Citat:
RedHat:
Dakle ovako: Pre par dana sam se vozio skoro potpuno praznim gradskim autobusom i nakon par stanica je naisla kontrola koja je trazila da platim kaznu jer nisam imao kartu, a sto meni na pamet nije padalo da uradim.
Moja argumentacija je bila da nema konduktera i da nigde ne pise da kartu treba kupiti kod vozaca. Naravno, znao sam da pise, a i kontrolor mi je pokazao natpis kod svakih vrata.
Spremno na to odgovorih da to upozorenje ne vredi, buduci da je juce (kao sto i jeste) u tom istom autobusu bio kondukter, a upozorenje je i tada stajalo. Dakle, ono ne vazi. Dalje, ako se ocekuje da svi kartu kupe kod vozaca, nije li normalno da kompanija ciju uslugu koristim (GSB) makar napise na prednjim vratima "ULAZ", jer, da je autobus bio pun, oni sto ulaze na zadnja vrata ionako ne bi mogli za tih par stanica stici do vozaca?
Moram da priznam da ti je argumentacija bila vrlo glupa. Ako bi ljudi pratili tu logiku onda niko ne bi trebalo da kupuje kartu kod vozaca jer uvek mogu da kazu "juce je tu bio kondukter". Tu se ne radi o tome da su se ljudi "pomirili sa mnogim nepravdama koje su se desavale" vec o tvojoj lenjosti i nepotrebnom inatu. Sam si to trazio time sto nisi otisao da kupis kartu, mogao si da pretpostavis da kontrola moze da naidje, a zaista ne vidim zasto je bilo toliko tesko da u
praznom autobusu odes do vozaca i das tih pisljivih 15 dinara.
Ne znam kako ljudi ocekuju da se kvalitet gradskog prevoza poveca ako ljudi ne placaju karte.
Moram da priznam da se kvalitet povecao u poslednje vreme, vise ne moze da se desi da cekam neki autobus po pola sata, idu uglavnom redovno.
Citat:
Kontrolor je dobro primetio da sam u tako praznom autobusu mogao videti da konduktera nema, no nije na meni da gledam, a ne bih ni mogao videti, samo da je autobus bio puniji.
Zaista si se nepotrebno pravio pametan, znas da je tvoja duznost da imas kartu, a to sto je autobus bio prazan, to ti je samo otezavajuca okolnost.
Citat:
Na kraju sam izasao ne plativsi kaznu. Naravno, nije mi problem bio da dam 15 dinara odmah, ali sam o ovakvoj situaciji vec ranije razmisljao i dosao do zakljucka da treba postupiti bas ovako kako sam postupio. Valjda uprava GSB-a treba da organizuje naplatu karata na logican nacin koji ne moze izazvati zabunu.
Slazem se i ja da bi to trebalo bolje da bude reseno, recimo da u SVAKOM autobusu bude kondukter, ali nisam nesto primetio da je ljudima i ovaj sadasnji nacin mnogo problematican.
Citat:
E sad, prijatelji sa kojima sam se posle toga nasao su redom bili protiv mene, jer, po njima, "logicno je" i "zna se" da ako nema konduktera, kartu treba kupiti kod vozaca. Argumente o mogucoj slicnoj situaciji u PUNOM autobusu odbacili su kao "mudrovanje" i "opravdavanje".
Dakle, sta mislite?
Medju kondukterima ima zaista kulova koji bi samo da uzmu pare, pa makar i na kvarno. Licno sam video kada su dvema devojkama koje su imale prepune ruke kesa sa lomljivim stvarima naplatio kaznu iako su
tek sele, znaci nisu stigle ni da se smeste, nisu imale ni priliku da idu do vozaca da kupe kartu, a dzukela im je naplatila kazne iako su se ljudi bunili. E takve bi trebalo prijavljivati.
Inace imao sam i pozitivna iskustva. Jednom mi je kondukter dao neku koriscenu kartu, tj nisam mnogo obratio paznju na samu kartu kada mi je dao. Usla je kontrola i kada je video moju kartu, zadrzao ju je i uopste me nije napao da sam mu mozda dao neku staru kartu, vec je proverio da li ima jos takvih karata i kada se ispostavilo da je bilo jos par komada, kondukter je na sledecoj stanici izasao sa njima pa su valjda otisli to da rese tamo gde se takve stvari resavaju :)
Poenta je zaista da "nije tesko biti fin" (iako im je kampanja uglavnom debilna :)).
Napravio si problem gde ga nije bilo.
I meni se jednom desila prakticno ista situacija, ali je razlika bila ta sto se to desilo bukvalno prvog dana kada su uvedena ta nova pravila, tako da se kontrolorka nije previse raspravljala. Sada ljudi znaju kako stvari funkcionisu i ne bi trebalo da se prave nepotrebni problemi :)
Jusqu'ici, tout va bien...