Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

elitemadzone.org :: AutoZone :: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 14847 | Odgovora: 52 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2282 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 13:08 - pre 42 meseci
Da preduhitrim Java Beograd - meni se nikad nije probusila guma na automobilu.
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 13:28 - pre 42 meseci
Ni meni u krugu dvojke ali sam svašta viđao kod drugara po gumama naročito po ruralnim krajevima. Moj ćale je večito imao šrafove i vijke u zadnjim gumama. Prednji točak pređe preko šrafa i podigne ga pa zadnji naleti i probuši se guma. Kod dtugara sam vido čak komad armature koji je pokupio u zadnjoj gumi. U razgovoru sa vulkanizerom sam dobio pojašnjenje fenomena. Guma počne da pušta više manje i kada ti dosadi odeš na čepovanje. Isto sam i za problem zadnjih klješta dobio objašnjenje od mehaničara. Na corradu su mi potpuno istrulili i zadnji zaštitni limovi diskova pa sam kupio ko nove polovne sa auta iz uvoza.

Naravoučenije, kada zimi puškirate auto obavezno pretrčite i kočioni sistem koliko možete. Ja uvek posle nekog dužeg puta zimi obavezno ispuškiram auto odozdo koliko se to može. Kod nas se koriste nenormalne količine soli jer je jeftinije od čišćenja.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.cpe.sn.co.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 14:44 - pre 42 meseci
Lupetaš bre Bordžija, pojma nemaš ni šta lupetaš.

Počeo si lupetanjem o teoriji o boljim dobošima od diskova na zadnjim točkovima, jer su zadnji točkovi izloženi vodi i solju, a onda si nastavio lupetanjem o tome da se pneumatici zadnjih točkova češće probuše ... pa onda lupetaš da ti je vulkanizer nešto objasnio, pa onda objašnjenje nekog mehaničara o zadnjim klještima (valjda isti onaj koji ti je šmirglao klip kočionihg klješta), pa onda sve to potvrdiš korozijojm zadnjih zaptitinih limova ...

I na kraju, blago nama - daješ naravoučenije o ukupnom lupetanju koje si ovde izneo.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2282 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 15:46 - pre 42 meseci
Citat:
bordzija:
Kod nas se koriste nenormalne količine soli jer je jeftinije od čišćenja.

Eh... Kod nas se koriste izuzetno male kolicine soli u odnosu na ove drzave gore, severozapadno. Po nekim pokrajinama nemacke, belgiji, holandiji, sneg mora da se istopi u trenutku kad pada na kolovoz, nista ono "sneg iznenadio putare, napadalo pola metra". Nego, kad metorolozi najave da bi sutra moglo da se desi da pada sneg, putari vec danas navale da rokaju so kao ludi, sutra sneg zaveje livade, a na putu ga nema uopste... Firma u kojoj sam radio ranije je uvozila polovne kamione iz holandije, da vidis samo na sta to lici, so pojela kamionsku sasiju debelu 3cm, a da nece lim... Jos u holandiji izuzetno retko pada sneg.
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 15:56 - pre 42 meseci
Citat:
Java Beograd:
Lupetaš bre

Mislim da ovaj nivo konverzacije treba da zadržiš za ispred dragstora i u svojoj kući.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16342



+2920 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 16:05 - pre 42 meseci
Mislis da ima dragstor u kuci?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2679



+690 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 19:24 - pre 42 meseci
Nisam nikad imao problema sa diskovima na zadnjim točkovima, to za eksere i šrafove jeste tačno, jer prednji točak kad nagazi ekser, najčešće ga podigne tako da na njega naleti zadnji točak (ne uvek, ali od 1000 puta po našim putevima, jednom ga zadnja guma nabode, i onda vidite da traje 2-3 dana pre nego što delimično ispusti), ja sam tako našao u zadnjoj gumi šraf prečnika 2-3mm, u prednjoj nikad ništa. Dešava se vrlo retko, ali eto, dešava se, i kad se desi, u 99% slučajeva je zadnja guma.

To sa prednjim diskom... jedne zime nešto razibala leva čeljust, jedva se dovukao kući, disk bio narandžast... sutra kod majstora, zamenio diskove, pločice, creva (lajtunge) i šta je već još trebalo, na pola puta do kuće još gore... i tako 5-6 puta, zamenio čeljusti, opet isto, zamenio glavčinu, još gore prvi dan, sledeći dan sve u redu, pa posle 2 dana opet samo dosta blaže... ali na kraju sve leglo, da bi se posle par meseci opet desilo nakon jedne duže vožnje nizbrdo, pa posle ništa nekoliko meseci, pa opet pre 3-4 meseca, i od tada nijednom, sad treba da budem vidovit da znam da li će se i kad desiti.

Majstor jednom uspeo da "replicira" problem, skinuo lajtung, čeljust i dalje drži, samo blago udario čekićem, odmah pustile... dakle, nije klipić niti bilo šta vezano za ulje, ja sumnjam na onu žicu što drži pločice, kao da se čeljust nekako ukosi ili šta već pa zato neće da popusti.
Uglavnom, kad nešto počne tako, treba kupiti novo, nego što ovde nisam bio 100% siguran da će to rešiti problem, jer nakon zamene čeljusti i glavčine, problem se samo prvih par dana javljao onako "random" i dosta blaže (tek da na 1% nagibu auto neće da krene sam kad je izbačen iz brzine), posle gradske vožnje felna bi bila onako mlaka do topla, ne vrela, ali opet iritira...

Bukvalno ne bih žalio da platim nekom majstoru koji se bavi samo time, ali takvih nema, bar ovde kod mene.


Neko može da se pita kako su nekad doboši bili i na pogonskim točkovima, pa nije bilo problema na tehničkom. Bilo je problema, ali ranije nije bilo ovih privatnih tehničkih, nego AMSS ili AMK, i imale pojedine transportne firme tehničke preglede zbog svojih vozila, a koja su mogla koristiti i građani, ali je uz te tehničke preglede bio i servis pa se na licu mesta mogao otkloniti problem.
Sad ovi "moderni" tehnički te vrate kod majstora, a majstor nema opremu za ispitivanje kočnica kako bi znao da li je dobro podesio doboše.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 19:51 - pre 42 meseci
Eto java jedini misli da šrafovi i ekseri stoje uspravno i čekaju automobil da mu probuše gumu :-)

Ima tu i do stila vožnje i do materijala tj delova koji se ugrađuju. Jednom davno sam 90tih lepio pločice i paknove u južnom bulevaru pa kada sam se spustio niz nemanjinu od slavije kočeći, skrenuo u kneza miloša i na sledećem skretanju u masarikovu shvatio da - nemam kočnice. Zakočio nekako ručnom, nožna uopšte nije radila. Sačekao malo i sve proradilo kako treba. Drugi put se sjurio niz bubanj potok i kočio naravno ford krš, pretiče me lik i svira, okrenem glavu ono iza dim. Stanem dole cvrči zadnji desni doboš. Auto 10 dana pre toga prošao tehnički. Uglavnom materijal koji su lepili prilikom reparacije je bio neki krš koji se pri kočenju brzo usija i - sve nabubri. Čelik se širi i eto žurke. Kad se pregreje nema ni kočenja. O staroj kočionoj tečnosti da i ne pričam koliko šteti aluminijumu u kočionom sistemu. Oksidacija samo takva.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.cpe.sn.co.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 08:10 - pre 42 meseci
Citat:
bordzija:
Citat:
Java Beograd:
Lupetaš bre

Mislim da ovaj nivo konverzacije treba da zadržiš za ispred dragstora i u svojoj kući.


Izvini bordžija, brate, znaš da uglavnom nisam takav u diskusiji, ali ajd' budi realan pa pročitaj svoje postove:

Ovalnost kočenja - loši diskovi pozadi (?!?) - više se kvasi zadnji točak (?!?) - zadnje gume se češće buše (wtf!!!) - armatura u zadnjoj gumi - "problem zadnjih klješta" (samo kod tebe) pa saveti vulkanizera i automehaničara - truljenje zaštitih limova - naravoučenije o pranju (puškiranju) auta i kočionog sistema - količina soli na putevima (opet u tuđega tatka pogolema patka)

Pa da li je tebi jasno šta ti pišeš?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 09:54 - pre 42 meseci
Moj komentar je bio na to da neki ljudi tvrde kako su zadnji diskovi neprikosnoveni i bajni u odnosu na doboše, za mene je to bilo u ono vreme ako se dobro sećam oko 250 evra po čeljustima + adaptacija (audi a3 nove original) i izneo sam svoja zapažanja i probleme. Pisao sam i na temu ovalnosti te na temu starog kočionog ulja i propadanja aluminijuma u kočionom sistemu te blokiranju kočnica ili nekočenju. Uglavnom o lošijim radnim uslovima zadnjih kočnica u odnosu na prednje koje u suštini 70% više rade u odnosu na zadnje.

Ti se uhvatio samo za ovalnost, malo je to sve kompleksnije nego što ti se čini. Sobzirom da sam to nekada sve sam radio, čak i na automobilu koji ima 80 godina mogu valjda da iznesem neka svoja zapažanja bez pljuvačine.

Naravoučenije loše pločice brzo usijaju disk i ako se naleti u baru eto ovalnosti prilikom kočenja.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 10:32 - pre 42 meseci
Nema tu filozofije:

Diskovi - bolje i jače koče. Neophodan je jači servo.
Doboši - jeftiniji u proizvodnji

Prevelika sila kočenja na zadnjim točkovima uzrokuje njihovo blokiranje, i nekad je to bio problem koji se teško rešavao, posebno ako su diskovi pozadi.
Pošto svi automobili u Evropi, od 2004 moraju da imaju ABS, onda to više nije problem.

I sad, ako je auto težak preko neke određene granice - ugrađuju se diskovi na zadnjim točkovima (obavezno)
Ako je težina i veličina auta takva da može i ne mora jača sila kočenja na zadnjim točkovima (diskovi), onda sve zavisi od proizvodne cene koju proizvođač želi da postigne. Jeftinije - doboši, skuplje - diskovi.

I to je to.
Oba sistema, ako su ispravna, dobro koče u zahtevanim granicama.
Pogrešno je (neretko i pogubno) menjati fabrički ugrađene kočione sisteme.



- Ostavi se mudrolija o manjem/većem kvašenju i češćem/ređem naletanju na armaturu prednjim/zadnjim točkovima.
- Aluminijumske kočione čeljusti u 99% slučajeva nadžive svaki auto. Ni tu ne treba tražiti rupu na saksiji.
- Količina soli na srpskim putevima je "mala maca" u odnosu na potrošene količine u razvijenim i bogatim državama zapadne Evrope.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 10:51 - pre 42 meseci
Takođe:
- diskovi, doboši, pločice, pakne, sajle ručne kočnice, kočiona creva - sve je to potrošni materijal koji treba NEMILICE menjati, tj. bacati staro i ugrađivati novo, u svakoj zgodnoj prilici.
- ako dođe do defekta glavnog kočionog cilindra, ili kočionog cilindra doboša - bacati i ugrađivati novo.
- kočione čeljusti disk kočnica podležu reparaciji samo ako je stanje samih čeljusti besprekorno. U reparaciji se menja i klip i sve gumice. (ne šmirgla se klip)





Dakle, ako se vratimo na "ovalnost" kočenja. Ne mudrovati previše nego menjati potrošene potrošne delove.

Jbt, ako nešto čuva glavu u saobraćaju - to su kočnice!

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8064



+1747 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 11:58 - pre 42 meseci
Jedna od poenti ove teme bi trebala da bude Uvodjenje novog Haraca !

Meni licno , a verujem i mnogima je promakla informacija da je zajedno sa onim merenjem izduvnih gasova doneto i ovo , kao i isti rok za prilagodjavanje servisa za tehnicki pregled .

Tako da za sada jos nije obavezno , pa ko ide na tehnicki moze da bira da li da ode u servis koji nema ovo ili koji ima , pa da padne na tehnickom zbog necega sto nije obavezno jos .

Druga strana price je Rigoroznost u zadatoj normi ! Zadata je vrednost do 20 , sto je relativno tesko postici cak i sa novim delovima . U isto vreme nema dokaza da je to neka kljucna granica od koje pocinje Neispravnost .

Na primer 30 nema statisticki neke bitne razlike sto se tice samog kocenja i bezbednosti , a razlika je velika u smislu prolaznosti , itd .

Sustina na kraju ostaje samo na jos jednom Haracu !
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.cpe.sn.co.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 14:11 - pre 42 meseci
Da li je uopšte utvrđeno da "ovalnost kočenja" bilo kako utiče na ukupno zaustavljanje vozila, tj. zaustavni put?

Ako jeste - onda OK.
Ako nije - onda je mrsomuđenje.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 15:21 - pre 42 meseci
Klješta uopšte nisu teoretski problem već klipovi koji su od aluminijuma (donekle i klješta naravno kada ih indijanac ošmirgla) Svi problemi sa kočnicama počinju od nemenjanja kočionog ulja usled pojave vlage u tečnosti koja je hidroskopska i ima rok trajanja/eksploatacije - pojavljuje se oksidacija koja glavi klip i ne koči ravnomerno ili blokira. U prvom slučaju imamo pogrešnu raspodelu sile kočenja u drugom usijavanje i propadanje kočionih obloga te ubrzano habanje diskova/doboša. Ovo prvo abs može da popegla ali verujem da se u nekom trenutku uključuje signalna lampica za proveru/servis.

Jesu diskovi lepši ali na duge staze i nisu baš rentabilni ako se ja pitam. U suštini jedino je odziv malo brži možda i preciznost ali neke preterane karakteristike i ne vidim kada je sila kočenja uglavnom na prednjim diskovima kod normalne eksploatacije vozila. Kod sportskih automobila i temperamentne vožnje verujem da ima boljih rezultata.

Kao kada audiofili krenu da razvlače temu o hifi opremi reklo bi se.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 18:23 - pre 42 meseci
Bordzija...u pravu si ti sto se tice ispravnosti kocionog sistema u celini...ali ovde se radi o pojmu "ovalnost kocenja"...tj. o ujednacenosti sile kocenja kroz celu rotaciju tocka. Ne treba mesati "babe i zabe". Ovi problemi, na koje ti navodis, uticu na neujednacenost sile kocenja po "osovini rocka"...A na "ovalnost", na ujednacenost po rotaciji tocka, utice samo ispravnost diskova u smislu njihove zakrivljenosti i njihovo centriranje u odnosu na glavcinu...jer i zakrivljena glavcina, lager...korozija izmedju glave diska i glavcine utice na njegovu centriranost, pa moze dovesti do njegovog vibriranja u rotaciji i eto neravnomernog kocenja po rotaciji. E sad....nije problem u krivim diskovima...uvek mogu da se iskrive i moraju se vremenom inace menjati ili se obraditi pri promeni plocica. Mogu da se iskrive jer su lose napravljeni, pregrejani pa naglo ohladjeni (na primer pri pranju u perionici ili ulaskom u neku vodu) i sl...Problem je u normi ispravnosti od strane zakonodavca. Po pravilu, dozvoljena granica zakrivljenja diska je 4 stota...odnosno, na grafikonu ispravnosti do 20%....A u praksi i 30 i cak 40 % se mnogo ne razlikuje, tj. funkcionalno se ni ne oseca u voznji. Tek veca zakrivljenja se mogu osetiti kao podrhtavanje na papucici kocnice....Znaci..nije rpoblem u zameni diskova, obradi i sl...vec u tome sto se to mora raditi mnogo pre i pri svakoj zameni plocica...a najcesce na tehnickom ti platis pregled (sad je 4500), pa imas 3 dana roka da to otklonis....a sad je kod majstora teze zakazati nego skener ili magnetnu...I to je zehebancija....Nasa jedina nada je u sledecem: I ti zakonodavci..i njihovi rodjaci....i njihove svalerke....deca,babe, tetke i strine...ce nekog dana u nekom trenutku...kad tad...doci pod udar tog propisa...I onda ce oni reci: " Rodjo....Rodjooooo...!!!! I onda ce ini reci: " Eeeee...cek da malo podignemo tu granicu....recimoooo,... kolko' vam treba.....50% .
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!13.10.2020. u 19:22 - pre 42 meseci
Ja se jedino sećam drugara koji su menjali i stavljali nove diskove da su u kratkom roku imali iskrivljene diskove i vibracije prilikom kočenja. To su uglavnom bili sirotinjski automobili tipa golf i delovi šiomigađura. Ne pamtim da se žalio neko sa boljim vozilom. Meni pločice traju po 100.000 km uglavnom gradske vožnje i menjam ih ne čekam da se skroz potroše jer tada izviri klip i ako je loša zaptivna gumica čuvena prašinarka i odoše klješta. Staviš nove pločice, nove diskove i krene kočioni klip da glavi, pregreva, prođeš kroz baru i ćaos diskovi.

Drugo, po gradu ne mora uopšte da ti se greju toliko ali izađeš ko ja niz bubanj potok i jedan točak se zapali jer konstantno koči zaribali klip.

Sve je to uvezano međusobno ne može da se baš ograniči samo na ovalnost diskova.

I sve je to uglavnom posledica neredovnog servisa.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2679



+690 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!14.10.2020. u 23:51 - pre 42 meseci
Ja se ne sećam koliko sam platio prednje diskove, pločice i lajtunge, ali nije bilo jeftino, ako se dobro sećam, bilo je sa rukama preko 100€, ali ne garantujem, možda i malo više. Uglavnom, majstor uzima delove ili u jednoj radnji koja ima veoma pouzdan softver (unesu broj motora/šasije ili oznaku motora/auta i dobiju delove koji odgovaraju) ili u prodavnici koja prodaje samo delove za taj brend (mala prodavnica, ali puna "k'o oko" i ako nešto nema danas, ima već sutra), tako da ne moram da mislim. Npr. kod Opela je poznato da bobina ne trpi svakakve svećice i da su ljudi imali problem čak i sa pojedinim ovlašćenim servisima - nemaju originalne pa stave neke zamenske, koje verovatno budu falsifikat, ili radnici uvale neke zamenske, a ukradu originale, ko će znati; uglavnom, sa svećicama nikad nisam imao problema, jer ne tražim gde su jeftinije niti to očekujem od majstora, očekujem da mi auto ne stane zbog gluposti kao nezamenjena pumpa za antifriz jer je mislio da može da posluži za 2 velika servisa, ili svećice koje su bile jeftinije, a "bolje" od onih koje su preporučene za taj motor.

Računam da radnja koja postoji godinama i vlasnik živi od nje neće ulaziti u rizik da nabavlja delove sumnjivog kvaliteta da bi niskom cenom privukao više kupaca.

To posebno važi za delove kočionog sistema, ali ima smisla ako znate da će nešto sigurno rešiti problem - npr. glupo je kupiti nove čeljusti, a problem ostane jer je uzrok nešto drugo, a najveći problem je što nema majstora koji se bave takvim stvarima - ovi što ih zovu "trapadžije" praktično rade samo optičku reglažu trapa, umesto da rade kompletnu uslugu svega što je vezano za trapove.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.mbb.telenor.rs.



+2282 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!15.10.2020. u 10:39 - pre 42 meseci
Ja sam ako se dobro secam servis kocnica platio 200 evra. Nisam se bas nesto narocito interesovao za brend, jer de ni sad ne razumem. U tom trenutku sam razmisljao - komad metala kao i svaki drugi, sta tu ima da se filozofira. Medjutim, sledeci put cu verovatno da odvojim mesec dana za proucavanje proizvodjaca i delova kocionih sistema. I u ovom slucaju se pokazalo da pre koriscenja neke usluge treba detaljno prouciti svu raspolozivu litetraturu. Ako udjes u radnju sa nula znanje, to je recept da platis skupo, dobijes mucak i onda dobro proucis, ponovo platis skupo, ali dobijes kvalitetnu uslugu.

Inace, za mjanjic ce biti interesantno objasnjenje - zamenio sam potpuno dobre diskove i plocice tim djubretom, evo kako je do toga doslo....
Imao sam neki problem sa lezajem tocka. Prilikom skidanja diska, majstor je nekako uspeo da slomi disk. Skidao je klesta bez odgovarajuceg alata za rastezanje, nego cekicem i pajserom?! Njegovo objasnjenje - da je disk bio dobar, on ne bi uspeo da ga polomi.
- Dobro ajd, stavi novi.
- Ali, diskovi se menjaju u paru.
- Dobro, stavi dva nova.
- Ali, kad se menjaju diskovi, menjaju se i plocice.
- Dobro, onda novi diskovi, nove plocice.
- Ali, nesto ti i pozadi celjust ne radi bas najbolje.
- Jel i to ide u paru?
- Ne, samo jedna.
- Koliko sve to kosta?
- Pa, posto sam ti polomio disk, sa popustom... 200 evra.
- Pa sta mogu, taj auto sad ne moze uopste da se vozi ako ne platim 200 evra, a kad sam dosao mogao je.
- Na zalost tako je, sad nije u voznom stanju.

I tako, neopravdano, nicim izazvano i bez ikakve prethodne najave ja bivam doveden pred svrsen cin zamene diskova, lisen ikakvog vremena za detaljno upoznavanje sa problematikom, koje bih da sam planirao zamenu diskova naravno imao.


[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 15.10.2020. u 11:53 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!15.10.2020. u 11:23 - pre 42 meseci
Takve stvari se dešavaju prilikom bilo kakvih intervebcija na trapu, desi se da zarđali šraf pukne i onda ide žurka varenja, grejanja, lupanja, narezivanja, urezivanja bolje da ne znaš šta sve i koliko dugo. A cena rada ostaje ista plus novi delovi. Zna i par dana da potraje ostaneš bez prometala.

Za skidanje doboša/diskova se koristi radapciger veći ili manji prosto mi neverovatno da nema, pre će biti da je to sve zaribalo od soli na putevima. Drugaru taksisti je disk pukao u vožnji na mercedesu sam od sebe. Nije izgledao toliko istanjeno ali je pukao. Krt je to čelik ponekad su i vibracije dovoljne.

U suptini ovalnost kočenja na kraju sredi da pukne disk. Može da se vozi, šušti i krči ali može da se ode do servisa.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 14847 | Odgovora: 52 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.