Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu

elitemadzone.org :: MadZone :: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37033 | Odgovora: 86 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
79.101.165.*



+1 Profil

icon Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 18:48 - pre 197 meseci
Citat:
Izgleda sam ja nesto pobrkao, cinilo mi se da je delta sada distributer, cak sam siguran da sam na jednom novom bmw-u video naljepnicu delta auto. Nebitno.

Nije mi jasno kako je moguce da autombil tezak >1500 kg pri brzini od recimo 150 km, pas tezak 20-ak kg izbaci sa ceste i da se auto prevrne.
Ocigledno ga nije pokusao izbjeci, jer bi u suprotnom kocio i manvrisao, pa se tek onda prevrnuo.


nisi pogresio druze , delta auto od skora distribuira i BMW

sem BMW-a drze i Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Honda automobile.

Maltene vise neces moci u ovoj drzavi da kupis auto a da ga ne kupis od Miskovica. A sve to aminuju demokrate na vlasti koji uzmaju njegove novce.

Eto gledam malopre i ne mogu da verujem kako nas bitange deru .

U Americi Chrysler 300 , bomba od auta, kosta od 17.500 eura ganc nov, do 25.000 evra u ful verziji. Taj isti 300 u Srbiji kosta od 40.000 do 57.000 eura. Eto nek je carina + porez 43% ispada da je zarada distributera/dilera na jednom automobilu i do 50% preko njegove nabavne cene. Sramota sta nam rade.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
77.46.208.*



+6455 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 18:58 - pre 197 meseci
Pa ti onda otvori Crysler salon, prodaj automobile za duplo manje para i obogati se...
 
Odgovor na temu

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
79.101.165.*



+1 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:02 - pre 197 meseci
Citat:
Pa ti onda otvori Crysler salon, prodaj automobile za duplo manje para i obogati se...


pa da je to tako jednostavno bilo bi dealershipa po srbiji kolko hoces.

sta mislis da ovo sto ja znam ne zna niko vise? zna sigurno jos 50 ljudi u ovoj zemloji koji imaju novac da zapocnu taj posao , ali se ne osudjuju jer se plase posledica.

poenta je da u praksi u svim uvoznim poslovima bitnim u srbiji, imas lobije i mafiju koja vlada.

eto jedan moj prijatelj iz krusevca, je poceo bio da uvozi pelene iz turske po nizoj ceni nego sto je nudio bilo ko u SRbiji, pa mu dosla ekipa ubica i batinasa iz firme NELT , koja uvozi isto taj proizvod i "prijateljski" ga posavetovali da se okane tog posla inace mogu dete "slucajno" da mu udare kola kad prelazi pesacki na putu do skole. Naravno odustao je od svega.

 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
77.46.208.*



+6455 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:18 - pre 197 meseci
a onda je mrmot zavio čokoladu...
 
Odgovor na temu

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
79.101.165.*



+1 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:23 - pre 197 meseci
aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

koji je tvoj smisleni, zdravorazumski odgovor?
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
77.46.208.*



+6455 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:29 - pre 197 meseci
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.
 
Odgovor na temu

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
79.101.165.*



+1 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:36 - pre 197 meseci
Citat:
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.


pa sumnjam. u svakoj drzavi zapada gde sam bio , recimo u kanadi, imas razlicite dilershipe razlicitih marki automobila prakticno na svakom cosku. Recimo samo u Torontu imas sigurno preko 10 dilershipa , koje drze sve razliciti pojedinci i firme, svake jace marke automobila dok u celoj Srbiji odprilike imas po jednu firmu koja prodaje jednu marku vozila. Eto ti mi reci ko u Srbiji prodaje sem Delta Auto-a jos nova vozila marke Honda, Fiat, Alfa Romeo? Ko?

Poenta je da u Srbiji nema konkurencije skoro ni na jednom polju, pogotovo u poslovima gde su velike zarade, vec imas tzv "ovlascene uvoznike i predstavnike". Toga ima samo u Srbiji. Zato smo tu gde jesmo.
 
Odgovor na temu

Challenger

Član broj: 37755
Poruke: 156
77.46.194.*



+1 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:46 - pre 197 meseci
@ smfilip: Vozacev airbag se aktivira bio pojas vezan ili ne, tako isto i suvozacev, ako je isti prisutan (radi po principu senzora u sedistu). Moze da zakaze jedino ako su senzor(i) u kvaru ili ako postoji neki problem s kompjuterom. To sto se tice toga.

Delta je sad zvanicni uvoznik i generalni distributer BMW-a, ali neko je spominjao ex-distributera, a to je Radulovic (koji i dalje drzi servise i prodajne salone, samo nije vise glavni).

A sto se tice automobila sa vise od 3000ccm, to jedino moze da se opravda ako ih nece menjati u sledecih x godina (posto, kao sto je poznato, "veci" motori duze traju), i nikako drugacije. Ja bih njima pokupovao neke dizele do 2000ccm, ili "japance" koji su isto dugotrajni, a nemaju ni blizu 3000 (ali tako bi se verovatno izgubio efekat koji izazivaju kod ljudi kad ih vide, 'bem li ga). I to samo za glavonje. Ostali misevi i sekretarcici nek' se voze u Yugo-u, kad ga vec toliko hvale!
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:54 - pre 197 meseci
Citat:
Sopocanac: aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

koji je tvoj smisleni, zdravorazumski odgovor?


Odgovor je da je cena Chryslera i ostalih domaćih marki u Americi i van Amerike uporediva skoro kao i cena benzina u Americi i Evropi.
 
Odgovor na temu

jesus alejandro
jesus alejandro

Član broj: 11084
Poruke: 310



+9 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:54 - pre 197 meseci
Da, da uvoz automobila uopste nije isplativ kao sto neki misle ;)

Ako se neko seca price Integre od pre godinu dana koja je bila uvoznik i distributer Dacie, neposredno pred ulazak Rumunije u EU i ukidanja odnosno placanja 18% na tadasnju cenu Dacie, u decembru mesecu je prodat rekordan broj Dacia jer su ljudi ocekivali (a to se reklamiralo na sve strane) da od prvog januara 2008. da Dacia Logan poskupi 18%. U januaru mesecu distribuciju Dacia automobila preuzima sam Reno odnosno distributer Renoa, a cena ostaje na nivou proslogodisnje jer se uvoznik odrice dela zarade koji je prema tadasnjoj prici bio nekih 40% u korist Integre motors-a. Ma zarade su boli glava, ne samo u auto industriji vec na svu robu koja se uvozi kod nas, deru ljudi kozu s ledja ;)
Prvo hopni pa reci skoč.
 
Odgovor na temu

jesus alejandro
jesus alejandro

Član broj: 11084
Poruke: 310



+9 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 19:59 - pre 197 meseci
Ne vidim razloga zasto bi se cene drasticno razlikovale, sem zbog transporta. A transport sigurno u toj meri ne utice na cenu. Marze od po 40 posto vec prave znacajniju razliku.
Prvo hopni pa reci skoč.
 
Odgovor na temu

Stefano

Član broj: 13287
Poruke: 1797
*.adsl-1.sezampro.yu.



+5 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 20:20 - pre 197 meseci
Sto se tice trgovine automobilima, pogotovu kod novih, marze su veoma male. Zarada u autobiznisu je na postprodaji. Sopocanac pita zasto svako ne otvori predstavnistvo Chryslera. Sopocanac, da bi taj posao bio profitabilan nije stvar u tome da ti uzmes 10 novih Chryslera za salon i da ostale porudzbine primas na cekanje, i da tvoji kupci odrzavanje rade u nekom drugom servisu. Poenta je da imas dosta automobila na stanju, da imas dobru postprodajnu uslugu, na tome se zaradjuje. Sopocanac ta prica o generalnom zastupniku koju ti ovde prosipas ne pije vodu. Sta mislis da ti mozes tako lako otici u Chrysler i kupiti 5 automobila koje ces prodavati u Srbiji, i da ti se to isplati. Nikako. Generalni uvoznik bilo koje robe, kao sto sam ti vec jednom u diskusijama ovde objasnio, kupuje onu kolicinu robe na koju dobije odredjeni rabat. Ista je prica i za pelene, i za alkoholna pica i za sve ostalo. Dakle apsolviraj. Generalni uvoznik, zastupnik i slicno, to je firma koja kupuje dovoljnu kolicinu robe od proizvodjaca da za nju dobije takav rabat da mu se isplati prodaja, u slucaju prodaje automobila ili garderobe recimo, da moze da dobije fransizu i da nosi njihov brend na svom poslovnom objektu. Zapamti ovo sada i za stalno, da ne bi ponovo ulazili u ove diskusije oko generalnog zastupnistva. Znaci batali me tih mracnih prica, cak i kada bi postojao neki uticaj drzave ko sta sme da uvozi, drzava nikakako ne bi mogla da zabrani firmi u inostranstvu da nekoj nasoj firmi prodaje robu, ili da svoju fransizu.

A sto se tice samih cena USA vs Srbija/Evropa to je neuporedivo. Previse si zatvoren. Pogledaj okolne zemlje. Uporedi cenu nekog automobila ovde i recimo u Italiji. Pre 10-tak godina secam se, bio sam prosto zacudjen kako to da su u Italiji skuplji automobili nego kod nas. I skuplji su bili. Zvanicna cena doduse bila im je veoma slicna, u zavisnosti od modela 1000-3000 DM gore-dole, ali fazon je bio sto se carina i porez kod nas placala po tada zvanicnom kursu DM-a 6:1 u dinarima naravno... dobro da ne sirim dalje, odmakao sam se od teme.

Sto se tice gospodina Dragana Radulovica, on sada radi sa Hyundaiem i BMW-om, i nema nikakvih problema sa zakonom (neko je napisao da je u bekstvu). Delta je u ovom slucaju bila jaci i pouzdaniji partner za BMW, i tu nista nije sporno. Nije mogla tu nista Srbija da utice da BMW odabere Deltu kao novog generalnog zastupnika. U pitanju je jedan jedini interes- zaraditi sto vise. A posto BMW ne ispusta lako bilo koje trziste, pa tako ni srpsko, logicno je bilo da izaberu partnera koji ce im ponuditi vise...

I generalno sto se tice marzi. Kako god. Razmisljajte kao trgovci, prodavci. Da li bi ste se svesno odrekli vece zarade. Trziste diktira cenu. Ako se nesto prodaje uspesno sa marzom od 40% da li biste je svesno smanjili na 15% ili 5%?
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 21:21 - pre 197 meseci
Citat:
jesus alejandro: Ne vidim razloga zasto bi se cene drasticno razlikovale, sem zbog transporta. A transport sigurno u toj meri ne utice na cenu. Marze od po 40 posto vec prave znacajniju razliku.


Slobodno proveri koliko je tamo, koliko je u Evropi. I usput koliko koštaju japanski pa i nemački automobili u EU, a koliko u USA.
 
Odgovor na temu

jesus alejandro
jesus alejandro

Član broj: 11084
Poruke: 310



+9 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 21:30 - pre 197 meseci
Citat:
Stefano: Sto se tice trgovine automobilima, pogotovu kod novih, marze su veoma male.



Silno gresis. Malopre sam ti napisao primer vezan sa Daciu Logan. Slican primer je bio sa Skodom Fabiom, citao sam u nekim novinama intervju sa vlasnikom Auto Cacka, koji je osuo drvlje i kamenje na pojedine vlasnike auto salona koji prodaju skodina vozilu u smislu "lose rade, a mnogo zaradjuju, nemoj da im to uskratim". E sad ako poddistributeri iliti vlasnici salona mnogo zaradjuju, sta god to znacilo, koliko onda zaradjuje gospodin Kole i njemu slicni ?
Prvo hopni pa reci skoč.
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 22:21 - pre 197 meseci
Urađen je "split" teme o Jočiću. Možda nije ispalo baš najidealnije, ali mislim da se bila izdvojila jedna celina koja tamo nikako ne stoji, a koja može da nastavi svoj "život". Bolje ovako nego da sve bude zaključano, a tema o Jočiću "miriše" na katanac.
 
Odgovor na temu

Emil Ranc
Hannover, DE

Član broj: 20995
Poruke: 1150
77.46.246.*



+294 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu29.01.2008. u 22:45 - pre 197 meseci
Moje mišljenje je da Vlada Srbije svoj obnovljeni vozni park treba da registruje u Vanuatuu, radi uštede.











 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
adsl-192-177.eunet.yu.



+165 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu30.01.2008. u 09:16 - pre 197 meseci
vi jos o miskovicu?

ako ti se ne svidja kako posluje miskovic - NE KUPUJ KOD NJEGA
ako ti se ne svidjaju njegove cene - NE KUPUJ KOD NJEGA
prosetaj 2 ulice dalje,provozaj se 10 km dalje ,ali NE KUPUJ KOD NJEGA

...ali...smrc...gde onda kupiti novu bembaru...smrc...U DRUGOJ DRZAVI,ako je kao sto kazete **** uvoz automobila i da vas prodavci deru,onda ce biti jeftinije da napolju kupite i uvezete [legalno - carina+porez] ali NE KUPUJ KOD NJEGA

i tako dalje i tako blize,ali NE KUPUJ KOD NJEGA

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 30.01.2008. u 12:59 GMT+1]
 
Odgovor na temu

žutokljunac

Član broj: 153760
Poruke: 374
77.238.205.*



+471 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu30.01.2008. u 11:40 - pre 197 meseci
Citat:
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.

Isplativije je prodavati pljeskavice i voziti kombi. Tu je lova.

edit: da ne zaboravim na dugme koje je kod kvačila i koje se pritiska pri taksiranju.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu30.01.2008. u 12:27 - pre 197 meseci
Citat:
aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

Pre upustanja u diskusije na ekonomske teme potrebno je shvatiti znacenje par najosnovnjiih pojmova ekonomije. Ja cu danas da objasnim sta je to ZARADA

Da li onaj ko nesto nabavi za 20.000$ a proda za 40.000$ ima ZARADU 20.000$? Naravno da nema, da ima svi bi mi bili bogati. Zarada, ili kako se pravilnije kaze profit je razlika izmedju prodajne cene i troskova poslovanja. Troskovi su naprimer:
- cena placena dobavljacu
- cena transporta
- cena osiguranja transporta
- carina koja je 20% od zbira prethodna 3 troska
- spediterske usluge
- porez na dodatu vrednost koji je jednak 18% zbira prethodnih 5 troskova
- zakup poslovnog prostora
- komunalije (struja, voda, odrzavanje, telefon, internet, gradsko zenljiste, firmarina)
- osiguranje objekta i robe
- reklame i propagandni materijal
- plate za radnike (ne samo za prodavce, vec sve od cistacice do direktora)
- porez na dobit

Tek kad se sve ovo uzme u obzir, mozemo pricati o zaradi. Da ne detaljisem mnogo o svakom o navedenih troskova, ako se nesto napolju plati 20.000$ a ovde prodaje za 40.000$, onda zarada nije 100%, vec verovatno 5%-10%. A na pitanje zasto ljudi koji imaju pare ne pootvaraju salone automobila, odgovor je jasan - zato sto sa tim istim parama mogu da otvore 3 kafica i 5 pekara i "razbiju se" od para. A pritom, o cemu si vec pricao, sa 3 kafica i 5 pekara mnogo manje upadaju nezgodnim ljudima u oci, nego sa salonom automobila.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

Sopocanac

Član broj: 15777
Poruke: 469
79.101.165.*



+1 Profil

icon Re: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu30.01.2008. u 15:59 - pre 197 meseci
odgovor venturi:

trziste je mesto gde se surecu ponuda i traznja, a monopolsko trziste je mesto gde je na strani ponude samo jedan ucesnik a na strani traznje puno ucesnika
monopolista je dakle jedini ponudjac na trzistu i kartel i moze da sam odredjuje cene kako zeli na osnovu elasticnosti trzisne traznje odredjuje cenu za koju proceni da ce mu doneti najvece prihode i dobit, to onda vodi u povecanje cena inflaciju
A U SRBIJI MONOPOLISTI SPONZORISU VLAST i na taj nacin ostvaruju privilegovani polozaj na trzistu a krajnju cenu toga placamo mi potrosaci.

to se najbolje moze videti na trzistu automobila. dok u normalnim drzavama imate maltene po 20 razlicitih firmi prodavaca i uvoznika jednog tipa automobila u srbiji je to skoro uvek samo jedna firma.

Recimo proizvodne programe vozila marke Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Porche, Audi, Honda, Chrysler, Toyota, Skoda - prodaje/uvozi iskljucivo jedna firma.

Na taj nacin oni ostvaruju privilegovani polozaj na trzistu , diktiraju cene i ostvaruju astronomske profite a na gubitku su iskljucivo sami gradjani nase zemlje.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Uvoz automobila, razlika u cenama kod nas i u inostranstvu

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37033 | Odgovora: 86 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.