Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ispitivanje akumulatora/alternatora?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 49410 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7679
89.216.32.*



+9274 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?17.11.2015. u 07:58 - pre 46 meseci
99% da je riknuo regler. Nije to neka cifra. Ili, u najgorem slučaju neka od dioda na diodnoj ploči alternatora. I to nije neki veliki izdatak.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?17.11.2015. u 11:38 - pre 46 meseci

Tu treba prvo proveriti "kontrolu punjenja"... Jer ako je kontrola preko releja, moguce je da punjenje i bude dobro a da kontrolna sijalica svetli zbog nekog leoseg kontakta releja... Tu prvo treba pogledati...Sam napon inace nije los da bi punjenje bilo slabo...Inace u zavisnosti od kontrole punjenja i samo pobudjivanje rotora nije isto, zato i postoje dva tipa alternatora...
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?02.12.2015. u 16:15 - pre 46 meseci
Ja nabavio drugi polovan alternator, mislio da je sijalica za kontrolu crkla, pa sam i nju zamenio, ali kontrole i dalje nema.

Nema ni punjenja, jer ne radi kontrolna sijalica, nema pobude.

Ali, ne znam zasto nema kontrole, kad dam kontakt.

Pregledao sve osigurace u kabini. Ispravni. Pregledao 6 ogromnig osiguraca pod haubom. Ispravni.

Zasto mi ne radi kontrola punjenja, kad dam kontakt??

Ako je neki relej, da li neko zna koji je?

Hvala unapred.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?04.12.2015. u 15:22 - pre 46 meseci
Ocigledno je problem malo "kompleksan", zato je pravi savet da odes do elektricara, jer se on malo bolje snalazi u svom domenu, iako si ti automehanicar, jer svaki zanat ima svoje "tajnice"...Ali ajde, malo da popricamo u domenu teorije...Prvo, kazes da si pregledao osigurace...ali da li je to dovoljno? Osigurac moze da izgleda ispravno, i da bude ispravan, ali da li su njegovi izlazni kontakti ispravni? Sta se desava iza nih? Treba skinuti doznu sa osiguracima i utvrditi da od njih "odlazi" struja i da su svi kontakti na dozni na svom mestu i ispravni...Ako si vec menjao kontrolnu sijalicu, trebao si utvrditi da li u njenom fasungu, kad se da kontakt dolazi struja, i kad je ona tu da li kroz nju prolazi struja...kakvi su kontakti u tim dzekovima i da nema neki problem u samoj stampanoj poci. Zatim, na osnovu konstrukcije alternatora (to se prepoznaje po broju i zicama koje su prikljucene na njega), treba utvrditi da li je to alternator sa sopstvenom pobudom (tj. da li ima pobudne diode) ili je to alternator koji se permanentno pobudjuje preko kontakt brave, jer u zavisnosti od toga zavisi i njegova konstrukcija, tj. nacin kontrole i kako je izvedena kontrolna lampica. Ako do njega dolazi jedna tanka zica (1,5 mm2) onda je to alternator sa pobudnim diodama i veza kontrolne lampice je izvedena izmedju pobudnih dioda i kontakt kljuca za paljenje, ali je u vezi sa pobudnim namotajem (rotorom) preko naponskog regulatora (reglera). Kad se da kontakt, strujno kolo sijalice se zatvara preko otpornika reglera i preko rotora (masa). Sijalica svetli sve dok alternator ne pocne da puni, tj. dok se razlika u potencijalu ne izjednaci...Nakon toga preko pobudnih dioda alternator sam sebe pobudjuje...Ako je takva veza, ne sijanje kontrolne lampice moze biti zbog: neispravne sijalice, loseg kontakta u fasungu, kontakti u dzekovima na stampanoj ploci, neispravan regler, lose cetkice (kratke - potrosile se) reglera, jako zaprljani ili istroseni klizni prstenovi na rotoru, sam rotor da je u prekidu ili malo retko ali - losa masa samog alternatora...Ako je u pitanju alternator koji se permanentno pobudjuje sa kontakt brave, tj nema pobudne diode, onda on ima 2 zice...Jedna je pobuda sa kontakt brave a druga je za aktiviranje releja...Naime, Kontrolna lampica je izvedena preko posebnog releja ciji su namotaji vezani izmedju mase i zvezdista statora. Znaci, taj stator ima 3 faze i poseban izvod iz njegovog zvezdista koji daje struju za aktiviranje tog releja. Lampica se vezuje izmedju prekidaca paljenja i kontakta ovog releja. Kad se alternator pobudi i kad pocne da daje struju, aktivira relej koji razdvoji svoje kontakte i lampica se gasi...Znaci, kod ovog tipa alternatora, Kad sijalica ne svetli kad se da kontakt, kvar moze biti u strujnom krugu same sijalice. Znaci: neispravna sijalica, kontakti u fasunfu, kontakt brava, i sam relej (+ i - )... I u jedno i u drugom slucaju ispravnost osiguraca se podrazumeva...E sad, tu treba rascivijati sta je kod tebe i gde se sta nalazi...Zato je najbolje da to pogleda neki elektricar koji je "uverziran", i zna sta je sta...
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?05.12.2015. u 07:13 - pre 46 meseci
Hvala ti na opsirnom odgovoru. Skinuo sam plasticnu deknu polovnog alternatora, kojeg sam kupio, pa ustanovio da nedostaje jedan saraf i zato taj kontakt, koji ide od reglera do kontrolne sijalice, nije imao masu sa kucista alternatora.
Stavio saraf i sada sve radi. Neko je ocigledno nesto tamo radio i nije vratio taj saraf, jer na mom neispravnom alternatoru taj saraf postoji, a potpuno su jednaki.

Hvala jos jednom.
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?05.12.2015. u 10:23 - pre 46 meseci
Ispratio sam kompletnu temu i zaključio da se moj akumulator ipak ne može oporaviti, obzirom da sam, nakon što je prenoćio, očitao samo 12.51V.
Naravno, napon je veći odmah nakon vožnje (oko 13.30V).
Na hladnom startu, punjenje je 14.51V i nakon par minuta rada u leru (uključena samo ventilacija na 4/7 brzini), punjenje pada na 14.20V.
Obzirom da imam originalnu zaštitu za akumulator, ograničen sam na dimenziju 242x175x190, pa me zanima šta vi mislite da li su 60Ah i 560A + Bosch alternator od 90A dovoljni za benzinca sa klimatronikom.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?05.12.2015. u 21:13 - pre 46 meseci
@Igor88, ti si i na drugoj temi pominjao da imas neki problem na alternatoru, neko grejanje kabla i njega ako se ne varam???...Navodno to se regulisalo zamenom akumulatora? Sad ispada da problem ipak nije resen? Mene interesuje grejanje alternatora...i kakav mu je zvuk dok radi, da li je bucan i da li zuji?...Jer i takav alternator moze da da oko 40% struje, da mu ne gori kontrolna lampica dok radi i da se stekne utisak da puni dobro a u stvari radi se o proboju neke pozitivne diode...A krajnji rezultat toga je ipak nedovoljno punjenje akumulatora i njegovo prevremeno "crkavanje"...Ajd` ako mozes, malo detaljnije objasni sta se desava...Nije dovoljno meriti samo napon, treba i struja punjenja...Sad vidim pominjao si i vreo kabl od alternatora...da ti nije labav na spoju sa alternatorom ili + klemom?

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 05.12.2015. u 22:33 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5022 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 05:13 - pre 46 meseci
Citat:
Ispratio sam kompletnu temu i zaključio da se moj akumulator ipak ne može oporaviti, obzirom da sam, nakon što je prenoćio, očitao samo 12.51V.
Naravno, napon je veći odmah nakon vožnje (oko 13.30V).

Izvini,ge to ima da se kupe akumulatori sa tim vrednostima?Ili mislis na punjenje?
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 09:38 - pre 45 meseci
Hvala za interesovanje i naravno da mogu pokušati detaljno opisati. Inače, na žalost ovu temu nisam našao u trenutku mog prvog pisanja i tek kasnije sam je vidio.

Ići ću od samog početka:

Kada sam kupio automobil (prije par godina) došao je sa novim Varta akumulatorom i imao je punjenje oko 14.10V. Kolege mehaničari i ja smo konstatovali da je to negdje na donjoj granici i da ćemo pratiti punjenje u budućnosti i pozabaviti se istim kada dodje vrijeme za to.

Od nedavno sam primjetio kako osvjetljenje instrument table „trni“ i skroz je loše nakon malo duže vožnje, a odlično je kada tek startujem motor i krenem da vozim. Drugi pokazatelj je bio primjetan pad napona i pad osvjetljenja na instrument tabli kada pokrenem zatvaranje prozora na gore (prozor zatvoren). Konstatovali smo punjenje od 13.30V sa uključenim potrošačima, te da je akumulator usljed lošeg punjenja ispražnjen, a što je potvrdio i neki profesionalni instrument za ispitivanje akumulatora (ne znam mu ime i oznaku).

Odluka je bila da treba da se mijenja regler. Ugrađen je original Bosch i punjenje je bilo 14.32V odmah po ugradnji istog. Pretpostavili smo da punjenje nije oko 14.50V iz razloga jer je akumulator prazan i isti se u tom trenutku ponaša kao dodatni potrošač. Nismo dugo čekali i vršili provjeru punjenja sa potrošačima nakon dužeg perioda rada. Od zamjene reglera je prošlo nekoliko dana i ja sam, sasvim slučajno, provjerio punjenje i foru sa podizačem prozora i ustanovio da nešto nije ok. Izmjerio sam punjenje oko 13.30V sa potrošačima (nakon pola sata vožnje npr.) i primjetio da je moj „originalni kabl“ na alternatoru malčice vruć (ne pretjerano). Takođe, ustanovio sam da pri uključenju nekog od potrošača, napon padne i na 11-12V i povrati se na nekih 13.50-13.80V.

Nakon ovoga, vratio sam se kod mehaničara, prijavio zatečeno stanje i od njih dobio odgovor da akumulator mnogo vuče struju i da regler ne može „sve da stigne“ jer je akumulator vjerovatno loš, pa čak i u kratkom spoju (otpor između ćelija je bio 6.5 Ohm na testu) i dali su mi svoj akumulator da testiram punjenje.

Ovdje je vrijeme za malo skretanje i komplikovanje svega, tj. za objašnjenje oko kabla:
Praksa je pokazala da je glavni napojni kabl kod Golf 4 platforme (u velikom broju slučajeva) loš, da se grije i da često zna da istopi svu plastiku na instalaciji iznad akumulatora. Sasvim slučajno, to jutro kada sam došao da prijavim zatečeno stanje, drugar mi je rekao da ima polovan kabl od dizelaša i da možemo ugraditi isti umjesto ovog koji se grije, da vidimo kako će se ponašati. Razlog: kabl od dizela bi trebao biti jače dimenzionisan, te da bolje trpi struju od benzinskog kabla i bila je pretpostavka da će manje da se grije (ili nikako). Tu je bila greška, jer se kasnije ispostavilo da je dizelov kabl lošiji od mog (vjerovatno jer je duže vrijeme trpio jače struje u eksploataciji od ovog mog). Nakon ovoga, smatrali smo da smo ustanovili problem, ugradili smo dakle kabl od dizela (regler je već bio zamijenjen) i vratili smo moj stari akumulator, sa zaključkom da treba novi akumulator.

E sad, ujutru kada startam motor (sa ovim starim akumulatorom i dizelovim kablom) napon punjenja bio je oko 14.51V i za nekih 5-10 min rada na leru, padne na 14.00-14.10V (uključena samo ventilacija 4/7). Kada popalim sve potrošače (sa ovim starim akumulatorom) kabl od dizela počne jako da se grije i ugrije se čak i kućište alternatora). Punjenje padne, kako kada, tu negdje oko 13.30V. Onda sam fino lijepo vratio svoj stari kabl i ustanovio da se isti, sa istim postavkama, ipak manje grije od dizelovog. Negdje u ovom trenutku napisao sam objašnjenje u onoj drugoj temi. Inače, niko od nas nije čuo zujanje i brujanje alternatora, ležajevi su dobri (provjereno prilikom zamjene reglera).

Juče sam kupio nov akumulator (Topla 620A 60Ah) i ne mogu ništa još da komentarišem pošto smatram da mu treba par dana da se formira. Takođe, ni sa ovim novim akumulatorom nisam zadovoljan punjenjem, jer čita 14.10V na leru sa ventilacijom na 4/7 (bez ostalih potrošača). Međutim, imam i dodatni problem: kada se nagne akumulator, curi mu kiselina i danas ću probati da ga zamijenim za suvi, slabijih karakteristika.

@Lav: to su izmjerene vrijednosti mog starog akumulatora: 13.30V napon akumulatora odmah nakon vožnje i 12.51V napon akumulatora kada prenoći.


[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 06.12.2015. u 11:07 GMT+1]
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1204
*.dynamic.hispeed.ch.



+81 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 10:18 - pre 45 meseci
dodaj ti jos jedan kabal a taj ne moj da skidas sto imas da poboljsas provodnost pa isprobaj.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 11:53 - pre 45 meseci

Ocigledno je da nemas dobro punjenje...To se lako ustanovljava merenjem struje punjenja...Svaka cast mehanicarima, ali ovo treba da pogleda elektricar...Naime...kod problema sa punjenjem, regler (koji ste vi zamenili i pausalno procenili da nije dobar), se u sustini, zadnji menja, a s obzirom da je on elektronski i ne moze se prekontrolisati u ovim uslovima...Trebalo je, rastaviti alternator i proveriti ispravnost dioda, statora i rotora ponaosob...Ako merenja i ispitivanje pokazu da su ti elementi dobri, tek onda se menja regler. Normalno, pregleda se i stanje cetkica na cetkodrzacu... Normalno, pre svega ovoga mora se ustanoviti i da li je ispravan "pogon" alternatora, stanje kaisa i njegova zategnutost...Sve u svemu, na osnovu recenog, ja mislim da ti imas problem sa nekom od dioda, ali samo detaljan pregled svega navedenog moze reci u cemu je problem. Zato idi kod elektricara, da sve pregleda. Ja sam na 4. strani ove teme opisao kako se to otprilike radi...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 12:18 - pre 45 meseci
Zamijenjen akumulator za isti kao što je i bio: Bosch S3 005 - 56Ah 480A.

Napon punjenja odmah nakon priključenja akumulatora (ler), bez i jednog potrošača je 14.51V (slika V start0):

Napon punjenja 10 minuta nakon priključenja akumulatora (ler), bez i jednog potrošača je 14.33V (slika V 10min0):

Napon punjenja 10 minuta nakon priključenja akumulatora (ler), sada sa uključenim xenon svjetlima, ventilacija na 4/7 i mp3 player je 14.14V i izlaz na alternatoru (gdje se veže kabl) počinje da se grije, kao i kućište alternatora, napon pada i do 14.02V sa tendencijom na niže (slika V 20min0 - sa potrosacima):

Napon akumulatora nakon 10 minuta rada (motor isključen) je 12.89V (napon raste daljom upotrebom na više vrijednosti - ne prelazi 13V).

Rad alternatora nalazi se na ovom linku.


[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 06.12.2015. u 15:53 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5022 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 14:12 - pre 45 meseci
Tebi izgleda regler prepunjuje.Meni nije poznato da accu moze da pokazuje kada je motor ugasen 14v.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 14:37 - pre 45 meseci

Naprotiv, ja mislim posle svega da je sa tim alternatorom sve u redu, samo se neke stvari rade pogresno i pogresno se tumace...Prvo, greska je nov akumulator staviti odmah na vozilo, a da se prethodno ne stavi na ispravljac (jedno 10 sati, da se pravilno formira)...Drugo, Pominje se veci napon kad je motor hladan, a da se smanjuje kad se zegreje...to je normalna pojava..Struja punjenja hladnog alternatora je uvek veca od vruceg, zato se alternator na kolima ispituje uvek nakon 10-15 minuta rada i pod opterecenjam...Trece, svaki alternator na sebi ima markicu sa specifikacijama,(samo je treba pronaci i mozda skinuti alternator pa pogledati) gde je navedeno njegov maximalni napon, jacina struje, i broj obrtaja motora pod kojim mora da da 2/3 nominalne jacine struje( kod maksimalne pobude)...Iz toga se moze dosta toga saznati pri testiranju...a ne traziti da uradi nemoguce...Evo na primer: pronasao sam u tehnickoj knjizi za moju Mazdu 323, karakteristike njenog alternatora - Napon 12V, struja 60A...Snaga bez opterecenja 14V pri broju obrtaja od 1050/min i potrosnji od 0A (znaci da radi na leru bez ukljucenih potrosaca)...Pod opterecenjem od 30A (ukljuceni potrosaci - svetla i sl), napon 13,5V pri broju obrtaja od 2500/min... Sto se tice merenja napona akumulatora, to se ne radi obicnim voltmetrom, jer i pun i prazan ce pokazati 12V, vec se to radi pomocu voltmetra sa otpornicima (specijalna "viljuska" voltmetar)...U zavisnosti od kapaciteta akumulatora, odabere se odgovarajuci otpornik na viljusci i u roku od 5 sekundi ne sme biti veceg pada napona do 9,5V...Ako drzi napon veci od 9,5V u tom periodu, akumulator je dobar...Moj savet je da se vise nista ne cacka, vec da se vozi normalno, ako pak i postoji neki problem, vremenom ce se "samo reci" kad postane bas evidentan...Sto se tice onog grejanja...pa u stvari uvekm postoji neko grejanje, sto je normalno, samo sad pitanje je sta je nekom nesto "vrelo"...Kad bi to pipnuo neki majstor od iskustva, mozda bi reko da je u redu, ovako neko bez iskustva moze svasta da umisli...U svakom slucaju, ako bas postoji neka sumlja, onda nista drugo nego kod - elektricara...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 14:50 - pre 45 meseci
Hvala lijepo.
@Lav: nisi dobro vidio, nije 14V, već 12.89V.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5022 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 15:24 - pre 45 meseci
DA.pogresno sam protumacio slike.
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 15:47 - pre 45 meseci
U principu, nemam nikakve primjedbe na navedene napone, niti mi je namjera da nešto pametujem i ganjam idealnu situaciju, već mi malo vuna da ne dodje do požara vremenom... :)
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1204
*.dynamic.hispeed.ch.



+81 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 18:24 - pre 45 meseci
Vec sam ti reko dodaj jos jedan kabal.
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 19:00 - pre 45 meseci
Ne mogu dodati kabl za klimatronik. Mogu samo brikovati direktno vezu alternator-akumulator, a šta sa klimatronikom? Ovaj kabl ima 4 izlaza, dva na džek i dva na žabice.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 19:58 - pre 45 meseci

Nego, Igore...sto se tice grejanja onog kabla..evo sad sam malo bolje odgledao one slike koje si postavio...pa sam ih uvelicao...prvi put vidim takvo resenje...el se ona plocica koja ide preko + kleme, za nju srafi ili se samo naslanja na nju (kako se meni cini)?...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 49410 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.