@Steve - sve je to isti klinac, taksiji ili mini busevi koji nemaju red voznje, isli su linijama autobusa i ljudi su uskakali i iskakali gde su hteli. Kao sto se pre taksi muvao po gradu i cekao da mu podignes ruku, i niko ti ne garantuje da ce sledeci taksi imati mesta za tebe, a ni onaj posle njega, ili si mogao da prosetas do taksi stanice.
Takve servise sa mini-busevima imas jos i danas u svim vecim kineskim gradovima ima fora - sa bojom krova, neki voze fiksnu rutu i red boznje i cenu karte, a neki krecu kad se skupi dovoljno putnika i voze ±bus rutu ako hoce, ali recimo ako niko ne staje na sledecih 10 stanica a velika je guzva, on zapali precicom, mozes da ga stopiras na ulici, dignes mu ruku kao taksiju, ali i naplacuje ti koliko hoce...
U drugim gradovima su uveli mogucnost da rezervises mesto telefonom u linijskom taksiju - ili da pozoves linijski taksi na odredjenu adresu. Pa su onda napravili mogucnost dinamicke rute, tj, kupe te ispred kuce, ali vreme je fleksibilno. Ili imaju fiksnu rutu kao school bus, ali onda je i vreme ±fiksno itd.
Pa sad imas UberPOOL-like servise, gde ti prakticno pozoves taksi koji sharujes sa drugima i u njemu imas samo rezervisano sediste.
U NL su sad uveli mogucnost da u nekim gradskim autobusima mozes da rezervises sediste od-do destinacije :)
Ili ovaj servis u Londonu, taksi ima fiksne rute, ali aplikacijom bukiras sebi mesto:
https://www.theguardian.com/te...-smart-ride-london-transit-app
Ali sve to mozes da nadjes na netu, nije nikakva tajna niti fol, ziveo google.
Fora je da gde god javni prevoz i klasican taksi, ne moze da zadovolji potrebe gradjana, pojavljuju se alternative koje dopunjuju ono sto fali.
Mene nervira padanje u nesvest zbog pojave linijskog taksija koja je samo posledica jakog stava i malogradjanstine. Ako se nekom isplati da vozi linijski taksi - pa nek ga vozi, ako neko napravi bolju verziju linijskog taksija koja moze da te pokupi ispred kuce, pa nek pravi, ako se pojavi mini bus servis - pa nek pici dok god is se isplati i dok imaju musterija. Sta i kom smeta diversifikacija i dodatni servisi? I ne - nismo mi prvi i jedini koji su izmislili takav servis u svetu, kao sto nismo izmislili ni taksi ni javni prevoz :D