Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 104767 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 09:08 - pre 181 meseci
Fiat nije "Microsoft" u autoindustriji ali je bas u kriznim vremenima uspeo da bude jedna od retkih auto firmi sa solidnim profitom.

Fora je u tome sto ce nafta neminovno ici gore - evo vec se polako vraca na skupu cenu cim je kreditna kriza pocela da popusta... Ako Amerikanci zaista krenu da stede na benzinu, a to ce se neminovno desiti kada im galon bude otisao iznad $5 - moze lako da se desi da ono sto Fiat ima bude "kec u rukavu".

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 09:35 - pre 181 meseci
Citat:
Max024: Pa nije "Fiat" "Microsoft" u autoindustriji. Oni od 132 - ojke (i 130 - ko se seća) nisu napravili posten auto od 4,5 m. Jako sam znatiželjan da vidim kako će "fiće", Pande i Punto-i, pa bili oni i GRANDE, izvući Crysler.


U tome i jeste poenta. 132ojki i "postenih" auta ameri imaju na pretek. I na putevima i na otpadima.
Daleko su te gomile gvozdja od postenog auta.
Sveza krv u vidu malih, kvalitetnih i gradskih automobila nedostaje velikom americkom trzistu. Japanci i Koreanci pokrivaju jedan segment u srednjoj klasi doj je sa malolitraznim vozilima stvar drugacija. Upravo je ovo cinjenica koja, za sada samo ekonomskim analiticarima, daje prostor za ovakvo razmisljanje. Sta ce se stvarno desiti, ostaje da se vidi.
 
Odgovor na temu

momsab
Momčilo
Beograd, R.Srbija

Član broj: 2804
Poruke: 3041
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: pitati@PP
Sajt: www.momsab.com


+1 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 11:22 - pre 181 meseci
Citat:
Max024: Pa nije "Fiat" "Microsoft" u autoindustriji. Oni od 132 - ojke (i 130 - ko se seća) nisu napravili posten auto od 4,5 m.
Za takve automobile ima Lancia-u i Alfra Romeo, ako ne gresim za posten auto :)
Žena u krevetu i vino na stolu nikako ne smeju da čekaju. Jer, vino se greje a žena hladi.

-vinolog
 
Odgovor na temu

Max024
IT, NSad

Član broj: 220371
Poruke: 6
*.rzzo.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 11:29 - pre 181 meseci
To što "Fiat" ima ne može da bude "kec u rukavu". Da bi taj "brak" uspeo formula mora biti maltene čarobna, tj napraviti "Chrysler"-e, "Jeep"-ove, "Dodge"-ove i ostale tako, da od "Fiat"-a jedino imaju malu potrošnju. E ovo je kvantni (tehnološki) skok u pravom smislu te reči. "Draga, smanjio sam decu" ovde ne pomaže. Pa i "Mercedes" je pokušao, izvanrednim dizel motorima, pa je jedva izvukao živu glavu. Znači da čak ni smanjenje potrošnje nije samo po sebi dovoljno. Možda dizajn+potrošnja?! Pa tu se Italijani nikada nisu proslavili na nečemu što je duže od 4m (Osim par "Alfi" i "egzotike", pr. "Ferrari") Slično važi i u obrnutom smeru. Nisam pesimista, ali mi ova Obamina kombinacija nikako nije logična. Zašto u čitavoj priči nema Japanaca, možda zato da ne bi konkurisali sami sebi?! A "Fiat" bi svoje komplekse trebao, po meni, da rešava na neki drugi način. Zato vilenjaci, čarobnjaci i sl. štapiće u ruke, Spašavajte "FIAT"!
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
88.203.200.*



+105 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 11:37 - pre 181 meseci
A Lancia Kappa i Thesis? :) Ako nisi vozio onda ne mozes da komentarises te automobile, moze Audi i MB da imaju 30 modela takvih gabarita pa to opet nije to :)
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 11:48 - pre 181 meseci
Citat:

"Mercedes" je pokušao, izvanrednim dizel motorima, pa je jedva izvukao živu glavu.


Mercedes je bogme bas skoro poceo opasno da lobira svoje BlueEfficiency dizel masine u USA - fora je sto USA ima daleko strozije norme koje regulisu dizel automobile, zbog cega su oni relativno nepopularni...

BlueEfficiency dizel motori ce mozda biti u stanju da zadovolje cak i kalifornijske norme - medjutim, problem sa njima je kanister urea-e koji se nalazi ispod prostora u prtljazniku - koliko sam cuo, USA agencije koje su zaduzene za to smatraju da to nije dovoljno dobro resenje jer vozaci mogu jednostavno da ignorisu zamenu kada se istrosi ta supstanca koja je neophodna za preciscavanje izduvnih gasova...

Resenje moze biti da auto prestane da radi ili da kada se istrosi rezervoar urea-e da dozvoljava samo do 3 hiljade obrtaja itd... mada je to poprilicno nepopularno za proizvodjaca automobila, jer moze samo da izazove gnev kupaca :)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Max024
IT, NSad

Član broj: 220371
Poruke: 6
*.rzzo.rs.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 12:03 - pre 181 meseci
Da ne idemo „off topic”, ali verujem da se mnogi slažu „thesise i kappe” održavaju "Pande i Puntići”! Bojim se da bi „Lancia” bez njih bila samo dobar "oldtajmer".
 
Odgovor na temu

smatch
beograd

Član broj: 151656
Poruke: 177
*.adsl.verat.net.



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 12:12 - pre 181 meseci
Ne moze se porediti brak Mercedesa i Crysler-a u tom vremenu i Fiata i Crysler-a u sadasnjem trenutku. Novo vreme nova pravila. Smatram da taj brek nece biti uspesan,ali sam isto tako siguran da Fiat zbog tog braka nece propasti. Nije Markione ovca. Gledace da izvuce korist za Fiat iz ovog posla.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 12:27 - pre 181 meseci
Zar nisu u USA, osim u drzavama California, New York i Massachusetts, mogli da se kupe novi putnicki automobili sa dizel (TDI) motorom!? Npr. Jetta. U ove 3 drzave zakon je dozvoljavao prodaju polovnih (da je presao vise od 6.000 milja) TDIa, pa je razvijen ceo biznis sa "polovnim" automobilima, koji su presli 6+ hiljada milja i onda se kao takvi prodaju kao polovni, a cena im je u Californiji isla i do 2-3 hiljade vise od novih automobila. Zakon u CA je odredjivao da se moze prodati samo odredjen broj automobila u proporciji prema LEV/ULEV automobilima. VW je iz tog razloga odlucio da ne prodaje i servisira TDI vozila u CA jer mu se ne isplati ulagati u prodajno/servisnu mrezu uz zakonski ogranicen broj TDI-ja koje mogu prodati godisnje.
Sada, po tier2 standardu, jetta, i to ispunjava. Primer California -
http://www.epa.gov/greenvehicles/Index.do
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 12:44 - pre 181 meseci
http://www.paramuspost.com/article.php/2008042120515717

Citat:

Mercedes' E320 Bluetec sedan is the only new diesel passenger car currently available in California. And there's a catch. It is available only as a two-year/24,000-mile lease and at the end of the term it goes back to Mercedes.
It seems ironic that the mileage is limited to 24,000 when a tank of diesel will propel this car close to 700 miles. But there is a reason.

The E320 Bluetec lease is a bridge until 2009 when the E-class will be redesigned and the new diesel engine will be 50-state compliant for emissions standards. The new engine will have a particulate filter, as does the E320 Bluetec, but it also will have urea-injection to further control oxides of nitrogen, which is the crud in smog.


USA ima preterano stroge standarde po pitanju azot-oksid emisija dizel motora za putnicka vozila, koji su i do 5x stroziji od EU normi. Zbog toga je jako tesko prodavati dizel automobile tamo.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.05.2009. u 12:52 - pre 181 meseci
Ne kazem ja da MB sada ne ispunjava tier2. Ali to sto MB ima reklamnu kampanju ne znaci da se dizeli nisu, i ne prodaju u usa, niti da je MB jedini koji ispunjava ove nove uslove. Ako epa vodi vw tdi kao green...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
*.3dnet.co.yu.



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.05.2009. u 15:19 - pre 181 meseci
Citat:
Mada je u žiži svetske automobilske javnosti u ovom trenutku, pre svega, pokušaj Fiata da sklopi sporazum sa Opelom (trenutno u vlasništvu američkog GM-a), iza kulisa su se pojavile i glasine o tome da se navodno sprema gašenje jedne od marki, koja se nalazi u sastavu italijanske kompanije – premium brenda Lancia.

To je, prema nezvaničnim vestima, informacija procurela tokom pregovora sa Opelom, a potiče iz krugova bliskim prvom čoveku Fiata Sergiu Marchionneu.

Ako je verovati tim informacijama, za Lanciu u budućem Fiat-Chrysler-Opelu jednostavno više neće biti mesta. Odmah je reagovao Alessandro Alexandre, prvi čovek asocijacije Lancia dilera u Italiji, koji je vesti iz Nemačke nazvao besmislicom.

Lancia je inače prošle godine prodala jedva oko 100.000 automobila, približno koliko i GM-ov Saab.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
*.mpconn.net.



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.05.2009. u 11:31 - pre 181 meseci
Citat:
Roland Koh, premijer nemačke pokrajine Hese u kojoj je smešteno sedište "Opela", izjavio je danas da je kanadsko-austrijska firma "Magna" izašla sa najatraktivnijom ponudom za preuzimanje nemačke auto-kompanije, a da italijanski "Fijat" ima "razočaravajući" predlog.

Pored "Magne" i "Fijata", industrijski holding "RHJ internešenel" bio je treća grupacija koja je u predviđenom roku do 21. maja pripremila ponudu za preuzimanje "Opela", jedne od filijala posrnulog američkog auto-giganta "Dženeral motors" (GM), podseća Rojters.

"Mislim da je ponuda 'Magne' najbliža nadama i željama mnogih Nemaca iz političke arene, ali takođe i radnika," izjavio je Koh nemačkom radiju.

"Stigla je i veoma interesantna ponuda od finansijskih investitora američke grupacije "Riplvuda", kazao je on, misleći na belgijsku holding kompaniju "RHJ internešenel", čiji je "Riplvud" najveći akcionar.

Koh je dodao da je "svakako malo razočaravajuće da je 'Fijatova' ponuda vrlo daleko od onoga što su se neki nadali".

Prema njegovim rečima, nijedan od ponuđača nije obećao da će spasiti sve radnike u "Opelu", koji u četiri nemačke fabrike zapošljava oko 25.000 radnika.

Koh je ponovi da ponuda "Magne" ide dalje od onoga što su preložile ostale kompanije u pogledu spasavanja radnih mesta u zemlji i jasne budućnosti "Opela", ikone nemačke autoindustrije koja vuče korene iz devetnastog veka.

"Koncept koji je ponudila 'Magna' snažno se oslanja na nove ideje, nova tržista i nove klijente, dok su se ostali mnogo više usredsredili na racionalizaciju," istakao je Koh.

"Magna", među čijim je akcionarima i ruski proizvođač kola GAZ, jedan je od ponuđača koji ima mnogo interesantniji pogled na budućnost, smatra premijer savezne pokrajine Hese.

Krajnji rok za dostavljanje ponuda za kupovinu akcija "Opela" utvrdila je nemačka vlada, čiji će se zvaničnici sastati u toku dana u Berlinu da raspravljaju o ponudama, a konačna odluka o najboljem ponuđaču, prema pisanju medija, trebalo bi da se donese iduće nedelje.

Sudbina "Opela", kao i o ostalih filijala GM-a, kao što su britanski "Voksal" i švedski "Saab", zavisi od GM-a i američke vlade, ali će Berlin podržati svaki ugovor koji bude imao čvrste kreditne garancije.

Grupa "Fijat" ima više od 50 procenata šanse da uspešno sprovede plan povezivanja sa nemačkim "Opelom", tvrdila je u četvrtak rimska "Stampa", citirajući izvršnog direktora "Fijata" Serđa Markionea, ali nemački magazin "Špigl" danas kaže da GM, matična kompanija "Opela", favorizuje ostale ponuđače u odnosu na italijansku firmu.

Porodica Anjeli osnovala je "Fijat" pre više od 100 godina i još drži kontrolni paket akcija. U vlasništvu "Fijata" je i dnevnik "Stampa."

Nemački "Špigl" u svom internet izdanju, međutim, tvrdi da je "Fijat" na začelju liste u poređenju sa ostala dva ponuđačca, pozivajući se, kako se kaže, na internu GM listu rangiranja ponuđača.

Citirajući neimenovanog insajdera GM-a, magazin "Špig" tvrdi da GM ima rezerve prema "Fijatu" zbog toga što je italijanska grupa partner njenog glavnog rivala, američkog "Krajslera". "Špigl" takođe kaže da je "Magna" na vrhu liste najpoželjnih ponuđača.

Analitičari podvlače da italijanski proizvođač želi da udruži evropske filijale GM-a, kao što su "Opel" i "Voksal", zatim latino-američke i južno-afričke operacije sa "Krajslerom", čime bi se formirala druga najveća auto-kompanija na svetu, pored japanske "Tojote."

O potrebi ukrupnjavanja auto-industrije često je govorio i sam Markijone. Ali, prema upozorenjima sindikata, italijanski auto-gigant planira da zatvori šest pogona u Evropi i Južnoj Americi i da otpusti 10.000 radnika, što su najoštrije su osudili sindikalni zvaničnici "Opela".

GM će pre donošenja konače odluke o izboru ponuđača konsultovati vladu u Berlinu zbog toga što će za opstanak "Opela" biti potrebna njena finansijska podrška. Konačno, u slučaju da niko od ponuđača ne bude imao pobednički koncept, sidikati "Opela" imaju pripremljen svoj plan izlaska iz krize, piše danas nemački dnevnik "Frankfurter algemajne cajtung".

Što se tiče GM, decenijama najvećeg proizvođača kola na svetu, on može da opstane sa oko 15 milijardi dolara hitne vladine pomoći, a suočen je i sa 1. junom, krajnjim rokom u kome mora da predloži program restrukturisanja ili da sledi konkurentsku američku kompaniju "Krajsler", koja je podnela zahtev za sudsku zaštitu od poverilaca da bi izbegla bankrot.

Tanjug.rs

 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
212.200.151.*



+2 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.05.2009. u 19:26 - pre 181 meseci
Iliti- reverse anšlus je u redu, nije u redu kad nas kupuju poslastičari.

Baš me zanimaju dubine i širine ovih ponuda.
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.05.2009. u 19:44 - pre 181 meseci
Ni ja ne razumem kako to ponuda nekih dunstera može biti bolja od (finansijski možda i slabije, ali generalno logičnije) ponude nekoga iz branše?
No dobro, oni valjda znaju bolje, samo što pređašnja iskustva govore da se takva preuzimanja obično završavaju neslavno i kupljeni brend nastavlja da, poput ping-ponga, putuje od kraja do kraja sveta, pri čemu svi pomalo čapnu i niko ne želi da zadrži lopticu predugo u svojim rukama.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-161-188.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?30.05.2009. u 20:00 - pre 181 meseci
Citat:
Bankruptcy looms for GM; Chrysler awaits fate

By TOM KRISHER, AP Auto Writer Tom Krisher, Ap Auto Writer – 42 mins ago

DETROIT – General Motors Corp. has pulled together many of the pieces needed to complete government-ordered restructuring, but its board still is likely to decide Saturday to head into bankruptcy protection because there's too much left to do.

Word of the board's decision, which would be made during two days of meetings, may not be known until Monday, when GM is expected to actually file for bankruptcy protection in a New York federal court.

The troubled automaker made much progress last week, signing a cost-cutting deal with its main union and announcing it would reopen a closed plant to build the next generation of small fuel-efficient cars in the U.S., rather than China...

ostatak
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?31.05.2009. u 08:41 - pre 181 meseci
Opel kupili Magna i GAZ
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?31.05.2009. u 09:59 - pre 181 meseci
Po dilu, nova vlasnicka struktura Opel-a ce izgledati ovako:

- Magna Int'l: 20%
- Sberbank: 35%
- GM: 35%
- Opel radnici: 10%

Vrlo interesantna konstelacija - cenim da je politicare (u DE i USA) zapravo najvise zanimalo da neko pokupi Opel, USA ekipu kako bi olaksala proces sa GM-om (za Opel ih je verovatno bilo bas briga) dok je DE ekipa samo htela da okonca nekakav dil koji bi sprecio iznenadni atak na socijalnu kasu - to sto je Fiat isetao iz price ocigledno znaci da je DE vlada imala prioritet da neko drugi plati racun za socijalu, a ne oni :)

Sto se samog dugorocnog razvoja tice, cenim da u ovom momentu vecina gleda na sledece mesece - a, ako Opel opet za par godina dodje do situacije da mora biti prodan, o tome ce neko drugi da misli :-)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8368
*.mpconn.net.



+1347 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?31.05.2009. u 10:03 - pre 181 meseci
Vraćamo se na početno tj. osnovno pitanje sa aspekta kupca:

Ima li smisla kupovati Opel automobile koji su u ovom trenutku kvalitetni i vrlo konkurentni na tržištu?
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?31.05.2009. u 10:07 - pre 181 meseci
Mislim da ce verovatno svi cekati par meseci da se vidi sta ce zapravo u Opel-u da leti, a sta ostati. Takodje, treba videti sta ce biti i sa GM-om - dosta komponenti u novim Opel-ima dolaze iz GM-a (od motora pa nadalje), ako GM propadne - tesko da to moze biti dobro za Opel, a samim tim i za kupce Opel automobila (ovih koji se prodaju, tj.).

Sa druge strane, vrlo verovatno ce u skorije vreme ostati vise Opel-ovih modela nego da ih je kupio Fiat (zbog unutrasnje kanibalizacije, koja u ovom slucaju ne postoji) - tako da je ovo zapravo i bolji scenario za potencijalnog kupca Opel-a...


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 104767 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.