Citat:
bordzija:
Pre samo desetak godina ste imali 1.4 trocilindricni tdi i 1.4 hdi ali cetvorocilindricni koji gle cuda, troši čitav litar goriva manje.
Bordžija, hajde dosta više sa nebulozama.
Za istu snagu motor sa tri cilindra troši
manje nego onaj sa četiri, iz prostog razloga što su mu unutrašnja trenja i otpori za četvrtinu manji.
To što ti pričaš da oni troše više potiče od činjenice da među njima ima slabih pa se naprežu, a to je ono što sam oduvek govorio da slabi motori, nevezano da li su sa tri ili četiri cilindra, uvek troše puno više nego što se po njihovoj snazi pretpostavlja.
Prosto, slab motor je robija u vožnji i to nema veze sa brojem cilindara.
Turbo motori su neuporedivo bolji u vožnji a uz to su i ekonomičniji, zato što oni za istu zapreminu i broj cilindara imaju daleko više snage od običnih, pa im je koeficijent korisnog dejstva veći.
I ne samo da imaju veću ukupnu snagu, nego je imaju puno više tamo gde je najpotrebnija, a to je
u niskim obrtajima. Zato kao od šale kreću drugom ili trećom brzinom, uprkos tome što imaju daleko duži prenos nego atmosferci.
Dalje, nije slučajno što sam baš za tvoj motorić u I20 rekao da je mrtav u niskim obrtajima. Taj motor je školski primer "silovanja" atmosferca da isporuči što više ukupne snage. Realno nisu loši u tome jer on jeste jedan od jačih u klasi, ali to je plaćeno mrtvilom u donjem području obrtaja i zato ne može da krene iz druge.
Da umesto 80 ima 60-65KS bio bi elastičniji i mogao bi da krene iz druge, ali bi mogao da se pozdraviš sa bilo kakvim preticanjem ili ma kakvom iole energičnijom vožnjom.
Zato je najbolje da je turbo, čime bi imao 110-130KS ali i lepo raspoređenih. Time bi bio i vrlo elastičan ali i "ljut" kada zatreba, i omogućavao po želji i lagodnu vožnju u niskim obrtajima, a i dovoljno snage kada situacija na drumu to zahteva.