Citat:
silverglider:
Citat:
salec:
Nije dovoljno precizno, svaki od njih ce se zaliti kako su njegovi busevi puni i optereceni a dobija isto parce kolaca kao neki drugi koji drzi manje prometnu liniju
Moze da bude sasvim precizno. Bas zato sto se radi o pretplatnim markicama. Na primer - markica vazi po osobi na odredjen period - a ne na broj voznji. Samim tim, prometna linija ili ne, za domen markica ne mora toliko da znaci, nego broj osoba. U svakom autobusu pise "xxx stajacih mesta, yyy sedecih mesta". Tacno znas za koliko osoba koji prevoznik ima kapacitete. Ponavljam, radi se o markicama. Ako je dogovorena nivelacija, odnosno osnovna jedinica "osoba", to je to. Zna se kapacitet busa, zna se koliko tura odveze autobus u toku dana (red voznje) i eto ti 'ucesce u saobracaju'.
Izvini ako ****, ali još uvek ne kapiram ... evo karikiranog scenarija:
Prevoznik Mika ima mali austrijski poštanski autobus koji vozi na liniji koja je relativno prometna, između jednog studentskog doma i jednog od mesta u gradu, (nazovimo ga: "Kod Studentskog Spomenika" ) i preko 50% putnika koje preveze u toku dana su studenti koji imaju povlastice i markice jedinstvenog tarifno-dispečerskog biroa. Pošto je autobus mali, u njega ne mogu da uđu i "mušterije koje plaćaju" u dovoljnoj meri, tako da Mika uglavnom dobija svoju zaradu od Biroa, proporcionalno broju mesta u svom malom autobusu, jedinom za koji je imao para da ga kupi (=šmrc=).
Prevoznik Žika je to uradio duplo pametnije: našao je liniju koja spaja terminale prigradskih autobusa, pijace i železničku stanicu, a nabavio je harmonika autobus, što mu se višestruko isplati: prvo, preveze sve seljanke koje donose na pijacu svoje proizvode, prevozi ljude iz prigradskih naselja koji putuju vozom dalje... Uglavnom, Žikine mušterije su uglavnom ljudi koji ne dolaze često i redovno u grad i ne isplati im se da uzimaju markicu, ali ima ih puno. Znači majstor Žile je zaradio od prevoza putnika koji plaćaju,
a pored toga dobiće i svoj udeo u lovi od prodatih markica,
srazmerno broju mesta u svom Tine-&-Radojka busu.
Citat:
Uostalom, zasto u takvoj sluzbi ne bi radili mesovito ljudi iz GSP- i ljudi iz privatnih kompanija? Takva sluzba/firma odgovara gradu i finansira se delomicno od strane prihoda svih participanata i delomicno iz budzeta grada.
OK, mešovita kontrola bi mogla da suzbije korupciju, ali ne tako da se podele, pa da bude ja tebi-ti meni, nego da postoji super-kontrola dispečera i kontrolora od strane mešovite komisije.
Citat:
No, uvek ce se naci neki pametnjakovic "gore", kao osamdesetih kada su ulupali pare skupljene za metro u dodatne tramvaje i mislili da su resili problem gradskog saobracaja.
Znaš, mislim da su to nesrazmerne sume. Ako su zaista ikada imali pare skupljene za metro, onda znači da je ukradeno mnogo, mnogo više nego što izgleda kad se samo kaže da su za te pare kupili dodatne tramvaje (i izgradili tram. prugu).
Ma, tramvaj na Novom Bgd-u i nije bio loša ideja, samo da su ga podigli na stubove. Tako ne bi morao da čeka na semaforima, imao bi idealno ravnu prugu tako da ne bi ljuljao, nego bi mogao da razvije veće brzine. Uz to pešaci ne bi pretrčavali ulicu da stignu na tramvaj, nego bi ih pasarele vodile gore na platformu.
A i u starom Bgd-u, da su tramvaj smestili pod zemlju, kao u Hanoveru, imali bi nešto dovoljno slično metrou da posluži...