Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pumpanje auto-guma AZOTOM

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pumpanje auto-guma AZOTOM

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 35224 | Odgovora: 91 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM31.08.2008. u 13:24 - pre 190 meseci
Citat:
StORM48:  Ako izuzmemo svakodnevna prevozna sredstva, azot je u pneumatici i više nego obavezan u mnogim slučajevima, što (pretpostavljam) znači da su svi oni koji ga koriste ("heavy machinery" i tako to) papani & dangube, te da ih je navukao zlokobni vulkanizer, iz ulice dvesta' met'ra niže?


Pa zar nisam napomenuo (možda i više puta) da upravo govorim o običnim vozilima a ne formulama, teškim mašinerijama, i slično? Obični korisnici su svi koji ne idu na trke sa friziranim i olakšanim trkačkim automobilima u kojima nema ničega zapaljivog da bi imali više šanse da prežive u slučaju nesreće u trci. Dakle, ako niste u toj grupi takvih vozača, vama azot ne treba, a pri tome ga verovatno već i imate u gumi u istom procentu (95%) koji bi ste dobili i odlaskom na punjenje azotom!

Citat:
djordje1979: Pisac ne valja ta analiza! Kako si smeo da pretpostavis da ce brzina curenja kiseonika i azota da bude linearna? Kako pritisak opada, opada i brzina curenja. cccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Inace ti je extra post....


Hehe, znam, pretpostavio sam to, ali sam to radi jednostavnosti računice zanemario, isto kao što sam zanemario da kiseonika nema 22% već 21% a da su 1% ostali gasovi. Greška je zanemarljiva. Veća greška je u tome što ja čak i ne verujem da azot 6x sporije ističe nego vazduh. Mislim da je to preterano.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.165.*



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM31.08.2008. u 14:12 - pre 190 meseci
Moze da se pravi logika i sa pogresnim postulatima, sa zanemarivanjem procesa, i sa pridavanjem vaznosti potpuno beznacajnim stvarima.
To se inace zove POLITIKA.

Ovde je u pitanju tehnika, i malo toga moze da se napravi preglasavanjem ili ispricavanjem prica.

Predpostavka da Azot iz boce nije cist je netacna, odnosno da cepidlacimo, prljav je na trecoj decimali , 99,99% cistoce, industrijski je mnogo strokaviji, oko 98-99%, tako da mozemao da smatramo da je za nase potrebe apsolutno cist.

Takodje procenat azota u vazduhu, procenat kiseonika i ostale racunske premise nije tacan, posto ne kontrolisemo sastav vazduha iz bureta kompresora, u kome moze da postoji i 20% vodene pare, 5% uljnih para..sto umanjuje ostale procente, i kvari racun, a pogorsava efekte.
A besmisleno je da mu pripisujemo procentne odnose, prosecne, nekog "skolskog" vazduha u atmosferi, koji ionako sluzi za obrazovanje osnovaca, i slabo ima veze sa realnoscu i nasim okolnim vazduhom ili vazduhom u blizoj okolini kompresora, o kojem je zaceta diskusija

Retki(beskonacno zanemarljiv broj, doskoro nepostojeci) su bezuljni kompresori za napumpavanje guma. Njih mozemo da oceujemo samo u modernim fabrikama, i ponekim servisima, gde je ekologija na... nivou ustava. Kod nas je nepostojeca prica.

Takodje, tocak se ponasa, bar sto se gasne ispune ili okolnog blata tice, kao centrifuga, koja ipak pravi odredjeno raslojavanje gasova, i uvecava stetne uticaje i dilatacije pritiska. Znaci, sigurno nije homogena smesa u napumpanoj gumi. Takodje, razlicita su ponasanja gasova, na povecanom pritisku i povecanoj temperaturi, pa imamo jos nehomogeniju i agresivniju smesu..

Tako da je osvezena prica previse povrsna, isprazna, a stetnost vazduha nije znacajna za koriscenje savremih, laganoopterecenih vozila.

Slicna diskusija se moze razvrljati i na kolicini "stetnih" materija u pijacoj vodi, koja bi mogla da se koristi za rashladne sisteme u kolima, kolicina nepogodnih materija je takodje procentualno beznacajna, ali, u tom slucaju, pretnja skupim kvarom, ostecenjem ozbiljnih sklopova, je napravila mentalnu barijeru i potrebu za koriscenjem destilovane vode. I to dozvoljena je i hladna, iako takva, do 36 stepeni, poseduje kiseonik u sebi, koji se zagrevanjem oslobadja u kolu hladjenja.

Zakacili smo se kao cepidlake, da proizvedemo problem ili stav o problemu, koji je slabo vredan diskusije, a posebno povrsne diskusije, sa zaokruzenom logikom, ali pogresnim postulatima.

Jedino sto mogu da cenim, to je pokusaj razmisljenja, i neka varijanta ataka na predrasude. To je uglavnom i razlog opstanka pisanja tredova u ovoj temi..

Poz.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 31.08.2008. u 15:24 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM31.08.2008. u 19:49 - pre 190 meseci
Znaš šta vladd, ja tebe slabo razumem kada pišeš postove. Pričaš nekim meni nerazumljivim jezikom punim nedokučive simbolike.

Aj' da ja to uprostim:

Vazduh je vazduh. Ima 78% azota, 21% kiseonika, 1% ostalih gasova, a vodena para koja udje u gumu je srazmerna trenutnoj vlažnosti spoljnog vazduha dok pumpaš gumu. To je to. To je školski vazduh, i u mojim gumama (a i gumama većine vozača) se nalazi upravo taj školski vazduh. A ti ne znaš da li ja pumpam gumu sa uljnim kompresorom koji ima 20% vodene pare u rezervoaru, ili u rezervoaru ima bazen u kome plivaju ribice i ulje i rastu alge, ili mi direktno ulazi ulje u gumu umesto vazduha, ili pumpam sa ručnom pumpom! Isto tako ne znaš da li je aparat iz koga se toči azot takodje ispravan, ili i u njemu plivaju ribice i ulje, da li toči industrijski ili čist 99.99% azot iz boce ili ga direktno generiše iz vazduha dok ga sipa. To ovde uopšte nije ni bitno, i smešno je skretati temu na tavke stvari.

Ja pričam o čistoj logici:

Kiseonik brže izlazi iz gume a azot ostaje. Kada se guma dopunjava više se ubacuje azota nego kiseonika. Na kraju imamo rezultat da svi voze gume napumpane azotom.

Ja se samo vezujem na tvrdnju onih koji preporučuju azot kao bogom-dan gas za pumpanje guma. Oni, izmedju ostalog, kažu: Azot sporije curi iz gume. Odlično momci, ako je tako, onda svi već vozimo gume napumpane azotom, jer on sporije curi pa se njegov procenat od 78% vremenom povećava do maksimuma 99%.

I nema nikakve potrebe da se bacaju pare nabedjenim stručnjacima da bi bez vakumiranja ubacili 95% azota u gumu.




[Ovu poruku je menjao pisac dana 31.08.2008. u 21:34 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
78.30.176.*



+1269 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM31.08.2008. u 22:20 - pre 190 meseci
a sta cemo sa ugljovodonicnim jedinjenjima koji ne "isparavaju" sa kiseonikom i koji, prilikom svakog doduvavanja postaju sve "veci" i koji u principu, mnogo vise "smetaju", i to u sasvim malom promilu, od elementarnog kiseonika?
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM31.08.2008. u 23:21 - pre 190 meseci
Pa ne znam šta ćemo sa ugljovodonicima. Nemoj da pumpaš gumu u zagadjenom vazduhu (recimo pored rafinerije u Pančevu ili pored sopstvenog auspuha dok auto radi) pa ih neće ni biti u gumi. Dok ti dopumpavanjem napumpaš dovoljnu količinu ugljovodonika u gumu, guma će već biti izlizana ili će joj isteći rok upotrebe od famoznih 6 godina.

Reci nam inače šta oni izazivaju u gumi, i koji je promil (ili količina u mg) potreban za to što mogu da izazovu? Lako ćemo onda iz količine ugljovodonika u vazduhu izračunati kroz koliko godina će biti dostignuta kritična vrednost.

Sem toga, ugljovodonici se nalaze i sa spoljne strane autogume (zagadjen vazduh), bez obzira da li je u gumi 100% azot (ili 95% azot sa 4% kiseonika i 0.X% ugljovodonika)

Meni se čini da ti ugljovodonici mnogo više štete plućima vozača nego gumi , jer ih tamo verovatno ima više
 
Odgovor na temu

vprelovac

Član broj: 146282
Poruke: 11
*.yubc.net.



Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 00:18 - pre 190 meseci
Novi Nisssan GT-R ima fabricki gume sa azotom ;)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.165.*



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 11:13 - pre 190 meseci
Pisac navodi R4 GTL , a ne GTR

Citat:
pisac: Znaš šta vladd, ja tebe slabo razumem kada pišeš postove. Pričaš nekim meni nerazumljivim jezikom punim nedokučive simbolike.



Pa ne moze se ulaziti u raspravu sa osnovackim premisama. Nema mistike, samo ne znamo sastav vazduha u kompresoru, da bi tacno mogli da napravimo razlike, za neku kvaziakademsku raspravu.

Citat:
pisac

Aj' da ja to uprostim:



Ovo nece moci, posto si uprostio pogresnu stvar, koja ne sme da se uprosti, ako se zeli neka prica

Sve ostalo si zakomplikovao.

Vazduh NIJE "vazduh", sto ce reci da ima nekih razlika , recimo, more, planina, Pancevo..., 1 bar, 10 bara, 0,7 bara..30 stepeni, 60 stepeni celzijusa...uljni ili bezuljni kompresor...

Malo je kompleksno uprostiti toliko parametara.

Eto, Pisac je Pisac, ja pricam sa 87% vode, 2% piva, nesto malo gvozdja, bakra, kalcijuma...izgleda da je bolje da pricamo sa nekom drugom vodom, koja zeli da razume

Ako se nesto uproscava, onda je sve uprosceno, pa se i diskusija ne razvija, nego se uprosceno kaze, ko hoce azot neka se igra, kome treba uzece sam.... ko vozi gtl-a ne mora ni ulje da menja...

Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 14:16 - pre 190 meseci
Izgleda da i ti mene ne razumeš baš najbolje, iako se ja trudim da pričam što jednostavnije i razumljivije.

Prvo: Ja ne vozim Reno 4, već sam ga samo naveo kao primer vozila koje se 30 godina vozi bez ikakvog azota, i ima potpuno ispravne felne (iznutra). Kako je to moguće? A inače, pre 30 godina se nije proizvodio GTL već TL.

Drugo: Kada pumpaš gumu sa vazduhom, u nju pumpaš 78% azota, 21% kiseonika, i 1% ostalih gasova. Nemoj da pominješ neispravne kompresore i vlažne rezervoare, more i planine, jer onda i ja mogu da kažem da su svi oni kompresori koji izdvajaju azot iz običnog vazduha (a tako pumpa gume većina vulkanizera u Beogradu, retki su oni koji koriste boce) isto tako neispravni i imaju isto tako vlažne rezervoare kao što ti tvrdiš za kompresore vazduha, i ne uspevaju da prečiste morsku so iz vazduha ili miris cvetnih livada sa neke planine.

Prema tome, ti imaš 3 varijante:

1) pumpaš gume sa 99% azota koji se toči iz (ispravne) boce.
2) pumpaš gume sa 95% azota koji ubacuješ (ispravnom) mašinom za izdvajanje azota iz vazduha.
3) pumpaš gume sa 78% azota, 21% kiseonika, 1% ostalih gasova, koji ubacuješ bilo (ispravnim) kompresorom bilo ručnom pumpom (koja ne mora ni da bude ispravna).

Uzgred, poznato je da se gume pumpaju kada su hladne, i kada je temperatura i vlažnost vazduha normalna. Gume se ne pumpaju kada su vruće i kada je napolju vruće i vlažno.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.yu.



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 16:26 - pre 190 meseci
Evo napredujemo. Znaci pumpamo gume kada su hladne. To je neki napredak. Istina, vulkanizeri ponajvise rade ili kada su ekstremno visoke ili ekstremno niske temperature, ili kada pospu ulicu ekserima.

Ajde da usvojimo 20 posto kiseonika, koji ce na visim temperatuurama, sto zbog voznje sto zbog kocenja, poceti da izaziva oksidacije po unutrasnjosti. Ne toliko na metalu koliko na gumi. Prakticno, brze ostarevanje gume, takodje srazmerno opterecenju, u odnosu na gume punjene azotom, kao neutralnim gasom.

Pa kada se uzmu u obzir, npr cena Michelin 225/17/40, koja je 22000 dinara po komadu, i recimo Tigrice, 165/70/14, i to najpopupalrnija wintera, po ceni 3302 dinara, komad, pocne se razmisljati o azotu...

I sta je tu nejasno, da neko ko vozi Winteru MORA da puni azotom, pa ne mora..moze i vazduhom, trajace bar dve godine..
Da ne bude nejasno, podrazumevam srazmernu, uslovno normalnu voznju, niti ce 225 guma da se vuce stalno 40 na sat, niti ce wintera da se drzi na 150..

Poz

P.s.
Da ne bi pocela, pogresna prica, a ima sklonosti, koliko je puno ili malo kiseonika, treba uzeti u obzir i pad pritiska, i redovno dopumpavanje sa bar 1/3 svezeg vazduha, tako da se inicijalna kolicina kiseonika povecava, i dodatno osvezava oksidaciju
 
Odgovor na temu

veljkoE
ALU i PVC stolarija
NS

Član broj: 81131
Poruke: 1158
*.cable-1.sattrakt.net.



+32 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 17:53 - pre 190 meseci
http://www.vrelegume.rs/forum/...288&st=0&sk=t&sd=a



koristite forum, ne pp
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 18:47 - pre 190 meseci
"Kod azotiranih guma bas zbog tog fenomena inertnosti automobil ima smanjeno trenje sa podlogom te guma daje uz to i komforniju voznju ."


Dovoljno!
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 19:07 - pre 190 meseci
Joj pisac, vidim Ti onaj svoj post odozgo' prosipaš širom interneta?!

Post bestseller!

Nego, čini mi se da je ovaj put zaista teško demantovati post niže, u linkovanoj temi. Našao se neki još jači teoretičar, a?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 19:37 - pre 190 meseci
Citat:
vladd: Da ne bi pocela, pogresna prica, a ima sklonosti, koliko je puno ili malo kiseonika, treba uzeti u obzir i pad pritiska, i redovno dopumpavanje sa bar 1/3 svezeg vazduha, tako da se inicijalna kolicina kiseonika povecava, i dodatno osvezava oksidaciju


Da li si ti pogledao uopšte onaj moj proračun? Pa upravo je ta dopuna faktor koji smanjuje količinu kiseonika u gumi! Kada god dopuniš gumu, ti ubacuješ 78% azota i 21% kiseonika, a kada guma ispušta vazduh, ona ispušta 20x više kiseonika nego azota (kiseonika, a ne mešavine koju nazivamo vazduh).

Dakle, razmisli još jednom: Kada guma ispušta, ispušta više kiseonika. Kada gumu pumpaš, pumpaš više azota. Količina azota se znači stalno povećava kako vreme prolazi, a količina kiseonika se smanjuje.

Ako to neko ne može da shvati, nemam šta dalje da tupim ovde.

Citat:
StORM48: Nego, čini mi se da je ovaj put zaista teško demantovati post niže, u linkovanoj temi. Našao se neki još jači teoretičar, a?


Ona post sa milion tačaka? Demantovaću nakon testiranja, za 6-7 meseci (pošto sam upravo danas sipao u 2 gume azot 95%, i sada testiram ponašanje). Ali glavni nedostatak tog posta je u stvari što potpuno ignoriše činjenicu koju ja ovde stalno ponavljam: Gume koje se samo dopumpavaju, već imaju 95% azota u sebi.


Tako da:

Citat:
zarsilic: "Kod azotiranih guma bas zbog tog fenomena inertnosti automobil ima smanjeno trenje sa podlogom te guma daje uz to i komforniju voznju ."


Dovoljno!


Jeste. Svi mi koji nismo bušili gume u zadnjih godinu-dve, već vozimo gume punjene azotom (jer je kiseonik iscureo), i osećamo blagodeti koje si naveo.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 20:13 - pre 190 meseci
Citat:
pisac: glavni nedostatak tog posta je u stvari što potpuno ignoriše činjenicu koju ja ovde stalno ponavljam: Gume koje se samo dopumpavaju, već imaju 95% azota u sebi.


To je činjenica koju si sam smislio i očekivao sam da ćeš se jednog trenutka zaustaviti i prestati da ponavljaš toliko očigledno pogrešnu teoriju.

Gde si Ti čuo da se azot može izdvajati na taj način, 'leba Ti?
U školi nisi sigurno, jer se na Hemiji to ne uči. Od svega što si naškrabao u vezi Azota, stoji samo onaj deo koji kaže da se on u prirodi nalazi u slobodnom stanju, a ne u vidu jedinjenja.

MEĐUTIM, nisi primetio da si tanak u pogledu poznavanja jedne tako proste činjenice (koja je za razliku od one Tvoje i zaista ČINJENICA) koja kaže da element ne mora biti deo jedinjenja, kako bi bio komplikovan za izdvajanje. Ista priča važi i za Azot, pa se isti izdvaja procesom poznatim kao "rektifikacija tečnog vazduha" na temperaturi -180°C (čak i niže). Zbog toga i postoje firme poput Tehnogasa, koji se bave ovim procesom, kao i daljom prodajom, da ne bi svaki papan mogao da šeta unaokolo sa materijom, koja uopšte nije naivna. To je ona crta koja razlikuje laboratoriju i industrijsko postrojenje od traktorske gume.

I kad već ne znaš, pokušaj sada da uvidiš koliko je Tvoja teorija šuplja k'o balon i samim tim totalno neprimenjiva u bilo kakvoj diskusiji, osim kada diskutanti ne znaju o čemu pišeš ili ih mrzi da se u to udubljuju previše.

Otherwise, Tehnogas bi mogao da uštedi masne pare pumpajući vozačima gume i potom vaditi čist Azot napolje... još malo pa perpetuum mobile iz njihovog ugla - uložiš ništa, a prodaješ gotov proizvod. Jes', al' njeknja!

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 20:41 - pre 190 meseci
Citat:
StORM48: Otherwise, Tehnogas bi mogao da uštedi masne pare pumpajući vozačima gume i potom vaditi čist Azot napolje... još malo pa perpetuum mobile iz njihovog ugla - uložiš ništa, a prodaješ gotov proizvod. Jes', al' njeknja!

Pozdrav


Ej, al pazi sad ovo.

Naslov za roman: "Fotosinteza automobilskih pneumatika"

Pa kroz njih izlazi cist O2.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 20:50 - pre 190 meseci
@storm48, Evo da nacrtam:

Oni koji preferiraju azot, kažu da Azot sporije ističe iz gume jer ima veće molekule od molekula koje ima kiseonik.. Ti kažeš da Azot u gumi ne može da se izdvoji iz vazduha.

Onda imamo dve činjenice:

1) Azot curi sporije iz gume jer ima veće molekule koji teže izlaze iz gume
2) Azot u gumi ne može da se izdvoji iz vazduha.

Iz toga zaključujemo sledeće:

3) Običan vazduh ne curi brže iz gume nego što curi Azot, jer azot ima veće molekule pa sporo izlazi iz gume, ali ne može da se izdvoji iz vazduha pa zbog toga ceo vazduh ostaje u gumi.

Ili možda hoćeš da kažeš da molekuli azota u običnom vazduhu nisu iste veličine kao molekuli azota u čistom azotu?


---


Ajde, objasni kako to guma pumpana sa 99% azota sporije curi od gume pumpane sa 78% azota, ali istovremeno nije tačno da kiseonik curi brže od azota? Pa šta onda tako brzo curi u toj gumi sa 78% azota, Azot i Kiseonik zajedno u istoj srazmeri? Pa kako to odjednom veličina molekula Azota nije prepreka da curi?

Hajde, da čujem tvoju teoriju? Da vidim kako ćete objasniti taj paradoks, ako vam se ne svidja moje objašnjenje i računica!


---

P.S. Nemoj da mešaš babe i žabe. Proces koji se ovde odvija je spor, i kao takav je potpuno nerentabilan za komercijalnu primenu.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:08 - pre 190 meseci
Ne znam za prethodne teorije i teoreme, ali Ti je za razumevanje mog prethodnog posta potrebno samo malo manje arogancije. Tako ćeš prestati da toneš u sopstvenim zabludama, koje tako uporno braniš.

Jedno je priča oko toga što su neki ljudi pogrešno interpretirali "advantage" pumpanja Azotom i samim tim pogrešno interpretiraju pozadinu koja stoji iza svega, a sasvim je druga priča to što Ti pokušavaš da manipulišeš potpuno marginalnim stvarima u celoj priči i time ispadneš "myth buster".

Jedina činjenica u prepisci između Tebe i mene je ono što sam gore napisao. Veći molekuli... manji molekuli... to nikakve veze nema sa ovim. Gas ističe zbog svojih termodinamičkih osobina, koje u ovom konkretnom slučaju znače manje devijacije u pritisku usled promena temperature i u tome je ceo vic. Prisustvo koncentrovanog azota ima za efekat manju stišljivost/termostabilnost i samim tim - manje oscilacije u termičkim i mehaničkim naprezanjima koje guma "preživljava" tokom vožnje. Kada je u pneumaticima prisutan vazduh koji uključuje, osim azota i kiseonika i još brdo drugih primesa, stižljivost je veća, a time i amplitude povećanja pritiska usled naglih mehaničkih uticaja, što za efekat ima bitno snažnije udarne oscilacije, sposobne da kroz ventil (pa i porozne delove pneumatika) istisnu mešavinu gasova u celini, a ne njegove pojedinačne komponente.

Zaista me ne zanima ko šta i gde piše. Ako želiš da razumeš šta je istina, pokušaj da ponovo pročitaš moj prethodni post. U suprotnom, biće bolje da sebi nabaviš neku knjigu i podrobnije se o tome raspitaš, pošto ovako očigledno ne ide. Pokušavaš da ispadneš super-pametan, a sve ostale okvalifikuješ kao dileje, što će za rezultat imati sve manje logike u Tvojim teoremama. Pokušaj da upotrebiš zdravorazumsku logiku, a ne sposobnost prepucavanja.

Pozdrav

P.S. Nema tu nikakve "MOJE" teorije. Teorije su naučne, a pošto su dokazane, postale su i Zakoni. Drugo, molio bih Te da malo manje crveniš postove, pošto imam utisak da vičeš, a to mi se ne dopada.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:26 - pre 190 meseci
Citat:
StORM48:što za efekat ima bitno snažnije udarne oscilacije, sposobne da kroz ventil (pa i porozne delove pneumatika) istisnu mešavinu gasova u celini, a ne njegove pojedinačne komponente.

Ja to rece na prethodnoj strani, ali ko da nisam

@pisac

Kad si vec stvari toliko banalizovao i otkrio veliu "prevaru" sa azotom, zasto se bar nisi potrudio da napises koliko to kosta pumpanje guma azotom, kad vec zanemarujes detalj da ce mnoge radnje da ti napumpaju (novu) gumu azotom za dzaba?

Cisto da vidimo razmeru te velike prevare...
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:32 - pre 190 meseci
@storm48
Ne tonem ja u nikakvim zabludama. Mene iskreno boli uvce da li vozim na 95% azota ili na 78% azota, zato što nemam nikakve rdje i nikakvih problema sa gumama, niti sam ih ikada imao.

Ja sa punim pravom tvrdim ono što tvrdim, jer je to što tvrdim direktno izvedeno iz onoga što samozvani stručnjaci prosipaju svuda po Internetu. Mislim da sam na samom početku upravo to i rekao: "Ako je to tačno, onda...".

Dakle, Internet je pun kojekavih stručnjaka koji prosipaju svoje "znanje" svima ostalima, pa sam ja uskočio da "prospem" svoje znanje koje direktno obesmišljava to o čemu oni pričaju, a potpuno je logično i ispravno izvedeno iz onoga što oni prosipaju. Ako oni nisu u pravu, nisam ni ja, ali me iskreno to i ne pogadja previše jer mi je i cilj da ukažem na besmislenost njihovih lupetanja.

Uzgred, mislim da sam naveo i negde da ja uopšte nemam problema sa ispuštanjem guma, u kojima je (bio ili još uvek) običan vazduh. Znači, zaista, toliko malo ispuštaju (ako uopšte ispuštaju), da ja to ne mogu da primetim. To može biti posledica samo jednog od sledeća 2 razloga:

1) Moja teorija (koja se vezuje na tvrdjenje "stručnjaka" o veličini molekula azota) je tačna.
2) Uopšte nije tačno da vazduh izlazi iz gume, a kobajagi prednost azota ostaje nepotvrdjena (a time i ovo tvoje drugačije tumačenje zašto azot sporije izlazi iz gume).

---

Uostalom, sipao sam azot u dve gume, imam merač pritiska i temperature u gumama, vozim brzo, pa ću se vrlo skoro uveriti da li Azot ima nekih prednosti, ili možda ima mana! Onda ću vam ovde preneti sve detalje a vi i dalje možete da verujete ili ne verujete, i da nastavite da sipate prečišćen vazduh kod vulkanizera, a nazivate ga azot.

P.S. ne vičem
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:36 - pre 190 meseci
Citat:
bakara:Kad si vec stvari toliko banalizovao i otkrio veliu "prevaru" sa azotom, zasto se bar nisi potrudio da napises koliko to kosta pumpanje guma azotom, kad vec zanemarujes detalj da ce mnoge radnje da ti napumpaju (novu) gumu azotom za dzaba?


Motive sam napisao u prethodnom postu.

Znam da ima za džaba, ja sam danas napumpao za džaba.

A sad jedan detalj: to što je za džaba, to je iz mašine koja izdvaja azot iz vazduha, ako ga uopšte izdvaja. Možda je u stvari samo prečišćen vazduh. Nema veze, ja sam sipao ono što vi nazivate "azot", i videću kakve će biti promene. Uzgred, u centru Boban sipaju azot iz boce, za pare naravno, ali trenutno im je boca prazna pa nisam mogao kod njih da sipam. Mislim da ću jednu od ove dve "azotne" gume da napunim kod njih čim dobiju azot, i tako da budem siguran da u jednoj gumi stvarno imam 99% azot. Onda ću definitivno da vidim te famozne prednosti o kojima kojekakvi stručnjaci pričaju (pominjući pri tome i veličinu molekula azota kao bitan faktor).
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pumpanje auto-guma AZOTOM

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 35224 | Odgovora: 91 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.