Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 847562 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 08:39 - pre 115 meseci
http://www.novosti.rs/vesti/be...pedeseticom-ekstremna-avantura

GRADSKI PREVOZ U BEOGRADU
Vožnja “pedeseticom“ ekstremna avantura!
M. ROGAČ | 05. novembar 2014. 21:44 | Komentara: 6
Nezvanično najgora linija gradskog prevoza uspešno godinama odoleva svim promenama. Gužve, čekanje, haraju džeparoši. Na Trošarini kao na granici

GUŽVE, guranje sa putnicima, čekanje, incidenti - bili su i ostali zaštitni znaci vožnje autobusom na liniji 50. Iako je gradski prevoz pretrpeo promene poslednjih godina, a i dana, uz brojanje putnika i borbu protiv „švercera“, ova linija, nezvanično najgora u gradu, odoleva promenama. Reporteri „Novosti“ su se provozali od početne stanice u Ustaničkoj do okretnice na Banovom brdu. Zaključak je - ko se „pedeseticom“ vozio, „ni pakao mu neće teško pasti“.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 09:05 - pre 115 meseci
Citat:
vladd: Ti si Darko, malo suptilniji trol.:)

A to ne moze da razume svako, narocito ne trolici, pripadnici "posebne GSP ekipe"..:)

Pre svega treba da krenemo od toga da smo i ti i ja ovde isto sto i dva coveka koji sede u kafani i pricaju kako selektor fudbalske reprezentacije nema pojma i svaki od nas smatra da ima mnogo pametne ideje. To je nase pravo, moze svaki od nas da smatra da je najpametniji, ali da bi ideje jednog od nas bile prihvacene, potrebno je da neko jednog od nas izabere za selektora, ili ako smo mozda igraci da se ukine selektor i uvede samoupravljanje, ili da se svake subote organizuje referendum i tamo resavaju sva sporna pitanja. Ovako, to sto ti u kafani pricas da bi znao kako da sasatvis najbolju fudbalsku reprezentaciju, ti jelte slobodno nasatvi, samo svako malo promeni temu, da ne pocnes da smaras...
Isto i ovde, svaki slucajno izabrani primerak stanovnika beograda ima neku ideju kako organizovati savrsen gradski prevoz... Medjutim, da bi se bas tvoja ideja prihvatila, potrebno je ili da postanes generalni direktor tamo, ili da se ukine uprava i uvede samoupravljanje pa da radnici izglasaju tako... Bez toga, svako od nas moze da trosi tastaturu na uzaludna objasnjavanja kako je bas on strucnjak da izabere pravu meru mesavine pausalnog i precizno odmerenog naplacivanja.

Citat:
Šta je sa viškom zaposlenih u GSP "administraciji"?

Isto kao i za prethodno - jedni misle da viska zaposlenih nema, drugi da bi se tu moglo otpustiti 1-2% zaposlenih, treci da je tu svaki drugi cist visak... A oni koji odlucuju su u ovoj prvoj grupi. Sto se mojih licnih iskustava tice, bio sam par puta u gsp zbog instalacije ebanking-a i mogu da su zaposleni u administraciji uposleni, ne dolaze tamo da sede, vec su zatrpani gomilom papira koje ceo dan prevrcu, kucaju nesto itd. E, sad, da li se mogu optimizovati procesi i procedure tako da rad tih ljudi postane suvisan, to je drugo pitanje, ukoliko je to moguce svakako je to ono sto se prvo mora uraditi, pa kad neko bude besposlen onda je lako raskinuti ugovor o radu...
Moja neka vizija - maksimalno pojednostaviti tu papirologiju, a polovinu njih poslati da budu kondukteri. Ko nece - do vidjenja. Smatram da gsp nema visak zaposlenih, mozda ima i manjak, ali su zaposleni posveceni manje vaznim radnim zadacima umesto vise vaznim - naplati karata.

Citat:
cozmo_im
Cena karte je tada bila primerena standardu. Za moju zaradu, koja je tad bila MANJA u evrima mogao sam da kupim 2-3 puta VISE karata. O tome pricam.

Pa nismo ni mi juce pali sa marsa pa da ne znamo... Te 1998-e cena karte je bila 3 dinara, a evro je bio 6 dinara. Znaci tacno pola evra, s tim da nisi mogao da kupis mesecnu za privatni autobus, vec ti je za mesecni prevoz do posla i nazad pod uslovom da zivis blizu i ne presedas trebalo minimum 22*2*0.5=22 evra. Danas ti za isto to treba 26 evra, sto je naizgled vise, ali da vidimo...

U isto vreme, prosecna neto plata u Srbiji je bila 968 dinara, tj. 160 evra, a danas prosecna neto plata je 370 evra. To znaci, da si u to vreme za prosecnu platu mogao da kupis 320 karti, a danas 620 karti.

Treba li da naglasavam cinjenicu da prosecan stanovnik beograda menja 2 prevoza do posla, a tokom vikenda takodje koristi autobus? U tom slucaju, posto te 1998-e nije mogao da kupi markicu, prevoz ga je kostao 60 evra odnosno 37.5% prosecne neto plate, a danas moze da kupi markicu za zaposlene koja kosta 28 evra, tj. 7.5% prosecne plate.

Gore sam podrzao tvoji ideju da cenu mesecnog prevoza za zaposlene treba smanjiti na 18 evra, a za studente na 5 evra, uz uslov da cenu pojedinacne karte treba povecati na 1.5-2 evra, sad smo jos konstatovali da su kondukteri resenje i to je to - svi bi mi kupili markicu i gsp bi mogao da funkcionise. Naravno, za studenta bi grad morao da odresi kesu i subvencionise, kao i do sad.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 09:06 - pre 115 meseci
Evo kako se u normalnim zemljama radi istrazivanje... raspored prosecnih zarada duz svih metro stanica u Njujorku:

http://projects.newyorker.com/story/subway/
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 09:10 - pre 115 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Pa nismo ni mi juce pali sa marsa pa da ne znamo... Te 1998-e cena karte je bila 3 dinara, a evro je bio 6 dinara. Znaci tacno pola evra, s tim da nisi mogao da kupis mesecnu za privatni autobus, vec ti je za mesecni prevoz do posla i nazad pod uslovom da zivis blizu i ne presedas trebalo minimum 22*2*0.5=22 evra. Danas ti za isto to treba 26 evra, sto je naizgled vise, ali da vidimo...


Tad nisu postojali evri. Bilo je sve u markama i drugaciji je odnos bio nego sad. Otprilike kao danas kad bi bila 10-15 din.

Ako je marka bila 3 din, mogao si za 500 DEM da kupis - 500 karata a sad za 250e - 410. Ako idemo tom logikom, ali ne moze tako da se racuna jer se valuta menja.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 09:44 - pre 115 meseci
Citat:
cozmo_im: Tad nisu postojali evri. Bilo je sve u markama i drugaciji je odnos bio nego sad. Otprilike kao danas kad bi bila 10-15 din.

Ako je marka bila 3 din, mogao si za 500 DEM da kupis - 500 karata a sad za 250e - 410. Ako idemo tom logikom, ali ne moze tako da se racuna jer se valuta menja.

OK, ako insistiras da se ne racuna u nepostojecim valutama, mozemo u dinarima da racunamo.
Dakle, 1998-e je prosecna plata u Srbiji bila 968 dinara, a karta 3 dinara, sto znaci da za platu moze da se kupi 322 karte.
Danas, prosecna neto plata u Srbiji je 43.975 dinara, a karta 71 dinar, sto znaci da za prosecnu platu moze da se kupi 619 karti.

Razlika je u tome sto je 1998-e 500 DEM bilo oko 3 prosecne plate, a danas je (250 EUR) oko 0.7 prosecnih plata. Plata povecana 45x, a cena karte povecana 23x. Na sve to stalno naglasavam da onaj ko radi za platu ne treba da placa pojedinacnu kartu, vec jeftiniju mesecnu. Tako je te 1998-e trosak mesecnog prevoza bio 360 dinara (tj. 37% od prosecne plate) a danas iznosi 3275 dinara, tj. 7.4% prosecne plate.

Mozda volis da poredjenje napravimo sa minimalnom zaradom? Moze i tako...
Minimalna zarada 1998-e godine bila je 470 dinara, tj. za minimalnu zaradu moglo je da se kupi 156 karti. Danas je minimalna zarada 21.160 dinara, a za minimalnu zaradu moze da se kupi 298 pojedinacnih karti.

kako god okrenes vrti se oko toga da pojedinacna karta treba da udvostruci cenu, da bi se doslo na stanje iz 1998-e, a moja neka logika je da se ne terba zaustaviti na tome imajuci u vidu da je veliki procenat stanovnistva stekao naviku da se svercuje, vec da treba cenu pojedinacne karte formirati oko 200 dinara, kako bi se stanovnistvo beograda podsticalo da kupuje mesecne karte umesto skupih pojedinacnih karti.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 16:00 - pre 115 meseci
Najbolje je da promenimo "svercujuce stanovnistvo", i da izmestimo GSP recimo u Cirih, tamo je sve perfektno, organizovano, tacno..
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 16:29 - pre 115 meseci
I onda ostanu samo ti tvoji fini Beogradjani koji placaju prevoz a vecinom se ne voze istim....
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 17:53 - pre 115 meseci
Naravno, oni se setaju ili voze svojim Toyotama

Mogli bi da pogledate malo i statistike broja nezaposlenih, pa kada je smanjen broj platezno sposobnih, manja je i opsta potrosnja..


Nego, plitkomisleci misle da su nasli resenje, verovatno se svercuje 17 miliona gradjana Srbije i to samo u uzem centru beograda, pa je zbog toga manjak u kasi GSP-a.

Ili prosto nisu mogli da veruju da su ljudi smanjili radijuse kretanja, i uopste potrebu za koriscenjem prevoza.

Nego, lopov UVEK polazi od logike LOPOVA...MORA da se "voze jos vise, trazeci posao ili neki priliku", a manjak naplate je zato sto su SVI odllucili da se svercuju..


Malo im se socijalni JAZ obija o glavu..ali, naucice, mladi su, mozda im neko odrzi predavanje na Megableji..
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.11.2014. u 19:04 - pre 115 meseci
Citat:
vladd: Nego, plitkomisleci misle da su nasli resenje, verovatno se svercuje 17 miliona gradjana Srbije i to samo u uzem centru beograda, pa je zbog toga manjak u kasi GSP-a.

vladd, u beogradu zivi preko 1.7 miliona prijavljenih stanovnika + neprijavljeni. Troskovi GSP Beograd su oko 10 miliona evra mesecno. Ako bi se cena mesecne karte smanjila na 18 evra, koliko je cozmo_im predlozio a ja podrzao, i ako svaki treci stanovnik beograda koristi gradski prevoz, to je tacno 10 miliona evra. Naravno, nisu svi zaposleni, ali zato grad placa za one za koje hoce da se voze besplatno ili po subvencionisanoj ceni. U Beogradu ima 600.000 legalno zaposlenih + oni na crno + 100.000 studenata + penzioneri, ucenici, socijalni slucajevi itd.

E, sad, kakvo je trenutno stanje - u Beogradu svaki peti zaposleni uplacuje mesecnu dopunu za prevoz. Sta je sa 80% legalno zaposlenih - idu na posao pesice/biciklom/automobilom? Ne bih rekao. Cenim da su se svakom postenom natovarila na ledja po dva svercera, a svoj stav dokazujem sledecim podacima...

sve statistike kazu da gradski prevoz koristi oko 1.000.000 ljudi dnevno.
Oko 130.000 zaposlenih i 130.000 povlascenih se regularno voze koristeci mesecne dopune.
Dnevno se validira i oko 100.000 pojedinacnih voznji, sto znaci da maksimalno 50.000 ljudi legalno ode negde i vrati se koristeci pojedinacne validacije.
Kad se sve to sabere, trenutno se koristeci mesecne i pojedinacen karte legalno vozi oko 300.000-350.000 ljudi, a svercera ima oko 650.000-700.000.
Ako pretpostavimo da ovih 50.000 nisu stalno isti ljudim, vec da su to oni koji stoje kraj automata i validiraju kartu kad vide kontrolore, onda je moguce da svercera u beogradu ima i 750.000.

To znaci da statisticki ako uzmes 10 slucajno izabranih beogradjana, 2 od njih je danas legalno koristilo prevoz, 4 se svercovalo i 4 uopste nije koristilo gradski prevoz, ili kao sto sam gore konstatovao - svaki legalan korisnik prevoza finansira pred svog prevoza i prevoz 2 svercera.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.11.2014. u 07:42 - pre 115 meseci
Hajde sada ponovo procitaj to sto si napisao... tu "partijsku" matematiku. Kao da si "portparol" SNS-a

Pa OCENI sam sebe sa metodama(trolovskim) kojima si "napao" Cosma i mene... ako smes..

Da ti (pro)svetlim
Citat:
u beogradu zivi preko 1.7 miliona prijavljenih stanovnika + neprijavljeni

Zanemarujuci "malo" B..

Citat:
ako svaki treci stanovnik beograda koristi gradski prevoz


Citat:
sve statistike kazu da gradski prevoz koristi oko 1.000.000 ljudi dnevno.

Mislim koje?

Citat:
Dnevno se validira i oko 100.000 pojedinacnih voznji


Citat:
onda je moguce da svercera u beogradu ima i 750.000.


Mislim...mislim da DESET HILJADA MILIJARDI pristize kanalom iz Soluna..pa cemo poboljsati poslovanje..
Dotle se mole Beogradjani da izadju iz prevoza i krenu da koriste svoje zivotne prostore..

Dobro sam skapirao..u toj "sabackoj matematici"..kada sam napisao da postoji "pretpostavka
Citat:
verovatno se svercuje 17 miliona gradjana Srbije


Ludilo NEZNANJA je pozvalo panicni zakljucak..koji, naravno nema veze sa mozgom.


Umesto da se drze "prostog racuna"..i ne zabalabuckavaju u nebulozne pretpostavke, koje si izneo, delgatski, prihod im je 700 miliona, a treba im 900..
30% svercera(28%, zeljenih)..prosto NE POSTOJI..

Kvantifikovani sistem bi omogucio VECU i POSTENIJU naplatu, naplaceno bi bilo ono sto se KORSTI, za sta GSP trosi resurse...a ne IMAGINACIJA..

Pa bi i oni siromasniji, koristili uslugu uz placanje, posto bi bila prihvatljivija SIREM rasponu socijalnih statusa...

Inace, istorija 90-ih je POKAZALA, a i SADA, da budalama i glupacima, NE POMAZE, ni kada imaju NAJVECE CENE NA SVETU, posluju sa GUBITKOM...
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.11.2014. u 10:28 - pre 115 meseci
Citat:
ako smes..

naravno da ne smem, ti si sampion trolovanja teske kategorije, a ja pero laka kategorija. Ponizno cvilim i molim da me ne diras, ako treba mogu i da platim.... ili samo reci u koju stranku treba i trcecim korakom odoh da se uclanim...

Citat:
30% svercera(28%, zeljenih)..prosto NE POSTOJI..

Izvinjavam se ako nisam dobro razumeo - ti tvrdis da svercovanje u autobusima ne postoji? Dokaz koji navodis je da ti ne poznajes nikoga ko se nekad vozio a da nije platio kartu? I sklon si misljenju da osim tih 130-ak hiljada radnika koji placaju dopune, jos oko toliko sa raznim legitimacijama koje im omogucuju legalnu besplatnu/povlascenu voznju i tih 50.000 koji validiarju karte, ne postoje drugi stanovnici beograda koji koriste gradski prevoz?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.11.2014. u 16:54 - pre 115 meseci
Ne, zapamti DETALJNO.
Ja NE TVRDIM nesto ocigledno, ne tvrdim da NEMA svercera, vec da ih nema u procentu vecem od 15-20%..kao sigurnu tvrdnju.

Verovatno ih nema ni 10%, posto, kada udje kontrola, ne izadje vise od par njih, ili uopste niko ne izadje, posto se u tom trenutku NIKO ne svercuje u autobusu...sa dvadesetak do pedeset putnika..

A to je SVE, daleko manje od ZELJENOG procenta uvecanja "naplate"..

Borba sa vetrenjacama..izmisljaju se procenti svercovanja i preko nivoa 30%..

Cak i da se masovnim kampanjama, OCEKUJE efekat od npr 60% efikasnosti dve kampanje, apela i uvecanog broja kontrolora..to bi prakticno znacilo da je NEOPHODNA tacnost tvrdnje da se 50% gradjana SVERCUJE..sto je jos teza nebuloza..koju neko, u GSP-u, valjda.. pretpostavlja.

Ako bi se svercovalo 50% gradajna koji koriste prevoz, tada bi kampanje, sa efektom 60%, povecale procenat naplate za 30%...a ta je matematika, matematika zelja..

Ako je vec procenat sverca, koji naravno postoji, realno mali, nedovoljan, onda kampanje, tipa milion kontrolora, i sto miliona apela..prosto NE POMAZU..
Ne pomazu da se naplata POVECA...do zeljenog iznosa..moze da se poveca za 0,6 ili 1,3%...

Povecanje cene, cak i megableja ekonomisti znaju, NE PROIZVODI ishodiste, vise novca u kasi, posto se smanjuje broj korisnika..


GSP-u je najvise odgovarao PREVARNI sistem, bas 90-ih, i 98-e, spomenute, kada su "socijalne" firme, kasnile sa platama, a kupovale markice za prevoz, da radnici dodju da nesto rade, GSP je imao siguran prihod, ali je postojala CRNA BERZA markica..za zaposlene...

Sada nema takvih firmi, od onih sto ih nalikuju, veci deo isplacuje KES, za "prevoz", fabrike su pogasene, nedostaje 600000 zaposlenih(kako-tako zaposlenih), a PRIVATNICI isplacuju fiksnu platu(crno, sivo ili belo), pa se njihov radnik prevozi kako hoce, svako svercovanje mu je vajda..ali i rizik...
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.11.2014. u 17:57 - pre 115 meseci
Citat:
Povecanje cene, cak i megableja ekonomisti znaju, NE PROIZVODI ishodiste, vise novca u kasi, posto se smanjuje broj korisnika..

Interesantno. Znaci problem gsp-a je sto im autobusi drnadju okolo prazni. Pa dobro, onda nek to preduzece propadne, niko se nece narocito potresti zbog toga, posto nam ta skupa usluga nije potrebna i imamo jeftinije alternative.

Citat:
Ja NE TVRDIM nesto ocigledno, ne tvrdim da NEMA svercera, vec da ih nema u procentu vecem od 15-20%..kao sigurnu tvrdnju.
Verovatno ih nema ni 10%

Valjda sam ovog puta ukapirao - smanjenje cene ne bi pomoglo da se ljudi vise placaju prevoz, jer i ovako gotovo svi placaju, vec mozda eventualno pomogne da se ponovo privuku oni koji su se preorjentisali na jeftinije vidove prevoza? Ako je tako - koje tacno? Ja ne videh po beogradu nesto mnogo ni biciklista, ni pesaka, a autobusi mi deluju popunjeni vise nego bilo gde po evropi. Po tebi su notorna laz procene da se dnevno preveze milion putnika, vec se preveze samo onih ~300.000 koji kupuju mesecne dopune i validiraju pojedinacne karte + manje od 50.000 svercera, znaci oko 350.000 ljudi koristi gradski prevoz, a preostalih 1.350.000 + neprijavljeni + turisti uopste ne koriste gradski prevoz? Ako bi se sve to prihvatilo kao moguce, onda bi morala biti laz i da se na ulicama nalazi preko 1.000 vozila, jer svako vozilo dnevno vozi 15-20 pravaca, a ne voze se svi od prve do poslednje stanice vec obicno po pola linije... ispaad da u prosecnom autobusu mozes naci 10 putnika! Meni je to prosto neverovatno, ali evo, vec u ponedeljak cu da idem da se vozim gsp-om na nekoliko linija i da vidim da li je to stvarno tako. Ako jeste - onda nek propadnu, sta ce drugo kad drndaju ogromne autobuse a u njima stane voze putnika koliko stane u
jedan Yugo.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.11.2014. u 22:36 - pre 115 meseci
Ko je govorio o SMANJENJU CENE?

JA sam spominjao KOREKTNIJU, kvantifikovanu NAPLATU..prema broju stanica, s tim da svaka stanica ima SVOJU cenu.

Pa ko se vozi MANJE, placa manje, a ko se vozi VISE, placa vise..

A ne 73 dinara i za JEDNU, dve stanice, isto koliko i za i za 18 stanica...

A sa takvom tarifom, sigurno bi vise gradjana KORISTILO prevoz, ovako je na relacijama do 5km, pa i vise, ISPLATLJIVIJE i JEFTINIJE ici vozilom...

A od starog merkatora do zelenjaka ima malo preko 5km...i ima nekih 7-8 stanica...
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.opera-mini.net.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 14:54 - pre 115 meseci
Nadam se da govorimo o mesecnim kartama, posto su pojedinacne namenjene slucajnim posetiocima beograda i turistima, pa takve ne bi trebalo mnogo da nas interesuju. Dakle, to bi trebalo otprilike da funkcionise tako sto ja dodjem na prodajno mesto i trazim mesecnu dopunu naprimer od slavije do terazija i naprimer od zelenjaka do opstine novi beograd, moj interes tu je sto mi to izadje mnogo jeftinije nego da kupim pausalno mesecnu za ceo bg, a njihov sto necu da se svrckam van meni dozvoljenih delova grada? Kolika bi bila idealna cena takve mesecne dopune? Mozda mi se svidi vise nego onih 2100 dinara koje je predlozio cozmo_im, pa podrzim tvoj predlog.
 
Odgovor na temu

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 2348



+5071 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 15:39 - pre 115 meseci
Citat:
Darko Nedeljković: Nadam se da govorimo o mesecnim kartama, posto su pojedinacne namenjene slucajnim posetiocima beograda i turistima...

Ne znam odakle nekome ovakva ideja. Čuj, turistima i gostima. Hoćeš da kažeš da svi stanovnici Beograda treba da imaju mesečnu kartu i da unapred plaćaju Apexu? Nije ti palo na pamet da neko nema potrebe da se obavezuje da će se voziti svaki dan, već mu prevoz treba jednom nedeljno? Karta je skupa i u tom slučaju. Nemoj da pitaš da li je skupo da četiri-pet puta mesečno dam 72 dinara. Nije stvar u 576 dinara već u tome što je i to mnogo. Usluga koju za te pare dobijam ne vredi toliko.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 17:58 - pre 115 meseci
Pricao sam i o mesecnim kartama, koju inace ne koristim, vec po potrebi platim dopunu za plastiku. I tu im preplatim nekoliko dinara vise, posto je PRETPLATA, vozio se ja ili ne njima je KARTA PLACENA..ili nekoliko "karata"...

Pa kada i sa TOM prevarom ne uspevaju da namire alave straznjice..nema im pomoci.

Mesecne i beneficirane takodje treba da se redukuju i prilagode situaciji.

Dozvoliti nekoliko linija za neke korisnike, po nekoj ceni, ili besplatno, svaku dodatnu, zeljenu liniju mogu da doplate, kao doplatni "paket"...zatim mogu da uvedu "dane(ili sate) besplatnih linija"...sve to moze, ali... KO UME.

Ko ne ume, vec ga partija "namesti", taj budalesa i izmislja nebulozna resenja.

Pretplatni sistem treba da se revidira, nisu potrebne SVE linije SVIMA, uvesti vise kategorija i cena, a ne da se bespotrebno arce i mogucnosti i resursi.

Tada bi bilo logicno da firme obezbedjuju mesecne karte, za potrebne linije, i da direktno placaju GSP-u, ako treba i ako zele. Kao kartice za sluzbene telefone..
Kada se mobilnoj telefoniji, ili drugim kvantifikovanim uslugama, jeftiniji posao isplati, bez subvencija, sto ne bi i GSP-u?

Ali to zahteva veliku reviziju i NAPLATE i samog POSLOVANJA, odnosno organizacije posla..a to je medju teletabisima nezamisliv posao.

Mogu i da se "osamostale", ako smeju, sa svojim neznanjem, da im Grad ne placa dotacije, pa neka uvode "ekonomske" cene, pa da vide koliko nedelja ce da traju...sledeca faza su autobusi na otpadu, a poslovni prostor u zakupu...

Nekom drugom metodom bi imali veci raspon cena, i vise mogucnosti da socijalno gradjanstvo(sa prosekom 300 evra-10%) odabere neophodne i srazmerno placene usluge, i naravno da ih plati.

Grad bi trebao da prestane da im daje, dodeljuje, "blanko" novac, vec da najmi usluge GSP-a za neke svoje socijalne potrebe i programe..pa kada se potreba zavrsi..pazarnim danima ili praznicima, neka posluju kako zele..

Postoji nekoliko zdravijih opcija, koje se mogu kombinovati, uz racenje evaluacije...ali kuknjava za "validacijom", angazovanje hiljada i hiljada sklek..kontrolora..je resenje na nivou sklek majstora...
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 18:04 - pre 115 meseci
Citat:
Ne znam odakle nekome ovakva ideja.

Bili jos ponegde, osim u Beogradu, pa gledali malo.

Citat:
Hoćeš da kažeš da svi stanovnici Beograda treba da imaju mesečnu kartu i da unapred plaćaju Apexu?

Da. Naravno, Izuzimajuci Miroslava Miskovica i sliucne koji nikad nisu videli autobus iznutra, a takvih je mozda 1%. I jos nekih par posto koji ne koriset autobuse jer nemaju potrebe za velikim razdaljinama. Kada se odnos cene mesecne i pojedinacne svede na 1:20 kao sto je obicno po svetu, ili na 1:10-1:15 sto ja smatram za idealno za beograd, svako ko vise 5-10 puta mesecno negde ide autobusiom ce naravno imati mesecnu kartu, osim ako je mazohista ili ima para za bacanje.
Ovako, kao i uvek u Srbiji, imamo sistem gde se prevoz/struja/porez/gradjevinsku dozvolu/tv pretplatu/bilosta naplacuje skuplje od onih koji hoce da placaju, da bi se davale olaksice i tolerisalo neplacanje onima koji nece da placaju. A ne mozes biti licemer pa da trazis recimo da se Bogicevic stavi iza brave jer ne placa porez umesto da mu se daju olaksice sto drzava planira, a ovamo da se olaksava koriscenje prevoza svercerima, na stetu postenih korisnika prevoza. Znaci, ili udri po ledjima postenih kao i uvek do sada i pricaj kako je sve ovde super i nista ne treba menjati, ili nastoji da uspostavis sistem koji nepostene stavlja u nepovoljniji polozaj u odnosu na postene.

Evo, naprimer, Lasta prigradska, cesto se vozim jednom linijom gde je odnos pojedinacne i mesecne karte 1:20 i 95% putnika ima mesecne karte, udje jedno ili dvoje koje placa pojedinacnu kartu. Kondukter je tu samo da baci pogled na mesecnu kad ulaze. Ranije je odnos bio isti kao u gradskom 1:35 i stalno je bilo problema da neko proba da se svercuje, sada toga jednostavno nema.

Citat:
Nije stvar u 576 dinara već u tome što je i to mnogo. Usluga koju za te pare dobijam ne vredi toliko.

Pa, vec je bilo reci o tome - ako ti prostitutka trazi 200 evra, ti nemas pravio da je silujes i bacis 5 evra, vec nemoj koristiti tu uslugu. Meni je skupo pice na splavovima, pa ne mogu da odem i otmem konobaru flasu viskija, nego ne idem tamo. Tako i ovde. Podrzavam predlog cozmo_im da mesecna karta za zaposlenog bude 2100 dinara a za studenta oko 500 din i da pojedinacna bude 200 din, pa ti ako si zaposlen svakako mozes da priustis 1600 ili 2100 dinara mesecno za prevoz, a ako si student mozes 500 da ne bi placao 1600. Mogu ja da kazem da je meni mnogo i 30 dinara mesecno i sta cemo onda? Da formiramo cenu mesecne karte od 25 dinara, tako da ni meni ne bude mnogo?

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 08.11.2014. u 19:17 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 18:33 - pre 115 meseci
vladd, ja mogu da naslutim da si ti ucestvovao u razvoju tog sistema sa cenom u zavisnosti od razdaljine, utrosio mnogo vremena na to a mozda i novca i onda kada si vec smatrao da ces vrlo brzo postati bogat, uleteo apex preko veze i za jednostavnije resenje (ajd da kazem primitivnije ako treba) dobio ugovor. Ako je tako, shvatam tvoju ozlojedjenost prema apex-u i njihovom sistemu, kao i politicarima koji su to tako organizovali.
Medjutim, ako ostavimo to po strani, obicnog coveka boli patka za kojekakve razdaljine i brojanje stanica, a gde god pogledas vidis vrlo uspesne sisteme gradskog prevoza koji to uopste nemaju. Ja mogu da se slozim sa tobom da neko ko se vozi od prve do poslednje stanice 23-om ce verovatno validirati kartu, a neko ko ide od sajma do beogradjanke ce verovatno probati da se svercuje i tako ustedi 72 dinara na toj kratkoj razdaljini, a kad bi cena bila naprimer 15 dinara, to bi mu mozda bilo nebitno malo novca pa bi to platio. Sve to stoji. Medjutim, to ima i lose strane, tako sto onaj ko krene sa vidikovca mozda nece validirati svoju kartu odmah, vec ce se svercovati nekoliko stanica, stojeci pored validatora spreman da otkuca kartu u trenutku kad vidi kontrolora. Na kraju kad se sve sabere i oduzme dodjes na ovio isto sto imamo i sad. Mislim da nema uopste potrebe da budemo najpametniji i da uvodimo neke sisteme koje niko ne primenjuje ili primenjuje mozda par promila gradova u svetu, naprotiv, dovoljno je da primenimo ono sto u najvecem procentu slucajeva radi posao. Kad imas miseve u kuci, onda se ne opterecujes time da nabavis najbolju misolovku na svetu, vec bilo koju koja uspesno hvata miseve. Ja kada kazem da tezim sto pausalnijem mesecnom naplacivanju ne kazem to zato sto smatram da sam mnogo pametan, vec zato sto sam sopstvenim ocima video da to funkcionise perfektno na vise lokacija.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.11.2014. u 21:18 - pre 115 meseci
Nije ti jasno da sam to smislio bez teskog truda i strasnih finansijskih naprezanja????

Prijatelju, sve je POCELO, kada mi je postalo jasno da mi se vise isplati da kolima odem do opstine, nego da platim dve karte..tamo i nazad...
Da ce me tih 2,7km kostati 150 din ili litar goriva...???

A onda sam se malo udubio u "sistem"..

Ne treba prijatelju meni NI DINAR, zadovoljan sam ja svojim poslom i malo manje zadovoljan platom, ali me i dalje apsolutamon, NE ZANIMAJU ni Apexi ni anex-manex firme, jedino sto me zanima je

NORMALAN ZIVOT U BEOGRADU..i SRBIJI..naravno...

A ne da partijske smrdibube jajare, na stetu gradjana, proizvodeci podele i mrznje, socijalne jazove..lpetajuci gluposti i brljanjem sa spektakularnim "resenjima"

I da im pokazem, da malo logike, VREDI VISE od njihovih managersko-prevarantskih kupljenih TITULA..

Ako uopste mozes da razumes takav STAV..bez vajde i "profita"..poklonio sam malo logike i razmisljanja svom gradu ...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 847562 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.