Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8

[ Pregleda: 8319 | Odgovora: 158 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..2bb:3480:5c39:5ba9:a072:fcb4



+7177 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu02.03.2024. u 19:03 - pre 2 meseca
A za sta bi trebalo da ih hapse i na osnovu cega bi trebalo da budu pritvoreni?

Ako nisu bili nadrogirani, imaju validne dozvole i nije bilo zrtava? Posledice svega toga su samo finansijske i snosice ih njihov poslodavac tj. njegovo osiguranje (to je onaj "I" deo u ACMI)... pa sad, ako poslodavac ima razloga da ih tuzi i potrazuje nesto iz ovih ili onih razloga, to je na njima da organizuju.

Air Serbia i Aerodrom Nikola Tesla ce svakako stetu potrazivati od poslodavca, ne od neka 2 lika koji verovatno ne bi mogli da plate ni delic stete koja je napravljena, niti to uopste ima smisla.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9519
..3c0:6:e500:9bf:29a8:630c:f2e



+10256 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 09:39 - pre 2 meseca
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
Java Beograd:
Primer:
Ako je Alen Šćurić položio vozački i ima dozvolu B kategorije, da li pri ulasku u Srbiju treba da odradi test poznavanja zankova i test vožnje? Ono: poligon, polukružno, polazak pod ručnom, prestrojavanje, preticanje i slično.

Ako dozvoljavas odgovorio bih za kamion, jer tu imam vise iskustva:
Da, treba.

Pitao sam za automobil.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

B3R1
Berislav Todorovic
NL

B3R1
Član broj: 224915
Poruke: 806



+637 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 10:20 - pre 2 meseca
Citat:
Java Beograd: Pitao sam za automobil.

Sto pitas kad znas odgovor? Kao turista, mozes da udjes sa svojim vozilom i svojom vozackom i vozis se do mile volje 2 puta po 90 dana u tudjoj zemlji u toku godine.

Ako se stalno nastanis u nekoj drugoj zemlji, tada je priznavanje vozackih dozvola stvar odnosa zemlje koja ti je izdala dozvolu i ove gde si se nastanio. Drzave EU priznaju jedna drugoj vozacke dozvole. Medjutim, van EU stvari su bukvalno od slucaja do slucaja.

Konkretno, srpske vozacke dozvole se ne priznaju u mnogim zemljama i nasi koji odu iz Srbije da zive drugde moraju cesto da polazu vozacki ponovo. Postoje neki izuzeci (npr. u Holandiji za ljude koji imaju tzv. 30%-regeling vozacke se priznaju), ali takvi izuzeci su vrlo retki.

U Americi svako koga znam je morao ponovo na vozacki, doduse to je bilo pre 30 godina kada su ljudi masovno odlazili u USA i Kanadu, ne znam kako je danas.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9519
..3c0:6:e500:9bf:29a8:630c:f2e



+10256 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 10:41 - pre 2 meseca
Ih bre Berislave, ne kapiraš ironiju.

Ne vidiš da Darko kontrira radi kontriranja, pa i kad sam postavio retoričko pitanje uspeo je da nađe krivinu za kontriranje. Onda sam tu "krivinu" ispravio.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6829
*.static.isp.telekom.rs.



+1454 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 10:48 - pre 2 meseca
U ameriku se išlo i da se polaže ko ovde nije mogao. U arapskim zemljama samo izvozap osmicu u rikverc i eto dozvole. Zato i guze sve što dolazi u eu.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8098



+1756 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 10:56 - pre 2 meseca
Sto se tice automobilskog saobracaja , zakonom Republike Srbije je predvidjeno postojanje , Prekrsaja i Krivicnih dela !

Osnova da li ce se neko delo kvalifikovati kao Prekrsaj ili kao Krivcno delo je :

- Da li je bilo teze povredjenih

- Da li je materijalna steta veca od propisanog limita

Ako ispunjava jedan od ovih uslova onda se kvalifikuje kao Krivicno delo !

Mada to ne znaci da ce neko u zatvor , i za krivicno delo moze da se plati novcana kazna !


Tako da mi je prosto Neverovatno da neko u Avionskom saobracaju , moze da uradi bilo sta , a da to ne Bude cak ni prekrsaj ??

Za prekrsaje se takodje odgovara , Sud za Prekrsaje donosi odluke !


Po ovome kako pisu Forumasi , Avionom mozes da uradis bilo sta , ako " neko ne pogine " nikom nista ??

Tesko da je tako !

Prekrsaj Sigurno postoji , a da li je Krivicno delo posto nije bilo povredjenih , napravljena je Ogromna Materijalna steta !
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..2bb:3480:5c39:5ba9:a072:fcb4



+7177 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 11:11 - pre 2 meseca
Pilotska greska nije nuzno (zapravo, u dobrom delu slucajeva nije) prekrsaj ili krivicno delo.

Prekrsaj ili krivicno delo moze biti samo ako istraga nadje da su postojale specificne okolnosti koje bi se okarakterisale kao zanemarivanje duznosti tj. nesto sto je ispod nivoa koji se ocekuje od pilota.

Kao kada je onaj debil kapetan broda u Italiji nasukao kruzer recimo (zato sto je valjda hteo da prodje pored nekog mesta i "pozdravi" nekog) plus je posle zapalio pre putnika - to je apsolutno zanemarivanje duznosti i stvar za policiju. Ako su piloti pukli sa mozgom ali unutar regularnih procedura i pogresno izracunali, to je stvar za osiguravajuce kuce a ne za policiju i sud.

U pitanju je strucan posao, sa profesionalnim sertifikacijama - bas kao i medicina. Ni lekari ne cine prekrsaj ako "samo" pocine gresku i pacijent umre, samo ako je ta greska toliko velika da potpada pod zanemarivanje duznosti, ili ako postoji neka druga otezavajuca okolnost tipa intoksikacija gde se od lekara tj. njegove duznosti ocekuje da ne operise pijan ili nadrogiran.

To naravno ne sprecava nikog da tuzi bilo kog, ukljucujuci i pilote. Da li ima osnova i da li bi dobio na sudu, to je sasvim druga stvar. Policija i tuzilastvo nemaju veze sa tim, to je stvar izmedju gradjana / firmi i njihovih advokata i sudova.

Ono sto je sasvim sigurno je da postoji komercijalna odgovornost - u ovom slucaju Marathon-a, i Marathon ce biti strana koja ce platiti stetu koju su pocinili na aerodromu (preko osiguranja ili direkt ako osiguranje, koje ce isto tako biti zainteresovano da vidi sta je bilo sa pilotima i procedurama Marathona, odbije da pokrije stetu), stetu prema putnicima Air Serbia-e (preko svog osiguranja ili direkt, ista prica).




DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1740
185.13.106.*



+2283 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 11:33 - pre 2 meseca
Citat:
Java Beograd:
Pitao sam za automobil.

Cudi me da nisi pitao za deciju ljuljasku, to je slicno avionu, ima sediste, leti tamo-ovamo itd, potpuna analogija.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1740
185.13.106.*



+2283 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 11:38 - pre 2 meseca
Citat:
Ivan Dimkovic:

Prekrsaj ili krivicno delo moze biti samo ako istraga nadje da su postojale specificne okolnosti koje bi se okarakterisale kao zanemarivanje duznosti tj. nesto sto je ispod nivoa koji se ocekuje od pilota.

Na primer da vozis putanjom koja ti je dodeljena a ne u stilu "nece meni niko govoriti kuda cu ja voziti"?

U drumskom saobracaju postoji termin "ugrozavanje bezbednosti saobracaja". Sasvim je moguce da su piloti zasticeni kao beli medvedi pa se na njih ne odnosi ta vrsta prekrsaja
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8098



+1756 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 11:43 - pre 2 meseca
Ne bih rekao da u Avionskom saobracaju ne postoje Prekrsaji i Krivicna dela , i bez poginulih !


Kao sto je Krivicno delo na primer " ubistvo iz nehata " ! Nije postojala namera , "splet nesrecnih okolnosti " . Ali je i dalje Krivicno delo !

Tako i ovo ! Sigurno da ako postoji Krivicno delo Usled Ogromne Materijalne stete , odgovara onaj koji je stetu napravio !

Stetu nisu napravili putnici , vec Piloti !

Zakon Republike Srbije Uopste ne poznaje i ne postavlja pitanje cije je imovina stradala !

Da li je Domaca , Strana imovina , da li je osigurana itd. odgovornost za stetu postoji !


Sud treba da ceni okolnosti , sta i kako je doslo do toga itd.

Sud moze nekoga i da oslobodi itd. ali nesto mora da postoji !
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..2bb:3480:5c39:5ba9:a072:fcb4



+7177 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 11:48 - pre 2 meseca
Na primer, samo ces morati da dokazes da je pilot to imao u glavi tj. da je namerno zanemario svoj trening te da je to iznad praga koji se smatra za krivicni nemar. Puno srece sa tim.

Prag za dokazivanje krivice je daleko veci nego interpretacija ugovora izmedju raznih strana.

Citat:
ademare
Ne bih rekao da u Avionskom saobracaju ne postoje Prekrsaji i Krivicna dela , i bez poginulih !


To niko nije rekao.

Postoji krivicni nemar, ali prag za dokazivanje krivicnog nemara je visok. Vecina pilotskih gresaka ne spada u to, bas kao sto ni vecina lekarskih gresaka ne spada u to. Cak i profesionalci mogu da prave greske, i za to postoje osiguranja koja sluze da se rizik podeli.

Citat:

Zakon Republike Srbije Uopste ne poznaje i ne postavlja pitanje cije je imovina stradala !


Mislis na krivicni zakon. Krivicni zakon vrlo verovatno i nece imati nista sa ovim, osim ako se ne nadje da postoji krivicna odgovornost.

Citat:

Sud treba da ceni okolnosti , sta i kako je doslo do toga itd.


Sud ce se time baviti samo ako tuzilastvo okonca postupak i podnese krivicnu prijavu, a tuzilastvo to nece uraditi ako ne postoje dokazivi elementi krivicne odgovornosti.

Citat:

Sud moze nekoga i da oslobodi itd. ali nesto mora da postoji !


Nesto ne mora da postoji, osim ugovora i eventualnog spora izmedju Air Serbia-e, Aerodroma Nikola Tesla i Marathona, sto ne mora uopste da se desi ako se stvar regulise vansudski preko osiguranja, kako se to obicno i resava.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

B3R1
Berislav Todorovic
NL

B3R1
Član broj: 224915
Poruke: 806



+637 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 12:02 - pre 2 meseca
Citat:
ademare:
Sto se tice automobilskog saobracaja , zakonom Republike Srbije je predvidjeno postojanje , Prekrsaja i Krivicnih dela !

Tacno. Ali u vecini tih slucajeva samo ako policija uspe da stigne i identifikuje prekrsioca. Cim prekrsilac predje granicu Srbije - ciao, zdravo ... tada na scenu stupaju medjunarodne poternice, koje opet ne mozes da raspises tek tako. Za prekrsaje nema sanse. Za krivicna dela samo ako je neko napravio nesto za sta je predvidjena minimalna kazna zatvora od godinu dana ili nesto slicno. Plus sto mora da postoji ugovor o medjusobnom izrucenju optuzenih i/ili osudjenih lica (dve potpuno razlicite kategorije) izmedju drzava. A i u tim slucajevima vrlo cesto u stvari se umesa politika ...

Kod pilota je malcice drugacije. Da je zaista doslo do teske nesrece velika je verovatnoca da bi ti piloti podelili tragicnu sudbinu svih ostalih putnika. Veoma malo ljudi prezivi avionske nesrece, pogotovo posada. A i ako bi nekim cudom preziveli, tuzilastvo bi ipak moralo da reaguje i bio bi im odredjen pritvor. Mada, kao sto rekoh. velike su sanse da bi u tom slucaju pre zavrsili u bolnickom krevetu ili u sanduku nego sto bi uopste stigli do policije ili suda. Dok je kod automobilskih nesreca verovatnoca prezivljavanja daleko veca.
Citat:
Ako ispunjava jedan od ovih uslova onda se kvalifikuje kao Krivicno delo !

Mada to ne znaci da ce neko u zatvor , i za krivicno delo moze da se plati novcana kazna !

Ako je neko izazvao tudju smrt svojim (ne)cinjenjem tada to uglavnom jeste za zatvor, ali dokazni postupak je uzasno tezak, ukljucuje silna vestacenja itd.

Ali u svakom slucaju, krivicno pravo je slozena oblast, ljudi to studiraju 4 godine + specijalizacija i staz kod advokata i u sudu + priprema i polaganje pravosudnog ispita ... i to se ne radi tako sto narod na Tviteru vice "kriv je, kriv je", a sud poslusa narod. To je tako moglo 1945, kada su ljudi u sudnicama uglas vikali "na smrt, na smrt" ... i a sud donosio presude "u ime naroda". Odatle verovatno i ta krilatica. Ali ovo vise nije 1945, niti je u Srbiji rat da bi vazilo ratno pravo, pa samim tim ni te stvari tako vise ne funkcionisu. :->
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8098



+1756 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 12:14 - pre 2 meseca
Evo nasao sam u Krivicnom zakonu Republike Srbije da je ovo Krivicno delo ! Ko procita videce i kakave su kazne zaprecene :


Ugrožavanje bezbednosti vazdušnog saobraćaja

Član 291

(1) Ko nepropisnim ili nepravilnim upravljanjem letom vazduhoplova, propuštanjem dužnosti ili nadzora u vezi sa bezbednošću vazdušnog saobraćaja, davanjem netačnih obaveštenja od značaja za bezbedan let vazduhoplova ili na drugi način dovede u opasnost bezbednost vazdušnog saobraćaja,
kazniće se zatvorom od jedne do osam godina.

(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno iz nehata ili nehatnim uništenjem ili oštećenjem uređaja za navigaciju ili nehatnim nanošenjem druge štete na vazduhoplovu,
učinilac će se kazniti zatvorom od šest meseci do pet godina.

(3) Ko izvrši akt nasilja uperen protiv lica na aerodromu za međunarodni civilni vazdušni saobraćaj koji prouzrokuje ili bi mogao da prouzrokuje tešku telesnu povredu ili smrt nekog lica,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.

(4) Kaznom iz stava 3. ovog člana kazniće se i ko uništi ili ošteti uređaje na aerodromu za međunarodni civilni vazdušni saobraćaj ili vazduhoplovu koji nije u saobraćaju a nalazi se na tom aerodromu ili prekine rad službi na tom aerodromu, ako takav akt ugrožava ili bi mogao da ugrozi bezbednost na tom aerodromu.


Ima sve cak i Nehat za manjim kaznama , stav 2. !


Ovde ocigledno iz Stava 1. Imamo "davanjem netačnih obaveštenja od značaja za bezbedan let vazduhoplova ili na drugi način dovede u opasnost bezbednost vazdušnog saobraćaja,
kazniće se zatvorom od jedne do osam godina."

Netacno obavestenje je bilo da je mala duzina poletne staze dovoljna za bezbedno poletanje aviona ! Koju je dao pilot , Kontrolnom tornju !


U stavu 2 imamo da je Nehatno ostecenje Navigacijske opreme , do kojeg je Sigurno doslo , takodje Krivicno delo !

A svakako je ispunjen i glavni uslov : " Ko nepropisnim ili nepravilnim upravljanjem letom vazduhoplova, " . Svakako nije po propisima poletati sa suvise malih duzina piste !
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..2bb:3480:5c39:5ba9:a072:fcb4



+7177 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 12:48 - pre 2 meseca
@ademare,

U ovome je kljuc:

Citat:

(1) Ko nepropisnim ili nepravilnim upravljanjem letom vazduhoplova, propuštanjem dužnosti ili nadzora u vezi sa bezbednošću vazdušnog saobraćaja, davanjem netačnih obaveštenja od značaja za bezbedan let vazduhoplova ili na drugi način dovede u opasnost bezbednost vazdušnog saobraćaja,


Moras imati dokazivo propustanje duznosti, tj. krivicni nemar.

Nebitno je kakve su i kolike kazne, za krivicnu odgovornost imas visok prag dokazivanja, to nije upravni postupak ili gradjansko pravo gde sud treba samo da pogleda ugovore i propise i utvrdi stanje. Taj proces uopste nije jednostavan i potrebno je uopste da imas osnove za koje mozes nekog da gonis.

Zbog toga stalno pominjem da je lako ako je pilot intoksikovan npr. - tu je dokazivanje trivijalno, njegova duznost je da ne bude intoksikovan, ako je ciste pameti (a morao bi biti ako ima dozvole) on je propustio duznost zato sto je dosao pijan / nadrogiran na posao.

Ova prica sa tim sta je pilot mislio i sl. je daleko teza - eventualno ako bi pilot imao istorijat takvih incidenata ili da je nesto rekao i to je snimljeno CVR-om. Ako toga nema, stvar je daleko teza i advokati pilota bi sasvim sigurno obarali tu pretpostavku, za koju ako nemas nikakvih drugih dokaza od toga nema nista.

Citat:

Netacno obavestenje je bilo da je mala duzina poletne staze dovoljna za bezbedno poletanje aviona ! Koju je dao pilot , Kontrolnom tornju !


Mislim da se to odnosi na nadzor, tj. na kontrolu leta i njihova obavestenja prema pilotima.

I za nehat moras imati dokaze, kamo li za propustanje duznosti. Nije dovoljno da samo >mislis< da je do toga doslo - mora biti elemenata koji dokazuju da je to zaista slucaj.

A to uopste nije lako, ako nema konkretnih dokaza - intoksikacije, konkretnih komentara ili eventualno priznanja.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8098



+1756 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 12:52 - pre 2 meseca
Naravno sve moze , a i ne mora , ali bi zato sud i tuzilastvo to trebali da procene .

Mi ovde mozemo da nagadjamo i cak da smo u pravo to nista ne obavezuje ni Tuzilastvo i sud .


Inace i ja mislim da od svega toga nece biti nista !

Jer Srbija Nije pravna drzava i ne postoji nezavisno sudstvo .
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1740
185.13.106.*



+2283 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 13:14 - pre 2 meseca
Citat:
Ivan Dimkovic:

U ovome je kljuc:

Citat:

(1) Ko nepropisnim ili nepravilnim upravljanjem letom vazduhoplova, propuštanjem dužnosti ili nadzora u vezi sa bezbednošću vazdušnog saobraćaja, davanjem netačnih obaveštenja od značaja za bezbedan let vazduhoplova ili na drugi način dovede u opasnost bezbednost vazdušnog saobraćaja,


Moras imati dokazivo propustanje duznosti, tj. krivicni nemar.

Dimkovicu ti si bese programer? Kako onda ovde nisi primetio da se ovde radi o "OR" a ne o "AND" operatorima?! U recenici ih ima 5 od kojih su tri zamenjeni znakom "," sto je uobicajena praksa kad su zakoni u pitanju

Citat:
Zbog toga stalno pominjem da je lako ako je pilot intoksikovan npr. - tu je dokazivanje trivijalno, njegova duznost je da ne bude intoksikovan...

Sad mala digresija - primetio sam da pijan covek uopste nema pojma da je pijan. Jednom sam se toliko napio da imam "prekid filma", ne secam se niceg sto se događalo. Kazu da mi je neko od poznanika rekao da sam pijan, a ja sam uzeo njegov bicikl i izveo nekoliko akrobacija da bih dokazao da nisam
Sve to naravno pod uslovom da nije svesno uzeo, nego "podmetnuli mu mangupi".
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..2bb:3480:5c39:5ba9:a072:fcb4



+7177 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 13:15 - pre 2 meseca
Mislim da to nema nikakve veze sa Srbijom.

Vecina avionskih incidenata ne zavrsi sa krivicnim prijavama, zato sto za to retko ima elemenata koji su dokazivi pred sudom - ili, na zalost, kada je ocigledno, obicno piloti vise nisu medju zivima samo ostane CVR kao dokaz da je nesto bilo izuzetno lose.

Tuzilastvo je isto "biznis" u smislu da imaju ogranicene resurse i svoje resurse moraju fokusirati na stvari koje mogu uspesno da okoncaju na sudu. Osim ako nema konkretnih dokaza, ovo nije jedna od tih stvari. Zamisli tim u tuzilastvu koji bi morao da investira jako puno vremena na nesto sto ima male sanse da se zavrsi sa okrivljujucom presudom. Pogotovu jos u slucaju gde nije bilo ni poginulih ni povredjenih i sto moze potpuno da se resi izmedju strana koje su ucesnici u ovom incidentu.

Ili mozda ima, to ce se videti - policija i tuzilastvo ne izlaze u javnost (osim ako nije neki politicki BS pa mora da se "obznani") pre nego sto imaju kompletirane pripreme za slucaj.

Ono sto se vrlo verovatno desilo odmah posle incidenta je bio razgovor sa pilotima i posadom, mozda ako su piloti delovali intoksikovano su i testirani i na osnovu toga su donesene dalje odluke. Posto je avion sleteo "u komadu", do sada je preslusan CVR i ako postoji negde bilo kakav element koji ukazuje na krivicni nemar (tipa kapetan rekao kopilotu "boli me q za proracun, reci da polecemo" ili tako neko ludilo), to ce rezultovati prijavom.

Finalni izvestaj incidenta ce verovatno ukljucivati i istorije kapetana i prvog oficira, a do tada ce se verovatno znati i da li tuzilastvo hoce da reaguje. Ocigledno hitnih razloga za reakciju (tipa intoksikacija) nije bilo, inace bi piloti verovatno bili zadrzani do okoncanja istrage. Ovo se desava, ali jako retko i obicno uvek bude po novinama, zbog same skandaloznosti je to cesto u glavama ljudi ali u realnosti je retka stvar.

Citat:

Dimkovicu ti si bese programer? Kako onda ovde nisi primetio da se ovde radi o "OR" a ne o "AND" operatorima?!


Nebitno da li je OR ili AND, za krivicnu odgovornost moras imati dokazive elemente krivice, akcenat na "dokazivim" - nije dovoljno da samo mislis da je doslo do propustanja.

Citat:

Sad mala digresija - primetio sam da pijan covek uopste nema pojma da je pijan. Jednom sam se toliko napio da imam prekid filma, ne secam se niceg sto se događalo. Kazu da mi je neko od poznanika rekao da sam pijan, a ja sam uzeo njegov bicikl i izveo nekoliko akrobacija da bih dokazao da nisam :D
Sve to naravno pod uslovom da nije svesno uzeo, nego "podmetnuli mu mangupi".


Ako je pilotu nesto podmetnuto i nije bio svestan da mu je podmetnuto, ocigledno je krivica negde drugde. Komentar za intoksikaciju se odnosi na slucaj gde je pilot odlucio da se nacirka ili udrogira - u tom momentu bi imao prisustvo zdravog razuma i razumevanja svoje odgovornosti prema poslu i putnicima. Sta se desava posle je nebitno, pilot ne bi smeo da svesno dovede sebe u situaciju da ugrozava bezbednost putnika i to + dokaz intoksikacije je dovoljan razlog da ga krivicno gone.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

B3R1
Berislav Todorovic
NL

B3R1
Član broj: 224915
Poruke: 806



+637 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 17:23 - pre 2 meseca
Postoji tu jos jedan faktor koji niko nije pomenuo. Piloti niskobudzetnih aviokompanija (charter, low-cost itd.) rade pod jezivim pritiskom svog menadzmenta da stede na svim troskovima, pogotovo na gorivu. Posto se u komercijalnim putnickim avionima svaki detalj leta belezi, neretko na vise mesta (pocev od flight recordera, pa nadalje), gazde tih pilota analiziraju svaki njihov let, kako bi ustanovili da li su ovi postovali njihove naredbe o stednji goriva. I svaki neopravani trosak neretko direktno zaracunavaju pilotima od njihove plate. Naravno, svemu tome prethode nebrojeni sastanci, na kojima menadzeri ribaju i driblaju ljude zbog troskova itd. Jedno vreme su u stampi cak kruzile glasine kako Ryaneir ne dopusta svojim pilotima da tankuju vise od 10-20% rezerve goriva, kako bi ovi bili prinudjeni da stede gde god mogu. To su, naravno, samo glasine, jer postoje striktni propisi o minimalnim rezervama goriva koje moraju da postoje na svakom letu, ali cinjenica je da se potrosnja goriva itekako prati i analizira.

Velike aviokompanije to, naravno, ne rade. Ali do posla kod tih velikih je teze doci.

Ne kazem da je u ovom slucaju to bio razlog, ali sigurno je da su i Marathonovi piloti radili pod slicnim pristiscima, pa odluku njihovih pilota da se upuste u rizicno poletanje treba posmatrati i u tom svetlu.
 
Odgovor na temu

bordzija

Član broj: 137771
Poruke: 6829
*.static.isp.telekom.rs.



+1454 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 17:35 - pre 2 meseca
Ja bi ta dva pilota pohapsio pa na veštačenje pa u ludnicu/zatvor barem 10 godina.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1740
185.13.106.*



+2283 Profil

icon Re: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu03.03.2024. u 17:45 - pre 2 meseca
@B3R1
To je vrlo cudna prica, ali iz meni nerazumljivih razloga postoji, evo kako....
Slicno kao kamiondzije i jos mnogo vise, piloti su deficitaran kadar na trzistu rada. Na kamiondziju menadzment takođe pokusava da vrsi pritisak da stedi gorivo, da vozi do minut pred istek zakonskog limita voznje umesto da pocne sat ranije da trazi parkingkako bi sebi obezbedio mesto sa WC-om, tiho gde je moguce odmoriti itd. Ali sad onaj interesantan deo - sav taj pritisak postoji sve dok kamiondzija sefu ne ispsuje familiju i kaze mu ako misli da tako treba voziti on ce momentalno da mu da kljuc i volan u ruke pa nek vozi sam. Tu odmah dolazi do teznji ka spustanju tenzija recima otprilike "ok, ok, izvini, naravno da su tvoje zdravlje i bezbednost prioritet..."
Jeftinije im tako, nego da traze novog radnika, a i novi mozda bude isti takav...
Posto je pilot visestruko deficitarniji, samim tim je veca budala ako trpi da kojekakvi nadređeni kreteni ugrozavaju bezbednost njega i putnika, a novi posao moze dobiti nakon 2 minuta i jednog telefonskog poziva ... Ja kad vozim kamion necu ni da se javim sefu na telefon, ako ima nesto da mi kaze onda to mora u tekstualnoj formi, pa pre nego sto klikne na send mora dobro razmisliti sta ce policija i saobracajna inspekcija misliti o toj njegovoj poruci, tako da ce u vecini slucajeva odustati i nece napisati nista. Ali, eto, ima kolega vozaca koji trpe da ga sef zove 30x dnevno i nagovara na nesto sto je na ivici legalnog ako ne i sasvim nelegalno. Ko je sad tu kriv?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Zamalo pao avion Air Serbia, pilot promašio pistu

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8

[ Pregleda: 8319 | Odgovora: 158 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.