Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Poliranje kola, cime, kako..?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Poliranje kola, cime, kako..?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 41022 | Odgovora: 114 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Poliranje kola, cime, kako..?05.04.2013. u 02:01 - pre 134 meseci
Ovako, malo sam istrazivao, ucio, pa da dam svoj doprinos temi.

Poliranje je proces kojim se skida određeni sloj laka/farbe. Koliko će laka/farbe biti skinuto, zavisi od sundjera, polir paste, i pritiska koji se primenjuje. Kod većine proizvođača poput 3M, Menzerna, Meguiars, itd. sistem poliranja se sastoji od 3 paste, različitih gruboća.

No, da bi smo stigli do samog procesa poliranja moramo da razjasnimo prvo sistem farbanja i samu debljinu fabričke boje.



U zavisnosti od sistema farbe, ona se sastoji od baze, pigmenta, i laka, čija je uloga da štiti pigment, i ovakav sistem se se uglavnom radi kod metalik farbe, dok u drugom slučaju imamo "običnu" boju, koja se sastoji iz debljeg sloja osnovne i sloja pigmenta - boje.

Za merenje debljine farbe nam je potreban ovakav uređaj:



On meri debljinu sloja od metala do površine farbe. U fabričkoj varijanti farba je debela oko 150-180 mikrona, zavisno od proizvođača, dok se debljina laka kreće oko 30-80 mikrona, opet u zavisnosti od proizvođača. Kod starijih automobila debljina farbe je oko 200 mikrona, dok kod onih koji su naknadno farbani, debljina farbe može biti i preko 1.000 mikrona, ukoliko je korišćen git kako bi se popunila oštećenja u limu.

Dakle, kod nakandno farbanih automobila, nikako ne možemo sa preciznošću utvrditi debljinu farbe, mada je lak uvek deblji od fabričke varijante.

Sada dolazimo do pitanja, koliko je to jedan mikron?

Jedan mikron je hiljaditi deo milimetra. Poređenja radi list kopir papira ima oko 80 mikrona. Sada je jasno koliko je farba tanka.

No da se vratimo na to koliko mikrona laka se skida poliranjem? Najgrublja pasta, cutting compound, skida oko 5 mikrona, polishing compound skida 2-3 mikrona, dok finishing compound skida oko jednog mikrona laka. Recimo, ogrebotina koju mozete osetiti pod noktom je duboka oko jednog mikrona. Za primenu svake paste postoje i odgovarajući sundjeri.

Dakle, ukoliko se koriste sve tri paste, za šta obično nema potrebe, skida se oko 8-9 mikrona laka.

Funkcija laka je i da pruža UV zaštitu, pa se zbog toga treba zapitati, koliko laka smemo da skinemo?

Po proizvođačkom uputstvu, većina proizvođača dozvoljava da se skine 1/4 laka, pre nego što se izgubi garancija. Kada se probije kritična tačka, usled dejstva sunca i UV zračenja, posle nekog vremena lak počinje da se ljušti.

Poliranje se najčešće vrši sa dve paste. polishing i finishing compound, čime se skida oko 3-4 mikrona farbe.

Ako je debljina laka oko 50 mikrona, lak bi trebao da izdrži 3-4 poliranja, pa bi uz dobro održavanje trajao preko 20 godina.

No, pre nego što krenemo u sam proces poliranja, trebalo bi adekvatno pripremiti površinu. Za početak, potrebno je oprati auto kako bi se skinule nečistoće. I ako vam auto deluje čisto, on zapravo nije čist. U laku se nalazi kontaminacija. Ako ne verujete, proverite. Na ruku navucite najobičniju kesu, i prevucite ruku preko laka. Osetićete neravnine.



Da bi se ova nečistoća uklonila, potrebno je koristiti glinu. Glina se koristi tako što se na auto prska lubrikant, a glina vuče preko farbe.




Evo kako izgleda glina nakon čišćenja:




Sada, kada je auto očišćen, ako probate onaj isti metod sa kesom, osetićete da je farba savršeno glatka.

Sada se može započeti poliranje.

Za početak, moramo da razjasnimo kakvi se defekti kriju na farbi:





Imamo swirl marks, tj. paukovu mrežu, i to su najpliće ogrebotine nastale prilikom pranja, jer su se kamenčići zadržali u sunđeru. Zatim imamo rds, tj. random defekte, koji su nastali na različite načine, i imamo duboke ogrebotine, gde je probijena farba.

Paukova mreža se uspešno skida najfinijom pastom, različite ogrebotine srednjom i grubom, dok se duboke ogrebotine mogu rešiti samo zapunjavanjem farbom, zatim šmirglanjem, i poliranjem.


Ukoliko se duboke ogrebotine ne popune farbom, njihove ivice se zaobljavaju poliranjem, pa samim tim postaju manje vidljive.



Sto se tiče poliranja, postoje različite tehnike. Jedna od njih je zenith point, koja se najčešće koristi u izvornom, ili modifikovanom obliku.

Dijagram:



Recimo, da smo rešili da poliramo sa dve paste. Nakon pranja auta i čišćenja glinom, neofarbanu plastiku, staklo, delove sa kojih možemo pokupiti nešistoću, staklo, itd. zaštićujemo trakom.



Sada možemo da započnemo poliranje. Ono što je bitno je to da se auto polira u hladovini, da nije izložen delovanju sunca, koje može zagrejati lim, pa uz grejanje koje nastaje prilikom poliranja, može da se uništi farba. Takođe, sunđer držimo ravno u odnosu na podlogu i startujemo mašinu naslonjenu na auto, za razliku od drugih, sličnih mašina, poput brusilice, ubodne testere, itd. koje se startuju pre nego što dodirnu podlogu.


Takođe, treba se klonitiora i ispupcenja na limariji, i ne provoditi previše vremena na njima, jer su ta mesta najosetljivija, i farba se najbrže skida na tim mestima.

Mašinu pokrećemo tako da svakim narednim pokretom prekrijemo 1/3 ili 1/4 prethodnog. Ovaj video je dobar tutorial za upravljanje mašinom i zenith point tehniku:



https://www.youtube.com/watch?v=q6xrFJnWHLo

Koliko nam je paste potrebno? Pasta se sastavlja u obliku zrnaca na sunđer:



Sa dva ovakva zrnca možemo da ispolirama oko 0,4 metra kvadratnih.

Takođe, bitno je da ne mešamo paste i sunđere. Jedna pasta se koristi samo na jednom sunđeru.

Nakon završetka poliranja, površinu brišemo mikrofiber krpom, kako bi skinuli višak paste, i videli da li smo zadovoljni rezultatom. Ukoliko nismo, idemo dalje, i ostavljamo to mesto da se ohladi, jer se farba prilikom poliranja greje, pa postoji opasnost da se zapali.

Nakon završetka poliranja prvom pastom menjamo sundjer, i krećemo da poliramo sa drugom pastom istom metodom.

Nakon završetka poliranja, ukoliko ste zadovoljni rezultatom, auto perete, sušite, i prelazite na žaštitu voskom. Voskovi se nanose ručno, kružnim pokretima, suše se na autu, i kada postanu potpuno suvi, brišu se mikrofiber krpom. Takođe, mogu da se nanesu u više slojeva, a samim tim, zaštita je bolja, i sjaj će duže trajati. Preporučuje se povremeno obnavljanje sloja voska, recimo jednom mesečno, a sve to zavisno od kvaliteta voska. Mnogi voskovi traju po 3-6 meseci.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 13:21 - pre 134 meseci
Svaka čast na tekstu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 14:11 - pre 134 meseci
Izvanredan tekst, zasluzuje posebnu paznju!

Poz
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 14:34 - pre 134 meseci
Hvala Ispravio sam i neke sitne greskice u tekstu koje sam uvideo. Usledice i nastavak u vidu saveta za pravilno pranje, poliranje farova, itd.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 14:53 - pre 134 meseci
Prikljucice se i ostali, nadam se, sa fundamentalnim savetima, i prakticno tehnoloskim osnovama.

Ostalo je stvar odabira brenda za hemikalije, i nekakve prakse.

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 15:05 - pre 134 meseci
I da vidimo primere iz prakse :)

Jel planiraš ovim da se baviš ili šta? U suštini nije naivna investicija, samo paint detective je 200 funti. Da ne pominjem polirke, jagnjeće krpe, glinu, voskove, a tek radne časove...
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 15:21 - pre 134 meseci
Bavim se onako, amaterski, za sopstvene potrebe. Da budem iskren, paint detector ne nameravam da kupim, jer za amatersku upotrebu i sopstvene potrebe, nije potreban.

Nabavio sam solidnu polirku sa podesavanjem brzine, i 3M sundjere.

3M paste se mogu kupiti na grame,tako da za sopstvene potrebe ne ispada skupo. Jedina veca investicija je masina.

Nesto od opreme sam imao i ranije. Recimo voskove, aplikatore, krpice, itd.
 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?08.04.2013. u 21:22 - pre 134 meseci
Odlican tekst, odlicno uvodjenje u materiju! Zahvaljujem na trudu! ;)
Realno...
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?20.04.2013. u 15:40 - pre 133 meseci
Obećao sam da ću nastaviti sa poliranjem farova, i evo krećem da pišem.

Farovi obično požute ili totalno matiraju usled dejstva uv zračenja i temperature koju stvaraju sijalice unutar fara. Zapravo, ne požute farovi, već zaštitni sloj laka koji se nalazi na njima. Naravno, ima tu još mnogih stvari koje utiču, poput kiselih kiša, no da ne dužim.

Dakle, imamo jedno ovakvo početno stanje:



Naravno, farovi mogu biti i u dosta lošijem stanju.

Prvi korak je zaštita okoline fara trakom, kako šmirgla ne bi oštetila farbu. Farovi se šmirglaju vodenom šmirglom, koja pre upotrebe mora da odstoji u vodi oko 15 minuta, i za vreme šmirglanja treba koristiti prskalicu i prskati farove vodom kako bi se sprali komadi plastike i laka. U prvoj ruci treba šmirglati horizontano, a u narednoj vertikalno, ili obrnuto, sve jedno, bitno je da ne šmirglate različitom gradacijom šmirgle u istom smeru.

Takođe, nikako ne primenjujte kružne pokrete jer će na faroviam nakon poliranja ostati sitni risevi.

U zavisnosti od stanja fara treba početi šmirglom p400 ili p600.

Evo kako to izgleda:



Zatim ide 800, pa 1000,1200,1500,2000, a može se preći i finijom poput 2500 ili 3000, pa i 4.000, koje se malo teže nalaze kod nas (Mirka Abralon, 3M Trizact) . U principu, poliranje lepo sredi far i nakon 2.000.

Evo kako izgleda nakon šmirglanja:



Za poliranje farova se koriste istovetne paste kao i za poliranje farbe. Far treba preći sa sve tri gradacije paste. Moja preporuka su Farecla paste, G6 i G3 koje se koriste uz kvasenje vodom, jer je far osetljiviji od farbe i vise se greje, pa ih prskanje vodom hladi i tako sprecava da se osteti plastika usled temperature koja se razvija prilikom poliranja.

Zatim, za završno poliranje koristiti neku ultrafine pastu za skidanje holograma i davanje zavrsnog sjaja.

Evo kako far izgleda nakon poliranja:



Na isti način se mogu polirati i zadnja svetla, s tim što ona obično nisu u tako lošem stanju pa se počinje finijom šmirglom.

Takođe, šmirglanje se praktikuje i kod farbe koja je u losem stanju, ili ima "narandžinu koru" nastalu usled loše pripreme za farbu. Za lak i farbu šmirgla je minimum p2.000 a može i finija. Treba je koristiti uz držač predviđen za to, kako se ne bi napravila udubljenja u farbi koja bi sigurno nastala sa šmirglom na ruci, ili rotacionom šlajfericom, naravno, uz obilno kvašenje vodom.

Ukoliko je matirana unutrašnjost fara, on se skida za auta, zatim se otvara uz pomoć skalpera i fena za skidanje farbe, kojim se greje spoj ogledala i fara, tj. lepak koji se nalazi u njemu. Ogledalo se cisti, eventualno polira, dok se far polira sa unutrašnje strane.

Zatim se sve vraća u prvobitno stanje tako što se zalepi lepkom za šoferšajbne.



Napomena: Slike su preuzete sa internata, kao i u prethodnom tekstu.


[Ovu poruku je menjao botr dana 20.04.2013. u 20:03 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?20.04.2013. u 20:35 - pre 133 meseci
Verovatno ima vise sistema rada,ja smirglu nisam ni upotrebio.Sta je bilo kod mene.
Kao sto grebu automobile,meni su prosuli nesto da se skinula folija po sredini,kao neka linija.
Uzeo pusku za pranje koja se drzi sa dve ruke koliko je jaka.Oprao ostatak folije,gde je kao na slici kada je
osmirglano u zavrsnoj fazi.Kupio neku polir pastu plave boje+smrdi.Polirka sa regulacijom brzine i dobije se isto
kao na slici kada je zavrseno.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?24.04.2013. u 08:41 - pre 133 meseci
Kad je ovakvo stanje fara, ili losije, moras da smirglas jer ces morati dugo da radis sa masinom, i da potrosis ko zna koliko paste, kako bi dosao do zdravog sloja.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?02.05.2013. u 21:45 - pre 133 meseci
@botr kazes "U prvoj ruci treba šmirglati horizontano, a u narednoj vertikalno, ili obrnuto, sve jedno, bitno je da ne šmirglate različitom gradacijom šmirgle u istom smeru. Takođe, nikako ne primenjujte kružne pokrete jer će na farovima nakon poliranja ostati sitni risevi. "

zar masina za poliranje ne vrti kruzno ?
ako ona ne ostavlja riseve sto bi kruzno smirglanje ostavljalo riseve a horizontalno i vertikalno smirglanje nece ostaviti riseve ?

 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?03.05.2013. u 07:59 - pre 133 meseci
^Vrti,ali ravnomerno i skoro istim potiskom,u zavisnosti od majstora.Ruka ili previse pritisne,ili malo svrlja
van putanje.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?03.05.2013. u 17:11 - pre 133 meseci
ne razumem sta si hteo da kazes ???
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?03.05.2013. u 19:01 - pre 133 meseci
Nije bitno sto ruka svrlja, poenta smirglenja je sasvim drugacija, u slucaju poliranja.

Smirgle pravi brazde odredjene dubine. I skida materijaloko ogrebotina, izjednacavajuci ogrebotinu sa okolinom.

Logika bi sledila, krenuti grubljom do delimicnog skidanja ogrebotine, pa sve sitnijom, da bi se sto manje nepotrebno skidao materijal.

Na kraju, zavrsno smirglanje se vrsi finim smirglama, koje prave "ogrebotine" koje polir pasta moze da anulira.

Razne su gradacije smirgle i razlicite dubine zareza.

Oznacavanja smirgli
http://home.howstuffworks.com/sandpaper-numbering-system.htm
http://www.jamarco.com/91b_Tec...2%20-%20Fine%20Woodworking.htm

I obracunavanje dubine zareza koje prave odredjene gradacije(sandpaper grit) smirgli
http://www.ehow.com/how_7439300_convert-grit-size-micron.html
Citat:
Instructions

1Determine the particle's grit size. Let's assume a grit size of 3,000.

2Raise your grit size to the (-0.93589)th power. The easiest way to carry out this mathematical operation is to use the caret symbol ("^"), typing your numbers into a Google search bar.

3,000 ^ -0.93589

= 0.000556925

3Multiply your answer by 11764.7

0.000556925 * 11764.7= approximately 6.5 microns

Read more: How to Convert the Grit Size to a Micron | eHow.com http://www.ehow.com/how_743930...size-micron.html#ixzz2SFkp9UZx

Tako da i ove "radne dubine" smirgli treba ukalkulisati u izmerene debljine laka, da bi se otprilike znalo koliko se bezbedno moze smirglati. I stoga su nezgodne masine, koje sa neiskusnom rukom mogu da zahvate malo vece zapremine farbe


A svaka pasta u svojoj specifikaciji ima koje dubine zareza moze da "opegla".

Poz
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?06.05.2013. u 07:42 - pre 133 meseci
Ako smirglas kruzno nova, finija, granulacija smirgle nece uspeti da pokrije ogrebotine koje je napravila prethodna (skine materijal koji je ostao izmedju riseva od grublje smirgle), i nacices se u problemu.

Evo kako izgledaju farovi nakon kruznog smirglanja i poliranja:





 
Odgovor na temu

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?12.05.2013. u 21:10 - pre 133 meseci
Jako dobar inicijalni tekst i uvod,ima jos par stvari koje nisu ispisane ali i nisu toliko vazne za hobi varijantu poliranja.
Takodje su i fotke odlicne,nije zato sto su moje))

Na poslednjoj fotki nisu tragovi od rucnog kruznog smirglanja vec od pneumatske slajferice(random orbital) koji nisu dobro skinuti nekom finijom granulacijom a ni kasnije nazovi poliranjem.

Zadnja svetlosna grupa se radi takodje:


screen capture


upload pictures free

[Ovu poruku je menjao reler dana 12.05.2013. u 22:30 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?12.05.2013. u 22:37 - pre 133 meseci
Cekaj,ovo su iste stopaljke,pre i posle ili ista iz drugog ugla?
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?13.05.2013. u 07:31 - pre 133 meseci
Da, slike su tvoje, doduse, ne bas sve, nadam se da se ne ljutis
 
Odgovor na temu

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?13.05.2013. u 12:27 - pre 133 meseci
Nema problema sto se tice slika,samo sto ima jako puno ljudi koji se kite tudjim perijem i prosipaju znanje a bez trunke potkovanosti u praksi.

Citat:
Lavlja_Jazbina: Cekaj,ovo su iste stopaljke,pre i posle ili ista iz drugog ugla?


Iste ali sam greskom stavio levu i desnu,evo ispravljam se i stavljam i kontra.


screenshot pc

images
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Poliranje kola, cime, kako..?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 41022 | Odgovora: 114 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.