Citat:
ventura: Dosta puta sam kažnjavan, trenutno mi je čak i oduzeta dozvola na 3 meseca, u septembru mi tek prestaje zabrana, ali to je sve zato što vozim malo brže. Ja ne smatram da ugrožavam bilo koga time što na autoputu vozim 160-180, ali isto tako u gradu retko kad prelazim 80-90 kmh... Čak i to gde su me navatali juče je bilo na periferiji grada, na otvorenom pravcu gde nema nikoga...
Nesto mi se cini da je kod nas na auto-putu ogranicenje 120km/h a u gradu 50 i 60km/h, a na puno mesta i 40km/h. Na medjugradskim putevima (I kategorija) bez znakova 100km/h a uglavnom ogranicenje je 80km/h. Brzinom kojom ti vozis, postajes potencijalni ubica i samoubica na nasim putevima. Dovoljno je u kolotrazima od NS-a ka BGD-u da ti pukne guma na 180km/h ili da ti neko naglo prikoci, izleti ispred tebe, uleti u makazice... na distanci na kojoj neces imati sanse da odreagujes na toj brzini. Dok, recimo, sa 120km/h mozda i mozes nesto da uradis. Svasta sam ja video na tom putu i ti koji su izazvali to nisu vozili ispod 150.
Evo, prvog mene i moju porodicu ugrozavas. Ja uvek vozim max. 10km/h iznad dozvoljene brzine jer je to dozvoljeno po zakonu (na otvorenom putu) ili prilagodjavam brzinu uslovima puta. Moj auto ide max. 170, ali na 160km/h se perfektno ponasa i bez obzira na to, ja uvek postujem ogranicenja. Prvenstveno zbog neke druge porodice koja je u saobracaju oko mene, pa onda tek zbog sebe.
Najvise, inace, volim izraze tipa: "Na pravcu gde nema nikoga". Tako je rekao i jedan moj ortak a sekund kasnije je naleteo na ogromu kolicinu blata (na 35 stepeni, u sred leta) i sleteo s puta i razbio se skroz, iako je bio "Na pravcu gde nema nikoga". Auto BMW 535i, skoro nov tada. Malo covek hteo da proba ide li preko 150...
Otac moje drugarice je nastradao jer je vozio Golf GTI 160km/h "Na pravcu gde nema nikoga". Pukla mu guma, jedva je zivu glavu izvukao. Isto NOV auto.
"Na pravcu gde nema nikoga" je meni izleteo lik sa Audijem A6 nevidjenom brzinom (ali je blaga uzbrdica a on je divljao po sredini puta pa me nije video, a pretpostavljam da je isao preko 150km/h ). Na svu srecu put je na tom mestu bio sirok pa sam ga izbegao za dlaku dok je on izletao sa strane puta, u siblje sa svojim super Audijem...
Mogu ovako do sutra, jer imam dugacak vozacki staz (vise od 15 godina) i preko pola miliona kilometara u raznim automobilima.
Samo jednu kaznu sam platio (krenuo da preticem na isprekidanoj liniji a zavrsio na punoj, u ulici Makenzijevoj jer je pokvaren trolejbus naglo iz krajnje desne pozicije bez ikakvih znakova upozorenja krenuo ulevo, pa sam ubrzao da bih ga izbegao i otisao vise levo te sam uleteo nekih 10m u punu liniju, ja i jos jedan vozac). Posto se nikad ne svadjam s pandurima, a ovaj je bio jako nezgodan, platio sam mu na licu mesta, iako po propisima nisam bio kriv. Njegova je krivica sto nije video gde sam zapoceo preticanje, ali stvarno ne volim da se svadjam i dovodim porodicu u neprijatne situacije.
Ja nisam toliko za novcane kazne (sumanute iznose) vec za sistem kaznjavanja vozaca (na poene, kao i zatvorske kazne i oduzimanje dozvole trajno). Najrigoroznije bih kaznjavao pijance (ja bih uveo ogranicenje na NULA promila, pa ko voli nek izvoli, alkohol u bilo kom obliku u krvi izaziva promene u refleksima), one koji krse ogranicenje brzine, one koji ne postuju pravo prvenstva i prolaze kroz crveno. Najvise nesreca sa tragicnim posledicama u nasoj zemlji se desava zbog prebrze voznje, nepostovanja prvenstva prolaza i pijanstva. Najmanji procenat (zanemarljiv, koliko god to cudno zvucalo u nasim uslovima) nesreca izaziva tehnicka neispravnost vozila.
Toliko od mene.