Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Strozija kontola

elitemadzone.org :: AutoZone :: Strozija kontola

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 37422 | Odgovora: 213 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



+2 Profil

icon Re: Strozija kontola23.08.2009. u 21:44 - pre 178 meseci
Citat:
mmix:Wow, kad sam ja to rekao? 


Citat:
A posedovanje vozila jeste privilegija (kao sto je i posedovanje vozacke dozvole), ljude je ovde komunizam naucio da svi treba da imaju kola i to se prenosi sa kolena na koleno i neko mora i da vam kaze da to nije tacno jer ocigledno to dozivljavate kao vase PRAVO, sve to od vaseg PRAVA da vozite dizel krntije od sto godina pa do vaseg PRAVA da te krntije vozite nekontrolisano. ako je tome dosao kraj ja samo mogu da kazem KONACNO. Kao sto ni cena benzina nije deo potrosacke korpe tako nece biti ni ovi pregledi a sve se to racuna kao rezijski trosak posedovanja vozila, ko ne moze da plati ima javni prevoz, nije bas da nema opcija da se preveze, samo ne moze da se preveze svojim krsem.


Citat:
Mozda polako dolazi vreme da se stvari stave na mesto i da se raji, i pored nezadovoljstva, stavi do znanja da je voznja i posedovanje vozila privilegija, ne pravo.


Toliko o drugim Srbijama.
A što se teorije o privilegiji motorizacije određenih društvenih slojeva tiče- Pol Pot bi se verovatno složio s Vama. I slobodno je pomenite bilo kom zapadnjaku. Na ovo "privilegija, ne pravo" bi Vas čudno pogledali, od Detroita do Štutgarta. I okolo. Jer, u normalnom, pa i čak i u nešto nenormalnijem svetu, u pitanju je pravo, sa obavezom.

Citat:
dakle drzavqa moze da izvuce samo dve pouke, ili je tehnicki centar podmicen ili se vozila kvare posle validnog tehnickog pregleda.


Ovo drugo je u pitanju, naravno. Rekla mi država.


Ono što je meni izuzetno zanimljivo u vezi s vašim "izlaganjem" je sledeće.

Napisaste ovo:

Citat:
al taj famozni "prosecni stanovnik srbije" ce da kaze "ma boli me uvo, tehnicki pregled je za 10 meseci, necu da popravljam sada pa da mi ponovo crkne pred tehnicki"


A par odgovora iznad ste napisali ovo:

Citat:
i vrlo dobro se secam caleta koji popravlja kola i sprema ih za tehnicki pregled i kako sam mu pomagao da izbaci vazduh iz kocnica i kako smo kontrolisali svetla i bar jednom se secam da je bio vracen sa tehnickog pregleda da popravi nesto.


Znači li to da je i Vaš otac spadao u "famoznog prosečnog stanovnika", tada SFR Srbije? Da li Vas je malo blam zbog toga?
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola23.08.2009. u 22:50 - pre 178 meseci
Citat:
kuntalo: A što se teorije o privilegiji motorizacije određenih društvenih slojeva tiče- Pol Pot bi se verovatno složio s Vama. I slobodno je pomenite bilo kom zapadnjaku. Na ovo "privilegija, ne pravo" bi Vas čudno pogledali, od Detroita do Štutgarta. I okolo. Jer, u normalnom, pa i čak i u nešto nenormalnijem svetu, u pitanju je pravo, sa obavezom.


Pre nego me dalje optuzis da sam agent severne koreje, trebalo bi da naucis osnovnu razliku izmedju prava i privilegije.

Pravo - beneficija koju lice ostvaruje bezuslovno i bez obaveza samim tim sto postoji (ili je postojao). Npr, pravo na zivot, pravo na licni integritet, pravo na putnu ispravu, pravo kretanja, itd. Prava nisu podlozna diskriminaciji.
Privilegija - beneficija ili povlastica u odnosu na druge koja je licu ili grupi lica data uz odredjene uslove. Ili kako ti to kazes, "pravo uz obavezu". Privilegija u demokratskom drustvu ne znaci ono sto ti mislis da znaci, tj neopravdano uzivanje povlastica od strane oligarhijske ili neke druge grupacije, iako toga i ima kod nas na pretek (kao npr kad neko potplati tehnicki pregled i ostvari privilegiju za koju ne ispunjava uslove). Za razliku od prava, privilegije JESU podlozne odredjenim legalnim oblicima diskriminacije (kao sto je indirektno finansijska mogucnost placanja dazbina) dok god ta diskriminacija vazi za sve.

I niko me od stutgarrta do detroita ne bi cudno pogledao (sem mozda tebe). Nigde u tom uredjenom svetu na koji se pozivas ne postoji PRAVO na upravljanje motornim vozilom, postoji PRIVILEGIJA koju ostvarujes polaganjem vozackog ispita i registrovanjem vozila i tu privilegiju imas dok god se pridrzavas propisanih pravila i placas propisane naknade. Drzava kao administrator privilegija odredjuje uslove pod kojima se privilegije dodeljuju licima i koliko kostaju i to je njeno PRAVO koje proistice iz njene suverenosti.


Citat:
kuntalo: Znači li to da je i Vaš otac spadao u "famoznog prosečnog stanovnika", tada SFR Srbije? Da li Vas je malo blam zbog toga?


Blam zbog cega? Od tog coveka i iz tih momenata sam ja pokupio ljubav prema mehanici i inzenjeriji i ta Skoda je u svako doba bila tehnicki ispravna i popravljana stock delovima iz (cak i u najgore doba) a pred svaki duzi put i tehnicki pregled je detaljno pregledavana i dostelovana, isto kao sto i sada opravlja i steluje svog kadeta stock delovima. On nikad sebe nije dozvolio da nas vozi u neispravnom vozilu i tu dogmu sam ja vrlo lako nasledio od njega i ne vidim zbog cega treba da me/nas bude blam. Vise me je blam svojih sugradjana koji vozeci krntije rizikuju i svoje ali i zivote moje porodice.

Cisto da znas i njega ce sada isto da kaci dvostruki pregled jer kadet ima 18 godina, i treba da ga kaci bez obzira na to u kakvom mu je stanju auto i ni njemu nije pravo sto ce da plati vise ali isto tako i znam da je on prvi da to pozdravi jer je bio pandur u rezervi i nagledao se svacega, narocito tokom mracnih vremena kad je menjao redovni sastav kao saobracajac.

I budi ljubazan, prekini da mi persiras. I da sam stariji od tebe svejedno nisam toliko mator.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



+2 Profil

icon Re: Strozija kontola23.08.2009. u 23:28 - pre 178 meseci
Citat:
i vrlo dobro se secam caleta koji popravlja kola i sprema ih za tehnicki pregled i kako sam mu pomagao da izbaci vazduh iz kocnica i kako smo kontrolisali svetla i bar jednom se secam da je bio vracen sa tehnickog pregleda da popravi nesto.


Što će reći da je Vaš otac ugrožavao živote svojih sugrađana i svoje porodice nesavesnim održavanjem, tj. vožnjom vozila sa neispravnim kočnicama, te zbog drugih nedostataka zbog kojih je bio vraćan sa tehničkih pregleda... onih, potplatljivih... Ali to nije bitno.

Bitno je da Vam sve posh teorije sveta ne vrede papira na kojima su napisane ukoliko nisu primenjive u životu, stvarnom.
U tom zapadnjačkom svetu voziti auto jednaka je privilegija poput korišćenja tekuće vode, npr. Ne bili dokoni, da Vi, obrazovani pripadnik prve, i ja, neobrazovani pripadnik druge Srbije, tzv. "raje" (na čemu Vam iskreno hvala) pitamo prvog zapadno-evropljanina na kojeg naiđemo (nekoliko primeraka dnevno u mom slučaju) misli li da je to što poseduje automobill privilegija? Ja obećavam da hoću, i "rezultate" prenosim koliko sutra predveče.

Još nešto, na par mesta izrazili ste zabrinutost za Vas i Vašu porodicu usled izduvnih gasova koji "imaju razornije mehanicko dejstvo na pluca od duvanskog dima", te zbog kojih se, kada dođete u Beograd "osećate kao riba na suvom", a malo pre sam i primetio da stanujete u Pančevu.
Treba li još nešto da kažem?

Izvolite, poverujte još jednom državi. Ne, ne kupuju se tehnički pregledi nego se vozila kvare u periodu između istih, i ne, nije Vam problem što dišete benzen ili pitaj Boga kakav otrov, nego manjak Euro3,4,5 standarda emisije izduvnih gasova vozila u Beogradu.



PS: Pol Pot je "operisao" po Kambodži.

[Ovu poruku je menjao kuntalo dana 24.08.2009. u 01:19 GMT+1]
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 00:21 - pre 178 meseci
Pa ti si bas neki konkretan covek, zar ne? Ajd onda da idemo redom:

- Ako bas moras da znas, sad sam ga pitao u sitne sate, vracen je sa tehnickog zato sto je menjao lampicu i pri promeni fara pomerio ugao pod kojim baca svetla (da, i to se proveravalo nekad i zbog toga vracalo). Kocnice mu nikad nisu bile neispravne.
- Raja je bosanski naziv za narod i koristi se u nasem svakodnevnom jeziku, bar ovde gde ja zivim. Ti si se ocigledno nasao uvredjen time sto sam ja iskoristio tu rec iako u istoj nista nije derogativno. Ako ti mislis da jeste, to je sve u tvojoj glavi, ja to niti sam zamislio niti izrekao u uvredljivom kontekstu.
- Ne vidim koncept po kome branis svoj pogled na prava i privilegije. I tekuca cista voda je takodje privilegija koju ostvarujes placanjem prikljucka i utrosene vode koju je neko precistio za tebe, samo sto je ista toliko jeftina i neophodna da je svi placaju i pogresno smatraju pravom. Da je PRAVO morala bi da bude sprovedena svima svuda, i na vrh planine i na divlje izgradjenu kucu nasred njive ili pored autoputa. Ako tvoj prijatelj evropljanin smatra da to sto poseduje automobil njegovo pravo onda nek slobodno ne ispuni uslove (recimo nek odbije da plati registraciju) pa da vidimo koliko dugo ce zadrzati to "pravo". To sto je negde privilegija lakse dostupna i dalje je ne cini pravom.
- Naravno da zivot u pancevu nije zivot u vazdusnoj banji (mada je od prestanka rada azotare i petrohemije bilo mnogo lakse disati), ali je moj zivot ovde vezan za neke obaveze koje nisu tvoj problem. Cim resim tu obavezu nece ni mene biti ovde, a da imam gde da posaljem dete na cist vazduh poslao bih ga.
- Nivo benzena u centru panceva tokom izlivanja u rafineriji je i dalje manji od konstantnog nivoa benzena u najzagusenijim ulicama u Beogradu tokom svakodnevnog spica. Taj isti benzen iz loseg benzina koji mi povremeno udisemo ovde beogradjani udisu svakodnevno samo toga nisu ni svesni.
- To sto je pancevo zagadjeno i sto pancevci ne mogu da se izbore za cist vazduh je i dalje slab izgovor za ljude koji zagadjuju Beograd neispravnim dizel motorima.
- Da, znam gde je pol pot operisao, ali kako si krenuo na tu stranu rekoh da te zaustavim pre nego stignes do kim il sunga i narodnih kuhinja.


Pogledaj to i malo drugacije, ako je tvoje pravo da posedujes automobil onda je sigurno i tvoje pravo da posedujes plazma TV, ali ako vecina ne moze da priusti novi plazma TV sta cemo onda? Mozda da drzava dotira da svi kupe plazma TV?
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
..4.217.adsl2.dyn.beograd.com.



+2 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 01:08 - pre 178 meseci
Izvlačite iz konteksta, percipirate po vašoj volji i menjate značenje. Ni u ludilu ne bih pri ovakvim raspravama tvrdio da sam potpuno i jedino u pravu, ali Vi se uporno držite neodrživih paralela, a ja nemam vremena da iz post-a u post objašnjavam jednu te istu stvar.

Srećna Vam 1984-ta. Vaš,


Save the Panda!
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 09:05 - pre 178 meseci
Iz radne verzije:

1. stalni video nadzor linije tehnickog pregleda
2. Zahtev da oprema sa tehnickog (analizatori gasova, vaga - uvodi se -, valjci i uredjaj za proveru usmerenosti i jacine farova) ima mogucnost komunikacije sa "centralnim" racunarom tehnickog pregleda. MUP propisuje minimalnu brzinu konekcije na 1Mbit UL, 1Mbit DL.

Tehnicki pregled mora imati sledece uredjaje:
1. Uredjaj za merenje mase pojedinacnih ocovina vozila - mora imati mogucnost veze sa "centralnim recunarom" - do sada nije bilo predvidjeno
2. Uredjaj za merenje sile kocenja na obimu tockova sa merenjem sile na pedali, otpora kotrljanja, ovaljnosti dobosa ili diska, vremenske razlike u blokiranju tockova i otpustanja kocionog sistema.
3. Merni uredjaj za merenje dimnosti izduvnih gasova dizel motora, a merenjem broja obrtaja i temperature motora. Obavezna veza sa racunarom.
4. Merni u. za merenje izduvnih gasova za motore sa "aktivnim Paljenjem" koji meri CO, CO2, HC, O2, temperaturu ulja u motoru i broja obrtaja i koji racuna lambda faktor. Obavezna veza sa racunarom.
5. Merni uredjaj za kontrolu usmerenosti i intezniteta svetala, Obavezna veza sa racunarom.

150.000 je cena ove opreme a ja se i dalje pitam kako ce se, osim u Beogradu, obezbediti kablovski ili wirelless net koji omogucava 1/1mbit. ADSL to ne moze.

Znaci ili poprecna veza ili kabl/bezicni.

A to sve govori da ce svega 2-3 firme po Srbiji vrsiti tehnicki.

Medjutim, koliko sam cuo od ovog nacelnika, izgleda da to nece odmah krenuti nego ce se to uskladjivati nekih 10-12 meseci tako da mislim da ce se jos naredne godine tehnicki obavljati po starom principu, dok valjda svi ne usaglase sve ovo.

Drugo, ajde - neka i bude dva tehnicka (s tim sto JA AMA BAS NIKAKAV RAZLOG NE VIDIM za to), ali neka drugi bude besplatan ukoliko je auto uredan. To je vec fer. Ili neka kosta recimo 500-600 dinara.

 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 10:51 - pre 178 meseci
Citat:
kuntalo: Izvlačite iz konteksta, percipirate po vašoj volji i menjate značenje. Ni u ludilu ne bih pri ovakvim raspravama tvrdio da sam potpuno i jedino u pravu, ali Vi se uporno držite neodrživih paralela, a ja nemam vremena da iz post-a u post objašnjavam jednu te istu stvar. Srećna Vam 1984-ta. Vaš, INGSOC


Ma vazi, hiljadu. Pa ti poredis poskupljenje posedovanja automobila sa uskracivanjeme elementarnih ljudskih prava opisanih u romanu 1984 i ne vidis nista pogresno u tome. Ako su ti pravo na slobodno kretanje i informisanje i ostala elementarna ljudska prava isto sto i posedovanje automobila onda ne znam sta vise da ti kazem, opisi sebe kao zrtvu nemilosrdnog sistema ako ce ti biti lakse.

Citat:
cozmo_im: Zahtev da oprema sa tehnickog (analizatori gasova, vaga - uvodi se -, valjci i uredjaj za proveru usmerenosti i jacine farova) ima mogucnost komunikacije sa "centralnim" racunarom tehnickog pregleda. MUP propisuje minimalnu brzinu konekcije na 1Mbit UL, 1Mbit DL.
kako ce se, osim u Beogradu, obezbediti kablovski ili wirelless net koji omogucava 1/1mbit. ADSL to ne moze.
A to sve govori da ce svega 2-3 firme po Srbiji vrsiti tehnicki.


ADSL i nije predvidjen za takve stvari niti obezbedjuje nivo povezivanja koji je ovde neophodan. Ali nije to toliko skupo kao sto mislis, po cenovniku telekoma ovakva (1mbps symmetric) poprecna veza sa MUPom (jer cistom sumnjam da ce ove veze ici preko interneta, potpuno je bespotrebno placati ISPevima bilo sta kad je moguca poprecna veza sa MUPom direktno) kosta jednokratno 28.500 za uspostavu i 40.000 mesecno za port i CIR,s a sve PDVom. To jeste preskupo za fizicko lice ali je to kod ove firme prevedeno u eksploatacione parametre jednako desetak pregleda, tj 5 radnih sati upotrebe sistema sto je marginalni trosak, narocito naspram rata kredita/investicionog povrata za kupovinu linije. Vise para ce dati za bruto platu tehnicaru, narocito ako tehnicari moraju da budu akreditovani, tako da ne vidim kako je ovo prepreka bilo kojoj iole poluozbiljnoj firmi i kako se ovo izjednacava sa forsiranjem monopola?

Mene vise zabrinjava kako ce raditi informacioni sistem MUPa jer ako taj sistem razvija ista ekipa koja je napravila onaj "fenomenalni" program za akviziciju pasosa i licnih karti bice problema na pretek.

Citat:
cozmo_im: Medjutim, koliko sam cuo od ovog nacelnika, izgleda da to nece odmah krenuti nego ce se to uskladjivati nekih 10-12 meseci tako da mislim da ce se jos naredne godine tehnicki obavljati po starom principu, dok valjda svi ne usaglase sve ovo.

Iskreno ja mislim da ce i duze da potraje, ali nek potraje i dve godine al da se konacno resi taj problem.

Citat:
cozmo_im: ali neka drugi bude besplatan ukoliko je auto uredan. To je vec fer. Ili neka kosta recimo 500-600 dinara.

Tu nema ekenomske logike. Tehnicki centri nisu drzavne firme, tehnicki centri su privatne firme koje to rade zato sto imaju interes u tome, i u tom kontekstu da ti drzava izadje u susret i propise takvu cenu sekundarnog preglda ti bi imao problem. Naime, nigde ne bi mogao da nadjes da pregledas svoje vozilo drugi put za 500-600 dinara jer se vlasniku tehnickog centra vise isplati da prima samo one koji pregledaju prvi put za pun iznos, pravice se lud i reci ce da je prebukiran i da se javis za sest meseci. Jedini nacin da budes primljen na pregled je da tehnicki centar dobije svoj iznos kao za prvi pregled, a ta razlika para moze da dodje samo iz tri izvora:

1. Da se plati iz budzeta, sto je nepravda prema svima koji placaju porez a uopste i nemaju kola a placaju da bi ti vozio.
2. Da se natovari svima na iznos reggistracije, sto je nepravda prema meni recimo koji sam investirao u novije vozilo a moram da placam i za tvoju privilegiju da vozis.
3. Da se tebi natovari kao dodatni iznos na registraciju ali se to svodi na isto kao da si odmah platio tehnickom centru
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 11:25 - pre 178 meseci
Citat:
cozmo_im:

Tehnicki pregled mora imati sledece uredjaje:
1. Uredjaj za merenje mase pojedinacnih ocovina vozila - mora imati mogucnost veze sa "centralnim recunarom" - do sada nije bilo predvidjeno
2. Uredjaj za merenje sile kocenja na obimu tockova sa merenjem sile na pedali, otpora kotrljanja, ovaljnosti dobosa ili diska, vremenske razlike u blokiranju tockova i otpustanja kocionog sistema.
3. Merni uredjaj za merenje dimnosti izduvnih gasova dizel motora, a merenjem broja obrtaja i temperature motora. Obavezna veza sa racunarom.
4. Merni u. za merenje izduvnih gasova za motore sa "aktivnim Paljenjem" koji meri CO, CO2, HC, O2, temperaturu ulja u motoru i broja obrtaja i koji racuna lambda faktor. Obavezna veza sa racunarom.
5. Merni uredjaj za kontrolu usmerenosti i intezniteta svetala, Obavezna veza sa racunarom.

Internet veza je tu jos najmanji problem...mene vise zanima koliko ce yuga i zastavi u opste proci ovakav pregled, kada im nova vozila nisu prolazila ni onaj po starim standardima.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

jericho1405
Programer
Istocno Sarajevo

Član broj: 178952
Poruke: 45



+683 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 11:49 - pre 178 meseci
Citat:
mmix: Jedini nacin da budes primljen na pregled je da tehnicki centar dobije svoj iznos kao za prvi pregled, a ta razlika para moze da dodje samo iz tri izvora:

Ovo je tacno. Al' obzirom da im je drzava "namjestila" jako dobar posao, ne bi bilo lose da ih malo vise pritisnu sa porezima. A vozacima ne trebaju nista da tovare, vec da skidaju. Umanjiti registraciju za cijeli ili djelimicni iznos jedne registracije, a razliku potraziti kod ovlastenih servisa.

Poostriti kontrolu svakako.
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with
experience.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 12:12 - pre 178 meseci
Citat:
jericho1405: Ovo je tacno. Al' obzirom da im je drzava "namjestila" jako dobar posao, ne bi bilo lose da ih malo vise pritisnu sa porezima. A vozacima ne trebaju nista da tovare, vec da skidaju. Umanjiti registraciju za cijeli ili djelimicni iznos jedne registracije, a razliku potraziti kod ovlastenih servisa.


Ma naravno, kako se nismo toga dosetili, da proizvodjaci automobila placaju nasu registraciju preko ovlascenih servisa a tehnicki centri da ih pregledaju za dzabe. Kupis opela i opel ti placa registraciju dok god se vozilo kotrlja a komsija sa tehnickim centrom ti za dzabe pregleda kola. Prava utopija, skoro ko komunizam.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 12:35 - pre 178 meseci
Problem je sto ce drzava namestiti posao odredjenim firmama (Delta, Dunav, AMSS), jer ja cisto sumnjam da neki manji servis ima 150.000e da plati za ovo sve.

Nije to mala para. Pa moj majstor koji se ubija od posla tek sad je skrpio da krene da prosiri servis jer nema mesta u dve prostorije koliko posla ima, i to je ulaganje od mozda 30.000-40.000e maksimalno. Mozda ni toliko. A covek je prebukiran poslom maltene, i bas zbog urednog placanja dazbina ne moze da skupi tolike pare iako odlicno zaradjuje. Servis je relativno poznat tako da nije neki anonimus, dobro je opremljen i slicno (kompletna kompjuterska dijagnostika, nove dizalice, najsavremeniji alati, mehatronicari i slicno).

A gdeje 150.000e odjednom.

Drugo sve sto ce se videti na tim tehnickim - videce se vec na prvom koji ce biti po zakonu. Pa ce vlasnik morati da dovede auto u ispravno stanje. Znaci kad je auto ispravan procice taj tehnicki i mislim da nema potrebe opet za 6 meseci da dolazi.

Po meni to jedino ima smisla za vozila koja prelaze jako puno km - teretna, transportna (autobusi), dostavna... jer prosecan vozac, po statistici, predje manje od 7000km godisnje!

To je 600km mesecno. I manje. To je prosek u Srbiji.

Znaci oko 3600km za tih 6 meseci do drugog tehnickog. Ako je prosao prvi tehnicki, vala ako mu se auto raspadne za tih 3600km e onda da ga izem u taj prvi "kako treba" tehnicki.

Ja mislim i dalje da je potrebno samo STRIKTNO sprovoditi postojeci zakon uz povecanje kaznene politike i njeno striktno sprovodjenje i to je to.

Novi zakon donosi razne nebuloze pa i ovu, koja nigde ne postoji u Evropi.

Neka se baziraju na uzrocima nesreca:

1. Prekoracenje brzine za vise od 30kmh (mislim da ovu kategoriju nesreca nema sanse da u tolikom broju izazovu vozaci Zastava, Yuga, Lade, starih japanaca ili VW programa). Obicno su to, po komsiji nadzorniku, brzine od preko 130kmh. Zato ljudi i ginu. Voze toliko i po Ibarskoj i ostalim putevima. Nadjite mi jedno vozilo Zastave, Lade ili nekih starijih VW vozila koji bas toliko mogu da jurcaju Ibarskom ili medjugradskim putevima - jednostavno nemaju snage u KS i obrtnog momenta da tako nesto izvedu. Jedino gde mogu da ucestvuju su prekoracenje brzine u gradskim sredinama za 30kmh (90-100kmh). U 99% udesa NEMA tragova kocenja te fore "ispravnost kocionog sistema" padaju u vodu jer na tim brzinama reakcije nema.

2. Nepostovanje saobracajnih pravila - semafora (prolazak kroz crveno), nepostovanje prvenstva prolaza, nedozvoljeno preticanje i prelazak pune linije, nepostovanje znakova.

3. Voznja pod dejstvom alkohola. Tu nam je sve jasno.

Od 1000 poginulih, u proseku, oko 50 (oko 0.5%) pogine zbog neispravnosti vozila. Od tih 50, oko 30 vozi kola mladja od 15 god.

Procenat poginulih zbog tehnicke neispravnosti vozila preko 15 god je recimo oko 0.2 do 0.3%.

Svaki zivot je bitan i ako ce ispravan tehnicki da i tih 20-30 ljudi spase, OK - ali mislim da nece. Ni dva, ni tri tehnicka.

Neko kaze da tehnicka ispravnost ima veze sa brzinom. Ima, ali posto su u pitanju velike brzine, preko 90% je izazvano automobilima mladjim od 15 god.

Znaci, covek mi lepo kaze da po njihovim ispitivanjima vecina vozaca Yuga, Zastave, Lade i ostalih starih vozila voze mnogo pazljivije i vise postuju propise nego ostali.

Da li je to psiholoski razlog jer voze matoro vozilo, verovatno jeste i znaju limit svog auta - za razliku od ljudi koji voze moderne automobile i ne shvataju da bezbednosni sistem istih radi samo u sprezi sa pazljivim vozacom. Ako vozis prebrzo, pijan ili ne postujes propis - dzaba sve to.

Takodje, 90% njih u udesima NIJE vezano. Izlecu kroz soferku, tumbaju se u autu... pa cemu onda sve to, ta dva tehnicka?

On sam kaze da je postojeci zakon odlican ali nazalost se ne sprovodi kako treba jer je kaznena politika blaga, ima korupcije medju saobracajcima...svasta nesto.
 
Odgovor na temu

jericho1405
Programer
Istocno Sarajevo

Član broj: 178952
Poruke: 45



+683 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:00 - pre 178 meseci
Citat:
mmix: Ma naravno, kako se nismo toga dosetili, da proizvodjaci automobila placaju nasu registraciju preko ovlascenih servisa a tehnicki centri da ih pregledaju za dzabe. Kupis opela i opel ti placa registraciju dok god se vozilo kotrlja a komsija sa tehnickim centrom ti za dzabe pregleda kola. Prava utopija, skoro ko komunizam. :D

Nismo se razumjeli. Mislio sam na ovlastene servise/centre za tehnicki pregled, a ne distributere i prodavace automobila. Dakle, tehnicki centri i dalje naplacuju kako naplacuju, samo sto ovoga puta drzava od njih zahtijeva vece poreze. Nije u redu da se pojedinci bogate zato sto je drzava donijela zakon koji im to vrlo lako omogucava, a sa druge strane, obicne ljude globe bez nekog narocitog smisla.

Citat:
cozmo_imProblem je sto ce drzava namestiti posao odredjenim firmama (Delta, Dunav, AMSS), jer ja cisto sumnjam da neki manji servis ima 150.000e da plati za ovo sve.

Upravo tako. I ovo nije prvi put da se takve stvari rade.
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with
experience.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:20 - pre 178 meseci
Citat:
cozmo_im: Problem je sto ce drzava namestiti posao odredjenim firmama (Delta, Dunav, AMSS), jer ja cisto sumnjam da neki manji servis ima 150.000e da plati za ovo sve.
A gdeje 150.000e odjednom.
Znas gde je 150.000 evra, tamo gde se on i jos par servisa skupe i podele trosak i profit, osnuju zajednicko preduzece. Ili ako je servis profitabilan i poznat kao sto kazes moci ce da podigne kredit za tih 150k evra, na pet do deset godina otplate, gde pise da te pare moras da imas u dzepu. Sa cenom pregleda od 4000 dinara nece imati problem da kredit vrati. I sam profitni potencijal ovog posla ce privuci nove igrace u igru, garanotvano ce biti bar jos jedan veci igrac pored ovih koje si naveo, a ti ako imas neki animozitet prema delta/dunav/amss glasaj novcanikom i idi na pregled kod nekog drugog.

Citat:
cozmo_im:Znaci oko 3600km za tih 6 meseci do drugog tehnickog. Ako je prosao prvi tehnicki, vala ako mu se auto raspadne za tih 3600km e onda da ga izem u taj prvi "kako treba" tehnicki. Ja mislim i dalje da je potrebno samo STRIKTNO sprovoditi postojeci zakon uz povecanje kaznene politike i njeno striktno sprovodjenje i to je to.

Dobro, ajd da kazemo da si u pravu i da se promeni pravilnik, svi koji predju manje od 3600km za sest meseci oslobodjeni drugog tehnickog. Pera i Zika koji su sa svojim krsevima upravo presli 20.000km za sest meseci su premotali svoj brojcanik na kome sad pise da su presli 2000km od tehnickog pregleda. Ajd sprovedi kaznenu politiku ovde. Neko ce preci 4000 neko 10, neko 20, ali ce SVI do jednog koji predju vise od 3600 premotati brojcanik i niko nece ici na drugi tehnicki.

Citat:
cozmo_im:Neka se baziraju na uzrocima nesreca:

Pa tu si apsolutno u pravu, i zakon o bezbednosti u saobracaju ima puno posla u ovoj zemlji da se izbori sa bahatoscu, pijanstvom, kompleksom neunistivosti i slicnim. Videcemo kako ce ovaj sistem sa poenima da funkcionise, ali se ne nadam mnogo dok se u pandurska kola ne ugrade kamere i spreci da par crvenih razmeni ruke. Medjutim, bar sto se mene tice, a izgleda da i novi zakon to respektuje, upravljanje neispravnim vozilom se takodje posmatra kao bahatost, nista manje ni vise vazna od nepostovanja saobracajnih oznaka.

Citat:
cozmo_im:Svaki zivot je bitan i ako ce ispravan tehnicki da i tih 20-30 ljudi spase, OK - ali mislim da nece. Ni dva, ni tri tehnicka.
Takodje, 90% njih u udesima NIJE vezano. Izlecu kroz soferku, tumbaju se u autu... pa cemu onda sve to, ta dva tehnicka?

E pa ovde se razilazimo, ja mislim da hoce. Tih 0.5% kojih pominjes je statistika "ociglednih" neispravnosti vozila koja se daju uociti, dobar deo onih zavedenih pod "iz nepoznatih razloga skrenuo na suprotnu traku" je vezan za ispravnost vozila al posto su svi ucesnici mrtvi a oba kola smrskana razlog nije ocigledan. Ako nase osiguravajuce kuce ne traze specijalna vestacenja slucaj ostaje "misterija" jer ako nema kocionog traga mozda je vozac pao u nesvest ili zaspao, a mozda je i kocioni sistem otkazao pri naglom kocenju.

A pitas cemu sve to, pa vidis zbog ljudi kao ja, onih koji se vezuju i cija deca ne stoje tokom voznje izmedju sedista vec sede u svom vezanom sedistu. Ako neko namerno svojom bahatoscu ugrozava zivot svoje porodice (kad vec na svoju glavu ne misli) onda bar da se minimizuje sansa da ja dodjem u kontakt sa takvim i nikakvi izgovori "para nemam za bolje" tu ne piju vodu.


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1431
195.178.63.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:26 - pre 178 meseci
[mali offtopic]
Posto se ovde malo vrte teme prava i privilegija ...
Iskreno ne vidim utemeljenost ideje da je posedovanje vozila privilegija.
Kakve to uzvisene uslove mora da ispuni pojedinac da bi bio vlasnik vozila?

Ako se ne varam, posedovanje vozila je pravo pojedinca, ali ono sa sobom nosi i izvesne obaveze kao sto su odrzavanje vozila, placanje poreza, placanje osiguranja ...

Citat:
mmix: ... Ako tvoj prijatelj evropljanin smatra da to sto poseduje automobil njegovo pravo onda nek slobodno ne ispuni uslove (recimo nek odbije da plati registraciju) pa da vidimo koliko dugo ce zadrzati to "pravo".
...

Zar ce na tom drskom zapadu drzava oduzeti vozilo vlasniku ako ne plati registraciju?!
Naravno da nece ni na zapadu, ni u Srbiji, jedini ce problem ostati sto se takvo vozilo ne sme voziti po javnim putevima jer nije ni registrovano.


Stoga, ako bi moglo bez te rasprava <> privilegija, jedino ako se neki pojedinci osecaju privilegovano u odnosu na ostale sagovornike
[/mali offtopic]

Inace sto se tice finansiranja tehnke, sta ispada na kraju?
Monitoring odradjuje i finansira policija?
Modernizaciju opreme (ako se ne varam ova stavka kosta malo vise od monitoringa) finansira preduzece
Preduzeca za Tehnicke Preglede dobijaju 1000 din od sume za TP
Policija uzima 3500 din od sume za TP.

Inace srpske tablice kasne vec par godina jer policija ne moze da sredi bazu podataka sa registarskim oznakama!?
I sad bi trebalo da im sve proradi za pola godine?!
Ili ce da nabave kamere, plate konekcije ka policijskim stanicama i onda usmere kameru ka vozilu i bleje pola sata sa iskljucenom kamerom

Dodatna stvar jesu tolerancije za izduvne gasove. Koja ce biti tolerancija za jugice, golfice i ekipu? Ako ce na novim vozilima proveravati rad lambda sondi i izduvne gasove pri razlicitim opterecenjima, onda ovi sa golficima mogu da pocnu da prepravljaju svoje ljubimce u letnje baste. A to nije bash mali procenat od ukupnog broja vozila. Prikljucite im jos "povoljne" strance bez lambda sondi sa motorima >200k km i sta se dobije ???
Gubatak para u budzetu po osnovu naplate taksi za parkiranje vozila.


"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:35 - pre 178 meseci
Citat:
mmix: E pa ovde se razilazimo, ja mislim da hoce. Tih 0.5% kojih pominjes je statistika "ociglednih" neispravnosti vozila koja se daju uociti, dobar deo onih zavedenih pod "iz nepoznatih razloga skrenuo na suprotnu traku" je vezan za ispravnost vozila al posto su svi ucesnici mrtvi a oba kola smrskana razlog nije ocigledan. Ako nase osiguravajuce kuce ne traze specijalna vestacenja slucaj ostaje "misterija" jer ako nema kocionog traga mozda je vozac pao u nesvest ili zaspao, a mozda je i kocioni sistem otkazao pri naglom kocenju.


Ne, samo 0,2% je poginulo zbog tehnicke neispravnosti vozila starijih od 15 godina. Ostalih 30 - u novim vozilima, mladjim od 15 godina.

Ciljna grupa koju pogadja dva tehnicka pregleda najmanje ucestvuje u udesima zbog tehnicke neispravnosti i najmanje ucestvuje u udesima "zbog neprilagodjene brzine".

Znaci novi zakon ce spasiti 20 zivota.

To nije dovoljno. Onih 30 ce i dalje ginuti jer u toku 12 meseci veca je verovatnoca da ce se nesto pokvariti na vozilu starom 14 god i 29 dana nego za 6 meseci kod vozila starog 15 god i 1 dan.

Vecina vozila starijih od 15 godina najcesce ucestvuje u udesima kad se ne postuje pravo prvenstvo prolaza ili nepostovanja saobracajne signalizacije.

Pijani vozaci voze sve i svasta, to je posebna kategorija.

Pri tom, 150.000e nije bas lako dignuti na kredit.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:42 - pre 178 meseci
Citat:
jericho1405: Mislio sam na ovlastene servise/centre za tehnicki pregled, a ne distributere i prodavace automobila. Dakle, tehnicki centri i dalje naplacuju kako naplacuju, samo sto ovoga puta drzava od njih zahtijeva vece poreze. Nije u redu da se pojedinci bogate zato sto je drzava donijela zakon koji im to vrlo lako omogucava


Pa kako ti mislis da se to resi drugacije. Sadasnji centri za testiranje nemaju ni deo neophodne opreme sem valjkova za proveru kocnica. Tehnicki centar kako god da obrnes mora da kupi opremu, a oprema kosta koliko kosta, 150.000 evra. I po tebi je resenje sad da se tehnickim centrima poveca porez da nikako ne mogu da naprave profit sa tom investicijom jer je praviti profit od raje smrtni greh. Zanimljivo, da imas 150.000 evra jel bi ti mozda otvorio takav centar? A sto ne?
Jel se meni cini ili postoje neki problemi u elementarnom razumevalju kako ekonomija funkcionise? Niko nikad nigde sem totalnog ignoramusa za biznis nece uloziti 150.000 evra u nesto samo da bi imao gde da radi od 9 do 5, a vi sto zastupate utopisticki ideal soc-ekonomije prvi ne biste to uradili. Biznis se pravi radi profita i bez zastitne garantovane PROFITABILNE cene od 4000 dinara desilo bi se upravo ono sto vi tvrdite da je cilj propisa, t.j. stvaranje monopola/kartela. Velike firme koje ste pomenuli imaju dovoljno rezerve da investiraju u opremu na period duzi od raspolozivih komercijalnih kredita i mogu sebi da priuste (citaj naprave poslovni plan) da pocetne godine rade sa gubitcima da bi smrvili konkurenciju i oterali ih u bankrot i otkupili ih za male pare time sto bi nudili tehnicke preglede za 2000 ili manje dinara sto je cifra sa kojom mali igraci ne mogu da konkurisu jer ih pritiskaju krediti i/ili investitori. Nakon sto uniste male centre niko vise nece hteti da rizikuje ulazak u taj biznis i onda cete tom kartelu da placate 10000 dinara pregled gde ce kartel da pokrije sve svoje dotadasnje gubitke i da ostvari ekstra profit. Ali iz nekog razloga vi to ne vidite, samo vidite da ce auto da vas SADA kosta 4000 dinara vise godisnje.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7177 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 13:57 - pre 178 meseci
Citat:

Kakve to uzvisene uslove mora da ispuni pojedinac da bi bio vlasnik vozila?

Ako se ne varam, posedovanje vozila je pravo pojedinca, ali ono sa sobom nosi i izvesne obaveze kao sto su odrzavanje vozila, placanje poreza, placanje osiguranja ..


Za pocetak, mora imati NOVAC - dakle, ne dele se kola na socijalnom, pa da svako ima pravo na njih.

To je kao da kazes "svako ima prava na stan u svom vlasnistvu" - nije tacno, stan se zaradjuje, nije nikakvo pravo vec privilegija - ako imas pare da ga kupis, i da placas troskove.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 14:07 - pre 178 meseci
Citat:
Deep|Blue: Posto se ovde malo vrte teme prava i privilegija ... Iskreno ne vidim utemeljenost ideje da je posedovanje vozila privilegija. Kakve to uzvisene uslove mora da ispuni pojedinac da bi bio vlasnik vozila? Ako se ne varam, posedovanje vozila je pravo pojedinca, ali ono sa sobom nosi i izvesne obaveze kao sto su odrzavanje vozila, placanje poreza, placanje osiguranja ...

proitaj malo raspravu sa kuntalom pre nego uletis da trolujes. Pravo je neotudjivo tvoje a privilegija ti se moze oduzeti sto itekako ukljucuje privilegiju upravljanja licnim vozilom, bilo kroz oduzimanje vozacke dozvole bilo kroz nizdavanje ili ponistavanje saobracajne.

Citat:
Deep|Blue: Zar ce na tom drskom zapadu drzava oduzeti vozilo vlasniku ako ne plati registraciju?!
Naravno da nece ni na zapadu, ni u Srbiji, jedini ce problem ostati sto se takvo vozilo ne sme voziti po javnim putevima jer nije ni registrovano.

Zapravo jedino mesto na kojem mozes da drzis neregistrovano vozilo u dobrom delu evropskih zemalja (za nemacku znam 100%) je na licnom privatnom zemljistu ili garazi. Ako ostavis neregistrovano vozilo na javnom mestu (ukljucjuci i parking) odnece ga pauk iz kog neces moci da ga izvezes neregistrovanog a lezarina ce ti se nagomilavati dok auto ili ne registrujes ili ne platis da se odveze slepom. A inace osiguravajuce kuce su obavezne da pandurima jave ako nisi platio ili regulisao osiguranje i ako je to slucaj pandur ce ti doci na vrata ili ispred zgrade i srafcigerom odvaliti licencni deo tablice, pa ti teraj inat. Al da si u pravu za pravo privatne svojine, jesi, sto se mene tice ja stvarno nemam nista protiv da svi oni sa neispravnim vozilima drze svoja vozila u svojim garazama, ne verujem da ce iko tome da se protivi.


Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 14:17 - pre 178 meseci
Kod nas se po vazecem krivicnom zakonu pokretna imovina moze trajno oduzeti ili se zabraniti koriscenje iste za vreme trajanje kazne ukoliko je pokretnom imovinom pocinjeno KRIVICNO delo.

Niko NE MOZE DA TI ZABRANI da vozis neregistrovan auto. Niti da ga oduzme. Odgovaras prekrsajno ako nisi ucinio krivicno delo. Dakle platis kaznu, dobijes tackice u dozvoli, sta god.

Moze da ga zadrzi dok se ne utvrdi da li je ucinjeno krivicno delo ili ne ali samo ako postoji OSNOVANA sumnja da je pocinjeno krivicno delo pokretnom imovinom.

U novom zakonu ce se obesna voznja smatrati krivicnim delom pored izazivanja opasnosti ili ubistva u saobracajnoj nesreci.

Voznja neregistrovanog auta je i dalje prekrsaj (i po novom).

Znaci ne sme da ti oduzme auto. Moze kaze zabranjeno ga je voziti tako i da ti udari kaznu. To je to.

Takodje Parking servis (pauk) protivzakonito recimo drzi vas auto na svom parkingu. Sme da ga drzi 24h ili da pokrene krivicni postupak a nezakonito parkiranje je prekrsaj.

Oni moraju da vam dozvole da podignete auto i da vam daju kaznu za pogresno parkiranje i racun njihove usluge koji mozete platiti u roku od 8 dana. Ako ne platite, jedino mogu da vas tuze i to. Uopste ne morate na licu mesta da platite jer ne smeju duze od 24 da vam drze pokretnu imovinu osim ukoliko nije ucinjeno krivicno delo.

Tako kaze zakon.

(Kum mi radi u IV opstinskom sudu, sudija je).
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1431
195.178.63.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Strozija kontola24.08.2009. u 14:19 - pre 178 meseci
za sticanje vlasnistva nad vozilom, stanom, ves masinom ... je potreban novac.
Novac nije privilegija vec je sredstvo placanja koje pojedinac zaradjuje svojim radom ili vrsenjem sumnjivih delatnosti.
Kada drzava propise da vozila mogu da poseduju samo pojedinci rodjeni neparnog datuma ili pocne da dodeljuje dozvole za posedovanje vozila prema odredjenoj podobnosti onda ce to postati privilegija.
Ovako to je samo pravo pojedinca, za koje taj isti pojedinac mora da omoguci novcana sredstva da bi ga stekao.

@Ivan Dimkovic, vozila se ne dele na socijalnom, ali koja je to dozvola potrebna da bi pojedinac kupio vozilo?
Na osnovu cega pojedinac postaje podoban za vlasnistvo nad vozilom.

Svaki gradjanin R. Srbije ima svoja prava, ali i svoje obaveze.
On ima pravo (a ne privilegiju) da radi i zaradjuje novcana sredstva.
On ima pravo (a ne privilegiju) da stecena sredstva trosi po svojoj volji. Naravno da pritom mora da postuje obaveze prema drzavi.
On ima pravo (a ne privilegiju) da svojim novcanim sredstvima kupi vozilo. I naravno, pritom mu nije potrebna nijedna dozvola za takvu akciju.

Kad sam ja kupovao auta, nije mi bila potrebna nikakvo dopustenje da to uradim.

Svako moze da kupi vozilo
... naravno da to pravo nosi posledice, jer taj pojedinac ...
Mora da plati poreze.
Mora da prevede vozilo na sebe.

... posedovanje vozila opet nosi dodatna prava pojedincu ...
Moze da ga vozi
... i obaveze ...
Ukoliko plati troskove poreza, osiguranja, registracije ....


To sto pojedinac nema dovoljno sredstava da kupi vozilo, nije nedostatak privilegije niti negiranje njegovog prava, vec nedostatak novcanih sredstava kod tog pojedinca.


"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Strozija kontola

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 37422 | Odgovora: 213 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.