Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Dizel grejač skroz mokar od nečega?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Dizel grejač skroz mokar od nečega?

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 26592 | Odgovora: 82 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Dizel grejač skroz mokar od nečega?20.06.2011. u 22:13 - pre 156 meseci
Houston, we have a problem

Zamenio sam najzad grejače za TDCi koji su crkli pre jedno 8 meseci (auto cele zime palio bez problema, pa nisam ni pretpostavio da su crkli).

Međutim, naišao sam na nešto čudno:



Dakle, tri grejača su garava, dok je jedan skroz mokar od neke crne tečnosti, toliko da se cedio (ova kap na slici je samo delić, pre toga se pošteno ocedio na drugom mestu).

Sad sam jako radoznao da mi neko kaže šta je (i odakle je došla) ta crna tečnost, i s tim u vezi da li treba da (počnem da) se brinem, ili ne?



[Ovu poruku je menjao pisac dana 20.06.2011. u 23:43 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.opera-mini.net.



+5251 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?20.06.2011. u 23:38 - pre 156 meseci
Da li s ommetrom proverio grejace, vrednost je 1-2 oma.

Ova mljuzga moze da bude ulje koje se provuklo pored neispravne gumice ventila. Da li postoji neka potrosnja ulja, veca od normalne?
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 01:50 - pre 156 meseci
Ovo defiitivno nije dobar znak.Propustanje ulja kroz brbotne u delu glave kod treceg grejaca znak je da ce motor uskoro morati da se remontuje.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 06:55 - pre 156 meseci
Novi grejači svi imaju oko 0.6 oma.

Auto odavno vlaži baš tu na poklopcu iznad (svih) grejača, a izgleda i na semeringu radilice. Toliko dugo da sam sklon da mislim da je oduvek i bio takav. Jednom je i otvaran u garanciji zbog nekog sličnog vlaženja. Šta su radili tada, nemam pojma, ali se u poslednje vreme nešto brinem da nisu pojma imali ni oni (s obzirom na neka druga iskustva s njima...)

U svakom slučaju, ne troši ni kap ulja. Što mi je opet čudno.

Ovih nedelja sam sipao Sonax aditiv za čišćenje dizni (posle dužeg razmišljanja da li mi to uopšte treba), i intenzivno sam ga silovao sa ubrzanjima u prvoj i drugoj do 4200 o/min. Bio sam dobio utisak da ne čupa iz kvačila kao ranije (teško/kratko zaškripi na semaforu), mada je i to teško utvrditi s obzirom da koristim mnogo bolje gume nego što sam koristio ranije za takve "testove". A da vuče, vuče. Takođe, sada ima neki skok u snazi na 3000 o/min, tako da zna u prvoj ponekad da zaškripi (iz gasa) kad dođe do tog broja obrtaja. To ranije nisam primetio. Da li sada slabije vuče na 2000 o/min ili sada jače vuče na 3000 o/min, ili sam samo uobrazio, teško je reći. I dal' to sve uopšte može da ima veze sa ovim nauljenim grejačem...
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 08:37 - pre 156 meseci
Pa znas kako... ako se asfalt dovoljno ugreje mogu i na biciklu da skripe gume :)
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 11:12 - pre 156 meseci
Mozda na diznama dobija vecu kolicinu goriva pa zato i ide bolje, a ukoliko potrosnja ulja nije osetna mozda je vlazan grejac od nesagorele nafte na tom cilindru.Mozda ti jednostavno dizna curi i ne dihtuje kad ugasis auto pa usled nezaptivanja elementa okvasi grejac.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 11:45 - pre 156 meseci
Miris tog crnog "ulja" je prilično nagoreo. A pošto grejač nije radio preko 8 meseci, onda nije nagorelo zbog grejača već iz nekog drugog razloga. Mada, možda je miris u stvari rezultat natapanja gareži koja je već bila na grejaču, i nema veze sa pravim mirisom te tečnosti.

Koliko sam našao na Internetu, može biti jedan od 3 razloga: karike, dihtung glave, ili gumice ventila. Pretpostavljam da bi karike mogle da se provere sa merenjem kompresiije, ali kako se meri kompresija na TDCi? Ukoliko je kompresija u redu, onda znači preostaje da se proveri stanje ventila/dihtunga. Da li je za pregled/menjanje dihtunga/ventila potrebno skidati glavu motora, valjda nije? Ako samo otvaram glavu sa gornje strane, da li onda pri vraćanju moram menjati neki gornji dihtung (poklopca)?

I uostalom, da li da se uopšte zamaram sa ovime ili da vozim ovako?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.opera-mini.net.



+5251 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 12:54 - pre 156 meseci
Menjanje dihtunga glave motora jos niko na planeti nije izveo bez skidanja glave.

Gumice su druga prica.

Kompresija se meri slicno kao na benzincima, samo su veci pritisci, pa je nesto drugaciji pribor.

Na ovo zadnje pitanje sta god da ti odgovorimo, ti ces voziti bar jedno 6 meseci tako kako jeste

Poz
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 13:15 - pre 156 meseci
Citat:
pisac: Pretpostavljam da bi karike mogle da se provere sa merenjem kompresiije, ali kako se meri kompresija na TDCi? Ukoliko je kompresija u redu, onda znači preostaje da se proveri stanje ventila/dihtunga. Da li je za pregled/menjanje dihtunga/ventila potrebno skidati glavu motora, valjda nije? Ako samo otvaram glavu sa gornje strane, da li onda pri vraćanju moram menjati neki gornji dihtung (poklopca)?


Zasto tebe uopste interesuje kako se nesto radi, kako se mjeri kompresija... zasto se ne zaposlis kod nekog u servisu pa da naucis ako ti to treba... i ovo sto kazes "da li moram menjati neki gornji dihtung"... ne moras ti nista da mijenjas... mijenjace majstor koji to zna da radi a ne ti... nebi ti sam mogao otvoriti motor bez posljedica... nije u pitanju to sto nemas ili imas odgovarajuci alat, vec je u pitanju neznanje...
Tu majstor treba da otkrije zasto je vlazan grijac... taj novi koji si stavio bi odma ponovo crkao posle par dana nego je ljeto pa ga comp. ne ukljucuje jos uvijek...

Ovo sto pitas da li da se zamaras sa ovim... je veoma smijesno jer si to ti u pitanju... kad se nisi zamarao voznjom u limp home modu pola godine sto bi se bespotrebno zamarao crkavanjem grijaca...
Milojkovic ti je fino objasnio o cemu se radi ali ti, ne da ne znas sta su brbotne, nego jos postavljas ovakva pianja pominjes "otvaranje glave sa gornje strane" kao da ces da bijes nekoga i sl.


 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 13:37 - pre 156 meseci
Citat:
vladd: Menjanje dihtunga glave motora jos niko na planeti nije izveo bez skidanja glave.

Hehe, naravno mislio sam na gumice ventila, ali sam iz nekog razloga napisao "dihtunge".

Citat:
vladd:Na ovo zadnje pitanje sta god da ti odgovorimo, ti ces voziti bar jedno 6 meseci tako kako jeste
A ne, limp home nije isto što i nauljeni grejač. Ovde ću voziti samo još mesec-dva ovako kako jeste , pa ću ga onda popraviti ako treba, a ako ne treba onda ću ga voziti tako sve dok ne iskrsne drugi razlog za otvaranje motora

Ok, dakle, da rezimiramo: Ako su karike na trećem klipu, merenje kompresije će pokazati? Ako merenje kompresije ne pokaže ništa neobično, onda da otvaram poklopac motora i proverim stanje ventila/gumica? A ako nisu ni gumice ventila, onda je dihtung glave? Ili da preskočim merenje kompresije jer je to malo verovatno, nego da odmah skočim na gumice ventila?

Citat:
Nocni: nije u pitanju to sto nemas ili imas odgovarajuci alat, vec je u pitanju neznanje...
'Ajd opet da kažem: Niko se nije naučen rodio. Jesmo li to apsolvirali? Jesmoooo... odlično, hajde sad da nastavimo sa učenjem:

Citat:
Nocni: Milojkovic ti je fino objasnio o cemu se radi ali ti, ne da ne znas sta su brbotne, nego jos postavljas ovakva pianja pominjes "otvaranje glave sa gornje strane" kao da ces da bijes nekoga i sl.


Ok. "Skidanje poklopca motora"? Jel to dovoljno dobar izraz, ili ima neki precizniji?

Inače, stvarno, šta su to brbotne?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 14:42 - pre 156 meseci
A sta da ti kazem, brbotna je naziv koji su koristili stariji majstori, neko kaze bum bolcna a uglavnom, vjerovao ili ne veoma je tesko objasniti ako nikad nisi otvarao sam motor... to, kako da objasnim, zapekne i ne propusta dok neka musterija ili bilo ko nestrucan pocne da cima i cacka bez konsultacije majstora... i onda, narodski receno, sve ode po Q rcu i mora da se radi i zaptiva sve iznova...
Evo ako Milojkovic ima neko bolje objasnjenje ja se necu buniti...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.opera-mini.net.



+5251 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 16:33 - pre 156 meseci
Citat:
pisac:Inače, stvarno, šta su to brbotne?




Obicno stradaju zajedno sa kataklingerima. Dok se skidaju, obavezno vudlovati glajznice, da ne zapeknu..

Bambrezne ne smeju da se pretezu

Moraju majstori malo da se zabave

Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?21.06.2011. u 19:55 - pre 156 meseci
Citat:
Nocni: brbotna je naziv koji su koristili stariji majstori ... i onda, narodski receno, sve ode po Q rcu i mora da se radi i zaptiva sve iznova...


Pa da, otprilike je upravo ono što sam i mislio da znači "brbotna", a ti me zbunjuješ. Vidiš da znam dovoljno mehaniku

Nego, dakle, ukoliko su recimo gumice problem zbog koga curi ulje na grejač, da li može nepopravljanje dotičnog curenja da napravi kasniju štetu i na ventilima i nečemu drugome, ili ne?

[Ovu poruku je menjao pisac dana 21.06.2011. u 22:01 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 01:55 - pre 156 meseci
Ja pricam coveku ozbiljno a vi se zezate i segacite a uopste nije naivan kvar.
Moras sto pre sanirati to ukoliko ne zelis da rizikujes da upropastis motor.
Brbotne su vam druze Pisac majstorski naziv za iglicaste bolcn zaptivne elemente koji sprecavaju prodor ulja prema komori za sagorevanje.Neki ih kod nas zovu i bum bolcne ali je mene moj majstor ucio ovako.Inace u Nemackoj kad sam bio na zanatu Nemci ih zovu slicnim imenom nesto kao werboten bolzen sto bi kod nas moglo da se prevede kao igla sprecavanje prodora ulja u kompresioni prostor.Inace ti elementi se u novije dizel motore vise ne ugradjuju posebno nego su integrisani u samu konstrukciju motora, tako da ukoliko popuste onda se mora menjati komplet jer ih je nemoguce podesiti ili doteci zato sto sto su pertlovani i fabricki nivelisani sa nepovratnim gedojzlama.Kod Fordovog motora brbotne cesto znaju da zapeknu zbog loseg ulja i nekvalitetnih filtera a ponajpre zato sto pojedini aljkavi majstori ne ispuste svo staro ulje iz kartera ili brisu merace sa prljavim krpama.
U Nemackoj se za te motore obavezno preporucuje usisavanje ulja kroz sipku meraca, a merac se brise iskljucivo sa cistom japijom.
Pedantni Nemci su testirali da se tako izvuce skoro pola litre vise starog ulja nego kad se klasicno samo odvrne cep kartera i staro ulje ispusti a kad se sipka brise sa japijom onda nema nikakve necistoce.Taj talog koji uvek ostane na dnu kartera i necistoca sa sipke meraca su glavni krivci zbog kojih stradaju brbotne i zasto ulje okvasi grejace koji zbog toga imaju znatno kraci vek.
Nemci nikada ne sipaju hladno ulje u tople Fordove dizel motore zato sto se tako naprezu brbotne koje usled naglog hladjenja popuste.
Cim brbotne popuste ulje prodre do glajznica koje usled prodora ulja pod pritiskom i povecane kompresije zbog smanjenog kompresionog prostora pocnu da popustaju i motor dobije grublji rad, posebno kad je hladan.Sverceri kad prodaju takve automobile kojima su problem brbotne uglavnom pretegnu glajznice to jest bambrezne ili ti kontra matice i motor radi prividno perfektno, kompresija kad se meri cesto ti automobili koji su zapravo na izdisaju pokazu da imaju malte ne fabricke vrednosti,ali ta improvizacija ne drzi dugo vodu jer se komrpesija toliko poveca sve dok se motor ne razleti.E kad neki naivac pazari takav automobil i kad isti prosvira onda se majstori kako rece kolega lepo zabave i debelo naplate svoj rad a bogami i delove.

[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 22.06.2011. u 03:06 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 10:01 - pre 156 meseci
Ili dosta jednostavnijim i ozbiljnijim rečima: Milojkoviću ti tipuješ da je dihtung glave u pitanju?
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 16:16 - pre 156 meseci
Nije dihtung glave vec zaptivni deo kod brbotne izmedju vodjica ventila i same osnove glave motora kroz koji se ulje slije i okvasi ti grejace.Kompresiju obavezno proveri i ako je povecana sigurno su u pitanju pretegnute glajznice.Da nisi mozda ti pretezao glajznice da bi dobio mirniji rad agregata na leru?
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 16:55 - pre 156 meseci
Na to pitanje ti mogu odgovoriti samo ako mi objasniš šta su glajznice. Ali imam utisak da će objašnjenje biti slično objašnjenju za brbotne
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 17:58 - pre 156 meseci
Ispod opruge koja drzi ventil stoje po dve glajznice na koje se oslanjaju hidrostelovi, one osiguravaju spoj stabla ventila i bambrezni.Na nekim modelim automobila nema klackalica nego bregasta osovina direktno preko hidrostelova otvara i zatvara ventile.Postoje i konstruktivna resenja gde nema hidrostelova nego se stelovanje ventila vrsi preko kalibracionih plocica koje su direktno oslonjene na plocaste bum bolcne( zastava) ali ima i resenja gde se umesto kalibracionih plooica stelovanje vrsi preko gedojzli na propisanu meru koja je uglavnom oko 0.20 za usisne i oko 0.30 za izduvne ventile, kazem uglavnom jer ima nekih modela kao sto je Toyota Yaris 1.0 VVTi gde se svi ventili steluju na 0.20 ali im se gedojzle zato menjaju na svakom drugom stelovanju.To je po propisu i tako sam u Nemackoj video da rade mada se kod nas ti delovi uopste ne menjaju i kad ih trazis u prodavnici trgovci obicno samo blenu i namaju pojma o cemu im pricas i redom odgovaraju da takav deo ne postoji.
Tek kad im pokazes deo na poziciji u mikrokarti ili u Tec Docu onda ti poveruju i svoje elemantarno neznanje pravdaju time da im to do sad niko nije trazio.Poslao sam jednom musteriju da za svoj auto ( Ford Fiesta ) kupi novu feder i splentnu zadnjih kocionih paknova sa krunastim osiguracem.
Covek se vratio i kaze da takav deo ne postoji i da mu je trgovac rekao da ga majstor verovatno zeza i da menja majstora.Vratio se covek zelen od besa psuje me i grdi.
Dam mu ja uzorak da ponovo ode i odnese i pokaze trgovcu sta mi treba , i opet nista vrati se on psuje me kaze nema takvog dela na autu i da sam ja neki seret koji ga zeza .
E onda ja lepo odem sa njim do prodavnice i otvorimo program i pogledam tacnu poziciju, nadjem kataloski broj dela ukucamo kad eto cuda covek to ima na legeru a nema pojma cemu sluzi on to zaveo kao " zadnja kocnica" mozes misliti koja je to neznalica.Izgubio sam pola dana na glupost.
Da je ovo prava drzava kao sto nije i da ima zakona kao sto ga nema za takvu budalastinu u Nemackoj bi dobio odmah katanac na vrata od radnje.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 18:57 - pre 156 meseci
Citat:
pisac
(auto cele zime palio bez problema, pa nisam ni pretpostavio da su crkli).


Pa nisi ni morao da "pretpostavljas"...

http://www.elitemadzone.org/t4...-grejaca-Tesko-mi-da-poverujem - lepo ti je pisalo, sam si rekao:

Citat:
pisac
Ispostavilo se da je kompjuter pokazao da su mi crkli svi grejači, i da ne pokazuje nijednu drugu grešku !? Jeste, kompjuter je pokazao samo tu grešku, ali ja u to ipak ne mogu da poverujem iz nekoliko razloga:


Sledeci put probaj da "poverujes" kada ti kompjuter nesto napise.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Dizel grejač skroz mokar od nečega?22.06.2011. u 19:26 - pre 156 meseci
Ma neću da poverujem i dalje. To da mi auto uđe u LIMP HOME režim zbog crknutih grejača, to je neviđena glupost i to sam zauvek eliminisao nakon što mi je Noćni dao električnu šemu tog dela. Sada kada budu opet pocrkali grejači, neće se desiti ništa. Ali sada i znam za jadac pa ću ponekad proveravati multimetrom i koliko je grejača ispravno.

Nego, to sve (ipak) nema veze sa time zašto mi je jedan grejač nauljen. Iskreno, možda je on nauljen još od poslednje (misteriozne) intervencije na motoru u Grand Motorsovom servisu. Opasno sam se naljutio danas na njih, napravili su barijeru na šalteru tako da se više ne može doći do normalnih osoba u servisu koji bi mogli da mi kažu da li treba da se brinem ili ne, i da li da dođem na popravku ili da ne dolazim bezveze samo da bih dao 26€ za pregled koji mi inače uopšte i ne treba s obzirom da već znamo da je grejač nauljen. K'o da će takvim stavom prema klijentima da dobiju više para, jelte? Inače, oni (glavonje) čitaju između ostalog tamo verovatno i ovaj forum. Znam da me je jednom pre par godina jedan od tih glavonja kritikovao kada me video u servisu, jer sam na sajtu B92 (http://www.b92.net/automobili/) prokomentarisao nešto ispod članka o Fokusu. Pri tome je komentar bio sasvim OK prema Fokusu, uz kritiku na organizaciju servisa. Mislim, zamislite koliko daleko ide taj animozitet/paranoja kada je tip ladno tačno znao ko je ostavio komentar A nije mi jasno ni zar je očekivao neke druge komentare, s obzirom da sam prilikom kupovine dobio iskopirano(!) crno-belo uputstvo iz Hrvatske za Focus u kome se nisu videle dobro sve slike u boji (evo još ga imam i smejem se samom sebi kako sam to prihvatio), a morao sam prilično da insistiram da bih dobio i (pdf) uputstvo za radio aparat, pa još pri tome nisam dobio svu opremu koju sam naručio nego su mi naknadno (po njihovom mišljenju) činilu "uslugu" da isporuče "besplatno" opremu zbog koje sam pretio i tržišnom inspekcijom.

Zato sam rešio danas da isteram uskoro na čistac zašto mi je jednom u redovnom servisu stavljen pogrešan filter za vazduh.

Nego, pored Milojkovićevog vrlo autentičnog mišljenja da treba da rešavam brbotne/glajznice/bambrezne/cincilagere/bomboce i sl., može li neko da kaže konkretno da li slabo curenje na gumici ventila može da napravi veću štetu ukoliko se ne popravlja?



[Ovu poruku je menjao pisac dana 22.06.2011. u 21:00 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Dizel grejač skroz mokar od nečega?

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 26592 | Odgovora: 82 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.