To kako se kvar manifestovao je vrlo zanimljivo pitanje. Obzirom da sam imao jedan bro fiksnih odn stalnih problema i jedan broj promenljivih problema pomislio sam da su mi auto zaposeli duhovi:)
Kada sam kupio auto, pre vise od godinu dana, pohitao sam kod majstora da uradim jedan veliki servis. posto sam auto uzeo u dosta dobrom stanju i od starijeg coveka dogovor je dio da promenimo ama bas sve sto nije valjalo. Na spisku delova koje sam kupovao nije bilo svecica i kablova. Ko zna koliko su bili stari...
Tada je sve od mehanike popravljeno i prekontrolisano pa je jedini problem koji sam imao bio tada nesto visi ler gas i variranje broja obrtaja kada je motor hladan. Kada kazem variranje to se manifestovalo tako sto ja upalim motor, od digne na 1300 - 1500 obrtaja pa onda padne na nekih 400 - 500. To je izgledalo kao da neko upali motor, pa onda skine kontakt, pa ga ponovo ukljuci pre nego sto ce se ugasiti....i tako u krug dok se ne ugreje. Kako bih sprecio tu pojavu, ja sam odmah po paljenju drzao nogu na gasu malo dok se motor ne bi zagrejao.
Posle odradjenog drugog servisa u kome sam menjao hidropodizace, ulje, kais (ne i zupcasti), filtere itd, pomerilo se paljenje (culi su se ventili na uzbrdici), opao ler a kasnije je pocelo i gasenje motora. Desavalo se i da posle duzeg stajanja na semaforu motor "stucne" prilikom kretanja tj da odmah ne povuce dobro. Dovoljno je pre kretanja samo pipnuti gas i to se nece desiti. Inace na tom autu ler nikada nije bio "ravan" vec je uvek bilo malih, vrlo malih oscilacija. Jedina situacija kada bi sa motorom bilo sve u najboljem redu (stabilan ler) jeste nakon voznje autoputem.
Majstor koji je menjao hidropodizace kaze da nije skidao kais i bregastu jer se kod njega podizaci menjaju bez skidanja bregaste?
Majstor (drugi) koji mi je radio poslednji servis (svecice kablovi i stelovanje paljenja) kaze da su svecice bile hladne i lose. Malo sam se zacudio kada je paljenje stelovao odokativno,odnosno na uvo mada obizirom da kod nas nema strucnih i dobrih majstora, dobro sam i prosao. Sada mi je ler nesto veci oko 1000 (kaze da ce to srediti ove nedelje), nema variranja gasa prilikom paljenja ali nekada mi ler kada skinem nogu sa gasa i krenem da kocim, uglavnom na nizbrdici, padne na 500 - 600 obrtaja, sto se retko desava.
Sto se tice sistema ubrizgavanja kod mog auta, posto sam mislio da imam problem sa k glavom u nekom servisu su mi rekli da je u pitanju najstariji sistem ubrizgavanja te vrste kod golfa (koriscen je i na golfu I) i da elektronike ima jako malo. Posle je kod nesto kasnijih verzija golfova II koriscen moderniji sistem ubrizgavanja sa vise elektronike. Ne znam kako se zove taj sistem ubrizgavanja ali ako mozes vizuelno da ga prepoznas slike su ovde
www.djakonovic.com/golf.
Vecina servisa mi je rekla da su to sitnice i da nista nije nenormalno posto je auto star 24godine...a mene bas sitnice jako nerviraju:)
"Stari beogradski trgovci, proglašeni posle rata okorelim kapitalistima, ostavili su iza
sebe zadužbine. Danas ima mnogo bogatijih od njih, pa opet, niko ništa ne ostavlja.
Stisli se i ćute." Momo Kapor