Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 48495 | Odgovora: 177 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
*.gprswap.mts.telekom.rs.



+115 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?06.03.2020. u 22:47 - pre 50 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
freeworld:
Zasta li ti mene smatras...

E, ovo me podseti...
Mesec dana se bavis temom uvoza polovnog automobila. Ja smatram da si mnogo toga naucio ne samo ovde nego i sa drugih strana, pa te smatram polu-ekspertom. Ljudi brze fakultet zavrse nego sto ti uvezes auto :D
Mozes li ti sad napisati nesto svoje, do kakvih si zakljucaka dosao, sta se isplati, sta se ne isplati, koji ti koraci zadaju najvise muke, jesi li komtaktirao neke prodavce, imas li neku kalkulaciju, nekilink na automobil sa mobile.de za koji mislis da je dobar, koliko cenis da ce sta da te kosta sve do saobracajne na tvoje ime, a koliko takav slican kosta na polovniautomobili.rs
Nemoj da dozvoli sebi da te ja i drugi smatramo forumskim parazitom koji je dosao samo da pokupi informacije i kad zavrsi posao nece ni rec napisati o tome da bi jos neko imao koristi od tog iskustva. Ispisi kakva se prica do sad iskristalisala u tvojoj glavi, ne mora biti 100% tacno, posle kad zavrsis (ako ikad) dodji pa napisi sta si naivno verovao da je nekako, a ispalo je totalno drugacije, itd.

Zato nam tako i ide sto se brze negde zavrsi fakultet nego dok se ispostuje sve te drzavne procedure za uvoz automobila.Sto se tice auta gledao sam po nesto onako bezveze,zasto bi ako ne planiram jos da idem,negde u novembru sam bas zapazio stavljajuci desetak oglasa kao sacuvane da posle deset dana nijedan nije aktivan tako da necu da gledam nista dok ne ostane pola meseca pred put.Iz visegodisnjeg iskustva u ovoj nasoj prelepoj zemlji ukapirao sam da sve ono sto mislis da mozes da zavrsis za neko vreme obicno traje duze pa sam zato ovako rano zapoceo temu.Ne brinite se nista,sve putesestvije ima da opisem.Jedino sto sam gledao oko auta uzivo je pezo 307 karavan,auto je lepo radio,nije imao gresku sa ovim kineskim uredjajem lepo vuce a kako i ne bi kad je 110 ks 1.6 u odnosu na 47 ks to je munja,kaze sa mu je puko kais pre 30000 pa je to jedan od razloga sto za sad ne uzimam u razmatranje,drugi su starost 2003 je i cena 1700 evra,da dodam u vezi ove rasprave za novo i polovno ,kaze mi majstor 5 godina ga lazem da cu da kupim auto,ustvari on me 10 godina tera da kupim drugi a skoro se i izdao zasto,zato sto vise naplacuje popravke automobilima sa kompjuterom,tako mi je nesvesno priznao da sam ja upravu kada kazem da je isplativije imati starije automobile,problem sa starijim je taj jer ih vise nema i svi su pred kraj zivotnog veka.Zbog ovakvih majstora se meni i ne kupuje polovan auto.


[Ovu poruku je menjao freeworld dana 07.03.2020. u 00:03 GMT+1]
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2700



+699 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?06.03.2020. u 23:48 - pre 50 meseci
Samo što su zapadni automob ili morali da se plate devizama - odnosno da bi neko kupio npr. Mercedes W123, morao je da ga plati markama, francima, lirama, dolarima, šta god da je imao, tako da tu inflacija nije imala uticaja.


ademare> Da, baš tako, a "Prva Petoletka" iz Trstenika je za delove isporučene Boingu dobijala avione koje smo posle prodavali rusima :sarcasm:
Šalim se, to se radilo tamo gde je bilo moguće, a uglavnom nije, jer firme na zapadu nije zanimala robna razmena, nego su neke ulazile u takve dilove zato što su ih naterali političari, jer je bilo neophodno održavati SFRJ na aparatima, jer ako bankrotira i narod izvede novu revoluciju, ode SFRJ od "trulih kapitalista" u zagrljaj SSSR.

Jer, tim firmama je bilo jednostavnije i jeftinije da te jednostavne komponente, kao i "loan" poslove, rade negde u Alžiru, Maroku, Egiptu, negde u Centralnoj ili Južnoj Americi, ili bilo gde drugde gde nisu morale da se bave robnom razmenom.
To što su naše firme doprinosile tim kompanijama sa Zapada je bila sića, ali je za nas bilo mnogo i održavalo je ekonomiju na "pozitivnoj nuli".



Nego, da se vratimo temi, da li je postavljaču teme jednostavnije da plati neku od ovih firmi koje dovoze automobile po narudžbi? Jednostavno ode na plac ili u mesto gde se nalazi taj plac u Švajcarskoj ili Nemačkoj, nađe auto na tom placu ili negde drugde u okruženju (po mogućnosti i od fizičkog lica), i jednostavno kontaktira ove da mu taj auto preuzmu i dovezu u Srbiju završavajući svu papirologiju.
Ako ništa drugo, može tamo da kupi auto direktno od vlasnika po nekoj nižoj ceni nego što bi morao da plati na nekom placu.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 00:16 - pre 50 meseci
Naprotiv ! Zapadne firme su bile Zainteresovane za ovakve trampe , ali obe strane i nasa i njihova do odredjenih granica sopstvenog interesa !

Za Boing je sasvim neprimereno porediti , jer putnicki Avioni za razliku od putnickih Automobila nisu masovni proizvod koji se prodaje na Milione komada !

Znaci sta je bio interes Zapadnih firmi ? One su dobijale kvalitetne proizvode delove za svoje automobile , mnogi su isli u prvu ugradnju , po konkurentnim cenama ! Sa druge strane za ta sredstva su omogucavali prodaju svojih proizvoda po Povlascenim uslovima ! Bez deviza , kako ti pises, jer nije tako bilo !

Naravno ne sve kolicine jer su se na primer Opel vozila prodavala na dva nacina ! Jedan deo preko IDA Kikinda i samo ti Opeli su na YU trzistu prodavani za dinare , bez carina i dodatnih poreza. I bez dodatnih dazbina ti automobili su bili visestruko skuplji od domacih ! Tako da za njih nije bilo bas navale !

Drugu grupu Opel automobila cinila je klasicna prodaja koja nije isla preko Livnice ! Ti automobili su prodavani za devize , porez na luksuz , carine itd . Sve te dazbine su ih cinile znatno skupljim nego sto je prodavala IDA !

Mercedes ti je opet totalno Promasen primer , jer on nikada Nije prodavan sa statusom domaceg automobila u SFRJ !
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2700



+699 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 02:31 - pre 50 meseci
A gde sam rekao da je prodavan kao domaći auto? Pomenuo sam ga, jer je nenormalno koliko je tih mečki bilo u Srbiji u odnosu na druga strana vozila, a vozili su ih ljudi koji nisu imali najveće plate, čak su ih više vozili oni koji su živeli na selu od poljoprivrede nego neki uspešni direktori, inženjeri i njima slični, a takođe i pojedini taksisti. Ako je neki Opel bio luksuz, zamisli šta je tek W123 bio u to vreme.


A danas se zna zašto su ti "loan" poslovi postojali i da to nije zbog konkurentnih cena i kvaliteta, već zato što je Zapad imao interes da SFRJ ne bankrotira pre nego što SSSR propadne. Kad se SSSR raspao, videli smo kako je završila ta SFRJ ekonomija.
Mi nismo umeli dva šrafa da spojimo bez pomoći tih firmi sa zapada, iako smo po firmama imali na hiljade inženjera, a gotovo sve što smo proizvodili je bilo po licenci - počevši od IMT traktora pa do električnog šporeta.


Ono što je kod nas najveći problem i danas je birokratija, a to upravo pokazuju nelogičnosti u vezi uvoza polovnih automobila - dovezem automobil iz inostranstva lično, moram da platim troškove špedicije!!!???? Kakve troškove špedicije kad sam auto dovezao sam?
Debili pisali zakone tada, debili pišu i danas, a one koji misle svojom glavom sklone u stranu da ne smetaju.


Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2283 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 08:02 - pre 50 meseci
Citat:
freeworld:
ne planiram jos da idem,negde u novembru...
kaze mi majstor 5 godina ga lazem da cu da kupim auto...

Jesi li uzeo u obzir mogucnost da ce uvoz EURO 3 automobila da se zabrami verovatno odmah posle izbora, kad se formira vlada? A mozda i EURO4. Po dosadasnjem iskustvu kako je radjeno, tacan datum se ne najavljuje mesec-dva unapred, nego odjednom objave danas je posledmji dan za uvoz. A za EURO5 je tek skupo popravljati i 90% mehanicara ne umeju da ih popravljaju, tj. mozda umeju kao sto i ja mozda umem da sviram klavir, ali nikad nisam probao. A i delovi su skupi, naprimer termostat za moju skodu EURO5 kosta 200 evra + zamena, a tebe za stari auto kosta verovatno 5 evra sa sve zamenom. Tako da ako hoces da uvezes EURO3, ti za svaki slucaj racunaj da imas deadlime od 60 dana da to sve zavrsis i pocni odbrojavanje od danas. A kao sto si i sam gore primetio, ako lose planiras, onda ti za realizaciju treba 3x vise vremena nego sto si planirao, a ako dobro planiras onda ti treba samo 2x vise. Ili tako, ili planiraj uvoz EURO5 polako i opusteno.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 07.03.2020. u 09:19 GMT+1]
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 09:17 - pre 50 meseci
Citat:
mjanjic:
Samo što su zapadni automob ili morali da se plate devizama - odnosno da bi neko kupio npr. Mercedes W123, morao je da ga plati markama, francima, lirama, dolarima, šta god da je imao, tako da tu inflacija nije imala uticaja.


Za dinare je moglo da se kupi Lada, Moskvič, Trabant, Wartburg, i ono što se sklapalo kod nas, Reno 4 i 5, Dijana i Spaček , Buba i Golf 1 i 2. Sve ostalo se prodavalo za devize + dinare, za devize fabrička cena a dinari dažbine carina i PDV, koji su pre dozvole slobodnog uvoza polovnjaka iznosili i do 95% fabričke cene.
Od svih pomenutih modela Golf 2 je bio svemirski brod za sve ostale i otud balkanska ljubav prema fauveju.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2283 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 09:46 - pre 50 meseci
Da li je Golf2 toliko bolji or Renoa 5? Mene je bas prosle nedelje pitao jedan covek koji radi za minimalac koje vozilo da uzme za nekoliko stotina evra - golf2 dizel ili renault5 dizel i ja mu preporucio ovaj drugi. I jedan i drugi su nekoliko godina bili najprodavaniji modeli u svojim drzavama, taj motor je Reno delio sa volvom i odlican je, golfov takodje odlican, jeste reno kraci za pola metra, ali to ja gledam kao prednost, iskustva vlasnika za oba su 90% njih prezadovoljni, probleme sa korozijom imaju oba, znaci ti automobili su vrlo uporedivi i izbor je stvar licnog afiniteta, tako da ne mogu da se setim nijednog razloga zasto bi golf bio drasticno bolji.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 10:09 - pre 50 meseci
Ne volim ni Reno ni VW tako da mogu da tvrdim da je ipak G2 bolji od R5. Renoov dizel nema potrebe da komentarišem, vreme je pokazalo koliko je dobar.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 10:53 - pre 50 meseci
@ HoT_Steppa i ostali

Ljudi jer vi stvarno ne verujete u ovo sto pisem da su se automobili Strani , koje nismo sklapali , nego trampili za delove ili za drugu robu , prodavali za dinare , bez dodatnih carina i poreza sa statusom domaceg automobila ?

Ne znam sta je u pitanju , da li ste svi toliko mladi pa niste ziveli u SFRJ ili izbledelo secanje ?

U svakom slucaju ja ne pricam napamet , vec imam pored sebe dokaze ! Sacuvao sam nekoliko casopisa - automobilskih iz tog vremena i juce sam nasao par komada . U svakom ima cenovnik novih Automobila !

Nemam opremu da sada skeniram ali mogu da napisem nekoliko cena ako nekog zanima , mada ne znam koliko je tada bila nemacka marka kao poredjenje !

Evo par cena iz Februara 1988. godine . Cene su u Milionima dinara !

Jugo 45 6.2 / Jygo 55 6.7 / Jugo 101 7.0 /128 skala 7.1 /Jugo skala poli 8.0

E sada Zastava za dinare ima FIAT Croma 1.600 27.6 /FIAT Croma 2000 IE 57.7

IMV - Reno 4 8.3 / Reno 5 campus 18.0 / Reno 9 22.8/ Reno 11 27.2 / Reno 21 46.3

ITD. da ne pisem vise , zar neko misli da je Zastava sklapala Crome , a IMV sklapao sve od 9-ke do 21-ce ??
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 11:00 - pre 50 meseci
To je druga polovina osamdesetih, mi pričamo o sedamdesetim i prvoj polovini 80-ih, gde je bilo rigoroznije. I ja pričam iz ličnog iskustva, kupio sam tad nov auto za DEM.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 11:09 - pre 50 meseci
Naravno da je bilo i automobila novih ne samo za DEM , vec su se na konsignacijama , prodavali automobili u Originalnim valutama !

Pa se FIAT prodavao devizni deo u Lirama , Reno u Francuskim francima itd . Na tu cenu su isle dinarske dazbine , carina , porezi itd.

 
Odgovor na temu

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
109.122.99.*



+115 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 11:19 - pre 50 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
freeworld:
ne planiram jos da idem,negde u novembru...
kaze mi majstor 5 godina ga lazem da cu da kupim auto...

Jesi li uzeo u obzir mogucnost da ce uvoz EURO 3 automobila da se zabrami verovatno odmah posle izbora, kad se formira vlada? A mozda i EURO4. Po dosadasnjem iskustvu kako je radjeno, tacan datum se ne najavljuje mesec-dva unapred, nego odjednom objave danas je posledmji dan za uvoz. A za EURO5 je tek skupo popravljati i 90% mehanicara ne umeju da ih popravljaju, tj. mozda umeju kao sto i ja mozda umem da sviram klavir, ali nikad nisam probao. A i delovi su skupi, naprimer termostat za moju skodu EURO5 kosta 200 evra + zamena, a tebe za stari auto kosta verovatno 5 evra sa sve zamenom. Tako da ako hoces da uvezes EURO3, ti za svaki slucaj racunaj da imas deadlime od 60 dana da to sve zavrsis i pocni odbrojavanje od danas. A kao sto si i sam gore primetio, ako lose planiras, onda ti za realizaciju treba 3x vise vremena nego sto si planirao, a ako dobro planiras onda ti treba samo 2x vise. Ili tako, ili planiraj uvoz EURO5 polako i opusteno.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 07.03.2020. u 09:19 GMT+1]

U pravu si sve,mada mislim da nece pre juna da zabrane uvoz,ne zato sto nas vole vec zato sto je ogroman novac u pitanju,na milion evra procenat koji drzava uzme je daleko veci na milion evra iz polovnih nego milion evra iz novih vozila.Termin je pre izbora ili u toku izbora,a cim prodje kroz carinu vise sam bezbedan sto se menjanja eko standarda uvoza

 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2283 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 11:54 - pre 50 meseci
Citat:
ademare:
ITD. da ne pisem vise , zar neko misli da je Zastava sklapala Crome , a IMV sklapao sve od 9-ke do 21-ce ??

Ne misli, nego odakle tvrdnja da zastava nije platila carinu na te strane automobile?
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2283 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 12:05 - pre 50 meseci
Citat:
freeworld:
na milion evra procenat koji drzava uzme je daleko veci na milion evra

Ti sad to shvatas kao da je kolicina novca konstantna, milion evra je tu, pa ili ce se kupiti 500 automobila po 2.000 evra, ili 125 po 8.000 evra.
Odakle logika da se na to gleda tako? Ja bih radije gledao drugacije - ti defniitivno hoces da vozis auto tokom narednih 5 godina. Ako budes mogao da vozis auto od 2.000 evra vozices, ako ne budes mogao da vozis auto za manje od lupam 8.000 evra ti ces tada zaraditi/ukrasti/iskukati od rodbine/uzeti od banke jos 6.000 evra. Vrlo mali procenat vozaca ce prestati da vozi automobil i preci na trotinet ako automobili poskupe. Sto znaci da drzava od skupljih dobija vise. Plus delovi skuplji, servis skuplji, pdv veci, bdp raste. Sto ti vise dugujes, to drzavi bolje, tako nekako.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 12:52 - pre 50 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
ademare:
ITD. da ne pisem vise , zar neko misli da je Zastava sklapala Crome , a IMV sklapao sve od 9-ke do 21-ce ??

Ne misli, nego odakle tvrdnja da zastava nije platila carinu na te strane automobile?


Duga prica , koja nema mnogo veze sa temom . Zastava se tu javlja samo kao posrednik . Nema razloga za carinu , jer je izvrsena trampa . Znaci umesto novca , fabrike autodelova su dobijale drugu robu . Kao sto na Novac ne postoji carina , ne postoji ni na njegov surogat !
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2283 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 17:24 - pre 50 meseci
Citat:

Znaci umesto novca , fabrike autodelova su dobijale drugu robu . Kao sto na Novac ne postoji carina , ne postoji ni na njegov surogat !

Odakle ti to? Roba podleze carini bez obzira da li si je kupio, dobio na poklon ili trampio za nesto.
 
Odgovor na temu

freeworld
Srbija

Član broj: 250794
Poruke: 1333
109.122.99.*



+115 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 18:02 - pre 50 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
freeworld:
na milion evra procenat koji drzava uzme je daleko veci na milion evra

Ti sad to shvatas kao da je kolicina novca konstantna, milion evra je tu, pa ili ce se kupiti 500 automobila po 2.000 evra, ili 125 po 8.000 evra.
Odakle logika da se na to gleda tako? Ja bih radije gledao drugacije - ti defniitivno hoces da vozis auto tokom narednih 5 godina. Ako budes mogao da vozis auto od 2.000 evra vozices, ako ne budes mogao da vozis auto za manje od lupam 8.000 evra ti ces tada zaraditi/ukrasti/iskukati od rodbine/uzeti od banke jos 6.000 evra. Vrlo mali procenat vozaca ce prestati da vozi automobil i preci na trotinet ako automobili poskupe. Sto znaci da drzava od skupljih dobija vise. Plus delovi skuplji, servis skuplji, pdv veci, bdp raste. Sto ti vise dugujes, to drzavi bolje, tako nekako.

Pa super,sutra idem do banke da trazim kredit za ferarija,a kolko ce tek para od akcize da zarade na gorivo 😃
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?07.03.2020. u 18:13 - pre 50 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:

Znaci umesto novca , fabrike autodelova su dobijale drugu robu . Kao sto na Novac ne postoji carina , ne postoji ni na njegov surogat !

Odakle ti to? Roba podleze carini bez obzira da li si je kupio, dobio na poklon ili trampio za nesto.



Ma da Sve je isto kao i danas .

Danas imamo Socijalisticko samoupravljanje i 100 % Drustvenu svojinu ?

Posmatras pojave Socijalistickog sistema , danasnjim zakonima i praksom ?
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6810
*.dynamic.sbb.rs.



+1450 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?08.03.2020. u 14:53 - pre 50 meseci
Brkate babe i žabe, pojednostavljujete celu priču. SFRJ je bila svemirski brod za ove danas diletante. Radilo se na bliskom istoku, ugovori se posao, kupe nove mašine, završi posao, mašine ostave u pustinji (ne isplati se transport) i onda se u vrednosti tog posla dobije nafta po nabavnoj ceni skoro džabe, tanker produži i preproda se negde u svetu.

Što se tiče delova, sećam se davno da sam na potpuno novoj ladi našao rudi čajavec releje i još gomilu toga što sitnijih što krupnijih delova. Lada je ulazila kao poluproizvod u zemlju i kompletirala se sa našim ili tuđim delovima pa se smatrala kao domaći proizvod. To je bila šema sistema. Normalno da smo i mi bili interesantno usputno tržište za ceo svet, u SFRJ su uglavnom ulazile devize ali nisu izlazile pa je zato trebalo u nekom periodu razyebati državu.

Kada je bila kriza sa gorivom, svuda u svetu je bila kriza sa gorivom, kafom, deterdžentom itd.


Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8083



+1753 Profil

icon Re: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?08.03.2020. u 15:34 - pre 50 meseci
Bas sam o tome razmisljao kada sam pisao postove o nekadasnjoj auto-indusriji . U staroj SFRJ autoindustrija je bila vrlo jaka , nezamislivo za sadasnje standarde !

Ljudi posmatraju sadasnje motanje kablova i slicne poslove i misle to , je to .

Sama Zastava je bio takav sistem da ovo danas FIAT KG gde se samo sklapaju automobili je 100-ti deo nekadasnje moci !

Sklapalo se i onda ali je delove pravilo desetine fabrika . Plus pod Zastavom su bili Kamioni i ostalo . Zastava je imala svoju banku , ali ne internu kao neke druge velike firme , vec javnu banku !

1989 . Zastava je proizvela 180.000 automobila ! E sada neka neko izracuna koliko je to u DEM ! Jer sve je bilo domace do poslednjeg srafa ! Sada se 99 % uvozi delova , sklapa , plate radnicima isplacuje drzava iz budzeta i na kraju svi imamo Minus u dzepu od FIAT-a KG !

Takodje sam razmisljao i o nafti . Kako nismo kao sada Zavisili od " brace " Rusa za naftu i gas ! Gas se nije trosio , malo , ali od njih nismo kupovali naftu . Razmena sa SSSR-om je bila takva da su oni nama dugovali Milijarde !!

Danas je obrnuto . A naftu smo kupovali od Iraka i Libije . Nase firme su Izgradile skoro sve one Sadamove palate , vojne instalacije . U Libiji takodje sve i svasta .

Umesto kesha koga oni nisu imali , dobijali smo naftu !!

I onda ljudi citaju postove , i misle po ovim sadasnjim zakonima , propisima , racunovodstvu . Danas je sve drugacije .

 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Detaljan postupak uvoza polovnog automobila?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 48495 | Odgovora: 177 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.