Vlasnik sam upravo takve Pandice, pa bih ovom prilikom zeleo da savetujem sve koji su kratki s parama a u potrebi za malim gradskim autom male potrosnje i jeftinog odrzavanja da se ne razmisljaju. Panda je zakon! Motor je 1.1 MPI, i kao sto je rekao dlalic, Euro3 standarda, koji se ugradjivao u Punta MK1 (koliko sam upoznat sa pricom) i u prve verzije nove Pande.
Sto se tice lika koji savetuje coveka da umesto Pande uzme Yuga, nemam komentar. U stvari imam. Da ne bih ja ovde pricao kako je takva izjava nevidjena glupost izgovorena od strane nekoga ko u Pandu nikad nije usao, preporucujem Vam da odete do najblizeg placa koji ih prodaje i, kao i za kupovinu, ukoliko nemate iskustva povedete prijatelja mehanicara ili nekog sa poduzom istorijom kupovine/prodaje automobila, te probate neki bolji primerak.
Sto se odrzavanja tice, recimo samo da je veliki servis- ulje i sve tecnosti, filter ulja i vazduha, zupcasti kais, kan. kais (sta god to bilo), spaner i svecice- 7200din!
Za svog Yarisa 2003. kolega platio 9000din. za mali servis- ulje, filter ulja i vazduha! Znam da je strasan auto (za razliku od novog Yarisa), ali isto tako i kosta, jbg.
Od pomenutog servisa do danas, Panda je presla oko 3500km bez ikakvog trosenja ulja, proveravajuci nivo redovno, sa obzirom na opreznost po tom pitanju koju sam stekao vozeci Stojadina.
Za grad je rodjen, imajuci u obzir da je motor neverovatno zivahan i elastican, kao i preglednost kakvu necete imati ni kod jednog automobila te kategorije i godista proizvodnje. U principu, dobijate auto novije generacije (pretezno nov i isproban motor potvrdjenih kvaliteta) u starom pakovanju, mada treba naglasiti da je i karoserija, takva kakva je, zasticena isto kao i ostala vozila tog proizvodjaca te generacije.
Malo duzi put mu takodje nije problem- za 1. Maj sa suprugom i tastom do Apatina i nazad uz malo svrljanja sporednim putevima (lokalne znamenitosti) bez ikakvih problema.
Jedina dva nedostatka i stvari koje mogu zameriti ovom automobilu su nedostatak meraca temperature (sto se resava za nekih 1000din kupovinom i ugradnjom eksternog meraca) i velika tvrdoca. Opet, mora se uzeti u obzir da je auto pravljen za puteve neke naprednije drzave, sa osnovnom svrhom malog dostavnog vozila, te ojacano vesanje pozadi upravo zbog te prvobitne funkcije.
Pricao sam sa jos troje ljudi, vlasnika istog, i apsolutno su svi, ukljucujuci i ljude koje oni znaju da su kupili ovu Pandu, odusevljeni. Neki doduse naknadno, nakon pocetne rezervisanosti prema dizajnu iz 1980. Eh da, od te godine, do prestanka proizvodnje, 2003., napravljeno je preko 4.500.000 Pandi mk1, sto bi o istom automobilu trebalo nesto da govori, kao i podatak da klubovi postoje u svakoj zemlji Evrope, a da je isti auto decenijama ubedljivo (do pre par godina) najpopularnije rent- a- car vozilo u mediteranskim izletistima.
U svakom slucaju, za te pare u ovoj zemlji ne postoji sansa da nadjete mladji i bolji auto.
Ukoliko ima jos pitanja, na raspolaganju sam.
Save the Panda!