Pa to je upravo ono što se traži pod obavezno. Sve ono za šta se vi hvatate je opciono. Dakle, nigde ne piše da moraš da ostaneš na poslu posle radnog vremena, niti da moraš da dolaziš subotom, niti da moraš da legneš u određeno vreme. To je više kao skretanje pažnje na to šta je potrebno za svetlu budućnost u firmi. Kome se to ne sviđa, opet ima izbora... može da ne juri unapređenje ili da uopšte ne radi u toj firmi.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

mokelet
Beograd, Vozdovac

Član broj: 89322
Poruke: 299
89.216.92.*



+20 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja02.02.2008. u 13:44 - pre 197 meseci
Citat:
• Na sastancima sa poslovnim partnerima kostimi sa suknjom imaju prednost u odnosu na one sa pantalonama.


Da smekšaju poslovne partnere dobrim nogama? :-)
"Ima jedna vračarija za taj strav od vampiri. Kad se nekoj mlogo plaši, ja mu malko prebajem. Uznem jedno perce od crnu kokošku, jednu rženu slamku i malko bosiljak. Toj držim u ruku, a taj čovek što ga strav, on se krsti a ja bajem: "Otud ide crna kvačka, vodi crni piliki, dovede gi na crno bunjište, tuj čeprljaše i raščeprljaše, s kljunice iskljucaše, i raznesoše i odletoše."
 
Odgovor na temu

Buum
Goran Dukić
Beograd

Član broj: 1491
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.linkedin.com/in/goran..


+8 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja02.02.2008. u 15:54 - pre 197 meseci
Odredbe pravilnika su manje-više očekivane kad se uzme u obzir koliko je ovaj narod zapušten i nevaspitan.

Međutim, mislim da su ove dve stvari preterane.
Citat:

• Prekovremeni rad je više pravilo nego slučaj.
• Običaj je da se na posao dođe i subotom kako biste završili zaostale nedeljne poslove i kako biste u neformalnoj atmosferi porazgovarali sa kolegama. Subotom ne morate biti poslovno obučeni i ne morate doći tačno na vreme.


Ako stalno postoji potreba za prekovremenim radom, to znači da menadžment ne upravlja dobro kompanijom. Prekovremeno izrabljivanje na duže staze neminovno dovodi do "sagorevanja" radnika, a opšte je poznato da efikasnost drastično opada kada se u kontinuitetu radi više od 40 sati nedeljno. No, kapiram da lako mogu da zamene "sagorelog" službenika svežim mesom...
 
Odgovor na temu

svrle
Vladimir Svrkota
Programer; AlfaNum, Novi Sad
(http://www.alfanum.co.rs)
Novi Sad

Član broj: 1392
Poruke: 29
*.com
Via: [es] mailing liste

Jabber: svrkota@elitesecurity.org


Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 07:27 - pre 197 meseci
Buum:
> Ako stalno postoji potreba za prekovremenim radom, to znači da
> menadžment ne upravlja dobro kompanijom. Prekovremeno izrabljivanje

<mala_digresija>

To me podseća na one "jednačine":

dobar šef + dobar radnik = profit
dobar šef + loš radnik = otkaz
loš šef + dobar radnik = unapređenje
loš šef + loš radnik = prekovremeni rad :)

</mala_digresija>


--
Pozdrav,
Vladimir.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 11:05 - pre 197 meseci
Citat:
burex
I da li je svejedno na koji ćeš način to uraditi? Da jeste, kila pamfleta bi zamenila posao jednog čitavog tima radnika.


Vidim da nisi bas puno upoznat sa radom u osiguravajucim kucama.

Vidis, kao sto Marko_L rece - da kojim slucajem pamfleti mogu da rade sa klijentima, ne bi bilo ljudi u osiguravajucim kucama vec bi radili pamfleti.

Pazi, ama bas sve u vezi polise osiguranja je predeterminisano - jedino sto radnik treba da uradi je da bude lep i uredan kako bi privukao klijenta pricom, da unese tacne podatke u racunar i proveri kreditni rejting. Na osnovu tabele se proveri koliko je "solventan" klijent i na osnovu toga mu se lupi kamata i sl... sve na osnovu zapisanih pravila i jednacina.

Nema tu nista kreativno, samo treba da znas pravila, da budes lepo obucen i da imas dobru vestinu komunikacije.

Ako kojim slucajem bivas "kreativan" na tom poslu, jedino sto ces da uradis je da sebi osiguras otkaz.

Menadzerima osiguravajucih kuca za rad sa klijentima fizickim licima trebaju lepo obuceni, mirisljavi i elokventni roboti - nista vise. Ko zamislja nesto vise od tog posla stvarno treba da ide na konsultaciju o profesionalnom usmeravanju.

Citat:
Buum
Ako stalno postoji potreba za prekovremenim radom, to znači da menadžment ne upravlja dobro kompanijom. Prekovremeno izrabljivanje na duže staze neminovno dovodi do "sagorevanja" radnika, a opšte je poznato da efikasnost drastično opada kada se u kontinuitetu radi više od 40 sati nedeljno. No, kapiram da lako mogu da zamene "sagorelog" službenika svežim mesom...


Upravo tako - ako imas neogranicen izvor radnika koji bi da rade za kikiriki, sto je u slucaju ovakvog posla u Srbiji zagarantovano - nije ti problem da ih sagorevas i menjas na svakih godinu dana :)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Laki_Gen
Beograd

Član broj: 156057
Poruke: 634
*.adsl.verat.net.



+7 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 12:07 - pre 197 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Upravo tako - ako imas neogranicen izvor radnika koji bi da rade za kikiriki, sto je u slucaju ovakvog posla u Srbiji zagarantovano - nije ti problem da ih sagorevas i menjas na svakih godinu dana :)


Na BPS imaju konstantno otvoren poziv za praksu. Kad god se prijavis, prvo nude delta generali. Svakih 3-4 mjeseca dolazi ekipa fino namontiranih
curica (22-25 godina) i objasnjava kako je to sjajan posao i sve naj, naj. Sustina posla kako su oni objasnili jeste da sam nadjes brojeve telefona
privatnih lica i onda dodjes na posao i zoves redom. Kada zakazes nekoliko razgovora, odes fino sredjen u salu za sastanke i objasnjavas kako je polisa super itd.
Na svakih 10-ak imas postpisan 1-2 ugovora. Takodje imas i normu koju mjesecno moras da ispunis. Imas zvanje tipa junior menadzer za odnose bla,bla,bla.
U sustini si obicna tel. sekretarica koja mora dobro da izgleda i da bude elokventna. Nema nikakvog razmisljanja, jednostavno sto ljepsa, sto bolja prica (i izgled)
i to je to.
Vjerovatno zato i postoji ovaj kodeks ponasanja. Da bi razne prazne glave shvatile kako se postupa sa klijentima i kako izgleda company image.

Sasvim je druga stvar sto ja licno smatram da je taj kodeks dosta ponizavajuci i da jednostavno neke odredbe vredjaju inteligenciju.
Kakav posao takav i kodeks.
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.co.yu.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 14:00 - pre 197 meseci
Upravo tako. Nije to slučaj samo sa osiguravajućim kućama. Tako je i u bankama. Zar neko stvarno misli da oni službenici tamo zaduženi za kredite recimo imaju prilike da budu kreativni i da nešto odlučuju (iako vole da se tripuju da to rade) ? Ne, nego lepo postoje tačno definisana pravila ko ispunjava uslove za koji kredit, a ko ne i sve što taj radnik treba da uradi jeste da ukuca par podataka u kompjuter i na osnovu rezultata kaže može ili ne može. I naravno, deo posla mu je i da proba da ubedi klijenta da uzme što povoljniji kredit (za banku), ali opet u okvirima predefinisanih pravila šta treba da izgovori i kako. Upravo zato na odobravanju kredita obično radi neka extra dobra cupi, da bi ti pamet sišla malo niže, da ne kažem prešla u onu drugu glavu, pa da prihvatiš nešto što inače ne bi :)
Baš skoro razgovaram sa jednom drugaricom koja radi taj posao, a inače smatra da je napravila ne znam ni ja kakav uspeh u životu time što se zaposlila u banci, pa stalno voli to da napominje i tako dođemo na temu o poslu kaže ona meni "Znaš, moj posao je jako odgovoran. Ja odlučujem o tome ko će dobiti kredit, a ko neće. Tu ne sme da se napravi greška.". I pitam je ja "Pa dobro, ako nije tajna, na osnovu čega donosiš tu odluku... gledaš u pasulj ili uneseš par podataka u kompjuter i na osnovu tabele odrediš kome možeš da odobriš koji kredit ?". Kaže ona "Pa ovo drugo normalno". I pitam je ja opet "Pa dobro, kako onda ti odlučuješ o kreditu, ako je tvoj posao da uneseš podatke o klijentu i na osnovu tabele kažeš da ili ne. Jel možeš ti recimo da odobriš kredit, ako po kompjuteru ispadne da taj klijent ne ispunjava uslove za dobijanje kredita ?". I tu već nije znala šta da mi kaže.
Srbi generalno vole da se guraju u osiguravajuće kuće i banke, jer "tamo ima para", pa misle da će da zarade ne znam ni ja koliko. Doduše, plata u tim sektorima sigurno i jeste nešto iznad proseka, ali dosadnijeg i nekreativnijeg posla nema. I onaj što čisti ulicu barem može da bira kako će da drži metlu i kako će da zamahuje, a bankarski službenik i agent za prodaju osiguranja i to imaju predefinisano, ovakvim kodeksima recimo. Dakle, kao što Ivan reče, u tim sektorima se traže roboti i taj posao bi bez problema mogla da radi mašina, samo da ljudima nije prijatnije da razgovaraju sa nekom očešljanom, urednom, namirisanom i elokventnom osobom. Još ako je dobra cupi, ijaoooooo (još ako je drvo šljiva) :)
Mislim, da se razumemo, i u ovim sektorima postoje radna mesta gde se može biti donekle kreativan, recimo programer u banci sasvim sigurno može da ispolji dozu kreativnosti rešavajući neki problem, ili finansijski savetnik koji treba da izradi strategiju, no i to je sve opet u sklopu nekih predefinisanih pravila. Ne može programer da izmišlja svoje jednačine, već postoje precizne formule kako se obračunava koji kredit i treba da odradi fizički deo posla, da ih implementira u kod. Isto kao što finansijski savetnik u najvećem broju slučajeva ne donosi odluke iz svoje glave, nego na osnovu predefinisanih pravila i formula. No, ajde da kažemo da neka doza kreativnosti postoji, ali onaj kodeks i nije pisan za njih :)
Rezime, ko hoće kreativan i zanimljiv posao, nema šta da traži u bankama i osiguravajućim kućama.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 14:10 - pre 197 meseci
Citat:
Marko_L
Srbi generalno vole da se guraju u osiguravajuće kuće i banke, jer "tamo ima para", pa misle da će da zarade ne znam ni ja koliko.


A pa moras gledati posao i iz drugog ugla - koje su alternative jednoj mladoj devojci sa ekonomskim faksom u zemlji kao sto je Srbija?

- Salterisanje u banci, mozda nije ekstra placen posao ali je "u banci", svi fino obuceni... mozda jednog dana uznapreduje do menadzera, a i lepo zvuci kad kazes rodbini / prijateljima da radis u nekom Societe Generale-u, Raifaissen-u i sl..

- Sekretarica direktora - ovo je jos atraktivniji posao ali je naravno i konkurencija jaca i tesko se dobija

- Finansijski analiticar / portfolio menadzer - dobar posao sa dobrom perspektivom ali je jako tesko upasti jer je trziste malo, zahtevaju se dodatne kvalifikacije i znanje a ekonomista (onih sa zavrsenim eko. fakultetom) u Srbiji ima ko kusih pasa

- Staziranje u nekoj racunovodstvenoj kuci - moguce, samo pitanje je koliko tu ima otvorenih pozicija u odnosu na broj zavrsenih studenata

U principu, Srbija i ne nudi neke enormne mogucnosti za mlade devojke koje su tek zavrsile ekonomski fakultet, pa je jasno da je posao u banci premija.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
77.70.71.*



+105 Profil

icon Re: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja03.02.2008. u 14:39 - pre 197 meseci
Ne treba zaboraviti ni privilegije tipa povoljni stambeni i drugi krediti ;)
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Delta Osiguranje - Kodeks ponašanja

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37552 | Odgovora: 87 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.