Citat:
Lavlja_Jazbina: Zarko...pitao juce u nekom servisu akumulatora pa mi dao informaciju da i na rafu akumulator gubi kapacite pa bi po njemu za godinu dana se ispraznio na 0..
Tačno tako.
Što se tiče upravo kupljenog novog akumulatora, velika je greška staviti ga ODMAH u kola. Mada, fabrika „garantuje“ za njega. Trebalo je PRVO da ga malo dopuni. On NE ZNA koliko je taj akumulator bio u prodavnici i stajao na polici. Ako je duže vreme - eto problema. Mada, današnji akumulatori imaju malo samopražnjenje, u proseku 5-10% mesečno od nazivnog kapaciteta. Time što bi uradio malo dopunjavanje pre stavljanja u kola, mogao je da mu produži život bar za još godinu dana. Verovali ili ne!!! Ali, šta bi radile onda fabrike akumulatora? I posle prvog dopunjavanja, treba raditi redovno dopunjavanje novog akumulatora, bez obzira što je isti pod garancijom, svaka dva do tri meseca sa isključivo skupljim “pametnim” punjačem.
Citat:
Lavlja_Jazbina:Rece da na autu srednja vrednost struje koju vuce auto je 0.03a/h.
Šta znači "0.03 a/h"?!
Normalna prosečna vrednost pražnjenja akumulatora za kompjutersku elektroniku je oko 30 do 50 mA!
Edit:
Mala dopuna, ali VEOMA BITNA!!!
Ta mirna struja koju vuče elektronika u mirnom stanju dok kola ne rade... je VEOMA opasna. Na duže staze.
Praktično:
Tvoja kola troše 50mA (normalno između 30 i 50 mA).
Dnevno je to 0,04A * 24 sata= 1,2Ah
Mesečno je to 30 dana * 1,2Ah=36Ah !!!!
Dva meseca 60*1,2Ah=72Ah !!!!
Ko bi rekao da tako mala struja isprazni do kraja akumulator od 60Ah, a to uopšte nije mali akumulator.
Znači...
Ako se kola voze redovno, ne mora baš svaki dan, nije toliko opasno.
Zato je bitno dopunjavati akumulator češće naročito u gradskim vožnjama.
[Ovu poruku je menjao paterson dana 18.02.2015. u 12:03 GMT+1]