Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 103869 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 12:07 - pre 183 meseci
Slušamo poslednjih meseci, nedelja, o potencijalnoj propasti auto industrije, koja preti da zatvori na desetine hiljada radnih mesta i time dodatno zamrsi već dovoljno klimavu finansijsku situaciju u svetu.

Svedoci smo raznih priča i teorija o udruživanju, pridruživanju, preuzimanju većih od strane manjih, manjih od strane većih, podele tržišta i ponude, pa čak i spajanja najvećih u ovom poslu, samo zarad održanja na sceni.

Istovremeno, prvacima iz ovog biznisa (zaokruženog velom manipulacije i sveopšteg ludila po pitanju rasipništva) nije nimalo licemerno da u svetlu današnje krize, svoju alavost i žeđ sa bržom amortizacijom gubitka, a kroz drastično povišene cene, predstavljaju čak suprotno - kao povoljnost i "nikad bolju priliku za kupovinu".

Povod za ovu temu je vest sa B92 u kojoj se tvrdi da je Pežo 207 povoljniji nego ikada (ako ne direktno, onda između redova), te da sa ovom & onom opremom košta superpovoljnih 13.990€, sa najslabijim benzincem od 1400cc!

Heh... a dobro se sećam situacije kada sam, pre neku godinu, planirao kupovinu, pri čemu mi je 206 (znači prethodna generacija faktički istog auta, bez obzira na "unapređenja") u toj nekoj osnovnoj ponudi, sa istim motorom nuđen za 8.990€. Tada je 307 koštao ove pare, za koje se sada prodaje 207. 308 se popeo na cenu 406, a kako vidimo - za jedno dve generacije (ako se ne daj bože, održe i ne propadnu), neki fiktivni 309 će koštati ko stan u širem centru.

Opšte ludilo sa goriva gladnim motorima, besnih kubikaža i konjskih snaga, skuplje registracije, pokušavaju da nametnu kao nekakvu tobožnju višu klasu malih automobila, a uz konstantno saplitanje svih dosadašnjih istraživanja na polju alternativnih goriva i pripadajućih pogona.

Ne znam prosto da l' da se upišam od smeha ili od muke.

E ako krenu da propadaju, uopšte mi neće biti žao. Nimalo.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 12:42 - pre 183 meseci
Po meni zasluzeno - zbog preterivanja sa cenama (kod nas), losih uslova kupovine za gotovinu (mislim na arogantnost dilera i prodavaca u smislu spustanja cene i raznih pogodnosti za kes lovu) a pogotovo losih uslova za kupovinu na kredit (mislim na kamatu i dozlaboga glupav sistem odobrenja), nepostovanje kupaca.

Prvenstveno zbog cena koje ne odgovaraju kvalitetu vozila. Kada se uporede cene vozila nekad i sad, ispade da su sada vozila duplo skuplja, iako nemaju opreme za tu duplu vecu cenu (polazim od nekih vozila koja su i pre 18-19 god imala airbagove, ABS, klimu, servo, podesivi volan, sedista, podizace, centralne sa daljincem, grejane retrovizore, kozu bla bla).

Uglavnom - pohlepa za novcem polako ali sigurno unistava autoindustriju. Kod nas pored toga je i pohlepa za JOS novca bez obzira na sve, a za kupca niko ne mari.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.227.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 13:26 - pre 183 meseci
Pohlepu za novcem da ostavimo po strani, to je nekako svojstveno liberalnom kapitalizmu, kojem svi, manje ili vise tezimo. Sa vecom ili manjom dozom morala.

Problem auto industrije je sto je dostigla neke plafone. Nije vise moguce, prosto marketinski, odrzati visoku cenu proizvoda starog jedan vek.

Narocito se dogodio (s)lom u poslednjih 10-15 godina, kada su se jasno definisale neke vrste trendova.

Jedan je bahati, americki, koji maksimalno potencira potrosnje svih vrsta, i goriv i maziva i sirovina.

Zatim drugi, marketinski, malo vise prevarni, evropski stil, koji nudi mnogo manje potrosnje, barok i rokoko nekog imidza, ali za vece pare, kao da pomera trend stednje, stedi se imaginarno, realno se unapred daju pare za potencijalnu stednju, koja gotovo da ne postoji, ali se zahuktava potrosnja i opsti trosak zaposlenika, industrija...

Treci, da kazem japanski stil, koji nudi racionalnost i tehnoloska dostignuca, za umerenu cenu, ali ucveljen izmedi dva diva i divovska trzista, mora da se prilagodjava.

I cetvrti, koji ubrzava tocak nesrece niz padinu, je kinesko-korejanski, masproduktivni trend, koji pravi vozila i ekstremno niskog kvaliteta, ali takodje po ekstremno niskim cenama, sto je pravi "prelazni" trend, trend nakon kojeg sledi masprodukcija vozila viseg kvaliteta (sto se polako i poradja sa modelima ceed, i30, i10..a bice jos toga..), ako kriza ne pomogne eutanaziji.

Kada ovako sagledam trenutno stanje, deluje mi da je kriza vestacki izazvana (bez fobije o zaverama), sracunato, da bi auto industrija dozivela prvi sok, slican elektronskoj industriji (prvi bese sa racunarima, zatim mobilna telefonija), gde bi razvoj krenuo naglo, nakon kraha, sa velikim skokom u buducnost (blage intencije su pojave hibrida, modularnih, ili ekstrakvalitetnih vozila, skoro bez odrzavanja, ne "luksuznih" i "sljastecih", i to bas kod americkih proizvodjaca, zasada kao "koncept" vozila).

Tako da za 5-10 godina (na uzas onih kojima je filozofija "dobre prodaje polovnjaka" primarna), imacemo prevozno sredstvo, verovatno po meri vlasnika (da li za igranje ili za kancelariju ), uz neke restrikcije po pitanju energenata, ekologije i reciklaze, kao vecih prioriteta od bezbednosti.

Uz ovakvu komunikaciju, i okruzenost mrezama, tesko da cemo moci da sami izaberemo nebezbednu voznju, prekoracenje brzine, a da to softver ne konstatuje, ogranici, javi, upozori...

Poz.
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 13:49 - pre 183 meseci
Prija entuzijazam i opšti optimizam kojim odiše Tvoj post Vladd (barem jedan deo istog), s tim što mi se čini da je na sceni IPAK (u većoj meri) iskonski poriv za lakom zaradom metodom prodaje magle ili, ruralnije rečeno prodajom "M za B" (verujem dovoljno jasno i ovako kriptičnim akronomom napisano).

Ako nešto sada nije svojstveno samo našem tržištu, onda je to ovo. U pitanju je sveopšti, interkontinentalni trend, nečega što smo do skora imali u tekstilnoj industriji i njeni maloprodajnim podružnicama, šire poznatijim kao "butici": kada se neka roba ubuđa u rafovima nakon što potrošačko ludilo u nekom periodu prođe, lukavi prodavci se sete svojih glupljih sugrađana, pri čemu pribegavaju starom otrcanom triku (kasnije će se pokazati da i nije baš toliko otrcan, budući koliki buljuk potrošača pada na isti): tihim povećanjem cena za 40-50%, a onda gromoglasnim talambasanjem o vrtoglavim sniženjima od po 20-30, pa i više odsto. Negde sam video i 70%... čudi me kako se dosad niko nije prevario pa da napiše 100 ili 110% sniženja.

I to je otprilike ono što, već najmanje deceniju i po, drma autoindustriju. Opšta razmetljivost "inovacijama" i inovacijama, a sve to za nikad veće pare.

I dobro si primetio da auto industrija prednjači u tome. Samo, rekao bih da ni IT industrija nije mnogo napredovala u jednom segmentu. Ono što je po navici ostalo da bude predmet interesovanja isključivo velikih poslovnih sistema (npr. kolor štampači, bilo ink-jet, bilo laseri, kao i projektori, čak i najjeftiniji), ostalo je u istoj grupi "pristupačnih" proizvoda koji svoje "pristupačne" epitete počnu da otkrivaju tek nakon provog servisnog angažovanja. Rezervna sijalica košta gotovo koliko i sam projektor, a dopuna za kolor laser (nabavljen nov za 220€) košta krvavih 70% više od cene istog takvog novog lasera!

Gde je ovde auto industrija... pa baš tu... u repromaterijalu i opštem ludilu kada je održavanje u pitanju. Jer, nije dovoljno što sam nekada za veliki, luksuzni auto morao da plaćam skup redovni servis (zbog čega se, ruku na srce, nisam ni bunio - to prosto ide jedno s drugim), nego sad ista priča važi i za neko kotrljajuće s***** od 3-4 metara dužine i kvaliteta nedostojnog dečjih kolica. A sve to napravljeno tako da samo "ovlašćeni servis" može nešto da uradi. I to ponekad, kao što sam onomad imao zanimaciju sa bivšim autom, koji je na kraju pregledao svako, jer gospoda "ovlašćeni" nisu umeli bolje.

Mislim da danas ustvari plaćamo nečiji ćef lake zarade, pri čemu se potpuno zanemaruje dugotrajnost i "hype" tera na što učestaliju promenu vozila, što je u biti vrlo pogrešno. Ne zbog toga što mi trebamo da vozimo krševe, nego zato što preterana frekventnost zamene dugoročno šteti svima.

Jednostavno, ako je i logično menjati auto redovno na svakih 5-6 godina (što će bez nekih problema izdržati i najgora raga), onda zamena na 2-3 godine (a sada i manje) apsolutno nema rezona. Ni što se finansijskog pritiska tiče, a hvala Bogu ni zbog ekologije.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.227.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 14:04 - pre 183 meseci
Citat:
StORM48: Mislim da danas ustvari plaćamo nečiji ćef lake zarade...


Upravo je poenta u tome.

S tim, sto je zivot postao brzi (bar u kolevkama takvih ideja), a bezobrazluk auto industrije sve veci. Pri tome, i nekadasnje kolonije, kao lesina koja je ozivela, ne dozvoljavaju da se lesinari neumereno hrane. Tako da pare postaju nestabilna roba.

Optimizam je prisutan, posto ipak planetu vode pametni ljudi (uglavnom nisu vidljivi i iskompromitovani), a i eksperti pajaci, koji se kunu u svoju strucnost, videli su gde je dno bazena sa krokodilima...

Sledeci potez je radikalna promena filozofije, prema logicnom, jednostavnom trendu, da vozilo postaje deo svakodnevice, obicno stredstvo (veoma nemocno u nekom posebnom poboljsanju kvaliteta zivota), nalik ziletu, po jednokratnoj ceni, ili po najamnoj ceni uz troskove servisa. Pa kako odluce...

Ili ce servis ostati stavka, a vozila ce se nabavljati za 10-15% (recimo) sadasnje cene, ili ce se placati 10-20k€, recimo, ali nece biti potrebe za skupim servisima, bicemo korisnici usluga, npr, za sitnu pretplatu...

To su poznata trzisna ponasanja, i nema smisla drzati trend (koji je npr, kod mobilnih trajao par godina), vec se prelazi na male apoene potrosenog novca, ali na veliku masu potrosaca.

Poz.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?17.02.2009. u 14:28 - pre 183 meseci
Citat:
StORM48: Mislim da danas ustvari plaćamo nečiji ćef lake zarade,


Jeste tako, ali ja ipak mislim da tu ima i pohlepe za novcem i svega sto uz to ide. Bilo je i ranije u svakom sistemu, ali sad je doguralo do neke granice... mada mislim da je i kriza ipak malo vestacki izazvana, ako ne barem potpomognuta zeljom za sto laksim i brzim profitom.

A tu je auto industrija (i nekretnine) prva na udaru - a realno stvari maltene stagniraju zadnjih dvadesetak godina. Nema tu ni nekih inovacija u motorima, opremi... sve se svodi na neko "brljanje" nit tamo nit vamo a sve u cilju lake zarade. Pa mora to malo i da pukne... sve ima svoj vrhunac.

Ja sam isto optimista i slazem se sa Vladdom.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.02.2009. u 08:30 - pre 183 meseci
veoma zanimljiva tema
ne bih se u potpunosti složio sa terminom "ćef lake zarade"... u autoidustriji gde je "klanica" nije baš tako lako zaraditi, bez obzira ako tako izgleda..... pohlepa za novcem nije samo svojstvena autoindustriji... pohlepa sužava vidno polje!!!

.... i odnos prema automobilima se menja... i to upravo pokušava autoidustrija da diktira ali joj otprilike nešto ne ide (na svu sreću većina ljudi na zemlji još nije počela da "pase kaktus" )... upravo je autoindustrija dobila ono što je zaslužila, kao i svaka bahata tvorevina u istoriji ljudske civilizacije...

sada su naišli na "ćorsokak"... ne znam šta su očekivali?!...da neko vozi automobil srednje klase dug 5 metara!? da neko vozi gradski automobil težak preko 1t, da bi prevezao korpu sa 2 kg krompira i pola kilograma šargarepe!?..da svako ima po nekoliko automobila.. za pijac, pecanje, odlazak za novine na kiosk!??... da će ljudi jednog dana evoulirati i umesto kiseonika udisati ugljendioksid, ugljenmonoksid?... da će ljudi jednog dana šetati između automobila umesto drvoreda!??...

cene ne bih komentarisao.... automobil je roba kao i svaka druga ... to ljudi ekonomske struke mnogo bolje znaju od mene

.... treba da ih nešto dobro razdrma i da ih malo opameti... zato je propast veoma zaslužena (naravno moje mišljenje)

[Ovu poruku je menjao goat dana 19.02.2009. u 09:41 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.02.2009. u 10:49 - pre 183 meseci
Mozda i nije cef, u klasicnom izvornom smislu, ali je to blagopogrdan naziv za njihovu zelju za otimanjem novca.

Ako pazljivije(nego povrsno) analiziramo civilizaciju, razvoj industrije pospesuje najvise vojna aktivnost.

Posto nema lepih i debelih ratova, vojna masinerija mora da nadje mirnodopsku (relativno) aktivnost, koja ce da proizvodi skalamerije (i u solidnoj meri ubija gradjane), ali pre svega, odrzavace resurse u formi, razgibane, pospesice razvoj, u mirnodopskim uslovima raznih resursa, i rudarskih i preradjivackih i energetskih, i u manjoj meri razvojne, naucne. Razvojni resursi ce samo imati zonu zarade rezervnog novca za nastavak istrazivanja i eksperimentisanje.

U rasponu izmedju par aplikacija oruzane sile, sto veci period protekne, to auto industrija zapada u vece probleme, uvek su posle vojnih dejstava automobili na niskoj ceni.

Da li je to "trzisno" i sta je to "trzisno" veliko je pitanje.

Trziste kao neki regulacioni termin ne postoji, i to je lazna regulativa, prosto nepostojeca.

Jedna velika organizovana laz, u kojoj koncerni uzivaju, i neprekidno ubedjuju da neko "trziste" nesto diktira. Da je to tacno, kineski Geely bi kostao 5000$ u Evropi, a ne 18000€, posto mu "trziste" nije odredilo cenu, nego birokratija.

Kriza koja je nastala, je ekonomska, znaci nije monetarna i nije trzisna. Problem je u manipulaciji plasmanom resursa, auto industrija je postala besmislena, predugo nema ratova koji bi svojim kapacitetom opravdali "uvezbane" resurse, auto industrije ne moze sama sebe da izdrzava.

Ne moze da se izdrzi hiperprodukcija i trosak koji nose automobili, niti moze da se pravda kroz imidze, koji se forsiraju.

Kultura i umetnost, ono sto je zaista lepo i prijatno, su postale marginalne vestine. Vazno je imati skup auto, uz prateci imidz, ili neko luksuzne prevozno sredstvo. Pa cak ni tada lovci na srecu i imidz posedovanja vozila (brod, avion, motorcikl, automobil) nekako nisu previse srecni i premalo im se ljudi divi..osecaju se vise isprazno nego znacajno, i nemaju zeljeni stepen ekskluzivnosti.

U sprezi takvih zelja i iskrivljene stvarnosti, uz paralelni razvoj drugih gadgeta, koji solidno "popravljaju" kvalitet zivota i ubrzavaju aktivnost ljudi, automobil je postao dinosaurus, koji je nezasluzeno skup, nezasluzeno zastareo, i nezasluzeno usporava zivot coveka, ma koliko "brzo" isao ili "postizao" neke brzine za milisekunde. Guzve na putu su "presudile" automobilima.

Ako pogledamo vojne sile, intenzivne, primeticemo da su bas one vodeci "proizvodjaci mirnodopskih proizvoda", automobila (Japan, Amerika, Nemacka, Italija, Francuska), a zemlja koja je u ratu (Izrael npr) nije, iako je vodeci proizvodjac tehnologije. Jednostavno, rat je odlican biznis, stimulans privrede i konkretni ponor privrednog (ekonomskog) izvora.

I ne uspevaju da izdrze Kineski model (najvise nalik proglasenom "trzisnom"), gde postoji veliki spektar kvaliteta, od minimalnog do maksimalnog, u prostoj masovnoj produkciji, nastaje proizvod niske cene.

A to nije "igra" koja SME da se igra.

Poz.
 
Odgovor na temu

pantic68
zoran pantic
sabac

Član broj: 50312
Poruke: 913
91.150.70.*



+11 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.02.2009. u 13:13 - pre 183 meseci
Dugo godina sam u tom poslu i kad je dosao prvi "buljavi" mercedes koji je upkos svojoj ceni bio sa pop nitnama umesto srafova i plastikom debljine kao na casama jogurta, znao sam da je gotovo. Kad je pojam za serijski auto spao da prodaje maglu znao sam da ce stvar puci samo je pitanje kada. Otprilike polovinom prosle decenije autoindustrija je skliznula u dekadenciju, duvali su balon dokle su mogli i sad ce morati da promene filozofiju ili delatnost. Secam se izjave nekog CEO-a da ce otprilike prosle ili ove godine cena softvera preci polovinu troskova u prizvodnji automobila. Sta radi softver na autu za te pare? Vodi vas na servis u odredjenim intervalima :) Verovatno je imao na umu da ce cena njegove vile i bazena imati znacajnog udela u troskovima.

[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 20.02.2009. u 13:23 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
adsl-221-177.eunet.yu.



+165 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?19.02.2009. u 15:31 - pre 183 meseci
na zalost ,nije samo sa auto industrijom takva stvar,nego i sa elektronikom,belom tehnikom

pa tv je nekad bio "problem" da se pokvari,garancije na 5-10-++ godina
a sada,garancija 1-2 godine,popravka kao da si kupio 80% novog tv-a
cim "dodirnes plastiku" osetis koja je bofla

isto i sa racunarima,nekad je bio racunar "najobicniji" 1500-2000-+++ maraka,a sada,za 200 eura kutija[i mis i tastatura...] + 70-100 eura monitor dobijes citav komp ...i kad se pokvari nema tu popravke,samo novo,za jos manju lovu visestruko jace...a o izdrzljivosti ...

[doduse,da kucnem u drvo,nisam imao problema sa dosadasnjim racunarima,vecim od rezaca i misa,cini mi se]
sad kad pomenuh rezace,to je tek prica za sebe,kupis rezac,garancija godinu dana,i bas kroz "5 dana" nakon isteka garancije zariba rezac,ne znam kakav je to trip,ali kao da su tacno odmerili do kada ce biti ispravno
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
*.eunet.yu.



+4 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 07:53 - pre 183 meseci
Postoje citave studije o izdrzljivosti nekih aparata ili masina.Sve se rade sa potrebom da im se nastima vreme "polu raspada" na 5 dana posle garantnog roka.
Naravno ako je garantni rok 7 godina kao sto je slucaj kod KIA-e,onda me zabole za njihove studije.Ja cu ga voziti 5 godina,pa cu ga prodati (u garantnom roku).Ako me zeznu sad,moj novcanik nece vise videti kako se otvara u njihovom salonu.Nije ni lepo za imidz marke auta ako se ona abnormalno raspadnu posle garantnog roka.Mislim da je to i njima jasno.Ako misle da rade 100 godina,sad ima je prelomni trenutak,ako je ovo samo sarena laza,radice jos pet godina i ode sav kesh sto su ulozili u proizvodnju,a velik je to kesh.Da se raspadne neka toyota ili audi,ljudi bi rekli "pa desava se,los primerak",ali ako se sad raspadne KIA onda se zna sta cemo reci "nikad vise"

Nisam hteo da otvaram novu temu,a ima sta da se diskutuje.Zasto fabrike dozvoljavaju da se premotava kilometraza na njihovim vozilima,kad im to nije u interesu.Npr. kupim Audi A4 na 100.000 km,lepo izgleda.Pocne da se raspada,pa sta mu je?Nikad necu vise kupiti Audi,ni nov ako budem mogao.A Audi nije kriv sto taj auto ima 250-300.000 km i sto mu je vreme da se remontuje.Kriv je preprodavac koji kao i svaki Srbin hoce da se obogati ludo i brzo,pa koliko traje.Gde je tu poslovna etika.Pa ja bih opet kupio auto od njega kroz koju godinu,a ovako treba da ga pljujem.Ja iskreno ne bih zeleo da nekog zeznem za 500 E,jer to nije u najmanju ruku lepo,a zeleo bih u drugu ruku da poslujem opet sa istim klijentom,ili sa njegovim poslovnim partnerom.

Gde je tu interes da se ostavi ovorena kilometraza,pa kako kome odgovara da je namota?


[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 20.02.2009. u 11:44 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 10:38 - pre 183 meseci
Interes je u jeftinim info panelima, koje drsko zovu "displej", i kompletne, budjave i jeftine elektronike koju sadrze. I pripadajuceg, mizernog "softvera".

A prodaju spravicu za jezive pare. Za pare koje traze, moze se kupiti bar jedan laptop, sa desetinamam slicnog, originalnog softvera, ali to vlasnici mezimca ne primecuju, vec skruseno placaju sta im se kaze..

KIA, ma kako je krstili, ima veliku prednost, u aktuelnoj sadasnjosti, posto se probija na trziste, i to uspesno, a to znaci da nudi vise i bolje od zardjalih eminencija koje su na tronu i prodaju "ime".

Tu negde lezi povoljnost trenutne kupovine nekog modela KiA, ali globalno, i KIA je slican "prevarant", koji trenutno placa cehove( i treba) visedecenijskog zavitlavanja sa tehnikom, potrosacima...

Poz
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 10:55 - pre 183 meseci
Nekakav interes uvek postoji.

Kakav je, recimo, interes da za svaku marku automobila postoje posebni alati, posebni delovi čak i u segmentima poluproizvoda koji bi trebali (morali?) biti standardizovani?

To je tako tipična glupost autoindustrije, da prosto vređa.

Zamislite da sve funkcioniše tako. Ono, posebni šrafcigeri za doslovno svaki uređaj... posebne lemilice, unimeri, osciloskopi... Sve napravljeno tako da radi samo na (npr.) Toshiba uređajima.

Bizarno? Ne u auto industriji. Čekam samo kada će početi da prave posebne ključeve za skidanje točkova, pa da i za to moramo da kupujemo posebno.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

pantic68
zoran pantic
sabac

Član broj: 50312
Poruke: 913
91.150.70.*



+11 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 12:38 - pre 183 meseci
Citat:
Horvat: na zalost ,nije samo sa auto industrijom takva stvar,nego i sa elektronikom,belom tehnikom

pa tv je nekad bio "problem" da se pokvari,garancije na 5-10-++ godina
a sada,garancija 1-2 godine,popravka kao da si kupio 80% novog tv-a
cim "dodirnes plastiku" osetis koja je bofla

isto i sa racunarima,nekad je bio racunar "najobicniji" 1500-2000-+++ maraka,a sada,za 200 eura kutija[i mis i tastatura...] + 70-100 eura monitor dobijes citav komp ...i kad se pokvari nema tu popravke,samo novo,za jos manju lovu visestruko jace...a o izdrzljivosti ...

[doduse,da kucnem u drvo,nisam imao problema sa dosadasnjim racunarima,vecim od rezaca i misa,cini mi se]
sad kad pomenuh rezace,to je tek prica za sebe,kupis rezac,garancija godinu dana,i bas kroz "5 dana" nakon isteka garancije zariba rezac,ne znam kakav je to trip,ali kao da su tacno odmerili do kada ce biti ispravno

Komp je kostao 1.5k maraka a sada 300 eura i losijeg je kvaliteta. Osrednji auto je kostao 15k maraka a sada 20k eura i takodje je losijeg kvaliteta. O servisiranju da ne govorim. E sad je doslo da drugaru na auto otpadu nude svaki dan tuce auta a on ih vise ne kupuje. Morace se uspostaviti drugi pariteti koliko god to ljudi u poslu odbijali da poveruju. Svi ti neopravdano skupi gadgeti na dosta starom izumu mogu da vrede nesto u situaciji kad ljudi imaju pare u dzepu i smisljaju kako da ih potrose. Kad se postavi dilema - cega da se odreknem izbor je prost.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 13:31 - pre 183 meseci
Citat:
pantic68: Komp je kostao 1.5k maraka a sada 300 eura i losijeg je kvaliteta. Osrednji auto je kostao 15k maraka a sada 20k eura i takodje je losijeg kvaliteta. O servisiranju da ne govorim.


poređenje ne stoji baš... i automobil kada se pojavio koštao je koliko i prvi računari, a to je bilo "veoma mnogo"... drugo je to što su računari mnogo brže razvili svoje kapacitete, za kraće vreme u odnosu na automobile.... njihova proizvodnja je "gurnuta" u predele gde tobože nije veliko zagađenje!!!... čuj čist vazduh i kvalitetna kosica neke stanovnice Indokine koja ne opada u veoma osetljiv sklop procesora!!!!!... a dnevnica iste koja iznosi 2-3 dolara nije bitna.... pa i hiperprodukcija.... sistem velike zarade putem masovne proizvodnje... obilato korišćebnje g.robota kome se ne plaća odmor i bolovanje, kome svetlo i vikend ne trebaju.. pa ni paketići za decu tokom novogodišnjih praznika....

ee... to se i pokušavalo u autoindustriji... uposliše robote... počeše da koriste "zdravu hranu" proizvođenu na istoku, a ona se ne poliva pa pola istruli dok stigne (ma ko kaže da postoje nekvalitetne komponente!?)....

sve u svemu pomalo mi je i žao autoindustije.... mislim da je ovo prelomni trenutak.... ili će se izlaz naći u "novoj modi" - proizvodnji nekih novih prevoznih sredstava ( korišćenje sada zvanih alternativnih pogonskih agregata, i prestanak upotrebe relikvijskih SUS motora)... ili će naši naslednici opet koristiti Poni Ekspres, i povoljne vetrove ako budu takvi uopšte postojali

... čak sam i imao ideju da pokrenem temu " kako vidite budućnost autoidustrije i budućeg automobila?"...
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
adsl-78-30-161-188.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 13:54 - pre 183 meseci
Citat:
StORM48:
Kakav je, recimo, interes da za svaku marku automobila postoje posebni alati, posebni delovi čak i u segmentima poluproizvoda koji bi trebali (morali?) biti standardizovani?


ja ovo delimicno i prihvatam
zasto?
zato sto ne treba svako svuda da prcka,pa da bi se to sprecilo,da bi "samo" ovlasceni servis imao priliku da to cacka,to je resenje zastite

naravno,niti je bas uvek efikasno,a niti je taj servis bas uvek bolji nego neko drugi


naravno,preterivanja nisu na mestu,ovo treba da je npr za otvaranje motora,menjaca i slicno
a ne za menjanje retrovizora,stakla,sofersajbne,haube,kuke i slicno



nego opet ja,meni i dalje nije jasan [nazvacu ga] fenomen da se tako tempira trajanje uredjaja,da je izuzetak,pa ono,bio neki losiji lem,udario se negde,nesto skart,pa prslo
ali ovako,ne mali broj istih simptoma kroz isto vreme,kao da stave nesto za samounistavanje
kontam da se moze los kondenzator napraviti,ali onda nikad ne radi kako treba,nego pomalo [sto se povecava] losije,a kako poluprovodnicke komponente tako sjbu nikako mi nije jasno...


i da,prevelika je razlika u ceni,ali ono,covek bi ocekivao da barem postoji mogucnost kupovine kvalitetnijeg,pa makar za vise,ali tesko,mogu samo "jace" masine da se kupe,ali "izdrzljivost" isto upitna

a i kao sto neko rece,i automobili kada su se pojavili bili su uzasno skupi,dok su sada pristupacniji

ali to bi valjda tako trebalo ici,kada pravis 1 stvar,skuplje je [po komadu] nego kada pravis 100 stvari,dok kvalitet ne treba da se smanjuje
sto,ovde,nije slucaj,povecanje proizvodnje = smanjenje kvaliteta
stedi se svuda,zakida se svuda

primer glupi [nevezan za autoind.] kabel od pegle je nekad bio ~2 metra,sada je ~90 cm,dakle oni na jednu peglu dobiju zinor za jos jednu peglu [pa onda korisnici moraju kupovati produzivac ,bla bla]
drugi primer su limenke,doduse nije se smanjila izdrzljivost,ovo je primer kako TREBA raditi :) [da ne detaljisem,ako nekog zanima poslacu slicice na priv]
 
Odgovor na temu

pantic68
zoran pantic
sabac

Član broj: 50312
Poruke: 913
91.150.70.*



+11 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 14:00 - pre 183 meseci
Citat:
poređenje ne stoji baš... i automobil kada se pojavio koštao je koliko i prvi računari, a to je bilo "veoma mnogo"... drugo je to što su računari mnogo brže razvili svoje kapacitete, za kraće vreme u odnosu na automobile....

U medjuvremenu dok su cene auta rasle napredak na njima je uglavnom ugradnja elektronike čija je cena padala. I šta još? Povećanje pritiska ubrizgavanja i turbo punjenja što i nije neko naučno dostignuce ali se bar vidi dobitak. Šta jos ima, mozda električni servo volan na puntu koji em ne treba em crkava svaki čas i kosta 200e, protokomer na opelima, parce plastike i neidentifikovani elektronski ćamudić takodje 200e a crkava na 50k. Stvarno je umetnost napraviti takvu glupost od dva evra da crkava i prodavati je po 200. Kad ljudima padaju dvestotinarke sa neba platiće i to vise puta da se ne naprežu vrteći volan na puntu. Pa ce posle platiti vreme u fitness centru ili teretani da nadoknade to što se inače ne naprežu. E ovih dana je nešto zaškripalo u celoj toj koncepciji.

[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 20.02.2009. u 15:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 14:06 - pre 183 meseci
Citat:

primer glupi [nevezan za autoind.] kabel od pegle je nekad bio ~2 metra,sada je ~90 cm,dakle oni na jednu peglu dobiju zinor za jos jednu peglu [pa onda korisnici moraju kupovati produzivac ,bla bla]


Hm hm... sad bas pogledah moju peglu, bogme kabl ima 2m :)

Ozbiljno, mislim za to "novo krace traje" - novo u daleko manjem cenovnom rangu krace traje.

Inace jedna od klasicnih prevara industrije su bili LCD ekrani - TEK DANAS, tj. ovih meseci, na trzistu postoje LCD TV paneli sa slikom koja je definitivno bolja od CRT ekrana. Sve prosle godine su ljudi dobijali objektivno losiju sliku, sa skaliranim kockastim artefaktima, manjim uglom gledanja, smesno malim kontrastom - ali rec "digitalno" je bila magicna, i oni su to gutali i jos percipirali kao "upgrade" i za to su bili spremni da plate suludu sumu novca :)

Citat:
vladd
Interes je u jeftinim info panelima, koje drsko zovu "displej", i kompletne, budjave i jeftine elektronike koju sadrze. I pripadajuceg, mizernog "softvera".


Posto u poslednje vreme imam direktnih kontakata sa auto-industrijom, i to na samom mestu stvaranja mogu da primetim da je jedan od razloga skupoce enormno skup R&D proces koji je nasledjen od nekih ranijih, srecnih, vremena samo jos uvecan jer se broj "feature-a" u kolima povecao.

Covek koji nije u toj prici bi se totalno iznenadio koliko visoko skolovanih ljudi sa dugim iskustvom, dakle SKUPIH radi na raznim elektronskim podsistemima automobila (o mehanickim i da ne govorimo) - u slucaju neke druge industrije, to bi odavno bilo svedeno na mnogo manju meru ali auto-industrija se drzi sa opravdanjem da je to neophodno za kvalitet i bezbednost.

Koliko je ta prica o kvalitetu i bezbednosti tacna, to ostavljam svima da prosude za sebe - ali jedno je sigurno, svi njihovi procesi su JAKO skupi - mnogo skuplji nego za klasicnu "konzumersku" elektroniku i belu tehniku. Da li je to opravdano, opet - kao sto rekoh, ostavljam drugima da sude.

Naravno, tu je uvek i zarada - koju svako zeli, ali margine u auto industriji nisu bas toliko velike koliko je sama ta industrija skupa. Da li ce ovo vreme teske recesije tu nesto promeniti - videcemo, obicno su teska vremena katalizator inovacije, pa se mozemo nadati nekim promenama i u ovom "dinosaurus" segmentu.

Citat:
pantic68
U medjuvremenu dok su cene auta rasle napredak na njima je uglavnom ugradnja elktronike čija je cena padala. I šta još? Povećanje pritiska ubrizgavanja i turbo punjenja što i nije neko naučno dostignuce ali se vidi dobitak.


Dobro, da ipak budemo posteni - sami motori danas su daleko kvalitetniji, manje bucni i manje trose nego motori od pre 20+ godina i, pre svega, imaju znacajno smanjeno zagadjivanje okoline. Tu su i novi hibridni motori sa pametnom upotrebom elektromotora koji ce polako postati norma.

Takodje tu su bezbednosne inovacije tipa ESP, ABS (on i nije tako nov, ali je jedna od inovacija koje su bitne) itd... Nije bas da su u auto industriji sedeli i ne-radeci nista uvaljivali nove spojlere za masne pare. Takodje, sama karoserija je danas izvedena tako da pri sudaru prenosi manje energije na putnike, sto povecava sansu za prezivljavanje... aerodinamika je bolja, i zbog toga dolazi do smanjene potrosnje itd..

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

pantic68
zoran pantic
sabac

Član broj: 50312
Poruke: 913
91.150.70.*



+11 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 14:20 - pre 183 meseci
Ne kazem da pored mase nepotrebnih nema i korisnih inovacija ali dok je u mnogim drugim oblastima napredak bio i veci cene su padale a ovde obrnuto. Nije ni cudo sto su prvi na udaru recesije.

[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 20.02.2009. u 15:42 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.02.2009. u 14:32 - pre 183 meseci
Samo nemojte pogresno da me shvatite - nemam nameru nikog da branim ili opravdavam.

Ali samo zelim da iznesem neke stvari koje se propustaju u racunici za cenu...

Primera radi, uzmimo klasican "Infotainment" sistem kakav se ugradjuje u nove automobile, znaci CD/DVD Player + Radio + GPS itd...

Vecina ljudi bi pomislila da ih tu muzu za masne pare i da je ta kutija vredna 100-njak EUR a za nju uzimaju 1000-2000 EUR...

Na zalost, zbog onih stvari koje sam pomenuo gore - to ipak nije tako.

Pre svega, svaki vendor ima potpuno drugacije zahteve, interfejse i ocekivanja. Klasican infotainment projekat traje 3-4 godine i ima izmedju 15000 i 20000 pojedinacnih zahteva koje auto proizvodjac postavlja naruciocu. To iziskuje da na tom projektu radi poveci tim ljudi koji su skupo placeni tj. kostaju jer firmi koje prave ovo nema puno i gotovo svaka i dalje ovisi o skupim inzenjeringu (UI obicno maknu u Indiju / Kinu, ali onaj deo "ispod haube" i sam hardver se i dalje razvija u Nemackoj, USA i Japanu mahom) - i to se, naravno, sve prenosi u cenu.

* Pocnimo od samog DVD-a - neko ce reci, "DVD player referentni dizajn kosta manje od $10" - tacno, ali kakav - consumerski. Automotive slim-line DVD player je "malo" drugaciji uredjaj koji mora biti u stanju da radi na -40 do +80 stepeni (koliko moze da bude pored motora u kolima koja se voze recimo, u arapskim zemljama) da bude daleko otporniji na sokove i, naravno, da bude sertifikovan sa ne tako jeftinim sertifikatima. "Usual Suspects" vam nece prodati taj uredjaj za iste pare kao i klasicni OEM DVD player, nego za mnogo vece pare jer su te serije daleko manje i skuplje.

* Dalje, sam procesorski sistem - takodje, sto ne bi utrpali neki ARM najjeftiniji, dodatni MPEG-2 dekoder i odradili posao... Opet, nece da ide. Pre svega, postoji vrlo striktan termalni budzet koji je gotovo uvek ispod 5W za kompletan uredjaj. U vasoj kuci imate ventilatore u kompjuteru koji izbacuju topao vazduh, ali u kolima to morate da projektujete i za svaki 1W toplote obicno morate da ulozite 2W da je izbacite - opet, to poskupljje razvoj tih uredjaja... Da stvar bude gora, taj procesor ce morati da tera GPS i DVD player mozda u isto vreme, onda razmazeni kupac mozda zeli multi-seat entertainment, da mu klinci gledaju drugi film ili slusaju drugu muziku - tu se onda postavlja pitanje linkovanja tih ekrana preko MOST bus-a i povecanih zahteva koji ne smeju da probiju termalni budzet, opet - svaki proizvodjac ima neke svoje specificnosti sto SVE zahteva dodatni razvoj = inzenjerske dane = $$$

* Sami zahtevi - kao sto rekoh ono sto se trazi od tih uredjaja je isuvise komplikovano i svaki put razlicito da neki Kinez to "serijski" valja - pomenuh cifre od 15-20 hiljada pojedinacnih zahteva koji uvek dolaze u drugoj formi u zavisnosti od proizvodjaca i razlikuju se. Samo procitati to sve kosta, a kamo li odraditi sve to. Mozda proizvodjaci automobila to namerno rade, kako bi odrzali visoku cenu svega - ali stanje je takvo kakvo jeste, kupci su, ocigledno, do skora bili vise nego spremni da plate takav uredaj toliko para i... to je sve funkcionisalo

U svakom slucaju - poenta price je da je sam R&D jako skup i da je do sada to bilo ocekivano i placano od strane kupca. Da li ce u ovoj krizi prevagnuti "komoditizacija" svega i obaranje cene svuda gde moze - videcemo, medjutim u ovom momentu, sudeci po planovima auto industrije, nisam primetio da su krenuli da stede :) Mozda treba sacekati da ih kriza udari jos malo.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 103869 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.