Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Putarina za ulaz u centar Beograda?

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Putarina za ulaz u centar Beograda?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 27459 | Odgovora: 127 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 17:43 - pre 169 meseci
Ne, ljudi u Beogradu imaju tri mogućnosti: da se voze od tačke A do tačke B sami u autu 60 minuta, sa još nekim u autu 45 minuta ili sa još 50 duša u busu 30 minuta. S obzirom da ta odluka nije pred pojedincem, već pred društvom, ne postoji niko drugi do država (i/ili gradska vlast) ko može to da reši.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 17:47 - pre 169 meseci
Ne slazem se.

Odluka uopste nije do "drustva" vec do pojedinca, jer je svaki pojedinac drugaciji i ima drugacije potrebe kada je transport u pitanju. Ono, ne bih voleo da neko "drustvo" odlucuje cime je meni bolje da se vozim. Da sam ljubitelj toga, preselio bih se u Pjongjang.

Moja majka je 30 godina radila na Zvezdari i isla sa Karaburme autobusima, a jedno vreme vozila auto, i jako dobro znam koliko ta prica o "brzim autobusima" ne pije vodu i koliko je zena zalila kada je prodala auto. Mozda pije za nekog, a za drugog ne pije. Opet nesto o cemu "drustvo" nema sta da kaze jer to sta je brze zavisi od faktora koji nisu isti za sve.

Na kraju krajeva, i da je tacno za sve (sto je besmislica) - u cemu je problem onda? Imate brze autobuse koji su puni koliko znam... dakle, ljudi ih koriste - popunjeni su, dakle potrosaca uvek ima. Kazes umesto 60 min ides 30 min... pa divota!

Guzva?

Guzva je u apsolutno SVAKOM gradu velicine Beograda. Traziti od drzave da "ukine guzvu" nekim opstim porezima koji se nece namenski trositi (umesto infrastrukturnim poboljsanjima) je nesto sto nema puno dodira sa zdravom logikom.

Mislim, do sada smo slusali o "porezima kao instrumentu za socijalnu pravdu", a evo sada jos jedne novotarije - "porezi kao lek protiv guzve"... Ej.. samo cekam "poreze kao lek za kancer" :-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8376
178.218.194.*



+1350 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 17:54 - pre 169 meseci
Beograd je grad projektovan i optimalan za nekih 700.000 (pretežno siromašnih) stanovnika u komunističkom društvu.

To je jako različito od trenutnih 2,5 miliona u kapitalističkom društvu, u kojem je potreba za kretanjem svakog od tih 2,5 miliona veća od potrebe tipičnog od tih provobitnih 700.000.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 17:57 - pre 169 meseci
Pa ako je tako, a jeste - onda treba poraditi na menjanju infrastrukture.

Oporezivati dodatno ulaz u grad nije bas senzibilna opcija. Nije zato sto ne cini apsolutno nista po pitanju infrastrukture, a i zato sto je vec POKAZANO da ljudi u Beogradu i te kako trpe povecanje troskova zivota, bez zelje da se sele odatle.

- Drastican skok u ceni nekretnina
- Skok u cenama hrane, parkinga
- Skok u cenama komunalija

Ono... zivot u tom Beogradu danas nije puno jeftiniji od zivota u nekom zapadno evropskom velikom gradu.

Ako su pretrpeli drastican skok u cenama zivota za ovih 10 godina, nece im biti problem da pretrpe i taj porez. Sigurno ih nece par hiljada dinara motivisati da se presele van Beograda.

A ako je tako, a vrlo je verovatno da ce biti - zasto bi onda uopste uvodili taj porez?

Ostaje samo jedan razlog - da bi popunili rupe u budzetu nezasite vlasti... Pa nazovimo stvari pravim imenom onda.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:00 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: jako dobro znam koliko ta prica o "brzim autobusima" ne pije vodu i koliko je zena zalila kada je prodala auto.

Bojim se da me nisi razumeo.

TRENUTNO pojedinac ima tri mogućnosti: da ide sam autom 60 minuta, da ide punim autom 60 minuta i da ide busom 60 minuta. Da bi autobusi zaista išli 30 minuta, treba dovoljno ovih iz prve i druge grupe da pređe u treću. A tu odluku oni sami neće da donesu, jer se ta promena ne može desiti preko noći.

Drugo: POTREBA da neko putuje autom je tvoja fikcija. Ne postoji takva potreba. Eventualno se može govoriti o potrebi da dođeš sa tačke A na tačku B. U suprotnom ja bih mogao da kažem da imam POTREBU da na posao idem helikopterom.

PS: mmix je sasvim lepo objasnio zašto ljudi dolaze i ostaju u Beogradu, tu nema šta da se mudruje više.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:05 - pre 169 meseci
Citat:
Jablan
Drugo: POTREBA da neko putuje autom je tvoja fikcija. Ne postoji takva potreba. Eventualno se može govoriti o potrebi da dođeš sa tačke A na tačku B. U suprotnom ja bih mogao da kažem da imam POTREBU da na posao idem helikopterom.


Naravno da postoji potreba da se vozis helikopterom - tamo gde ne mozes da stignes autom. Zato helikopter postoji.

I naravno da postoji objektivna potreba da od tacke A do tacke B ides autom, dacu ti nekoliko primera:

a) Da kupis vecu kolicinu stvari, koju fizicki ne bi mogao da nosis po autobusima
b) Da stignes do mesta do kojeg bi tesko ili nikako mogao stici javnim prevozom
c) Da stignes brze od autobusa jer ti se zuri ili nemas mogucnosti da krenes ranije ili u bilo kom slucaju kada moras biti nezavistan od reda voznje
d) Da prevezes kabaste stvari od tacke A do tacke B
e) Da jednostavno stignes brze (kao sto rekoh, i ti slucajevi i te kako postoje u Beogradu) zato sto zelis da posvetis veci deo dana sa svojom porodicom/prijateljima umesto u autobusu

Sve su to objektivne potrebe, Jablane, i zbog tih objektivnih potreba vecina ljudi imaju automobile. Broj ljudi koji imaju auto da bi se qrcili u drustvu je dramaticno mali u odnosu na broj ljudi kojima je automobil potreba.

Citat:

TRENUTNO pojedinac ima tri mogućnosti: da ide sam autom 60 minuta, da ide punim autom 60 minuta i da ide busom 60 minuta. Da bi autobusi zaista išli 30 minuta, treba dovoljno ovih iz prve i druge grupe da pređe u treću. A tu odluku oni sami neće da donesu, jer se ta promena ne može desiti preko noći.


To sto ti pricas je lazni izbor - slobodno bi onda mogli da ukinemo sve osim autobusa kako bi ljudi mogli da se voze u autobusima koji pice 150 na sat.

Pravi izbor je da se uradi nesto po pitanju infrastrukture kako bi mogli da je koriste SVI sa svojim adekvatnim potrebama. A u to spadaju i autobusi i automobili.

Citat:

PS: mmix je sasvim lepo objasnio zašto ljudi dolaze i ostaju u Beogradu, tu nema šta da se mudruje više.


To zasto je neko u Beogradu je apsolutno irelevantno sve dok je on u Beogradu. Sloboda kretanja i zivota gde hoces je i dalje na snazi u Srbiji.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:15 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: I naravno da postoji potreba da od tacke A do tacke B ides autom, dacu ti nekoliko primera:

Džizs. Ajd mi samo reci da ti imaš auto samo iz ova 4 navedena razloga.

90% ljudi na beogradskim ulicama nije iz ova 4 razloga, već iz puke udobnosti. Što je sasvim ok, da budem jasan. Ali ta udobnost ima svoju cenu, to je tih 30 minuta viška. A niko nije lud da pojedinačno žrtvuje svoju udobnost, jer ništa neće postići - i dalje će putovati 60 minuta. Jedino ako neko ili nešto NATERA kritičnu masu da ostavi auto i većinu potreba obavlja gradskim prevozom (a auto ostavi za tvoje 4 stavke, dakle za 10% slučajeva), smanjiće se gužve i putovati 30 minuta. Da ne pominjem druge koristi, tipa smanjenog zagađenja, buke itd.

A da ne načinjem temu da potpuno ukidanje (ličnih) automobila itekako ne bi bila besmislica kao što ti tvrdiš, o tome možda nekom drugom prilikom.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:20 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: I naravno da postoji objektivna potreba da od tacke A do tacke B ides autom, dacu ti nekoliko primera:

a) Da kupis vecu kolicinu stvari, koju fizicki ne bi mogao da nosis po autobusima
b) Da stignes do mesta do kojeg bi tesko ili nikako mogao stici javnim prevozom
c) Da stignes brze od autobusa jer ti se zuri ili nemas mogucnosti da krenes ranije ili u bilo kom slucaju kada moras biti nezavistan od reda voznje
d) Da prevezes kabaste stvari od tacke A do tacke B
e) Da jednostavno stignes brze (kao sto rekoh, i ti slucajevi i te kako postoje u Beogradu) zato sto zelis da posvetis veci deo dana sa svojom porodicom/prijateljima umesto u autobusu

Ti primeri koje si naveo uopste nisu adekvatni. Da, tacno je da covek treba da ide u kupovinu kolima, i da u nekom momentu mu je mnogo lakse obici par destinacija kolima nego autobusom ali to nije svakodnevna potreba, vec nesto sto se radi par puta mesecno.
To svakako treba da rade ljudi i koji koriste gradski prevoz, a osim toga vecinu tih stvari ne obavljas u spicu, niti u centru vec van radnog vremena i u razlicitim krajevima grada.

Jablan je potpuno u pravu, kad vlast omoguci ljudima da prevoz autobusom moze da zadovolji potrebe nekog ko trenutno koristi kola da bi isao relaciju kuca-posao onda ce gradski prevoz biti mnogo efikasniji od putovanja automobilom.

Ne smatram da ta spomenuta taksa moze doprineti tome, ali sigurno mogu druge mere, npr:

- Strogo postovanje zute trake za autobuse i taksiste.
- Uvodjenje biciklisticke staze
- Zamena starih autobusa sa novim i kvalitetnijim
- Ukidanje glomaznih garaza i parkinga po centru
- Drasticno poskupljenje parkinga po centru, osim za stanare

 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:21 - pre 169 meseci
OK,

Ocigledno se ne slazemo po pitanju potrebe za automobilom - mislim da nema potrebe ici dalje. Ja licno koristim automobil zbog fleksibilnosti u vremenu koja mi je NEOPHODNA - jer mi je takav posao. Ne mogu da cekam na vozove, a zivim 75 kilometara od posla.

Nego...

"Gradska putarina" - da li vam je bar na jednu sekundu palo na pamet zasto ni jedan drugi grad osim LONDONA nije uveo tako nesto?

Osim - LONDONA. Finansijskog centra sveta sa jedim od najvisih standarda zivljenja.

Da li vam Beograd lici na London po bilo cemu?

Citat:
DaliborP
Ne smatram da ta spomenuta taksa moze doprineti tome, ali sigurno mogu druge mere, npr:

- Strogo postovanje zute trake za autobuse i taksiste.
- Uvodjenje biciklisticke staze
- Zamena starih autobusa sa novim i kvalitetnijim
- Ukidanje glomaznih garaza i parkinga po centru
- Drasticno poskupljenje parkinga po centru, osim za stanare


Sa ovim se apsolutno slazem.

I, da, parkinzi moraju biti cista komercijalna kategorija - plus naravno apsolutno insistiranje da svaki novi objekat izgradjen u gradskoj zoni MORA imati svoj parking, a ne da se to posle pretvara u lokale.

I, naravno, kamere za zute trake, pa kazna bato.

A, i izgradnja metroa bi zaista imala smisla. Samo ta stvar bi drasticno izmenila saobracaj u Beogradu.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:28 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: I, da, parkinzi moraju biti cista komercijalna kategorija - plus naravno apsolutno insistiranje da svaki novi objekat izgradjen u gradskoj zoni MORA imati svoj parking, a ne da se to posle pretvara u lokale.

Tacno, osiim toga u centru Beograda neke velike gradnje vise ni nema, sve je prilicno natrpano, tako da parking postaje jako velika privilegija.
Tesko je ocekivati ako neko kupi stan u centru da automatski dobija parking, jednostavno nemoguce.

Amsterdam ima prilicno fin model, ako kupis kucu u nekom delu centra parking ne dobijas, vec si na listi cekanja koje u zavisnosti od dela grada moze da traje i do 5 godina. Jednostavno, hoces luksuz zivota u centru, koristi bicikl.

Uostalom centar Beograda meni licno izgleda kao jedan veliki parking. Automobili su parkirani na sve strane, ima gomila garaza na svakom cosku i to je jedan od razloga zasto ljudi i dalje radije dolaze kolima u centar, jednostavno parking nije jeftin i i dalje moze relativno lako da se nadje.

Kad bi se ocistio centar od tih silnih parking mesta, ostavile samo podzemne garaze i odredjena parking mesta sigurno bi dosle do neke promene u odnosu GSP vs Automobili.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:37 - pre 169 meseci
Pazi, eto kod mojih u Drincicevoj ulici su prilicno to regulisali iscrtavanjem parking mesta. Pre toga je bio haos, i nisi mogao uopste da koristis trotoar a sada su svi lepo i kulturno uparkirani i nema ih uopste toliko puno :-)

Ono sto prvo upada u oci kod Beograda je vrlo mali broj komercijalnih podzemnih / visespratnih garaza za parkiranje. Ovde gde zivim imas takve garaze skoro svuda, ne treba ti 5 min od bilo kog mesta da dodjes do neke garaze.

Ocigledno u Beogradu nije postojao biznis model za to, tj. bilo je isplativije izgraditi rezidencijalnu ili poslovnu zgradu umesto komercijalnog parkinga jer su svi mogli da se zavlace / parkiraju po zelenim povrsinama i sl... - medjutim, kako cene parkinga polako idu ka komercijalnim, totalno je moguce ocekivati da pocnu da se otvaraju i privatne garaze.

Dalje, grad Beograd i dalje i u centru ima svoje placeve - recimo ona rupetina kod Slavije, koji je to kretenizam? Eto tu bi mogli da posade garazu za nekoliko stotina vozila bar sa nekoliko podzemnih nivoa kao i nivoa iznad zemlje.

Jednostavno takve stvari moraju da postoje u gradu. I cene naravno moraju biti komercijalne, a ne da se placevi poklanjaju ljudima da parkiraju svoje automobile.

Pazi, KADA bi uveli privremeni porez na upotrebu vozila koji bi isao u namenski fond za ovakve stvari, ili izgradnju metroa ili sta znam - mislim da bi se moglo reci da ima smisla.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:50 - pre 169 meseci
Malo mešate babe i žabe, čini mi se. Više parking prostora u centru znači samo VIŠE automobila na ulicama i veće gužve (Dalibor je to primetio). To je BAD THING.

Drugo, ozbiljnije investiranje u infrastrukturu u Bgd možemo trenutno samo da sanjamo. Kriza je, političari osim o sopstvenom bogaćenju razmišljaju samo o ostanku na vlasti. Dugoročne investicije donose samo brzu političku smrt.

Svaka ovakva ad-hoc akcija je po meni bolja nego držati status quo i sanjariti o metrou.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 18:53 - pre 169 meseci
Nisi u pravu Jablane.

KOMERCIJALNA CENA parking mesta je nesto sasvim drugo od subvencionirane. Kada bi cena parkiranja bila komercijalna, to bi i te kako vrsilo pritisak na ljude da koriste gradski prevoz jer bi i to uracunali u trosak prevoza.

A komercijalna cena parkiranja u Beogradu bi bila prilicno visoka.

Pazi, i u mnogim zapadnim gradovima sa mnogo vecim standardom su cene parkinga nekim ljudima problem da koriste auto. Ako je parking takav da vecini ljudi nije problem da ga plate cak i za zezanje po gradu - onda je drustvo ili bogato, ili je cena tog parkinga nerealno niska.

Citat:

Svaka ovakva ad-hoc akcija je po meni bolja nego držati status quo i sanjariti o metrou.


Problem sa ovom ad-hoc akcijom je visestruk. Osim toga sto je upitno koliko bi ona uticala na gustinu saobracaja, postavlja se pitanje koliko bi takva akcija samo odgodila bilo sta ozbiljno na pitanju promene infrastrukture, i samo omogucila kamarili jos vece budzete za rasipanje.

Ja ne vidim ama bas nista dobro u svemu tome.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Marko_L
Beograd

Član broj: 20532
Poruke: 2885
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: Marko_L@elitesecurity.org


+828 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 20:14 - pre 169 meseci
Citat:
TRENUTNO pojedinac ima tri mogućnosti: da ide sam autom 60 minuta, da ide punim autom 60 minuta i da ide busom 60 minuta. Da bi autobusi zaista išli 30 minuta, treba dovoljno ovih iz prve i druge grupe da pređe u treću. A tu odluku oni sami neće da donesu, jer se ta promena ne može desiti preko noći.

A da li si ti svestan da je javni prevoz i ovako preopterećen. U špicu jedva da može da se uđe u autobus i gužve su ogromne, vrlo često se i propusti autobus ili dva, jer jednostavno ne možeš da se uguraš, što možda i ne bi bio toliki problem da su ti autobusi barem koliko toliko pristojni, znači ono, barem da izduvni gasovi idu napolje, a ne unutra i da imaju klimatizaciju. I ti sad misliš da je dobra ideja dodati još par hiljada ljudi u tu grupu koja ide gradskim prevozom ? Pa može, ali onda treba dodati još jedno 1000 autobusa u upotrebu.
Citat:
Drugo: POTREBA da neko putuje autom je tvoja fikcija. Ne postoji takva potreba. Eventualno se može govoriti o potrebi da dođeš sa tačke A na tačku B. U suprotnom ja bih mogao da kažem da imam POTREBU da na posao idem helikopterom.

Pa vidiš, ne bave se svi istim poslom, pa da mogu da putuju na posao kako hoće. Nekome ko dosta radi sa klijentima je u cilju da se, kad stigne na posao, ne oseća na izduvne gasove i druge omamljujuće arome koje se mogu pokupiti u autobusu i da ne bude oznojen ko prase. Dakle, takvom treba automobil. Neki ljudi pak moraju na posao da ponesu i neke stvari koje nije baš zgodno nositi autobusom. Eto, ja recimo spadam u tu grupu i jednom kad sam pokušao sve što mi treba ponesem autobusom, umalo me nisu izbacili iz njega, jer od mojih drangulija ne mogu ljudi da uđu. Znači, apsolutno je neophodan automobil za te stvari. Zatim, ima ljudi koji do posla promene 3 prevoza koji kruže sat vremena kroz grad, a recimo autoputem stižu do posla za 15-20 minuta. Ajde, ovde možda i nije neophodan auto, ali nije mala stvar uštedeti sat i po vremena (kada se saberu oba pravca) svaki dan. Takođe, nekim ljudima je potrebna i vremenska nezavisnost, jer imaju tesan raspored i posao im nije vezan za jedno mesto, pa ne mogu svaki put da čekaju na stanici i gledaju u pasulj da li će autobus da kasni i koliko. A da ne pričamo o tome da udobnost koju nudi bilo koji automobil u odnosu na trenutni gradski prevoz, utiče povoljno na produktivnost, što opet indirektno utiče na poboljšanje privrede. Možeš misliti da se zezam, ali ja to mogu da potvrdim ličnim primerom. Kad putujem na posao autobusom, prvo mi treba sat vremena da se oporavim, umijem, osušim, odmorim, a kad odem kolima, mogu odmah da počnem da radim. To je samo vezano za posao, a postoje i ove privatne stvari poput kupovine. Mislim, niko danas ne ide u hipermarket da kupi hleb i mleko, već se kupuje za 15-30 dana. Ajde ti to ponesi autobusom. Ili kad tražiš nešto posebno za šta moraš da obiđeš više prodavnica koje se nalaze u različitim delovima grada.

Dakle, potreba za korišćenjem automobilom je realna za većinu ljudi. Postoji i manji procenat onih koji se vozikaju zato što imaju para i može im se da svuda idu sopstvenim autom, ali njih svakako neće nešto posebno opteretiti taj nekakav porez od par hiljada dinara.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 21:15 - pre 169 meseci
Tako je, treba dodati 1000 autobusa. Ali zgodna stvar kod dodavanja autobusa (u odnosu na izgradnju metroa, proširenje postojećih saobraćajnica itd) je ta što je 1) teoretski i praktično jedino MOGUĆE u sadašnjoj situaciji, 2) izvodljivo u fazama, 10 po 10, pa koncesije privatnicima, saradnja sa domaćim proizvođačima itd itd.

A tome kome karijera zavisi od toga da li miriše na puder ili je slučajno znojav pod pazuhom (OMG, znojav u sred jula!), se ja CEPEM u takvu karijeru (ok, osim ako nije elitna prostitutka). Na kraju krajeva, može tuš i sapun da ima i na radnom mestu, nije to ne znam kakvo tehničko dostignuće.

I kao što je već rečeno, treba razlikovati koliko-toliko objektivnu potrebu za automobilom (hipermarket jednom u 7-15 dana, mada i za to postoje rešenja, kurirske službe, naručivanje preko neta itd) od svakodnevnog putovanja tamo-ovamo sam u kolima, čisto da se čovek ne daj bože ne bi prošetao 300 m do stanice, oznojio ili osetio nečiji vonj. Jerbo ode mukom stečena produktivnost... Srce mi se cepa.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 21:21 - pre 169 meseci
Vidis, fora sa zivotom u zajednici ljudi je da nisi jedini - to sto je dobro za tebe nije nuzno dobro za nekog drugog. Tvoje procene potreba za autom su verovatno tacne za tebe i tvoju porodicu, ali svakako nisu tacne za nekog drugog.

A fakat da ni jedan grad osim Londona nije uveo tu metodu dovoljno govori o celoj zamisli. Da takva inicijativa zaista predstavlja resenje, svi zaguseni gradovi bi se trkali da je uvedu.

Cudo jedno kako vlasti u Srbiji uvek izaberu primere gde ce maksimizovati sisanje svog "birackog tela".

Citat:

I kao što je već rečeno, treba razlikovati koliko-toliko objektivnu potrebu za automobilom (hipermarket jednom u 7-15 dana, mada i za to postoje rešenja, kurirske službe, naručivanje preko neta itd)


Ej da... placaces kurirske sluzbe da ti donose sve vece od onoga sto mozes da poneses na ledjima samo kako bi pokazao da kola nisu objektivno potrebna. Ili, recimo, kada treba da prevezes decu od prijatelja sa rodjendana kuci npr.. , verovatno ces ih poslati nocnim autobusom da se voze... jer, auto NIJE objektivno potreban - postoje resenja!!!

Ono, hocemo li jos malo preterivati? Mislim kapiramo svi da si anti-automobilski nastrojen, ali mislim da si poceo da gubis iz vida da postajes prilicno pristrasan :-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 22:00 - pre 169 meseci
Da se nadovežem na priču. Znam čoveka koji je prodao svojeg Mercedesa koji je bio u odličnom stanju. Odvojio te pare na stranu i od njih placa taksi. Kaže - ne mislim o parkingu, registraciji, zameni pneumatika, ceni goriva, raznoraznim budalama sto smsuju dok voze. I da kad zove taxi uvek naruci Mecku ;) Naravno koristi i gradski prevoz. E sad dal' se on zeznuo u racunici ;)
 
Odgovor na temu

Goran Rakić
Beograd

Član broj: 999
Poruke: 3766

Sajt: blog.goranrakic.com


+125 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 22:02 - pre 169 meseci
Ako ima drugi auto za vožnju van grada naravno da nije. Neka udruženja pokušavaju da izguraju ludost sa minimalnom cenom pošto su izgleda dovoljno zaratili da ne mogu sami da se kartelišu.
http://sr.libreoffice.org — slobodan kancelarijski paket, obrada teksta, tablice,
prezentacije, legalno bez troškova licenciranja
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 22:04 - pre 169 meseci
Stockholm isto naplacuje congestion charge kao i London. Pored toga gomila drugih gradova je u procesu (sto ne mora da znaci da ce imati naravno, Manchester je recimo odbio, HongKong isto).

Naravno sve je to daleko od primenljivosti u Beogradu, ali nije bas da je specificnost zaludnih engleza.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 22:04 - pre 169 meseci
Wow... znam i ja coveka koji je odlucio da obidje svet biciklom... hajde sad svi to da radimo.

Stil, taj tvoj primer je POJEDINAC. Ima ljudi kojima je jeftinije koristiti taksi od auta, opet ima ljudi sa sasvim drugim potrebama i racunicama.

Stvarno je potpuno besmisleno da navodimo neke kuriozitete i da to koristimo kao nekakav recept kako bi svi trebalo da zive - super, ti si video ljude u odelima u autobusu, tvoj poznanik je prodao mercedesa i koristi taksi i kaze da mu se vise isplati... Bravo, to znaci da je taksi univerzalno jeftiniji za sve i da svi sa odelima treba da se voze u busu.

Zar ne vidis problem u tom "rezonu" ?

IMA ljudi kojima je autobus optimalan prevoz. IMA ljudi kojima je autobus jedina opcija - obe grupe verovatno danas koriste, surprise surprise!!! autobus!!!

Medjutim, ima i te kako ljudi, i to ne malo, kojima je neophodan automobil za svoje dnevne potrebe.

I stvarno nema potrebe da pokusavamo da to diskreditujemo, jer nema nikakvog smisla - jednostavno nije tako, da je tako - automobilska industrija bi odavno propala jer bi jedini kupci bili bogatasi koji hoce da se "qrce".

Citat:
mmix
Naravno sve je to daleko od primenljivosti u Beogradu, ali nije bas da je specificnost zaludnih engleza.


Koliko ima milionskih gradova u ovom svetu?
A koliko gradova imaju naplatu za koriscenje auta u centralnoj zoni?

'Nuff said.

Pricas o necemu sto je domen statisticke greske.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Putarina za ulaz u centar Beograda?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 27459 | Odgovora: 127 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.