Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 33401 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Reno4
Vlada Pavlovic

Član broj: 133008
Poruke: 173
93.86.62.*



+3 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+30.01.2009. u 10:08 - pre 185 meseci
Za Zarsilic: Da li je moguće da auto sa 25KS više ima samo 5km/h veću maks brzinu?! Tako piše u onom snapshotu koji si prikačio.
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
*.eunet.yu.



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+30.01.2009. u 13:02 - pre 185 meseci
Naravno da je jeste kad nije menjan menjac.Auto razvija brzinu dok ima snage,a to je na ovom primeru oko 4000 rpm.
Menjac je namontiran da sa 4000 rpm ide 165 i to ti je,a dodatak od 5 kmh je malo pomeranje krive snage motora (na oko 4100 rpm).
Ugradi neki drugi menjac,ili samo prenos na diferencijalu ili najjeftinije i najlakse je staviti veci profil gume i time se menja prenosni odnos.
Za 95 KS 180 je plafon i tako treba nastimati menjac.

Na maksimalnu brzinu utice aerodinamika,otpor kotrljanja,u nesto manjoj meri tezina,a sa druge strane snaga koja je potrebna da se savladaju ovi
otpori.To se moze ocitati sa grafika nekog modela ili samim testiranjem.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.dialup.neobee.net.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+30.01.2009. u 18:37 - pre 185 meseci
Citat:
Reno4: Za Zarsilic: Da li je moguće da auto sa 25KS više ima samo 5km/h veću maks brzinu?! Tako piše u onom snapshotu koji si prikačio.


Moguce je. Cilj ciptuninga nije povecanje maximalne brzine. Naprotiv, gleda se to da se ona ne dira. Osim ako iz posebnih razloga, to neko ne zahteva. Kad bi procitao komentare sa teme Tuning na ovom forumu, bilo bi ti jasnije.

@popovicvl

Vmax se ne povecava, ali ne bas po ovoj tvojoj racunici.
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
79.101.199.*



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+30.01.2009. u 22:55 - pre 185 meseci
koliko ja shvatam ako auto ide 165 kmh na 4000 rpm,onda je nemoguce da ide 170 sa istim brojem obrtaja.Ove vrednosti su proporcionalne,
tako da 170 ide na 4121 rpm.Posle chipovanja treba menjati prenosni odnos,jer cemu sluzi ako ne povecam brzinu.Ubrzanje je identicno od
0 do 100,jer sad recimo je moguce do 100 ubrzati u dve brzine,a ne u tri (ovo su grube vrednosti).Samo se menjaju medju ubrzanja u istom
prenosu.Ako si ubrzavao 80-120 u cetvrtoj,posle produzavanja brzina,ovakvo preticanje je moguce u trecoj,a to nisi mogao pre,sto je opet
bolji rezultat.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+31.01.2009. u 11:31 - pre 185 meseci
Citat:
popovicvl: koliko ja shvatam ako auto ide 165 kmh na 4000 rpm,onda je nemoguce da ide 170 sa istim brojem obrtaja.Ove vrednosti su proporcionalne,
tako da 170 ide na 4121 rpm.Posle chipovanja treba menjati prenosni odnos,jer cemu sluzi ako ne povecam brzinu.Ubrzanje je identicno od
0 do 100,jer sad recimo je moguce do 100 ubrzati u dve brzine,a ne u tri (ovo su grube vrednosti).Samo se menjaju medju ubrzanja u istom
prenosu.Ako si ubrzavao 80-120 u cetvrtoj,posle produzavanja brzina,ovakvo preticanje je moguce u trecoj,a to nisi mogao pre,sto je opet
bolji rezultat.


@popovicv

jedan prijateljski savet... tema je malo promašena koliko mi se čini....
osnove nauke o kretanju vozila možeš da nađeš u literaturi namenjenoj studentima mašinskog fakulteta... nije komplikovano (brošura je u pitanju)... biće ti mnogo jasnije šta je otpor kretanja vozilja, koji otori postoje i kako se menjaju u zavisnosti od brzine , težine i nagiba po kojim se vozilo kreće, šta je rezerva snage, kako se dimenzionišu prenosni odnosi menjača i diferencijala... onda će ti biti mnogo jasnije čemu služi tjunovanje motora

pozdrav
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
79.101.183.*



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+31.01.2009. u 17:51 - pre 185 meseci
nauci me,cemu sluzi tunovanje pametnjakovicu?
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 09:37 - pre 185 meseci
Citat:
popovicvl: nauci me,cemu sluzi tunovanje pametnjakovicu?


eh ta sujeta... a nisam ništa loše mislio... šta više svoje znanje smatram minornim

e ovako... snaga motora je proizvod ugaone brzine kolenastig vratila-radilice (n*Pi/30) i obrtnog momenta iste... neko želi, a verovatno i ti, da ima vozilo sa što "jačim" motorom zbog.. :)))...... nekada se tjunovanjem povećavao broj obrtaja motora- doradom usisnih i izduvnih kanala tj. smanjenjem aerodinamičkih otpora kroz disajne kanale motora, a obrtni moment se povećavao povećanjem stepena kompresije npr.

danas se to na "finiji " način radi jer savremenim motorima upravljaju računari....

..................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................

pozzzz
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8370
*.3dnet.co.yu.



+1348 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 10:40 - pre 185 meseci
Citat:
zarsilic: Cilj ciptuninga nije povecanje maximalne brzine. Naprotiv, gleda se to da se ona ne dira.


Žare, više puta si ovo rekao, ali to nije sasvim tačno, mora da se dopuni i precizira. Jasno je da se čiptjining može raditi i tako da se selektivno izdiže neki raspon obrtaja, ali ovo što ću reći važi generalno.

Naime, tvoje iskustvo dominantno potiče od VW programa, a rekoh već, svi oni imaju kratke prenose.

Pošto se čiptjuningom diže obrtni momenat u svim, pa i u režimima maksimalnih obrtaja, to mora da rezultuje povećanom maksimalnom brzinom.

Ali samo ako je ispunjen jedan uslov: Da poslednji stepen prenosa bude dovoljno dug da može da iskaže taj dobitak.

Pošto su prenosi na VW modelima kratki, bez obzira na linearno povećanje snage, motor u max. brzini ulazi u previsok broj obrtaja i snaga mu zbog toga naglo pada. Time se eliminišu svi dobici čiptjuninga i zato se max. brzina ne povećava.

Kada bi se max. brzina ostvarivala u overdrajvu na oko 5% obrtaja manje od režima max. snage, regularnim čiptjuningom bi se sigurno povećavala i maksimalna brzina.
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
93.86.30.*



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 11:09 - pre 185 meseci
Iskreno jako sam zainteresovan za chip tuning na nekom sledecem vozilu koje budem uzeo.
Sve sto znam jeste da se samo snaga povecava na motoru,a sta dobijamo sa tom snagom,zavisi od menjaca.

Recimo Focus 1.6 16V koji imam ide 180 Kmh sa 4500 rpm.A u cetvrtom ide 190+ kmh (pri max 6000).Peti stepen je tako nastiman
da odrzava putnu brzinu i imaju racunicu da je 75 KS dovoljno za 180 KMH.Time je motor rasterecen na putovanjima auto putem.
Do stotke mogu da se zaletim u dve brzine u 6500 rpm,sto za zetec nije neki problem,treca u 6500 ide 150 KMH!
Od Krusevca do Sr Mitrovice sam isao prosecno 160 - 180 Kmh,a da auto nije stucnuo ni najmanje.

Oktavia 2 1.6 8V koju imamo u firmi ide 190 kmh u petoj na 6000 rpm.Putovanje istim tempom je morala dva puta da stane da oladi,jer
je non stop prijavljivala "check engine".Za sto na sat mora da se promeni tri brzine.

Prema tome na focusu bih se usudio da chipujem motor na 110 KS jer ce onda ici 190+ na manje od 5000 rpm,a na oktaviji ne nikad,
jer ona vec ide 190 na max "vrucim" obrtajima.Jedino resenje je da se menjac malo produzi, tj. za koji procenat.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 11:13 - pre 185 meseci
prenosni odnos menjača u stepenu prenosa u kome automobil postiže maksimalnu brzinu se odabira tako da se kriva snage potrebne za savlađivanje otpora kretanja vozila na ravnom putu preseče sa krivom snage motora u polju gde su obrtaji malo iznad obrtaja u kome motor postiže maksimalnu snagu (npr. ako je max snaga motora na 5400o/min, onda se prenosnik "štima" da se max brzina ostvari na 5600o/min npr.) ... ovo se odnosi na vozila za svakodnevnu upotrebu... tjuniranjem se između ostalog postiže povećanje obrtnog momenta što se odražava na povećanje snage... znači postoji više raspoložive snage za savlađivanje otpora inercije- boja ubrzanja vozila i /ili otpora savlađivanja uspona i /ili tereta kamp-prikolice ))... povećava se i maksimalna brzina ako ostane "stari prenosnik" jer motor na tim krajnjim obrtajima ima veću snagu (zbog većeg momenta) i pored većeg pada snage u još višim obrtajima opet će je imati više od standradnog motora ... ko nije zadovoljan time može da se igra i prenosom (najčešće tanjirastokonusnim zupčastim parom diferencijala)... malo će izgubiti na ubrzanju a malo će dobiti na maksimalnoj brzini..

pa ko šta voli nek izvoli
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 11:29 - pre 185 meseci
da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu

poz
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
93.86.30.*



+4 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 11:37 - pre 185 meseci
Citat:
goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu

poz


...i u prve cetiri cu imati jos bolje ubrzanje (naravno i u petoj).Zato mi se vise dopadaju ovako nastimani menjaci.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
89.142.196.*



+53 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 12:17 - pre 185 meseci
paaaaaaa.... imaju kapaciteta....

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 12:43 - pre 185 meseci
1.
Citat:
Nebojsa Milanovic: Pošto su prenosi na VW modelima kratki, bez obzira na linearno povećanje snage, motor u max. brzini ulazi u previsok broj obrtaja i snaga mu zbog toga naglo pada.


Ovo sam ti vec jednom objasnio i molim te nemoj vise da potezes pitanje menjaca. Tvoje shvatanje menjaca nije ono sto je realno vezano za prenosne odnose (da ne kazem da nema veze s mozgom), ali ajd ovako, mozda ce napokon upaliti.

I "dugi" i "kratki" stepeni tj poslednji stepeni prenosa su predugi da bi se mogla ostvariti brzina iole bliska teoretskoj maximalnoj brzini.

To sto ti mislis da duzi stepen prenosa ide brze, to je netacno. Da bi se tako nesto ostvarilo na primer kod Fiata, snaga bi trebala da bude najmanje duplo veca, a ne 20 do 30% sto bi se eventulno tuningom postiglo.

Brze ide bolje proracunati menjac, a ne duzi

2. Ogranjcenje brzine na pojedinim vozilima nije vezano samo za menjac ili tacnije uopste nije vezano za menjac. Na Vmax uticu sasvim drugi parametri.

3. Sto se VWa tice. Bas se kod njega, prilikom tunovanja, i desava najvise povecanje Vmax, ali to nije namera tunovanja (proizvodjaca softa) vec je to kolateralna steta (ili korist nazovi; kako hoces).
Kod drugih proizvodjaca je manji dobitak na maximalnoj brzini.


 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8370
*.3dnet.co.yu.



+1348 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 12:55 - pre 185 meseci
Naravno da duži prenos sam po sebi ne znači veću brzinu.

Gledaj dobro šta sam rekao i ne stavljaj mi u usta ono šta nisam ;).

Rekao sam da ako je prenos tako izračunat da se regularna max. brzina postiže u režimu oko 5% manjem od max. snage - tada nakon tunovanja sigurno raste i max. brzina.

Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% većem od max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 12:57 - pre 185 meseci
Citat:
goat: da popovicvl..
možeš da dobiješ solidno poboljšanje max brzine čipovanjem kod vozila kojima je posledjni stepen prenosa za "krstarenje" a predposlednji za max brzinu.. posle čipovanja u krstarećem stepenu prenosa ćeš imati max brzinu

poz


Moze se desiti, ali ne mora.


Citat:
popovicvl
Oktavia 2 1.6 8V koju imamo u firmi ide 190 kmh u petoj na 6000 rpm.Putovanje istim tempom je morala dva puta da stane da oladi,jer
je non stop prijavljivala "check engine".Za sto na sat mora da se promeni tri brzine.




Neki drugi problem ima ta Oktavia. Voznja sa Vmax ne sme da prouzrokuje ovako nesto.




Citat:
Nebojsa Milanovic:Ali ako je prenos kratak, pa se regularna max. brzina postiže u režimu npr. 6-10% preko max. snage - tada se tunovanjem neće dobiti veća max. brzina, jer bi to onda ulazilo u opseg velikog pada momenta nakon režima max. snage.


 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:00 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Rekao sam da ako je prenos tako izračunat da se regularna max. brzina postiže u režimu oko 5% manjem od max. snage - tada nakon tunovanja sigurno raste i max. brzina.


Takva putnicka vozila danas ne postoje i ponavljm ponovo (valda ce sad upaliti )


I "dugi" i "kratki" stepeni tj poslednji stepeni prenosa su predugi da bi se mogla ostvariti brzina iole bliska teoretskoj maximalnoj brzini.

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8370
*.3dnet.co.yu.



+1348 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:07 - pre 185 meseci
Nije bitno da li postoje i koja su vozila sa baš takvim prenosom (siguran sam da postoje), bitan je princip, a on je potpuno jasan.

Sad vidim da si editovao pretposlednju poruku: Šta ti nije jasno u tome??

Evo ti primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 6100 bez overdrajva. Da li tunovanjem raste max. brzina? Ne, ili raste vrlo malo.

Drugi primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 5300 ali u overdrajvu. Da li ovde tunovanjem raste max. brzina? Da, osetno, jer će ovaj motor moći da dostigne režim max. snage (ako je dobitak veći moći će i da ode nešto preko) čime raste max. brzina.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:14 - pre 185 meseci
Ako nije bitno zasto postavljas pitanje?


Danas ne postoji putnicki automobil cije su teoretska i prakticna maximalna brzina relatinno bliske. Bez obzira da li je rec o benzincu ili dizelu ili vankelu, ili parnoj lokomotivi.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+01.02.2009. u 13:18 - pre 185 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:Evo ti primer: max. snaga je na 5500 rpm, a regularna max. brizina je na 6100 bez overdrajva. Da li tunovanjem raste max. brzina? Ne, ili raste vrlo malo.


Neso, Neso, kako je to moguce? Sta mislis?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Najbolji dizel motor, Reno, Pezo, Mazda? 2004+

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 33401 | Odgovora: 77 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.