Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 588275 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 14:57 - pre 90 meseci
Citat:
IvanuskaBeGe:Postoji nesto i van sajtojva i linkova. Na prednja vrata mogu svi da ulaze, nikako samo oni koji nemaju nikakvu kartu.


Hteo sam da napisem da jedino sto pise za prednja vrata, a da sam mogao da nadjem na zvanicnom sajtu busplusa je to da ce oni koji nemaju kartu morati na prva vrata. Znaci, ne pise da ce svi morati na prva vrata.

Citat:
IvanuskaBeGe: Netacno. Oni koji se ne cekiraju, a imaju mesecnu kartu NE PLACAJU KAZNE, nego moraju otici u GSP kako bi istu odblokirali. Imas detaljnije o tome na sajtovima i linkovima. I to je ono sto su ovde u temi vise puta prenosili!


Izgleda da su i oni sami uvideli besmislenost toga pa su odustali od naplacivanja kazni. Dokaz tome je i to da svi oni linkovi koji su navodjeni ovde na ES-u kao izvor za to da ce se placati kazne vise ne postoje, a od pre neki dan se pocelo pojavljivati ovo za blokadu/deblokadu koje je isto genijalni izum ali ko te pita bar se ne placa.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

MasterRW

Član broj: 65162
Poruke: 400



+24 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 16:58 - pre 90 meseci
Citat:
Tako da prica: 15 sekundi da skinem rukavice, jos 8 da obrisem nos, 19 sekundi da odlozim pogacicu nazad u kesu, 4 minuta da pronadjem karticu, 22 godine da je aparat ucita, 65 godina da se sistem sinhronizuje - pa da udjem kao covek: ne pije vodu. Naravno, uvek ce biti ljudi koji nose celu zimnicu + pecene paprike sa sobom, kojima nedostaje klik u glavi da _pripreme_ karticu i da, oni ce uvek stvarati guzvu. Ali to ne smatram lose napravljen sistem, vec losim karakternim osobinama ljudi koji sistem koriste. Od korisnika se nikada ne mozes 100% osigurati.

Uglavnom, smatram da kako god, sistemu treba dozvoliti neko vreme uhodavanja, pa tek onda kuditi i kritikovati.


Bravo druže, apsolutno se slažem sa tobom po ovom pitanju
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 901
*.dynamic.sbb.rs.



+680 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 17:19 - pre 90 meseci
Sistem/proizvod koji 'opsluzuje' veliki broj ljudi, treba da sluzi prosecnom coveku a ne obrnuto.

Ovde je sistem napravljen da sluzi samo ovoj Vlahovicevoj firmi, jer ne moze se verovati vozacu, koji u ostalom i ne radi za navedenu firmu vec za gsp ili privatnika.

Po principu guranja problema na dole, sto je odlika 'genijalaca' kojima smo okruzeni u ovom jadnom drustvu imamo ovakav sled okolnosti:

ideja da se klepi neka lova -> odvaja se naplata iz gsp-a u posebnu firmu -> uvodi se sistem naplate sa karticama i blokadom vozila, sta god bio nezeljen dogadjaj u sistemu -> vozilo kasni ne postuje red voznji -> vozac trpi eventualne penale -> gradjani trpe i gube vreme
 
Odgovor na temu

bttp
Vračar

Član broj: 48840
Poruke: 1534
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 8285806


+155 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 18:04 - pre 90 meseci
Citat:
ventura: Ti prilikom hleba itekako moraš da se 'legitimišeš', odnosno pokažeš da si hleb platio. To radiš na kasi, i kada daš novac kasirki i dobiješ račun ti si se uredno legitimisao i možeš da napustiš radnju sa svojim hlebom koji si platio.

To nije legitimisanje. Legitimisanje je davanje podataka na osnovu kojih se može utvrditi identitet osobe.

Ne vidim zašto je potrebno legitimisanje putnika prilikom vožnje, pod izgovorom praćenja protoka putnika i opterećenja pojedinih linija. To se može uraditi i bez uvida u identitet svakog pojedinačnog putnika. Jednostavno, dovoljan je uvid u broj upotrebljenih karata. Podaci o vlasniku karte su po meni potrebni samo na povlasticama i to samo na površini karte - ne i na čipu, čisto radi fizičkog utvrđivanja identiteta prilikom kontrole (eye check). Bilo kakvi lični podaci su suvišni i nepotrebni na čipu i u bilo kakvoj bazi podataka o upotrebi karata.

Štaviše, ljudi imaju opciju da biraju da li će im lični podaci biti na čipu prilikom vađenja lične karte, ali ne i prilikom vađenja BusPlus povlastice, ili se varam?
Sell 'crazy' some place else. We're all stocked up here.
 
Odgovor na temu

ironman
Beograd

Član broj: 40097
Poruke: 1087
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+95 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 18:25 - pre 90 meseci
Ja ocekujem da sada u tom kontrolnom centru mogu da prate kretanje autobusa na svakoj liniji, i da ako se 2 (ili vise) vozila sa iste linije primaknu na recimo 5 stanica jedno od drugog, odmah upali crvena lampica i da signal vozacu da uspori, a ne da kao do sada jedan dupke pun, jer ga nije bilo pola sata, zadrzava se na stanici po sistemu "ajmo sredina malo napred", dog baja iza njega ide potpuno prazan i na kraju ga pretekne i ode!
 
Odgovor na temu

milivoje t

Član broj: 230055
Poruke: 270
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+725 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 18:43 - pre 90 meseci
interesantno mi je da vidim da ima ljudi koji jos uvek nisu svesni drzave i sistema u kome zive. ako je u pitanju mladost, mogu da razumem, u suprotnom je tuzno.

Citat:
u hodu samo provuku novcanik pored citaca

Mozda to hoce u holandiji, a sistem svakako nije isti, jer su ga razvile i implementirale potpuno razlicite kompanije. Eno ti slika kako gradnonacelnik u paradnom tramvaju u idealnim uslovima za poziranje u 'hodu' mora da lepi karticu za displej validatora.
Znaci nije problem politicko uverenje u ovakvim diskusijama, vec bezobrazluk kada se prica o stvarima o kojima ne znate nista.

Da se razumemo nisam se ni ja jos uvek provozao busplus busom, ali informisao sam se i slusam normalne ljude koji vec dva dana ucestvuju u tom eksperimentu, koji ocigledno ima funkcionalne nedostatke. A o ovim pozadinskim radnjama, tenderiam, privatizaciji gsp-a, necu da pricam i sirim...
 
Odgovor na temu

shadow-bg
Ciric Vukasin
Preduzetnik
Beograd

Član broj: 189835
Poruke: 313
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.bgwireless.net


+293 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 18:49 - pre 90 meseci
@IvanuskaBeGe
Citat:
Netacno. Oni koji se ne cekiraju, a imaju mesecnu kartu NE PLACAJU KAZNE, nego moraju otici u GSP kako bi istu odblokirali. Imas detaljnije o tome na sajtovima i linkovima. I to je ono sto su ovde u temi vise puta prenosili!


Nece platiti kaznu, blokirace mu karticu, i moci ce da zavrsi zapocetu voznju. I sta kad zavrsi voznju? Ako mora da preseda, i zateknu ga sa blokiranom karticom, NAPISACE KAZNU. Ako zeli da izbegne kaznu, morace da nadje neku trafiku i kupi kartu. I da tako posle placa karte i gubi vreme da ode do BusPlus saltera.

Citat:

-Kartu sam bez problema cekirao bez vadjenja iz novcanika
-Mesecna karta koju koristim je POJEFTINILA za 40%


Mesecna karta je mojim ukucanima(zaposleni, nezaposleni, student) poskupela za 250din. A za validiranje iz novcanika moze da te demantuje celo banovo brdo u ranim jutarnjim casovima.

@ventura
Ekonomski neisplativa cena karte, a po kojoj je onda racunici "konzorcijumu" isplativo da mu profit bude 8,63% uz sadasnju cenu karte? I na osnovu koje racunice si dosao do zakljucka da je ekonomski neisplativa? Posto bih ja JAKO voleo da vidim tu racunicu.

@milivoje
Samo da potvrdim tvoje zapazanje, radio sam kratko kao kontrolor u GSP, u jednoj smeni navatamo oko 10 svercera ukupno. 4 u proseku "pustimo", 6 dobije "doplatnu kartu", 1-2 plate.

@tdusko
Broj kazni akumulirao tokom godina. Zato je toliki broj. A i nije jedan covek=kazna, nego jedan covek moze da dobije i vise kazni, tako da broj kazni uopste nije merilo broja svercera.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6454 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 19:02 - pre 90 meseci
Citat:
shadow-bg
@ventura
Ekonomski neisplativa cena karte, a po kojoj je onda racunici "konzorcijumu" isplativo da mu profit bude 8,63% uz sadasnju cenu karte? I na osnovu koje racunice si dosao do zakljucka da je ekonomski neisplativa? Posto bih ja JAKO voleo da vidim tu racunicu.

Nisam ništa računao, dovoljno mi je to što sam pročitao u novinama da je grad Beograd u toku 2011 dotirao GSP sa 3.2 milijarde dinara (32 miliona evra). Da je GSP profitabilan, on bi gradu vraćao novac a ne bi tražio od grada novac da preživi...

BTW 1/3 tog novca ide privatnim prevoznicima

Link:
http://www.b92.net/biz/vesti/s...01&dd=25&nav_id=488162
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 5562

Sajt: pedja.supurovic.net


+1277 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 19:10 - pre 90 meseci
Citat:


6. Da li će vlasnici personalizovanih karata, koji svoju putnu ispravu ne prinesu validatoru,platiti kaznu zbog tog propusta?

– Korisnici i personalizovanih i nepersonalizovanih kartica obavezni su da ih overe pri ulasku u vozilo. Ukoliko to ne urade, kontrolori će im naplatiti doplatnu kartu od 1.500 dinara. Isti iznos platiće i putnik koga kontrolori u vozilu zateknu bez karte.

 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.adsl.alicedsl.de.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 19:25 - pre 90 meseci
^Predraze, link na kome se to nalazi sto si sad quot-ovao ne postoji vise. Nigde ne mozes vise naci informaciju da ce se onima koji ne cekiraju personalizovanu kartu pisati kazna.

Citat:

Broj kazni akumulirao tokom godina. Zato je toliki broj. A i nije jedan covek=kazna, nego jedan covek moze da dobije i vise kazni, tako da broj kazni uopste nije merilo broja svercera.


Znam ja da nije jedan covek jedna kazna ali taj sto je sakupio 10 kazni taj se 2 godine vozio svaki dan dzabe sto znaci em sto nije platio 10 kazni nije platio ni 20 i kusur mesecnih karata.

Moram da priznam da mi je neverovatno da ste za jednu smenu uspevali samo 10 ljudi u proseku da nahvatate bez karte. Broj ljudi koje ja znam da ne placaju kartu je veliki plus sto kad god mi je kontrola ulazila u prevoz bilo je obavezno ljudi koji nemaju kartu. Zato imam utisak da ima puno svercera ali to je samo moja subjektivna, odokativna procena.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Texas Instruments

Član broj: 227540
Poruke: 248
95.180.72.*



+56 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 19:26 - pre 90 meseci
Pazi da im ne platim za nešto što sam uredno plaćao i plaćam, ali koliko vidim, ako ovako nastave da budu bezobrazni bataliću i markicu i sve pa ću se švercovati.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.adsl.alicedsl.de.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u02.02.2012. u 19:41 - pre 90 meseci
Citat:
ventura: Nisam ništa računao, dovoljno mi je to što sam pročitao u novinama da je grad Beograd u toku 2011 dotirao GSP sa 3.2 milijarde dinara (32 miliona evra). Da je GSP profitabilan, on bi gradu vraćao novac a ne bi tražio od grada novac da preživi...

BTW 1/3 tog novca ide privatnim prevoznicima

Link:
http://www.b92.net/biz/vesti/s...01&dd=25&nav_id=488162


Tekst je iz januara 2011. U decembru 2011 prica je drugacija:

http://www.b92.net/biz/vesti/s...12&dd=27&nav_id=569367

Obratiti paznju na visak zaposlenih.

EDIT: greska u godini

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 02.02.2012. u 21:26 GMT+1]
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 328
*.upc-i.chello.nl.



+178 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 08:14 - pre 90 meseci
Citat:
milivoje t: interesantno mi je da vidim da ima ljudi koji jos uvek nisu svesni drzave i sistema u kome zive. ako je u pitanju mladost, mogu da razumem, u suprotnom je tuzno.

Mozda to hoce u holandiji, a sistem svakako nije isti, jer su ga razvile i implementirale potpuno razlicite kompanije. Eno ti slika kako gradnonacelnik u paradnom tramvaju u idealnim uslovima za poziranje u 'hodu' mora da lepi karticu za displej validatora.
Znaci nije problem politicko uverenje u ovakvim diskusijama, vec bezobrazluk kada se prica o stvarima o kojima ne znate nista.

Da se razumemo nisam se ni ja jos uvek provozao busplus busom, ali informisao sam se i slusam normalne ljude koji vec dva dana ucestvuju u tom eksperimentu, koji ocigledno ima funkcionalne nedostatke. A o ovim pozadinskim radnjama, tenderiam, privatizaciji gsp-a, necu da pricam i sirim...


Ni ja jos nisam koristio BusPlus sistem; medjutim ja ovde pricam o cistom tehnickom resenju koje je implementirano, politika iza toga me ne zanima ni najmanje.
A gradonacelnik je pozirao za kamere, tako da mi on nije relevantan parametar. Ja verujem da se on zadrzao dobrih minut - dva na vratima da ga iskljocaju kamere.

Ako pak, korisnici sistema tvrde da se kartica mora potpuno prisloniti, onda je za to mene jedini parametar koji imam. Medjutim RFID tehnologija moze tehnicki da dobaci i do sto metara da 'ocita' karticu. Zavisi od nekoliko parametara. Tako da mi je i dalje sumnjivo, da su podesili sistem da mora biti fizickog kontakta izmedju kartice i citaca.

Da sistem ima nedostatke ne osporavam uopste, svaka nova primena tehnologije povlaci sa sobom decje bolesti. A o tenderima, namestanjima i ostalom je nepotrebno razglabati...
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 08:31 - pre 90 meseci
U nekim autobusima je bilo moguće i iz novčanika dok je na nekim moralo da se nalepi. Moguće da je u pitanju fino podešavanje koje će to rešiti, mada ostaje nejasno šta su čekali do sad da to fino podese. Isto tako ne znam kako će 'fino podesiti' da se ne čeka validacija po 2-3 sekunde dok uspostavi kontakt sa bazom putem gprs-a. S obzirom na gprs latenciju od 100-150 milisekundi ne vidim razlog zašto to ne bi brže funkcionisalo, očigledno su se uštekovali za servere ili aplikacija nije optimizovana.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5022 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 08:45 - pre 90 meseci
Stekovali su oni mnogo vise.

http://www.stormfront.org/forum/t864036/

Za validiranje svakog je verovatno sistem da se vidi ko se svercuje jer se svi moraju validirati.Ko to ne uradi-fault is.
Znam po sebi jer se slepam po jednu-tri stanice.Svi pogled u mene.Kupio sam plastiku od 250 i dopunio je,ali da se pristedi
jer je autobus iz slobinog vremena bez zadnjih vazdusnih jastuka.U 29-om u servisu imaju jednu pumpu i tri dizne.Toliko o
lopovluku,kada su pumpe za remont slali u Austriju na remont,pa sad u Sapcu isti kupio sto.Ma tih 16 miliona evrica u gore
linku je bas parica.Ali to je sistem.Uvek je bilo kada dogori onda pregori.Mnogo se z.......
 
Odgovor na temu

Jagnjeca brigada

Član broj: 52969
Poruke: 311



+295 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 09:25 - pre 90 meseci
Menadžer Bus plusa: Nisam sin Aleksandra Vlahovića
Menadžer sistema Bus plus Veljko Vlahović istakao je da nije tačno da je on sin nekadašnjeg ministra Aleksandra Vlahovića, kako se spekulisalo, niti da je sa njim u bilo kakvom srodstvu. Kako je kazao, unuk je narodnog heroja i diplomate Veljka Vlahovića po kome i nosi ime.

http://www.blic.rs/Vesti/Beogr...rolori-i-neispravni-validatori



"Nikad ne raspravljaj sa budalom: Prvo ce da te spusti na svoj nivo, a onda ce da te
dobije na iskustvo!"
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12029
*.ipb.ac.rs.



+5224 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 10:37 - pre 90 meseci
To su izgleda neki "tvoji"..iz stare jagnjece brigade..

Nase dike, bizmismeni i tajkuni, deca bivsih komunjara.... svi skolovani po engleskama....

Poz
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 328
*.static.chello.nl.



+178 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 11:18 - pre 90 meseci
Citat:
jnk: U nekim autobusima je bilo moguće i iz novčanika dok je na nekim moralo da se nalepi. Moguće da je u pitanju fino podešavanje koje će to rešiti, mada ostaje nejasno šta su čekali do sad da to fino podese. Isto tako ne znam kako će 'fino podesiti' da se ne čeka validacija po 2-3 sekunde dok uspostavi kontakt sa bazom putem gprs-a. S obzirom na gprs latenciju od 100-150 milisekundi ne vidim razlog zašto to ne bi brže funkcionisalo, očigledno su se uštekovali za servere ili aplikacija nije optimizovana.


Ja iskreno sumnjam da se svaki check in / out radi real time :-)
Citac cuva podatke i onda ih jednom u X vremena sinhronizuje, vrlo moguce i tek kada se vozilo vrati u garazu i parkira. Jer 100% u odredjenim delovima grada nema dovoljno jakog signala da moze da odradi real time registraciju. Pored toga, cip u samoj kartici je u offline rezimu, tako da mislim da tvoja teorija nije ispravna.

Sto se tice fine tuning-a samog sistema, to ce sigurno potrajati par nedelja / meseci. Ali to je uhodavanje novog sistema. Ja sumnjam da su oni to testirali kako treba, a sve i da jesu 'real life' te uvek iznenadi necim o cemu nisi razmisljao.

Moje iskustvo, iz Holandije, gde je sistem vec duze od 2 godine u upotrebi jeste da uopste nema velikog zadrzavanja, cak ni u Amsterdamu gde je i gomila turista koji nisu bas upoznati sa sistemom. Aparati stoje na vratima (sa svake strane po jedan) + jos par komada u autobusu. Svi koji cekaju prevoz, drze vec pripremljenu karticu, najvise njih u novcaniku i bukvalno u prolazu se checkiraju. Isto tako i prilikom izlaska. Ali opet - imaju kulturu da se ne guraju, ne laktaju, ne saplicu...
 
Odgovor na temu

shadow-bg
Ciric Vukasin
Preduzetnik
Beograd

Član broj: 189835
Poruke: 313
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.bgwireless.net


+293 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 11:44 - pre 90 meseci
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7612
89.216.32.*



+9220 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2012. u 11:46 - pre 90 meseci
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: Ja iskreno sumnjam da se svaki check in / out radi real time :-)
I ja sam tako mislio, a juče sam čuo da šurakova firma uplaćuje mesečne "markice" svim zaposlenima direktno. Tako pojedinac ne mora da ide na trafiku, i na njegovu karticu se ništa ne usnimava u momentu uplate. Ipak, kad se pojavi u busu, validator "zna" da je za tu karticu (personalizovanu) uplaćen iznos za tekući mesec.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 588275 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.