Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

elitemadzone.org :: AutoZone :: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 14843 | Odgovora: 52 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2282 Profil

icon Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.06.2020. u 16:02 - pre 46 meseci
Pre nekoliko meseci sam sredio komplet kocnice na automobilu - novi diskovi, nove plocice, nove kocione celjusti, novo kociono ulje.Potom vozio svega par hiljada km. Danas dodjem na tehnicki i imam sta da vidim - izvestaj o utvrdjenom stanju vozila na kom pise:
Vozilo je tehnicki neispravno
Neujednacenost sile kocenja po obrtu tocka (ovalnost kocenja) stepen neispravnosti 020107
Inace, prosle godine sa starim kocnicama auto mormalno prosao tehnicki, nego potom oterao kod majstora jer je rucna ponekad zaglavljivala, pa on verovatno bio besposlen i zamenio sve sto ima veze sa kocnicama potpuno novim delovima. Ovaj na tehnickom pregledu kaze - jesu delovi novi, to se vidi, ali su verovatno nekvalitetni. Ali se i on nesto mnogo ne razume. Razume li de neko na forumu u kocnice, sta je tu problem i kako se resava? Da li su stvarno diskovi fabricki neispravni, ili naprimer ABS moze da uzrokuje takav problem?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.06.2020. u 17:37 - pre 46 meseci

Ovako, na "prvu loptu"...sasvim je moguce da ti kocioni sistem nije dobro ozracen, tj. da imas vazdusnih cepova, pa ti je zbog toga efikasnost kocenja umanjena i ne ujednacena...Najbolje da se vratis do majstora, pa nek to uradi jos malo..kako treba...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.06.2020. u 21:57 - pre 46 meseci
Ja prvi put čujem za termin "ovalnost kočenja".
Takođe, nisam znao da se to testira na tehničkom. Koliko znam, a možda i grešim, upoređuje se sila kočenja levo/desno i ako je veća od kolikoonobeše procenata - auto je neispravan.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2282 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!10.06.2020. u 02:03 - pre 46 meseci
Pominje se ovalnost kocenja u nekoliko pravilnika i uputstava za tehnicke preglede, ali nista opsirno nego vrlo sturo i uglavnom fokusirano na instrukcije kako to izmeriti. Ako guglas lako se nadje. Kolko ja to za sad kapiram, mene asocira da disk trese i samim tim ne koci ravnomerno tokom svih 360 stepeni. Ja sam jos nasao i na jednom youtube snimku da covek objasnjava da do te neujednacenosti kocenja dolazi zbog krivih (neravnomerno potrosenih) diskova, i takodje pominje da kad de potpuno novi disk usrafi na glavcinu koja nije ociscena nego ima neke prasine/peska/korozije po sebi, tada se disk ponasa kao da je kriv a uredjaj pokazuje ovalnost. Ono sto je meni poznato je da jedan ABS senzor ne valja, tj. nemam pojma da li senzor ili kabl, a za sad niko nije raspolozen da ceo kabl od kompjutera do senzora izvadi/proprati/ispita pa ako je dobar da kupim senzor. Ali, svi majstori i svi radnici tehnickih pregleda se kunu da nema nikakve sanse da neispravan ABS senzor (niti ABS pumpa niti bilo sta sto ima veze sa ABS-om) pokaze bilo kakvu neispravnost na valjcima. Ja se ne razumem toliko, ali ne bi mi bio prvi put da bude netacno ono sto mi pricaju ljudi koji se razumeju. Valjda mi je takva sudbina da ako se ne razumem nista ne vredi sto dam neke stotine evra za delove i za rad ljudi koji tvrde da se razumeju, nego moram ja sam sad da prostudiram sta je tacno ovalnost, kako se neispravan ABS ponasa na valjcima, kako se skidaju i vracaju diskovi i kako se proveravaju i ciste glavcine. Ceo zivot tako, kad ce vise da dodje dan kad mogu da se ne razumem nego samo da platim i budem siguran da su i delovi perfektni i da su majstori perfektno obavili posao
 
Odgovor na temu

gti2

Član broj: 25296
Poruke: 2776
*.opera-mini.net.



+334 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!10.06.2020. u 06:16 - pre 46 meseci
Imao sam ja isti problem na prethodnom automobilu.Zamenio diskove (napred, pozadi bili doboši) i posle izvesnog vremena počelo da trese.Skinuo diskove, odneo kod strugara na egaliziranje (ravnanje), vratio nazad i sve bilo OK neko vreme da bi nedugo zatim opet počelo da trese.
Problem je nestao sam od sebe, ali posle više hiljada pređenih kilometara.Loš kvalitet diskova, verovatno materijal nije prošao sve procese u fabrici.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16341



+2920 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!10.06.2020. u 10:02 - pre 46 meseci
Kada se diskovi krive obicno budu krive glavcine, a moze biti i do lose montaze, montiran disk na neosmirglanu glavcinu i to vremenom dovodi do krivljenja diskova...

Uglavnom ja sam muku mucio sa tim, nekoliko puta mi menjali diskove i na kraju ga oterao na obradu diskova na glavcini.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.dynamic.sbb.rs.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!10.06.2020. u 10:27 - pre 46 meseci
Svašta se tu dešava recimo: Nekvalitetni novi diskovi koji se obavezno iskrive prilikom prvog jačeg kočenja (ili kočnja pa ulazak u baru). Nekada može obrada diskova to da sredi a nekada moraju opet novi diskovi. Ovo je vrlo česta pojava kod nas jer su delovi žnj.
servis zadnjih doboša sa nekvalitetnim zamenskim delovima, odmah procuri pomalo i uđe falš vazduh. Nekvalitetan servis tj zamena kočionih gumica kada majstor ošmirgla stare kočione i u njih uvali nove gumice.
I još sto miliona razloga da ne nabrajam sad sve... Od ručne kočnice koja preko poluge pomera pločice i- tu ulazi vlaga pa za relativno kratko vreme dođe do promene sile kočenja na oba točka.

Imao sam sad skoro na svom autu, kako sam stavio nove zimske gume na čelične felne - trese. Skinuli, felna kriva. Stara guma tj originalna prva ugradnja se tako pojela i prilagodila da nije tresla. Opalio macolom, izbalansiro i ko novo :)

ABS kada nesto ne radi bilo sta, ide u safe mod i isključuje se. Nebi trebao da se vidi na valjcima mada hoće da zeza u vožnji ponekad, da pojača silu ili slično nenadano ali uglavnom ode u safe mod. I ja sam krpario taj kabl ali nikada nije urađeno da valja tj senzor je bio probl. Kako je to tada bio skup posao, batalio sam. Danas imaš jeftinih zamenskih i popravi to obavezno.

Ima mogućnost i da se rešetka senzora raspala tj zakrdžavila.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!08.10.2020. u 19:46 - pre 42 meseci
Na nekom drugom forumu sam naleteo na problem "ovalnost kocenja", na tehnickom pregledu i setim se ove teme ovde...Pa Nedeljkovicu, kako se na kraju zavrsio ovaj tvoj problem? jesi li prosao tehnicki i sta je to bilo na kraju?
 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 901
*.dynamic.kdsinter.net.



+288 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!08.10.2020. u 21:05 - pre 42 meseci
Problem je u kupovini neoriginalnih diskova i plocica. Ne moze set novih prednjih diskova da kosta 50 evra a plocice 15 evra i jos da valja. Nema jeftino a dobro.

 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
*.cpe.sn.co.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 08:41 - pre 42 meseci
Može da košta i triput više a da opet ne valja.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16341



+2920 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 10:55 - pre 42 meseci
Bas tako...

Kocioni diskovi su komad gvozdja i 50eur je je i vise nego dovoljno za kvalitetan komad, ali ima tu dosta drugih stvari koje mogu da dovedu do neispravnosti diskova.
Aljkava montaza pre svega.
Vecina majstora pristupa zameni diskova kao da tu nista ne moze lose da bude, mrzi ih da ociste glavcinu, namazu mast i sl...a vecina korisnika ne obraca paznju na te sitne "propuste"
I onda budi diskovi losi.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

since1986BC

Član broj: 63369
Poruke: 1075



+236 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 13:03 - pre 42 meseci
Citat:
bakara:
Bas tako...

Kocioni diskovi su komad gvozdja i 50eur je je i vise nego dovoljno za kvalitetan komad, ali ima tu dosta drugih stvari koje mogu da dovedu do neispravnosti diskova.
Aljkava montaza pre svega.
Vecina majstora pristupa zameni diskova kao da tu nista ne moze lose da bude, mrzi ih da ociste glavcinu, namazu mast i sl...a vecina korisnika ne obraca paznju na te sitne "propuste"
I onda budi diskovi losi.


Ala si ti kontradiktoran covece.
Od proste fizikalije napravi nuklearnu fiziku a skup ti "komad gvozdja".
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16341



+2920 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 13:13 - pre 42 meseci
Da, od prostog komada gvozdja koji se milimetar ukrivo namontira bez namazane masti dobices krive diskove posle par meseci.
retki su majstori koji se potrude lepo da ociste glavcine, i koriste bakarnu mast kada montiraju plocice i diskove, kao da je to ne znam koliko tesko.

A jos ne videh ni jednog majstora da koristi komparator kada montira diskove...kao da je to neki egzotican alat.

na tom videu covek iz japan shopa lepo objasnio.
inace su ljudi vrhunski strucnjaci za kocnice.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 15:15 - pre 42 meseci
Citat:
HoT_Steppa:


Covece...koji ce to biti "udari" na nase dzepove...Evo, ja sad 19-og imam zakazan tehnicki pregled. I rucna mi slabo hvata..'ajd da odem do majstora da mi je malo pritegne (???). Na kraju ispade: 2 sajle, 2 kociona cilindra, novi paknovi, obrada dobosa....13500 din..... I uzgred, posle 2 dana, dok sam malo izvozao auto, morao sam malo i sam da "dotezem" sajlu...dok su se sad novi paknovi malo ustelovali...
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2679



+690 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!09.10.2020. u 23:31 - pre 42 meseci
Samo kad sam se oterasio auta koji je pozadi imao doboše, majstor našteluje, odem na tehnički, jedan točak pri većoj brzini (valjda testiraju kočnice na 2 brzine) koči do pola i posle toga nema nikakve linije, kao da ne koči uopšte.
Ja objašnjavam vlasniku tehničkog, koji se tu zadesio da "pomaže", da mu radnik ima 150kg, meni trapovi imali podešavanje visine i bili podešeni na najveću visinu, on kad legne na kočnicu, prednji toškovi "potonu", odnosno opruge se sabiju toliko, posebno na levom točku, da se zadnji desni točak odigne i praktično kao da ne dodiruje valjke. Ja ga pitam da sednem na suvozačevo mesto i da se ponovi test, on mi priča o liniji... na kraju, posle još jedno kruga kod majstora, i iste priče, on nešto tamo isčuka na toj mašini i kao ubaci da su kočnice u redu (valjda od nekog drugo auta rezultati).

Lepo, promenio prvo tehnički, a posle promenio i auto, i samo gledao da su pozadi diskovi.
Jesu doboši dobri kad su novi i čisti (nekima spadne onaj gumeni čepić sa rupice kroz koju se vrši štelovanje pa tu ulazi prljava voda i blato), mehanizam ručne je valjda potpuno odvojen od glavnog kočionog sistema ili tako nešto, ali zato kod ovih starijih automobila stalno neka glavobolja. Meni se jednom bio raštelovao jedan doboš, tako da sila kočenja nije bila ista na oba točka i auto bi na kiši pri naglom kočenju blago zanosio... Kod diskova se samo ozrači sistem kako treba da nema mehurića, i to je to, povremeno valja promeniti kočionu tečnost, pošto je higroskopna.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 02:42 - pre 42 meseci
U ja sam sa diskovima imao velikih problema, magarac mi ošmirglao klip i cilindar pa sam morao da menjam cela kočiona klješta - kod doboša nema tog problema za siću kupiš nove cilindre. Jesu zadnji diskovi sportskiji ali su pozadi i plivaju u vodi i soli pa daleko brže propada sistem. Da ne pričam o sistemu ručne itd. Ko još menja prašinarku prilikom svake zamene pločica? Niko živi. Kakve su te gumice koliko traju? Manje od kočionih pločica kod dobrog vozača (100.000km)
I ta neuravnotežena sila kočenja zadnjih točkova je kada prodre vlaga u sistem tj staro ulje. Može to da se razradi ali kratkoh daha i smrtonosno je. Zakočiš a auto se zanese po mokrom i snegu. To sam vido kod svoje lade pre xy godina a često viđam na onim ruskim sigurnosnim kamerama na yt. Lada hop i ode pod šleper.
Doboš mila majka.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
*.cpe.sn.co.rs.



+10242 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 07:57 - pre 42 meseci
Zanimljivo kako to zamišljaš da prednji točkovi (i kočioni sistem) zaobiđe "vodu i so" a zadnji točkovi na]ebu, pa "plivaju u vodi i soli pa daleko brže propada sistem"?!? WTF?

I kako to zamišljaš "brže propadanje sistema" ?!?

Kočioni sistem disk (a i doboš) kočnica, na točku, je imun na so i vodu. Uz napomenu da potrošne delove treba zameniti kad se potroše:
- diskovi kad se utanje preko zadate mere
- pločice kad se utanje preko zadate mere

Kočiona klješta su od aliminijuma, klip zaštićen gumom. Najbolje je ništa ne dirati.
Kočiona tečnost je zapravo glicerin, koja "hrani" gumu i održava je dobrom stanju.

Puno sam automobila promenio i nikad, ni na jednom nisam ništa radaio sa kočionim klještima. Nikad!

Menjao sam diskove, pločice, kočiona creva, kočionu tečnost.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 10:58 - pre 42 meseci
Prednji zabacuju, isto kao što eksere i armature uglavnom vadiš iz zadnjih točkova. Diskovi su daleko osetljiviji od doboša. Jesu bolje performanse ali fala ti.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16341



+2920 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 11:43 - pre 42 meseci
Kakve sad eksere i armature vadis pobogu?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6768
*.adsl.net.t-com.hr.



+1450 Profil

icon Re: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!12.10.2020. u 11:57 - pre 42 meseci
Iz zadnjih guma, ti bi to trebao prvi da primetiš. Koliko puta ti se probušila prednja guma a koliko zadnja?
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Neujednačenost sile kočenja po obrtu točka (ovalnost kočenja)?!

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 14843 | Odgovora: 52 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.