Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?

elitemadzone.org :: MadZone :: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 38509 | Odgovora: 234 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 07:37 - pre 193 meseci
Jednostavno, a cini se na prvi pogled nemoguce resenje pitanja iz naslova, ali mozda i ima resenja... ;)

Zamislite da na izlazu iz busa, pored svakih vrata imate dva jednostavna dugmeta: + i -, kojim bi putnici ocenjivali voznju u kojoj su "uzivali". Tako bi i putnici autobusa (narocito! gradskih, sofercine su tamo najgore), mogli da ocenjuju na kraju voznje rukovatelje volana koji su ih vozali/maltretirali: dovoljno je pamtiti u duzem periodu sta se misli o kvalitetu voznje...

Problemi:

- neko bi da vise puta pritisne isto dugme (ili oba za jednu voznju), ali bi se to lako resilo malim skenovima otisaka prstiju na oba dugmeta, kojih se vec pojavljuju na USB flesh-evima kao sigurnosna mera verifikacije (rukavice na rukama se ne bi vazile, mora se "ogoliti" prst); takodje bi se branilo pritiskaje istog dugmeta u istom danu istim prstom vise puta

- neko bi da "isproba" dugmice sa svakim prstom od njih 10, sto bi i imalo smisla ako bi se to shvatilo kao stepenovanje u ocenjivanju, dakle i to bi recimo bilo dopusteno

- kako sistem da prepozna vozaca? ... pa tako sto bi svaki imao svoju magnetnu karticu bez koje bus ne bi mogao da se pokrene, a rezultati ocenjivanja bi se upisivala upravo na tu istu karticu


Prednosti:

- zamislite nailazi bus na stanicu, a ono iznad glave vozaca svetli njegov dosadasnji skor u brojevima pluseva i minusa, a ispod dole period vremena za koje ih je stekao (to zadnje i ne mora) ... i onda znate, ako imate vremena, kog vozaca da preskocite ili sta da ocekujete ako udjete u njegov bus, koliko cvrsto da se drzite za bilo sta

- tzv. "nagradjivanje" vozaca njihovim licnim dohotkom bi takodje moglo da ima neku "varijabilu" koja bi zavisila od ocena koji su im putnici darivali, sto bi vrlo blagorodno uticalo na kvalitet njihove usluge, jer ovako - sta nas snadje to nam je...


Slican sistem bi se mogao uvesti i u drugim poslovima koji su okrenuti ka vecoj kolicini "stranaka", recimo salterski sluzbenici umeju legendarno da budu neljubazni i drski, osorni i bezobrazni...

Da li ko ima sta da doda ili oduzme na tu ideju?


[Ovu poruku je menjao ultraKeen dana 27.05.2008. u 08:53 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao ultraKeen dana 27.05.2008. u 08:57 GMT+1]
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

fanfon
Apatin

Član broj: 15355
Poruke: 2658
77.46.226.*



+363 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:14 - pre 193 meseci
U gradskoj voznji vozac moze da gresi samo u par slucajeva:
-neljubazan
-ne zna da vozi(mnogo trza gasom i cesto leze na kocnicu)

Guzva u busu ne zavisi od njega.

Ideja bi u Srbiji bila primenljiva mozda za 10 godina. Nase drustvo jos nije na tom stepenu razvitka da se ovo primeni. Sto se tice salterskih sluzbenika, postoji ombudsman...
Use Your Mind. Or someone else will.
 
Odgovor na temu

Laki_Gen
Beograd

Član broj: 156057
Poruke: 634
*.adsl.verat.net.



+7 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:15 - pre 193 meseci
Smanji kolicinu SF filmova, pogledaj neki ljubic :-)...
 
Odgovor na temu

machiavelli
Beograd

Član broj: 7080
Poruke: 216
83.136.177.*



+164 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:19 - pre 193 meseci
U gradskoj voznji vozac cesto gresi zahvaljujuci drugim ucesnicima u saobracaju. Taksista koji naglo stisne kocnicu da primi musteriju, "sva cetiri migavca" sindrom, vozaci koji ne prepoznaju znakove, pesaci koji ne razlikuju crveno i zeleno svetlo na semaforu, itd... Nisam primetio da ima mnogo bezobraznih sofera koji naglo koce bez razloga.
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:29 - pre 193 meseci
...aj' sad. ispade da smo zadovoljni voznjom vozaca :(

Nigde nisam pominjao guzvu u busu, tema je bila samo kvalitet voznje... A sto se tice nase hronicne tehnicke zaostalosti, mnogo je komplikovanije rukovati bankomatima, a narod, koliko ja vidim, poceo bas zesce da ih koristi, ima redova i pred njima...

U proseku gledano mislim da bi ipak dobili neku meru kvaliteta vozaca, izuzetaka sto se tice voznje bi bilo bas malo... A sto se tice kocenja, mene svaki dtugi sofer U GSP-u ukopava u mesto kad staje na stanicu - vrlo losa navika ne popustati nogu sa kocnice kako se bus zaustavlja, nego je zakucati do dna...
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

CandyMan

Član broj: 3420
Poruke: 147



+49 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:30 - pre 193 meseci
Ja bih najpre sankcionisao hard-core narodnjake koje moram da slušam za vreme vožnje.
Nisam ni znao da znam dok nisam prob'o!
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 08:36 - pre 193 meseci
Da, u principu sve bi moglo da se ocenjuje: tehnicka ispravnost busa, cistoca, "muzika" koju cesto slusamo...
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

M-84 AB1

Član broj: 85667
Poruke: 519
*.adsl-1.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 09:29 - pre 193 meseci
Realno, da ne voze manijakalno, ja bih svuda mnogo vishe kasnio.
POZ
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 09:50 - pre 193 meseci
Citat:
M-84 AB1: Realno, da ne voze manijakalno, ja bih svuda mnogo vishe kasnio. :)
POZ


Nemoj da si toliko sebican, pomisli malo i na onemocale penzose kojima su refleksi odavno zardjali...
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

Fuzz
Bojan Vukovic
Novi Sad

Član broj: 8631
Poruke: 3866
*.ADSL.neobee.net.



+9 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 10:31 - pre 193 meseci
Pa mislim da ti ipak nisu potrebni citaci otisaka prstiju ili skeneri zenica.
U NS-u je npr. GRAS propisao kao vozaci treba da budu obuceni, kako treba da se ponasaju i slicno. Krsenje ovih propisa moze dovesti do otvaranja disciplinskog postupka...i odredjeni napredak je primecen. Jednostavno, postoje pravila, postoje sankcije i postoji telo kome se gradjani mogu zaliti.
Ali posto je tvoje pitanje "kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje", onda je odgovor jednostavan - mogu da se tusiraju.
anti-heroin spree
 
Odgovor na temu

dr.NPN

Član broj: 55785
Poruke: 908
79.101.182.*



+9 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 12:03 - pre 193 meseci
Citat:
ultraKeen: Nemoj da si toliko sebican, pomisli malo i na onemocale penzose kojima su refleksi odavno zardjali...
Pomisli ti malo na penzose koji nemaju pametnija posla pa se vozikaju...
Zanimljivi i korisne spravice za vas dom! Posetite www.sniff.rs
 
Odgovor na temu

JankoNIS
Nis

Član broj: 39200
Poruke: 1004



+252 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 13:11 - pre 193 meseci
Prestao sam da koristim "Nis ekspres" kao prevoznika za gradski saobracaj, od kako su se pojavili privatni prevoznici u Nisu. Iako su vlasnici tih preduzeca angazovali vozace "Nis ekspresa" da voze njihove autobuse (za vecu platu, ili bolje uslove) razlika je ogromna.
Konkretno:

- bivsi vozaci "Nis ekspresa", u autobusima privatnika postali su sasvim drugi ljudi. Kabina im je odvojena od putnickog dela, muzika koju slusaju (iako su u pitanju narodnjaci) ne cuje se toliko u autobusu - ili slusaju umeren zanr muzike, zbog prisustva konduktera putnici vise nemaju kontakt sa njima, pa su i uslovi za voznju znatno poboljsani. Novi(ji) autobusi, tehnicki ispravniji, omogucuju im da se maksimalno koncentrisu na uslove saobracaja. Verovatno i uslovi pod kojima su zasnovali radni odnos u novom preduzecu. Kondukteri azurni, naplacuju karte odmah, ljubazni i prijatnog izgleda. Tapacirana ili presvucena skajem, meka sedista, cistoca u autobusima, postovanje reda voznje, i jos dosta drugih stvari, dovelo je do toga da je usluga u autobusima privatnih preduzeca na sasvim zadovoljavajucem nivou;

- za razliku od njih, "Nis ekspres" je firma koja je imala monopol u gradskom prevozu, pa im i nije stalo da odrzavaju kvalitet usluga. Vozila stara, izduvni gasovi koji ponekad zavrsavaju u unutrasnjosti vozila, drvene stolice (kao u prvom osnovne) na kojima cesto moze da se zatekne barica vode, jer je perac autobusa zurio ili zaboravio da zatvori prozore, platforma na zglobu duplih autobusa koja vise lici na platformu za ekstremne sportove (kome ce prvom propasti noga), umesto stakla pleksiglas koji je ispucao i matirao, rukohvati masni i crni - u vreme epidemije zutice u gradu, servisni poklopci na podu vozila neosigurani, celave gume, vozac debeo i nevaspitan (sigurno razmislja gde da nabavi dizel za traktor, da li da kupi ili da ukrade iz firme), kondukter (takodje nevaspitan) sa rukama masnim od ulja, jer su mu jutros rekli da izadje iz kanala i da zameni maminog-tatinog-ujkinog-kumovog sina, koji je sinoc bancio pa nije mogao da se probudi za posao, radio-prijemnik iz koga treste najgrdji narodnjaci sa zvucnikom od 10 cm, koji se dere vise nego pojacala na nekim koncertima, ako kupite kartu od konduktera pre nailaska svoje stanice mozete se smatrati srecnim, bara pored trotoara je idealna prilika da se kompleksi lece na pesacima, o kocenju i ulasku u krivinu bolje da i ne pricam, smena vozaca ili konduktera na medjustanici, a ne na okretnici, koja traje makar 15 minuta (od cega 3 minuta odlazi na smenu, a 12 na rasprave o kladionici, neostvarenoj povisici ili kolegi iz susednog sela - posle im cudno kada ih putnici grde, a neretko i prebiju).

Mogao bih jos mnogo o gradskom saobracaju.

Ako ste u zurbi, pa koristite medjugradski prevoz "Nis ekspresa", moze vam se desiti da vas polazak bude spojen sa nekim drugim, pa onda nastaje svadjanje oko duplih karti i mesta, nepridrzavanje reda voznje i gradova koji treba da se obidju dok ne stignete na odrediste (jednom prilikom mi se desilo da sam u Beograd stigao sa 2 sata zakasnjenja, usput obisao polovinu banatskih sela, taman na vreme da nema vise gradskog prevoza u Beogradu, pa sam platio taksi - sreca sto taksisti ne izdaju fiskalne racune, inace bi pokusao da tu voznju naplatim od niskog prevoznika), prtljag u sanduku moze da vam bude zamazan jer je vozac spakovao 5-6 dzakova paprika, zbog prodaje na beogradskim pijacama...

Necu vise.

Moj nacin borbe: ne koristim lose prevoznike. Ako placam kartu 30 dinara, bolje je da taj novac ode na pravo mesto.

Predlozi o ocenjivanju vozaca u Nisu ne mogu da prodju, iz jednostavnog razloga: boli njih du.e za gradjane. To su dokazali milion puta do sada. Ko veruje da je njima stalo do bolje usluge, grdno se vara.

Jedino bi mi bilo zao da se i ovi privatni prevoznici vremenom ne ugledaju na "starijeg brata" pa da se i oni iskvare.
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 13:12 - pre 193 meseci
Citat:
Fuzz:U NS-u je npr. GRAS propisao kao vozaci treba da budu obuceni, kako treba da se ponasaju i slicno. Krsenje ovih propisa moze dovesti do otvaranja disciplinskog postupka...i odredjeni napredak je primecen. Jednostavno, postoje pravila, postoje sankcije i postoji telo kome se gradjani mogu zaliti.


...sto se kaze - " zali se kucnom savetu" :)

Ja predlozih mnogo direktniji i efikasniji uticaj na kvalitet voznje, a ono ispade da niko nije za njega. :(

Nema zalbi, nema zauzetih telefona i sveg' ostalog sto se zajedno zove "birokratija" u negativnom kontekstu. Ali ta negativna reakcija mi pomaze u necem drugom: malo bolje sada shvatam na konkretnom/ovom primeru zasto je kod nas sve sporo i traljavo. Kada na ovom forumu, koji okuplja ipak malo napredniju populaciju, ne nailazim na razumevanje i podrsku vec samo na opstrukciju, jasno mi je sledece: izgleda da smo mi lenja nacija u sutini, kojoj je glavni cilj da nadje menu svemu novome - samo da se ne bi nista preduzimalo i pomeralo. Najvaznije je kritikovati i tako steci o sebi lazni utisak pametovanja a cekanja ustvari da sve pametno vidimo od nekoga van naseg dvorista pa da ga tek onda apliciramo i kod nas. Poznate su mnogo price da su nasi ljudi morali da odu van nase zemlje da bi tamo negde daleko ostvarili svoje napredne ili malo vise napredne ideje.

Uostalom, da je drugacije, mi bi ovde bili oni na koje se drugi ugledaju a ne obrnuto, kako sada stoje stvari... i kako ce izgleda jos dugo stajati... dok nacija ovakvih ne izumre ili bude asimilovana od agilnijeg okruzenja...
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

Fuzz
Bojan Vukovic
Novi Sad

Član broj: 8631
Poruke: 3866
*.ADSL.neobee.net.



+9 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 13:31 - pre 193 meseci
Da li cemo izumreti ako ne postavimo citace prstiju u buseve....paaaaa, cisto sumnjam.
Mislim, mogao si vec zakljuciti da svi korisnici usluga javnog prevoza zele visi stepen usluge nego sto je to trenutno slucaj.
Ali da pojednostavim, sistem ti je komplikovan, skup i ne govori nista o konkretnom problemu sa kojim se putnik suocava. A na kraju krajeva, rezultati do kojih bi se doslo njegovom primenom bi zavrsili na istom tom "kucnom savetu" o kojem govoris.
anti-heroin spree
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 13:50 - pre 193 meseci
Citat:
JankoNIS:

Moj nacin borbe: ne koristim lose prevoznike. Ako placam kartu 30 dinara, bolje je da taj novac ode na pravo mesto.



Moja pak iskustva, a menjam dnevno minumum 4 linije u Beogradu, su ustvari sarena, a radi se samo o GSP-u Beograd i pomalo privatnika. Ne zapazam ovde neku razliku: vozaci su iste nacije (pricam o Srbima) i slicnog recimo porekla. Dakle imalo bi se poraditi na kvalitetu u oba skupa. Zaista ima kulturnih, stalozenih, lepo obucenih, ljubaznih i sve ostalo naj vozaca cak i u GSP-u. Vozila ima opet svakojakih, najbolji su MAN-ovi "japanci" i dalje, najtisi, najudobniji. Ovi novi Ikarus-i su trapavi i glomazni a glavna im je mana sto su sedista nepotrebno visoka tako da svima, pa i onim najvisim, vise noge kao da sede na drvetu (sad' ce mnogi da me opljunu zbog zakeranja, al' neka). Dakle nasi ga "dizajneri" pravili, odmah se vidi bez ikakvog osecaja i postovanja standarda. Ako nista drugo, zna se kolika treba da je visina stolice... A to koliko se razbacivalo prostorom izmedju sedista, o tome i da ne pricam: moglo je bar 20% vise da ih stane.

Ali da se vratim soferima i sofercinama. Iako vozim od 18-te godine a sada mi je 55, ponekad se bas uplasim divlje voznje. Bez veze mi sad da pricam o dozivljajima i detaljima...

Da sam pre samo 5 godina predlozio placanje parkinga mobilnim telefonom, mnogi bi mi odavde rekli da manje citam naucnu fantastiku, ali eto, dosla tehnologija iz dubokog kosmosa, sta da se radi... ;)
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 13:57 - pre 193 meseci
Citat:
Fuzz: Da li cemo izumreti ako ne postavimo citace prstiju u buseve....paaaaa, cisto sumnjam.


Mi ne da (ne)cemo izumreti kao nacija nego vec izumiremo, obicno to zovu "bela kuga". Ima mnogo drugih razloga za to, ali da ih sad ne pominjem, nije tema...

Citat:
Fuzz:Ali da pojednostavim, sistem ti je komplikovan, skup i ne govori nista o konkretnom problemu sa kojim se putnik suocava. A na kraju krajeva, rezultati do kojih bi se doslo njegovom primenom bi zavrsili na istom tom "kucnom savetu" o kojem govoris.


Sistem je, ponavljam, mnogo jednostavniji od bankomata, naplate parkinga mobilnim i njegove daljinske kontrole spec. bezicnim uredjajima. Samo 2 dugmenceta na svakim vratima i milina! Kada dasa sofercina dobije sledecu platu manju za 20%, e onda ce malo vise da se potrudi oko noge na gasu i kocnici...
postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

Fuzz
Bojan Vukovic
Novi Sad

Član broj: 8631
Poruke: 3866
*.ADSL.neobee.net.



+9 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 14:02 - pre 193 meseci
Citat:
ultraKeen:Da sam pre samo 5 godina predlozio placanje parkinga mobilnim telefonom, mnogi bi mi odavde rekli da manje citam naucnu fantastiku, ali eto, dosla tehnologija iz dubokog kosmosa, sta da se radi... ;)


Pazi, mozes ti isprozivati ljude da se boje fotoaparata jer ce im zarobiti dusu. Ali ovo nema nikakve veze sa tim, vec sa onim sto sam ti naveo u prethodnom postu. Dakle predlazes skup i nepraktican sistem male upotrebne vrednosti. E sad, ti mozes nastaviti o zatucanosti srba, strahu od promena i nerazumevanju novih tehnickih dostignuca i trendova, ali u cemu je smisao?

U medjuvremenu si napisao novi post pa da se osvrnem i na njega...

Citat:

Sistem je, ponavljam, mnogo jednostavniji od bankomata, naplate parkinga mobilnim i njegove daljinske kontrole spec. bezicnim uredjajima. Samo 2 dugmenceta na svakim vratima i milina! Kada dasa sofercina dobije sledecu platu manju za 20%, e onda ce malo vise da se potrudi oko noge na gasu i kocnici...


Ok, i udje klinac u bus i stisne dugme iz fazona, udje baba i stisne jer nema mesta za sedenje, deda stisne jer se brzo vozi, a devojcica zato sto kasni u skolu a ovaj se vuce. I sta?
I malo o samom sistemu...dakle treba ti citac prstiju (koji ce biti isaran markerom pre zavrsetka prve voznje), ta dva tastera, komp, baza otisaka, softver koji ce to sve gurati...jednostavno i povoljno?
anti-heroin spree
 
Odgovor na temu

Deker
Beograd

Član broj: 94948
Poruke: 169
*.eps.co.yu.



+3 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 14:05 - pre 193 meseci
@ultraKeen

Ako misliš na jurnjavu i nagla kočenja, jedini odgovor zašto se tako vozi je taj što "sede glave" - doktori i profesori sa fakulteta, koji projektuju sistem transporta su omanuli. Nisu isprojektovali red vožnje u realnim uslovima - gužva nonstop, što nije iznenađenje (za takav projekat), već realnost. Mislim, kakva država, takva i nauka (a i sve drugo). Da pravi red vožnje dao bih tim vozačima i taksistima, koji najbolje poznaju stanje na terenu, a ne ljudima koji nisu videli ni a od autobusa. Kao što bih dao da školske programe prave ljudi koji to predaju đacima, a ne oni koji sa đacima nikada nisu radili. I tako dalje.

Znači, normalan - realan red vožnje, tj. vozi se sporije od predviđenog, i to priznati na papiru. Svaki dan se taj red vožnje urušava - mogu se videti kolone gradskih autobusa sa istim brojem, i koji su se ranije i trkali, ko će pre da dođe na stanicu.

Naravno, tu je i GPS kontrola vozila, koja može dosta da pomogne.

A i stimulativne nadoknade vozačima koji manje habaju autobus i manje troše gorivo i kočnice ne bi bili na odmet. Ipak nov autobus košta 150 200 hiljada evra, pa je i održavanje skupo, a nije zanemarljivo koliko autobus troši goriva - razlike u potrošnji goriva zbog stila vožnje mogu biti drastične.

A možda i mera ograničavanja broja putnika u autobusima bi bila korisna.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 14:24 - pre 193 meseci
Sto se tice sistema poboljsanja kvaliteta usluge prevoza . Obicna kutija sa bravicom u svakom autobusu. U koju mogu da se ubace pisane primedbe sa datumom , vremenom i dogadjajem , bi resile problem.
 
Odgovor na temu

ultraKeen
ultraKeen
Zemun

Član broj: 2396
Poruke: 289
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 36109339
Sajt: ultrakeen.blogspot.com


+1 Profil

icon Re: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?27.05.2008. u 14:28 - pre 193 meseci
Citat:
Deker: @ultraKeen
Ako misliš na jurnjavu i nagla kočenja, jedini odgovor zašto se tako vozi je taj što "sede glave" - doktori i profesori sa fakulteta, koji projektuju sistem transporta su omanuli. Nisu isprojektovali red vožnje u realnim uslovima - gužva nonstop, što nije iznenađenje (za takav projekat), već realnost. Mislim, kakva država, takva i nauka (a i sve drugo). Da pravi red vožnje dao bih tim vozačima i taksistima, koji najbolje poznaju stanje na terenu, a ne ljudima koji nisu videli ni a od autobusa. Kao što bih dao da školske programe prave ljudi koji to predaju đacima, a ne oni koji sa đacima nikada nisu radili. I tako dalje.


Nemoj samo da kazes da bi gradjevinu prepustio u ruke gradjevinskih radnika, da oni pokazu kako se projektuje... :) Slazem se donekle sa primedbom, ali ipak samo donekle, mnogo manje od 50%...

Citat:
Deker:
Znači, normalan - realan red vožnje, tj. vozi se sporije od predviđenog, i to priznati na papiru. Svaki dan se taj red vožnje urušava - mogu se videti kolone gradskih autobusa sa istim brojem, i koji su se ranije i trkali, ko će pre da dođe na stanicu.


To bi opravdalo jurnjavu, ali sta recimo sa ukopavanjem u mesto na svakoj stanici kada se koci a do tada voznja bila mirna? Ima sijaset primera za ovo ili ono, ali ako trazim dalekog krivca za stanje u kome zivimo, ja preko Slobe velicanstvenog dodjem obicno do Turaka...

Citat:
Deker: @ultraKeen
Naravno, tu je i GPS kontrola vozila, koja može dosta da pomogne.

A i stimulativne nadoknade vozačima koji manje habaju autobus i manje troše gorivo i kočnice ne bi bili na odmet. Ipak nov autobus košta 150 200 hiljada evra, pa je i održavanje skupo, a nije zanemarljivo koliko autobus troši goriva - razlike u potrošnji goriva zbog stila vožnje mogu biti drastične.


Sve je to luk i voda prema ona 2 dugmenceta na svakim vratima... ;)

Citat:
Deker:
A možda i mera ograničavanja broja putnika u autobusima bi bila korisna.


Ako cemo vec o tome, sta je sa pojasevima za vezivanje na sedistima koji su obavezni za putnicka vozila? Tek je to tema za diskusiju, pored one sto istu cenu karte placaju i oni koji sede i oni koji stoje po busevima...

postoji samo jedan apsolut u logickoj ravni desavanja/vremena:
SVE je RELATIVNO sem:
- osnovnih konstanti svemira
- logike
...i ove tvrdnje
*
Daniel J. Boorstin: The Discoverers, A History of Man’s Search To Known

Napredak nauke zavisice od covekove spremnosti da poveruje u neverovatno, da prekoraci granicu koju namece zdrav razum.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: kako putnici autobusa da uticu na kvalitet voznje?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 38509 | Odgovora: 234 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.