Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 127103 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub15.11.2007. u 11:29 - pre 199 meseci
Roberto, ne znam na kakvoj si dijagnostici bio, ali ako si bio samo na računaru to je samo 20 % od onoga što treba pregledati i gde treba tražiti kvar. Bilo bi odlično kada bi se kvar tražio samo pomoću računara, međutim to je mnogo kompleksniji posao i zahteva veliku stručnost i redovne specijalizacije kod proizvođača motora. Ostalo možete zaključiti sami. POzdrav!
 
Odgovor na temu

dlalic
Novi Sad

Član broj: 24116
Poruke: 374



+118 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub15.11.2007. u 12:13 - pre 199 meseci
Aco, stvarno na toj slici se lepo vidi da je odvojen instrument. To onda sigurno postoji kao nabavljiv deo. Raspitacu se malo u radnji u kojoj porucuju po kataloskom broju, nije mi bas usput.
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub15.11.2007. u 12:28 - pre 199 meseci
Pozdrav Dlalicu,

Ako vec pitas kod kataloskih porudzbina, mozda ce biti lakse ako im kazes da je kataloski broj 9943061 / Heat indicator
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
212.200.151.*



+2 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub15.11.2007. u 14:13 - pre 199 meseci
Citat:
dlalic: Raspitacu se malo u radnji u kojoj porucuju po kataloskom broju, nije mi bas usput.


'Ajde ja ću ako treba, ili bilo koji Pandista- ti samo reci koji deo grada je u pitanju, pa nek' najbliži učesnik u temi potegne do pomenute radnje... Zajedno smo jači!

PS: Još jedan savet- nisam primetio da je neko pisao o tome: Ako sami menjate ulje, kad kupujete filter ulja (mislim da je 20/1.5), obavezno tražite KRAĆI! Naime, filter sa dužim telom nećete moći da "navrnete" od lima za koji sam sad zaboravio čemu služi. Naravno, ovaj kraći je duplo skuplji od standardnog. 'Ebi ga.
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub16.11.2007. u 09:01 - pre 199 meseci
Koja to radnja poručuje po kataloškom broju, pošaljite mi na PP, hvala. Ovo sa indikacijom temperature motora je baš hendikep. Da li neko zna raspored osigurača? Pozdrav!!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
212.200.176.*



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub16.11.2007. u 21:58 - pre 199 meseci
Postovani Pandisti, a posebno Kuntalo, IspektoreKluzo, te godp. Dlalicu, evo malo sam obavio istrazivanja po inostranim forumima i WEB-u uopste u cilju razresenja dva problema koja muce Pandiste sirom planete, a to su:

1. Ugradnja (tacnije samougradnja) pokazivaca temperature rashladne tecnosti
i
2. Ugradnja (tacnije samougradnja) obrtomera koja na ovom forumu nije koliko ja znam do sada pokretana, ali je veoma aktuelna medju Pandistima u Velikoj Britaniju (GB).

Da krenemo prvo od POKAZIVACA TEMPERATURE:
Prvo da kazem da su Fiat Panda Classic, kako nase vozilo zovu u GB, u ponekoj verziji 4x4 i verziji Selecta, iz FIAT-a isporucivali kupcima sa vec ugradjenim pokazivacem temp., koji je bio smestan u prostor segmenta instrument table smesten odmah ispod segmenta pokazivaca nivoa goriva, iste velicine i istog oblika, sa istim podeocima, kazaljkom i skalom u stepenima Celzijusa i ideogramom termometra. Nesto o ovome sam pisao i ranije na ovom forumu, uz okacene slicke.
Kod ove dve (LUX) verzije Pande, osim prisustva pokazivaca temperature na instrument tabli, na mestu naseg davaca signala pregrejanosti rashladne tecnosti - smestenom u bloku motora, nalazi se davac nivoa temperature tecnosti u rashladnom sistemu. Nas davac radi samo po principu ON/OFF (nema signal= O.K, ili ne daj Boze ima signal= tecnost vri, para sisti iz expanzionog suda=ode dihtung glave), dok ovaj drugi predstavlja termodavac sa promenljivim otporom, radi ocitavanja nivoa temperature na instrumentu – tj. pokazivacu.
U Velikoj Britaniji problem lako resavaju, odlaskom na autootpad ili u prodavnicu autodelova, ili cak preko interneta, gde kupe taj segment i pripadajuci davac, i sve to lepo i lagano ugrade u svoju Pandicu, i molim lepo. Ruku na srce, u tom slucaju izgube mogucnost paljenja crvene lampice za pregrejanost tecnosti, obzirom da zicu sa te lampice prekartiraju na pokazivac temp. na tabli i sa druge strane u zamenjeni davac u bloku (skinu prekidac – stave odgovarajuci davac). Medjutim neki su na ovaj nacin stekli nove probleme, obzirom da je kod nekih verzija FIAT-a sa ovim nasim motorom, 187A1000, na primer Siecento i Cinquecento, LANCIA Y, i neke Alfice i Seat-i, signal sa davaca-prekidaca upucivali istovremeno i u ECU (Engine Computer Unit), to vam je ona siva metalna kutija koja se nalazi levo od motora (gledano od napred) i koju mi zovemo kompjuter, odakle je u slucaju nastanka pregrejavanja dolazio signal i do naradzaste lampice Engine Error, ili problem na motoru, uporedo paleci i crvenu lampicu temperature.
Zato sam pogledao forum Siecentista i Cinque, i oni su stvar resili kako sledi: Prvo su pored pokazivaca i signal-davaca, nabavili i jedan mesingani cevasti T-razvodnik koji po precniku odgovara donjoj gumenoj cevi koja od hladnjaka ide do motornog dela, u glavnom toku rashladne tecnosti i koja na dva kraja pasuje na gumenu cev, a u treci otvor T-adaptera (sa navojem), pasuje sam signalni-termodavac, ali termodavac sa dve buksne, obzirom da im u ovoj varijanti nema mase na navoju dobijene sa urezane loze - bloka motora, ili tu mesinganu T – cev – adapter, moraju dodatno uzemljiti minus polom na drugi alternativan nacin (zica+shelna pa na masu i sl,), ako u adapter uviju obican davac sa samo jednom buksnom –kontaktom, kakav se najcesce i redovno koristi). Zatim preseku donje crevo i odstrane deo creva u duzini od nekoliko cm , pa sa shelnama na to mesto - prikace na gumenu cev ovaj T sklop-adapter, i dalje postupaju slicno kao i kod Pandi 4x4. Ovaj sistem ima prednost u tome sto obican davac sa lampicom, kao nas - ostaje u funkciji na fabrickom mestu, i ne daj boze - -pali crvenu lampicu, uz istovremeno (ako je predvidjeno) davanje siglala originalno ugradjenog davaca na ECU, koji uporedo - pali i naradzastu lampicu Engine Error, a za manu ovaj sistem ima to sto pokazivac temperature ocitava temperaturu, tek kad se termostat rashladne tecnosti otvori, odnosno minut dva po startu motora, kada prestane rezim hladjenja samo sa tecnoscu koja kruzi u samom bloku motora, i otpocne cirkulacija preko hladnjaka, odnosno kada termostat zatvori baj pas, otvori se i otpocne pun tok rashladne tecnosti kroz ceo sistem- preko hladnjaka. Jos jedna od mana ovog sistema je i to sto se podrazumeva totalno praznjenje rashladne tecnosti, i njenog nalivanja nakon montaze, sto smo ranije komentarisali u forumskoj diskusiji na temu ZAMENA RASHLADNE TECNOSTI, sa svim onim silnim pipama, kofama i rizicima po amatere.
Podvarijanta ovog sistema je nabavka T-razvodnika od mesinga, koji se usrafljuje na mesto obicnog davaca jednim svojim krajem u blok motora – na mesto postojeceg davaca, a u druga dva kraja se istovremeno usrafljuju postojeci davac koji ide na crvenu lampicu i slozeniji davac, koji ide na indikator temperature. Meni se cini da je ovaj sistem jos i najprihvatljiviji za nas Serbian Pandist-e, obzirom da ne znam da li kod nas zica sa davaca ide samo na lampicu – direktno, ili ide i na ECU. Ko prvi sazna – brate - neka javi na forumu.
I kod ovog sistema ugradnje ima malo gubitka tecnosti, u momentu kad se odsrafi postojeci davac pa do momenta dok se ne usrafi T-adapter sa oba davaca, ali ipak se moze snaci, bar pomocu palca, po principu drzi vodu dok majstori odu, nadji nekog da ti drzi vodu i sl.
U svim gore - opisanim sistemima, postoje i oni koji nisu nasli originalni Pandin pokazivac za tablu, pa su ugradjivali razne indikatoe - na razna manje ili vise pogodna mesta na Pandama, od mesta za sat na kokpitu, tamo - iznad centralnih usmerivaca vazduha, pa do plafona pored unutrasnjeg retrovizora, na samu tablu- odozgo, zatim u policu za radio – (koju ja jos nemam, jer dok ja Vama ovde pisem nasiroko Vi ste – sve police vec pokupovali),- pa do modela na vakuum, ili cicak traku, sa vakum-nosacima - pa na sajku i sl. Cuda od ideja da vidis.......

Razmislite svi malo o ovim sistemima, pa bih voleo da cujem i vase komentare, i po potrebi da Vam detaljnije sa slickama ovo i predstavim, u zavisnosti sta Vam se cini najbolje.

Sad samo jos i da se jave Pandisti tipa - ne diraj nista, pokvarices ovo ili ono, jesi li lud, bezi bre tamo..., salim se, ali primite sve ovo vise kao moju dobru volju da Vam predstavim moja saznanja i sta su sve Pandisti sirom sveta vec probali i zaista uradili.
Nadam se da cenite ne mali napor koji sa ulozio........

Da sada malo obradim onu drugu temu, nama jos pomalo stranu, ali jako interesantnu, medju Pandistima u belom svetu koja se zove OOOOOOOBRTOMER:

Eeeeeee , obrtomer FIAT nikada nije serijski ugradjivao ni u jednu varijantu Pande Classic.

Sto se obrtomera tice nema Pandista koji se - prave vazni da ga imaju fabricki, i onih koji pate sto ga nemaju, kao sto je slucaj sa indikatorom temperature, izmedju onih koji ga fabricki imaju (neke 4x4 i Selecta) ili ih nemaju....(Italijanska posta, Telecom Italia, mi i druga - uboga sirotinja i lumper-proleterijat)..... Zato su se na zapadu svi oni udruzili, - dali u teoriju i praksu i ustanovili i uradili sledece:
Oni koji su stare kuke, i imaju pande sa bobinama (pre 2000-te god), lako resise ovaj problem tako sto pokupise po otpadima i radnjama razne obrtomere - iz podmornica, autobusa, aviona, tenkova i sl., pa lepo na samom instrumentu + na +, minus na minus, a srednju zicu (+V) na + shajbnicu od bobine i stvar gotova........... Bilo je samo raznih varijacija, gde da ture u kabini sam obrtomer. Opet tu neki iskoristise mesto za sat (a ima ih koji fabricki imaju ugradjen i sat (Selecta i poneka 4x4), pa su na razna mesta stavljali razne obrtomere, u samu instrument tablu, na tablu, ispod table, u kasetu za radio, koju ja jos nemam (Bua-aaa, Bua-aaaa), pa do krova, da visi kod retrovizora na sofersajbnu itd.....itd. Pa sa pozadinskim osvetljenjem, pa bez itd.

Ovaj sistem osta nemoguc i neprimenjiv za Pandiste gustere, sa Pandama proizvedenim posle 2000-te, koji imaju MPI sistem ubrizgavanja sa dva trafoa za dva+dva cilindra kao i mi Pandisti u Srbiji (uvek Srbi na-ebu...).
Uzimanje signala sa jednog od trafoa, davalo bi duplo manji broj obrtaja motora u odnosu na klasicnu varijantu, jer svaki trafo daje signal samo za dva cilindra, odnosno misija - naci obrtomer za dvocilindarski motor se ispostavilo kao skoro nemoguca misija, odnosno ima ih za Harley- Davidson mororcikle, ali cene su prava sitnica, a i sve pokupovao onaj debeli sa Discovery-a, sto budzi one motore sa sinovima u Orange County okrugu kod NY, a sa njim se ne bih bas zamerao. Osim toga uzimanje signala sa jednog od trafoa, je prilicno pipavo, zbog malih utikaca itd.. Crtanje nove skale i brojeva, na obican obrtomer, opet znaci da na maximumu (sto nije zdravo za makinu), opet - kazaljka ide samo do pola skale. Neki predlagase i napravise elektronski uredjaj sa digitalnim sedmosegmentnim displejom, ko na digitronima vagama i sl., ubacise mnoge elektronske komponente, sheme, lemljenje, otpornici, zice, diode, varijante, glava da zaboli, elektrotehniku da doktoriras, a tek ostalo? Jedino je zgodno sto se ovaj digitalni pokazivac moze smestiti lako u instrument tablu ili tu negde, i sto po sebi svetli i tepmeraturu pokazuje kao trocifreni broj, mada su ukusi po ovom pitanju razliciti. Ej glava me zabole od ovog dela interneta, strucnjaka, a i sistem pravljenja je bas, bas zaj...., - slozen, i podrazumeva super snadbevenost elektronskim komponentama, sto ovde u Srbiji nije slucaj, zar ne.

Gde, sta i kako, postade glavno pitanje.........???????? za sirotinju ubogu, i novopecene Pandiste.

Jel Vas davim?, ili da nastavim dalje.........a?

Ako ne davim, hocu da Vas cujem Pandisti !!!!!, odgovorite na temu, pa cu izvrsiti izmenu, odnosno azuriranje ove diskusije, i objasniti celo resenje za nas model Pande, a resenja verujte imaaaa.....!

Ako mi jos obecate da ce te mi javiti kad saznate gde da nabavim - policu za radio, jer po ceo dan Vam ovde pisem, i ne stizem da trazim policu, i onu crnu ratkapnicu sa tocka i onaj plasticni ornamentalni usmerivac toplo-hladnog vazduha u kabini, - okacicu samo za Vas i slicke sa ilustracijama shemama i dr.

Ne, stvarno, ako zelite jos, jasno mi to stavite do znanja, i oglasite se ili odo ja na one GB forume, i necu da vam smetam........

Svestan sam ja da pisem opsirno, ali mislim da bi bilo kakvo sazimanje bilo suvise na ustrb kompletnih informacija. Molim komentare i na ovu konstataciju, pa ako nesto treba da popravim, to prihvatam da ucinim samo za Vas, dragi moji Pandisti iz Srbije, ali morate mi zato dati jasne sugestije.

Od Vas zavisi............nastavljam li ili ne?

Na kraju jos samo da dam gosp. Kuntalu info o rasporedu osiguraca, koji je naveden za Pandu na GB forumu:

According to "Haynes", this is what they do:

Fuse 1 - reversing light, stop light,direction indicator, warning lamps, fuel gauge.
Fuse 2 - windscreen wiper, heated rear window switch, rear wiper.
Fuse 3 - LH headlamp main beam.
Fuse 4 - RH headlamp main beam.
Fuse 5 - LH headlamp dip beam, rear fog light.
Fuse 6 - RH headlamp dip beam.
Fuse 7 - front LH parking light, rear RH tail light,rear number plate light, instrument panel illumination.
Fuse 8 - front RH parking light,, rear LH tail light.
Fuse 9 - Horn and interior light.
Fuse 10 - Heated rear window and Hazard warning lights

Na mom primerku Pande, u kabini ispod volana i police, sa donje leve strane je kutija sa osiguracima na kojoj nisu brojevi, nego slicice sa ideogramima sklopova na koje se odnose osiguraci, a to je prilicno razlicito od ovog sa GB foruma, recimo nacrtana sirena, nacrtani brisaci, oborena svetla i sl. Ako treba preciznije, Kuntalo pisi da nastavim, ili da skeniram moju knjizicu, koju dobih zaturenu u mojoj Pandi – na zabarskom???????

Za one koji bi da kupe najbolji auto, informacija - u petak, sabajle, u Zelezniku u ul. Lole Ribara, kod mostica, ispred tamosnjeg auto - servisa, - vidjena 4 crvena komada, Telecom Italia, u 100% - Van verziji, sa sivom plastikom i duplim vratima pozadi, - taze uvezeno – jos imaju natpis telecoma, cekaju na preradu u putnicka ili na servis, pa ko voli avanturu, nek istrazuje, a mozda su samo na farbanju za nekog ko ih je (firma) vec kupila, ........

Oglasite se?

Pozdrav, AcaDorcol
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
*.opera-mini.net.



+2 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub16.11.2007. u 23:22 - pre 199 meseci
Ja bih samo da predlozim Acu za predsednika kluba, dok nam se ne pridruzi neki jos veci entuzijasta, u sta iskreno sumnjam.

Sto se zajednickog problema tice, apsolutno je fascinantno da i pored prilicnog broja Puntica I i II bez "toplomera", nasi elektricari, odnosno skoro svi FIAT serviseri u Beogradu se nijednom nisu sreli sa zahtevom poput naseg, te uglavnom na pitanja o eventualnom resenju problema odgovaraju sleganjem ramenima.
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

sledgeh44
Prof, skola

Član broj: 158566
Poruke: 140
89.216.237.*



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub17.11.2007. u 00:23 - pre 199 meseci
OK, ne bih da smetam u temi ali prošle godine sam bio poslom u Italiji i tamo su nam u firmi za koju smo radili dali na korišćenje "their small car" iliti Pandina :-) Još se sekretarica izvinjavala, kaže: "Jeste da smo blizu Modene ali nećete dobiti Ferari!" Lagao bih kada bih rekao da sam pre toga ikada obratio pažnju na mali i ne baš ugledni Fijatić ali nakon vožnje po Val Trompiji, Breši pa sve do Lago d' Isea mišljenje mi se totalno promenilo! Fantastičan autić! Posebno me je oduševio u 4x4 verziji! Pitao sam se čemu to služi al' sad mi je sasvim jasno :-) Tamo je samo glavni put ravan a sve ostalo je uzbrdo! Auto ide k'o blesav, skreće još bolje a troši minimalno...
Drago mi je da ste pokrenuli ovu temu! Pozdrav svima i pitanje... Je l' ima ko Land Rover Series na prodaju? :-)
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.adsl.verat.net.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub17.11.2007. u 19:29 - pre 199 meseci
Dorćolac, Seicento sporting ima sve instrumente koji nama trebaju, ne znam da li nova panda active ima merač temperature i obrtaljku. Treba pogledati. Kuntale, ne verujem da je bilo koji majstor razmatrao ovako nešto. Da sam ja majstor već bi dobili ponude na PP. Nećeš se rešiti mesta guru-a tako lako. Aco, svaka čast, ideš u detalje, da li imaš veze sa mašinstvom. Pozdrav od Kluzoa za sve!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
212.200.176.*



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub17.11.2007. u 22:08 - pre 199 meseci
POZDRAV SVIMA,

AcaDorcol


[Ovu poruku je menjao AcaDorcol dana 18.11.2007. u 08:02 GMT+1]
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
212.200.176.*



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub17.11.2007. u 22:15 - pre 199 meseci
Neeee neeee, momci, Kuntalo ostaje GURU, a i Inspektor je ovde stara KAJLA na forumu, ne bi ja da sad tu nesto...dramos.....rim., nego nesto ovi NovoSadjani, zacutali, ne znam da li ih ove teme ne interesuju, ili jure po radnjama, internetu i sl, da ugrade ove uredjaje pre nas. Salim se malo momci, i ja jedva cekam da vam nastavim pricu, a nadam se da ce i kod nas kao i svugde u svetu, medju Pandistima uvek vladati solidarnost, tolerancija i postovanje. Za sada nam dobro ide, a nadam se da sam i ja malo doprineo tome.

Inace nemam nikakve veze sa masinstvom, ali zivot me bacao malo vamo, malo tamo, malo hobi, pa eto....
Izvinjavam se na opsirnosti, ali prosto nije moguce jednostavno resiti problem, a volim da Vam prenesem bas sve detalje, a verujte nije bas bilo lako sve sakupiti i sistematizovati, no svakako, lakse ce mo doci do boljitka za nase Pande i sve nas.

Elem da nastavim pricu...........

OBRTOMER PANDA II DEO

Za Pande Classic, proizvedene posle 2000-te koje imaju motor 187A1000, MPI, sa dva trafoa umesto klasicne bobine, obican obrtomer, kakav se nalazi po otpadima stvara mali problem, buduci da je on koncipiran tako da se njegov V+ signalni kabl u osnovnoj varijanti - vezuje na + kontakt od bobine, pa on svaku pojavu napona na tom kontaktu deli sa odgovarajucim brojem (mislim cilindara u motoru, recimo 4) i rezultat tog deljenja, smatra jednim obrtajem motora. na taj nacin samo okidanje varnice u recimo prvom cilindru se smatra jednim obrtajem, potom se preskacu sledeca tri okidanja, pa se racuna opet okidanje varnice u prvom cilindru, i tako redom..u svakih 60 sekundi... Taj obradjeni signal onda ``gura`` kazaljku na samom pokazivacu do odgovarajuceg podeoka i pruza vozacu informaciju o broju obrtaja motora – citaj broju okidanja prvog cilindra u minutu........
Ovaj slican princip su koristile i stroboskopske lampe (blic lampe) koje su majstori ranije koristili (a i danas koriste) da bi nastelovali paljenje, jer bi okidanje prvog cilindra istovremeno okinulo blic na lampi, upravo u trenutku kada bi zarez na tocku zamajca motora (ili drugi odgovarajuci remenik motorne grupe) - prolazio pored jednog od repera na bloku motora, i tako se stelovalo paljenje.........., ali onda dodjose i kompjuteri, pa sve to sada citaju na lap topovima i dijagnostickim uredjajima, nista lampe, nista blicevi i reperi, i tako to. Panda, ova koju i mi imamo, poseduje i senzor obrtaja motora, koji daje podatke za nas ECU, a ovaj senzor se lepo vidi – gledano od napred, ispod haube, dooole, sa leve strane motora, ona mala budza, koja stoji iznad donjeg - zupcastog remenika razvodnog kajsa, na jedno santimetar iznad zubaca koji protrcavaju ispod njega. To je rodilo ideju po Ujedinjenom Kraljevstvu, ili ti GB, da bi se taj signal mogao koristiti kao ulazni signal za nase obrtomere, ali......... ne lezi vraze, taj donji remenik zubatog kajsa, ima XY zuba, a ne samo cetiri, kako je potrebno, pa bi onda to mnoooogo uvecavalo i podatak o broju obrtaja motora. Ako bi ovaj remenik imao recimo 100 zubaca, onda bi to podeljeno sa 4, davalo 25x vise obrtaja na obrtomeru koji deli sa 4 itd........ Skidanje, skeniranje, obrada u photoshop-u - skale normalnog obrtomera, stampanje nove i lepljenje iste, preko stare skale, (a bilo je i takvih pokusaja) nije dalo reziltate, jer je kazaljka obrtomera, cim upalis motor, ostajala zakucana na MAX. Sta ce ti obrtomer koji je uvek u crvenom, cak i na leru, on bi pokazivao 900 obrtaja u leru x 25, = 22.500 obrtaja. Priznacete da bi vozaci formule popadali u nesvest kada bi to ugledali na cajgeru....... ha, ha.

Britanci – Pandisti, i ostali, sirom sveta, su dosta eksperimentisali sa ovim problemom u Pandama Classic, 1.1 MPI, u pokusaju da nadju mesto sa koga bi vukli signal za obrtomer, koji je nama potreban, za direktno povezivanje obicnih obrtomera. Pitali i majstore za Uno I, Uno II, Cinquecento, Innocenti, Siecento, Seat Marbellu, Lanciu Y, Alfice, - a majstori i servisi - slezu ramenima......ceskaju se po glavi, i ne razumeju, a kamoli da rese stvar
Pitali oni i direktno FIAT Servise u GB, a ovi im rekli da ti modeli jednostavno - nisu planirani za obrtomer- i tacka.

Tada se ko po pravilu umesase i elektronicari i atomski fizicari, i da Vam ne pricam, opet oni udarili u lemljenje, sheme, otpornike, cipove, kondenzatore, splitere signala, zice, module, principe indukcije, Plankova konstanta........procesore..........., sad kad god ih vidim, bezim sa tih rasprava. Na kraju su dobili neki modul, koji se po velicini i slozenosti moze uporediti sa Lap-Topom, a pri tome ni ne pokazuje tacan broj obrtaja, a ispod haube jedva da ima mesta da se smesti. O ruznoci i skupoci, bolje i da ne govorim. Za te pare moze da se kupi kompletna dijagnostika i light show za bolju Club-diskoteku – pride, pa tamo imas i broj obrtaja i temperaturu i jos puno toga. Ne kazem, montirali su oni na kraju to u Pandu, ali je sve riknulo nakon 100 Km. Posle ih grdili da su mogli da naprave pozar, da svi izginu, da ce sve eksplodirati itd.....Neki po Nemackoj, napravili podvarijantu sa meracem temperature od procesora (AMD-ovog) iz kompjutera, sto i nije tako lose, ali pokazivac nije ovaj sa cajgerom, nego ko na digitronu. Moze da prodje, ali nije to to.

TADA SE IZ ZVANICNE KNJIZICE- FIAT FABRIKE, koja se zove Servisne procedure odjednom - ukaza PRAVO RESENJE!!!!!!!!!!!, tamo gde ga niko nije ocekivao, a lepo pise u toj knjizici.

Potrebno je da se signal na obrtomer dovuce sa PIN-a broj 23, na kompjuteru koji kontrolise ubrizgavanje.
************VIDI PRIKACENU SLICICU***********
U opisu taj pin, je mesto prikljucenja za uredjaj prekida ubrizgavanja (panic - injection interrupt prekidac), koji se nalazi u kabini - kod leve noge vozaca, dole, na levom krilu i zasticen je (pokriven) crnom plastikom postavljenom preko njega, a koliko sam do sad saznao, sluzi za prekid ubrizgavanja u ne daj Boze nekim situacijama, kao sto je sudar, koji ne dozvoljavaju da se ugasi motor preko kljuca, pozar, karatak spoj i sl. Ovaj uredjaj moram jos malo prouciti, pa cu vas obavestiti o detaljima – tacno cemu sluzi, kako funkcionise, i kad se ne daj Boze koristi itd.

Imate li i Vi Serbian - Pandisti, tu dzbotnu, na Vasim Pandojlama....... a? Ja mislim da imate svi, a mozda neko od Vas zna i precizniji opis? VIDI DRUGU SLICICU ZA POLOZAJ ISTOG

Ali u Servisnim procedurama, to za PIN-u 23, za ovaj uredjaj je samo prvi deo opisa upotrebe ovog PIN-a, dok u nastavku leeeepo pise – ``REVOLUTION COUNTER IF FITTED``, sto bi znacilo u slobodnom prevodu – OBRTOMER, ukoliko se isti prikljucuje na vozilo. Jos da kazem da je ovaj podatak (TAJNOM OPERACIJOM o kojoj ne smem otkrivati detalje, jer ako bih vam rekao, morao bih da Vas ubijem) provaljen tako sto je istrazivano na novoj Pandi – Panda NUOVA 1.1 MPI, gde je prikacen obrtomer, koji se tamo (u sve nove Pande) fabricki ugradjuje, a obzirom da ova ima motor i kompjuter kao i mi Pandisti iz Srbije, stvar je jasna.......PROBLEM RESEN, PROVEREN U PRAKSI – OBRTOMER - RADI

Ovde ostaje samo pitanje, i problem da se izbegne cheprkanje po pinovima utikaca u kompjuter (ECU), pod haubom, nego da se na onom panic tasteru, pronadje odgovarajuci prikljucak-buksna, sa zicom koja ide na PIN 23, (potreban UNIMER) pa da se tu veze signalni kabl za obrtomer, mislim da je to daleko pametnije i lakse posle za sprovodjenje zice do obrtomera, ali to jos nisam istrazio. Naravno, ocekujem ideje za Vrstu obrtomera, mesto ugradnje, i odakle mu dovuci + i minus pol, za napajanje, kao i predlog da li isti da ima pozadinsko osvetljenje.

Ajd sad da cujem komentare Pandisti...........Jel ste zadovoljni, Inate li neku ideju – sugestiju, neki komentar............

Ovi u GB kad su to provalili, (ukrali servisne procedure za nove Pande), napravili pijanku, bilo je i vatrometa, pravili ljudi slavlje, da Vam ne pricam......

SAD MALO DA RAZMISLIM STA DALJE DA CINIMO, ali osnove su tu.


AKCIJE KOJE PANDISTI TREBA DA SLEDE:

1) SAMOUGRADNJA POKAZIVACA TEMPERATURE RASHLADNE TECNOSTI-FIAT Panda Classic

Treba naci neki servis za cajgere (recimo za tahometre, brzinomere, manometre i sl.) koji vec ima, ili neku masinsku radionicu, da napravi T ili Y mesingani razvodnik za dva davaca temperature, koji se usrafljuje na mesto postojeceg davaca na bloku, Pandi Classic, zatim naci original indikator temperature za Pandinu tablu, ili neki drugi pogodan cajger temperature od 0 do 130 C, koji radi na 12V, sa odgovarajucim davacem sa otporom, pa sledi mozganje oko najlakse montaze.......dizajn i sl.

2) SAMOUGRADNJA OBRTOMERA FIAT Panda Classic
Treba UNIMEROM u nekoj radionici, ili na nekoj elektroshemi za Pandu, Pandu Nuova, Siecenta Sporting, i sl. naci na koju buksnu Injection switch-a u kabini ide zica sa ECU, PIN-a broj 23.
Naci nakon toga pogodan Obrtomer, jeftin a lep, sa pozadinskim osvetljenjem, pa da se lepo negde smesti na vidljivo mesto, da ne strci i ne remeti taj SPARTANSKI DIZAJN, koji Panda sharmantno nosi, kao neki usud vec 27 godina (prva proizvedena 1980-te).

ZA SADA TOLIKO, A SAD MALO VI MOMCI, ISTRAZUJTE, RASPITAJTE SE, MOZGAJTE, JURTE RADIONICE, OTPADE, RADNJE, PA DA SE I MI HVALIMO SA OVIM UREDJAJIMA, A I DA POBOLJSAMO PANDE.
JAVITE SLOBODNO O REZULTATIMA, IDEJAMA..........CENAMA.........
E da sam ja neki drugi, pa da sve ovo sto znam, zadrzim za sebe, pa da Vam dam ponude.na PP.......ali tada ja verovatno ne bi vozio Pandu Poste Italiana, nego bi, sa HUMMEROM, obitavao u nekom kaficu, i trubio bih ovim sa Pandama, kad god se parkiraju na neko malecko mesto, na koje moj HUMMER ne moze. HA,HA.......
ZIVELI,
POZDRAV SVIMA,

AcaDorcol
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
212.200.178.*



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub18.11.2007. u 07:14 - pre 199 meseci
Pardon, sad sam okacio i odgovarajuce slicice uz prethodnu poruku,

Pozdrav

AcaDorcol
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
*.opera-mini.net.



+2 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub18.11.2007. u 08:16 - pre 199 meseci
Ma za obrtomer mi i nije neka briga, ali merac... Kazem Vam, u kom god servisu da sam bio, ostavio sam kontakt elektricaru da me nazove ako iznadje resenje, rekavsi mu pritom da cu dovuci jos 10 musterija min., ali nista...
U medjuvremenu, jeste li nasli presvlake za sedista, ali da odgovaraju i za zadnju klupu i da nisu ona, k'o najlonska? Dodje mi da kazem majci da mi sasije... Ukoliko pritom nisu preskupa, saljite PM...
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.adsl.verat.net.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub18.11.2007. u 11:58 - pre 199 meseci
Dorćolac, treba paziti šta se radi sa ECU jedinicom, nova je katastrofalno skupa, a popravka je najjeftinija u nekoj firmi u Velikoj britaniji i ne bi koštala ispod 250 €, daj da mi rešimo temperaturu, ovoj makini je to neophodno, treba videti kako je to rešeno kod seicenta sporting obzirom da ima istu makinu kao i naša panda, ovo sa t-profilom je ok i elegantno, problem je sto zavisi od termostata, ako nešto slično ima seicento ili nova panda ugradićemo to. Kuntale, likovi koji prodaju presvlake na buvljaku mogu ti ih sašiti, cena je prava sitnica. POzdrav!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
212.200.176.*



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub18.11.2007. u 16:19 - pre 199 meseci
DOBRO KAD NAM SE VEC TOLIKO ZURI ZA TAJ ``TOPLOMER``, a znamo teoriju koju sam izneo do detalja, postupak i sta nam treba, PROBAJMO OVAKO:

Neka neko ( Kuntalo ti mi izgledas najekspeditivniji) (ja nazalost ne mogu zbog velilih obaveza koje imam i sledecih mesec dana na poslu) kontaktira servis za tahometre, barometre, taksimetre, merace, sajle brzinomere i sl. cijie detalje saljem sutra Kuntalu na PM, pa neka ih zove ili neka se proseta do njih i priupita:
a) Imaju li adapter, razvodnik, razdelnik, racvu, ili vec kako to zovu, od mesinga – oblika T, Y ili cirilicno DZ oblika koji bi pasovo na navoj bloka, na mesto postojeceg ON/OFF davaca temperature za motor FIAT FIRE 1.1 MPI (Panda, Sie, Cinq i sl.) – potrebno je da racva ide u kompletu sa sve tri termostabilna dihtunga za istu.
Ovde ce oni mozda traziti postojeci Pandin davac da ga vide, zbog tipa narezane loze (gvinta), dimenzija, dubine, precnika i sl. a i samo vozilo zbog prostora za ugradnju (razmak od bloka do shasije, da stane sve to. Najbolje bi bilo poci Pandom i poneti u taj servis i primerak postojeceg davaca i primerak onog slozenijeg davaca sa otporom i buksnom kakav nama treba, (neko ranije rece da je isti za sve FIAT-e koji imaju pokazivac temp.) Usput im treba objasniti situaciju i problem, jer siguran sam da oni to mogu resiti. PITANJE JE SAMO CENE. Ovaj servis ima i razne pokazivace, cajgere, a mozda mogu da poruce i original za Pandinu tablu. Treba im reci da ima vise zainteresovanih Pandista za njihovu kompletnu ugradnju ili za kupovinu njihovih delova za samougradnju, jer mislim da ce od toga zavisiti njihova cena i volja da se sa ovim bakcu. Rade i sistem sve njihovo i sistem kupi pa se sam bakci.
b) Isti postupak vazi i za neki drugi servis ili majstora, koji se bavi popravkom i ugradnjom tahometara taksimetara, manometra, meraca pritiska, brzinomera itd...a ima ih......
c) Ako ni jedan od ovih servisa ili majstora, nije zainteresovan za ovakvu petljanciju, trk u neku masinsku metalostrugarsku radnju, sa sve davacima i Pandom, pa pitati posto da se napravi T, Y ili cirilicno DZ, mesingani - razvodnik sa jednom muskom lozom za Pandin blok, i dve zenske loze za oba davaca., Pojuriti radnje, otpade, i WEB, za DAVAC i POKAZIVAC, ali po Evropskom standardu, zbog otpora u omima koji treba da bude od 0 do 180 Oma, jer su prema tome i Euro –davaci cajgeri gradjeni. Ameri prave na 360 Oma, i PAZNJA, nama treba sa WEB-a Elektronski davac i cajger, a ne Mechanical, ko za Bojlere, jer svi ovi proizvodjaci davaca i cajgera, obicno prave obe varijante, a iste po obliku. Mehanicki imaju one sonde i kapilarnu spiralnu cevcicu sa gasom, ko oni za Bojlere, kotlove i sl..
Moguci tragovi za web: VEGLIA-BORLETTI (prva ugradnja za FIAT-e), VDO Instruments , Teleoptik, a van weba, Buvljak prva tri reda i sl.
d) Sve ostale ideje su dobrodosle


Inspektore, necemo T racvu u donjem crevu, pa da zavisimo od termostata, nego idemo na T racvu u blok, pa oba termostata u tu racvu, tako ostajemo sve vreme u toploj vodi, a i nema total praznjenja Paraflua, (Serbishen izum).


IZVESTITE O REZULTATIMA
Pozdrav
AcaDorcol
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
*.opera-mini.net.



+2 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub18.11.2007. u 22:57 - pre 199 meseci
-Inspektore, bio sam kod pomenutih na OTC-u, presvlake zaista nisu lose, ali 50+ ojra mi bash i ne pashe...
-Aco, sto se zauzetosti tice, ako ne pisem s'posla, pisem dok klopam, i to sa mobilnog, a u susednoj sobi je porodicni podmladak od mesec i po dana, pa Ti vidi ko je zauzetiji... U svakom slucaju videcu sta mogu da uradim...

VELIKI POZDRAV!

Save the Panda!
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub19.11.2007. u 07:19 - pre 199 meseci
Kuntale, sa malim zakašnjenjem čestitam na prinovi, sada si GURU od glave do pete, nek je živo i zdravo!!!!!
POzdrav!
 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
*.adsl-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub19.11.2007. u 08:47 - pre 199 meseci
Moje cestitke zbog juniora!!!!

Moram da se izvinim svima vama zbog neazurnosti po pitanju toplomera!!!
Znam sta sam obecao, i kada , ali jedino sto sam saznao u medjuvremenu, je da procesor o kome sam pisao radi iskljucivo na 220v, tako da puj pike ne vazi. Zao mi je zbog ovoga jer cena je bila sasvom prihvatljiva . Jurim sada kod pase neku drugu napravu koja radi na 12v, pa videcemo!!!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



+1 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub19.11.2007. u 10:34 - pre 199 meseci
A, Cestitam, Cestitam, Guru, al ce da uci da vozi Pandu, eh jos malo i ima da trazi da ide u provod sa kolima, videces.
Samo moramo dotle da mu montiramo Pokazivac.

Podatke o servisu cu dostaviti cim nadjem vremena

Elem da vam ja ipak prikacim kompletnu pricu sa slickama i prevodom, kako su to Britanci izveli na Cinque, i moj predlog za izmene, na tom njihovom sistemu.

Zamolio bih Roberta, da ovaj fajl pokaze pashi, obzirom da nisam elektonicar, te da ga prokomentarise, kao i svi vi ostali.

AcaDorcol
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
212.200.151.*



+2 Profil

icon Re: Fiat Panda [Classic] klub19.11.2007. u 17:31 - pre 199 meseci
Hvala, hvala svima... Pretpostavljam da će prvi časovi, na leto, izgledati ovako:



Aco, ponoviću se- SVAKA ČAST! Samo par pitanja:

-Stalno se pominje stavljanje adaptera ili davača u blok motora. Da li na bloku već postoji mesto predviđeno za to, ili bi morala da radi burgija? Ukoliko važi ovo drugo, sumnjam da bi bilo ko dopustio da mu neko "buši" motor. Evo, ja prvi. :-)

-Lik iz primera koji si ostavio u attachment-u je naveo da uopšte nema očitavanja temperature dok termostat ne "otvori", a neko je ovde (možda i Ti, zaista nemam vremena sada da tražim) napisao da bi u tom slučaju, do "otvaranja" merač zakucavao u "crveno". Šta je sad tu istina?

Jedan VEEELIKI pozdrav i zagrljaj za sve Pandiste od naslednika:




[Ovu poruku je menjao kuntalo dana 19.11.2007. u 20:35 GMT+1]
Save the Panda!
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Re: Fiat Panda [Classic] klub - poruke iz 2007. godine

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 127103 | Odgovora: 222 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.