Evo vratih se u kucu, pa citam ove postove. Za Boreta, Zeljezaru u Staznaja smatram da su jako inteligentni ljudi i pazljivo citam njihove trenutne postove vezane za akumulator toplote ili STV, pa kada ucis od tako pametnih i iskusnih ljudi, onda jednostavno i tvoj mozak pocinje malo brze i bolje da misli. Evo i mog detaljnog misljenja o tome,pa bih voleo da prokomentarisete ovo:
Najkvalitetnije i najkonfornije grejanje u kuci je kada su radijatori mlaki i t u njima konstantna. Tada nam je toplo i na nizoj t od uobicajene nego kad t u radijatorima varira usled regulacije termostatom. Druga stvar je da cemo produziti vek tim istim radijatorima koji rade na konstantnoj t, a i nece se javljati vazduh u sistemu koji hoce da bude prisutan usled kolebanja t u radijatorima. Treca stvar je da su cevi u instalaciji gubitak, a ne grejno telo, tako da sto manja t vode u instalaciji, manji su gubici. Dakle neophodno je pravilno dimenzionisati radijatore, ili ih predimenzionisati, ali ravnomerno po svim sobama, tako da nas greju sa sto manjom t, a da t u svim sobama bude ista. Ako nije ista u svim sobama, onda su nam neophodne termoglave koje visak iz jedne sobe prosledjuju u sledecu i tako jos preciznije regulisu sistem. T u radijatorima se odredjuje na osnovu automatike koja ima spoljni senzor i kriva grejanja se pravi tako sto se za svaku spoljnu t odredi minimalna t u sistemu kojom obezbedjujemo konstantnu zeljenu t u svakoj sobi. Tamo gde ima vise rebara i t bude malko veca, stavimo termoglave, a orijentir za t u radijatorima je zadovoljavanje t u najhladnijoj prostoriji.
E sada, kotao je dimenzionisan spram maksimalnih toplotnih gubitaka objekta na -20*C i on je u vecini slucajeva predimenzionisan cim nema -20*C, to jest ne radi svojim punim kapacitetom i nema maksimalno iskoriscenje prilikom apsorbovanja toplote koju proizvodi gorionik koji radi na manjoj snazi od samog kotla. Tako da se tu javljaju prvi gubici. Drugi gubici se javljaju na iskoriscenju energije koja se dobija sagorevanjem peleta jer nije isto sagorevanje na malim i velikim snagama. Na malim snagama ima vise pepela i zgure i automatski to utice na povecanje gubitaka, kao i cinjenica da pojava zgure na resetki utice na prolaz primarnog vazduha i sprecava dalje sagorevanje.
E u tom slucaju je STV dobra stvar iz vise razloga. Prvi razlog je sto ce da obezbedi da kotao radi punim kapacitetom, a gorionik na najvecim snagama. Tu dobijamo i na iskoriscenju kotla, a i na iskoriscenju prilikom sagorevanja peleta. Povecavamo autonomiju ciscenja resetke i kotla, a i smanjujemo broj paljenja gorionika. Kada ta topla voda iz kotla dodje u STV i ugreje se na 80*C, gorionik se gasi. Kada padne na t koja je za par stepeni veca od maksimalne zadate koja ide u radijatore(oko 50*C), ponovo se pali i dogreva i tako bi to trebalo funkcionise. Gubici na akumulatoru su manji nego na kotlu, jer kotao se hladi kroz dimnjak, tako da je i to bitna stvar.
E sada, moje misljenje je da polaz od akumulatora prema sistemu treba da bude konstantan sa sto nizom t i da pumpa vrti vodu stalno i sa sto manjom snagom da se nikada ne gasi. Tada obezbedjujemo da t u svim radijatorima bude ista i da nikada nije topliji onaj prvi od onog poslednjeg. Tako vam radi sistem daljinskog grejanja u Novom Sadu, stim sto nove zgrade i velike stare imaju automatiku kojom se daljinski komanduje iz kancelarije u Novosadskoj Toplani spram spoljne t koja regulise t vode u radijatorima tako da u najhladnijim stanovima obezbedi izmedju 19 i 21 stepen. To je po zakonu i kod nas i u EU t koja je zagarantovana, a tice se i teme o kojoj smo ranije pricali. Malo sam se udaljio, ali ajde da kazem i ovo: Kada je Angela Merkel bila gost u nekoj emisiji i gradjani joj postavljali pitanja u vezi grejanja, pitali su je:"A sta ako je nama hladno na 19-21*C?", ona im je ladno odgovorila: "Zao mi je, obucite dzemper!"
Nadam se da nisam zaboravio nesto u vezi akumulatora, ja cu sebi sigurno ugraditi cim zima prodje,a a i svakako cu ostaviti bajpas kao sto Bore kaze, za ne daj Boze, kao veci izbor mogucnosti. E da, akumulator je jedna velika hidraulicna skretnica koja balansira pritisak u kotlovskom i u radijatorskom krugu, tako da svi oni koji imaju pumpe i u kotlovskom i u radijatorskom krugu, pa i nekoliko krugova grejanja, sigurno imaju stabilniji sistem!
[Ovu poruku je menjao mladen.jovic dana 24.12.2015. u 14:16 GMT+1]
Novi Sad,Kac
Kotao:Viadrus U22S(30KW)
Gorionik:B-Max Home 10-30KW
AT Centrometal 2xCAS 801
Razdelnik 3 kruga grejanja+TPV
Pumpa u kotl. krugu:Wilo Star RS 32/6
Pumpe u rad. krugu: 3xWilo Stratos Pico 30/1-6
Mesni i aut. u kotl. krugu:ESBE VRG 131+ESBE CRA 111
Mesni i aut. u rad. krugu:3xESBE VRG 131+ESBE CRC 141
Armatura i cevi:5/4 i Cu fi35
Radijatori:Faral Alba H500-190 reb+termoglave