mapk Aleksandar Markovic Beograd
Član broj: 8403 Poruke: 10 *.adsl.eunet.rs.
|
Da obavestim da je mašina Ariston LI 420 počela sa radom!
Ipak sam zvao servis, ne ovlašćeni pošto nisu imali vremena kad mi je odgovaralo, već neki drugi, do kog sam došao posredno, ne po preporuci već sugestiji drugog servisa/prodavnice tražeći rezervni deo...
Problem je bio u ploči/programatoru, mada ne znam tačno šta, ali najverovatnije firmware/softver jer nije imalo nikakvih vizuelnih oštećenja.
Ako je neko pratio ovaj moj problem, Test1234/Bane je to i sugerisao u nekim od post-ova, a i ja sam suzio izbor na to nakon više provera.
No, šta je tu je.
Najpre, pogrešio sam što nisam bio sujetan, tj kada sam zvao ovaj neovlašćeni servis i pričao, kako će se kasnije ispostaviti sa gazdom, odmah sam pitao za rezervni deo tj ploču i saznao cenu nove i da može da se popravi, a onda je gazda osuo kako ja nemam pojma, šta ja tu kao sam popravljam, i da je tu neki drugi problem, te da li sam ovo te ono pogledao, bla, bla... Taman da ga oteram u peršun i spustim slušalicu, progutam knedlu (ipak, da sam znao sam da popravim ne bih ni zvao servis) i pitam pošto je popravka, da neko vidi u čemu je problem i da se popravi. Na to sam dobio odgovor da je popravka 1000 dinara, što uključuje dolazak i dijagnostiku, i plus delovi. I to sam isto ponovio i ja, da potvrdimo. Kako je to bilo u toku nedelje kada sam imao puno obaveza, a radno vreme im je do 18h, ali izlazak na teren je do 16h, pa sam to ostavi za vikend, tj subotu. Zovnem neovlašćeni servis, javi se gazda, pitam da li bi neko mogao da dođe, opet opišem problem, i što je najvažnije pitam da li je cena 1000 dinara + delovi i naravno dobijem potvrdan odgovor!
E onda dođoše majstori, tj majstor i pomoćnik (Bob:), najpre se namršti majstor što je mašina već otvorena, i objasnim mu da sam to ja radio i da ništa tu ne fali, tj da ne brine oko toga. Onda uze da je izvuče (ugradna je), odšafi je i povuče i ogreba mi kuhinju! kakva bahatost! već mi je pao mrak na oči što zvah ovaj servis i da mi je bio znak da spustim slušalicu kada je počelo vređanje gazde kada sam prvi put zvao. Ok, izvuče mašinu, čačnu tu nešto, skrenuh mu pažnju da pripazi malo i da mi neoštećuje stvari popravljajući mašinu, dogovorismo se oko toga, ponudih pomoć (da pridržim i šta već treba), ali je pomoć odbijena...
Gledah šta se radi, i uradio je sve ono što i ja, a što je i Bane sugerisao! Proverio je grejač i sigurnosni termostat, video da radi i podigao mašinu. Pitao sam ga da li je problem što se vidi da je voda curela, da slučajno nije gasio sigurnosni prekidač (što je uzgred budi rečeno, gazda ovog neovlašćenog servisa sugerisao, da je eventualno turbina popustila, pa čak i ceo motor!), a dobio sam odgovor da je normalno da tu bude malo tragova vode...
Sledeći potez je bio zamena ploče! i to prilično samouvereno. Odmah je sve vraćeno, zatvoreno... Sačekali smo 15-ak minuta i onda je proglasio da mašina radi!
Sad kad pogledam unazad, imam utisak da su prethodni koraci bili farsa, tj da je odmah znao da treba da zameni ploču ili da su ovo i jedini koraci koje rade!
Onda je došlo pisanje radnog naloga... Naravno, treba da se plati, kao i svaki rad! Kada sam pitao koliko je taj deo, onda je pozvan gazda...
Ako hoću nov originalni deo, onda je jedna cena (6900), a ako hoću da ostane taj koji je ugrađen onda je niža cena (3900) ali i da dam svoju ploču, što mu dođe kao da je ploča popravljena. garancija u oba slučaja 6 meseci (po zakonu, regularno).
Pristanem na manji iznos jer mi je ta opcija sasvim ok.
E sad, šta je problem. Pogledam radni nalog/račun i tamo piše da je rad 1800 dinara, a deo, tj popravka dela, 2100 dinara! Što nije kao što sam se dogovorio i to dva puta!
Kao zovnem gazdu, on tu nešto objašnjava, da je dolazak i dijagnostika 1000 dinara, a ako se prihvati da se radi onda to košta više... i tako neka sranja...
Da se ne bih raspravljao, kažem da ga nisam razmeo, platim majstoru i završim s tim... Pitam da mi javi šta je bilo sa pločom (interesuje me!), ali kao poslovna tajna.. ko da ću sad servis da otvorim :)
Znači, trebao sam da kažem da neću da mi popravljaju i da im dam 1000 dinara!
Inače, dolazak, dijagnostika, popravka i šta već u ovlašćenom servisu je 1400 dinara.
Naravoučenije 1: Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji!
U buduće, izbegavam majstore u širokom luku i trudim se da sve sam završim. Naravno uz pomoć foruma :)
Eventualno, zovem proverene majstore i po strogoj preporuci!
Podržavam samopopravaljanje svih uređaja!
Uzgred, nemam ništa protiv dobrih majstora, čak bih voleo da ih bude što više :)
Naravoučenije 2: Treba biti sujetan!
Ako nekog interesuju još neki detalji (naziv neovlašćenog servisa i sl), slobodno neka me kontaktira.
|