Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Dilema o kontroli u autobusu GSB

elitemadzone.org :: MadZone :: Dilema o kontroli u autobusu GSB

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 20530 | Odgovora: 96 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tOwk
Danilo Šegan
Zemun/Beograd

Član broj: 94
Poruke: 2743
*.beograd-3.tehnicom.net

ICQ: 9344053
Sajt: alas.matf.bg.ac.yu/~mm011..


+2 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 16:39 - pre 254 meseci
Citat:
Saburo Sakai:
Nego, pazite ovo, ja se prevezem od tačke A do tačke B GSP-om, i za tu uslugu platim njima određenu cenu, a karta predstavlja neku vrstu računa (da bih potvrdio da sam svoju obavezu ispunio), da li ja treba da čuvam kartu 200 m od mesta gde izađem iz autobusa ?

Ovo je zanimljivo pitanje ;-) Ja mislim da treba da čuvaš kartu od mesta kupovine („autobus, na nekoj stanici“) ;-)

Ne verujem da su dobro pokrili „pokretna mesta kupovine“, tj. da li onda vezuju referentni sistem za njega, ili za zemlju? Ako ga vežu za autobus, i traže ti „račun“ odmah po izlasku, onda možeš da odugovlačiš dok se autobus ne udalji 200m, pa da kažeš da nemaju osnova, a ako za zemlju, onda možeš da je baciš čim se autobusom prevezeš 200m ;-)

Uostalom, ti imaš problem samo ako priznaš da si nešto kupio tamo odakle si izašao, pošto sumnjam da će oni želeti da provere tvoju priču da si nešto kupio „u onoj prodavnici u Malom Mokrom Lugu, a sada si išao samo da pitaš da li ovde prodaju Goodyear gume za motocikle do 500cc“ :-).
Možda se moje mišljenje promenilo, ali ne i činjenica da sam u pravu.
 
Odgovor na temu

turncoat
Bg, Kg, Va

Član broj: 4063
Poruke: 241
*.rcub.bg.ac.yu

Sajt: marko.uskokovic.name


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 16:42 - pre 254 meseci
pa nerealno je da samo jedna petina putnika plati...

Citat:
Ivan Dimkovic:
Za iole pristojan nov moderan autobus bi im trebalo bar 20 puta vise para.


Pa ovo je na nivou jednog autobusa. Racunaj to puta broj autobusa (oko 500), ma sigurno bi mogli da nabave po neki nov bus, a ne samo da čekaju donacije... Sigurno je da je stanje u prevozu poboljšano otkako su uvedene kontrole i kondukteri, ali mislim da bi moglo da bude i bolje.

"Ako hoćeš da saznaš, pristani na sve"
- Džoni Štulić
 
Odgovor na temu

impaque
Ivan Savčić
YUnet International
Beograd, Zvezdara

impaque
Član broj: 717
Poruke: 939
*.routo.co.yu

ICQ: 27215173
Sajt: www.imped.net


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 17:21 - pre 254 meseci
U svakom trolejbusu/autobusu/štaveć piše da se karte kupuju kod vozača, mada me to podseća malo na EULA-u ;) kao da tu stoji čisto da bi kontrolori mogli da kažu "eto, lepo piše, što nisi kupio kartu...", čisto da bi imali "pravnu" podršku.

Mada mi nije jasno zašto lepo ne odvoje slučajeve kad IMA i kad NEMA konduktera?!

Kad ima, otvaraju sva vrata, sva vrata su i ulazi i izlazi, piše "karte kod konduktera" i sve lepo, a kad nema konduktera, samo prednja vrata su ulaz (i SAMO ulaz), dok su ostala izlazi i piše "karte kod vozača"...

Ali, to je ipak utopijsko razmišljanje; Srbija je divljina...
 
Odgovor na temu

tOwk
Danilo Šegan
Zemun/Beograd

Član broj: 94
Poruke: 2743
*.beograd-3.tehnicom.net

ICQ: 9344053
Sajt: alas.matf.bg.ac.yu/~mm011..


+2 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 19:41 - pre 254 meseci
Citat:
turncoat:
Recimo da od tih 1000 putnika jedna petina plati kartu, to mu je preko milion dinara dnevno. Šta bre ne valja u ovoj mojoj računici?


Citat:
turncoat:
pa nerealno je da samo jedna petina putnika plati...


Naravno da je „nerealno“ kada se račun ne slaže :-)

Možda se moje mišljenje promenilo, ali ne i činjenica da sam u pravu.
 
Odgovor na temu

Nemanja Jakovljevic

Član broj: 940
Poruke: 707
*.beograd-3.tehnicom.net



+39 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 23:34 - pre 254 meseci
Neko je spominjao legitimisanje konduktera ako me mrzi da vadim markicu ili sta vec.

E tako ja u krcatoj 83-jci, dolazi kod mene kondukter i razgovor krece
- Markica!
- Da vidim markicu!
- Da vidim vasu legitimaciju!
- Nedam!
- Nedam ja markicu!
- Onda kupi kartu!
- Prvo vi meni lepo legitimaciju da vidim ja ko ste vi, jer lepo na markici pise da samo ovlascena lica imaju pravo da mi traze markicu.
- Ne interesuje me, plati kartu ili pokazi markicu.
- Da vidim ja vasu legitimaciju.
- Ili pokazi, ili kupi kartu ili se gubi iz autobusa.....

i ja tu popustim, jer ipak pun bus ljudi, pa da su zaustavili bus zbog mene..... najebo bih (ovo bilo tamo negde decembar-januar), par puta sam istoj kondukterki trazio legitimaciju i nije htela da da.....


Sledeci put kad bude malo prazniji bus a ona meni bude trazila markicu.... ima sve po spisku da joj trazim...
Inace jel zna neko jel ima mozda u nekom sluzbenom glasniku sta smeju kondukteri da rade a sta ne smeju (cisto bih nosio kopiju sa sobom ako zatreba...)

Nemanja Jakovljevic
 
Odgovor na temu

Reljam
Relja Markovic
San Francisco

Član broj: 531
Poruke: 1793
*.microsoft.com



+18 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 23:51 - pre 254 meseci
Zar ti nije lakse da kupis markicu? Em se normalno vozis, em dobro za sve ostale.
 
Odgovor na temu

impaque
Ivan Savčić
YUnet International
Beograd, Zvezdara

impaque
Član broj: 717
Poruke: 939
*.routo.co.yu

ICQ: 27215173
Sajt: www.imped.net


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB03.06.2003. u 23:58 - pre 254 meseci
Pa čovek ima markicu.

?
 
Odgovor na temu

Nemanja Jakovljevic

Član broj: 940
Poruke: 707
*.beograd-3.tehnicom.net



+39 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 01:05 - pre 254 meseci
imam i povlasticu, i markicu za tekuci mesec na kojoj je upisan broj povlastice... (ne radi to puno ljudi)
Nemanja Jakovljevic
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 10:13 - pre 254 meseci
Kondukterka, je li?... A ti imaš povlasticu i markicu i to popunjenu... i nije te mrzelo da se natežeš oko toga iz principa ... ili je kondukterka bila mlada i zgodna? Možda te je provalila da samo hoćeš da saznaš njene podatke, a ne da li je stvarno kondukterka.
 
Odgovor na temu

silverglider

Član broj: 651
Poruke: 218
*.batalpha.de

Sajt: www.benchmark.co.yu


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 11:32 - pre 254 meseci
Problem gradskih vlasti je u tome sto nisu razradili sistem; kada su vec dozvolili privatnike i neku vrstu konkurencije, trebali su da izadju u susret i potrosacima i formiraju koncept nedeljnih/mesecnih/godisnjih markica koje vaze za sve prevoznike u gradu. Od prihoda tako prodanih markica, formiraju se delovi srazmerno ucescu prevoznika u saobracaju. Kupis na kiosku i vozis se. Ukoliko nemas markicu, onda plati kartu po ceni konkretnog prevoznika.
Cena markice bi trebala da bude dobrano ispod prostog zbira cena pojedinacnih voznji, a opet ispod cene kazne. Tako se stimulise potrosac - jeftinije mu je da kupi markicu, a moze u bilo koji prevoz da udje, a ne da ceka ovog ili onog prevoznika (uostalom, to je problem grada, ne potrosaca). Mislim da bi time privukli vise para, nego da racunaju na te razlomke ljudi koji bi uopste platili kartu ili ne.
Uz malo kulture i strpljenja od strane gradjana u busu, stignu svi da udju, izadju, kupe kartu (ko treba) i da svi i dalje stignu na vreme. Ni ja posle Beograda nisam mogao da verujem da je to moguce, ali moguce je.
 
Odgovor na temu

iNCUBUs
Miloš Todorović
Beograd

Član broj: 138
Poruke: 764
*.verat.net

Jabber: incubus@elitesecurity.org


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 11:50 - pre 254 meseci
Vidiš Nemanja, ti si apsolutno bio u pravu, dužni su da pokažu legitimaciju. To je isto kao kada bih ja nekome prišao na ulici ovako u civilu i tražio mu lične podatke. Svako bi imao puno pravo da mi traži legitimaciju.
Jusqu'ici, tout va bien...
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 12:35 - pre 254 meseci
Citat:
silverglider:
Od prihoda tako prodanih markica, formiraju se delovi srazmerno ucescu prevoznika u saobracaju.

Kako će to da utvrde? Na tome sistem pada i to je jedan od razloga (koji smeju da iznesu u raspravi) zbog kojih privatnici nisu pristali na jedinstveni tarifni sistem. Drugi, važniji, razlog (koji im država ne priznaje, naravno) je što je državu skoro nemoguće naterati da ti plati tvoj deo na vreme i tačno.

Bolje ti je da ti sakupiš svoju zaradu direktno, pa platiš njima šta si dužan.

Dobar fazon bi bila neka RFID kartica i čitač na vratima buseva, tako bi uvek znali koliko vožnji, koliko daleko, koliko to košta i koliki je čiji deo (koliko je ko prevezao). Čim uđeš, proverena ti je karta, automat beleži jedno pozitivno brojanje, a na kraju dana prevoznik odnese smartcard memorijski modul na očitavanje, proverava se konzistencija sa drugim prevoznicima (da nije neko krivotvorio vožnju) i sutra ujutro sa gradskog računa se lova odmah prenese na račun prevoznika
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.telemaxx.net



+7177 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 14:03 - pre 254 meseci
Ideja je sasvim OK sa smart-card citacima, ali mislim da implementacija infrastrukture za to kosta jednog privatnika vise nego 10 krshina koje je kupio na auto-otpadu u Austriji :-)


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

tOwk
Danilo Šegan
Zemun/Beograd

Član broj: 94
Poruke: 2743
*.beograd-3.tehnicom.net

ICQ: 9344053
Sajt: alas.matf.bg.ac.yu/~mm011..


+2 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 14:55 - pre 254 meseci
Citat:
Nemanja Jakovljevic:
Neko je spominjao legitimisanje konduktera ako me mrzi da vadim markicu ili sta vec.

E tako ja u krcatoj 83-jci, dolazi kod mene kondukter i razgovor krece
- Markica!
- Da vidim markicu!
- Da vidim vasu legitimaciju!
- Nedam!
- Nedam ja markicu!
- Onda kupi kartu!
- Prvo vi meni lepo legitimaciju da vidim ja ko ste vi, jer lepo na markici pise da samo ovlascena lica imaju pravo da mi traze markicu.
- Ne interesuje me, plati kartu ili pokazi markicu.
- Da vidim ja vasu legitimaciju.
- Ili pokazi, ili kupi kartu ili se gubi iz autobusa.....

i ja tu popustim, jer ipak pun bus ljudi, pa da su zaustavili bus zbog mene..... najebo bih (ovo bilo tamo negde decembar-januar), par puta sam istoj kondukterki trazio legitimaciju i nije htela da da.....


Sledeci put kad bude malo prazniji bus a ona meni bude trazila markicu.... ima sve po spisku da joj trazim...
Inace jel zna neko jel ima mozda u nekom sluzbenom glasniku sta smeju kondukteri da rade a sta ne smeju (cisto bih nosio kopiju sa sobom ako zatreba...)


Hahahahaha... ala je neko smotaaaan :-P

Pre par godina dok sam ja to radio, to je teklo otprilike ovako:
— Karte — viče neka osoba u autobusu
— Imam markicu — vičem ja čisto da bih se pohvalio ljudima oko mene
— Da vidim
— Nema problema, samo da vidim vašu identifikaciju
— Ko si ti da mi to tražiš?
— Upravo to: ko si ti da mi tražiš markicu?
— Misliš da bih ja ovako nosila pare i naplaćivala karte da nisam kondukter?
— Ne znam...
Priključuje se neki lik (uzgred, za glavu manji od mene ;-)
— Ima li nekih problema?
— Ne, nikakvih problema — odgovaram
— Ja sam kolega, pa... — obraća se njoj, pa mene pita — Da li stvarno imaš markicu?
— Da, stvarno

I to je to. Ona se njemu zahvali, i ode dalje gunđajući „nekultura“, a jedan dedica priča „tako i treba“ (svi znamo ko je glas morala u autobusu: matorci ;-) Ako ćemo istinu, sledeći put mi nije tražila da vidi markicu iako i dalje svima ostalima jeste... Ljudi stvarno nikad neće naučiti ;-)

Ono što je zanimljivo je da su probleme te vrste jedino pravile žene (da li problem autoriteta, šta li), dok muškarci ili nikad ne traže markicu, ili uredno pokažu legitimaciju uz jedno „nema problema, samo trenutak“.

I da, najčešće su kondukterke malo starije (cca 30–50 god ;-)), pa onaj scenario otpada.

Usput, da se zna: niko nije kondukter dok ne dokaže da je kondukter. Znači, ti si nekom slučajnom prolazniku pokazivao markicu, i to je veoma zanimljiva pojava. :P

Možda se moje mišljenje promenilo, ali ne i činjenica da sam u pravu.
 
Odgovor na temu

tOwk
Danilo Šegan
Zemun/Beograd

Član broj: 94
Poruke: 2743
*.beograd-3.tehnicom.net

ICQ: 9344053
Sajt: alas.matf.bg.ac.yu/~mm011..


+2 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 14:57 - pre 254 meseci
Citat:
iNCUBUs:
Vidiš Nemanja, ti si apsolutno bio u pravu, dužni su da pokažu legitimaciju. To je isto kao kada bih ja nekome prišao na ulici ovako u civilu i tražio mu lične podatke. Svako bi imao puno pravo da mi traži legitimaciju.


Osim pandura ili „poštenjačine“ koji bi te odmah savatali, i onda zapalili ;-)

Neko možda i strahuje od toga da mu ne dođe neko u „civilu“ da ga identifikuje ;-)

Možda se moje mišljenje promenilo, ali ne i činjenica da sam u pravu.
 
Odgovor na temu

silverglider

Član broj: 651
Poruke: 218
*.batalpha.de

Sajt: www.benchmark.co.yu


Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 15:10 - pre 254 meseci
Citat:
salec:
Citat:
silverglider:
Od prihoda tako prodanih markica, formiraju se delovi srazmerno ucescu prevoznika u saobracaju.

Kako će to da utvrde? Na tome sistem pada i to je jedan od razloga (koji smeju da iznesu u raspravi) zbog kojih privatnici nisu pristali na jedinstveni tarifni sistem. Drugi, važniji, razlog (koji im država ne priznaje, naravno) je što je državu skoro nemoguće naterati da ti plati tvoj deo na vreme i tačno.


Kako to mislis "kako ce da utvrde"? Pa recimo preko broja autobusa koji privatnik ima. Kada je privatnik konkurisao za neku liniju ili registrovao firmu, morao je da podnese tehnicku dokumentaciju koliko ima vozila i koliko ima mesta po svakom vozilu. Tako su valjda i filtrirali koji tip autobusa moze, a koji ne moze da ucestvuje u gradskom saobracaju. I ako nabavi novi autobus, mora da ga registruje. Mislim, ako to mogu da rade taksi udruzenja, valjda moze i gradski saobracaj. Ako se uvede centralizovani sistem markica, naravno da nije to jedini deo gde se dodiruju - treba onda i centralizovani distributivni model za markice i barem centralizovana dispecerska sluzba - pa znaju tacno koliko je autobusa koje firme taj dan izaslo na teren (da neko ne prijavi da ima 10 autobusa, a vozi samo sa 6).

Tarifni sistem kompletan privatnici i ne moraju da prihvate u potpunosti. Kao sto rekoh, nivelacija samo na nivou mesecnih pretplatnih karti. Ako nemas markicu, platices pojedinacnu kartu po ceni doticnog prevoznika u cije si vozilo usao.

A sto se drzave i naplate tice - ako zakeraju, ne izadjes na ulice i imaju onda na vratu saobracajni kolaps. Ako moze drzava sve sa GSP vozilima da pokrije u slucaju neizlaska privatnika, onda potreba za privatnicima i ne postoji. U tom slucaju neka predje kao i sve javne sluzbe potpuno pod jurisdikciju grada. Napolju nije retkost da jedna regionalna firma pokriva sav javni saobracaj - autobuse, tramvaje, trole, metro, obicnu zeleznicu, itd - i svuda vazi jedna te ista markica i karta.



P.S.
Ovo sa citacima kartica je stvarno originalno, samo imajuci u vidu da je to Srbija!, pre bi spadalo u matrix 3. Ne mogu da im ugrade malcice automatizovaniji aparat za izbacivanje karata na mestu vozaca, a da ne pricamo o citacima.
Sto niko nije predlozio brain implantat, pa su vrata autobusa ujedno i skener. Pa kad udje gomila baba sa Kalenic-pijace i izvrsi brainstorming autobusa ... :)))



 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 15:15 - pre 254 meseci
Većina ljudi se oduzme kad im zamašeš nečim ispred nosa i autoritativno zatražiš da se identifikuju ili tako nešto. Znate ono kad Braća Bluz pokažu "Dobrim starim momcima" prednju stranu kutije od cigareta i tvrde da su inspektori sindikata estradnih umetnika... Sa druge strane, ko je ikad proučavao službene legitimacije toliko da bi umeo da prepozna falsifikat? Legitimacija tvrdi da daje neka ovlašćenja nosiocu (nigde neće pisati: "ovo je falsifikat ili totalna izmišljotina, ako pročitate ovo dobijate nagradu visoke moralne vrednosti"), ali zašto bih ja trebao u to da verujem?
 
Odgovor na temu

tOwk
Danilo Šegan
Zemun/Beograd

Član broj: 94
Poruke: 2743
*.beograd-3.tehnicom.net

ICQ: 9344053
Sajt: alas.matf.bg.ac.yu/~mm011..


+2 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 15:26 - pre 254 meseci
Citat:
silverglider:
Kako to mislis "kako ce da utvrde"? Pa recimo preko broja autobusa koji privatnik ima. Kada je privatnik konkurisao za neku liniju ili registrovao firmu, morao je da podnese tehnicku dokumentaciju koliko ima vozila i koliko ima mesta po svakom vozilu. Tako su valjda i filtrirali koji tip autobusa moze, a koji ne moze da ucestvuje u gradskom saobracaju. I ako nabavi novi autobus, mora da ga registruje. Mislim, ako to mogu da rade taksi udruzenja, valjda moze i gradski saobracaj. Ako se uvede centralizovani sistem markica, naravno da nije to jedini deo gde se dodiruju - treba onda i centralizovani distributivni model za markice i barem centralizovana dispecerska sluzba - pa znaju tacno koliko je autobusa koje firme taj dan izaslo na teren (da neko ne prijavi da ima 10 autobusa, a vozi samo sa 6).


Ako je to cilj, onda treba razdvojiti GSP u dva preduzeća: organizaciono/administrativno i prevozno.

Sada, GSP snosi sve troškove organizacije, administracije i birokratije, pa ako bismo samo uveli mesečnu markicu koja bi važila za sve prevoznike, onda bi on bio na šteti.

Znači, razdvojiti GSP na prevozno preduzeće koje bi bilo „jednako“ (samo podržano od strane grada u početku) sa ostalim prevoznicima, i gradsko „naplatno“ odeljenje koje bi obezbeđivalo karte i markice koje bi važile u svakom autobusu, troli, ili „metrou“ ;-)

Možda se moje mišljenje promenilo, ali ne i činjenica da sam u pravu.
 
Odgovor na temu

Corleone
don Vito Corleone
Palermo,Sicilija

Član broj: 10621
Poruke: 788
213.163.107.*



+1 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 15:33 - pre 254 meseci
RedHat, trebao si da platiš kartu i tačka. Ako želimo da u ovoj zemlji sve funkcioniše kako treba, da je "svaka stvar na svom mestu", onda si i ti trebao da platiš kartu bez obzira gde je postavljena tabla "ULAZ''. Znao si da se voziš u gradskom prevozu u kojem se naplaćuje vožnja i ti si se pravio "malo nevešt" pred kontrolorima tražeći "rupu u zakonu". Nije to tako.
Drugi put plati kartu.
Što bi rekao naš narod "plati pa se klati"
Pozdrav svima
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu



+25 Profil

icon Re: Dilema o kontroli u autobusu GSB04.06.2003. u 15:54 - pre 254 meseci
Citat:
silverglider:

Kako to mislis "kako ce da utvrde"? Pa recimo preko broja autobusa koji privatnik ima. Kada je privatnik konkurisao za neku liniju ili registrovao firmu, morao je da podnese tehnicku dokumentaciju koliko ima vozila i koliko ima mesta po svakom vozilu.


Nije dovoljno precizno, svaki od njih ce se zaliti kako su njegovi busevi puni i optereceni a dobija isto parce kolaca kao neki drugi koji drzi manje prometnu liniju

Citat:
- pa znaju tacno koliko je autobusa koje firme taj dan izaslo na teren (da neko ne prijavi da ima 10 autobusa, a vozi samo sa 6).


To je prilika za lak dodatni neoporezovani prihod za te dispecere.

Citat:
Ako moze drzava sve sa GSP vozilima da pokrije u slucaju neizlaska privatnika, onda potreba za privatnicima i ne postoji. U tom slucaju neka predje kao i sve javne sluzbe potpuno pod jurisdikciju grada. Napolju nije retkost da jedna regionalna firma pokriva sav javni saobracaj - autobuse, tramvaje, trole, metro, obicnu zeleznicu, itd - i svuda vazi jedna te ista markica i karta.

Slazem se, ili mozda obrnuto, treba napraviti stroge norme za gradske autobuse, koji nisu toliko vezani za infrastrukturu, i izdvojiti i prodati autobuski deo iz GSB i odbiti ga od gradske sise. U GSB ostaviti samo vozila na elektricni pogon i postepeno siriti njihove trase.

Citat:

P.S.
Ovo sa citacima kartica je stvarno originalno, samo imajuci u vidu da je to Srbija!, pre bi spadalo u matrix 3. Ne mogu da im ugrade malcice automatizovaniji aparat za izbacivanje karata na mestu vozaca, a da ne pricamo o citacima.
Sto niko nije predlozio brain implantat, pa su vrata autobusa ujedno i skener. Pa kad udje gomila baba sa Kalenic-pijace i izvrsi brainstorming autobusa ... :)))


Ne, matrix 3 bi bilo: autobusi na elektricno-putnicki pogon (voznja dzabe, bar sto se novca tice, al' nesto sam umoran posle...). Sto se tice implantata, nema potrebe za tim, dovoljno bi bilo drzati RFID u dzepu ili torbi, a vrata da ih skeniraju induktivnom petljom. Sta ti je u tome Sci-Fi, to je tehnologija stara bar 20 godina?

Uzgred, kad kazes Srbija!, setih se kako su kod nas dugo vremena Turci spominjani kao pojam zaostalosti, a sve nase ljudske i mane mentaliteta pripisivane njihovom uticaju. Danas gledam "unuz arac" nalepnice na novim Volvo sleperima na autoputu i mislim se, samo ti treba malo para i mozes da modernizujes koju god hoces zemlju, samo ako hoces. Prvi korak je da ne posmatras trenutno stanje kao sudbinu vec kao nesto sto se moze i sto ce se promeniti.

Naravno, kod svake investicije, osnovno pitanje jeste: "Koliko i kad ce se to isplatiti?". Niko nece ugraditi automat za prodaju karata ili skener RFID markica za prevoz u autobus samo zato da bi nama bilo udobnije. Iza toga moraju da stoje razlozi koji ce ubediti neku banku da se isplati da finansira tako nesto, a to mogu biti samo povecana prodaja ili naplata, ili smanjenje troskova (eliminacija kondukterske i/ili kontrolorske plate).

tOwk, bravo! Potpuno se slazem!

[Ovu poruku je menjao salec dana 04.06.2003. u 15:56 GMT]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Dilema o kontroli u autobusu GSB

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 20530 | Odgovora: 96 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.