Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?

elitemadzone.org :: MadZone :: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?

Strane: << < .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 67642 | Odgovora: 416 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 12:29 - pre 181 meseci
Svaki pilot MORA da ima odredjen broj naleta na tipu aviona na kome leti. Svaki avion mora da ima odredjeni broj letnih sati, ne sme da trune na zemlji

Ako je u pitanju akrobatsko letenje, pa sta, oni to rade i na obuci, cak i jos vece vratolomije pri simulaciji dog fight situacija.

Posto ima jos ocevidaca koji su culi isti zvuk kao i ja, definitivno je compressor stall/surge.
 
Odgovor na temu

zaraza

Član broj: 19938
Poruke: 1139
195.178.53.*



+4 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 12:36 - pre 181 meseci
Citat:

Da li vam je poznato da oni MORAJU da lete da bi bili upotrebljivi? Da nece mozda piloti pustati zmajeve za vreme vetrovitih dana?


Ja ne kazem da ne treba da lete, naprotiv, navijam da lete sto vise...ja samo konstatujem situaciju.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 12:56 - pre 181 meseci
Iako sam strastveni ljubitelj letenja, jedna stvar mi izuzetno smeta po pitanju tog aeromitinga na Kalemegdanu. Ajde što se ništa ne vidi (odnosno, samo manjina uspe da zauzme busije i posmatra situaciju kao na dlanu), nego što je i izuzetno nebezbedno, što za ljude koji posmatraju, to i za pilote i građanstvo.

Aero mitinzi se tradicionalno (u normalnom svetu) održavaju na aerodromima, a zna se i zašto. Čak se i u takvim slučajevima dešavaju nepredviđene situacije (Ukrajina), a zamislite da se ovakva tragedija desi iznad naseljenog područja?

Znači, nisam pljuvač i protivnik, ali mi je miting na Batajnici/Vršcu/Čeneju daleko prikladniji ambijentalno. Em što je prostor dovoljno širok, em je ambijent odgovarajući, više se može videti, što u vazduhu, što na zemlji.

Prošlogodišnji miting na Kalemegdanu mi je bio gorak - sve vreme sam imao utisak da posmatram avione na televiziji: vidim ih u samo jednom, vrlo ograničenom prostoru, gde se oni pojave na par minuta i nestanu. I to je uglavnom to. Nema mogućnosti da im priđem, što mi je prilično neobično i nekako bezveze.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Nevena79
???

Član broj: 202308
Poruke: 335
*.adsl-a-1.sezampro.yu.

Sajt: www.tablic-klub.com


+1 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 13:00 - pre 181 meseci
To je vec sasvim druga tema....
Ali se slazem, mada nema veze sa ovim padom.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 13:16 - pre 181 meseci
Na Blicu navodno kazu da je zakacio zemlju prilikom akrobacije, ali cisto sumnjam jer sam jasno i glasno cuo zvuk compressor surge-a (a i drugi ocevici).
Ne verujem da ce reci da je bio neki kvar, uvek se to zataska.
 
Odgovor na temu

euripyd

euripyd
Član broj: 10884
Poruke: 1069
*.mal.sth.bostream.se.



+7 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 15:54 - pre 181 meseci
Ono sto si siguran jeste da ako avion lupi u zemlju smrt je trenutna i gotovo 100%, sto nije slucaj sa auto saobracajem.
Po nekad se desi da dobijes prelom ruke, neki put ostanes dozivotno u komi itd.

Zato ljudi imaju strah.

Medjutim, ako avion padne, nista neces da osetis.

Sunca li ti žarevog!!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16696
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7181 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 16:06 - pre 181 meseci
Pa i ako te grom pogodi - sanse da prezivis su jako male.

Opet, ljudi generalno nemaju paranoju od gromova - iz prostog razloga sto svake godine umre max. par stotina ljudi od groma ;-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 18:09 - pre 181 meseci
http://www.blic.rs/hronika.php?id=100713

Teška saobraćajna nesreća na putu Mali Zvornik-Ljubovija
Četvoro poginulih u sudaru "juga" i šlepera
Autor: Tanjug | 07.07.2009. - 18:49

Četiri osobe su poginule u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se danas dogodila na magistralnom putu Mali Zvornik - Ljubovija.


I posle neko neka kaze da su kod nas avioni nebezbedni, bilo vojni bilo civilni. Ne prodje ni neki sat a da ne pogine nekoliko njih u saobracajki! A koliko je poginulo u avio nesrecama kod nas u zadnjih godinu dana?

Pri tom, u udesu MIG-a 29, pilot je verovatno pokusao da izbegne da udari u deo gde su vojnici ili neko naselje i time spasao zivote. Neko je imao sansu jer JE PILOT TRENIRAN I OBUCEN ZA OVAKVE SITUACIJE. Poginuo je jedan vojnik ali zamislite da je bio kao obican vozac i pogodio naselje neko ili samu kasarnu na aerodromu? On je TACNO ZNAO i u toj nesrecnoj situaciji kako da srusi avion. Nazalost, poginuo je spasavajuci zivote.

Sa druge strane da li su mogli ovi u Yugu da ucine nesto ili vozac kamiona? NE.
 
Odgovor na temu

101010

Član broj: 166349
Poruke: 112
93.86.205.*



+18 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 18:52 - pre 181 meseci
Strasna tragedija, gubitak života nesrecnog momka od dvadeset godina i izuzetnog pilota Radeta Ranđelovića.

Ranđelović je iz minimalne brzine krenuo u pelju pri forsažu, na izlasku iz petlje poceo je da pravi zaokret od 360 stepeni. Na pola kruga avion je propao...


Sto se tice aeromitinga, Kalemegdan je lepo mesto, ali ako se leti kao prosle godine, vrlo je nepregledno za većinu posetilaca. Pogotovo kada lovacka avijacija leti nisko.
Tu je i pitanje sigurnosti... SAma tvrđava je dosta trošna i nebezbedna pogotovo kada se na zidine nakrca ogorman broj ljudi.

Kada se 29ka iz petlje obrusava ka zemlji, a onda se u forsažu izvuče nekoliko desetina metara znad vaše glave, ili proleti u brisanjcu tik iznad glave je za mene n e o p i s i v o fenomenalna stvar.

Ali mislim da u situacijama kao sto je kalemegdan, sa tom topografijom i strukturom terena, mnogo bolje i sigurnije izvesti program na vecoj visini i iznad reke recimo. Mada koliko se secam prosle godine je samo Mig 29 izveo program iznad publike, ostali su leteli iznad reke ili donjeg grada.


Rade Randjelović u Čeneju, maj mesec.

Piloti ne umiru, samo odlaze i ne vracaju se...
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 19:07 - pre 181 meseci
Citat:
101010: Strasna tragedija, gubitak života nesrecnog momka od dvadeset godina i izuzetnog pilota Radeta Ranđelovića.

Ranđelović je iz minimalne brzine krenuo u pelju pri forsažu, na izlasku iz petlje poceo je da pravi zaokret od 360 stepeni. Na pola kruga avion je propao...


Moguce da je tad doziveo compressor stall jer se culo karakteristicno "pop pop pop pop" za tu vrstu otkaza motora. I komsija me pito sto mu se motor tako cuo:

http://www.youtube.com/watch?v=8D5AqAxE330


http://www.youtube.com/watch?v=6ya5WEFpsVc


Otprilike se bas ovako culo kao na ovim snimcima i zatim jako cudan zvuk motora posle toga i verovatno zvuk udesa. A proleteo je pre toga iznad nas.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 19:29 - pre 181 meseci
Ajde sad svi lepo napolje iz moje teme a gospoda moderatori neka je zaključaju i bace u arhivu (ili u djubre, svejedno). Ja sam rekao sve što sam imao, ko je shvatio shvatio je, ko pored svog tog mog objašnjavanja nije shvatio a nastavio je da priča o tome kako ja ne mogu da očistim puteve od pijanica, nije shvatio i neće nikada ni shvatiti (verovatnoću), niti uopšte želi, i nema više šta da se priča.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 19:33 - pre 181 meseci
Mislim da je vreme da se pokrijes rukama i da TI lagano odsetas iz "tvoje" teme jer si smesan i dosadio si svima svojom apsolutno smesnom teorijom.
 
Odgovor na temu

101010

Član broj: 166349
Poruke: 112
93.86.205.*



+18 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 20:09 - pre 181 meseci
Citat:
cozmo_im: Moguce da je tad doziveo compressor stall jer se culo karakteristicno "pop pop pop pop" za tu vrstu otkaza motora. I komsija me pito sto mu se motor tako cuo:

http://www.youtube.com/watch?v=8D5AqAxE330


http://www.youtube.com/watch?v=6ya5WEFpsVc


Otprilike se bas ovako culo kao na ovim snimcima i zatim jako cudan zvuk motora posle toga i verovatno zvuk udesa. A proleteo je pre toga iznad nas.

Hm, nemam razloga da sumnjam u tvoje reči, ali ako je zaista došlo do kvara na motoru to bi bilo veliko iznenađenje.
Zašto ? RD-33 je izuzetan motor, a jedna od jačih karakteristika RD-33 je pouzdanost. Da podsetim naši avioni i piloti su leteli na aparatima Mig 29 u stanju kada su im debelo istekli propisani upotrebni resursi i kada su avioni bili prizemljeni po uputstvu proizvođača. Tako su leteli ne u mirnodopskim već u ratnim uslovima. Jedina stvar koja nije otkazala na tim avionima su bili motori.

Pored toga avioni su remontovani, iako u štampi piše da je remot komplet urađen u Rusiji, to nije istina. Remont je velikim delom obavljen u Momi Stanojlovic, ali motori su remontovani u Rusiji.

Ako je jedan od motora na toj visini ~100m otkazao, pilot nije mogao da učini ništa sem da se katapultira, a izgleda da je to učnio kasnije nego što je mogao jer je usmeravao avion dalje od ljudi i objekata.
Ipak katapultirao se, ali se padobran nije otvorio zbog ugla pada i visine...

I ja iskreno sumnjam da ćemo ikada saznati pravu istinu, pogotovo ako je se desila tehnička greška na avionu koji je nedavno remontovan.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16696
*.dip.t-dialin.net.



+7181 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 20:49 - pre 181 meseci
Citat:

Zašto ? RD-33 je izuzetan motor, a jedna od jačih karakteristika RD-33 je pouzdanost


Ko ce ga znati, mozda je doslo do gutanja ptica ili jednostavno do greske u manevru...

U pravu si za saznavanje, u pitanju je vojni avion - poginula su vojna lica, u pitanju je skoro remontovani avion tako da ce verovatno istraga biti drzavna tajna :(

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 21:06 - pre 181 meseci
Citat:
cozmo_im: Mislim da je vreme da se pokrijes rukama i da TI lagano odsetas iz "tvoje" teme jer si smesan i dosadio si svima svojom apsolutno smesnom teorijom.


Kada to čujem od nekoga ko ne ume da izračuna verovatnoću 10/90 onda ne mogu a da ne prasnem u (gorki) smeh.

Da ima ovde nekoga ko ima kredibilitet, pa da ga saslušam i razmotrim argumente, a ovako...
 
Odgovor na temu

Danijel Krmar
Novi Sad

Danijel Krmar
Član broj: 158660
Poruke: 325
*.adsl.eunet.rs.



+9 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?07.07.2009. u 23:42 - pre 181 meseci
Hahaha, čitam već neko vreme ovu temu, i ne mogu da verujem koliko se pisac sprda sa vama. Iako je tema ozbiljna, pored njega je ne mogu shvatiti nikako ozbiljno, postaje smehotresno.

Najjače mi je do sada ovo:
Citat:
pisac: Kada to čujem od nekoga ko ne ume da izračuna verovatnoću 10/90 onda ne mogu a da ne prasnem u (gorki) smeh.

Da ima ovde nekoga ko ima kredibilitet, pa da ga saslušam i razmotrim argumente, a ovako...


cozmo_im svakako nema potrebu da ga neko brani, ali čovek je lepo rekao da mu je posao bio vezan za avio nesreće, a i svoje znanje iz te oblasti je višestruko dokazao što na ovoj, što na onoj drugoj temi.

Spomenu li neko lock teme i ciscenje od piscevih postova? Stvarno takvim postovima nije red na ovako ozbiljnoj temi.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?08.07.2009. u 00:24 - pre 181 meseci
Kakve uopšte veze ima sa mojim pitanjem da li je nečiji posao vezan za avionesreće? Može da bude vezan i za čišćenje krvavih mrlja sa autoputeva, pa je opet potpuno irelevantno. Da li je neko primetio da sam ja temu započeo sa pitanjem da li se statistika pogrešno tumači? Ovde niko ne zna da izračuna najprostiji mogući primer verovatnoće, ali zato gomila ume da viče kako je u korišćenju neobrađene statistike smrtnosti sve u redu, jer zaboga tako mora biti jel da?

Trenutno je u mom potpisu i indirektno objašnjenje za ovakvo ljudsko ponašanje.

Možda sam trebao temu da nazovem bukvalno: "Da li se statistika automobilskih nesreća pogrešno tumači?". Da li bi onda neko mogao da ima "kredibilitet" ako nema pojma o verovatnoći i statistici?
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Srđan Pavlović
Član broj: 139340
Poruke: 5571
93.86.225.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?08.07.2009. u 05:42 - pre 181 meseci
@pisac - da bi mogao da racunas izvesne verovatnoce,
ti moras tacno znati za sta racunas verovatnocu i koji sve
faktori uticu na tu verovatnocu. Prvo, posto ne mozes predvideti
uslove na putu, sto ti treba da bi izracunao neku verovatnocu,
ti jedino mozes praviti neke racune na osonovu podataka koje
imas od ranije, odnosno, osloniti se na statisticke podatke.

Dakle, statistika ti ovde sluzi da bi dosao do neke verovatnoce,
jer svaki scenario koji ti sam pravis i izvodis neku verovatnocu
apsolutno nije validan jer ti ne mozes predvideti sta ce se na
putu dogadjati (Recimo kad bacis kocku, ona ce UVEK pasti na
jednu od 6 strana, a takva sigurna predvidjanja ne mozes praviti
kad nekog stavis u auto, jer su faktori mnogo slozeniji).
Medjutim, ono sto se DOGADJALO je prilicno
siguran podatak, te je to ono sa cime mozes da baratas.

Dalje, porediti se mogu iste velicine, znaci u svakoj svojoj izjavi
moras reci sta ti TACNO poredis kod aviona i auta, a onda prezentovati
brojke koje to podupiru.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?08.07.2009. u 06:22 - pre 181 meseci
Citat:
101010: Hm, nemam razloga da sumnjam u tvoje reči, ali ako je zaista došlo do kvara na motoru to bi bilo veliko iznenađenje.
Zašto ? RD-33 je izuzetan motor, a jedna od jačih karakteristika RD-33 je pouzdanost. Da podsetim naši avioni i piloti su leteli na aparatima Mig 29 u stanju kada su im debelo istekli propisani upotrebni resursi i kada su avioni bili prizemljeni po uputstvu proizvođača. Tako su leteli ne u mirnodopskim već u ratnim uslovima. Jedina stvar koja nije otkazala na tim avionima su bili motori.


Compressor stall nije otkaz motora, jednostavno se na izvesno vreme poremeti dotok vazduha motoru i ima pogresno sagorevanje i gubitak pogona. Obicno motor nastavi normalno posle toga (ako nije ptica uzrok, mada i tad moze da nastavi normalno, ako nije jato ptica uletelo bas...), pogotovo ako je samo dotok vazduha u pitanju. Pri tom on ima 2 motora, ali ako je neki slozen manevar bio, dovoljno je da za par sekundi izgubi deo pogona na jednom od motora pa da mu poremeti letnu envelopu. Na civilnim avionima, osim tog zvuka, nista se ne oseca jer ne prave akrobacije:)

Mislim da i onaj Su-27 sto se nije izvukao i sto je pao u publiku je doziveo istu stvar na maloj visini.

MIG 29 ima odlicno projektovane usisnike na motoru, oni su maltene za sve uslove, ali desava se, a to je karakteristika svih mlaznih motora, da se protok vazduha se malo "slomi", ne bude ravnomeran u sekundi i to je dovoljno za compressor stall.

Pocedura za recovery:

"The appropriate response to compressor stalls varies according the engine type and situation—but usually consists of immediately and steadily decreasing thrust on the affected engine.
While modern engines with advanced control units can avoid many causes of stall - jet aircraft pilots must continue to take this into account when dropping airspeed or increasing throttle."

Na maloj visini i brzini ako se prevelik ugao yaw-a dostigne u akrobaciji pomocu pedala (levo desno rotiranje oko repne, vert. ose - yaw) moze doci do compressor stalla.

Recimo na F-14 se desavalo da se dozivi compressor stall jako cesto kada se iz manevra ide na sideslip sletanje (pariranje vetru kada je yaw izrazen, odnosno maksimalni otklon pedale zbog otpora vetra).
 
Odgovor na temu

dava
Banja Luka

Član broj: 27208
Poruke: 893



+384 Profil

icon Re: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?08.07.2009. u 10:36 - pre 181 meseci
Citat:
Pa i ako te grom pogodi - sanse da prezivis su jako male.

Opet, ljudi generalno nemaju paranoju od gromova - iz prostog razloga sto svake godine umre max. par stotina ljudi od groma ;-)


Mislim da nije samo taj mali broj zrtava uzrok sto ljudi nemaju paranoju od udara groma, nego mislim da se radio o tome sto, kad se to desi negdje u svijetu, niko za to i ne sazna (osim blize okoline). Kao sto, sa druge strane, kada padne avion, bilo gde u svijetu, svi mediji trube o tome, i nema covjeka koji ne sazna za tu nesrecu.
Ako povucemo paralelu pa zamislimo, kada bi, tako isto, u vijestima ispratili svaku automobilsku nesrecu, pa zivi bi se toliko isprepadali od auta da bi sada na ovom topicu rijec auto ovako pisali: a**o.
Stvar je samo u percepciji svarnosti, koja zavisi od informacija koje dopiru do nase svijesti.
SELECT * FROM หน่วยงานหลัก WHERE ยสันติ LIKE 'โดย%'
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Avionske nesreće. Najbezbednije prevozno sredstvo?

Strane: << < .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 67642 | Odgovora: 416 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.