Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

AUTO GAS - iskustva sa CNG

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161722 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon AUTO GAS - iskustva sa CNG25.12.2011. u 16:31 - pre 119 meseci
na obodu BG, kraj groblja Orlovača, po svoj prilici niče nova pumpa za CNG (metan). živim relativno blizu i razmišljam da mi naredni auto (naravno polovan) bude baš na CNG. kako su slične teme stare bar godinu dana, postavljam pitanje vrlim forumašima: kakva su vaša iskustva / saznanja o eksploataciji CNG autogasa (metana) - zakon, atesti, servisna mreža, ušteda? vidim da se prethodne srodne teme nisu "zapatile". da li to naš čovek zazire od boca pod visokim pritiskom, po sistemu "ako me udari kamion, ima da explodiram" ili "mani to, tu nema zakidanja na održavanju". meni se računica dopada, ima, vidim, polovnjaka iz uvoza sa fabričkim CNG, a i pumpe niču. cenim svaku sugestiju, unapred hvala.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.12.2011. u 16:40 - pre 119 meseci
ja znam da boca koja se koristi u vozilima koja koriste metan znatno teza od boce za LPG. Te to navodi da moras neko malo jace vozilo da nabavis.
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
95.180.92.*



+76 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.12.2011. u 19:39 - pre 119 meseci
Ono sto ja znam da se metan prodaje na kilo, a ne na litar kao TNG, i samim tim cena je veca po jedinici mere, ali kada pretocis u litre cena je ista. Oprema je malo drugacija ali opet slicna. Flota taksija u Krusevcu Skoda Roomster su svi na metan i koliko mi je rekao vozac, svi srecni i zadovoljni. Da boca je deblja i atest je rigorozniji
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.12.2011. u 20:53 - pre 119 meseci
Ubedljivo najjeftinija voznja, boca teza, prodaje se na kilo, zna da bude samozapaljiv. Uglavnom, prilikom kupovine takvog vozila treba traziti da se kao pogonsko gorivo upise metan (u slucaju da je fabricki ugradjen) kako ne bi morao da se radi atest. Atest je komplikovaniji u odnosu za lpg, zahteva demontazu uredjaja, ne mogu da se setim gde se konktertno salje, ali za da traje po nedelju-dve.
 
Odgovor na temu

mmiinnaa
ma vazi, evo odma
bgd

Član broj: 174548
Poruke: 4
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG26.12.2011. u 10:10 - pre 119 meseci
Multipla sa fabricki ugradjenim metanom, 3 boce, da teske nemam pojma koliko,
ali nisu u gepeku nego ispod poda, sto znaci ne oduzimaju prostor u gepeku, lice na acetilanske boce,
pumpa jedina na Novom Beogradu, kod Rodica, sledeca najbliza Pancevo,
bez obzira sto je metan fabricki za registraciju ti je neophodan atest, koji se obnavlja posle na svake 3-4 godine,
moze da se uradi na masincu, u auto moto savezu i u Vici, s tim sto prva dva mesta insistiraju da se boce skidaju i salju za Kraljevo na atest,
(skidanje po boci 50eur vracanje po boci 50 eur... plus atest itd),
dok u Vinci ako boce imaju uredne original papire (iz zemlje odakle si uvezao auto) da su testirane, ne insistiraju na tome.

E sad, trosi
metana na 100km - 8,5kg = 8,5x83din = 705 din
benzina na 100km - 10l = 10x140din = 1400 din

u 3 boce stane oko 23kg pod pritiskom koji ima pumpa Kryogas na N Bgd
po Evropi kada tocis stane i vise, medjutim oni na pumpama vecinom nemaju odgovarajuce adaptere?
(Nemacka, Svajcarska) a nisam sigurna da bi dali da upotrebis svoj adapterr ni da ga imas.

Pa to je to uglavnom, isplati se
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG26.12.2011. u 10:42 - pre 119 meseci
Ne mora atest, ako se na tehincikom naglasi da je fabricki ugradjen i da se na listu kao pogonsko gorivo upise metan. Postoje i kompresori za kucnu upotrebu, kostaju malo vise, ali kg metana kosta oko 50 dinara.
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG27.12.2011. u 08:48 - pre 119 meseci
@ m.maric - predpostavljam da pod jači auto misliš na veću kubikažu, da lakše nosi dodatni teret. negde na starim forumima pročitah da čitava skalamerija nije teža od valjda 80ak kg. kako obično ne vozimo puna kola (5 ljudi) to mu onda i nije neki ekstra teret. mada bi svaki auto morao da vuče i sa 5 putnika i punim gepekom (naravno-ne cigala :)

@botr, jesi li siguran da za registraciju polovnjaka sa fabričkim metan-sistemom ne treba atest? i šta misliš pod "zna da bude samozapaljiv"? pa valjda su to sve proverene stvari, koliko čujem pola Italije se vozi na metan.

@ mmiinnaa - jel' ti imaš takvu multiplu? jesi je kupio sa plinom ili si ugradio, i koliko te izašla u svakom slučaju? jel imaš problema sa ogibljenjem, ležajevima, gumama, i svime što bi navodno trebalo da strada od povećanog opterećenja zadnje osovine? koja je zapremina tih boca što u njih staje 23kg metana? kako se ponaša auto u metan režimu vožnje sada po zimi? (primetih da mnogi sa običnim plinom kubure zimi sa lošim sagorevanjem, "pucaju" iz auspuha, zvekeću ventili..) da, i videh na ovoj pumpi što se pravi kod Orlovače - lepo piše na tabli "Cryo".

@ codeno - znaš li koja je cena atesta, kao i ugradnje metanskog sistema u kola dole u Kruševcu?

pozdrav svima

 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG27.12.2011. u 14:33 - pre 119 meseci
Citat:
delonen: @ m.maric - predpostavljam da pod jači auto misliš na veću kubikažu, da lakše nosi dodatni teret. negde na starim forumima pročitah da čitava skalamerija nije teža od valjda 80ak kg. kako obično ne vozimo puna kola (5 ljudi) to mu onda i nije neki ekstra teret. mada bi svaki auto morao da vuče i sa 5 putnika i punim gepekom (naravno-ne cigala :)

@botr, jesi li siguran da za registraciju polovnjaka sa fabričkim metan-sistemom ne treba atest? i šta misliš pod "zna da bude samozapaljiv"? pa valjda su to sve proverene stvari, koliko čujem pola Italije se vozi na metan.

@ mmiinnaa - jel' ti imaš takvu multiplu? jesi je kupio sa plinom ili si ugradio, i koliko te izašla u svakom slučaju? jel imaš problema sa ogibljenjem, ležajevima, gumama, i svime što bi navodno trebalo da strada od povećanog opterećenja zadnje osovine? koja je zapremina tih boca što u njih staje 23kg metana? kako se ponaša auto u metan režimu vožnje sada po zimi? (primetih da mnogi sa običnim plinom kubure zimi sa lošim sagorevanjem, "pucaju" iz auspuha, zvekeću ventili..) da, i videh na ovoj pumpi što se pravi kod Orlovače - lepo piše na tabli "Cryo".

@ codeno - znaš li koja je cena atesta, kao i ugradnje metanskog sistema u kola dole u Kruševcu?

pozdrav svima


Nisam 100% siguran, za lpg ne treba 100%, pa po toj logici ne bi trebao ni za metan.
Lepo zna da se samozapali prilikom tocenja, ne tako cesto, mozda jednom u milion tocenja, ali se desi.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG28.12.2011. u 17:30 - pre 119 meseci
Da, pod jace sam mislio robusnije vozilo, mada gledam malo po Cacku, taksisti imaju Multiple sa metanom, jedan je cak ugradio metan u Peugeot Expert pa tako taksira, a ni Multipla nit ovaj Peugeot, nisu nesto robusnija vozila, tj ne lici da su nesto ojacavana u donjem postroju.

I sigurno ih ima jos taxija sa metanom, vidim na jednoj pumpi koja toci metan, skoro uvek su taxiji na aparatima.
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
95.180.75.*



+76 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG28.12.2011. u 22:19 - pre 119 meseci
A sta je pa robustan Roomster, Fabia na steroidima??

Neznam sve detalje, ali pitacu druga u Krusevcu da mi pribavi odgovore za ove sto voze na metan
 
Odgovor na temu

pudar
Bgd

Član broj: 99680
Poruke: 198
*.ptt.rs.



+4 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG29.12.2011. u 03:12 - pre 119 meseci
Robustan ili ne, odluka je vasa. Video sam u Rumster-u Pancevackih taksista kako to izgleda. To su tri boce(kao ronilacke), u gepeku, slozene u piramidu(dve dole-jedna gore). Malo je od gepeka ostalo(ako je to, uopste, bitno).

Kada smo razgovarali, tad su Rumsteri presli vec preko 100.000 km i bas su bili zadovoljni. To me navelo da razmisljam da uzmem Multiplu(kao sto neko rece - njoj su boce u podu i ima ih 1-2-ili 3 u zavisnosti koji je model, a ta sa tri je potpuno "ekoloska" i nema benzin opciju?!). E sad, boce su stvarno teske, a Multipla "ruzna" i jos taj njen 1.6 motor- katastrofa( kazu da ni jedna ne moze da predje vise od 200.000 sa metanom i motor u kantu - al' je sreca da je drugi jeftin, pa teraj!).

Nista to nije bitno, ja sam zbog tri razloga odustao od metana :

- u medjuvremenu je metan poskupeo, cini mi se, duplo, pa voznja i nije bila bas dzabe(mozete misliti kako je bilo do tad!)
- punjenje traje 20-ak minuta
- na pumpi nikad nisi sam(pa x 20-ak min), a kad sam cuo da dolaze i neki autobusi da pune - to je presudilo.

Dakle, nisam bas dokon da se druzim po pumpama i bojim se da bi se vise vozio na benzin(zbog manjka pumpi po BGD-u, a da ne pricam o nekom putovanju), tako da to vise nije ta racunica.

I da, postoje i novije boce(karbonske) koje su neuporedivo lakse, a isto toliko puta i skuplje, tako da ako kupujete polovnjaka, verovatno vam stize sa starim(tezim).

pozdrav..
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG30.12.2011. u 01:10 - pre 119 meseci
pudar, multipla jeste "automobil specifičnog dizajna" :)
ipak spada u tu klasu prostranih vozila koja imaju dovoljno
prostora da, i kada se ugrade metanske boce, ima mesta za prtljag.
ispravi me ako grešim, ali ne videh mnogo drugih modela sa fabrički
ugradjenim metanom. a na fabričkoj izvedbi insistiram baš zbog
"nabijene" cene ugradnje u Srbiji uz kvalitet o kome se diskutuje.

lično bih u krajnjoj opciji žrtvovao i gepek i dizajn kola zarad
jeftine vožnje. ko živi na obodu bg, toči benzin i svaki dan ide
u grad, to mesečno plaća skoro kao ratu za stan ili auto.
a to za gužve na pumpama, to je već pitanje gde se sučeljavaju
filozofija i egzistencija :). da sam sasvim "ležere" sa novcem,
furao bih samo benzince od 2 litra i jače. a to je druga tema :).

nego, ozbiljno, to sa tim karbonskim bocama, zna li ko šta o tome?
ima li to koda nas, koliko košta? koliko servisa znate da ima koji
su ovlašteni da ugradjuju metan-plin, pa i te nove boce?
gde su (okvirno, bez reklame)? i još nešto vrlo bitno - na šta sve
treba da se obrati pažnja prilikom kupovine polovnjaka sa metan-plinom?

pozdrav svima :)




 
Odgovor na temu

pudar
Bgd

Član broj: 99680
Poruke: 198
*.ptt.rs.



+4 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG31.12.2011. u 13:25 - pre 119 meseci
Ma Multipla je sasvim OK. Sve je to lepo u nju spakovano, tako da ni ne osecas prisutnost alternativnog goriva. Stvarno ne znam gde je jos fabricki ugradjivano, jer sve ostalo sto sam video je "bilo u gepeku" i ko bi znao sta je fabrika, a sta cika Zika iz München-a. Nije ni vazno ko je ugradio, samo se trudi da to ne budes TI.

Te 2008 je ugradnja kostala oko 2,5 x ugradnja sekvent plina, a ugradjivalo je par ljudi u Srbiji(ja sam razgovarao na sajmu automobila sa covekom koji je radio te Pancevacke Roomster-e i mislim da je bio negde na Zrenjanincu - mozda gresim, bacio sam vizitku).

To je sve sto znam o metanu, a meni je autonomija i punjenje bilo dovoljno da odustanem od "pionirske" rabote. Jos 2008 je bila "pionirska"(tad je receno da se do kraja godine otvaraju jos 3-4 pumpe u BGD, al' nista od toga), takva je i ostala, sa tendencijom da zavrsi k'o pionirska marama - u sifonjeru, cekajuci neko drugo vreme.

pozdrav..
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG31.12.2011. u 14:25 - pre 119 meseci
Ok je kao vozilo, inace je Multipla ruzna neverovatno, do mesavine suza i placa. Ruznija je od nekih veoma ruznih automobila iz '50-ih godina.

Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG31.12.2011. u 21:48 - pre 119 meseci
Ne znam za vas, ali ja se nikako prijatno ne bih osećao da vozim na acetilenskim bocama. Da je metan opasan, i zapaljiv, jeste. Eksplozije metana ruše cele zgrade. Zato se i toči 20 minuta: polako ali (koliko/toliko) sigurno.

Kao dete sam se igrao sa vatrom palio vodnik (koji sam izdvajao iz vode strujom), benzin, alkohol, bakarne kablove u kratkom spoju na akumulatoru, barut (izvađen iz petardi), sprejeve, petarde u konzervi zakopanoj u zemlju (većina ne može ni da zamisli koja je snaga eksplozije jedne petarde kada pritisak nema gde da ode), peći naftarice, i slično.... I zaključak: Vozite dizel, najbezbednije je!


Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG01.01.2012. u 13:25 - pre 119 meseci
Vladd, ima ona jedna izreka o ženama koja čini mi se predstavlja univerzalnu istinu, tim e važeću i za dizajn automobila. glasi: što su potrebe veće kriterijumi su niži :)

@pisac - ja sam otišao korak dalje i sebi spalio obrve :). sva sreća pa su opet izrasle. mislim da pored bogatog piromanskog iskustva iz mladosti ne treba da zaziremo od metana. verovatno si se vozio autobusom koji ide na metan (ima ih u bg) a da nisi ni znao. ili si sedeo u restoranu, a u kuhinji one industrijske boce (ne one male kao kućne, nego krmače od 2 metra, ok, nije metan ali jeste plin). a kada smo kod havarija usled nekontrolisane ekspanzije gasovitih materija, sigurno imaš i bojler u kući - možda ti redovno menjaš sigurnosni ventil, ali da li to radi i tvoj prvi komšija? a običan bojler kada rokne otkine vertikalu zgrade - bilo na tv, možda si gledao. ima još primera, ali dosta je i ovo da naglasim sledeće: ne treba zamišljati štabibilokadabibilo, nego kupiš provereno, poštuješ procedure održavanja i mirno spavaš. naravno, tvoj oprez je na mestu, samo ne bi trebalo da te sprečava da se voziš jeftinije. o ekologiji i čuvanju prirode i da ne govorim :)

inače, evo iskustva iz novogodišnje noći - vozih se taksijem, baš multiplom i baš na metan. taksista mi je rekao sledeće: auto kupljen na placu u BG pre par godina, serijski metan, sa sve atestima izašao ga 4100 eur. atest radio u kragujevcu, kaže da je sam atest jeftin, tipa 1500din po boci, dok je de/montaža boca mnogo skuplja, mada kaže da je to običan odvrni-zavrni posao. ima tri boce ugrađene u pod auta, ne u gepek, odozdole zaštita od udara, auto nije izgubio klirens, znači regularno preko ležećih i na trotoar. tvrdi da mu taj položaj boca daje dodatnu stabilnost u vožnji jer spušta težište kola (mada koliko iko može da "divlja" sa multiplom:). dalje kaže da zimi staje u boce oko 30kg metana, a leti oko 25, i to mu daje autonomiju u gradu preko 300 km, a na otvorenom oko 400. do sada prešao preko 100.000 km, bez kvarova na motoru (1600ccm), koji je inače polovan oko 300eur. potvrđuje da je vožnja na metan zaista najjeftinija, ali nije bagatela kako se to misli - najpre zato što još uvek ima malo pumpi pa mogu da drže cenu, koja je trenutno 80ak dinara za kilo. pokazao mi - ima regularne prekidače za prebacivanje plin/benzin (da, neko reče da multipla sa tri metan boce nema benzinski rezervoar, evo dokaza da ima), prebacivao u toku vožnje, nema ni trzanja ni promene zvuka motora, a na onom ekrančiću uz kilomertažu, temperaturu i ostale parametre stoji i stanje plina. što se tiče same multiple stvarno je ogromna unutra, kao soba. veliki servis kaže oko 120e, navodio i cene delova, nisam zapamtio pojedinačno izuzev da nisu skupi. nije znao da mi kaže kojih još modela kola ima sa serijskim metanom, ali kaže da je na pumpi viđao razne marke, od pežoa do mercedesa. eto.

Srećna vam svima 2012-a ! :)
 
Odgovor na temu

pudar
Bgd

Član broj: 99680
Poruke: 198
*.ptt.rs.



+4 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG02.01.2012. u 01:47 - pre 119 meseci
Da, ja sam pomenuo tri boce - rezervoar, ali moja greska(zaboravio sam, davno je bilo)- one sa 4 boce nemaju benzin opciju i zovu se bluepower.

Moram jos nesto da se demantujem u 2012. Nocas sam se i ja vozio taksijem i to (slucajno ili ne) bas Multiplom.
Za volanom moj bivsi komsija(nismo se videli 15-ak god.) i vise price o porodici, a manje o Multipli.
Pre godinu dana placena 2800e+200e nekog ulaganja i samo GAS!!
Lepo izgleda, puno mesta, povoljno odrzavanje i fina potrosnja(naravno, nije bas dzabe). U gradu kreni-stani trosi 7kg, a zimi do 8kg. Ima kraci menjac, tako da je za grad super, a na otvorenom je pri vecim brzinama(140km/h) jako bucno u kabini.
Jos nesto - nema vise guzve kod Rodica(il' si prvi, il' drugi) i tocenje traje 4-5 minuta!?
O gorivu i pritisku u bocama se ne razmislja opsesivno i zivot tece kao i pre.
Eto, toliko i Srecna Nova godina!!!

Pozdav..
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG03.01.2012. u 00:45 - pre 119 meseci

gledao sam neke italijanske sajtove, ima jedan - guglujte metanoauto - gde pod stavkom "Veicoli a metano di serie" (serijski ugrađen metan) ima spisak nekih modela sa pitanjima i odgovorima. tu je multipla, ali i punto, astra, pasat, tuareg, volvo. sve je na 'talijanskom, ali ako pored otvorite google-ov prevodilac i imate vremena, obični copy/paste završava posao, a sazna se svašta.

npr da starije verzije metanskih multipli mogu da imaju nekih problema sa glavom motora, da verzija sa tri boce može da ima regularan benzinski rezervoar od oko 38 litara, ali i manji od oko 14. stvar je u tome što se ovi drugi vode kao vozila samo na gas (benzin samo za startovanje i kao rezerva) pa imaju poreske olakšice. još i da im se motori fabrički podešavaju da rade sa visokooktanskim metanom, pa se preporučuje i da se toči najjača varijanta benzina koju lokalne pumpe nude. onda da je kilo metana oko 6,22 litara (ako sam dobro podelio:), i da su nemci vrlo, vrlo ozbiljni u širenju mreže metanskih pumpi (koliko upamtih preko 800 trenutno). preporučujem i 8-mo minutni youtube klip "Volkswagen Touran TSI EcoFuel" (samo informativno, košta od 27,5 hiljada evra:)

pozdrav svima
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 00:31 - pre 119 meseci
Ja sam vlasnik vozila na prirodni gas pa ti mogu preneti moja iskustva u vezi sa njim. U pitanju je Golf 3, karavan verzija sa bocom u gepeku od 80 l, fabricke ugradnje. Uz vozilo sam dobio kompletnu dokumentaciju (u Volkswagenu taj sistem zovu "MEGA") sto mi je kasnije pomoglo da atestiram uredjaj. 2007.godine kada sam ga kupio u Srbiji nije bio donet nikakav zakonski akt o vozilima na prirodni gas sto mi je otezalo atestiranje. I pumpa na Novom Beogradu je tek bila pred otvaranje tako sam ga samo mogao voziti na benzin. Vec krajem 2007. otvorena je i pumpa, doduse sa radnim vremenom od 08 do 16, a i doneti su zakonski akti. Atest je tad jedino davao AMSS u Ruzveltovoj. Jedino se trazilo da se boca mora ispitati i dobiti pisana potvrda o ispravnosti. Posto mi niko u to vreme nije mogao reci gde se to radi isao sam u Institu "Mihajlo Pupin" u Beogradu, ali su mi oni rekli da njihove masine mogu da ispituju boce do 50 bara, a jedini koji je to tada mogao je bio Vojni zavod "Moma Stanojlovic" Batajnica. Nazalost radio je samo za Vojsku. Srecom, momak koji je radio ateste u AMSS rekao mi je za MESSER Kraljevo, koji je radio ispitivanja boca do 300 bara. Bocu sam poslao preko AMSS, nazalost cekao sam oko 6 meseci da se vrati, posto su je administrativnom greskom zagubili u magacinu. Srecom po povratku sam je montirao u vozilo i izvrsio atest. Dobio sam plavi kartoncic i pisani atest. Takodje je niklo jos tri pumpe (Pancevo, Krusevac i Cacak), a i njihovo radno radno vreme je postalo 24 sata. Od 2010. godine je ceo postupak atestiranja ubrzan, tako da sam ja posle isteka od 3 godine zavrsio atest u dva dana (doduse, nosio sam bocu u Kraljevo sam).
Prednost fabricke ugradnje uredjaja u moje vozilo je ta sto su zbog tezine boce u fabrici ugradili dodatna ojacanja u karoseriji, sasiji i pojedinim delovima vesanja (sto ti nece biti slucaj ako naknadno ugradjujes isti). Takodje oko same boce je uradjena drvena oplata tako da se ne vidi iz prtljaznika i oblozena je tapacirungom. Sam motor ima kraci hod izduvnih ventila, a stablo i vodjice su specijalno obradjeni da brze odvode toplotu, da bi bili otporni na visoke temperature koje se razvijaju prilikom sagorevanja metana, tako da se nece desiti da pregore (sto bi se najcesce desilo naknadnom ugradnjom). CNG ima vecu oktansku vrednost (do 130) tako da motor radi tise, mirnije, nema necistoca kao kad bi se koristio benzin te time i ne prlja ulje, a samom ulju produzava interval zamene (ja sam umesto na 7500km menjao ulje na 12-13000km, a cak je i tada bilo cisto, sa malom promenom boje). Sto se potrosnje gasa tice, moje vozilo trosi izmedju 4 (na otvorenom putu) do 8kg (u gradu). U bocu je stajalo od 11,5 do 13 kg gasa, u zavisnosti od pritiska kompresora na pumpi i temperature vazduha). U gradu sam prelazio maksimum do 150 km, a na otvorenom do 350km. Inace sam gas je na niskoj temperaturi (oko -50 stepeni) tako da je boca vlazila prilikom upotrebe vozila leti, a sama boca je inace hladna kada se dodirne. Na relaciji Beograd -Segedin potrosio sam 8,5 eura za put. Od nedostataka vozila na metan bih naveo tezak put atestiranja, mali broj stanica za punjenje (mada su dobro rasporedjene) i kratak rok vazenja atesta (3 godine). Inace ispitivanje boce kostalo me je 1500 dinara, a sam atest kompletnog uredjaja 3600 dinara - sveukupno oko 50 eura. Ako ima jos pitanja rado cu odgovoriti, jer moje iskustvo sa ovim vozilom je dugo 4 godine i sam uredjaj mi se isplatio. Srecom pa zivim u Beogradu gde se nalazi pumpa :).
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 00:48 - pre 119 meseci
Jel moze koja fotka? Iznutra.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161722 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.