Korisnici nece da shvate, posto su usi pune "ustede na plinu", a prodavci opreme za plin ...naravno, gledaju sta im je u intresu..
Ti motori(da ih ne spominjem, Tojota, Mitsubishi, za koje znam) su imali solidno kompleksan karburator, i predvidjene rezime rada. I nekako su dodirnuli plafon konstrukcije karburatora i karburatorske opreme. Manju potrosnju je samo injection mogao da obezbedi.
E sad, prosto konstatovanje da je "karburator" i da "za njega" sledi "venturi" su olako prohvacene cinjenice. Kao batine za decu.
Sa plinom, Tojota povecava potrosnju, ne 10%, nego prelazi u radni rezim Lade i Yuga, i penje potrosnju na 10-12 litara, a to nije "usteda".
Odnosno, toliko je mala razlika u ceni(12l plina prema 7l benzina, 2 dinara po kilometru), da ostali "uslovi" koriscenja plina ne omogucavaju ustedu, vec samo trosak. Neka je 20000din plinska instalacija, "isplacuje" se nakon 10000km, uz dve zamene skupih svecica, cescu zamenu filtera...i silno gubljenje vremena na pumpama(bar 40 sipanja

).
Na kratkim relacijama, uz 300km mesecno, to je vise od dve godine..
I bio sam svedok, u eri najveceg entuzijazma sa plinom, skidanja plinskog sistema sa tri Tojote(i dva Mitsubishija, ali iz drugih razloga, losih rezima rada..).
Plin smeta gumicama (ne zbog "suvoce", vec ih skamenjuje), drugacije se ponasa motor sa viskom goriva, tesko je potrefiti sve rezime rada, kod Toyote to nije vise miran rad i elestican motor, ubijaju se svi kvaliteti i konfor voznje...ali vazna je usteda
Poz
P.S. Imaju ti motori takav splet vakuumskih creva, pojacavace vakuuma, moglo bi se nazvati neka vrsta SAI sistema(naravno, sada se prave dodatne vakuum pumpe, rad kontrolise procesor), izjednacavanja vakuuma u delovima usisne grane, da slabo koji majstor moze to da podesi "na kliker" i na kapiranje rada, bez inicijalnog uputstva, dijagrama rezima rada, i nesto sitne opreme, adaptera i bar vakuummetra.