Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 33375 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:20 - pre 185 meseci
Dva su moguća razloga za to:

1. Veliki pad snage nakon režima max. snage i uspostavljanje ravnoteže ukupnih otpora i ukupnog momenta.

2. Isključivanje sistema za ubrizgavanje (blokada).
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:30 - pre 185 meseci
jok
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:38 - pre 185 meseci
Ajd malo pomoc:

Citat:
Nebojsa Milanovic:Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% preko max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.




Kreni od ovog sto si napisao da je netacno.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:38 - pre 185 meseci
Nije netačno, naravno...

To je slučaj pod 1. kada pumpa nije limitirajući faktor.

Pošto tuning diže momenat, ali tako da skoro ne dira raspodelu momenta, prema tome ni tačku max. snage - nakon te tačke snaga naglo pada bez obzira na tuning.

Dakle, kada se ravnoteža uspostavi, to je tačka nove max. brzine. Zbog naglog pada snage, ona je vrlo blizu svojoj prethodnoj vrednosti, onoj koja se imala bez tuninga.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
89.142.196.*



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:45 - pre 185 meseci
Citat:
goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu

poz


Moze se desiti, ali ne mora.

naravno @zarsilic

kada sam ovo pisao mislio sam na automobile uslovno manje snage koji ostvaruju max brzinu u opsegu gde teoriska kriva snage otpora nije suviše strma, recimo do brzine 200km/h
ruku na srce ali ja ne znam mnogo modela koji imaju poslednji stepen prenosa za ekonomičnu vožnju-krstarenje!!.... sem naše Zastave sa prvim petostepenim menjačima, činimi se i neki stari Volvoi!??..
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:52 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Nije netačno, naravno...


Netacno, netacno i to mlogo.

Citat:
goat: ali ja ne znam mnogo modela koji imaju poslednji stepen prenosa za ekonomičnu vožnju-krstarenje!!.... sem naše Zastave sa prvim petostepenim menjačima, činimi se i neki stari Volvoi!??..


Ima vise proizvodjaca koji takve invalidske menjace ugradjuju u svoja vozila. Obicno tome pribegavaju ako ne uspeju na "normalan" nacin resiti problem prosecne potrosnje (i buke) pa se onda hvataju za takve slamcice.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:57 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Netacno, netacno i to mlogo.


Pa nikako već jednom da čujemo šta je ono šta je tačno...

A to što menjač sa overdrajvom zoveš "invalidski" samo govori o tvom poimanju prenosa...A ja ponavljam da ni u kom slučaju ne bih kupio auto bez overdrajva...
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
93.86.30.*



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 14:34 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Ima vise proizvodjaca koji takve invalidske menjace ugradjuju u svoja vozila. Obicno tome pribegavaju ako ne uspeju na "normalan" nacin resiti problem prosecne potrosnje (i buke) pa se onda hvataju za takve slamcice.


Inace su Fordovi Zetec motori poznati po buci i potrosnji. Benzinski motor 16V sa kompresiom 11:1 su ekonomicniji od VW 8V sa kompresijom 10:1.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.171.*



+5251 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 14:58 - pre 185 meseci
U ala si nasao

Pa VW 8V je ekonomicniji jedino od V8

Ja vec sumnjam da ta napomena o "ventilima", 8V, je u stvari "ocekivana potrosnja kao kod 8 u V"

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 14:58 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Pa nikako već jednom da čujemo šta je ono šta je tačno...


Maximalna brzina moze biti ostvarena samo pri maximalnoj snazi.
Ako nije rec o maximalnoj snazi, onda nije rec ni o maximalnoj brzini.
Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.
Ako je na primer 5. stepen tako proracunat (invalidski) da se u njemu ne moze ostvariti maximalna snaga, onda u tom stepenu prenosa vozilo ni ne moze ostvariti maximalnu brzinu.

Ista ovakva uzrocno posledicna veza moze se formulisati i prko otpora kretanja.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 15:29 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: ...A ja ponavljam da ni u kom slučaju ne bih kupio auto bez overdrajva...


To je domen psihologije a ne tehnike.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 19:11 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.


Prvo sam pomislio "U jbt, nije valjda da on ovo ne zna", a onda mi pade na pamet da mi ipak ne mislimo na istu stvar.

Naime, ti verovatno misliš da proizvođači često greše u navođenju obrtaja pri kome motor razvija max. snagu. To je tačno, naravno, i ja sam se sretao sa tim dosta puta.

Međutim, ja govorim da je itakako moguće, čak je često u praksi, da se max brzina nekog auta postiže na obrtajima koji su veći od onih gde taj motor zaista razvija max. snagu. To je ta situacija gde je menjač kratak.

Dakle, pošto snaga do određenih obrtaja raste, a posle naglo pada, kratak prenos ne dozvoljava da se max. brzina ostvari upravo u tački max. snage i to ja ta tipična situacija o kojoj govorim i koju ne volim.

U izboru prenosa i ukus igra određenu ulogu, ali je po meni ubedljivo najbolji prenos onaj koji u (n-1)-vom stepenu prenosa ostvaruje max. brzinu tačno u tački max. snage (ili na mrvicu većim obrtajima), a da mu n-ti stepen prenosa bude čist overdrajv.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dial.cpe.InfoSky.Net.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 21:08 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Maximalna brzina moze biti ostvarena samo pri maximalnoj snazi.
Ako nije rec o maximalnoj snazi, onda nije rec ni o maximalnoj brzini.
Ako se maximalna brzina ostvaruje u 4. stepenu prenosa na 6100 o/min onda je u tom stepenu prenosa maximalna snaga na 6100 o/min, a ne na 5500 kako vecina misli.
.


obično se ide malo iznad obrtaja na max. snazi.. prvo zbog rezerve snage motora za ubrzanje i /ili savlađivanje uspona, ali ide se 2-3% veće obrtaje.. ipak između 5500 i 6100 je malo veća razlika , a i na kraju kriva snage u max režimu je relativno zaravnjena pa se ima prostora za korekciju gde se malom promenom broja obrtaja vrlo malo menja snaga... još ako se radi o motorima sa 4 ventila po cilindru kod kojih ima manji pad snage u odnosu na dvoventilske....


hahahahhaha... "invalidski".. dobar naziv za menjače kojima se tamo osamdesetih prošlog veka pokušavalo postići magična potrošnja od 5.5L/100km pri brzini od 90km/h sa bukom manjom od mlaznjaka...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 21:53 - pre 185 meseci
Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.

Međutim, danas, kada sve češće ima ukupno šest stepeni prenosa - jedan bi morao da bude čist overdrajv.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dial.cpe.InfoSky.Net.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 22:34 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ako ste pratili druge teme, spomenuo sam da sam vozio Hondu Civic iz 80-tih kojoj je treća direktna, a i četvrta i peta su overdrajv. To je previše, naravno, naročito što ih je ukupno samo pet.


Nebojša
neki menjači su izvedeni tako da jedan stepen prenosa od njih više bude direktan, što znači da se snaga u menjaču ne prenosi preko zupčanika tj. ne vrši se redukcija niti multiplikacija, odnosno slučaj kada je spojničko vratilo putem kandžaste spojnice direkno povezano sa izlaznim vratilom menjača.. rezultat je nešto manji gubitak u mehanizmu prenosnika od motora ka točkovima pogonskim (na svakom paru spergnutih zupčanika gubi se cca 0,5-1% snage)... neki konstruktori su takav prenos koristili za brzine-stepen prenosa kojim se postiže maksimalna brzina (uglavnom četvorobrzinski menjači), a neki zbog raspoloživog konstrukcionog prostora su bili prinuđeni da rade nešto drugo (slučaj honde koja ima pogon na prenje točkove i kojoj ne možeš da štimaš prenosni odnos diferencijala, čija veličina zavisi od prenosnog odnosa i slučaj jedne lade 1200 na kojoj pozadi imaš mesta da ugradiš zadnji most nekog Zil-a....


samo peta može biti overdrajv (i to kod loših konstruktora i tehnologa)
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.3dnet.co.yu.



+1344 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 22:40 - pre 185 meseci
Nisam siguran da si me razumeo kada kažem da je ovoj Hondi treća direktna.

To znači da u njoj postiže max. brzinu i to oko režima max. snage, a i u IV i u V može manje, naravno sa mnogo manje obrtaja.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.171.*



+5251 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 23:59 - pre 185 meseci
Jako puno zavisi da li je poslednja brzina namenjena za krstarenje i stednju, ili se nalazi na snaznom motoru i ima odnos 0.9 : 1, sto je "direktnije" od jedinice, a ipak nije "overdrajv, sa 0.8:1

Za putnicka vozila vazi jedna a za jurcanje druga "filozofija".

Inace, nemam srca da motor svog auta isterujem na 6000, spoznao sam da to uvek kosta :).

Poz.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 06:46 - pre 185 meseci
Za Honde kao automobile na početku svog postojanja, može se reći da su bile egzotične.... sporske mašine male kubikaže koje su se obrtale u vrtoglavim režimima tamo preko 6500o/min da bi postigle mah snagu u odnosu na nekog npr. opela čiji se motor okretao recimo max na 4800o/min.... nekako tu vidim razlog hondinog egzotičnog petobrzinskog menjača sa trećim stepenom za postizanje max brzine i smanjenja troškova proizvođača koji bi bio dužan da uz automobil isporučuje antifone kao osnovnu opremu
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 14:02 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Prvo sam pomislio "U jbt, nije valjda da on ovo ne zna", a onda mi pade na pamet da mi ipak ne mislimo na istu stvar.


Ne znam na sta ti mislis. Ja mislim da ne mislis ni na sta.

Ako motor (automobil) ne moze da ispolji ili realizuje maximalnu snagu u poslednjem stepenu prenosa onda je menjac lose projektovan.
Ako se tebi svidja da u poslednjem stepenu prenosa vozis njanjav auto koji iskoriscava 70% predvidjene snage, onda to nije povezano sa tehnikom vec mentalnom strukturom osobe koja auto vozi.

Maximalna brzina se ostvaruje SAMO SA MAXIMALNOM SNAGOM.

Ostavte se i dijagrama i NETa.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+02.02.2009. u 14:15 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Nisam siguran da si me razumeo kada kažem da je ovoj Hondi treća direktna.

To znači da u njoj postiže max. brzinu i to oko režima max. snage, a i u IV i u V može manje, naravno sa mnogo manje obrtaja.



Direktna je onaj stepen prenosa gde je prenosni odnos 1 ili priblizno jedinici.

Prenosni odnos moze biti i manji i veci od 1. (misli se na poslednji stepen prenosa u okviru menjaca), a kakav ce on biti zavisi od:
Karakteristike morora;
Potrebe vozila;
Znanja i iskustva projektanta. (proizvodjaca).


Naravno postoje i druge barijere tipa zakonskog ogranicenja, tehnoloske mogucnosti i sl.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 33375 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.