Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ispitivanje akumulatora/alternatora?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 49412 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

despotbg

Član broj: 63968
Poruke: 431
*.dynamic.sbb.rs.



+15 Profil

icon Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.01.2012. u 22:30 - pre 92 meseci
Imam punta i mislim da je akumulator odsvirao svoje... Sad me interesuje posto akumulator nosim na punjenje kako izmeriti dal alternator puni? Posedujem unimer... Da i kako da proverim dal mi vuce negde struju?
 
Odgovor na temu

Markoxxx
Marko Kolarevic
Cacak

Član broj: 886
Poruke: 640
*.dynamic.isp.telekom.rs.

ICQ: 27867845
Sajt: www.TDIdesign.org


+14 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.01.2012. u 23:13 - pre 92 meseci
pa napunjen akumulator ostavi van auta, pa ces videti da li "drzi struju" ako se suprotno desava u autu onda nesto vuce struju
Pijem pivo i ebem sve zivo, ko sok - on jock
«« M.K. »»
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12031
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5230 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.01.2012. u 23:38 - pre 92 meseci
Sa unimerom mozes nesto da probas.

Dok motor radi na leru, izmeri napon na accu. Zavisno od tipa i stanja i okolnih potrosaca, treba da bude izmedju 12,5 i 13,5-14V. Zatim meri napon na accu pri 2000 obrtaja, ili recimo preko dve, ako nema obrtomera, i napon treba da bude preko 14V, od 14-14,7, opet zavisi od stanja akumulatora(da li je izgubio kapacitet, ili ima neko ostecenje).

Uglavnom, razlika napona sa brojem obrtaja pokazace punjenje.

Sa iskljucenim motorom, skinuti klemu i povezati unimer kao ampermetar, u opsegu 200mA, i konstatovati da li nesto vuce struju..moguce je i otkacinjanjem minus kleme, uglavnom, ubaciti ampermetar u kolo accu..


Poz
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
89.216.32.*



+9274 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 07:55 - pre 92 meseci
^Ovo što je Vladd napisao, ali naravno, pre svega izmeri napon akumulatora kad je motor ugašen.

Sve vreme dok motor radi, bez obzira na uključene potrošače, napon na akumulatoru mora biti veći nego što je bio dok je motor bio ugašen. Ako je tako (i samo tako) definitino alternator dobro puni akumulator.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 323
*.teol.net.



+1 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 11:50 - pre 92 meseci
Rikno ti je akumulator,da alternator ne puni imo bi indikaciju na instrument tabli...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
89.216.32.*



+9274 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 12:14 - pre 92 meseci
^Ovo je naravno tačno, pod uslovom da je regler sasvim ispravan. Teoretski je moguće, kad regler crkne načisto, da ne puni i ne signalizira na lampici. Zato je jako bitno da kad se da kontakt kontrolna sijalica alternatora obavezno zasija, a kad se motor startuje, da obavezno bude ugašena (kao i za pritisak ulja).

Sve u svemu - 'kumulatori riknjavaju na -10 oC, a ne alternatori.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12031
*.ipb.ac.rs.



+5230 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 12:41 - pre 92 meseci
Takodje moze da prepunjava, da smrdi kiselina i da se greje akumulator, a da se ne primecuje na instrument tablli nista od signalizacije, eventualno je moguc neki evekat na instrumentima.

Merenje napona u raznim varijantama na accu je najbezbednije i najpouzdanije..

Poz
 
Odgovor na temu

despotbg

Član broj: 63968
Poruke: 431
*.dynamic.sbb.rs.



+15 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 15:53 - pre 92 meseci
Premerio sam i puni ga lepo... kad je ugasen napon oko 13v kad je upaljen oko 15 bez gasa... Tako da kontam da je to ok...

E sad hteo sam da premerim dal vude struju... Vezao sam unimer na red. Skinuo - klemu i povezao a na unimeru stavio da meri A... e sad ili ja ne umem da podesim moj novi unimer, a napolju bilo hladno pa sad cu da ga proucim kuci al je bilo primetno da kazaljka oscilira. To mi nesto smrdi da negde vuce struju
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12031
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5230 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 17:37 - pre 92 meseci
Obicno se pomeri lokacija + gajtana za kabal, da bi se prebacilo merenje struje kroz sant. Nactrano je ispod(ili iznad) otvora za buksnu na unimeru..treba da ih ima 3.

Ako su dve buksne, onda treba prebacitina minimalni opseg i procitati struju(obratiti paznju na vrstu merenja, da li je za jednosmernu ili naizmenicnu struju), koja moze da bude par desetina mA, to je normalno..

E,sad, malo su poviseni naponi, predpostavka je ili da unimer ima gresku, ili je los ugao citanja kazaljke, u slucaju tacnog merenja, accu je izgubio kapacitet(povecao unutrasnju otpornost), ponasa se skoro kao kondenzator, previsoko je i 15V i 13V.

Dobar accu ne dozvoljava prevelika variranja napona, drzi nesto manje od 13V, ali ga je tesko naterati na 15, bez ogromne struje..

Ali nakon ovih merenja, sta je problem, zasto se sumnja da je accu odradio svoje, kakve su manifestacije pri eksploataciji?

Poz
 
Odgovor na temu

despotbg

Član broj: 63968
Poruke: 431
*.dynamic.sbb.rs.



+15 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 20:39 - pre 92 meseci
Tesko paljenje... Ono, vergla 7-8 sekundi pre nego upali ujutru... Ako ga prekinem u verglanju prvi put drugi put nema sanse nego moraju da se prespajaju kablovi kad ih prespojim upali za 1sec!
 
Odgovor na temu

peromalosutra
Ivan Rajkovic
Software engineer
Luxoft
Berlin

Član broj: 54774
Poruke: 833
*.stat.customer.blic.net.



+140 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?31.01.2012. u 20:54 - pre 92 meseci
Kod mene je 14.3V konstantno napon, varira za +/- 0.1V. To kad je motor ukljucen naravno. Da li je i ovo previsoko? Ne primjecujem nikakve probleme sa autom, inace mijenjao sam akumulator prije par mjeseci, ali isti napon je bio i na starom. Takodje promjena obrtaja nema nekog uticaja na ovaj napon, isti je i na leru i na recimo 3000 obrtaja.
 
Odgovor na temu

l4m3r
Student pod "stare" dane
VISER
Beograd

Član broj: 6349
Poruke: 209
*.dynamic.sbb.rs.



+8 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?02.02.2012. u 16:50 - pre 92 meseci
Jer si ustanovio problem?
I ja istu muku mucim. I to bas mucim :(
 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 323
*.teol.net.



+1 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?02.02.2012. u 17:36 - pre 92 meseci
Ljudi ako alternator ne puni kao sto sam rekao upali se indikacija,ako prepunjava u akumulatoru se iskrive celije i onda ga mozes baciti.Najlaksi nacin da vidite dal vam je aku ispravan napunite ga i ostavite ga preko noci u autu sa skinutom klemom.Ako je dobar ujutro ce na ovom minusu upaliti.Probaj tako nekoliko jutara da se uvjeris.E onda ga ostavi spjenog u autu iako nebude palio ujutro onda vuce struju.
 
Odgovor na temu

despotbg

Član broj: 63968
Poruke: 431
*.dynamic.sbb.rs.



+15 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.02.2012. u 01:28 - pre 92 meseci
LJudi ovo nije normalno... Kupio sam nov akumulator. Proverio puni se lepo... Ne vuce struju nigde odnosno vuce vrlo malo 0.035A. Al dzaba tesko vergla!!! i jedva upali ako uopste i upali. A kad ga spojim kablovima na druga kola upali iz prve ma ni ne zavergla!!! Sad nocu skidam kleme da ne bi vukao ni tih 0.035 eto mozda malo pomaze. Popizdeo sam. Da bar ima neka naznaka sta se desava.. Jel iko ima ideju?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
89.216.32.*



+9274 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.02.2012. u 07:40 - pre 92 meseci
Kleme. Da li su ćiste ? Da li lepo naležu ? Da li ih propisno zategneš ?

Probaj da finom šmirglom ošmirglaš kleme na akumulatoru do sjajne olovne boje. Isto uradi sa klemama na kablovima, iznutra. Bilo da su olovne ili mesingane ili kekve god. Pazi da ne preteraš, smeš da skinepš samo jako mali sloj, a ne i da promeniš prečnik za više milimetara. Lepo namesti kleme. Proveri kako uopšte naležu površine. Propisno zategni. ("ljudski" ali ne i "konjski") Kleme odozgo namaži mašću, najbolje vazelinom. Da ne bi ulazila prašina i da ne bi olovo oksidiralo.

- Ako je sa akumulatorom sve u redu, i ako auto vergla sa kablovima na tuđ akumulator, onda je ovo jedino logično objašnjenje.
- Nov, napunjen akumulator nema potrebe vaditi iz kola i po najjačoj zimi.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 323
*.teol.net.



+1 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.02.2012. u 11:30 - pre 92 meseci
Imao sam slucaj sa puntom 1 da je slabo verglo i sa novim akumulatorom,uzrok je bio korodirani spojevi na anlaseru.Treba ih skinuti ismirglati i namazati tankim slojem tovatne masti.Nije neki problem da se uradi,ali treba dizalica ili bar kanal.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12031
*.ipb.ac.rs.



+5230 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.02.2012. u 12:24 - pre 92 meseci
Uzrok teskog verglanja mogu da budu losi spojevi, ali ih je bolje zastititi barsilom, ako se vec nema mast za kleme i kontakte. tovatna ispari neugodno brzo, mada je bolje ista nego nista. Osim klema na accu, sledi prikljucak mase na karoseriju, zatim prikljucak mase na motoru, i na kraju prikljucak na samom starteru...

Sledeci uzrok je stanje startera, odnosno lezajeva, kao prvo, a kao drugo su kontakti na automatu, koji treba da su u dobrom stanju. Takodje i zaptivke, dogodi se da otopljen sneg i led preliju starter, pa naknadno zamrzne, i potrebno je par verglanja da se led razbije.

Treci uzrok(ako izuzmemo accu) moze da bude i gusto ulje, koje pravi veliki otpor radilici, mada, ako je sve ispravno, starter bi trebao da malo teze ipak upali auto.

Najcesce je od svega pomalo, pa uz veliki minus dolazi do problema.

Poz
 
Odgovor na temu

Brkic

Član broj: 55360
Poruke: 1147
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?18.11.2012. u 21:28 - pre 83 meseci
Da ne otvaram novu temu jer je povezana sa ovom,

problem je u akumulator-alternatoru, drugi po redu,
auto sam kupio na leto i sve je radilo OK do zime kada akumulator nije mogao zaverglati.
Uzeo drugi pošto je ovaj navodno crkao. Pre neki dan kada je bilo prvih minusa ni novi akumulator neće da zavergla, sva sreća što auto pali na zub pa čim je malo otoplilo oko podne, malo uspeo zaverglati i upali auto. Pošto je pod garancijom i nema 7-8 meseci odem kod majstora i on kaže da je aku samo prazan, napuni ga i kaže da je sve OK, ispita da li auto vuče struju i punjenje i ispalo da je punjenje 13.5v i pri 2-3.000 obrtaja 13.7 što je malo manje ali je OK i da teram tako. Šta je ispraznilo akumulator niko ne zna.
Odem odmah kod drugog majstora i ovaj isto izmeri, isto kaže ali još doda da taj akumulator nije za novija kola jer im je prejak alternator, alternator ima navodno 100A i prejako puni. I da treba srediti napon punjenja na 14v na regulatoru punjanja, da li je tu mislio na regler ili nešto drugo i dali to treba raditi? Niko nije izmerio sa koliko se ampera puni akumulato na tih 13.5v
Sada već 2 nedelje vozim tako i pali normalno dok ne zahladi pa ću videti hoće li moći zavrteti.

Kakvo je vaše mišljenje oko konstatacija majstora i u čemu tu može biti problem po vašem mišljenju ??

[Ovu poruku je menjao Brkic dana 18.11.2012. u 22:57 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1268 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?18.11.2012. u 22:35 - pre 83 meseci
Ako u automobilu nista dodatno ne vuce struju, neispravan je i taj novi akumulator.

Ako si tacno opisao ono sto su ti majstori rekli, onda je to jako zalosno sto ni onaj ko bi to trebao znati i zasta je i placen, jednostavno ne zna. Na nacin kako si opisao, ispravnost akumulatora, pogotovo karakteristika vezana za kapacitet i njegov gubitak, ne moze se ispitati.
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 3570
*.dynamic.sbb.rs.



+396 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 06:51 - pre 83 meseci
Pitao bih samo, koje je snage akumulator, i koji je automobil u pitanju? Ako ti je majstor rekao da taj akumulator nije za novija kola, zanima me kombinacija koju si napravio :)
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 49412 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.