Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 838385 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2011. u 12:03 - pre 149 meseci
Citat:
vjamovic: Svaka osuda za sistem izdavanja da je neko iole razišljao mogao je po odobrenju korisnika BusPlusa
preko Interneta ili pismom podatke i fotografiju preuzme iz SUPA ionaku su tamo već elektronski uneti
a da kurirskom službom pošalje gotovu BusPlus karticu uz neki dodatan trošak a ne toliko čekanje na slikanje i prekucavanje podataka.

Ali ovo je toliki High tech za Srbiju
Nije ovo nikakav hi-tech nego se kosi sa najnormalnijim zdravim razumom. Policijske podatke koristiti u svrhu mesečne karte za javni prevoz ?!?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16342



+2920 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2011. u 14:34 - pre 149 meseci
Citat:
tdusko: Nisam siguran koliko se ovo isplati posto tako ispada skuplje nego mesecna karta cak i za onoga ko koristi samo jedan prevoz do posla.
.
Jel ti mislis da ce da kosta isto kao i do sada?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

owim
BG centar

Član broj: 30480
Poruke: 3567
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: owim1.wordpress.com


+106 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.01.2012. u 14:49 - pre 148 meseci
I, da li je neko počeo da koristi BusPlus?
 
Odgovor na temu

ozziris

Član broj: 128243
Poruke: 5
212.200.241.*



Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.01.2012. u 23:23 - pre 148 meseci
Izvinjavam se sto ovako upadam..ali koliko sam skapirao iz predjasnjeg izlaganja..mesecna markica nije mesecna, nego podrazumeva samo 50 voznji?
 
Odgovor na temu

make_lele
make_lele
Srbistan

Član broj: 287268
Poruke: 383
212.178.227.*



+68 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u07.01.2012. u 23:28 - pre 148 meseci
Ne. I dalje sa mesecnom ima neogranicen broj voznji, i nema nikakvih najava da ce biti drugacije.
 
Odgovor na temu

espresso
Beograd

Član broj: 31423
Poruke: 1758



+181 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.01.2012. u 09:31 - pre 148 meseci
A postoji li neki pravilnik gde piše da li postoji kazna ako se ne overi mesečna u autobusu? Jer ako ne postoji nikakva kazna, nema šanse da im overavam i da im ja vodim evidenciju o broju putnika.

[Ovu poruku je menjao espresso dana 08.01.2012. u 11:40 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16342



+2920 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.01.2012. u 10:20 - pre 148 meseci
Citat:
espresso: A postoji li neki pravilnik gde gde piše da li postoji kazna ako se ne overi mesečna u autobusu? Jer ako ne postoji nikakva kazna, nema šanse da im overavam i da im ja vodim evidenciju o broju putnika.

Pa jos pravo nisu objavili ni cenovnik, tako da...

Inace, mislim da ako se ne cekiras, to je isto kao da nisi ni platio voznju, a i sve vise sam siguran da ce mesecna imati ogranicen broj voznji.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

espresso
Beograd

Član broj: 31423
Poruke: 1758



+181 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.01.2012. u 10:53 - pre 148 meseci
Da, s tim što sam ja platio tu vožnju :)
Biće pokvarenih automata, biće gužvi i sigurno da neće moći ljudi da svaki put da overe vožnju koju su platili. A one fore, kao ne radi automat na zadnjim vratima pa da ja prosleđujem svoju kartu do sredine da mi neko otkuca, nema šanse. Ili da sve vreme razmišljam o njihovoj karti pa da moram da se setim da otkucam kad se raziđe gužva... Ma važi, ja sam ušao, ako radi automat - radi i to je to.

Nametnuli su obaveze milionu ljudi a da sebe nisu obavezali ničime. Moralo bi da se ispoštuje da ako jedan automat ne radi, nisam dužan da im se prijavljujem. Kao kad jedan far ne radi - vozilo se isključuje iz saobraćaja. A ne ceo dan da vozi sa neispravnom tehnikom i na osnovu toga da naplaćuje kazne.
 
Odgovor na temu

Astrotrain
Beograd, Vračar

Član broj: 150609
Poruke: 51
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u08.01.2012. u 11:19 - pre 148 meseci
Pozdrav svima!

Povodom problema privatnosti u BusPlus sistemu, detaljno od g. Šabića : http://blog.b92.net/text/18559...LI-VELIKI-BRAT-GRADSKI-PREVOZ/
Citat:


KORISTI LI VELIKI BRAT GRADSKI PREVOZ?
01.09.2011. u 14:18

Autor: Rodoljub Šabić

Uvođenje sistema e-tiketinga i monitoringa u javni gradski prevoz u Beogradu je tema koja privlači sve više pažnje. Bar sudeći po porukama i pitanjima koje primam, ne malo ljudi ta tema asocira na famoznog „Velikog brata", odnosno na neke od brojnih varijacija orvelovskih vizija totalitarne kontrole, na mogućnost narušavanja privatnosti, odnosno kršenja Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
Stoga, nije suvišno napisati nešto o tome. Inače, Poverenik za (informacije od javnog značaja i) zaštitu podataka o ličnosti je još tokom jula meseca, nakon prijema obaveštenja o nameri otpočinjanja vršenja obrade i uspostavljanja zbirke podataka o ličnosti koju su nazvali „Evidencija vlasnika preplatnih legitimacija za korišćenje javnog gradskog prevoza u Beogradu", preko ovlašćenih lica izvršio prethodne provere nameravanih radnji obrade podataka o ličnosti u preduzeću „Apex Solution Technology", d.o.o. Beograd, koje se u realizaciji navedenog sistema pojavljuje u svojstvu pravnog lica koje će u okviru navedenog sistema obrađivati lične podatke građana koji budu koristili personalizovane isprave za korišćenje usluga javnog gradskog prevoza.
Tokom vršenja nadzora nisu postojale informacije o konačnom izgledu i sadržaju obrasca za izdavanje vozne isprave i samih kartica, ali sada je izvesno da je njihova sadržina određena odredbama Pravilnika o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozi putnika na teritoriji Grada, koji je u međuvremenu, na sednici održanoj 29. jula 2011. godine, donet od strane Gradskog veća Grada Beograda, a kojim su definisani dokumenti, odnosno podaci koji će biti potrebni za izdavanje kartica za različite kategorije lica.
Na osnovu prikupljenih podataka, korisniku će se na licu mesta štampati kartica i kodirati u bezkontaktnom memorijskom čipu sa potrebnim parametrima tzv. transportne aplikacije, kako bi njena upotreba bila moguća u javnom prevozu.
Ti podaci (ime, prezime, fotografija, JMBG, kategorija, datum, vreme, mesto, serijski broj) u realnom vremenu smeštaće se na server u data centru, dok će se u istom trenutku informacija o izdatoj kartici (kategorija, serijski broj) prosleđivati i u bazu podataka na serveru drugog data centra, kako bi se izdata kartica svrstala u status aktivnih.
Nijedan od podataka o ličnosti neće ostati sačuvan u radnoj stanici na punktu gde se kartica izdaje.
Validatori, koji će biti postavljeni pored svih vrata u vozilima gradskog prevoza, prilikom validiranja karte trebalo bi da očitavaju: tarifu, vremensku validnost, kategoriju korisnika i serijski broj karte, i podatke o naplaćenim vožnjama, vremenima i lokacijama putem GPRS ili WLAN prenose na servere Sistema naplate u zadatim intervalima. Pri tome ne čuvaju niti prenose bilo kakve podatke o ličnosti, budući da oni u procesu validacije uopšte nisu ni dostupni. Prenose samo podatke o lokaciji validacije (vozilo, validator, linija, stanica), vremenu validacije (datum i vreme), iznosu validacije (tarifa, zona i relacija) i o samom medijumu (broj kartice).
Prilikom vršenja nadzora Povereniku su pružena uveravanja da neće postojati mogućnost „uparivanja" podataka o ličnosti korisnika personalizovanih kartica koji će se čuvati u okviru jednog data centra i podataka sa validatora o vremenu i mestu upotrebe određene kartice koji će se smeštati na server u okviru drugog data centru. Ipak, Poverenik je svojim aktom od 04.08.2011. godine i zvanično upozorio „Apex Solution Technology" da je neophodno da otkloni bilo kakvu mogućnost „uparivanja" podataka iz ovih data centara.
Postupanje u skladu sa tim Upozorenjem trebalo bi da garantuje zaštitu privatnosti lica koja ovakve karte koriste. Nepostupanje bi ostavilo očiglednu mogućnost praćenja velikog broja građana preko utvrđivanja vremena i mesta njihovog kretanja. Valjda je suvišno naglašavati, nezakonitu i veoma opasnu mogućnost na koju bi Poverenik morao reagovati zabranom obrade podataka i nalogom za uništavanje uspostavljenih baza podataka. I valjda, baš zato, nije suviše očekivati da to neće biti potrebno.


Što se mene lično tiče, pre nego što sam pošao da izvadim BusPlus karticu otišao sam na njihov sajt gde sam pročitao odredbe oba ugovora (zahteva) :
1. Za pristupanje samom BusPlus sistemu - ono što se odnosi na samu karticu
2. Za pristupanje BusPlus Benefit programu. - "popusti" i "besplatni minuti"
Pročitavši, shvatio sam da zahtev 1, tj. onaj koji je jedini neophodan za vađenje personalizovane kartice ima sasvim korektne odredbe u smislu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, dok je onaj pod 2. zapravo mnogo problematičniji.
U skladu sa time, kada sam otišao da izvadim karticu, nisam potpisao onaj pod 2 za pristupanje Benefit programu, i uz začuđen pogled momka koji je radio na izdavanju kartice zašto neću "besplatne minute i popuste u Tempu", zahvalio se, stavio svoju karticu u novčanik i otišao svojim putem. :)

Što se tiče kazne za nevalidaciju karte, nisam siguran koja će biti, ali mislim da će biti blokada kartice, tako da mora da se odblokira na nekom uplatnom mestu, sad da li besplatno ili ne to ne znam, ali koliko shvatam to bi bila kao jedna vrsta opomene, jer u slučaju da putnik ne svrati negde da odblokira karticu a vozi se, onda bi ona drugi put bila tretirana kao nevažeća i kazna naplaćena.


 
Odgovor na temu

ironman
Beograd

Član broj: 40097
Poruke: 1134
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+104 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 10:41 - pre 148 meseci
I sta se preporucuje za nas svercere, koje karte da kupimo , ove nepersonalizovane, plasticne ili papirne, kakve vec postoje?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 13:46 - pre 148 meseci
Citat:
ironman: I sta se preporucuje za nas svercere, koje karte da kupimo , ove nepersonalizovane, plasticne ili papirne, kakve vec postoje?
Mi, kao i do sada, NIŠTA ! Nema smisla, naravno. Smo kažeš: ostala mi kartica u drugom odelu, I lična karta. I novčanik. A baš sam 'teo da vam platim "kaznu". Alii eto, dešava se, ostala u drugom odelu.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

shadow-bg
Ciric Vukasin
Preduzetnik
Beograd

Član broj: 189835
Poruke: 313
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.bgwireless.net


+293 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 14:43 - pre 148 meseci
A sta kad im asistira komunalna policija?
 
Odgovor na temu

Mister Big Time
The Consigliere
enterparadajz
Belgrade

Mister Big Time
Član broj: 15306
Poruke: 4747

Sajt: www.go2bed.net


+43 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 15:10 - pre 148 meseci
I prava policija, i vojska.

 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 17:56 - pre 148 meseci
Citat:
shadow-bg: A sta kad im asistira komunalna policija?
Pa ništa. Kažeš, ostalo ti u drugom odelu. I kuliraš, da vidiš dokle su spremni da idu. Ako vidiš da je đavo odeno šalu, onda pronađeš ličnu kartu u džepu. U principu, komunalci služe samo za zastaršivanje.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Jagnjeca brigada

Član broj: 52969
Poruke: 311



+298 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 19:22 - pre 148 meseci
Dubai ima izvanredan sistem elektronskog tiketinga.
Sistem je izuzetno pouzdan, brz, i meni se jako svideo sa aspekta turiste.
Uzmete plasticnu karticu, na njoj dodje nesto kredita, vozite se, ulazite izlazite, vezuje voznje( i 3 voznje u roku od 180min su vezane, tako da mozete bez problema da odete 15 stanica metroom, obavite kupovinu ili razgovor, vratite se metroom i platite 1 voznju, kroz npr 3 zone, oko 20km u jednom smeru, za 5.7 dirhama ili ti 100ak dinara)...

Ono sto je kod njih uporedivo sa nasim personalizovanim karticama, je da karticu personalizuju fotografijom i imenom i prezimenom, ali to na samoj kartici je uskladisteno, ne i kod njih u sistemu, tako da nema s cim da se uparuju podaci, jednostavno kartica je u sistemu aktivna, uzimate na nju mesecnu ili polugodisnju pretplatu, a vasa fotka i ime i prezime su na samoj kartici samo iz razloga da je nikom drugom ne bi ste davali, da se koristi vasom pretplatom. I kontrola udje, ubaci karticu u svoj citac, pogleda da li ste vi na slici i produzi dalje...

dakle u serverima ne postoje podaci o vlasniku kartice, oni su unutar kartice u chipu, koji prilikom prvog upisa spaljuje par tranzistora zaduzenih za upis, i dalji upis nije moguc, vec samo citanje podataka iz kartice. jednostavno, efektno i nadasve bezbednije po vasu privatnost nego u sistemu poput naseg. Ovo otvoreno kazem, jer ako postoje dva centra sa upisanim podatcima, lakse ili teze, podaci se mogu precizno upariti, npr po vremenu upisa u bazu, ili po tome sto uz ime stoji i serijski broj kartice, a u bazi sa podacima o vremenu koriscenja, sigurno mora postojati serijski broj, i tako dalje i tako blize, medjutim kod dubaicana uz serijski broj kartice jednostavno nigde ne postoji ime korisnika, jer ih to apsolutno ne zanima, na samoj kartici ima sve sto moze da ih interesuje u trenutku kontrole, van tog momenta u vremenu, interesuje ih samo serijski broj, da li je uplacena mesecna vozarina, ili odredjeni iznos kredita i to je to...

http://blog.b92.net/text/18559...LI-VELIKI-BRAT-GRADSKI-PREVOZ/


Ovo je bolje varijanta da kupis sat, dva ili tri sata voznje. Ovi nasi ti naplacuju svaki ulazak u autobus i ako se autobus pokvari, nikom nista nego plati drugu voznju.
"Nikad ne raspravljaj sa budalom: Prvo ce da te spusti na svoj nivo, a onda ce da te
dobije na iskustvo!"
 
Odgovor na temu

make_lele
make_lele
Srbistan

Član broj: 287268
Poruke: 383
212.178.225.*



+68 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 20:08 - pre 148 meseci
Bez obzira na apsurdnost poređenja Duabaia i BGa, moram dodati sledeće.

Kada bi taj sistem uveli kod nas, to bi vrlo verovatno povlačilo sa sobom i ukidanje svih vrsta popusta koje sada imaju studenti, nezaposleni itd. A ljudima ovde je bitniji taj popust, nego to da li će nego na ovaj ili onaj način doći do informacije koje su autobuse koristili (u najboljem slučaju po onoga koga ta informacija zanima) prethodnog dana.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u15.01.2012. u 20:24 - pre 148 meseci
Ta prica o Dubaiu i "privatnosti" je politicko zamazivanje ociju. Onog trenutka kad kupis povlasticu uparice ime sa serijskim brojem, onog trentuka kad platnom karticom ili uplatnicom platis kredit/mesecninu podaci mogu da se upare. Ta vrsta anonimnosti je iluzija i to sve i da im verujes da bezbednjaci jedne despotske drzavice nemaju prste u procesu izdavanja i "personalizacije" kartica.
Sto se tice sammog principa "vremenske" kartice to je vec ok ideja, mada nerealna a pomalo i nepravedna jer ispada da placa istu cenu onaj koji ide jednim prevozom 3 stanice i onaj koji se navoza 3 sata. Meni se iskreno mnogo vise svidja londonski sistem sa zoniranjem i naplatom predjenih zona (koliko god prevoza da promenis placas samo zone koje si presao sa maksimalnom dnevnom potrosnjom jednakom ceni dnevne kate) za sta ipak mora da postoji pracenje kartica. Mozes ti i u lnondonu da se nakupujes jednokratnih kartica i da za svaku voznju ispucas jednu, privacy costs
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u16.01.2012. u 08:04 - pre 148 meseci
Citat:
mmix: ... Ta vrsta anonimnosti je iluzija i to sve i da im verujes ...
Svaki oblik anonimnosti u savremenom svetu je iluzija. Svako ko koristi internet, GSM i platne kartice izložio je svoj život kao otvorenu knjigu onima_koji_mogu_da_ga_prate. Ne samo kod nas, nego u svim iole razvijenim zemljama.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

kana

Član broj: 111284
Poruke: 617



+28 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u17.01.2012. u 00:07 - pre 148 meseci
Imam 8 sadasnjih karti i necu ih potrositi do 1. februara 2012.
jer necu biti u Beogradu.
Da li mogu nesto da uradim sa njima ili sam bacio 480 dinara?
 
Odgovor na temu

Exodusbgd
Founder
Sourcing Wizards
Beograd

Član broj: 44862
Poruke: 167
*.adsl-a-1.sezampro.rs.

Sajt: www.sourcing-wizards.com


+98 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u17.01.2012. u 02:41 - pre 148 meseci
Citat:
kana: Imam 8 sadasnjih karti i necu ih potrositi do 1. februara 2012.
jer necu biti u Beogradu.
Da li mogu nesto da uradim sa njima ili sam bacio 480 dinara?


Do sada (kada je bila promena karata) davan je neki rok od 30-ak dana od izbacivanja starih karata iz prometa, gde si mogao da odeš do GSP-a na Dorćolu i zameniš stare karte za nove.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 838385 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.