Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ispitivanje akumulatora/alternatora?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 50623 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Brkic

Član broj: 55360
Poruke: 1150
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 07:17 - pre 84 meseci
Akumulator je Black Horse 45A a auto ništa novo nego stara Fiat Brava, kako je majstor rekao ti su akumulatori za jugića namenjeni jer ga ovi novi alternatori razbiju.

Ne znam kome verovati i šta je tu istina. Opisao sam onako kako je bilo kod majstora,šta su rekli i šta su merili. Amper kleštima su merili da li vuče struju kada je ugašen auto i bilo je sve OK.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12038
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5236 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 17:06 - pre 84 meseci
To je teska glupost majstora, posto alternatori na izlazu imaju isto regulisane parametre za olovne akumulatore vec decenijama...
Kapacitet i velicina(predvidjen prostor lezista accu) je ono sto proizvodjac preporucuje za svoje vozilo, a preporuka najvise zavisi od kolicine(i snage) elektricne opreme(i potrosaca) u vozilu.

Jugic je goluzdrav da goluzdraviji ne moze biti, po pitanju elektricnih potrosaca, pa je 45Ah sasvim dovoljan kapacitet...

Poz
 
Odgovor na temu

Zlatni_bg
Beograd

Član broj: 65708
Poruke: 3709
*.dynamic.sbb.rs.



+412 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 17:43 - pre 84 meseci
Je'l dizel?
THE ONLY EASY DAY WAS YESTERDAY
 
Odgovor na temu

Brkic

Član broj: 55360
Poruke: 1150
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 18:24 - pre 84 meseci
Benzinac je.
Ležište akumulatora je za 45A max.

Zašto se onda izprazni akumulator, moguće je da je neki škart, videću kada zahladi za koji dan.

Sa koliko ampera puni alternator,ako je majstor rekao da je od 100A i toliko je jak zbog klime, i da li regler samo kontroliše napon i prekida kada je pun akumulator ?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1717
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?19.11.2012. u 21:29 - pre 84 meseci

Stara ili nova Brava je veliki auto sa dosta potrosaca i ja mislim da je akumulator od 45AH suvise mali za njega i da zato brzo gubi kapacitet jer se sva struja koja se trosi izvlaci direktno iz akumulatora a ne iz alternatora, koji samo dopunjuje akumulator. S obzirom da je "jak" alternator, i da postoji veliki disbalans izmedju njegove potencionalne snage i postojeceg kapaciteta akumulatora, sasvim je moguce da ga on i ne puni propisno, iz prostog razloga sto tranzistorski elementi u regleru ranije prekidaju pobudnu struju smanjujuci napon punjenja (da ne bi doslo do njegovog prepunjavanja), jer ga oni "prepoznaju" zbog manjeg kapaciteta kao punog. Znaci...on se brze prazni nego sto se dopunjuje,jer regler ga stiti od prepunjavanja a zbog manjeg kapaciteta prepoznaje ga kao punog...ponjumajes?
Kazes da je leziste za max 45Ah, ali sigurno ima akumulatora sa istim dimenzijama, ali veceg kapaciteta od npr. 60Ah. Tvoje ostale sumnje, da negde gubi struju...su lako dokazive, malo komlikovane za objasnjavanje detalja,a sumljam da ti to mozes lepo da dijagnostikujes, a sigurno ne mozes da popravis..tako da ne moramo mnogo da elaboriramo. Bio si kod nekih majstora...pa valjda toliko znaju...
Ako se ipak ispostavi, da je to originalna verzija akumulatora koja se inace ugradjuje u taj auto...e to je vec problem i ako sumnjas u majstore koji su ti u blizini, ti javi, pa ce mo se onda pozabaviti dijagnostikom i sta bi ti eventualno mogao da uradis, da te "ovi" ne vuku za usi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7797
89.216.32.*



+9349 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 07:52 - pre 84 meseci
Citat:
pajapop: Stara ili nova Brava je veliki auto sa dosta potrosaca i ja mislim da je akumulator od 45AH suvise mali za njega i da zato brzo gubi kapacitet jer se sva struja koja se trosi izvlaci direktno iz akumulatora a ne iz alternatora, koji samo dopunjuje akumulator.
Pogrešno. Akumulator i alternator su u sprezi. Alternator (ako je ispravan) na svojim izvodima daje napon veći od napona na krajevima akumulatora, pa se u toku vožnje uvek i koristi struja iz alternatora, koji još i u toku vožnje nadopunjuje akumulator. Redak izuzetak su slučajevi koje je pisac jednom pomenuo, na Fordu Fokusu, kad je u isto vreme uključio gejače prednjeg i zadnjeg vetrobrana, aktivirao električni servo volana, upalio farove i sva 4 žmigavca, ventilator na max brzini i naravno radio. Samo u takvim slučajevima, crpe se struja iz akumulatora, iako motro radi. Ali, ovo je otrpilike oko 0,01 %.

Citat:
pajapop: S obzirom da je "jak" alternator, i da postoji veliki disbalans izmedju njegove potencionalne snage i postojeceg kapaciteta akumulatora, sasvim je moguce da ga on i ne puni propisno, iz prostog razloga sto tranzistorski elementi u regleru ranije prekidaju pobudnu struju smanjujuci napon punjenja (da ne bi doslo do njegovog prepunjavanja), jer ga oni "prepoznaju" zbog manjeg kapaciteta kao punog.
Pogrešno. Svaki olovni akumulator ima 6 ćelija i istovetni napon na klemama bez obzira na kapacitet. Takođe, regler reguliše napon na istovetnu vrednost, bez obzira kakav je kapacitet akumulatora.

Pobudnu struju u rotoru alternatora regler reguliše tako da napon u instalaciji bude konstantnih 14,7 V (+/- neki procenat). Uz ispravan regler, alternator se dakle ponaša kao "idealni naponski izvor", jer na veće zahteve potrošača, pojačava pobudnu struju rotora i opet održava napon instalacije konstantnim. Upravo tih 14.7 V čine i vršni max napon napunjenog akumulatora.

@Brkic
Nisi napisao koji je motor u tvom automobilu, ali mislim da si negde pogrešio. Kao neko ko je imao i održavao nekoliko automobila (više od 5) :) definitivno sam siguran da u Bravu ide akumulator kapaciteta otrpilike oko 55 Ah, a da pri tome (kao vlasnik nekoliko Fijata) uvek ima mesta i za malo veći akumulator. Naravno, postoji verovatnoća da i grešim, ali iskustvo mi govori da je prosto nemoguće da ne može fizički da se smesti ništa veće od 45 Ah. (možda je i neka budževina u motornom prostoru)

Uzroci teškog verglanja mogu biti:
1. Nedovoljno pun akumulator
2. Problem sa ležajevima anlasera
3. Problem sa kontaktima: kleme na akumulatoru, kontakti na anlaseru, kontakti na automatu anlasera i slično.

Nedovoljno napunjen akumulator pokazuje svoje loše stanje i bez verglanja. Na primer, kako sijaju farovi kad ih upališ, a motor ne radi ?
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7797
89.216.32.*



+9349 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 08:02 - pre 84 meseci
Citat:
Brkic:Odem odmah kod drugog majstora i ovaj isto izmeri, isto kaže ali još doda da taj akumulator nije za novija kola jer im je prejak alternator, alternator ima navodno 100A i prejako puni.
Ovakva izjava otkriva da imaš posla se nekim ko ne razlikuje napon i struju. Mnogi ovo ne razlikuju, i to nije tako strašno, osim ako dotična osoba za sebe kaže da je električar. E, onda je katastrofalno.

Prevedno na građevinske termine (koji su razumljivi običnom svetu) to je kao da je izjavio: vrata su previsoka i ne mogu da se ugrade u štok, zato što su teška 30 kila.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1717
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 15:01 - pre 84 meseci

Java, uz duzno postovanje vaseg tehnickog znanja, ipak moram de se svama slozim... a i ne slozim, oko konstatacije da alternator snabdeva potrosace strujom. U stvari...to je vecita dilema sta je "starije, kokos ili jaje" posto su akumulator i agregati (dinama/alternator) u paralelnoj vezi. U definiciji agregata na primer diname, stoji da na leru potrosaci crpe struju iz akumulatora, a pri vecem obrtaju iz diname, koja pri tome i dopunjuje akumulator. Njena konstrukcija i konstrukcija dinamskog reglera su takvi. Ako se tako posmatra definicija agregata koji je evolutivno stariji, onda se tako uvrezeno misljenje moze imati i za alternator. Medjutim... Za razliku od diname, alternator, i pri malom broju obrtaja daje struju koja je ista i pri vecem broju obrtaja, jer je regler regulise. E sad...ako bi se desilo, da u toku rada motora, alternator izgubi vezu sa kontaktnom klemom B+, doslo bi do njegovog ostecenja i do pregorevanja dioda zbog preopterecenja, bez obzira na velicinu potrosnje ukljucenih potrosaca, tako da samo iz tog razloga se ne slazem, da je alternator namenjen za direktno snabdevanje potrosaca. I svi potrosaci su u paralelnoj vezi. Samo u sprezi sa akumulatorom. oni cine celinu.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 17:03 - pre 84 meseci
Kada motor radi samo je alternator taj koji "proizvodi" struju. Svi ti ostali u paralelnoj vezi kako kazes su potrosaci. Racunajuci tu i akumulator. Ako je akumulator prazan onda je on najveci potrosac (ume da povuce i preko 40A), ali ako je skoro pun, ili potpuno pun onda je on samo obican mali potrosac.

Ovako treba posmatrati stanje na automobilskim instalacijama.

U iznimnim situacijama, kada je potreba za stujom velika, a motor tj. alternator ne moze svojim kapacitetom da zadovolji takvu potrebu, akumupator preuzima jedan deo tereta i nadomescuje nedostatak energije. Ovakvo stanje ne moze niti sme potrajati predugo iz vise razloga: Glavni je onaj koji dovodi do praznjenja akumulatora te smanjenja napona na instalaciji sto na savremenim automobilima moze prouzrokovati vece posledice na slozenim elektronskim sklopovima. Preterano veliki potrosaci sa lose dimenzioniranom instalacijom mogu prouzrokovati i pozar.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1204
*.dynamic.hispeed.ch.



+81 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 17:33 - pre 84 meseci
imas jednu plastiku koja se vadi i moze da stane veci akumulator, sasija je ista i moze da stane i aku od 90A za dizela. samo lepo pogledaj.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7797
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9349 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 21:22 - pre 84 meseci
Citat:
pajapop: Java, uz duzno postovanje vaseg tehnickog znanja, ipak moram de se svama slozim...
Uz dužno poštovanje, ovde smo svi "na ti".


Citat:
pajapop: ...ako bi se desilo, da u toku rada motora, alternator izgubi vezu sa kontaktnom klemom B+, doslo bi do njegovog ostecenja i do pregorevanja dioda zbog preopterecenja, bez obzira na velicinu potrosnje ukljucenih potrosaca, tako da samo iz tog razloga se ne slazem, da je alternator namenjen za direktno snabdevanje potrosaca. I svi potrosaci su u paralelnoj vezi. Samo u sprezi sa akumulatorom. oni cine celinu.
Da potpuno si u pravu. Alternator, paralelno vezan sa akumulatorom čine jedinstvenu celinu. Jedan bez drugog teško i kratko opstaju.

Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.95.*

Sajt: www.terrarenting.com


+489 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 22:13 - pre 84 meseci
proveri i da mu nešto ne crpi struju tokom noći. Tipa - loš kontakt na prekidaču gepeka, pa ostane svetlo da gori celu noć a ti i ne primetiš...

Takođe, može da bude i loše ugrađen alarm i slično.

ja sam davno imao problem sa novim akumulatorom na starim kolima - simptomi kao tvoji, da bi na kraju provalio da mi je lampica u gepeku izvlačila struju tokom noći jer je ostajala stalno upaljena.

Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Brkic

Član broj: 55360
Poruke: 1150
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?20.11.2012. u 22:28 - pre 84 meseci
Evo saznao sam neke detalje,
inače moj motor je 1.2 16v, mislim da sam to napisao u prvim postovima, i za njega je fabrički predviđen 45A akumulator a za 1.6 je fabrički predviđen 50A.
Veći ne može da stane, i ovaj se jedva uglavi, i ne može se izvaditi plastika, jer sa jedna strane dolazi do fara a sa druge strane iza njega ide crevo filtera za vazduh i kablovi su u milimetar dužine...
Takođe sam saznao napone punjenja kod forumaša koji imju motore 1.6. i 1.8 i kod njih je punjenje 14,4-14,5v.

Šta predlažete da radim sa tim punjenjem , da dam električaru da rastavlja i vidi šta je ili ?
Može li se ispitati koliko struje alternator daje u trenutku merenja, tj. šta se sve može ispitati oko alternatora da licu mesta da ne ispadne da je popravljao i menjao sve i svašta a u stvari samo zamenuo diode na regleru ili neku drugu sitnicu ??

Kada je akumulator skoro prazan auto neće da vergla, kao da auto čuva akumulator i neće da vergla tj. samo nešto krcne, par puta tako proban i jadvao zavergla i sreća što na zub upali. Jutros je bilo 4 stepena i jedva je zaverglao što znači da je oped skoro prazan. Kada je bio pun verglao je kao lud-imao totalno drugačiji zvuk, sada se po zvuku verganja čuje da nema snage.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7797
89.216.32.*



+9349 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?21.11.2012. u 07:49 - pre 84 meseci
Citat:
Brkic: inače moj motor je 1.2 16v, mislim da sam to napisao u prvim postovima, i za njega je fabrički predviđen 45A
OK, za taj motor je 45 Ah sasvim u redu.

Citat:
Brkic:Veći ne može da stane, i ovaj se jedva uglavi, i ne može se izvaditi plastika, jer sa jedna strane dolazi do fara a sa druge strane iza njega ide crevo filtera za vazduh i kablovi su u milimetar dužine...
Ekstra debilno od strane proizviođača, i na svu sreću ovo je redak idiotizam u auto industriji.

Citat:
Brkic:Takođe sam saznao napone punjenja kod forumaša koji imju motore 1.6. i 1.8 i kod njih je punjenje 14,4-14,5v.
Kod svih automobila napon punjenja mora biti u tim granicama. Akumulator može biti manji po kapacitetu, ali svi su isti u smislu napona, jer svi imaju po 6 olovnih ćelija. Dakle, i kod tebe mora biti taj napon punjenja.




Citat:
Brkic:Šta predlažete da radim sa tim punjenjem , da dam električaru da rastavlja i vidi šta je ili ?
Može li se ispitati koliko struje alternator daje u trenutku merenja, tj. šta se sve može ispitati oko alternatora da licu mesta da ne ispadne da je popravljao i menjao sve i svašta a u stvari samo zamenuo diode na regleru ili neku drugu sitnicu ??

Ovako se to radi: meri se napon na klemama akumulatora kad motor radi. Prvo se meri bez ijednog uključenog potrošača, kasnije sa nekoliko i na kraju sa svim mogućim potrošačima. Meri se u dva režima rada: gas na relantu, i gas takav da se dostiže oko 3000 obrtaja
- Ispravan alternator sa ispravnim reglerom će uvek da drži oko 14,4 V, eventulano kad je sve uključeno, a gas na relantu može oko 14 V ili tek nešto malo ispod.
- Loš regler se prepoznaje tako što i u režimu bez uključenih potrošača drži napon ispod 14 V
- Pregorela dioda (ili više njih) na alternatoru se prepoznaje tako što je napon OK kad nisu potrošači uključeni, a znatno padne kad se uklkjuče potrošači

- Ako u toku vožnje ponekad gori crvena lampica sa slikom akumulatore, to je najčešče znak da je regler OK, a alternator nije.
- Kad regler crkne, ume da crkne i elektronika koja pali lampicu, pa tako nemaš indikaciju kvara

Ako imaš unimer, ili imaš drugara koji ima unimer, probaj ovo sam. Imaj u vidu da jeftini kineski unimeri umeju da budu neprecizni.

Ovo je uglavnom ovako, ali nije uvek 100%. Uvek se mogu desti "triper" varijante da se i regler čudno ponaša. Regler se menja ceo, to je elektronski deo, zaliven u plastiku, i nije tako skup deo. Najčešće ili radi ili ne, ali svašta je moguće. Alternatori su se nekad popravljali, tj. menjala se takozvana diodna ploča, a danas - ne znam. Čujem da se na nekim modelima menja ceo alternator. Na tvojoj bravi, bi trebalo da može da se promeni diodna ploča.

- Dobar majstor bi morao imati rezervni regler, kojim bi zamenio tvoj, pa tako ispitao napone, i definitivno dijagnisticirao kvar.

- Ovo sve šta sam napisao važi za slučaj da je akumulator sasvim ispravan, da ima pun kapacitet. Loš akumulator se prepozna tako što i kad se potpuno napuni, i ima visok napon na klemama (preko 14 V) količina struje je dovoljna tek za jedno kratko verglanje. Kao i kad crkne baterija na mobilnom: vidiš tri crte, ali čim počneš da pričaš, ode sva struja i ovaj se ugasi.

- Zaobiđi onog majstora za kojeg sam ti rekao da ne razlikuje napon od struje.


Citat:
Brkic:... da ne ispadne da je popravljao i menjao sve i svašta a u stvari samo zamenuo diode na regleru ili neku drugu sitnicu ??
Svakako kibicuj šta majstor radi, dok radi. Obavezno ugovori cenu unapred. Ako majstor ne zna šta je kvar, pa neće da kaže cenu (čest slučaj) onda u kratkom razgovoru - pre početka rada - bar odredi okvirne cene - ako se menja regler ovoliko, ako se otvara alternator, onoliko. Ne daj da pravi ovcu od tebe.


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 21.11.2012. u 09:01 GMT+1]
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Brkic

Član broj: 55360
Poruke: 1150
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?21.11.2012. u 14:19 - pre 84 meseci
Hvala na savetima, otićiću kod nekog trećeg majstora pa ću videti šta kaže i šta može napraviti
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1204
*.dynamic.hispeed.ch.



+81 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?23.11.2012. u 16:14 - pre 84 meseci
ovo sam probao na starijim autima i bilo je ok.
probaj da upalis auto i drzis na jedno 2000 obrtaja i neko skine plus klemu ako ostane da radi onda dobro puni ako se ugasi onda ne puni dovoljno.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]mail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?23.11.2012. u 17:04 - pre 84 meseci
Citat:
inobradovic: ovo sam probao na starijim autima i bilo je ok.
probaj da upalis auto i drzis na jedno 2000 obrtaja i neko skine plus klemu ako ostane da radi onda dobro puni ako se ugasi onda ne puni dovoljno.


Savrsen savet za uzrokovanje kvara od 1000 i kusur eura.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1204
*.dynamic.hispeed.ch.



+81 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?25.11.2012. u 21:32 - pre 84 meseci
zato sam i napisao na starijim autima,
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12038
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5236 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?25.11.2012. u 21:42 - pre 84 meseci
Na starijima nije tolika steta, pocrkaju diode na diodnoj ploci, posto generator podigne napon bez opterecenja na preko 70V.

Kod novijih je elektronika u opasnosti, posto regulatori napona crkavaju na preko 20-25V..a ostala elektronska kola izdrze nesto malo vise, na 50V su svi ispustili beli dim..

Poz
 
Odgovor na temu

LazarM
Bgd

Član broj: 95779
Poruke: 88
95.180.115.*



+1 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?09.12.2012. u 21:49 - pre 84 meseci
a sa upaljenim svetlima (isto za starije)?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 50623 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.