Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 33359 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 14:22 - pre 185 meseci
Citat:
goat: obično se ide malo iznad obrtaja na max. snazi.. prvo zbog rezerve snage motora za ubrzanje i /ili savlađivanje uspona, ali ide se 2-3% veće obrtaje..


Broj obrtaja pri kome odredjeni motor ispoljava maximalnu snagu je aproksimativan sa izrazenim devijacijama te je procentualni ili koeficijentalni parametar pri proracunu neminovan.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 02.02.2009. u 15:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 14:27 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.

Međutim, danas, kada sve češće ima ukupno šest stepeni prenosa - jedan bi morao da bude čist overdrajv.


Meni to govori nesto drugo.

Da su u Hondi uspeli postici zahtevane performase sa "krstenim" menjacem, ne bi se upustali u ovakve "vratolomije".
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 15:13 - pre 185 meseci
direktan stepen prenosa ima prenosni odnos 1 i samo JEDAN (1,00000000000000000)... ne postoji manje ili više direktan... ako je 0.99999 onda je multiplikacija (ma koliko bila mala), a 1.000001 je redukcija.... inače direktni stepeni prenosa su "krasili" retardirane menjače vozila koja su aerodinamikom bila podudarna kontejnerima.... kod takvih menjača ostali stepeni prenosa su išli preko dva zupčasta para!!, a zlatni direkt direktno sa motora na diferencijal.... posle male evolucije stvari su se izmenile...

i još razmišljam o Hondinom 5-obrzincu sa terćom direktnom kojom doseže max brzinu???? ili je po serdi greška u tekstu ili je konstruktor izvršio harakiri?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 15:22 - pre 185 meseci
Naravno. Teoretski je to svakao "1".

Ovi stari Japanci su prepuni bisera. Nekad sam vozio Mitsubichi (80ih) sa nekom dodatnom rucicom menjaca (mala rucica kao gas kod Fergusona) za medjustepene. Nesto slicno kao kod autobusa. Kako to radi znaju samo oni.
Zanimacija.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.245.*



+5251 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 17:45 - pre 185 meseci
Citat:
goat: direktan stepen prenosa ima prenosni odnos 1 i samo JEDAN (1,00000000000000000)... ne postoji manje ili više direktan... ako je 0.99999 onda je multiplikacija (ma koliko bila mala), a 1.000001 je redukcija.... inače direktni stepeni prenosa su "krasili" retardirane menjače vozila koja su aerodinamikom bila podudarna kontejnerima.... kod takvih menjača ostali stepeni prenosa su išli preko dva zupčasta para!!, a zlatni direkt direktno sa motora na diferencijal.... posle male evolucije stvari su se izmenile...

i još razmišljam o Hondinom 5-obrzincu sa terćom direktnom kojom doseže max brzinu???? ili je po serdi greška u tekstu ili je konstruktor izvršio harakiri?


JA razumem ovako histericnu preciznost, sretao sam inzenjere koji su trazili tolerancuju 0 i apsolutno tacnu meru.

Prenosni odnos NIKADA nije 1, uvek se koriste benefiti ili reduktora ili multipliktora

Shvati to goat kao asimptotu kojoj se tezi ali se NE KORISTI, inzenjerski nije korektno, ostavlja se sloboda adaptiranja menjaca prema motoru i prema ostatku prenosa.

Prenos u brzini 1:1 je uludo trosenje zupcanika, bez iskoriscenja nekih povoljnosti koje pruzaju ostali sklopovi, motor, diferencijal..

U krajnjoj liniji kompletna redukcija je, recimo od 2,5(ili manje) pa do 4 ili vise, zavisno od svih parametara vozila.

Tako da je 0.9 priblizniji direktnom prenosu nego 0.8, bilo to da se nekome svidja ili ne, nije kosmicki precizno, ali je tako

Poz.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8347
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 20:05 - pre 185 meseci
goat, što se tiče Civica kojeg sam pomenuo, nije greška u tekstu, naravno, vozio sam taj auto, a i negde u podrumu imam njegov AutoMotor und sport test. Tako je kao što sam napisao, i mene je to bilo iznenadilo.

Što se tiče definicija oko direktnog prenosa tu se svi slažemo, a i jasno je, što reče vladd, da on nikada nije tačno 1. U praksi, direktan prenos se naziva onaj kojim se ostvaruje max. brzima na obrtajima jednakim ili višim od onih gde se razvija max. snaga.

Međutim, sve vreme razmišljam o jednoj stvari:

Citat:
zarsilic: Ako se tebi svidja da u poslednjem stepenu prenosa vozis njanjav auto koji iskoriscava 70% predvidjene snage, onda to nije povezano sa tehnikom vec mentalnom strukturom osobe koja auto vozi.


Ovo je meni nezamislivo, da li sam ja lud što ne mogu da zamislim savremen, jak i brz auto bez overdrajva?

Imao sam desetak auta u životu i svaki je imao overdrajv, počev od prvenca Yuga 65 GVX, pa na dalje...

Voziti savremen auto po autoputu, često i van njega, u bilo čemu što nije overdrajv meni je ravno vožnji u taljigama...To sam prvi put osetio još kao osnovac vozeći ćaletov auto sa 4 brzine, a već sa pomenutim Jugom sam uživao u overdrajvu.

Ali da ne bi bio preveliki off u ovoj temi, o tome otvorih novu:

http://www.elitemadzone.org/t353476-0#2187323

 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dial.cpe.InfoSky.Net.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 20:24 - pre 185 meseci
daa preterao sam! ... u proračunima se dozvoljavaju aproksimacije tako da se ne pravi greška veća od 5%... a za ove decimale je kriva moja profesorka mašinskih elemenata.. tražila je tačnost do 5-te decimale ....
šalu na stranu... poenta sa prenosnim odnosom 1:1 je u tome da on ne ide preko zupčastog para, već preko kandžaste spojke između dva vratila, i ako zanemarimo dinamiku prenosa (elastične deformacije kandži i vratila) prenosni odnos je uistinu 1 sa tačnošću od 5 decimala.... prenos preko dva zupčanika nikada se ne radi da bude 1 ili uopšte izričito se izbegava da prenosni odnos uopšte bude ceo broj.. ali to je druga priča zbog čega... mada ima izuzetaka.... recimo kod nekih starih motora kojima se pogoni bregasto vratilo putem zupčanika....

u današnjim menjačima obično je 1,2,3 stepen prenosa redukcija a 4,5, (6) multiplikacija.. naravno za mehaničke menjače, mada nije pravilo... takva konfiguracija obezbeđuje najoptimalniju veličinu menjača (a traži se što manji i lakši, a da se ne zakine na robusnosti-trajnosti)...opet kažem nije pravilo.. pa i moja buđava peglica u 4 stepenu ima multiplikaciju, a šaltam je sa međugasom kao "dajc-a" da ne pogubim one kotrljiće ... ...

poz

[Ovu poruku je menjao goat dana 02.02.2009. u 21:34 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.18.*



+5251 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 23:47 - pre 185 meseci
Ja ne volim ove nove menjace, ja sam pre za neki zastareli

http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

A i prenosni odnos mu je po 15-20%, pitam se zasto, da nije tajna u ekonomicnom motoricu

A da imam peglonija ugradio bih mu ovaj par, pa sta bude
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-WILL...90104?IMSfp=TL090104114001r396

Poz.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 13:05 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ovo je meni nezamislivo, da li sam ja lud što ne mogu da zamislim savremen, jak i brz auto bez overdrajva?


Milanovicu, Milanovicu,

a koji to savremeni auto nema overdrajv?

Mislim da se ovde brkaju pojmovi i to ne samo kad je u pitanju overdrajv. Malo je cudno, da i osobe tehnicke naobrazbe isto tako brkaju pojmove.
Eh, tako ti je to kad se uhvatite, sad vec visedecenijske, alvirovske terminologije.

Tehnicki overdrajv je vrlo precizno definisan pojam za razliku od novinarskog overdrajva koji, nit je precizno definisan, nit se koristi tamo gde mu je mesto, nit onaj ko ga koristi zna o cemu prica, nit ja (hm, ja) znam sta se takvim pojmom zeli reci.

I ponavljam po vec ko zna koji put. SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.175.*



+5251 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 13:13 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic:  SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.


Nesporno, usaglasen sa motorom, diferencijalom, tezinom i namenom vozila. Da ne kazem konstruktorskoj zamisli namene vozila.

Poz.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8347
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 13:38 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: SAMO PRAVILNO PRORACUNAT MENJAC JE DOBAR MENJAC.


Nikad nisi rekao šta je to što ti zoveš pravilno proračunat menjač...

Samo nemoj da pominješ one kratke ala VW, i to bez overdrajva, jer oni sigurno nisu dobro proračunati...

I ne pričamo o tehničkom overdrajvu, njega smo definisali, nego o praktičnom...

Ali nemojmo više o tome u ovoj temi, postoji posebna tema za to...


 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
*.static.ikomline.net.

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 14:31 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Naravno. Teoretski je to svakao "1".

Ovi stari Japanci su prepuni bisera. Nekad sam vozio Mitsubichi (80ih) sa nekom dodatnom rucicom menjaca (mala rucica kao gas kod Fergusona) za medjustepene. Nesto slicno kao kod autobusa. Kako to radi znaju samo oni.
Zanimacija.


he, he, @zarsilicu da nisi slucajno vozio Mitsubishi Cordiu?!? Na njoj se pali zvezdica na komandnoj tabli kada prebacis tu polugu na gore (kraci stepeni prenosa). Inace menjac je imao 4 brzine! (ili 8 zavisi kako gledas)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 16:00 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Nikad nisi rekao šta je to što ti zoveš pravilno proračunat menjač...

Samo nemoj da pominješ one kratke ala VW, i to bez overdrajva, jer oni sigurno nisu dobro proračunati...

I ne pričamo o tehničkom overdrajvu, njega smo definisali, nego o praktičnom...

Ali nemojmo više o tome u ovoj temi, postoji posebna tema za to...



Diskusija o "prakticnom overdrajvu" je ista kao o slatkim kruskama. Nikad ne znas koliko je to nekom slatko ili manje slatko.


Definicija je samo jedna. Ako za nesto postoji vise od jedne definicije onda se smatra da definicija ne postoji.
Overdrajv poseduje SAMO JEDNU.
Postoji overdrajv;
Postoje precizni podaci o menjacu i
postoje nestrucni novenarski komentari.
Cetvrto nema.

A to sta neko misli da je overdrajv, je sasvim nesto drugo.

Citat:
etjen: he, he, @zarsilicu da nisi slucajno vozio Mitsubishi Cordiu?!? :) Na njoj se pali zvezdica na komandnoj tabli kada prebacis tu polugu na gore (kraci stepeni prenosa). Inace menjac je imao 4 brzine! (ili 8 :) zavisi kako gledas)


Da to je taj. I to u onoj pop zlatnoj boji . Desna ruka vecito nesto radi. Nema sanse da zadremas.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
*.static.ikomline.net.

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+03.02.2009. u 22:36 - pre 185 meseci
sjajno :))) Mislio sam da sam bio bezmalo jedini :). Moj je bio crveni, sa usisnikom za vazduh kao u Mad Max-u. Nekad bio sa turbinom, ali mu je onda radjena generalna i pritom skinuta turbina, jer je tada remont iste kostao koliko i generalna :))) Cini mi se da je bio 1.6ccm
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8347
194.106.167.*



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+04.02.2009. u 11:37 - pre 184 meseci
Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.

Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.

Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.

 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+04.02.2009. u 11:47 - pre 184 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.

Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.

Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.


ti bi "kanda" voleo varijator?.... heheheh.. nabaviš neki skuter pa se oduševljavaš..
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+04.02.2009. u 12:05 - pre 184 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Uvek bih menjao nemačke četvorobrzinske, pa i petobrzinske menjače za taj sa reduktorom.

Kao pravi ljubitelj vožnje, volim da imam što više, a ne što manje prenosnih odnosa na raspolaganju.
Taj od ukupno osam bi mi bio sasvim potaman.

Kada bi i sada mogao da se dobije reduktor, doplatio bih ga. Što više prenosa na raspolaganju - to bolje.


Nisam ni sumnjao u ovo. Neki ljudi uzivaju u mucenju.

Citat:
goat: ti bi "kanda" voleo varijator?.... heheheh.. nabaviš neki skuter pa se oduševljavaš.. :)


To postoji. Po meni je to i jednostavnije i bolje resenje od ovod ovde Renoovog. Fiat ga plasira pod nazivom Selekta a korene vuce od Daffovog variomatika samo sto su ga malo bolje skockali.
Ima samo jedan problem: nema rucicu pa nas Nasa nema s cim da se igra. .

P.S. Neso druze mnogo me zabrinjavas u poslednje vreme. Izvini.
Kako moze nekom da se svidja auto sa 8 rzina. Meni je i 6 previse.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.02.2009. u 13:27 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8347
194.106.167.*



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+04.02.2009. u 12:48 - pre 184 meseci
Nije to 8 brzina, nego 4 sa mogućnošću odabira krajnjeg prenosa u dve varijante, kraća i duža.

Sasvim lepo bi mi legao taj menjač: kada hoću tečnu i udobnu vožnju po boljem putu ili autoputu - uzmem dužu varijantu, a kada želim oštriju vožnju po krivinama ili usponima - odaberem kraću.

Inače, slažem se da je jedan dobro proračunat menjač sa 6 brzina od kojih je jedna overdrajv, sasvim dovoljan.

 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 33359 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.