Citat:
dusanmijat:
Ja ću iznijeti svoje mišljenje po pitanju stabilizacije temperatura u sistemu. Mnoge opaske su ovdje ponovljene više puta, pa i neću ispasti mnogo pametan.
Najveći problem je ne usklađenost snage gorionika sa potrebama za grijanje.
Druga stvar je želja da što prije počne grijanje. Start sa velikom snagom ili čak maksimumom a sistem mali i ne dovoljan da prihvati svu energiju.
Niske zadate temperature u kotlu i dešava se sledeće: Osim što je sagorijevanje lošije, približne su temperature maksimalno zadate i temperature na kojoj se uključuje pumpa. Taman kad gorionik dostiže zadatu temp. i počinje da modulira ili održava, pumpa iz sistema stjera hladnu vodu u kotao. Onda pumpa isključuje, ko ima elektro pogon, ventil zatvara i opet diži snagu. Mene je nerviralo isključenje pumpe po 5-6 puta i riješio sam ga postepenim otvaranjem trokrakog u startu. Trenutno to traje oko 10-ak minuta tako da pumpa grijanja kad krene, nema stajanja dok ima potrebe za grijanjem. Kotlovska pumpa se isključi max. 2 puta do stabilizacije. Moja najveća zamjerka elektronikama je mala diferencijalna temperatura između maksimalne i početka modulacije ili održavanja. Sad su manje potrebe za energijom a kotao, gorionik, šamotni setovi, turbulatori..., imaju popriličnu inerciju. Dok gorionik smanji snagu, dok sagori ostatak goriva na rešetci, temperatura već preletjela zadatu. Bugarska elektronika po ovom ima prednost ali joj je mana samo tri nivoa snage. Ovi nedostatci će se popeglati (ali će nastati drugi) kad se pojača potrošnja a smanji vanjska temperatura. Ne zamjerite
slažemo se ko puzle,sve spomenute probleme riješio sam na svojoj skalameriji na pelet,imam ferroli gn1no4 uljni/plinski kotao prerađen za pelet i na njega natefteren ferroli sunp7 plamenik,na tu kombinaciju spojio sam u spoj slijepo crijevo AT 200 litara i između njih pumpa koja non stop cirkulira,poslje AT imam trokraki miš ventil koji regulira acc10 i poslje njega pumpu koju pali sobni termostat a sobni termostat je spojen na cijevni termostat koji se nalazi između kotla i AT,po kući na svim radijatorima su termostatski ventili osim na kupaonskoj lojtri i radijatoru na podestu stubišta,plamenik radi u modulaciji sa 5 snaga (trenutno pali 1.-2.snaga) i način rada je programiran preko plamenikove elektronike,e tu ima mala kvaka jer plamenik pali dodatni diferencijalni termostat sa AT (sa ebaya za 10 dolara) koji ima najveću diferenciju do 30*C pa ju je moguće postaviti prema trenutnoj potrebi a ne plamenikov termostat koji ima samo 10*C diferenciju i ne može se mijenjati,koga zanima neka pogleda moju shemu stavljenu (sa detaljnim opisom) na jedan prijašnji post,sa ovakvom "jednostavnom" i po meni osnovnom skalamerijom (regulacija kotlovskog kruga/regulacija kruga grijanja/regulacija snage plamenika/regulacija temperature grijanog prostora) postigao sam balans između rada plamenika i potrebne tople vode za radijatore,u ovakvom spoju uvijek je radna temperatura kotla 63/5-80*C i nikada ne kreče hladna voda ni u kotao ni u sistem,dapače sa ovakvom skalamerijom postigao sam da u sistem kreče baš uvijek (bez obzira na vanjsku temperaturu) onolika temperatura kolika je zadana na miš ventilu preko acc10 a u kotao nikad ispod 63*C,naravno da sam se igrao pune dvije sezone grijanja da bi postigao da mi ferroli sunp7 ima najmanju stabilnu snagu na 9kW (i to mi je sada 1. snaga) te ga uspio isprogramirati da ima raspon snaga koji mene u potpunosti zadovoljava 1.=9kW,2.=12kW,3.=15kW,4=18kW,5.=21kW a mogu ga bez problema vratiti i na tvorničke snage od 15kW do 35kW , u kotao sam ugradio turbulatore da se smanji vanjski utjecaj pritiska zraka i poveća iskoristivost samog kotla,nakon puno gruntanja te čitanja po forumima iskustva ljudi koji se griju na pelet a nemaju kotao original za pelet što i kako sa povećanjem iskoristivosti sadašnje skalamerije došao sam do zaključka da mi je još ostalo samo da napravim klapnu na plameniku ili na cijevi od kotla do dimnjaka koja će se otvarati prilikom starta plamenika i koja će se zatvarati kod gašenja plamenika,zašto, e pa zato jer ipak postoji strujanje zraka preko plamenika i ložišta kotla koji hladi sam kotao,uglavnom grijem 180 kvm neizolirani objekat sa 24h/22,5*C i potrošnjom od 1 vreće minimalno do 2,5 vreća maksimalno što u sezoni grijanja od 8 mjeseci iznosi 6435 kg u sezoni 2014/15 i 6360kg peleta u sezoni 2015/16,naravno uz tu potrošnju u tom razdoblju grijem i dodatno izolirani kombi bojler Tesy cgvs 150 litara na kojeg sam ove sezone napokon ugradio uronski termostat koji koji je spojen preko cijevnog između kotla i AT i koji precizno regulira rad pumpe u krugu bojlera,ove sezone očekujem još manju potrošnju jer sam (mislim) uspješnije balansirao sistem (od početka ove sezone grijanja su turbulatori koji su bili u eksperimentalnoj fazi i dorađeni su u protekle dvije godine zatim umetak u plameniku za smanjenje snage koji je položio testni rad u prošloj sezoni grijanja te dodatno izmijenjen za ovu),napokon imam konstantnu temperaturu objekta bez oscilacije ovisno o vanjskoj temperaturi sa normalnom potrošnjom (po mojim financijskim mogučnostima=jeftinije nego da kupujem drva) i to bez programabilnog gašenja plamenika u 4 vremenska intervala (što ferroli sunp7 omogućava a radio sam u prvoj sezoni grijanja) i ručnog mijenjanja snage plamenika ovisno o vanjskoj temperaturi (radio sam u prvoj sezoni i dio prošle sezone grijanja),e sad da se počnem igrati sa kojekakvim upravljačkim elektronikama koje bi vjesio na ferroli sunp7 plamenik i pokušavao dobiti još kvalitetniji rad možda i bi da su mi dostupne za isprobavanje (elektrotehnika mi je struka),ne zamjerite na podugačkom postu samo sam se nadovezao na dušanmijata sa svojim iskustvom,očekujem referiranje u ovakvom stilu i gospodina kojeg sam to tražio za njegov kotao (viadrus u22) sa istim plamenikom, na drugom forumu,pozdrav
[Ovu poruku je menjao malden mb dana 06.11.2016. u 23:24 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao malden mb dana 06.11.2016. u 23:33 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao malden mb dana 06.11.2016. u 23:33 GMT+1]