Milojkovic: Tu ipak ima problema a da bi bio siguran da taj dim iz auspuha ne sadrzi motorno ulje trebaces da odes na test izduvnih gasova.Mada koliko sam te ovde upoznao i sve tvoje sklonosti ka samoinicijativi to ces ti ipak sam uraditi .Ovo je pravi posao za tebe a ako imas volje i zelje mozes sam napraviti prirucan test koji ce biti poprilicno precizan i za tvoj auto adekvatan ( ako radis po upustvu imaces potpuno verodostojan test).
Uzmi jedan najlonski dzak ( najbolje onaj od mineralnog djubriva) ubaci u njega neku ciglu stavi ga na izduvnu cev auspuha i dobro zavezi, ali ipak ostavi prostora u gornjem delu dzaka da gasovi mogu isticati.Dakle nemoj ga bas mnogo stezati, neka bude onako ovlas navucen na auspuh.
Dzak prethodno izmeri zajedno sa tom ciglom na nekoj preciznoj vagi.Sve pedantno upisi a i fotografisi da to posle analiziramo.Kad si sve pripreme obavio test moze da pocne.
Upali motor i ostavi ga da radi na leru.Motor mora biti potpuno hladan u startu a ti za to vreme izadji i posmatraj izduvne gasove, snimaj , fotografisi , zapisuj licno opazanje, gledaj stalno kroz najlon od tog dzaka kakva je boja izduvnih gasova i dali se menja sa porastom temperature .
Obrati paznju na boju tog gasa jer spram nje ces odrediti da li u gasovima ima ulja, nesagorelog goriva ili rashladne tecnosti.
Obrati paznju i na kondez koji se stvara u dzaku.
Neka tako motor radi sve dok se potpuno ne zagreje, oko pola sata je neka norma.
Kad prodje tacno pola sata dobro zavezi dzak pa sacekaj da se dzak ohladi i ponovo ga izmeri.
Zapisi tu vrednost.
Zatim ponovo zavezi dzak za auspuh ovoga puta moras pored izduvne cevi staviti jos jednu paralelnu cev da bi laki gasovi mogli isticati i sve to cvrsto vezati sa nekom zicom.
Upali motor stavi mu neku ciglu na gas neka bude na maksimalnim obrtajima, sto jaca turaza preciznije ce biti merenje, ukljuic grejanje u kabini da pomognes hladjenje i klimu ( ako je imas).
Motor sve vreme mora biti na maksimalnim obrtajima.
Ostavi ga tako da radi petnaest minuta.
Posmatraj sad boju gasova koji isticu.
Kad prodje tacno petnaest minuta ugasi agregat i skini dzak.
Izvrsi ponovo merenje dzaka sa ciglom.
Ovu drugu dobijenu vrednost pomnozi sa dva da bi imao uporednu vrednost sa onom prvom od trideset minuta.
Tezinska razlika izmedju prve i druge vrednosti ne sme biti veca od 3.5 za dobre motore koji imaju odlicno sagorevanje, za one koji su popustili pod teretom vece kilometraze ona se krece od 3.5 do 4.5.Sve preko 4.5 je znak neke neispravnosti.
Ukoliko u dzaku primetis masne fleke od ulja znaj da je agregat zavrsio karijeru i da su popustile karike.Ako ima tragova kondeza to jest vode uzmi ulravioletnu lampu i pregledaj boju.Ukoliko je kondez fluorescentan to je znak da u izduvnim gasovima imas antifriza.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 24.06.2011. u 03:47 GMT+1]